Båtagent Sverige AB

Kullaviksvägen 179, 429 33 Kullavik — Visa karta

På Båtagent AB Sverige sätter vi våra kunder i fokus och hjälper dig att sälja din båt och inget annat. Utan favorisering av märken, driftkostnader, marinor etc. kan vi se till att sälja din båt utan onödigt stora provisioner.

Fördelarna med Båtagent Sverige
- Full tillgång till båten under försäljning
- Hjälp med avtal och kontraktskrivning
- Erfarna och välutbildade mäklare inom båtliv och sjöfart
- Brett kontaktnät samt hjälp med finansiering och besiktning

Vi på Båtagent Sverige genomför bara schemalagda visningar med seriösa köpare. Allt för att du ska slippa spring på din båt och undvika onödigt slitage. Vi kan på så vis erbjuda en mer effektiv och billigare tjänst. Vill du ha tips och råd om hur du på bästa sätt säljer din båt? Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig. Vi ser till att din försäljning blir så lyckad som möjligt och maximerar resultatet.

Läs vad 67 kunder tycker om Båtagent Sverige AB

• Bengt-Olof P

2020-05-20

Bengt-Olof P skrev om Båtagent Sverige AB
    Båtagenten hjälpte oss att sälja vår segelbåt, en ögonsten vi haft i 18 år. Anders, vår mäklare, har genom hela processen visat stort engagemang, kunnande och diplomatisk förmåga. Båten presenterades på hemsidan på ett professionellt sätt. Bra dokument guidade oss genom processen. I ett frågeformulär fick vi beskriva båtens historia och eventuella brister vilket ökar transparensen för både säljare och köpare. Vi rekommenderar gärna Båtagenten och vi kommer att vända oss till dem för vår nästa båtaffär! Läs mer
  • 2020-05-18

Svante Gunnar B skrev om Båtagent Sverige AB
    Tråkig upplevelse idag när jag efter att ha kört 10 mil enkel resa till en visning, som Thomas L bokat in, fick höra att båten redan var såld. Det är svårt med kommunikation. Läs mer
    2020-05-19 Aron svarar Svante Gunnar B
    Hej Svante, beklagar detta, det är inte så vi brukar arbeta, men just nu upplever vi en otrolig efterfrågan på båtar och telefonerna går varma och båtarna säljs väldigt snabbt. Uppenbarligen har kommunikationen från vår sida fallerat. Ställ samman ditt krav för bilresan så ersätter vi självklart dig, notera gärna vilken båt det gällde. Maila till anders@batagent.se
    Vänliga hälsningar
    Anders Hultman
    Båtagent
  • 2020-05-17

Nina K skrev om Båtagent Sverige AB
    Vi har köpt en segelbåt via Båtagent och har varit supernöjda med allting. Tack för supersmidig, trevlig och vänlig service! Läs mer
  • 2020-05-14

Christian G skrev om Båtagent Sverige AB
    En riktigt bra upplevelse där mäklaren stöttade båda parter genom processen. Mycket tryggt! Läs mer
  • 2020-05-13

Rikard B skrev om Båtagent Sverige AB
    Jag anlitade Båtagent vid försäljningen av min segelbåt.
    Ett trevligt och professionellt bemötande av engagerade mäklare som såg till att det blev affär.
    Båtagent är en mäklare jag kan rekommendera.
    /Rikard Läs mer
  • Staffan M

2020-05-13

Staffan M skrev om Båtagent Sverige AB
    Bra och personlig service.Klart från början vad villkoren är. Läs mer
  • 2020-05-11

Christian M skrev om Båtagent Sverige AB
    Allt var precis som jag hade hoppats på som köpare av båt. Kunniga och väldigt måna om att jag som köpare skall känna mig trygg igenom hela affären.

Kan varmt rekommendera Båtagent och du skall köpa en båt. Läs mer
  • 2020-05-01

Erika G skrev om Båtagent Sverige AB
    Professionella och mån om såväl säljare som köpare! Lätte att ha kontakt med och flexibla i sina lösningar! Emil Alm har varit fantastisk att samarbeta med kring affären! Skött allt mycket smidigt! Läs mer
  • 2020-04-29

Erik B skrev om Båtagent Sverige AB
    Köpte en segelbåt, stor investering i pengar och glädje för oss! Kvalitet och transparens i hela köpprocessen. Läs mer

Remo W skrev om Båtagent Sverige AB
    Wir kauften bei Båtagent Sverige AB eine wunderschöne Regina Vindö 43 für unsere langersehnte Familienauszeit.

Der Kauf wurde von Båtagent Sverige AB excellent, sehr kompetent und fair abgewickelt.

Wir hatten von Anfang an ein gutes Einvernehmen und das Vertrauen in die Leute. Alle Abklärungen wurden schnell und unkompliziert Erledigung.

Wir können allen die Firma Båtagent Sverige AB sehr empfehlen.

Herzlichen Dank an das ganze TEAM der Båtagent Sverige AB

Roge
    Xrxcccccccxxxxxxxxxxxxxxxxxxxdddddx
    Xxcçcxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

Lars A skrev om Båtagent Sverige AB
    Båtagent (Anders Hultman) har agerat mycket professionellt under både vårt köp och "sälj". Anders svarar mycket snabbt på mail och telefon och är tjänstvillig. Båtagent har uppdaterad känsla för marknaden vad avser prissättning, sälj- och köpbarhet samt kommer med förslag på åtgärder för att göra den bästa försäljningen. Visningarna har fungerat utmärkt och likaså kontakter med spekulanter. Anders kör med öppna kort och är ärlig. Läs mer
  • Bengt M

2020-04-02

Bengt M skrev om Båtagent Sverige AB
    Tack för hjälpen att sälja vår båt och ert professionella bemötande. Dessutom har det varit trevligt att samarbeta med er.
    Bilderna som ni tog på båten gjorde säkert sitt till att ni fick så många intressenter.
    Med vänlig hälsning Louise o Bengt Läs mer
  • 2020-03-10

Robert H skrev om Båtagent Sverige AB
    Sålde en Regina som avlöpt exceptionellt bra. Proffsiga och effektiva genomgående. Kan varmt rekommendera Aaron och Anders som skött det hela. Läs mer
  • 2020-02-12

Johan W skrev om Båtagent Sverige AB
    Upplevelsen av båtagenten vid köp av min motorbåt var helt kanon. Mycket trevligt bemötande av representanter från Båtagenten. Fick snabbt svar på mina frågor och fick ett stort förtroende för dom. Hjälp med besiktningsman , mm var inga problem.Jag kan helt klart rekommendera Båtagenten vid köp av båt. Läs mer
  • 2019-11-14

Peter G skrev om Båtagent Sverige AB
    Motorbåt Cranchi 34, mycket bra, Niklas var jättebra Läs mer

Stefan T skrev om Båtagent Sverige AB
    Sålt en båt. Inte nöjd Var inte fokuserad Mejlade bara. Fick höra på omvägar att båten var såld. Fick smsa o fråga hur de gått efter 5 dagar inte ok. Inte tackade efter uppdraget. Bara köparna Så dåligt. Haft båtar i över 30 år. Inget företag som jag skulle rekommendera Läs mer
    2019-11-13 Aron svarar Stefan T
    Hej Stefan,
    Vilken båt var det du fick hjälp att sälja? Vi strävar alltid efter nöjda kunder och vill gärna komma i kontakt med dig för mer information om vad som inte blev som förväntat i din affär.
    Ring mig gärna på 0734-303591.
    Mvh Anders Hultman

Pia E skrev om Båtagent Sverige AB
    Vid visning, besiktning och köp av vår segelbåt fick vi mycket bra och personligt bemötande, mer hjälp än vi kunnat önska. En trygg affär och proffsig känsla.
    Vi är supernöjda! Läs mer

Mats P skrev om Båtagent Sverige AB
    Bra smidig och kompetent
    Lätt att nå
    Otroligt smidigt att sälja båt via Båtagent Läs mer
  • 2019-11-12

Petri H skrev om Båtagent Sverige AB
    Köpte segelbåt, fått vänlig tjänst och det var rolig när anvarig mäklare tranporterade mig från flygfältet att se båten.
    Ansvarig mäklare (Niklas) tog hand om besiktingsprotokoll. Han var riktig professionell.

Jag fick information från Internet när försökte att hitta just sådant typ av segelbåt.

Jag tycker att köpare, säljare och mäklare var nöjda efter affären. Läs mer
  • 2019-11-12

Anders C skrev om Båtagent Sverige AB
    Uppdraget var att sälja min båt.
    En snabb återkoppling och kontakt.
    Båtagent genomförde uppdraget på kort tid och mycket professionellt .
    Båtagent överträffade mina förväntningar. Läs mer

Claes G skrev om Båtagent Sverige AB
    En segelbåt

Proffsigt och trevligt

Ja mina förväntningar vart uppfyllda. Läs mer

Krister S skrev om Båtagent Sverige AB
    Proffsig kunnig trevlig mäklare köpte vi båt genom. Läs mer

Tomas H skrev om Båtagent Sverige AB
    God kompetens kring båtar, bra struktur för affär och trevligt bemötande. Läs mer

Göran D skrev om Båtagent Sverige AB
    Sålde en segelbåt . Bra service o bra marknadsföring . . . kommer absolut att rek. Båtagent till båtägare jag känner ! Läs mer
  • 2019-11-10

Peter W skrev om Båtagent Sverige AB
    Helt ok. Proffsigt uppträdande Läs mer
  • 2019-11-10

Tord B skrev om Båtagent Sverige AB
    Trevligt och mycket proffesionellt genomförande vid försäljningen av vår båt. Allt fungerade smidigt och bra.
    Vi r mycket nöjda Läs mer

Björn J skrev om Båtagent Sverige AB
    Båtagent hjälpte oss att sälja vår segelbåt. De tog hand om hela processen på ett utmärkt sätt. Både säljare o köpare blev nöjda. Läs mer

Anna N skrev om Båtagent Sverige AB
    Sålde segelbåt
    Blev bra bemött
    Hade förväntningar på en smidig affär
    Sammanfattningsvis en bra upplevelse Läs mer
  • Lars G

2019-11-08

Lars G skrev om Båtagent Sverige AB
    Jag sålde en segelbåt, blev väl bemött och hade bra kontakt med båtagents representant som på ett bra sätt visade båten. Läs mer

Joachim skrev om Båtagent Sverige AB
    Jag sålde min båt (Windy) hos Båtagent Sverige AB och det gick fantastiskt bra, båten blev snabbt såld till trevlig köpare och processen blev mycket smidig och enkel. Läs mer
  • 2019-11-07

Jonas B skrev om Båtagent Sverige AB
    Köpte en Sweden Yachts 370. Bemötandet var mycket profissionellt och Aron Borg skall ha all heder.
    Samordning mellan säljare och jag som köpare sköttes mycket bra då vi i utgångsläget stod en bit från varandra men resultatet blev mycket bra och jag är helt övertygad om att båda parter bless helt nöjda. En lyckad affär.

Med vänlig hälsning

Jonas Büller Läs mer
  • 2019-11-06

René S skrev om Båtagent Sverige AB
    Båtagent sålde vår båt i vårt uppdrag. Kontakten var alltid treviligt,
    affären genomfördes effektivt och service har erbjudits med stor flexibilitet så att jag inte behövde resa till Göteborg i samband med besiktning, och mottagande av båten. Läs mer
  • 2019-11-04

Lennart C skrev om Båtagent Sverige AB
    Ett proffsig och snabbt agerande.
    En bra, tydlig och snabb kommunikation. Läs mer
  • 2019-01-15

Per W skrev om Båtagent Sverige AB
    Bra och engagerade men ev. lite rörigt beroende på byte av ansvarig, antagligen också beroende på kundsituationen. Läs mer
  • 2019-01-06

Magnus K skrev om Båtagent Sverige AB
    Förmedlingsuppdrag, försäljning
    av segelbåt.
    Smidig hantering av processen och personlig kontakt med kompetent, ”följsam” agent. Läs mer
  • Owe W

2018-11-21

Owe W skrev om Båtagent Sverige AB
    Jag sålde min segelbåt, en Hallberg Rassy 31via Båtagent. Träffade mäklaren Anders Hultman, som också är företagets VD för att gå igenom villkoren i ett uppdragsavtal. Mitt intryck av mötet var mycket positivt och hela upplägget kändes proffisionellt, så jag lämnade uppdraget till Båtagent och Anders Hultman. Ett av de första åtgärderna från Båtagents sida var att ställa ut båten på Öppet Varv någon vecka senare. Eftersom jag sjäv var förhindrad att segla upp båten från Göteborg till Ellös så fixade Anders transportseglingarna och även en uppfräschning av båtens teakdäck som verkligen blev nästan i nyskick.

Under hela säljprocessen hade jag en tät kontakt med Anders och alla beslut gjordes i samförstånd.

Båtagent drev affären på ett effektivt och proffesionellt sätt från början till slut och Anders var personligt engagerad i alla steg, såsom affärsupplägg, förhandlingar med köpare, besiktning, slutförhandlingar, mm. Jag som säljare kände mig trygg och välinformerad. Och det vi kommit överens om både i uppdragsavtalet och senare under affärens gång uppfylldes till fullo.

Jag är mycket nöjd med samarbetet med Båtagent och Anders Hultman och vill varmt rekommendera Båtagent som en kunnig, personligt engagerad och proffesionell partner. Läs mer
  • 2018-11-16

Ola Å skrev om Båtagent Sverige AB
    Försäljning av båt.
    På samma gång ett såväl professionellt, som personligt bemötande av mäklaren.
    Affär på en förväntad nivå.
    Arvodet var rimligt. Läs mer
  • 2018-11-15

Kjell A skrev om Båtagent Sverige AB
    Jag har sålt en Bavaria 46
    Jag upplever att de personer som jag har varit i kontakt på båtagent har ett stort kunnande och engagemang.
    Min uppfattning är att de är lösning fokuserade och vill att både säljare och köpare känner att de har fått/gjort en bra affär. Läs mer
  • 2018-11-15

- S skrev om Båtagent Sverige AB
    Ni sålde min båt,allt var väldigt proffsigt.mitt förtroende var helt från min sida. Jag som säljare kände att ni hade hade gjort en proffsig bild på den båt som ni sålde för mig. Läs mer
  • 2018-11-14

Åke E skrev om Båtagent Sverige AB
    Försäljning segelbåt.
    Trevligt bemötande sakliga o kunniga.
    Hade inga stora förhoppningar men BA överträffade dessa med råge. Snabbt och proffsigt.
    Känns tryggt med BA. Trots att jag var bortrest ordnades det med visning besiktning och transport. Ingen prutning. Mycket nöjd. Valuta för arvodet. Läs mer
  • 2018-11-14

- Å skrev om Båtagent Sverige AB
    Använde Båtagent både för köp och försäljning. Hjälpen vid köpet var lysande. Försäljningen inte lika engagerad. Läs mer
    2018-11-14 Anders H svarar - Å
    Hej Å,
    då vi alltid strävar efter att försöka bli lite bättre får du gärna kontakta mig för mer detaljerad feedback på vad du inte kände dig nöjd med.
    Anders Hultman
    Vd Båtagent
  • 2018-11-13

Anne-Marie H skrev om Båtagent Sverige AB
    Fik en fantastisk god behandling. Vi følte at vi var i gode hænder hele vejen. Läs mer
  • Jan J

2018-11-12

Jan J skrev om Båtagent Sverige AB
    Mycket proffsigt hanterat min båtförsäljning har tidigare god erfarenhet av tidigare försäljning kan inte vara annat än nöjd mycket nöjd 😀 Läs mer

Thorbjörn G skrev om Båtagent Sverige AB
    Jätte nöjd. Läs mer

Håkan S skrev om Båtagent Sverige AB
    Mycket nöjd då jag sålde vår båt genom båtagent.
    Håkan Stewen Läs mer

Kent H skrev om Båtagent Sverige AB
    Köp o försäljning av båt.

Mkt bra service o bemötande.

Anlitar dem gärna igen. Läs mer

Hans H skrev om Båtagent Sverige AB
    Niklas är kunnig, seriös och vi hade en trevlig gemenskap! Läs mer

Mattias skrev om Båtagent Sverige AB
    En begagnad båt.
    Snabb på återkoppling o smidigt att göra affär. Läs mer

Alexander H skrev om Båtagent Sverige AB
    Jeg skrev kontrakt vedrørende seilbåt i februar/mars 2018. Dessverre viste det seg at båten var vanskelig å få inn til Norge da jeg kjøpte den i mitt bolag. Historikken kunne ikke dokumenteres, og eierne tok nok litt lett på det hele og var for eksempel utrolig langsomme med å fremskaffe alt i saken. Hele tiden hadde jeg utmerket kommunikasjon med Niklas Lindgren, han var positiv hele veien - og var lett å få kontakt med når norske myndigheter kranglet. Til slutt løste saken seg, og båten ligger nå trygt her hjemme klar til charter-sesongen 2019! Läs mer

Kullaviksvägen 179, 429 33 Kullavik