Båtagent Sverige AB

På Båtagent AB Sverige sätter vi våra kunder i fokus och hjälper dig att sälja din båt och inget annat. Utan favorisering av märken, driftkostnader, marinor etc. kan vi se till att sälja din båt utan onödigt stora provisioner.

Fördelarna med Båtagent Sverige
- Full tillgång till båten under försäljning
- Hjälp med avtal och kontraktskrivning
- Erfarna och välutbildade mäklare inom båtliv och sjöfart
- Brett kontaktnät samt hjälp med finansiering och besiktning

Vi på Båtagent Sverige genomför bara schemalagda visningar med seriösa köpare. Allt för att du ska slippa spring på din båt och undvika onödigt slitage. Vi kan på så vis erbjuda en mer effektiv och billigare tjänst. Vill du ha tips och råd om hur du på bästa sätt säljer din båt? Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig. Vi ser till att din försäljning blir så lyckad som möjligt och maximerar resultatet.

Läs vad 106 kunder tycker om Båtagent Sverige AB 2

2021-09-13
    Bra resurs under hela båtköpet
    2021-09-13
    En mycket smidig och snabb båtaffär. All heder till Aron som skötte det hela på en mycket bra sätt! Tack!!
    2021-09-08
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av agenten.

Våra förväntningar var att sälja vår båt med hjälp av Båtagent och de råden som agenten gav visade sig vara en fullträff för vår del och vad vi förstod så var köparen också mycket nöjd.

Sammanfattnings vis kan vi varmt rekommendera Båtagent Sverige AB.

Gullvor och Gert
    Tack för ert mycket fina omdöme! Båtagent Sverige AB
    2021-09-02
    Professionalitet och trevligt bemötande och har präglat vår upplevelse av Båtagent. Dagen med båtbesiktning, kontraktsskrivning och viss stuvning av båtprylar var ju en viktig och spänningsfylld dag för oss som köpare. Båtagents representant tog sig tid och skapade en trygg trevlig stämning och hjälpte dessutom till med att packa in våra båtprylar in den nyinköpta båten. Det var en Bavaria 37 Cr, 2007.
    Tackar för detta, alltid kul med nöjda köpare.
    Anders Hultman
    Båtagent
    2021-08-16
    Professionellt och trevligt bemötande. Smidig hantering vid försäljning av vår båt. Rekommenderas!
    2021-08-16
    Professionell hantering av försäljning av vår båt. Vi hade full tillgång till båten under försäljningsprocessen och Båtagent har ordnat med motorteknisk support trots semestertider. Snabb kommunikation med SMS och mail.
    Båtagent har skött försäljningen av vår båt på ett föredömligt sätt vilket ger våra starkaste rekommendationer och ett företag vi kommer kontakta igen vid framtida båtmäklanden.
    2021-08-02
    Mycket god behandling. Kändes tryggare än att köpa båten privat. Säljaren var angelägen om att alla skulle vara nöjda.
    2021-07-30
    Proffesionellt och samtidigt smidigt för mig som kund gör att jag gärna rekommenderar Båtagent till andra som vill sälja båten.
    Tack Bernt, och tack för gott samarbete. Nu får vi hoppas köparna får en fin seglats till Mallorca. Båtagent Sverige AB
    2021-07-26
    Vi köpte en motorbåt och blev bemötta på ett sätt som ingav förtroende. Företaget levde upp till förväntningarna genom att ordna med besiktningsman och praktisk arrangemangen som upptagning och inläggning av båten etc. efter besiktning. En representant var med vid provkörning. Vi upplevde vår kontakt som behjälplig och seriös vid affärsuppgörelse och kontraktsskrivningen. Det kändes trevligt och tryggt att göra affär via Båtagent.
    2021-07-18
    Proffsigt bemötande i alla steg av försäljning av min båt.
    2021-07-15
    Bra bemötande, snabbt och professionellt handlande och förtroendeskapande både för säljare och köpare.
    2021-07-15
    Mycket trevligt bemötande. Snabba och tydliga svar på våra frågor och funderingar. Rekommenderas helt klart!
    2021-06-30
    Dygtig og professionelle. Tak for godt samarbejde med salg af min båd
    2021-06-14
    Båtagents bemötande har varit mycket positivt och proffsigt. Enkelt och smidigt skött från början till avslut av affären. Deras helhetskoncept har varit helt suveränt. Kan mycket väl rekommendera detta företag till andra som tänkt köpa eller sälja sin båt.
    2021-05-24
    Är väldigt nöjd efter en snabb och väl genomförd affär.
    Mvh Börje
    2021-05-24
    Båtagent sålde en segelbåt åt mig. Deras representant mycket kunnig , trevlig och seriös. Han gav inte upp trots motigheter på marknaden.
    2021-05-24
    Köpt en segelbåt. Väldigt bra, trevligt och proffsigt bemötta. Förväntningarna var att det skulle bli en smidig affär och det blev bättre än vad vi förväntat oss. Virrig mycket nöjda .
    2021-05-23
    Bra och enkel kommunikation genom hela försäljningsprocessen. Kan rekommendera starkt att använda Båtagent om du skall sälja båten.
  • Jan E
    2021-05-04
    Köpte en segelbåt förmedlad av Båtagent. Kommunikation och bemötande var mycket proffsigt genom hela affären. Detta är ett bra och säkert sätt att köpa båt på.
    2021-05-03
    Köpte min Najad utav Aron.
    Blev bemött på ett proffsigt sätt, snabba svar och serviceminded.
    /Anders
    2021-04-29
    Personliga, proffsiga och lätta att sälja med! Extra plus att de erbjuder annonsering på utländska marknader.
  • Trued H
    2021-04-20
    Köpte en segelbåt, Hanse 315. Superproffesionell, trevlig, kunnig och serviceminded båtmäklare. Går nog inte att hitta en bättre. Pga Coronatider, så gjordes hela köpet på distans. Allt gick som en dans, och vi fick ett enormt förtroende för mäklaren. Ordning och reda samt enormt trevligt bemötande genom hela processen.
  • Charlotta H
    2021-04-13
    Extremt seriös och professionell. Om det fanns tio stjärnor är Båtagent värda detta. Köpte båten i Finland, mäklaren mötte oss vid färjeterminalen, körde oss till mataffären och sedan varvet. Tyvärr gick vi sedan på grund i finska skärgården och ringde då mäklaren. Han hjälpte oss med att boka in på varv för reparation och seglar sedan själv ut båten till Mariehamn för att möta oss halvvägs till Sverige. Suverän kommunikation, otroligt kunnig och trevlig. Skulle varmt rekommendera Båtagent och anlita dem för alla båtköp och försäljningar!
    2020-10-27
    Båtagent sålde min Elan 37
    Anders och Aron var mkt proffisionella och trevliga att ha att göra med. Rekommenderas!
    2020-10-27
    Bra service under hela säljprocessen. Bra uthållighet.
    2020-10-23
    Mycket Proffsigt bemötande och hanteringen av hela båtaffären.
    Bra exponeringsyta för båten och trevliga att göra affärer med.

Med vänlig hälsning, Erik
    2020-09-23
    Väl genomförd affär. Trevligt bemötande.
  • Ingemar B
    2020-09-21
    Min fru och jag köpte en 37-fots segelbåt där Emil Alm på Båtagent i Stockholm var ombud för säljaren. Jag är jättenöjd! Det man förväntar sig som köpare är seriös, saklig och bra information, framför allt om båtens brister, samt smidig hantering överlag. Där tycker jag Emil Alm motsvarade våra förväntningar på samtliga punkter.

Emil hjälpte också till så att banken var snabb med finansieringen inför den stundande helgen, vilket innebar att vi fick en ljuvlig hösthelg i skärgården i bästa brittsommarvädret med vår nya pärla. Vi är väldigt nöjda både med båten och med servicen vi fått.
    2020-08-22
    Båtagent sålde min segelbåt och det gick snabbt samt problemfritt. Suverän service så de överträffade verklingen mina högt ställda förväntningar.
    2020-08-19
    Kunnig och påläst. Öppen med fel och brister. Rekommenderas
    2020-08-17
    Sålde en Dufour åt mig, en enkel process utan några konstigheter.
    2020-08-17
    Köpte segelbåt där Båtagenten hade ett mycket professionellt säljförfarande med krav både på säljare och köpare med snabb hantering av hela affären och hjälp med att hitta besiktningsman, långivare, försäkringsbolag etc
    Kenneth.S
    2020-06-22
    Sålde segelbåt
    Trevligt förtroende ingivande bemötande
    Snabb hantering och försäljningsprocessen gick snabbt
    Jag är väldigt nöjd med Båtagent / Aron
    2020-06-22
    En segelbåt , mycket bra bemötande och genomförande av affären ,
    2020-06-10
    Försäljnings uppdrag av segelbåt. Väl bemött. Båtagent levde upp till mina förväntningar. Jag är helt nöjd med deras service.
    2020-06-09
    sålde segelbåt genom båtagent mycket nöjd
    trevligt bemötande av mäklaren Aron borg
    allt gick snabbt och smidigt
  • Sebastian S
    2020-06-02
    Ostimme Båtagentilta Hanse 370 Göteborgista. Välittäjänä toimi Aron Borg ja olemme todella tyytyväisiä hänen palveluunsa. Kaupat tehtiin kevään 2020 kuluessa ja COVID-19 rajoitukset vaikeuttivat monin tavoin kaupan toteutumista. Aron järjesti kaikki asiat hienosti ja saimme kaupat tehtyä.
    2020-06-01
    Båtagent var verkligen smidiga att samarbeta med i försäljningsprocessen. Dessutom gav de bra råd och agerade professionellt hela vägen mot både mig som säljare och spekulanterna.
    2020-05-28
    Försäljningen av min båt blev om möjligt bättre än jag hoppats på! Omständigheter gjorde att jag inte kunde hålla i den själv och att kunna luta mig mot Båtagnets professionalitet har kännt jättebra. Vänligt, smidigt, snabbt!
  • Bengt-Olof P
    2020-05-20
    Båtagenten hjälpte oss att sälja vår segelbåt, en ögonsten vi haft i 18 år. Anders, vår mäklare, har genom hela processen visat stort engagemang, kunnande och diplomatisk förmåga. Båten presenterades på hemsidan på ett professionellt sätt. Bra dokument guidade oss genom processen. I ett frågeformulär fick vi beskriva båtens historia och eventuella brister vilket ökar transparensen för både säljare och köpare. Vi rekommenderar gärna Båtagenten och vi kommer att vända oss till dem för vår nästa båtaffär!
    2020-05-18
    Tråkig upplevelse idag när jag efter att ha kört 10 mil enkel resa till en visning, som Thomas L bokat in, fick höra att båten redan var såld. Det är svårt med kommunikation.
    Hej Svante, beklagar detta, det är inte så vi brukar arbeta, men just nu upplever vi en otrolig efterfrågan på båtar och telefonerna går varma och båtarna säljs väldigt snabbt. Uppenbarligen har kommunikationen från vår sida fallerat. Ställ samman ditt krav för bilresan så ersätter vi självklart dig, notera gärna vilken båt det gällde. Maila till anders@batagent.se
    Vänliga hälsningar
    Anders Hultman
    Båtagent
    2020-05-17
    Vi har köpt en segelbåt via Båtagent och har varit supernöjda med allting. Tack för supersmidig, trevlig och vänlig service!
    2020-05-14
    En riktigt bra upplevelse där mäklaren stöttade båda parter genom processen. Mycket tryggt!
    2020-05-13
    Jag anlitade Båtagent vid försäljningen av min segelbåt.
    Ett trevligt och professionellt bemötande av engagerade mäklare som såg till att det blev affär.
    Båtagent är en mäklare jag kan rekommendera.
    /Rikard
  • Staffan M
    2020-05-13
    Bra och personlig service.Klart från början vad villkoren är.
    2020-05-11
    Allt var precis som jag hade hoppats på som köpare av båt. Kunniga och väldigt måna om att jag som köpare skall känna mig trygg igenom hela affären.

Kan varmt rekommendera Båtagent och du skall köpa en båt.
    2020-05-01
    Professionella och mån om såväl säljare som köpare! Lätte att ha kontakt med och flexibla i sina lösningar! Emil Alm har varit fantastisk att samarbeta med kring affären! Skött allt mycket smidigt!
    2020-04-29
    Köpte en segelbåt, stor investering i pengar och glädje för oss! Kvalitet och transparens i hela köpprocessen.
    2020-04-07
    Wir kauften bei Båtagent Sverige AB eine wunderschöne Regina Vindö 43 für unsere langersehnte Familienauszeit.

Der Kauf wurde von Båtagent Sverige AB excellent, sehr kompetent und fair abgewickelt.

Wir hatten von Anfang an ein gutes Einvernehmen und das Vertrauen in die Leute. Alle Abklärungen wurden schnell und unkompliziert Erledigung.

Wir können allen die Firma Båtagent Sverige AB sehr empfehlen.

Herzlichen Dank an das ganze TEAM der Båtagent Sverige AB

Remo Walker, Switzerland