Båtagent Sverige AB

På Båtagent AB Sverige sätter vi våra kunder i fokus och hjälper dig att sälja din båt och inget annat. Utan favorisering av märken, driftkostnader, marinor etc. kan vi se till att sälja din båt utan onödigt stora provisioner.

Fördelarna med Båtagent Sverige
- Full tillgång till båten under försäljning
- Hjälp med avtal och kontraktskrivning
- Erfarna och välutbildade mäklare inom båtliv och sjöfart
- Brett kontaktnät samt hjälp med finansiering och besiktning

Vi på Båtagent Sverige genomför bara schemalagda visningar med seriösa köpare. Allt för att du ska slippa spring på din båt och undvika onödigt slitage. Vi kan på så vis erbjuda en mer effektiv och billigare tjänst. Vill du ha tips och råd om hur du på bästa sätt säljer din båt? Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig. Vi ser till att din försäljning blir så lyckad som möjligt och maximerar resultatet.

Läs vad 120 kunder tycker om Båtagent Sverige AB 2

2022-10-17 Insamlad av företaget
    Köpte en båt via Niklas Gustafsson på Båtagent, har bara gott att säga: tillgänglig, proffesionell, kundinriktad, förtroende ingivande och trevlig!

Det blev en supersmidig affär från första kontakt till avslutad affär.

Jag kan starkt rekommendera Niklas och Båtagent om ni i framtiden skall göra en båtaffär

Tack!

Magnus Sundling
  • Liene S
    2022-10-03 Insamlad av företaget
    My experience with Batagent was excellent. My contact person Dan was really open to all questions, helpful in sailing boat purchase procedure. Even more than expected from Dan- in terms of additional help and service which he offered on top of official procedure. Thank you, Dan and Batagent, I am happy about my new sailing boat Beneteau 36 cc. Will recommend for other friends who would like to buy or sell their boats.
    2022-10-03 Insamlad av företaget
    Jeg har købt en Dufour 40 E Performance gennem Båtagent, ved
    Niklas Gustafsson. Jeg var meget tilfreds med købet og Niklas' venlige, hjælpsomme og professionelle tilgang til salget.
  • Håkan Ragnar N
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Vi fick kontakt med Niklas.Gustafsson på Båtagent när vi skulle sälja vår segelbåt. När vi träffades blev vi väldigt seriöst bemötta och vi fick en väldigt bra uppfattning av Niklas och det var det som gjorde att vi valde Båtagent.
    Vi hade väldigt högt ställda förväntningar på Båtagent och vår uppfattning var att de överträffade våra förväntningar.
    Då vi bor utomlands så hjälpte Niklas oss genom hela processen på ett utomordentligt föredömligt sätt.
    Hela affären gick väldigt smidigt och vi blev också väldigt nöjda med affären som helhet.
    Kan absolut ge Niklas och båtagent våra absolut bästa rekommendationer och skulle vi sälja en båt i framtiden så skulle vi absolut kontakta Niklas igen. // Håkan
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande från mäklaren ifråga.
    Hur andra personer i bolaget är har jag ingen aning om.

proffsigt bemötande.

Sålde min motorbåt efter 15 års innehav på en vikande marknad
    2022-09-11 Insamlad av företaget
    Artigt bemött. Höga förväntningar.
    Förbättringsområde feedback.
    2022-08-31 Insamlad av företaget
    Mycket väl bemött av Niklas Gustavson.

Infriade mina förväntningar på en bra båtagent.

Smidiga och bra verktyg för att lätt genomföra ett köp av begagnad segelbåt Linjett 35. Viss information om båten var dock inte helt korrekt.
    2022-08-26 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Dock uteblev löften om fotografering. Den upplevda känslan var att vi inte skulle behöva bry oss om försäljningen men tydligen så krävdes det ett engagemang från oss vid flertal tillfällen. Även den besiktning som ingick trodde vi var en fullskalig besiktning, men visade sig vara en sk. förbesiktning.
    Tydlighet är en förbättringspotential.
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Saknade ofta fortlöpande information.Säljaren erhöll aldrig sin del av handpenningen förrän vid slutuppgörelsen.Handpenningen var på 82500kr !!Ännu inget protokoll från besiktningen utförd för ca 3veckor sedan.
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    De hjälpte mig att sälja min ganska moderna 37 fots segelbåt. Jag fick ett trevligt, aktivt och serviceinriktad bemötande. Helt nöjd.
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Ett professionellt företag, bra för både säljare och köpare. Köpte min segelbåt där.
    2022-06-12 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket väl bemötta av Båtagent som hade ett professionellt förhållningssätt under hela köpeprocessen av vår segelbåt. Stort tack till Dan Göransson som med vänlighet, kompetens, och engagemang utöver det vanliga var med oss från första kontakt till åtgärdande av de få fel som kom fram under besiktningen. Vi kan varmt rekommendera honom till kommande uppdrag.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Positivt. Hurtige og præcise svar. Stor ærlighed om båd.
    2022-04-30 Insamlad av företaget
    Veldig god service og ble fulgt opp gjennom hele kjøpsprosessen som varte nesten 5 måneder. Prosessen tok så lang tid fordi jeg kjøpte en seilbåt som stod innendørs om vinteren. Gode svar på spørsmål og gode råd ble gitt ifm valg av besiktningsmann og forsikringsselskap. Anbefales.
    2021-09-13 Insamlad av företaget
    Bra resurs under hela båtköpet
    2021-09-13 Insamlad av företaget
    En mycket smidig och snabb båtaffär. All heder till Aron som skötte det hela på en mycket bra sätt! Tack!!
    2021-09-08 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av agenten.

Våra förväntningar var att sälja vår båt med hjälp av Båtagent och de råden som agenten gav visade sig vara en fullträff för vår del och vad vi förstod så var köparen också mycket nöjd.

Sammanfattnings vis kan vi varmt rekommendera Båtagent Sverige AB.

Gullvor och Gert
    Tack för ert mycket fina omdöme! Båtagent Sverige AB
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Professionalitet och trevligt bemötande och har präglat vår upplevelse av Båtagent. Dagen med båtbesiktning, kontraktsskrivning och viss stuvning av båtprylar var ju en viktig och spänningsfylld dag för oss som köpare. Båtagents representant tog sig tid och skapade en trygg trevlig stämning och hjälpte dessutom till med att packa in våra båtprylar in den nyinköpta båten. Det var en Bavaria 37 Cr, 2007.
    Tackar för detta, alltid kul med nöjda köpare.
    Anders Hultman
    Båtagent
    2021-08-16 Insamlad av företaget
    Professionellt och trevligt bemötande. Smidig hantering vid försäljning av vår båt. Rekommenderas!
    2021-08-16 Insamlad av företaget
    Professionell hantering av försäljning av vår båt. Vi hade full tillgång till båten under försäljningsprocessen och Båtagent har ordnat med motorteknisk support trots semestertider. Snabb kommunikation med SMS och mail.
    Båtagent har skött försäljningen av vår båt på ett föredömligt sätt vilket ger våra starkaste rekommendationer och ett företag vi kommer kontakta igen vid framtida båtmäklanden.
    2021-08-02 Insamlad av företaget
    Mycket god behandling. Kändes tryggare än att köpa båten privat. Säljaren var angelägen om att alla skulle vara nöjda.
    2021-07-30 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och samtidigt smidigt för mig som kund gör att jag gärna rekommenderar Båtagent till andra som vill sälja båten.
    Tack Bernt, och tack för gott samarbete. Nu får vi hoppas köparna får en fin seglats till Mallorca. Båtagent Sverige AB
    2021-07-26 Insamlad av företaget
    Vi köpte en motorbåt och blev bemötta på ett sätt som ingav förtroende. Företaget levde upp till förväntningarna genom att ordna med besiktningsman och praktisk arrangemangen som upptagning och inläggning av båten etc. efter besiktning. En representant var med vid provkörning. Vi upplevde vår kontakt som behjälplig och seriös vid affärsuppgörelse och kontraktsskrivningen. Det kändes trevligt och tryggt att göra affär via Båtagent.
    2021-07-18 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande i alla steg av försäljning av min båt.
    2021-07-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabbt och professionellt handlande och förtroendeskapande både för säljare och köpare.
    2021-07-15 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Snabba och tydliga svar på våra frågor och funderingar. Rekommenderas helt klart!
    2021-06-30 Insamlad av företaget
    Dygtig og professionelle. Tak for godt samarbejde med salg af min båd
    2021-06-14 Insamlad av företaget
    Båtagents bemötande har varit mycket positivt och proffsigt. Enkelt och smidigt skött från början till avslut av affären. Deras helhetskoncept har varit helt suveränt. Kan mycket väl rekommendera detta företag till andra som tänkt köpa eller sälja sin båt.
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    Är väldigt nöjd efter en snabb och väl genomförd affär.
    Mvh Börje
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    Båtagent sålde en segelbåt åt mig. Deras representant mycket kunnig , trevlig och seriös. Han gav inte upp trots motigheter på marknaden.
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    Köpt en segelbåt. Väldigt bra, trevligt och proffsigt bemötta. Förväntningarna var att det skulle bli en smidig affär och det blev bättre än vad vi förväntat oss. Virrig mycket nöjda .
    2021-05-23 Insamlad av företaget
    Bra och enkel kommunikation genom hela försäljningsprocessen. Kan rekommendera starkt att använda Båtagent om du skall sälja båten.
  • Jan E
    2021-05-04 Insamlad av företaget
    Köpte en segelbåt förmedlad av Båtagent. Kommunikation och bemötande var mycket proffsigt genom hela affären. Detta är ett bra och säkert sätt att köpa båt på.
    2021-05-03 Insamlad av företaget
    Köpte min Najad utav Aron.
    Blev bemött på ett proffsigt sätt, snabba svar och serviceminded.
    /Anders
    2021-04-29 Insamlad av företaget
    Personliga, proffsiga och lätta att sälja med! Extra plus att de erbjuder annonsering på utländska marknader.
  • Trued H
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Köpte en segelbåt, Hanse 315. Superproffesionell, trevlig, kunnig och serviceminded båtmäklare. Går nog inte att hitta en bättre. Pga Coronatider, så gjordes hela köpet på distans. Allt gick som en dans, och vi fick ett enormt förtroende för mäklaren. Ordning och reda samt enormt trevligt bemötande genom hela processen.
  • Charlotta H
    2021-04-13 Insamlad av företaget
    Extremt seriös och professionell. Om det fanns tio stjärnor är Båtagent värda detta. Köpte båten i Finland, mäklaren mötte oss vid färjeterminalen, körde oss till mataffären och sedan varvet. Tyvärr gick vi sedan på grund i finska skärgården och ringde då mäklaren. Han hjälpte oss med att boka in på varv för reparation och seglar sedan själv ut båten till Mariehamn för att möta oss halvvägs till Sverige. Suverän kommunikation, otroligt kunnig och trevlig. Skulle varmt rekommendera Båtagent och anlita dem för alla båtköp och försäljningar!
    2020-10-27 Insamlad av företaget
    Båtagent sålde min Elan 37
    Anders och Aron var mkt proffisionella och trevliga att ha att göra med. Rekommenderas!
    2020-10-27 Insamlad av företaget
    Bra service under hela säljprocessen. Bra uthållighet.
    2020-10-23 Insamlad av företaget
    Mycket Proffsigt bemötande och hanteringen av hela båtaffären.
    Bra exponeringsyta för båten och trevliga att göra affärer med.

Med vänlig hälsning, Erik
    2020-09-23 Insamlad av företaget
    Väl genomförd affär. Trevligt bemötande.
  • Ingemar B
    2020-09-21 Insamlad av företaget
    Min fru och jag köpte en 37-fots segelbåt där Emil Alm på Båtagent i Stockholm var ombud för säljaren. Jag är jättenöjd! Det man förväntar sig som köpare är seriös, saklig och bra information, framför allt om båtens brister, samt smidig hantering överlag. Där tycker jag Emil Alm motsvarade våra förväntningar på samtliga punkter.

Emil hjälpte också till så att banken var snabb med finansieringen inför den stundande helgen, vilket innebar att vi fick en ljuvlig hösthelg i skärgården i bästa brittsommarvädret med vår nya pärla. Vi är väldigt nöjda både med båten och med servicen vi fått.
    2020-08-22 Insamlad av företaget
    Båtagent sålde min segelbåt och det gick snabbt samt problemfritt. Suverän service så de överträffade verklingen mina högt ställda förväntningar.
    2020-08-19 Insamlad av företaget
    Kunnig och påläst. Öppen med fel och brister. Rekommenderas
    2020-08-17 Insamlad av företaget
    Sålde en Dufour åt mig, en enkel process utan några konstigheter.
    2020-08-17 Insamlad av företaget
    Köpte segelbåt där Båtagenten hade ett mycket professionellt säljförfarande med krav både på säljare och köpare med snabb hantering av hela affären och hjälp med att hitta besiktningsman, långivare, försäkringsbolag etc
    Kenneth.S
    2020-06-22 Insamlad av företaget
    Sålde segelbåt
    Trevligt förtroende ingivande bemötande
    Snabb hantering och försäljningsprocessen gick snabbt
    Jag är väldigt nöjd med Båtagent / Aron
    2020-06-22 Insamlad av företaget
    En segelbåt , mycket bra bemötande och genomförande av affären ,
    2020-06-10 Insamlad av företaget
    Försäljnings uppdrag av segelbåt. Väl bemött. Båtagent levde upp till mina förväntningar. Jag är helt nöjd med deras service.
    2020-06-09 Insamlad av företaget
    sålde segelbåt genom båtagent mycket nöjd
    trevligt bemötande av mäklaren Aron borg
    allt gick snabbt och smidigt