Båtagent Sverige AB

Båtagent Sverige AB

På Båtagent AB Sverige sätter vi våra kunder i fokus och hjälper dig att sälja din båt och inget annat. Utan favorisering av märken, driftkostnader, marinor etc. kan vi se till att sälja din båt utan onödigt stora provisioner.

Fördelarna med Båtagent Sverige
- Full tillgång till båten under försäljning
- Hjälp med avtal och kontraktskrivning
- Erfarna och välutbildade mäklare inom båtliv och sjöfart
- Brett kontaktnät samt hjälp med finansiering och besiktning

Vi på Båtagent Sverige genomför bara schemalagda visningar med seriösa köpare. Allt för att du ska slippa spring på din båt och undvika onödigt slitage. Vi kan på så vis erbjuda en mer effektiv och billigare tjänst. Vill du ha tips och råd om hur du på bästa sätt säljer din båt? Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig. Vi ser till att din försäljning blir så lyckad som möjligt och maximerar resultatet.

Läs vad 84 kunder tycker om Båtagent Sverige AB 2

• Charlotta H
    2021-04-13
    Extremt seriös och professionell. Om det fanns tio stjärnor är Båtagent värda detta. Köpte båten i Finland, mäklaren mötte oss vid färjeterminalen, körde oss till mataffären och sedan varvet. Tyvärr gick vi sedan på grund i finska skärgården och ringde då mäklaren. Han hjälpte oss med att boka in på varv för reparation och seglar sedan själv ut båten till Mariehamn för att möta oss halvvägs till Sverige. Suverän kommunikation, otroligt kunnig och trevlig. Skulle varmt rekommendera Båtagent och anlita dem för alla båtköp och försäljningar!
    2020-10-27
    Båtagent sålde min Elan 37
    Anders och Aron var mkt proffisionella och trevliga att ha att göra med. Rekommenderas!
    2020-10-27
    Bra service under hela säljprocessen. Bra uthållighet.
    2020-10-23
    Mycket Proffsigt bemötande och hanteringen av hela båtaffären.
    Bra exponeringsyta för båten och trevliga att göra affärer med.

Med vänlig hälsning, Erik
    2020-09-23
    Väl genomförd affär. Trevligt bemötande.
  • Ingemar B
    2020-09-21
    Min fru och jag köpte en 37-fots segelbåt där Emil Alm på Båtagent i Stockholm var ombud för säljaren. Jag är jättenöjd! Det man förväntar sig som köpare är seriös, saklig och bra information, framför allt om båtens brister, samt smidig hantering överlag. Där tycker jag Emil Alm motsvarade våra förväntningar på samtliga punkter.

Emil hjälpte också till så att banken var snabb med finansieringen inför den stundande helgen, vilket innebar att vi fick en ljuvlig hösthelg i skärgården i bästa brittsommarvädret med vår nya pärla. Vi är väldigt nöjda både med båten och med servicen vi fått.
    2020-08-22
    Båtagent sålde min segelbåt och det gick snabbt samt problemfritt. Suverän service så de överträffade verklingen mina högt ställda förväntningar.
    2020-08-19
    Kunnig och påläst. Öppen med fel och brister. Rekommenderas
    2020-08-17
    Sålde en Dufour åt mig, en enkel process utan några konstigheter.
    2020-08-17
    Köpte segelbåt där Båtagenten hade ett mycket professionellt säljförfarande med krav både på säljare och köpare med snabb hantering av hela affären och hjälp med att hitta besiktningsman, långivare, försäkringsbolag etc
    Kenneth.S
    2020-06-22
    Sålde segelbåt
    Trevligt förtroende ingivande bemötande
    Snabb hantering och försäljningsprocessen gick snabbt
    Jag är väldigt nöjd med Båtagent / Aron
    2020-06-22
    En segelbåt , mycket bra bemötande och genomförande av affären ,
    2020-06-10
    Försäljnings uppdrag av segelbåt. Väl bemött. Båtagent levde upp till mina förväntningar. Jag är helt nöjd med deras service.
    2020-06-09
    sålde segelbåt genom båtagent mycket nöjd
    trevligt bemötande av mäklaren Aron borg
    allt gick snabbt och smidigt
  • Sebastian S
    2020-06-02
    Ostimme Båtagentilta Hanse 370 Göteborgista. Välittäjänä toimi Aron Borg ja olemme todella tyytyväisiä hänen palveluunsa. Kaupat tehtiin kevään 2020 kuluessa ja COVID-19 rajoitukset vaikeuttivat monin tavoin kaupan toteutumista. Aron järjesti kaikki asiat hienosti ja saimme kaupat tehtyä.
    2020-06-01
    Båtagent var verkligen smidiga att samarbeta med i försäljningsprocessen. Dessutom gav de bra råd och agerade professionellt hela vägen mot både mig som säljare och spekulanterna.
    2020-05-28
    Försäljningen av min båt blev om möjligt bättre än jag hoppats på! Omständigheter gjorde att jag inte kunde hålla i den själv och att kunna luta mig mot Båtagnets professionalitet har kännt jättebra. Vänligt, smidigt, snabbt!
  • Bengt-Olof P
    2020-05-20
    Båtagenten hjälpte oss att sälja vår segelbåt, en ögonsten vi haft i 18 år. Anders, vår mäklare, har genom hela processen visat stort engagemang, kunnande och diplomatisk förmåga. Båten presenterades på hemsidan på ett professionellt sätt. Bra dokument guidade oss genom processen. I ett frågeformulär fick vi beskriva båtens historia och eventuella brister vilket ökar transparensen för både säljare och köpare. Vi rekommenderar gärna Båtagenten och vi kommer att vända oss till dem för vår nästa båtaffär!
    2020-05-18
    Tråkig upplevelse idag när jag efter att ha kört 10 mil enkel resa till en visning, som Thomas L bokat in, fick höra att båten redan var såld. Det är svårt med kommunikation.
    Hej Svante, beklagar detta, det är inte så vi brukar arbeta, men just nu upplever vi en otrolig efterfrågan på båtar och telefonerna går varma och båtarna säljs väldigt snabbt. Uppenbarligen har kommunikationen från vår sida fallerat. Ställ samman ditt krav för bilresan så ersätter vi självklart dig, notera gärna vilken båt det gällde. Maila till anders@batagent.se Vänliga hälsningar Anders Hultman Båtagent Båtagent Sverige AB
    2020-05-17
    Vi har köpt en segelbåt via Båtagent och har varit supernöjda med allting. Tack för supersmidig, trevlig och vänlig service!
    2020-05-14
    En riktigt bra upplevelse där mäklaren stöttade båda parter genom processen. Mycket tryggt!
    2020-05-13
    Jag anlitade Båtagent vid försäljningen av min segelbåt.
    Ett trevligt och professionellt bemötande av engagerade mäklare som såg till att det blev affär.
    Båtagent är en mäklare jag kan rekommendera.
    /Rikard
  • Staffan M
    2020-05-13
    Bra och personlig service.Klart från början vad villkoren är.
    2020-05-11
    Allt var precis som jag hade hoppats på som köpare av båt. Kunniga och väldigt måna om att jag som köpare skall känna mig trygg igenom hela affären.

Kan varmt rekommendera Båtagent och du skall köpa en båt.
    2020-05-01
    Professionella och mån om såväl säljare som köpare! Lätte att ha kontakt med och flexibla i sina lösningar! Emil Alm har varit fantastisk att samarbeta med kring affären! Skött allt mycket smidigt!
    2020-04-29
    Köpte en segelbåt, stor investering i pengar och glädje för oss! Kvalitet och transparens i hela köpprocessen.
    2020-04-07
    Wir kauften bei Båtagent Sverige AB eine wunderschöne Regina Vindö 43 für unsere langersehnte Familienauszeit.

Der Kauf wurde von Båtagent Sverige AB excellent, sehr kompetent und fair abgewickelt.

Wir hatten von Anfang an ein gutes Einvernehmen und das Vertrauen in die Leute. Alle Abklärungen wurden schnell und unkompliziert Erledigung.

Wir können allen die Firma Båtagent Sverige AB sehr empfehlen.

Herzlichen Dank an das ganze TEAM der Båtagent Sverige AB

Remo Walker, Switzerland
    Alleles perfect.
    Meh
    Roge
    Xrxcccccccxxxxxxxxxxxxxxxxxxxdddddx
    Xxcçcxxxxxxxxxxxxxxxx
    2020-04-07
    Båtagent (Anders Hultman) har agerat mycket professionellt under både vårt köp och "sälj". Anders svarar mycket snabbt på mail och telefon och är tjänstvillig. Båtagent har uppdaterad känsla för marknaden vad avser prissättning, sälj- och köpbarhet samt kommer med förslag på åtgärder för att göra den bästa försäljningen. Visningarna har fungerat utmärkt och likaså kontakter med spekulanter. Anders kör med öppna kort och är ärlig.
  • Bengt M
    2020-04-02
    Tack för hjälpen att sälja vår båt och ert professionella bemötande. Dessutom har det varit trevligt att samarbeta med er.
    Bilderna som ni tog på båten gjorde säkert sitt till att ni fick så många intressenter.
    Med vänlig hälsning Louise o Bengt
    2020-03-10
    Sålde en Regina som avlöpt exceptionellt bra. Proffsiga och effektiva genomgående. Kan varmt rekommendera Aaron och Anders som skött det hela.
    2020-02-12
    Upplevelsen av båtagenten vid köp av min motorbåt var helt kanon. Mycket trevligt bemötande av representanter från Båtagenten. Fick snabbt svar på mina frågor och fick ett stort förtroende för dom. Hjälp med besiktningsman , mm var inga problem.Jag kan helt klart rekommendera Båtagenten vid köp av båt.
    2019-11-14
    Motorbåt Cranchi 34, mycket bra, Niklas var jättebra
    2019-11-13
    Sålt en båt. Inte nöjd Var inte fokuserad Mejlade bara. Fick höra på omvägar att båten var såld. Fick smsa o fråga hur de gått efter 5 dagar inte ok. Inte tackade efter uppdraget. Bara köparna Så dåligt. Haft båtar i över 30 år. Inget företag som jag skulle rekommendera
    Hej Stefan, Vilken båt var det du fick hjälp att sälja? Vi strävar alltid efter nöjda kunder och vill gärna komma i kontakt med dig för mer information om vad som inte blev som förväntat i din affär. Ring mig gärna på 0734-303591. Mvh Anders Hultman Båtagent Sverige AB
    2019-11-13
    Vid visning, besiktning och köp av vår segelbåt fick vi mycket bra och personligt bemötande, mer hjälp än vi kunnat önska. En trygg affär och proffsig känsla.
    Vi är supernöjda!
    Bra smidig och kompetent
    Lätt att nå
    Otroligt smidigt att sälja båt via Båtagent
    2019-11-12
    Köpte segelbåt, fått vänlig tjänst och det var rolig när anvarig mäklare tranporterade mig från flygfältet att se båten.
    Ansvarig mäklare (Niklas) tog hand om besiktingsprotokoll. Han var riktig professionell.

Jag fick information från Internet när försökte att hitta just sådant typ av segelbåt.

Jag tycker att köpare, säljare och mäklare var nöjda efter affären.
    2019-11-12
    Uppdraget var att sälja min båt.
    En snabb återkoppling och kontakt.
    Båtagent genomförde uppdraget på kort tid och mycket professionellt .
    Båtagent överträffade mina förväntningar.
    En segelbåt

Proffsigt och trevligt

Ja mina förväntningar vart uppfyllda.
    2019-11-11
    Proffsig kunnig trevlig mäklare köpte vi båt genom.
    2019-11-11
    God kompetens kring båtar, bra struktur för affär och trevligt bemötande.
    2019-11-11
    Sålde en segelbåt . Bra service o bra marknadsföring . . . kommer absolut att rek. Båtagent till båtägare jag känner !
    2019-11-10
    Helt ok. Proffsigt uppträdande
    2019-11-10
    Trevligt och mycket proffesionellt genomförande vid försäljningen av vår båt. Allt fungerade smidigt och bra.
    Vi r mycket nöjda
    2019-11-08
    Båtagent hjälpte oss att sälja vår segelbåt. De tog hand om hela processen på ett utmärkt sätt. Både säljare o köpare blev nöjda.
    Sålde segelbåt
    Blev bra bemött
    Hade förväntningar på en smidig affär
    Sammanfattningsvis en bra upplevelse
  • Lars G
    2019-11-08
    Jag sålde en segelbåt, blev väl bemött och hade bra kontakt med båtagents representant som på ett bra sätt visade båten.
    2019-11-08
    Jag sålde min båt (Windy) hos Båtagent Sverige AB och det gick fantastiskt bra, båten blev snabbt såld till trevlig köpare och processen blev mycket smidig och enkel.
    2019-11-07
    Köpte en Sweden Yachts 370. Bemötandet var mycket profissionellt och Aron Borg skall ha all heder.
    Samordning mellan säljare och jag som köpare sköttes mycket bra då vi i utgångsläget stod en bit från varandra men resultatet blev mycket bra och jag är helt övertygad om att båda parter bless helt nöjda. En lyckad affär.

Med vänlig hälsning

Jonas Büller
    2019-11-06
    Båtagent sålde vår båt i vårt uppdrag. Kontakten var alltid treviligt,
    affären genomfördes effektivt och service har erbjudits med stor flexibilitet så att jag inte behövde resa till Göteborg i samband med besiktning, och mottagande av båten.