BAUHAUS & Co
1.0 i betyg av av
2 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om BAUHAUS & Co
-
skrev om BAUHAUS & Co
För att vara kund på Bauhaus behöver du vara expert själv. BAUHAUS och ARN går sida vid sida, då ARN har konstaterat att du som kund bär allt ansvar själv. Oavsett om du har beställt via BAUHAUS säljare. Trots att jag frågade säljaren "är det rätt mått?" så beställs fel storlek. Okulärt kunde BAUHAUS konstatera att det var fel mått EFTER det att jag klagat. När jag visade samma bild för säljaren så fick jag fel mått beställt. Säljaren har lagt orderna men det räknas som att jag har gjort en internetbeställning själv. Trots att det står i säljarens namn. Otroligt dåligt BAUHAUS. Att ni dessutom inte kan installera dörrhandtag korrekt, vilket supporten för YALE Doorman konstaterade, så var det inget BAUHAUS tog ansvar för, trots att jag betalat för installationen.
Så ni som beställer från BAUHAUS. Var beredda på att det är ni som som måste vara experterna och ha kunskapen. Ni kan tyvärr inte lita på att personalen hjälper er.
"När det måste blir bra" så gäller det BAUAHUS. De får ju dina pengar. -
skrev om BAUHAUS & Co
Totalblåser mig på en montering för badkar som egentligen inte behövdes. Varför behöver jag en VVS-montör för att skruva fast en slang under badkaret och trycka ner den i golvbrunnen? Det här är något man själv kunnat göra. Det angavs inte heller i offerten vad dessa skulle göra med badkaret i detalj när det godkändes och säljaren i VVS-avdelningen sa ingenting annat än att det "rekommenderas". Snacka om expertrådgivning....det kostade 2400 kr för 30 minuters jobb.
Inte nog med det så var hantverkarna försenade samt att en av dem lämnar platsen halva tiden och snackar med någon utanför mitt hem, har inte ens något med jobbet hos mig att göra. Montageservice förklarar att hantverkaren bestämde med mig att komma "runt 07:30" vilket är en lögn då jag kom överens om att arbetet startar 07:30, kan även bevisas. Montageservice har dock inte svarat varför ena hantverkaren bara lämnade sitt uppdrag halva tiden.
Montageservice tycker att eftersom jag godkänt offerten så finns det inget mer att göra än att betala fakturan. För nu har Bauhaus "ryggen fri". Jag har inte godkänt att bli lurad på det här sättet.
Montageservice har dessutom inte svarat på mitt sista mail där jag vill ha kontaktuppgifter till ansvarig chef och svar på varför ena hantverkaren gick iväg.
Eftersom Bauhaus inte vill komma fram till konsensus eller bemöta detta seriöst så skrivs denna recension samt att ARN kommer kontaktas. Jag tänker inte släppa denna lurendrejeri.