Alla kategorier Cykel Jönköping Jönköping Bike Industries Sweden AB

Solåsvägen 22, 553 03 Jönköping — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Bike Industries Sweden AB

• Björn B
    Björn B skrev om Bike Industries Sweden AB
    Fick punka på cykeln och tänkte att nu var det kanske dags att lämna in den. 800:- skulle det kosta att få ett nytt däck och olja till kedjan, fixa till bakbromsen som är lite svårjusterad och några andra smågrejer. När jag fick tillbaka cykeln var det inte stor skillnad förutom det nya däcket. Dom hade väl bara petat lite på bakbromsen, för samma problem är kvar.
    Hade glömt att nämna att växeln krånglar (haft cykeln i 7 år och har använt den ganska flitigt) så när jag kom på det blev man ju ganska less. Hade ju inte varit fel om de provcyklat den för i ***... Går att cykla på 4 av 7 växlar.
    Bemötandet vid inlämningen var det inte fel på alls!
    Uthämtningen strax innan stängningsdags var inte så rolig däremot. Kände mig sur efteråt då killen bara ville att jag skulle ut från butiken: "jajaja det det blir skitbra" sa han när jag frågade och kollade vad de hade fixat. Så det var rentav otrevligt. Cykeln var lika skitig som när jag lämnade in den, spruta med slangen på den var ju för jobbigt.
    Är en fattig student så jag kan ju säga att jag lär mig att byta slang och däck själv nästa gång för 800 spänn är ju ganska dyrt för ett däckbyte utan någon som helst service.
    Sportson i Jönköping verkar helst vilja sälja dyra cyklar för sportentusiaster. Servicen har dom begravt någonstans. Känner mig förbannad och sätter aldrig min fot i denna butik igen!
  • Erik R
    Erik R skrev om Bike Industries Sweden AB
    Se till att provcykla när ni hämtar cykeln på verkstaden. Där jobbar många unga käcka killar med rätt stuk på kepsen men de kan inte se helheten i sitt serviceyrke ännu.
    Jag har hittils fått åka tillbaka två gånger för att allt inte har servats korrekt.
    Se även till att få en kopia på servicekontraktet så att det tydligt står vad du betalar för. Annars får man bara ett kvitto med en summa pengar på.

Solåsvägen 22, 553 03 Jönköping