Alla kategorier Turistservice Stockholms län Stockholm Norrmalm Biljett Nu AB

Klara Norra Kyrkogata 13, 111 22 Stockholm — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Biljett Nu AB

• Alexander S
    Alexander S skrev om Biljett Nu AB
    Jag hade olyckan att beställa 2 ståplatsbiljetter från biljettnu innan Springsteen incidenten, jag köpte mina biljetter den 25 juni för konserten till Swedish House Mafia som är på Friends Arena nu på lördag. Jag betalade de 2285 kr den 25 juni och biljetterna damp ner i min brevlåda i fredags, dock var det helt plötsligt sittplatsbiljetter istället för de ståplatsbiljetter som jag hade beställt och betalat för. Med biljetterna följde ett brev från biljettnu där det stod:

”Hej! Här kommer era beställda biljetter till Swedish House Mafia den 24:e november på Friends arena. På grund av att leveransen inte fungerat som vi förutsatt oss och av omständigheter som vi tyvärr inte kunnat råda över så har ni fått biljetter till bästa sittplats istället för ståplats. Levererad biljett är likvärdig den biljett ni köpt. Vi beklagar verkligen detta och som ett litet plåster på såren så får ni 100 kr i presentkort per biljett. Tack för att du handlar hos Biljett Nu! Vänligen kontrollera att du erhållit rätt antal biljetter till önskat evenemang.”

Problemen med detta är flera.
    1. Jag är inte intresserad av sittplats då vi köpte dessa dyra biljetter för att få ståplats tillsammans med flera av mina vänner som hade ståplatsbiljetter redan.
    2. Presentkortet är för mig helt värdelöst då jag inte har för avsikt att använda mig utav detta skojarföretag någon mer gång.

Deras kundtjänst säger att de inte kan lösa min situation varken genom att fixa fram ståplatsbiljetter eller ta tillbaka sina biljetter och återbetala mig. De bad mig bara att vända mig till ARN. Jag har talat med en konsumentvägledare som anser att detta är ett tydligt avtalsbrott.

Jag har läst köpvillkoren som finns på deras hemsida och det enda jag kan hitta rörande detta är denna paragraf:
    ” 1.5 Det åligger medlemmen att i samband med köp kontrollera att önskat evenemang, datum, platstyp och antal biljetter beställs, samt att vid leverans kontrollera att evenemang, datum och tid på biljett överensstämmer med beställning.” – vilket ger mig rätt.
    Här finns deras köpvillkor att läsa fullständigt: http://www.biljettnu.se/kopvillkor.php
    Gabriela M gillar detta
  • Kia O
    Kia O skrev om Biljett Nu AB
    I bought 2 tickets to Coldplay and received my tickets in the mail abroad. The customerservice was very efficient, answering all my questions (I had a lot of them) with fast replys. I paid a lot for the tickets and the seats were amazing. I don't think it matters if you pay 125 euros for a ticket that has a face value of 55 euros. It's still a ticket to a sold out concert. So Thank you biljettnu! Best show ever.
  • maria v
    maria v skrev om Biljett Nu AB
    Jag köper alltid mina biljetter hos biljett.nu,bra platser och man får biljetterna hemskickade 1-2veckor innan konserten.Fick mina lady gaga biljetter idag :). Super nöjd stamkund.
  • Oskar W
    Oskar W skrev om Biljett Nu AB
    Köpte som många andra biljetter till Springsteen och blev grundlurad. Fick inte ens ett telefonsamtal om att vi inte skulle få några biljetter utan stod vid Ullevi med familjen och väntade tills konserten började.
    Uselt!!!
  • Anna C
    Anna C skrev om Biljett Nu AB
    Jag var extremt tidigt ute och bokade Coldplay på Stockholms Stadion hos Biljettnu.se. Jag betalade nära 1000 kr per biljett för vad de beskrev som "bästa sittplats". Nu har jag fått biljetterna, de är längst fram på snedden med "sidosikt" och de har egentligen kostat 620 kr/st. Biljettnu skär alltså emellan med över 350 kr per biljett. Visst, det är hela affärsidén, det klart att de måste tjäna pengar. Men ingenstans i villkoren framgår det att vad de menar med "bästa" plats enbart gäller biljetter på långsidorna. När jag ringde kundtjänst berättade de att de inte alls erbjuder några biljetter på parkett eller med rakt sikt. Vilseledande marknadsföring, menar jag. En tröst är väl att den här affärsidén kan ju aldrig hålla i längden. Man kan inte lura kunderna hur länge som helst. Jag, liksom många andra, kommer ju aldrig mer att handla hos dem.
    2012-04-17 Biljett Nu svarar Anna C
    Hej Anna,
    Tråkigt att du känner det såhär.
    Vi delar in våra kategorier efter mångårig erfarenhet av evenemang/arenor och de biljett du fått är de absolut bästa på Stadion, precis bredvid scenen. Om du hellre hade velat se scenen rakt framifrån så hade du suttit på kortsidan, dessa är det som klassas som "sittplats". Ett tips till nästa gång du handlar något någonstans, vare sig det är hos oss eller hos andra, är att ringa innan du fullföljer köpet!

Hoppas konserten är bra!
    Kundtjänst
  • Jimmy F
    Jimmy F skrev om Biljett Nu AB
    Hur kan man släppa biljetter 9 månader innan ett evenemang och inte kunna få fram biljetter innan evenemanget startar är helt obegripligt för mig. Jag har 10 biljetter till ett Bruce Springsteen i sommar och vi är människor från olika städer som ska dit, enligt kundtjänst kommer jag förmodligen att behöva hämta ut dem på plats i Göteborg samma dag som konserten, de som har köpt biljetter via "det riktiga biljettsläppet" har redan fått sina biljetter vilket då gör mig extra irriterad eftersom biljetterna nu finns men inte levereras. Detta skapar oerhörda problem för mig.
  • Krister J
    Krister J skrev om Biljett Nu AB
    Utav mig får de absolut inga pluspoäng. De är inget annat än en riktig blåsarfirma. Köpte tre biljetter till Patti Smith den 10 maj som kostade 1195:- styck. Trodde att det var en vanlig biljettagent o tyckte bara att det var väldigt dyra biljetter. Sen efter köp upptäckte jag hela misstaget.
    Bra plats hette biljetterna, men döm om min förvåning när jag nu den 29:e augusti hämtar ut dem och får 3 sketna biljetter med skymd sikt a´375:-, Blir så satans upprörd. Krister Jung
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Biljett Nu AB
    Mitt problem är väl inte att konceptet är fel, utan att företaget är oseriöst och håller på med bedrägeri. Köpte själv och betalde biljetter för några månader sedan. Då de inte levererade biljetterna ringde jag vid flertalet tillfällen upp dem och fick svar att de haft problem med en sen leverans från en leverantör. När jag skulle hämta ut biljetterna ett par timmar innan konserten så fanns inga biljetter. De hade således sålt biljetter de inte hade. Ett mycket billigt sätt att finansiera sin verksamhet.
  • P N
    P N skrev om Biljett Nu AB
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Biljett Nu AB
    Jag tycker inte att det Joakim B säger stämmer. Jag tycker att företaget fyller en nog så viktig funktion, nämligen att göra marknaden för biljetter mera rörlig. Dvs med Biljett Nu blir priset på biljetterna mera rätt eftersom tillgången nyanseras ytterligare genom att biljetterna inte nödvändigtvis är slut bara för att de tog slut i kön där folk stått och köat i flera timmar. Den som vill betala mer än ordinarie pris kan göra det och därmed slippa stå i kö och den som vill ha en biljett till ordinarie pris kan stå i kö. Företaget erbjuder alltså en tjänst och kan därför helt rimligvis då dessutom lägga på en avgift på biljettpriset. Jag tycker inte att den här verksamheten är sämre eller konstigare än en aktiebörs. PS. Jag har inget med företaget Biljett Nu att göra.

Klara Norra Kyrkogata 13, 111 22 Stockholm