Biljett Nu AB

Biljett Nu AB

Ring 0771-77 66 00 www.biljettnu.se
2.1

Biljett Nu, onlinebokning av biljetter till evenemang, även utsålda i Sverige och Europa

25 omdömen om Biljett Nu AB

Mikael F
Skrev om Biljett Nu AB

Bedrägeri. Dem köper biljetter från riktiga biljettförsäljningsaktören, efter att man betalt dem, sen vidarebefordras biljetterna till en, och för detta tar dem ett par hundralappar högre pris per biljett.

Solveig Pernilla Katarina M

Kan bara hålla med tidigare skribenter - så oseriösa. Betalade 1095:- för biljetter som som sedan har en kostnad på 695:- på biljetterna. Skam att man kan lägg på så mycket på priset.

OSAMA B
Skrev om Biljett Nu AB

**** KÖP EJ FRÅN DESSA IDIOTER**** Säljer andrahands biljetter till överpris! Har ingen telefonnummer som man kan ringa till! Vi fick betala 380 kr per biljett i överpris! Riktigt Uselt!

Heli K
Skrev om Biljett Nu AB

Otydlig information om att de säljer andrahandsbiljetter, det är sjukt överpris samt leverans av biljetter 3-7 dagar före evenemanget via Ticketmaster. Eftersom det redan är andrahandsbiljetter kan biljetterna sen inte säljas vidare via Ticketmaster-kontot. OBS! Att det är MÖJLIGT ATT ÅNGRA KÖPET INOM 14 DAGAR tack vare ett beslut från ARN (allmänna reklamationsnämnden) 2022-12-28; 2022-08173. Jag själv fick den informationen för sent dock. Annars gäller inte ångerrätten evenemangsbiljetter enl. 2 kap. 11 § 12 distansavtalslagen,...

OSAMA B gillar detta
Bengt Lennart Joakim T

Köpte 3 biljetter till utsålda The Weeknd 18/6 i Tele2 arena en vecka innan konserten, betalade 695:-/st vilket var billigare än originalpriset på biljetterna(!). Bra platser enligt beskrivningen. Fick biljetterna via email efter ett par dagar. Enda ”negativa” var att det tog ett par dagar innan jag fick dem = lite oro… men i slutändan klockrent! Väldigt nöjd, läst negativa recensioner så var en chansning men rekommenderas. Tack!

Annette L
Skrev om Biljett Nu AB

Detta är ett stort blufföretag som kränger biljetter till olika evenemang för ockerpriser!! Jag läste tyvärr inte igenom alla recensioner innan jag bokade 2 biljetter till Winnerbäck. Detta företag har inga hämningar utan bara ett bedrägligt förfarande för att få ut så mycket pengar som möjligt från sina kunder! En stor VARNING! De köper sina positiva recensioner!!! Aldrig mer köp av biljetter från detta företag!

LISA B
Skrev om Biljett Nu AB

Läs på om vad företaget varit inblandat i. Blir evenemanget inställt får du enbart presentkort, biljetterna är på överpris, går inte att sälja pga företagets dåliga rykte och utbudet är dåligt.

SUSANN N
Skrev om Biljett Nu AB

Varning! Råkade av misstag köpa riktigt dyra biljetter till Coldplay - 1925 kr per styck. Exakt samma biljetter kostar 750 kr på Ticketmaster. Bedrägeri är det detta är! Köp inte på Biljett.nu

CARL F
Skrev om Biljett Nu AB

Att inte återbetala pengar utan erbjuda presentkort istället är rent bedrägeri då dom får tillbaka pengarna från arrangören vid inställt evenemang.

PETER B
Skrev om Biljett Nu AB

Biljett Nu sysslar med bedrägeri på högsta nivå och det är helt otroligt att de inte stoppas. Tyvärr googlade jag inte företaget innan jag köpte biljetter via hemsidan. Biljetterna jag beställt kom först dagen efter konserten med hävdan av Biljett Nu att de skickats innan men jag vet hur man söker i inkorgen efter mail och det enda som fanns där var en bekräftelse om köpet. Då de endast har telefontid fram till 14.00 gick det inte att ringa dem heller. Har gjort anmälan både hos Polisen och Konsumentverket och råder alla att göra samma sak.

Caroline Linnéa B
Skrev om Biljett Nu AB

Köpte "bra biljetter på långsidan" för 595 kr till en fotbollsmatch, när jag fick biljetterna såg jag att jag fått platser i kurvan som kostar 310 kr på Friends Arenas hemsida, alltså varken det jag beställt eller betalt för. Ringde kundtjänsten som bara säger att de inte har någon returpolicy. Riktigt tråkigt, handlar inte där igen!

My N
Skrev om Biljett Nu AB

Skittjänst! Jag köpte 3 biljetter till ockerpris, och när artisten ställde in turnén pga sjukdom blev jag erbjuden ett presentkort istället. Dessutom har dom mage att inte återbetala "leveransavgiften" (dvs ett utckickat mail... kostar det 95 kr att skicka ett mail?). Kommer aldrig någonsin köpa biljetter där igen!

Daniel E
Skrev om Biljett Nu AB

Biljettnu skickade mina biljetter dagen efter köpet. Allt gick snabbt och smidigt, hade ett par frågor gällande konserten och man kunde alltid ringa eller maila dom för snabbt svar. Därför Thumbs Up!!

Magnus K M
Skrev om Biljett Nu AB

Bra service och platser. Det var utsålt så bra att de hade biljetter kvar.

Alva P
Skrev om Biljett Nu AB

Köpte biljett, fick biljett..snabbt och smidigt..

Alexander S
Skrev om Biljett Nu AB

Jag hade olyckan att beställa 2 ståplatsbiljetter från biljettnu innan Springsteen incidenten, jag köpte mina biljetter den 25 juni för konserten till Swedish House Mafia som är på Friends Arena nu på lördag. Jag betalade de 2285 kr den 25 juni och biljetterna damp ner i min brevlåda i fredags, dock var det helt plötsligt sittplatsbiljetter istället för de ståplatsbiljetter som jag hade beställt och betalat för. Med biljetterna följde ett brev från biljettnu där det stod: ”Hej! Här kommer era beställda biljetter till...

CARL F och 2 andra gillar detta
Kia O
Skrev om Biljett Nu AB

I bought 2 tickets to Coldplay and received my tickets in the mail abroad. The customerservice was very efficient, answering all my questions (I had a lot of them) with fast replys. I paid a lot for the tickets and the seats were amazing. I don't think it matters if you pay 125 euros for a ticket that has a face value of 55 euros. It's still a ticket to a sold out concert. So Thank you biljettnu! Best show ever.

maria v
Skrev om Biljett Nu AB

Jag köper alltid mina biljetter hos biljett.nu,bra platser och man får biljetterna hemskickade 1-2veckor innan konserten.Fick mina lady gaga biljetter idag :). Super nöjd stamkund.

Oskar W
Skrev om Biljett Nu AB

Köpte som många andra biljetter till Springsteen och blev grundlurad. Fick inte ens ett telefonsamtal om att vi inte skulle få några biljetter utan stod vid Ullevi med familjen och väntade tills konserten började. Uselt!!!

Anna H
Skrev om Biljett Nu AB

Jag var extremt tidigt ute och bokade Coldplay på Stockholms Stadion hos Biljettnu.se. Jag betalade nära 1000 kr per biljett för vad de beskrev som "bästa sittplats". Nu har jag fått biljetterna, de är längst fram på snedden med "sidosikt" och de har egentligen kostat 620 kr/st. Biljettnu skär alltså emellan med över 350 kr per biljett. Visst, det är hela affärsidén, det klart att de måste tjäna pengar. Men ingenstans i villkoren framgår det att vad de menar med "bästa" plats enbart gäller biljetter på långsidorna. När jag...

Jimmy F
Skrev om Biljett Nu AB

Hur kan man släppa biljetter 9 månader innan ett evenemang och inte kunna få fram biljetter innan evenemanget startar är helt obegripligt för mig. Jag har 10 biljetter till ett Bruce Springsteen i sommar och vi är människor från olika städer som ska dit, enligt kundtjänst kommer jag förmodligen att behöva hämta ut dem på plats i Göteborg samma dag som konserten, de som har köpt biljetter via "det riktiga biljettsläppet" har redan fått sina biljetter vilket då gör mig extra irriterad eftersom biljetterna nu finns men inte levereras. Detta skapar oerhörda problem för mig.

Krister J
Skrev om Biljett Nu AB

Utav mig får de absolut inga pluspoäng. De är inget annat än en riktig blåsarfirma. Köpte tre biljetter till Patti Smith den 10 maj som kostade 1195:- styck. Trodde att det var en vanlig biljettagent o tyckte bara att det var väldigt dyra biljetter. Sen efter köp upptäckte jag hela misstaget. Bra plats hette biljetterna, men döm om min förvåning när jag nu den 29:e augusti hämtar ut dem och får 3 sketna biljetter med skymd sikt a´375:-, Blir så satans upprörd. Krister Jung

Mathias S
Skrev om Biljett Nu AB

Mitt problem är väl inte att konceptet är fel, utan att företaget är oseriöst och håller på med bedrägeri. Köpte själv och betalde biljetter för några månader sedan. Då de inte levererade biljetterna ringde jag vid flertalet tillfällen upp dem och fick svar att de haft problem med en sen leverans från en leverantör. När jag skulle hämta ut biljetterna ett par timmar innan konserten så fanns inga biljetter. De hade således sålt biljetter de inte hade. Ett mycket billigt sätt att finansiera sin verksamhet.

P N

Fredrik E
Skrev om Biljett Nu AB

Jag tycker inte att det Joakim B säger stämmer. Jag tycker att företaget fyller en nog så viktig funktion, nämligen att göra marknaden för biljetter mera rörlig. Dvs med Biljett Nu blir priset på biljetterna mera rätt eftersom tillgången nyanseras ytterligare genom att biljetterna inte nödvändigtvis är slut bara för att de tog slut i kön där folk stått och köat i flera timmar. Den som vill betala mer än ordinarie pris kan göra det och därmed slippa stå i kö och den som vill ha en biljett till ordinarie pris kan stå i kö....