Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag101 omdömen om Billebro
-
skrev om Billebro
Har köpt mixerbord, 24 kanaler, 21/02 i år. Det är 10 dagar senare och jag har inte sett röken av vad jag beställt. Jag har ringt och ringt om och om igen utan svar. Jag har kontaktat de via deras chatt och trotts att det står att man "får svar inom 3-5 minuter" är jag utan svar ett och ett halvt dygn senare.
Jag har ringt och pratat med Kent, ägaren, som sa att jag skulle ringa numret högst upp på sidan men jag har inget svar och ingen betald vara har anlänt till mig.
Mixerbordet ville jag skicka till ett barnhem för handikappade barn där musik är deras glädje.
Tack Billebro, ni har förlorat mig som kund ! -
skrev om Billebro
Riktigt uselt,
Beställt 2st par36 lampor genom webbshop, Orderdatum: 2022-04-02 Betalade omgående med swish,,,igen större summa, men principen väger starkare,, Bekräftelse kom, men några lampor har ännu inte dykt upp, Skickat ett flertal mejl till alla mejladresser, fått svar på nåt efter påtryckning att min beställningen ska levereras och det finns i lager,,men 2022-11-15 så har fortfarande inga lampor synts till, Dags att svartlista billebros. -
skrev om Billebro
Akta er för detta bluff företag!!
Gjorde en beställning för 4mån sedan, varorna kunde ej levereras i tid så jag skulle få en återbetalning, men än idag efter en massa mail som de ej svarar på samt ett par telesamtal så har jag ej fått tillbax pengarna! Polisanmälan är gjord! -
skrev om Billebro
Jag fick den servicen jag ville ha, och hittade lätt vad jag sökte.
-
skrev om Billebro
Varning! Köp inget från detta företag. Ni blir lurade!
-
skrev om Billebro
Behövde 4st takhögtalare omgående till en husförsäljning.
Ringde och kunde hämta högtalarna på kvällen, superservice. -
skrev om Billebro
Kan bara avråda från att beställa fina ord men det allt
-
skrev om Billebro
I give 5 out of 5 stars. buy as much as possible
-
skrev om Billebro
Beställde och betalade en produkt i början av oktober 2021. Leverans uteblev. Ringde och pratade, leverans utlovades men ingenting hände. Skickade sms och efter detta haft en omfattande mailkonversation. Efter nästan två månader (minus en dag!) fick jag besked att produkten inte finns i lager och förväntas inte inkomma för leverans. Då återbetalades mina pengar, tack för det.
Till saken hör att produkten fortfarande finns att beställa på hemsidan!!!
Rak, snabb och tydlig information? Gott kundbemötande?
Det får läsaren avgöra själv. -
skrev om Billebro
Köpte ett par IP44-klassade högtalare för att ha i uterummet under tak så de skulle inte utsättas för fukt annat än från luften. Köpte dem i slutet av oktober 2020. Spelade kanske 2-3 gånger med högtalarna, typ middagsmusik. Skulle sätta på anläggningen i maj 2021 när det blev skönt att vara i uterummet igen bara för att upptäcka att den ena högtalaren är stendöd. Mellan oktober tills nu har inget högljutt party hållits eller liknande. Den har bara suttit på väggen där den monterades.
Ringde till Billebro och fick tala med en kille som förklarade att den sannolikt hade spelats sönder varpå han drog en ramsa om att han haft att göra med kunder som dricker för mycket!? och sedan tydligen tappar omdömet och spelar så högt det går varpå högtalarna går sönder. -En högtalare kan inte gå sönder av sig själv.
Jag fick också reda på att de debiterar minimum kostnad på 1495:- plus fraktkostnader för följande serviceärenden om jag skulle välja att reklamera högtalaren och eventuellt sedan välja att ej reparera efter felsökning och lämnat prisförslag på reparation. Det låter ju lockande med tanke på att högtalarna kostade en tusing. Sedan kan man ju undra vad sannolikheten är för att de inte skulle klassa högtalaren som sönderspelade, trots att jag vet att de inte kan ha spelats sönder då de inte använts. Jag tror mig också ha koll på att jag inte varit så berusad att jag inte kommer ihåg om detta inträffat som pajasen på firman föreslog kunde varit fallet.
Billigt är det ju på papperet men om skiten går sönder utan en reell möjlighet att reklamera varan så blir det inte så bra affär ändå. Tänk efter före innan ni handlar här! -
skrev om Billebro
Vann ett par hörlurar av dem på Tradera, råkade betala dubbelt då signering låg kvar öppen. Kontaktade dem, de bekräftade att det var dubbelt betalt och sedan slutade de svara. Varan dök upp 3 veckor senare, men dubbelbetalningen är ej återbetald. Tar bort detta omdöme om saken mot förmodan löses.
-
skrev om Billebro
Trevligt kundbemötande. Mycket bra priser för grymma produkter. Värt pengarna.
-
skrev om Billebro
Bra service och otroliga priser för bra ljud. Mycket nöjd kund som precis gått hem med 4 st 18" högtalare med piezo horn
-
skrev om Billebro
Köpte högtalare av dem via nätet och betalning via Klarna(tack o lov), högtalarna var skit o lite sämre med tanke på att de kom trasiga i från Billebro, tog kontakt med dem och vart riktigt illa bemöt då de tyckte att det var DHL som var de skyldiga. Som sebör tar jag alltid bilder innan jag öppnar leveranser från nätet, inga synliga skador på kartongerna men döm om min förvåning när knapparna på högtalarna ligger huller om buller lösa o skramlar. Nu till nästa sak då Billebro vägrar ta bort betalningen från Klarna vilken jag naturligtvis pausat och de kommer inte få ett enda öre av mig, vilket jävla sopföretag detta är, vill någon ha bilder film så är det bara be om det:) undvik detta företag till varje pris, ni kan köpa bättre kvalitét billigare direkt från Kina.
-
skrev om Billebro
Duktig och service innriktad personal. Kanon produkter.
-
skrev om Billebro
Varnar för att göra affärer med detta företag! Handlade på deras webbsida. Fick en annan vara en den jag beställde utan min godkännande. Försöker att få dem skicka varan som jag beställde, men det händer inget tyvärr. Varje gång jag ringer de lovar att de skickar varan om några dagar. Ringde 6 gånger minst. Som sagt. En månad utan resultat :( Spara era nerver och tid - vänd er till andra mer seriösa aktörer.
-
skrev om Billebro
Strålande service, kompetent personal och stort bra utbud!
-
skrev om Billebro
Bra utbud ändå och det finns en hel del att välja mellan när det kommer till högtalare, gitarrer och syntar. Bra ställe.
-
skrev om Billebro
Alltigenom bra intryck!
Mycket trevligt bemötande. -
skrev om Billebro
Hemskt företag, bestrider alla möjliga fakturor och ingen återkoppling på någonting som sker när man arbetar
Skulle inte sätta min fot där igen -
skrev om Billebro
Snabb leverans, bra bemötande och mycket generösa priser. Måste säga att Billebro har ett oförtjänt dåligt rykte sedan många år som är förlegat sedan ett bra tag nu och det som varit tidigare gäller inte idag, detta är en seriös affär. Har blivit bemött med engagemang och väldigt professionellt. Mvh P
-
skrev om Billebro
Sjukt bra support från ägaren, samt bra högtalare till ordentligt bra priser! Tack för er support på billebro! Hela mitt system är byggt av billebro, kan lova att dom flesta hakens tak hoppar när jag kör mina 2st omega pro 18 1000wrms, matar dom med 800wrms steg o de flesta dans golven skakar =D
-
skrev om Billebro
Jag köpte lite ljudprylar där, super trevliga och roliga.
Bra service och bra priser. -
skrev om Billebro
Helt outstanding service! Trevlig personal vid telefonkontakt!
Fick råd och tips på bättre vara med samma pris. Tack för det! -
skrev om Billebro
Mycket trevligt bemötande från personalen och bra priser på deras produkter!
Hälsningar, Toppennöjd kund!! -
skrev om Billebro
Som jag har förstått det, skriver nöjda kunder ej positiva betyg på grund av att "vi" ej anser att betygen behövs (för vår del) och jag vill nu ändra på detta.
Jag har varit i butiken Billebro i Stockholm ett antal gånger genom årens lopp beroende på att jag bor i Skåne och alltid känt mig varmt välkommen hos Billebro. I omgångar har jag från Billebro köpt eller beställt bland annat högtalare, mixerbord med inbyggd förstärkare och keyboard etc.
Kommer speciellt ihåg en gång en Lördag då jag var i Stockholm och hade problem att komma i tid till stängningsdags till Billebro. Jag hade ringt butiken och velat fråga om det var ok att komma en kvart innan de stängde och Kent Billebro som svarade i butiken då sa att "det är inga problem vi väntar på dig". Efteråt visade det sig sedan att jag varit ganska länge efter stängningsdags hos Billebro och också fått prova att allt fungerade innan jag med hjälp av personalen fått lastat allt i bilen utanför (svårt att hitta en ledig parkeringsplats).
Vill härmed tacka personalen hos Billebro som alltid ställer upp för vänligt och professionellt bemötande samt varmt rekommendera kvalitativa produkter från Billebro som har fungerat och fungerar utmärkt än idag.
Med vänlig hälsning från en nöjd kund,
Ivan Lesnik / Skåne -
skrev om Billebro
Mycket ljud för pengarna. Bra och spelar högt
-
skrev om Billebro
Beställde högtalare med karaoke funktion hos billebro fick en snabb leverans men tyvärr var det något fabrikationsfel på dom, kontaktade företaget och efter några dagar fick jag ett nytt par men tyvärr samma problem med dom, efter ett samtal där jag blev trevligt bemött så kom vi överens om att dom skicka sitt egna märke i stället och det fungerade kanon, är fruktansvärt nöjd med de dom rekommenderade och skickade omgående (usb-12) mycket bra ljud och karaoke som fungerar perfekt, kanon bra ljud som går att kräma på rejält så det räcker och blir över för hemmabruk, blev väldigt trevligt bemött av personalen jag pratade med i telefonen och fick en mycket bra service.. rekommenderar dom starkt och kommer handla där fler gånger..
//Mycket nöjd kund -
skrev om Billebro
Mycket trevligt bemötande utav personalen, dem hjälpte gärna till att plocka fram högtalarna jag ville köpa till min hemmabio. Kommer definitivt handla igen!
-
skrev om Billebro
Lätt använd hemsida, många produker har dem! Beställde och det kom hem super fort! Spelar bättre än polarens alpine högtalare! Tack billebro!
-
skrev om Billebro
Dem hade verkligen ett stort utbud med produkter! Snabba svar från service och dem är väldigt kunniga. Dem hade inget emot att jag hade många frågor. :) Gick jätte fort att få hem mina nya högtalare och det är dem bästa jag nånsin haft!
-
skrev om Billebro
Jätte nöjd med mina nya billebro högtalare! Spelar högt så passar bra på festen. Sjukt snabb leverans från billebro det tackar vi för!
-
skrev om Billebro
Riktigt nöjd med mina nya högtalare, personalen var trevliga och kunniga. Bra service!
-
skrev om Billebro
Låga priser på grymma produkter! Personalen hjälpte mig att hitta högtalarna som passade mig bäst. Städad och fin butik!
-
skrev om Billebro
I would certainly recommend your company and products to anyone because I'm a happy customer who is greatly satisfied with the music products I purchased from your company. Your employees/customer service agents respect and value its customers because without us (customers), you won't exist as a business. Your team of employees/customer service are very professional, dedicated with a positive attitude and ready to help at any given time. I'm delighted for your quick delivery and well packaged products are some of the reasons I appreciate your company.
-
skrev om Billebro
I would certainly recommend your company and products to anyone because I'm a happy customer who is greatly satisfied with the music products I purchased from your company. Your employees/customer service agents respect and value its customers because without us (customers), you won't exist as a business. Your team of employees/customer service are very professional, dedicated with a positive attitude and ready to help at any given time. I'm delighted for your quick delivery and well packaged products are some of the reasons I appreciate your company.
-
skrev om Billebro
Jag som dj rekommenderar denna butik för att dem hjälper med det du behöver och är kunniga på det som dem säljer och vet var du behöver.
-
skrev om Billebro
Detta är ju kanon! De har sin egna butik, och sin bästa personal. När får man tag i så bra högtalare igen, deras egna märke tillverkade i Stockholm dessutom. Det är ju kanon ur miljösynpunkt!
Detta är den bästa butiken i Norden och Sverige. -
skrev om Billebro
sjukt skön personal som alltid vill hjälpa en :D
-
skrev om Billebro
Det är den bästa musikaffär i Sverige! Det bästa priset, den bästa servicen och de bästa personliga behandling som jag någonsin har hittat! Jag använder för att köpa musikinstrument och musik prylar i 20 år och utan tvekan är detta platsen!!!
-
skrev om Billebro
Kjøpte høyttalere og lys fra billebro. Fikk kjempegod service og god kvalitet på varene, må si jeg er kjempefornøyd!
-
skrev om Billebro
Kjøpte høyttalere og lys fra billebro. Fikk kjempegod service og god kvalitet på varene, må si jeg er kjempefornøyd!
-
skrev om Billebro
http://www.billebro.se/ jättebra prisar :D
-
skrev om Billebro
http://www.billebro.se/ jättebra prisar :D
-
skrev om Billebro
Fantastisk butik med massor av olika erbjudanden. Älskar deras nyhetsbrev också som har en massa grejer till bra priser.
-
skrev om Billebro
mycket bra service, alla är hjälpsamma och vet inte den ena så hämtar dem någon som är expert i just det området.
-
skrev om Billebro
Jag köpte en förstärkare hos Billebro i februari 2014, och några månader senare gick den sönder utan yttre påverkan. Sånt händer och hade Billebro sköt sig så hade jag aldrig skrivit ett negativt omdöme. jag borde ha läst andra recensioner innan jag handlade..
Nu blev det i stället en seg dragkamp som sluter med att jag varken har en reparerad eller ny produkt, ej heller pengarna retur. Det är första gången jag har blivit grundlurad av en webbutik, och jag handlar säkert 50-60gg/år.
Först bråkade butiken och påstod att varan inte gick att skicka retur för att den var mer än 6 månader, ett par mails med citat från konsumentlagen fick Billebro att godkänna en reklamation.
Sen ville de inte betala för returfrakten, efter flera mails med flera citat från konsumentlagen fick jag en retursedel. Otroligt onödigt och tidskrävande. Billebro vet självfallet hur lagen fungerar men "går den så går den"
Varan skickas retur och nu börjar det gå åt helvete.
Ingen bekräftelse på att varan kommit retur. Ingen information om åtgärd, helt tyst från Billebro.
Efter några veckor ringer jag för att kolla vad som händer, vid första uppringningen påstår den som svarar att jag har fylld i fel på Billebros hemsida och att varan därför ”ligger på fel hylla”. Trots att jag har fylld i på den sida där står reklamation. Men ”nu skal vi titta på den”
Efter 3 samtal till där jag VAR ENDA GÅNG fick berättat det inte var ett returärende utan ett service ärende fick jag äntligen i mitten av december ett muntligt besked att Billebro skulle skicka en ny produkt som ersättning, (dvs att han som då svarade inte kunde förstå att de inte gjort det tidigare då det var uppenbart att det var den enda lösningen, det skulle bli för dyrt att reparera…)
Då ingen vara kom ringde jag igen (nog 7 eller 8 samtalet) för att höra vad som hände. Som vanligt var det ingen i luren som presenterar sig med namn, men lik förbannat avkrävdes jag ett svar på vem exakt jag har pratat med senast...... och på en gång fick jag förklaringen att ingenting hade hänt för att det inte var ett returärende och att produkten "står på fel hylla".
Samma person bad mig vänta för "den produkten har utgått jag måste kolla" efter 10minutter slängdes luren. Ny uppringning: "jaha.. det vet jag ingenting om.. men det är nog för att det är ett serviceärende.. vi har inte gjort något, ska kolla med en annan..." luren åkte på igen efter 15 minuter!!!!!!! trots att jag tydlig hörde honom ropa "Sela du har telefon" 4 gånger.
Vid nästa uppringning 5 minuter senare ställs jag om till en person som igen drar sagan om den felaktiga hyllan.. men dock lovar att ringa tillbaka samma dag eller dagen efter (idag).
1530 dagen efter ringer för att höra varför inget händer och får en ytterst otrevlig människa i luren som (även om han förskonar mig för historian om den den felaktiga hyllan) är tydlig med att förklara att det är stängd om INGEN jobbar (???). Han visar tydligt att jag är en besvärlig kund och att jag inte skulle ha besvärat honom.
Men nu är mitt tålamod slut. Jag känner mig förnedrad åsidosatt negligerat och allmänt idiotförklarat trots att det är Billebro som beter sig som oseriösa opålitliga arroganta a-holes.
Jag ber om en annan produkt och en ursäkt eller pengarna retur… och då slutar Billebro att maila..
Undvik denna oseriösa butik.
Efter 8 månader återkopplade Billebro och sa att beloppet för produkten skulle returneras ( se nedan), efter 2 veckor fick jag kontakta företaget igen innan beloppet utbetaldes.....
Ivan Christensen Fra: Kent Billebro www.billebro.se Frejgatan 27 [kent@billebro.se]
Sendt: 15. august 2015 08:58
Til: ivan
Emne: Hej Ivan!
Jag är verkligen ledsen att vi misskött ditt ärende hos oss.
Har vi återbetalt pengarna för produkten till dig?
Om inte annat kan jag se till att vi återbetalar hela köpebeloppet till dig på måndag om vi får dina bankuppgifter.
Kan du sedan ta bort de omdömen du lämnat om oss? De har skadat oss mer än du tror. -
skrev om Billebro
Grymt bra personal som hjälpte oss med ljud till flak i sista sekund och bra priser!
-
skrev om Billebro
Vi har fått stor hjälp av företaget, vi var sent ute med ljudet till flaket & hjälpen som vi har fått har varit kanon! Rekommenderas!
-
skrev om Billebro
Väldigt bra service och vi fick ett alldeles exceptionellt erbjudande trots att vi var ute i sista sekund med ljudet till våran student. Fem av fem