Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Bilskadecenter i Enköping AB
-
skrev om Bilskadecenter i Enköping AB
Seriös hantering av ett skadeärende BMW när jag var missnöjd, kan rekommendera Bilskadecenter i Enköping för
ett bra bemötande och åtgärdat allt så jag blev nöjd. Hans -
-
skrev om Bilskadecenter i Enköping AB
Det mest oseriösa bilföretag jag någonsin stött på. Bilskadecenter tog in min bil för besiktning av en försäkringsskada och reparation i enlighet med en av försäkringsbolaget föreslagen uppgörelse. Man lovade reparera bilen med det enda förbehållet att man kanske inte skulle hinna klart till av mig utsatt datum, fastän risken därför uppgavs vara närmast obefintlig. Löftet är mycket viktigt för mig, eftersom jag behöver ha bilen under sommaren, vilket Bilskadecenter informerades om. Sedan sänder Bilskadecenter ett besiktningsprotokoll till försäkringsbolaget, där de erbjuder sig att reparera bilen med angivande av uppskattat pris samt datum då bilen skall lämnas in och datum då reparationen kommer att vara klar (vilket är i god tid innan det av mig utsatta datumet). När jag ringer för att beställa reparation i enlighet med anbudet vägrar företaget uppfylla detta. Man vägrar således ta in bilen för reparation. Någon förnuftig motivering har man inte lyckats prestera. Bilmekanikern som besiktat bilen beter sig mycket besynnerligt och anför så många olika skäl till att bilen inte skulle kunna tas in att han helt förlorar sin trovärdighet. Flera av dessa skäl är dessutom rena lögner (såsom att man skulle behöva rikta ramen, fast den redan är mätt och någon sådan riktning inte finns i den av honom själv upprättade handlingen som listar vad han anser behöver repareras), medan övriga är sådana, egentligen helt irrelevanta förhållanden som Bilskadecenter kände till när de tog emot bilen och lovade reparera den. Den övriga personal har lämnat ett antal motstridande besked i olika frågor. Som lök på laxen får jag tillbaka en bil som är avsiktligt repad på ena bakdörren, där någon dragit ett vasst föremål fram och tillbaka med stor kraft samt en AC som är helt ur funktion, trots att den fungerade utmärkt på vägen till verkstaden.
Ytterligare har framkommit att flera skador uppkommit under bilen, på bland annat AC-rör, under den tid Bilskadecenter hade den i sin besittning samt att bilen under samma tid körts 5-6 mil, vilket väl inte precis är vad man väntar sig när man lämnar in en bil för reparation. -
skrev om Bilskadecenter i Enköping AB
Dåligt bemötande!
Tog en månad att få kontakt med bilskadehanteraren då hen undvek telefonsamtal, höll sig undan vid besök, var allmänt otrevlig mm. Arbetet på bilen utfördes maj 2012 och nu 1,5år senare kommer fakturan och beloppet på fakturan är det dubbla mot vad överenskommet är.
Rekommenderar att ej lämna bilen till Bilskadecenter i Enköping.
Besvära er att anlita en seriös bilskadeverkstad i grannstaden -
-
skrev om Bilskadecenter i Enköping AB
-
skrev om Bilskadecenter i Enköping AB
Gjorde ett riktigt dåligt jobb på våran bil efter en krockskada, fick tillbaka bilen med bara hälften av jobbet gjort, påpekade det o då gjorde de visserligen om de områden som de missat, men de "glömde" att sätta tillbaka en plåt på bakluckan, skruvar o allt låg löst i bakluckan. Hade KLIPPT AV motorvärmarkabeln ca 10cm ifrån fästpunkten. Skulle ta 2 veckor att fixa, totalt var bilen inne i 36 dagar... Har senare hört att INGEN av våra bekanta har några goda erfarenheter här ifrån. Kan inte förstå att bilfirmorna fortsätter att skicka sina försäkringsärenden hit.