Bisnode AB

Rosenborgsgatan 4-6, 169 74 Solna — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Bisnode AB

• Christer W
    Christer W skrev om Bisnode AB
    Säljare från Bisnode ringer och försöker att villa bort mig med alla konstiga förklaringar.
    Ber om att få återkomma dagen efter.
    Men senare under dagen får jag en beställningsbekräftelse på ett abonnemang av dom.
    Bestred givetvis det direkt via mail,
    Varning för detta företag helt oseriöst.
  • Zammy C
    Zammy C skrev om Bisnode AB
    Fullständigt oseriösa, sparar även privata adresser och VÄGRAR att radera dem (de säger i vanlig ordning att de gör det men det kommer ändå spam via deras register). Lama ursäkter om "ny leverantör" etc etc men detta sker VARJE gång och har varit så i flera år. De vägrar också att radera dig från deras register.
    Mycket oseriösa och bryter alltså mot marknadsföringslagen men det bekymrar ju inte Bisnode för de står ju över lagen. Jag har hört deras ursäkter ett flertal gånger och deras VD:s "försäkringar om att de är mycket seriösa" är rent nys med den track record de har med spam. Undvik att ha med Bisnode att göra om du vill vara seriös annars får du samma seriositetsstämpel som Bisnode.
  • Deniz G
    Deniz G skrev om Bisnode AB
    Varning för detta företag som skickar ut orderbekräftelse och faktura utan att man beställt något.
  • Kalle B
    Kalle B skrev om Bisnode AB
    Varning för Bisnode-koncernen och deras dotterbolag InfoTorg och Business Check! InfoTorg köper felaktiga företagsadresser från SCB (5% fel) och raderar ofta c/o-fälten. Sedan säljer InfoTorg dessa skräpadresser till bl.a. inkassobolag vilket gör att företagare inte får fakturor och inkassobrev och hamnar hos Kronofogden. Business Check glömde att ta med Särskilda Postadresser i sitt datasystem, så att privatpersoner som för tillfället inte bor på sina Folkbokföringsadresser inte heller får viktig post. Amatörer! Jag har precis pratat med Bisnode:s koncernchef och återkommer i frågan. Om de gör bot och bättring så kommer jag naturligtvis att skriva om det och att ändra betyget.

Rosenborgsgatan 4-6, 169 74 Solna