Leasify

Leasingbranschens långa tradition av att inte vara transparent skapade grundidén för Leasify. Vi såg att företag ofta ingick i dyra och svåröverblickade avtal då avtalstid, ränta, månadskostnad och restvärde är olika från avtal till avtal. Det gör det omöjligt för företag att skapa sig en enhetlig bild av vad de faktiskt betalar.

Leasifys tjänst är revolutionerande även om man kan tycka att den inte borde vara det.

Smarta upphandlingar
Leasify ger våra kunder kontroll på deras leasingavtal och gör så att deras upphandling både blir enklare och effektivare. Kunderna gör upphandlingarna digitalt i tjänsten och leverantörerna ger transparenta offerter som enkelt går att jämföra.

Smarta avtalspärmen
Samla era leasing- och hyresavtal digitalt i Leasifys smarta avtalspärm. Ni får enkelt kontroll och en tydlig uppsikt över företagets samlade avtal samt att tjänsten ger er en kostnadsanalys över nuläget för era samtliga leasing- och hyresavtal.

Smarta bokföringsrapporter – IFRS16 & K3
För er som redovisar enligt IFRS16 medför de nya reglerna att ni måste ha mer och tydligare information om era avtal än tidigare.
Med Leasifys tjänst får ni underlag för er redovisning genom ett par snabba klick.

Kontakta oss för mer information om hur vi på Leasify kan hjälpa just er.

Läs vad 42 kunder tycker om Leasify 2

• 2021-11-06
    Min upplevelse av onboardingen är att vi fick allt det stöd vi behövde för att på mycket kort tid få in alla relevanta leasingavtal kopplade till IFRS 16. Vi håller fortfarande på att lära oss Leasify men känner att vi nu har det systemstöd som vi behöver framöver.
    Hej och tack för era fina ord! Det är alltid enklare att ge god service när motparten har lätt för att kommunicera och vi tillsammans kan bli så effektiva som möjligt. Lycka till med uppstarten och vi finns här så snart ni behöver stöd!
    Vänligen Leasify teamet!
  • 2021-11-04
    Hej
    Kan än så länge inte bedöma programmet särskilt mycket då jag precis börjat använda det. Bra introduktion och utbildningar samt snabb återkoppling vid funderingar gör att så här långt känner jag mig nöjd./Marie
    Hej
    Tack för ert svar och er känsla över våra utbildningar och servicenivå! Vi är övertygade om att ni kommer vara nöjda med tjänsten och vi finns alltid här vid minsta fråga.
    Leasify teamet!
  • 2021-04-20
    Leasify underlättar hanteringen av våra leasingavtal och hjälp oss på en snabbare och enklare sätt att ta fram rapporter för vår K3 redovisning. Vi har haft en bra kontakt med deras team och fortsätter gärna med samarbetet att utveckla våra behov!
    Tack för era ord! Vi är glada att vår tjänst hjälper och effektiviserar er vardag. Det är vi glada för. Vi uppskattar även den nära och öppna dialog vi har så vi kan hjälpas åt att göra tjänsten än smartare och bättre för er framgent. Ha en fin tisdag! //Leasify teamet Leasify
  • 2021-04-16
    Vi upplever dem som långsamma då vi väntat i över 6 veckor för en demo visning
    Hej Susanne,
    Tack för samtalet precis när vi kontaktade dig. Det hade kommit upp lite missförstånd i kommunikationen, men nu ses vi i kommande vecka för genomgång av era avtal etc.
    Allt gott och trevlig helg!
    //Leasify teamet
  • 2021-04-08
    Vi köpte tjänsten att beräkna hyresavtal enligt IFRS för en klients räkning.
    Kul att ni och er kund tycker vår tjänst underlättar redovisningen. Tack för ett gott samarbete! //Leasify teamet Leasify
  • 2021-03-24
    Smidig produkt att använda för hantering av redovisning
    Vi är glada att vi kunnat skapa mervärde för er verksamhet när det kommer till avtalshantering och redovisning av leasingskulder etc. Vi hörs vidare,! vänligen//Leasify teamet Leasify
  • 2021-02-02
    Via tjänsten har vi fått kontroll på våra avtal i en smidig digital plattform istället för våra pärmar. Leasify har även hjälpt oss att kostnadsbespara för oss på befintliga bil och kopiator avtal.
    Nöjda med servicen och snabbheten i återkoppling.
    Tack för era ord och förtroendet av vår tjänst! Vi jobbar ständigt med utveckling i tjänsten. Vi har en större release som släpps inom kort. Håll utkik! Vänligen Leasify teamet Leasify
  • 2021-01-27
    Är 100% nöjd med min upplevelse av Leasify.
    Klockren service från början till slut. Alla jag har haft kontakt med är mycket professionella, tillmötesgående och trevliga att ha och göra med.
    Kan verkligen rekommendera alla att använda Leasifys tjänster för en smartare och mer kostnadseffektiv hantering av alla områden inom leasing.
    Hej,
    Tack för din feedback! Det betyder mycket för oss att höra att våra användare är nöjda med våra tjänster. Vi ser fram emot fortsatt kontakt och är såklart glada över att vi får möjligheten att hjälpa er att hantera och kostnadseffektivisera er leasing.
    //Team Leasify
  • 2021-01-27
    Vi har prenumerationer som Leasify tar hand om. Superbra att skicka ut påminnelser när en prenumeration håller på att gå ut. Hjälper även till att att skapa nya, säga upp och med allt trassel kring prenumerationer som hör till.

allting rullar på!
    Hej,

Tack för er positiva feedback!
    Vi jobbar ständigt med att göra vår tjänst ännu bättre och skapar nya funktioner som underlättar er leasinghantering. Tack för att ni nyttjar Leasify och vi ser fram emot fortsatt fint samarbete.

//Team Leasify
  • 2021-01-12
    Bra och snabba svar!
    Tyvärr svårt att hjälpa oss eftersom vi framförallt behöver tjänsten utanför Sverige. Men proffsigt och snabbt!
    Hej och tack för svar om hur ni uppfattar oss på Leasify!
    Vi växer stadigt hela tiden och hoppas kunna hjälpa er cross boarder framöver.
    Vänligen//Leasify teamet
  • 2021-01-10
    Mycket bra att prata med, trevligt bemötande och villiga på att hjälpa till
  • 2021-01-10
    Mycket bra service gällande att hitta ett finansieringsbolag med bra ränta gällande leasingbilar. De ordnar med avtalen snabbt och tar även kontakt med bilfirman som sålt bilen/bilarna för att göra affären så smidig som möjlig.
    Hej och tack för era ord! Glada att vi kan hjälpa er och viktigast att ni är nöjda såklart. Vi hörs framöver. Vänligen Leasify teamet. Leasify
  • 2021-01-08
    Hanteringen var snabb och räntan var bra, men övriga villkor var sämre än våra andra alternativ.
    Hej! Tack för recension. Glada över att ni är nöjda med vår service och ränta. Vilka övriga villkor var ni inte hundra nöjda med? Hör av er till oss så ser vi över om vi kan hjälpa till med dessa. Vänligen Leasify teamet! Leasify
  • 2021-01-06
    Fantastisk tjänst med mycket kompetent och trevlig personal!
    Stort tack för er recension och att ni uppskattar vår tjänst, kompetens och personal!
    Vi håller kontakten! Vänligen// Leasify teamet
  • 2021-01-01
    Ockerräntor!

Antar att man skall ha lånet, ingenstans finns att tacka nej.
    Så nej, leasify inget för mig!
    Hej, Tack för ditt omdöme och att du nyttjar vår tjänst via samarbetet med Klubb Sverige. Tråkigt att det blivit ett missförstånd. Vi på Leasify har aldrig hjälpt dig med någon leasing.

Däremot så har ni ett avtal i vårt system via Swedbank som vi hjälpt er att analysera och de avtalet är med en ränta på 16,69 %. Så håller med er om att det är en ockerränta. Om ni önskar konkurrensutsätta banker & finansbolag i ert nästa inköp så kan vi absolut se över marknaden och ta fram attraktiva erbjudanden till er. God fortsättning! Leasify teamet
  • 2020-12-25
    Leasingavtal genom leasify så har ej haft kontakt med er utan haft en leverantör so har kontakt
    Tack för ert omdöme och hoppas allt fungerar väl med det ni investerat av er leverantör. God fortsättning på 2021! Mvh Leasify teamet Leasify
  • 2020-12-22
    Avtalshantering och leasingförfrågan
    Stort tack för långvarigt samarbete och ert förtroende av vår tjänst!

Leasify följer er businessresa med spänning. Ni gör något verkligen speciellt för marknaden. Fortsätt med det!
    Leasify teamet
  • 2020-12-21
    Jag hittade en utmärkt företagsleasing förslag till tjänstebil med låg ränta och bra villkor. Kommunikation var snabb och professionell.
    Tack för att Ni uppskattar vår service och hantering! Och såklart bra att ni fått bra villkor för tjänstebilar. Vänligen//Leasify teamet Leasify
  • 2020-12-14
    Smidig hantering av leasingavtal.
    Vi känner oss glada att ni gillar vår tjänst! Vi jobbar varje dag åt att den ska bli ännu bättre. //Team Leasify Leasify
  • 2020-08-07
    Svårt att kunna göra en bedömning när vi har precis påbörjat vår samarbete. Får be om att återkomma längre fram.
  • 2020-07-05
    Bra bemötande o enkel, snabb hantering
    Hej och tack för era ord. Vi har ambitionen att alltid bemöta våra kunder med positiv energi och lägger fokus på kommunikation och service.
    Trevlig sommar!
    Team Leasify
  • 2020-06-22
    Program för sammanställning av leasingobjekt. Leasfy har verkligen försökt tillgodose våra behov av leasingrapporter genom utveckling av systemet för de funktioner som inte redan fans. De är också mycket noggranna att alla avtal ska läggas in korrekt vid implementeringen.
    Hej och tack för er feedback och känsla av Leasify som bolag. Vi tackar ödmjukast för det!
    Vår fokus är ständigt att ha en bra dialog med våra kunder för att, i den mån det är möjligt, tillgodose de önskemål som finns.
    Ser fram emot ett spännande samarbete.
    Trevlig sommar önskar Leasify teamet!
  • 2020-04-13
    Kontaktade företaget med anledning av att vi ville lägga in alla våra leasingavtal i ett system inför en stundande IFRS konvertering.

Vi är nöjd med vårt bemöttande av samtliga personer som vi har haft att göra med på företaget. Alla samtal har varit väldigt avslappnande. Leasify är flexibla och lyssnar gärna på förslag till förändringar.

Sammanfattningsvis är vi nöjda och kommer att rekommendera dem till övriga kontakter om tillämpligt.
    Tack för er feedback och att ni uppfattat Leasify på ett positivt sätt!

Låt oss fortsätta att tillsammans utveckla tjänsten för en enklare vardag framgent.

Tack för ert förtroende!

Team Leasify
  • 2020-03-22
    Profesionella och serviceinritkade.

Dessutom erbjuder de en lättanvand och mycket kraftfull tjänst. Tjänsten sparar både tid och pengar för bolag med flertalet avtal.
    Tack för feedback och era ord om hur vi uppfattas yrkesmässigt!
    Glada att vår tjänst ger er fördelar både i tid och besparingar. Vi ökar nu takten och utvecklar tjänsten med många nya funktionaliteter. Ser fram emot vårt samarbete.

• 2020-01-17
    Vi har köpt ett abonnemang för att hålla reda på olika avtal. Huvudskälet är att få ett underlag för redovisningen.
    Tack för kommentar och feedback! Vi gör allt vi bara kan för att underlätta och göra rapportering än mer effektiv över tid.

• 2020-01-14
    Poolia AB har köpt Leasifys system för IFRS 16, dvs att räkna ut värdet på alla hyrda tillgångar. Systemet verkar användarvänligt, enkelt att administrera samt att bolagets alla representanter varit väldigt tillmötesgående, tillgängliga och kunniga.
    Tack för Era ord på Poolia AB. Det har inte varit svårt att arbeta fram en bra lösning för er då ni varit både kunniga i området samt visat en professionell sida i dialogen.
  • 2020-01-13
    Bra införsäljning, bra onboarding, lite tidsbrist från vår sida har gjort att vi inte riktigt är det vi tänkt men det räknar jag med att vi fixat innan januari är slut
    Tack för fin feedback! Inte svårt att leverera bra service när motparten är seriös och lyhörd. Vi hjälps åt så är ni snart uppe för fullt i tjänsten. Välkomna till Leasify! Leasify
  • 2019-12-04
    Hej, Tack för att ni använder Leasify som tjänst! Och tack för er feedback! Leasify
  • 2019-12-04
    Fick mycket bra hjälp i samband med en fusion
    Hej,
    Tack för er positiva feedback.
    Oavsett ärende vill vi alltid kunna erbjuda bästa tänkbara service till våra kunder.
    Ni är såklart varmt välkomna att återkomma till oss nästa gång ni behöver vår hjälp. :)
  • 2019-11-09
    Lätt, bra och smidig partner att jobba med.
    Utomordentlig kundsupport.
    Snabba beslut.
    Tack för feedback och ert förtroende av Leasifys tjänst! Leasify
  • 2019-11-05
    Väldigt trevligt och bra bemötande.
    Snabba återkopplingar och svar på mejl.
    Det har fungerat väldigt bra hittills.
    Tack för rekommendationen! Vi prioriterar alltid hög service och snabb återkoppling för att finna bra lösningar för våra kunder. Kul också att få hjälpa er på OKQ8 i den förändrings och tillväxtfas som ni befinner er i. Lycka till med allt så hörs vi vidare! //Team Leasify Leasify
  • 2019-09-23
    Upphandling av kontorsmaskiner,
    Fungerat bra!
    Hej, Och tack för er feed-back! Vi har flera områden för upphandling som vi gärna hjälper till med framöver också. Mvh//Leasify Leasify
  • 2019-09-21
    Snabba och professionella i hela sitt agerande. Bra mottagande och snabb service.
    Hej,
    Tack för vänlig och positiv feedback.
    Vi är förstås jätteglada att ha er som användare hos oss och ser fram emot vårt fortsatta samarbete.

• 2019-09-20
    Jessica är underbar rar och trevlig
    Ett flak
    Bra bemötande
    Klockren och snabb hjälp
    Hej Anders,
    Tack för din rekommendation.
    Vi ser fram emot fortsatt gott samarbete och ska göra vårt bästa för att du, även framöver, ska vara lika nöjd.

• 2019-09-20
    Vi har vunnit ett antal Print affärer via Leasify.

Har alltid fått ett bra bemötande av Leasify.

Vi har fått möjligheten att få svara på fler affärer än förväntat.

Önskar att efter vi vunnit en affär att vi inte behöver fortsätta förhandla med kunden efter vi vunnit affären.
    Tack för fint omdöme - vi har mycket roligt i pipeline som ska hjälpa både er och kunder som använder tjänsten så affärerna kan hanteras så smidigt som möjligt. Mvh//Leasify Leasify
  • 2019-09-19
    Vi har nyttjat Leasifys tjänster vid ett flertal tillfällen och de har varit snabbfotade, professionella och kundnära!
    Hej,
    Stort tack för det fina omdömet! Vi hoppas kunna hjälpa till även i framtiden och hoppas att utvecklingen av vår tjänst ska ge er anledning till samarbete vid fler tillfällen framöver. Med vänlig hälsning/Leasify
  • 2019-09-19
    Helt klart värt att testa, går att optimera kostnader. Bra service, lite struligt ibland men dem löser det ändå.
    Hej!
    Tack för er rekommendation och kul att ni, till största delen, verkar nöjda med vårt samarbete.
    Vi arbetar ständigt med att förbättra, förenkla och effektivisera våra tjänster för att våra användare ska vara 100% nöjda.
    Vi ser fram emot en fortsatt god kontakt! :)

• 2019-09-18
    Leasify är väldigt lätta att jobba med och i kommunikationen med dem så är de alltid trevliga och lösningsorienterade.
    Jag är nöjd med hur vårt samarbeta har fungerar.
    Tack för de fina orden! Vi kan bara hålla med om detsamma och ser fram emot samarbete framgent så våra kunder fortsatt kan få funktions - och kostnadseffektiva lösningar för sina IT-lösningar. Vänligen // Leasify Leasify
  • 2019-09-18
    Snabbt smidigt enkelt,Snabbt smidigt enkelt,Snabbt smidigt enkelt,Snabbt smidigt enkelt,Snabbt smidigt enkelt
    Kul att få hjälpa er i OKQ8 kedjan, stort tack för det! Service är en viktig del i våra värderingar och tack för att ni uppskattar det.

Ser fram emot fortsatt samarbete! Vänligen // Leasify
  • 2019-09-16
    Vi har köpt bilar och maskiner
    Vi har alltid blivit väl bemötta och de har jobbat snabbt med bra lösningar
    De överträffar alltid förväntningarna vi har!
    Hej,
    Tack för er rekommendation och feedback.
    Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete. Tack för att ni vänder er till oss när ni behöver hjälp med leasingen! :)

• 2019-09-13
    Vi hade bra kontakt med ert personal ,
    Hej,
    Tack för din rekommendation.
    Vi ser fram emot fortsatt god kontakt! :)