Blickpunkten Optik

Blickpunkten Optik

Välkommen till Blickpunkten Optik!

Vi är ett familjeföretag inom optik som etablerades 1965 i Göteborg, men trots vår långa erfarenhet så är vi inte gammalmodiga, snarare tvärtom. Alla våra glasögon är noga utvalda och handplockade för att skapa variation och ett utbud för alla.

Hos oss på Blickpunkten Optik kan du hitta glasögon, linser, solglasögon och även boka synundersökning. Du har även möjligheten att testa märken från såväl Tom Ford, Gucci, Oliver peoples och Vasuma som Prada, Oakley. Vi har även utsetts till en av Göteborgs rekommenderade optiker.

Våra tre butiker hittar du i Nordstan, Femman, Bäckebol Köpcenter och Angered Centrum. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 137 kunder tycker om Blickpunkten Optik 2

2021-09-05
    Rolig stämning, kändes som alla trivdes där.
    Tack för din feedback Anton ☺️ Vi försöker alltid ha roligt på arbetet. Blickpunkten Optik
  • Hans G
    skrev om Blickpunkten Optik
    2021-09-02
    Alltid trevligt bemötande, riktigt duktiga och seriösa optiker dessutom bra sortiment på bågar. Kan rekommendera Blickpunkten varmt.
    Stort tack Hans! Alltid lika trevligt när du hälsar på 😀 Blickpunkten Optik
    2021-09-02
    Ett personligt bemötande kombinerat med proffsigt utfört jobb.
    En lång kundrelation som blir starkare med åren.
    Tack Klas, alltid kul med återkommande kunder. Vi ses 👋 Blickpunkten Optik
    2021-07-16
    Personligt. Fick bra förslag på bågar och relevant rådgivning.
    2021-07-14
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Bra information och snabb leverans.
    Tack Ulla! Alltid bra med eget sliperi 👍🏽 Då kan vi styra leveranserna bättre Blickpunkten Optik
    2021-07-05
    Klockren service som överträffade ens förväntningar!
    Tusen tack själv David! Hoppas linserna blir kanon ☺️👍🏽 Blickpunkten Optik
    2021-07-05
    Kändes bra att kunna testa sig fram för att se vilka linser som skulle passa bra
    Alltid bra att få känna på olika linser så man verkligen hittar den bästa 👍🏽 Blickpunkten Optik
    Hej
    Köpte arbetsglasögon och solglasögon(+ linsvätska).Totalt fyra besök å telefonkontakt.
    Mkt professionellt balanserad nivå av övertygande/säljande och rådgivning.
    Personligt och trevligt.Ledord service
    Utifrån mina krav, som rent allmänt oftast är höga, överträffades förväntningarna.
    Absolut rekommendation av de tjänster jag fick och produkterna är bra.
    Tack för din tydliga feedback Dan. Alltid kul att visa våra produkter och visa vårt utbud. Kom gärna in om du behöver assistans 😊✌🏾 Blickpunkten Optik
    2021-07-05
    Otroligt trevlig och kompetent personal som behärskar konsten att sätta kunden i fokus!
    Tack Marcus 😊 alltid kul att få prata med er ☀️ Blickpunkten Optik
    2021-07-05
    Trevlig personal, kunniga oc har tålamod. Rekommenderas starkt
    Hej Philip! Grymt jobbat med linserna sist. Ha nu en go Sommar Blickpunkten Optik
    2021-07-05
    Super bra och proffsigt från början till slut.

Köpte 1 par RayBan och 2 Oakley
    Du kommer bli så cool Are! Ses på golfbanan 😎☀️ Blickpunkten Optik
    2021-06-27
    Det enda dåliga var att dom skickade massa reco.se-påminnelser som jag inte vill svara på
    Tack för din feedback Axel! Reco påminner automatiskt. Kan se med dem om det går att ändra 😉 önskar en kanon dag. Hoppas vi ses snart 😎 Blickpunkten Optik
    2021-06-24
    Dom är bäst
    Har varit där länge
    Tack för många trogna år Anna! Ses snart. Blickpunkten Optik
    2021-06-22
    Har varit hos Adam i många år och kommer tillbaka gång på gång tack vare otroligt god service och den familjära känslan man bemöts av
    Familjekänslan är det roliga med familjeföretag så härligt att du känner som vi Andreas! Vi hälsar Adam 👋 Blickpunkten Optik
    2021-06-22
    All personal är otroligt service inriktade.
    Alltid vårt mål att ge bästa service! Blickpunkten Optik
    2021-06-22
    Jag har köpt nya progressiva glasögon som jag är jättenöjd med. Personalen hjälpte mig att hitta bågar som passar mig och synundersökning gjordes av duktig och noggrann optiker. De har hjälpt mig många gånger och visat tålamod.👍👍
    Härligt att höra att vi ger dig den tiden du önskar. Nya glasögon är ju det bästa man kan få 😎 kom gärna in om du behöver justering Blickpunkten Optik
    2021-06-22
    Alltid lika bra bemött av väldigt professionella optiker vid ögonkontroll och köp av linser.
    Tack Lars! Linser är ju så bra. Så va bra att dem funkar som dom ska ✅ Blickpunkten Optik
    2021-06-22
    Blir mycket bra bemött vilket är mycket viktigt för mig. Var på Blickpunkten för att kolla mina ögon efter behandl av efterstarr Fick byta mina glas vid detta tillfälle. Glasögonen har hittills blivit bra vid varje tillfälle. Kommer att återkomma vid besvär.
    Tack Bibi för din kommentar och va bra att ögonoperation och nya glasögon är bra vid varje tillfälle 😀 Blickpunkten Optik
    2021-06-02
    Synundersökning.
    Köpte progressiva glasögon.
    Trevligt bemött. Skulle dock velat välja optiker när jag bokade tiden.
    Hej Cathrine, tack för din feedback. Vi tar till oss din rekommendation och hoppas du får en trevlig dag 🤓 Blickpunkten Optik
    2021-05-31
    Köpte glasögon. Helnöjd. Perfekt service. Rekommenderas varmt.
    Snyggt Johan! Va kul att du är nöjd med dina nya brillor 🤓 vi ses 👋 Blickpunkten Optik
    2021-05-31
    Köpte ett par terminalglasögon.

Bra service och bemötande!
    Härligt att höra anders! Välkommen in om du behöver hjälp eller justering 🤓 Blickpunkten Optik
    2021-05-20
    Jag är en mångårig kund och köper både linser och glasögon hos Blickpunkten. Jag får alltid ett trevligt och professionellt bemötande och kan starkt rekommendera Blickpunkten.
    Va kul att du delar med dig Johanna! Vi är så tacksamma för våra goa kunder 💙 Blickpunkten Optik
    2021-05-03
    Köpte ett par super fina Gucci glasögon som jag är väldigt nöjd med. Fick hjälp och svar på alla mina frågor innan jag bestämde mig för att köpa dom. Härlig personal och super trevliga samt hjälpsamma. Kommer definitivt att gå tillbaka när det är dags för ett par nya glajor!
    Va härligt att vi uppfyllde förväntningarna och att vi får ses igen! Rocka 🎸 vidare med dina nya Gucci nu! Vi ses 👋 Blickpunkten Optik
    2021-05-03
    Jag gjorde en synundersökning flr både glasögon och linser samt kollade trycket i ögat och om hornhinnan var hel. Jag köpte också två stycken glasögon.
    Jag är jättenöjd med hela upplevelsen! Bemötandet var jättefint, både vänligt varmt och proffessionellt. Jag fick också stor hjälp när jag skulle välja ut bågar och fick ta den tid jag behövde. Jag hsde förväntat mig att det skulle vara ett bra bemötande och att synundersökningen skulle gå ganska snabbt och vara standard. Upplevelsen öveträffade mina förväntningar, optikern var väldigt noggrann och jag kände mig väldigt väl omhändertagen. Jättebra jobbat! Tack Blickpunkten i Nordstan!
    Tack Karin för förtroendet och att du delar med dig av din upplevelse! Vi tar till oss och blir så glada för nöjda kunder 🥳 Blickpunkten Optik
    2021-05-01
    Köpte glasögon.
    Bra service med det lilla extra som gör upplevelsen och köpet extra bra
    Alltid bra att ha det lilla extra! Vi blir så glada över din feedback Lars! Vi ses 👋 Blickpunkten Optik
    2021-04-30
    Fantastiskt bra service. Mycket nöjd med mina nya glasögon.
    Tack bästa Pontus! Du rockar dem nya glasögonen 😎 Blickpunkten Optik
    2021-04-30
    Bra kundmöte och snabb service.
    Nödlagade mina gamla glasögon gratis eller i alla fall tog inget extra för den servicen.
    Så bra att vi kunde hjälpa dig att laga dina glasögon. Vi har ju vår egen verkstad! Blickpunkten Optik
    2021-04-30
    Profetionell och hjälpsam personal väll bemött!
    Va kul att höra Sanja! Hoppas vi ses snart igen 🥳 Blickpunkten Optik
    2021-04-30
    Världsklass. Undersökning,fixa med sport glas samt nya läsglasögon
    Tack bästa pea! Alltid välkommen ☀️ Blickpunkten Optik
    2021-04-25
    Har köpt: Glasögon och linser.
    Bäst service bland alla butiker och mycket kunniga
    Tack Koshyar! Alltid kul att höra att våra kunder är nöjda med sina glasögon och linser 😀 Blickpunkten Optik
    2021-04-18
    Alltid tipp topp service varje gång. Både synundersökning och val av bågar. Varmaste rekommendationerna. Mvh Trude Paulsen
    Tack Trude för din feedback! Vi blir så glada 😀 Blickpunkten Optik
    2021-04-18
    Göteborgs bästa och trevligaste optiker! Har varit kund sedan urminnes tider och kommer fortsätta vara.
    Vi är så glada för våra trogna kunder! Vi ses snart igen Patrik 😀 Blickpunkten Optik
    2021-04-17
    Alltid gått nöjd från Blickpunkten. Bra service och jag gillar utbudet. Rekommenderar utan tvekan till en vän.
    Härligt att höra att du gillar våra bågar! Tack för rekommendationen 😃 Blickpunkten Optik
    2021-04-12
    Som gammal kund till Gunnar har jag givet skyhöga förväntningar som med råge uppfylldes. Så supernöjd med de nya glasögonen.
    Superkul att höra! Vi hälsar Gunnar att vi andra får godkänt 😉 Blickpunkten Optik
    2021-04-09
    Gjort synundersökningar & köpt glasögon. Upplevde personalen väldigt proffsig
    och fick mycket bra service.
    Rekommenderar verkligen Blickpunkten.
    Super kul att höra! Välkommen in om du behöver justering eller tips. Vi ses Blickpunkten Optik
    2021-04-08
    Trevligt, alerta, hjälpsamma och positiva på alla sätt
    Vi är så glada för våra goa o glada kunder! Ses snart igen Susanne 😀 Blickpunkten Optik
    2021-04-08
    Jag är helt och hållet nöjd med hela undersökningen gällande min sy.
    Expediten ,Johan som tog han om mig under denna tid var mkt proffsig, talade om för mig vad han gör , vilka undersökningar man gör och varför , vad innebär det mm. Samtidigt skulle jag vilja tala om att Johan utför sitt jobb på ett mkt proffsigt sätt, utmärkt genom sitt väldigt enastående bemötande .
    Hjärtligt rekommenderar ER.
    Tussen tack för allt.
    ⭐⭐⭐⭐⭐.
    Gud va kul att höra Mubera! Johan tackar för dem fina orden och vi önskar dig en fin dag. Blickpunkten Optik
    2021-04-08
    Underdånig och nya solglasögon med skärpa samt uppdatering av befintliga bågar
    Grymt Rustan! önskar många soliga dagar. Blickpunkten Optik
    2021-04-02
    Nya progressiva glasögon. Bemötandet var toppen som alltid:) Stämde väl överens med mina förväntningar. Känner mig alltid välkommen på Blickpunkten Nordstan i Göteborg.
    Så kul att höra Jana! Hoppas vi ses snart igen 😀 glad påsk 🐣 Blickpunkten Optik
    2021-03-14
    Väldigt bra rekommenderar starkt
    Kul att höra Saga! Hoppas vi ses snart igen ☀️ Blickpunkten Optik
    2021-03-14
    Butiken nordstan :
    Bra service, trevlig personal, bra kunskap och gott bemötande
    Tack Alex! Tack för din feedback 😎☀️ Blickpunkten Optik
  • Patrik L
    skrev om Blickpunkten Optik
    2021-03-06
    Har gått till Blickpunkten sen 1990 och har alltid blivit trevligt och professionellt bemöt. Jag skulle inte kunna dröma om att gå någon annanstans..
    Härligt att vi har så go kunder! Och i så många år ✌🏾 Tack Patrik ses snart igen ☀️ Blickpunkten Optik
    2021-02-19
    Bra optiker bra service bra personal bra glasögon
    Tack Per! Kom förbi om du behöver hjälp med justering el liknande 😀✌🏾 Blickpunkten Optik
    2021-02-19
    Bästa optikern! Med service i världsklass, kompetent personal och snygga glasögonbågar att välja mellan är det värt att betala lite mer. Kan inget annat än rekommendera denna optiker.
    Wohoo tack Sofia för din fina feedback. Vi ses ✌🏾 Blickpunkten Optik
    2021-02-11
    Jag besökte optiker för besvär med synen. Dom gjorde en ordentlig undersökning och skickade sedan en remiss till ögonläkare. Blickpunkten är en väldigt seriös optiker med all den kunskap som behövs för mig som kund. Jag fick ett trevligt bemötande och en proffsig optiker som vet hur man ska hjälpa kunden på bästa sätt. Dessutom fick jag komma till ögonkliniken efter ett par dagar😄
    Vi är glada att höra detta Margareta! Vi hälsar din optiker detta! Önskar en fin dag 😀 Blickpunkten Optik
    2021-02-11
    Jag och min sambo var i behov av en synundersökning samt nya glasögon. Fick ett otroligt bra bemötande från första stund av Optikern Adam som gjorde synundersökning och hjälpte oss att hitta fina bågar som passade oss utseendemässigt! Positiv inställning och humor hade han som gjorde våran upplevelse till det bästa! Dit går vi absolut nästa gång igen.
    Tack Andrea! Va roligt att höra. Vi hälsar Adam detta ✌🏾 Vi ses 👋 Blickpunkten Optik
    2021-02-05
    Mkt trevlig och proffesionellt bemötande. Rekommenderas starkt.
    Vi tackar för ditt fina omdöme Richard! Blickpunkten Optik
    2021-01-31
    Synundersökning och glasögonköp.
    Alltid mycket proffesionellt och personligt👍
    Tack Klas-Göran 😎 kom in om du behöver justrerings hjälp! Vi ses Blickpunkten Optik
    2021-01-29
    Mycket vänligt och kunnigt bemötande, även om jag hade kontakt med flera olika personer om samma ärende. Toppen !
    Tack Lars! Va kul att höra ☺️ Hoppas vi ses snart igen! Blickpunkten Optik
    2021-01-27
    Får alltid så bra service hos denna optiker. De är personliga och genuint intresserade av mig som kund. De har dessutom ett sortiment av glasögonbågar som är lite utöver det vanliga vilket jag gillar. Var först hos en annan stor optikerkedja men blev så dåligt bemött att jag vände och gick till Blickpunkten istället som fick min beställning.
    Va kul att höra Malin! Tveka inte att komma förbi om du behöver hjälp eller justrering Blickpunkten Optik