Bluegaz AB

Bluegaz AB

• BadgeTwoYears
4.5

Skapa en mysig uteplats med hjälp av våra produkter! Bluegaz erbjuder grillar av eget varumärke, värmare för uteplats och olika tillbehör. Grillning är något vi vet att många håller varmt om hjärtat. Därför har vi tagit fram ett stort utbud av både kol- och gasolgrillar. Beroende på hur du bor, har vi många olika storlekar...

122 omdömen om Bluegaz AB

Jan O
Skrev om Bluegaz AB

Mycket bra kundkontakt med Niklas som löste ett problem och mycket bra produkter 👍👍👍👍👍

Roberto T
Skrev om Bluegaz AB

Allt verkar bra utom glasen dom är för känsliga har redan efter första användningen pajat ett. Vad kostar ett nytt? Hur beställer jag den. Jag frågade också om rotatinsgrillen vad den kostar och var beställer jag

Åke N
Skrev om Bluegaz AB

Bra service ! Tillgängliga när man ringer eller messar!

Christer W
Skrev om Bluegaz AB

Det var lätt att handla, köpte en gasolgrill Z1, har tyvärr inte testan den än pga dåligt väder. Men tror att den kommer bli kanon, bra beskrivning, lätt sätta ihop och bra kvalitet.

Kurt H
Skrev om Bluegaz AB

Fick bra service när jag hade frågor om hur jag skulle kunna byta vissa delar på min bluegaz z1.

Gunnar N
Skrev om Bluegaz AB

Bra kvalitet och mycket bra service

Greger A
Skrev om Bluegaz AB

Svarade snabbt på mail och löste problem på nolltid! Köpte Bluegaz Z5 inkl startpaket. Fick fel överdrag (för litet) men det löste de direkt och skickade ett nytt i rätt storlek.

Marie T
Skrev om Bluegaz AB

Väldigt positivt bemötande. Hade misslyckats med beställningen trodde jag så jag beställde ännu en gång. Då ringde de upp och undrade om jag skulle ha två stycken. Tacksam för det.

Lola L
Skrev om Bluegaz AB

En underbar grill att grilla på. Lätt att hålla dom rostfria grillgallren rena.

Dennis Torbjörn B

Otroligt dålig monteringsanvisning!

Svar från Bluegaz AB

Hej Dennis! Vi beklagar att manulen inte upplevdes som tillräckligt tydlig och att du hade en dålig upplevelse vid montering av grillen. Vi tar med oss detta när vi diskuterar förbättringar med vår leverantör i framtiden. Om du behöver hjälp eller har några funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice på info@bluegaz.se eller på telefon 040-214000 helgfria tisdagar till fredagar mellan 13-16. Med vänlig hälsning, Bluegaz

Ida-Maria V
Skrev om Bluegaz AB

Jag köpte en Bluegaz Z-2 island till min man i 60-års present! Han blev jätte nöjd. Fin kvalitet och lätt att använda! Det tog inte många dagar från beställning till leverans. Jag köpte även ett överdrag till grillen och den var av hög kvalitet.

Kenneth B
Skrev om Bluegaz AB

Bra grill rejäl och blir fort varm

Martin B
Skrev om Bluegaz AB

Köpupplevelsen av min Z 6 gasolgrill i sig var väldigt bra, och priset / det som inkluderades var mycket konkurrenskraftigt. Tilläggas kan att en kundtjänst på svenska, och nyhetsbrev / kommunikation gjord på det sätt som Bluegaz gör det, är ovanligt och riktigt uppskattad. Mina förväntningar var relativt höga, och de har hittills överträffats. Hade gärna givit Bluegaz 5 i betyg, men 2 mindre icke-funktionella saker på grillen drar ner betyget till 4,5.

Gunilla H

Tillmötesgående o serviceminded personal

Jim S
Skrev om Bluegaz AB

Det var väldigt enkelt inget krångel. hade förväntat mig ett smidigt och enkelt köp funkade väldigt bra. Köpte en gasol grill den uppfyllde också förväntningarna snabb och jämn fin värmefördelning..

Leif B
Skrev om Bluegaz AB

Har några tankar om förbättring som jag saknar. 1. Sakna ett typ "gummistopp" i locket när man öppnar o stänger. 2. Grillgallren (3st) är inte långa nog, det gör att när man gör rent med en stålborste så slår gallrerna mot kanterna, fram o tillbaka. Har löst det i mitt fall med att lägga metalldistanser, både bak o i främre håligheter.

Svar från Bluegaz AB

Hej Leif! Tack för din feedback! Vi tar med oss detta när vi diskuterar förbättringar med vår leverantör i framtiden. Om du har några ytterligare frågor, funderingar eller feedback är du alltid välkommen att kontakta oss. Med vänlig hälsning, Bluegaz

Eva K
Skrev om Bluegaz AB

Fått kanonbra service och hjälp!

Sven G
Skrev om Bluegaz AB

Lätt att köpa. Leveransen väl emballerad, Bra monteringsanvisning. Ännu har inte gasol-grillen prövats. Perfekt att det går att nå en människa att ställa frågor till.

Linda S
Skrev om Bluegaz AB

Grymt bra, trevlig och hjälpsam personal. Riktigt snygg och stadig grill Massa stjärnor!

Gölin O
Skrev om Bluegaz AB

Smidigt med snabb återkoppling på Mejl och bra att jag kunde få den levererad till en annan adress så enkelt.

Dag G
Skrev om Bluegaz AB

Grym med stekbord snygg lätt att använda bra stabilitet

Daniel J
Skrev om Bluegaz AB

Snabb leverans,bra hemsida Tack så mycket

Johan K
Skrev om Bluegaz AB

Bluegaz Z3 Har bara bra att säga om leveransen!

Katrineholms A
Skrev om Bluegaz AB

På i säsong med bra produkter samt bra priser!

Ulf Gustav B
Skrev om Bluegaz AB

Bra produkter för priset och snabba leveranser

Leif W
Skrev om Bluegaz AB

Hej Tyvärr saknades det delar i leveransen.(gasolgrill) Skickades och anlände fyra dagar senare. Ok. Efter sammansättning blev det problem med tändningen. Efter telefonsamtal med Bluegaz löstes problemen. Efter en viss irritation ok. Ser fram emot en fin sommar med många grillkvällar.

Thomas B
Skrev om Bluegaz AB

Bra snabb leverans ,trevligt och okomplicerat samtal. Har tyvärr inte använt grillen

Jonas P
Skrev om Bluegaz AB

Superbra service, snabb respons och snabb leverans

Mattias S
Skrev om Bluegaz AB

Toppen efter förväntningarna snabb leverans och helt rätt produkt.

Johan S
Skrev om Bluegaz AB

Jag köpte b la nya brännare samt hållare till dessa. Tyckte det var märkligt att skruvar att sätta ihop delarna ej var medskickade. Jag skrev ett mejl och frågade om detta, blev senare uppringd av en mycket trevlig kille som löste skruvarna och skickade hem dem. Det, samt den snabba leveransen var ett stort plus. Det som sänker betyget är den relativt dåliga kvalitén på material och onödigt komplicerade lösningar för att sätta ihop dem. //johan

Svar från Bluegaz AB

Hej Johan! Beklagar besväret med skruvarna. Vi uppskattar din feedback och vi kommer att ta med oss detta när vi diskuterar förbättringar med vår leverantör i framtiden. Om du har några ytterligare frågor, funderingar eller feedback är du alltid välkommen att kontakta oss. Med vänlig hälsning, Bluegaz

Torsten S
Skrev om Bluegaz AB

Bra förutom att ingen bruksanvisning fanns med.

Svar från Bluegaz AB

Hej Torsten! Kan förstå att det hade varit bra om monteringsanvisning fanns med till rotisseriet. Vi tar med oss detta när vi diskuterar förbättringar med vår leverantör i framtiden. Om du har några ytterligare frågor, funderingar eller feedback är du alltid välkommen att kontakta oss. Med vänlig hälsning, Bluegaz

Björn J
Skrev om Bluegaz AB

Toppen. Snabba leverans. Det är synd att mycket av tillbehören var slut.

Karin J
Skrev om Bluegaz AB

Jag köpte den på Malmö trädgåds o bo mässa Trevligt o kunnigt bemötande. Snabb leverans. Tyvärr har vädret inte varit med oss , så vi har ännu inte använt grillen

Åke E
Skrev om Bluegaz AB

Jag är väldigt nöjd med grillen.

Johan C
Skrev om Bluegaz AB

Hej Beställningen och frakten gick riktigt smidigt. Priset på ett överdrag kanske var i högsta laget enlig mig.

Bo B
Skrev om Bluegaz AB

Lätt att handla, snabb leverans, bra produkt. Z1 funkar bra, grillat pizzor och kött.

Billy N
Skrev om Bluegaz AB

Jag köpte en Z5-grill av Håkan. Han befann sig på mässa och gav oss generöst nog mässpris trots att affären gjordes upp på telefon. Ett mindre missförstånd löstes smidigt i efterhand. Mycket trevligt att ha med honom o Bluegaz att göra.

Peter L
Skrev om Bluegaz AB

Mycket snabb feedback när det gällde att rätta till några leveransskador. Hög kvalitet och snygga produkter.

Birgit M
Skrev om Bluegaz AB

Köpte en gasolgrill till bra pris med bra tillbehör som ingick. Det bästa var fri hemleverans

Uno L
Skrev om Bluegaz AB

Mycket bra kvalitet o hjälp via telefon

Daniel P
Skrev om Bluegaz AB

Hög kvalitet samt enkel att handha. Värmen kommer snabbt och är lätt att justera. Bra avställningsytor. Lätt att flytta på. Mycket nöjd med grillen.

Helena W
Skrev om Bluegaz AB

Bra bemötande o enkelt att få besöka deras showroom o spana på grillarna i verkligheten. O sedan snabb o smidig affär. Och hittills är jag jättenöjd med grillen. Lite snålt tilltagen slang till gasen i regulatiorttet jag köpte till , en femma gasflaska måste stå på något som höjer upp den utanflr flör att slangen ens ska nå fram. Jade också varit smidigare med snabbkoppling istället för att ligga inne i skåpet o vrida på slangen på nippeln in till grillen. Inte smidigaste placeringen av den heller, men snabbkoppling hade...

Lars-Åke B
Skrev om Bluegaz AB

Jag är en tämligen obetydlig kund för tillfället så en dylik uppskattning är nog inte så mycket värd men den lilla erfarenhet jag kan dela med mig är att företagets sortiment och dess digitala presentation är s.a.s. helt ok för mina intressen och behov.

Nörgaard T
Skrev om Bluegaz AB

Min senaste order funkade perfekt men har en gammal på beställning, riktigt gammal

Lars R
Skrev om Bluegaz AB

Har köpt en bioetanol-lykta som är riktigt snygg och är väldigt nöjd. Har nu också just mottagit gas-grill Z3 (via byggmax) som jag skall montera ihop under helgen och verkar vara hög kvalite på denna och väldigt noggrant paketerad så verkar mycket lovande.

Magnus K
Skrev om Bluegaz AB

Kvalitet och snabba leveranser .

Ronny J
Skrev om Bluegaz AB

Bra och snabbt.Bra grejor.Håller vad dom lovar.

Stefan F
Skrev om Bluegaz AB

Bra grillar samt väldigt snabb leverans på delar

Fredrik G
Skrev om Bluegaz AB

Bra bemötande av representanten när det var krångel med att få grillen (z1) rak vid montering. Var en del justerande innan det blev bra. Dock uselt att grillen inte är rak vid montering utan att man måste justera med extra brickor. Skulle få kompensation efteråt, fick en rabattkod på samma procent som låg ute för alla, så jag struntade i att använda den.

Anders L

Mycket trevligt bemötande och bra samtal som ledde till ett köp av en grill Z1