Alla kategorier Mattor Västra Götaland Borås Bosättningspiraten AB

Falskog 40, 516 93 Rångedala — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Bosättningspiraten AB

• Lars A
    Lars A skrev om Bosättningspiraten AB
    Köpte matgrupp av märket VISBY på Bosättningspiraten. Färgen började flagna redan efter några dagars användning. Vi ville reklamerade varan och få våra pengar tillbaka. Men Bosättningspiraten vägrar att ge oss pengarna tillbaka, utan de ansåg att de kunde ge oss en ny vara eller ett tillgodo kvitto. Det levererade en ersättningsmöbel, fast vi inte ville ha det och det skedde utan att de föranmälde sin ankomst. De påtalade att de inte kommer att ersätta matgruppen en gång till ifall färgen skulle lossna. Vi har gjort en anmälan som nu ligger hos ARN som ett tvistärende. Dels för att man levererat en ny möbel, fast vi flera gånger påtalade att vi inte ville ha någon ny möbel utan pengarna tillbaka. Bosättningspiratens policy är enligt Henry Erixon som ägare att man aldrig ger pengar tillbaka, utan det är en ny ersättningsvara eller ett tillgodo kvitto som gäller.
    KÖP INGET FRÅN BOSÄTTNINGSPIRATEN. Gå till ett annat möbel företag istället, som har en god kundpolicy.
    2010-03-12 Representant för Bosättningspira svarar Lars A
    Vi bytte ut kundens möbler fastän kunden åsamkat stora slagmärken på stolarna.
    Kunden fick som alternativ byta möblerna eller få ett tillgodo kvitto.
    Vi ringde kunden och gjorde upp om tid för bytet.
    Utan att packa upp de nya möblerna gjorde Lasse en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden på de gamla möblerna som redan var utbytta.
    ARN friade Bosättningspiraten.
    Hade det blivit utslag till kundens favör hade vi givetvis följt ARNs utslag.
    Vårat måtto är att göra alla kunder belåtna.

Bosättningspiraten AB

Falskog 40, 516 93 Rångedala