Brännestaden i Perstorp AB

1.4

13 omdömen om Brännestaden i Perstorp AB

FREDRIK N
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Hej.Har beställt av Bengt nu varje vår sen ca 2008.Denna ved har jag sedan eldat med till nästa vinte och jag har aldrig haft problem med honom.

Hanna Katarina F
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

VÄRDELÖS! Akta er vi beställde torr ved. Fick vänta 3 månader. Sedan levererade han nyhuggen ved. Han bedyrade att den var torr flera gånger. Gick inte att elda med så jag köpte en fuktmätare. Visade på 30% i all ved. Näst intill nyhuggen alltså!

Veronica H
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Vi känner oss lurade! Mycket är så gammalt att det är lätt som frigolit och smulas sönder...resten är inte torrt fast han lovade torrt. Mycket gran fast han inte nämde det vid beställning. Al bok och björk lovade han då och vi beställde 10 kubik. Går inte att elda med i år så vi har fått beställa från annan leverantör som skakade på huvudet när vi visade vad Brännestaden levererat. Otrevlig i telefon när man ringer upp för att tala om det jag just skrev.

Per-Olof H
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Bengt lovade torr ved vid leverans. Visade sig att det mesta var nykluvet och vått. En stor del av veden var gammal och rutten. När jag ringde och påtalade detta blev han direkt otrevlig och hotfull. Passa er för att handla av denne man.

Leif
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Kan bara instämma med tidigare inlägg, tyvärr.

Claus L gillar detta
Björn
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Jag har precis blivit utskälld, halvt hotad, förolämpad, idiotförklarad och sen la han, skrikande skogstokig, på luren i örat på mig. Varför? Jag hade beställt TORR BJÖRKVED, men har fått genomsur blandved med mycket gran i. Jag borde backat direkt från början för alla varningsklockor ringde. Han är otrevlig när man ringer honom för att beställa. Han flyttar på leveranstiderna och kan inte hålla dem ändå. Han ljuger om sin vara och levererar ALDRIG det man har kommit överens om. Jag kommer att anmäla honom överallt så bara...

julia f och Mats B gillar detta
Mats B
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Även jag har varit i kontakt med denna idiot!! Fruktansvärt otrevlig typ! Som tur var så avstyrde jag min beställning eftersom min magkänsla sa stop! Blev bemött med otrolig arrogans när jag sa att den tiden som han ville komma inte fungerade. Tänkte sen att jag skulle leta runt på nätet o vad hittar man då. Mycket negativt om personen ifråga! Även jag ska se till o varna för denna lilla obehagliga gubbe!

Henrik S
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Även jag har tyvärr handlat av denna knäppgök som har lurat mig till att köpa blöt ved. Jag har anmält honom honom på Blocket där han har sin annons och varnat dem att han lurar och bedrar folk. STOR VARNING FÖR DENNA FÖRSÄLJARE !!!! REKOMMENDERAS INTE!!!!

Tamara M
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Jag köpte ved av denna Bengt för nån vecka sedan. Han lovade att veden var torr men levererade blöt ved. Han lovade dock det kunde användas efter 2 veckor och det GÅR EJ. Han vägrar svara nu när min man ringer och han har kallat mig massa namn och hotat mig och mitt barn om jag ringer igen. Jag har polistanmält honom iaf och även gjort en anmälan hon skatteverket eftersom har tog betalt svart utan att lämna ett kvitto!!

nils j
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Köpte ved av Brännestaden häromdagen. Rejäla och bra vedträn, gott mått i varje kubikmeter, helt ok pris. Såhär långt ut på hösten kan man sannolikt inte räkna med att få tag i knastertorr ved.

Nicklas S
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Jag beställde ved av Bengt (som ägaren heter) eftersom han lovade att veden skulle vara torr. Hans pris var högt, men han motiverade det med att veden var torr. Jag tyckte att det kunde vara OK, eftersom det är fundamentalt att veden är just tott! Bengt blev t.o.m. irriterad när jag undrade när den var klyvd, och sade ordagrannt "Antingen får Du väl lita på mig, eller så får Du köpa ved av någon annan. Veden är torr!". Jag litade tyvärr på honom. Den ved han levererade visade sig vara så blöt och nyklyvd att den inte ens...

Björn och Mats B gillar detta
Emma J
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Har väntat i flera veckor och blivit lovad leverans två gånger men inget har kommit. Jag ringde för att avboka efter att Bengt ytterligare en gång skjutit fram leveransen. Helt oprovocerat började han då skrika på mig, svära och kalla mig könsord. Riktigt obehaglig typ!

Marcus I
Skrev om Brännestaden i Perstorp AB

Har beställt ved och har fått sur ved. Nu när jag försöker ringa lägger Bengt enbart på.