Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Brasseri Godot Restaurang

Brasseri Godot Restaurang

Grev Turegatan 36, 114 38 Stockholm — Visa karta

Brasserie Godot öppnades 2001 på Grev Turegatan nr 36 med en stor bar. Vårt mål var att öppna ett klassiskt franskt brasserie med stans bästa bar. Ägare av Brasserie Godot är Mattias Rosenbaum och Staffan Svederman.
Dalagatan 28, 11324, STOCKHOLM
Hemma Vasastan
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Restauranger nära Brasseri Godot Restaurang:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Carl H:
Mycket god mat, högt tryck m mkt folk, fin service. Alldeles för dyra viner!

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
Alex K:
Riktigt bra service, god mat och perfekt för min frus födelsedag som faktiskt firades

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 5 kunder tycker om Brasseri Godot Restaurang

• Gunnar N
    Gunnar N skrev om Brasseri Godot Restaurang
    En alldeles utmärkt restaurang med ett avspänt läge mitt i bostadskvarteren. Trevlig service, superba drinkar och god mat.
    Anton J gillar detta
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Brasseri Godot Restaurang
    Mycket goda drinkar. Rekomenderas starkt och maten är utsökt
  • Petter S
    Petter S skrev om Brasseri Godot Restaurang
    Sverige kan sammanfattas som ett homogent medelklass-land med extremt liten överklass. Däremot så finns det tusentals medelklass-svennar som gått på myten om att "verka-vilja-vara-överklass", och därför utan vare sig stil eller klass sprätter runt Stureplan i ex vita kavajer, urtvättade jeans, varianter av backslick och halvdyra klockor.

Dessbättre så har dessa puckon ännu inte upptäckt Brasserie Godot, som delvis lyckas hålla fanan efter fantastiska Lydmar. Brasserie Godot är en lugn, sober & elegant liten bar/restaurang utmärkt för en drink en sen tisdagskväll i oktober. Lite äldre, men mycket bättre.
    Tobias B, Emma K gillar detta
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Brasseri Godot Restaurang
    Hit brukar jag gå för att ta en drink med kompisarna, det är Godot det perfekta stället för! Restaurangen är uppdelad i två delar, matsal i den ena och bar i den andra. Omfattande drinklista med många olika spännande drinkar. Personalen är trevlig och servicevänlig. Rekomenderas varmt!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Brasseri Godot Restaurang
    Godot är det perfekta stället att gå till precis innan man ska göra stan eller gå hem efter en trevlig middag. Atmosfären är hyfsat avslappnad i den snyggt inredda baren. Bakom bardisken jobbar passionerade bartenders som ser till att din drink smakar lagom sött, surt eller starkt :-). Ett extra plus för stans godaste whiskey sour. Underbara cocktails i vacker miljö gör Godot till en klar favorit.

Grev Turegatan 36, 114 38 Stockholm