Bra service och snabb återkoppling. Personalen var väldigt trevligt och hjälpsam.
Bredablick Förvaltning
Om företaget
Fastighetsförvaltning för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi erbjuder allt ifrån teknisk förvaltning, fastighetsskötsel och ekonomisk förvaltning, till energieffektivisering och juridisk rådgivning. Välj delar av vårt utbud eller låt oss ta hand om allt. Vår tekniska förvaltning omfattar allt ifrån fastighetsskötsel...
46 omdömen om Bredablick Förvaltning
Sedan starten hos Reco 2025
Hej Frank, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Snabbt svar, utan några som helst konstigheter!
Hej Martin, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Snabb respons på mail och tydlig/sakliga svar med information. Det känns tryggt.
Hej Yvonne, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Svårt att hitta kontaktinfo men sen bra bemötande
Hej Thomas, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Det finns olika sätt att kontakta oss, både via telefon, direktmail, mail genom kontaktsformulär på vår hemsida (https://bredablickforvaltning.se/) samt genom medlemsportalen, PHM Digital (https://phmdigital.se/). Du får väldigt gärna beskriva närmre vad det var du upplevde var svårt gällande att hitta vår kontaktinformation. Det är värdefullt för oss att veta för att kunna arbeta för att göra det enklare för er. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Ett trevligt samtal där allt löstes enkelt och smidigt.
Hej Haris, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Utmärkt på alla sätt och vis. Jag fick hjälp med min fråga på ett föredömligt sätt vad avser andrahandsuthyrning av bosstadsrätt. Tack Martina för utmärkt bemötande! Mvh Csaba
Hej Csaba, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Frågade om möjligheten att byta min parkeringsplats till parkeringsplatsen bredvid som varit ledig och tom i över 1år, som har bättre läge. Jag väntar dock fortfarande på återkoppling som skulle ske.
Hej David, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Då det kräver förberedande arbete för byte av parkeringsplats, med upprättande av bytt avtal etc. så kan det ibland ta någon dag för oss att återkoppla. I just ditt fall är det fastighetsägaren själv som hanterar och kontaktar dig ang. parkeringen så det är inte vi som förvaltare som gör det. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Min kontakt med kundtjänsten är positivt. Jag har i alla fall blivit positivt bemött så här långt. Sedan återstår det att se om mina önskemål kommer att uppfyllas.
Hej Örjan, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande. Vår strävan är att alltid bemöta de önskemål som inkommer, såvida de är görbara. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Snabb återkoppling av kundtjänst.
Hej Ebba, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Snabbt återkoppling vid ett ärende. Vidarebefordrade det så nu blir det spännande att se hur uppföljningen går.
Hej Rebecka, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Fick ingen hjälp med att åtgärda ett fel som Bredablick hade orsakat
Hej Irem, Då du inte lagt någon förklaring till din recension eller upplevelse kan vi inte bemöta den i dagsläget. Vi vill väldigt gärna ta del av din erfarenhet med oss för att kunna reda ut vad som skett och hitta lösningar för att skapa bra kundupplevelser, vilket vi alltid strävar efter. Vill du berätta mer om din upplevelse är du välkommen att kontakta mig direkt eller vår kundtjänst. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Jag har alltid blivit bemött bra men ett minus till deras portal som är sådär tycker jag. Man måste logga in ett par ggr innan man kommer in. Sen eftersom jag har hand om 3 kontor (koordinator) så måste jag skriva in alla uppgifter på nytt varje gång vilket tar lite tid. Hade varit smidigt med en annan lösning där känner jag. Annars helt ok. Mvh Linda
Hej Linda, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Ang. portalen så ska det vara smidigt och enkelt att logga in - om du upplever problem med detta rekommenderar vi dig att kontakta kollegorna som är experter på just denna del, support@phmdigital.se. Blir det inte bättre så är du välkommen att höra av dig till mig direkt. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Snabb och hjälpsam återkoppling.
Hej Helen, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Mycket snabbt och proffsigt bemötande av Emma på bredablick som gav mig två alternativ på hur man ska kunna göra det lättaste smidigast!
Hej Tanja, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Mycket bra! Snabb hantering av ärendet.
Hej Robert, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
När jag var nyinflyttad, 23-12-15, i den brf som Bredablick var förvaltare - eko och fastighet - för, var det kolossalt svårt att få återkoppling med infosvar. Efter drygt ett halvår, var det som om ett nytt företag klivit in som förvaltare; kontaktvägarna fungerade och det som blev överenskommet, verkställdes. Efter ytterligare en tid hade Bredablick bara den admin/ekonomiska sidan av förvaltning kvar hos brf Volten, Täby. Den tycks mig fortsätta att fungera väl.
Hej Jan, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Beklagar att du upplevt problem med kommunikationen med oss sedan tidigare. Detta tar vi vidare oss i arbetet med att skapa en bra kundupplevelse med smidigt och snabb respons. Är glad att höra att du numera upplever att det fungerar bättre. Allt gott! Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Började tyvärr med dubbel fakturering. Men löste sig och bra kommunikation att det var fel från er sida. Förväntar mig korrekta fakturor och att dem kommer i tid. Stöttar föreningen med det som är avtalat.
Hej Markus, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Beklagar att du blivit dubbelfakturerad. Detta jobbar vi på att säkerställa inte sker i framtiden. Vad skönt att du därefter upplevde bra hjälp med att lösa detta. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Trevligt och proffsigt bemötande samt snabb hantering i mäklar-ärendet!
Hej Karin, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Bemötande i toppklass! Löser problem! /Emil
Hej Emil, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att du fick bra hjälp och bemötande - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Hade fått påslag på min brf avgift som kallades "gemensamhetslokal" på nästan 1700kr/månaden. Då jag har autogiro upptäckte jag av ren slump att det dragits 2 månader & skickade iväg en fråga om vad det gällde. Fick svaret att det blivit fel & det kommer korrigeras på nästa faktura, så allt löste sig på ett snabbt & smidigt sätt.
Hej Zander, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vad skönt att ditt ärende löste sig snabbt och smidigt - precis det vi strävar efter. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Hjälpsamma och förstående inför ens frågor och problem. Trevliga att prata med
Hej Cecilia, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Har varit så lite i kontakt, så det är svårt att säga Det här med digitaliseringen är jättesvårt för oss äldre. Det hade vi inte räknat med. När Det gäller det digitala över huvudtaget,så tycker jag att vi äldre har blivit lämnade i sticket. Annars är här rent och snyggt och välvårdat.
Hej Ulla, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Vi har gjort en stor förändring med våra system senaste året, allt för att göra det enklare och smidigare för alla parter och framförallt för våra kunder och medlemmar. Det hade varit väldigt värdefullt och höra mer om exakt vad det är du upplever fungerar sämre så att vi kan kika över om vi kan förbättra...
Kort väntetid för att få hjälp. Kunnig, tillmötesgående och engagerad person som jag fick hjälp av.9.
Hej Gun, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Det började med en tung start - era nr 156388 och 158528 - var felet här ligger det har jag ingen aning om då jag först kom in i detta ärende 28/4/2025 När jag tog tag i detta ärende - nytt nr från er 159314 - blev jag kontaktad av Emma och därefter gick det på räls, Emma har därefter kontaktat mig flera gånger - och jag kände från vår första kontakt att nu hade jag tag i en snar lösning, vilket jag också har fått bekräftat efter att ni har avslutat er del i detta ärende. Jag fick också tips om att verkligen kontrollera...
Hej Kenneth, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
En Underbar tjej som hjälpte mig Mvh Pia
Hej Pia, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Bra, snabb och smidig lösning av ett enkelt problem
Hej Gudrun, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Tillmötesgående och hjälpsamma, mycket trevliga att prata med
Hej Sara, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Har alltid fått bra hjälp på ett väldigt fint sätt
Hej Doris, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Kul att höra att du upplevt fin hjälp utav oss. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Ni har dåliga system för insamling av kompletteringar. Något ni behöver se över.
Hej Daniel, Tack för att du tog dig tid att recensera oss. Det är värdefullt att få mer insikt i vilka system du syftar på, i vilken egenskap du använder dessa och hur de kan förbättras. Vi har nyligen genomfört omfattande uppdateringar av hela vår systempark med målet att skapa välfungerande och användarvänliga funktioner. Eftersom detta nyligen har genomförts är er feedback och input extra viktig för att vi ska kunna modifiera systemen, inom de tekniska begränsningarna, så att de blir så optimala som möjligt. Vill...
Snabbt o effektivt varje gång man behöver information eller annat.
Hej Carlos, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Jag bad om två stämmoprotokoll och om uppdaterade stadgar via mail och fick ett snabbt svar.
Hej Marie, Tack för att du tog dig tiden att ge oss en recension. Vår vision är att alltid ge den bästa möjliga servicen och tack vare feedback kan vi arbeta mot att möta era tankar och åsikter, och därmed bli ännu bättre. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Ja sämre företag får man leta efter. Jag kan inte förstå att föreningar har kvar denna urusla förvaltning. Hör dels från kunder hur dåligt bemötta de blir samt från mitt perspektiv, som ska ha en professionell kontakt med Bredablick. Det har egna regler och verkar vilja göra det så krångligt som möjligt, ej lyhörda för de problem som finns, långa handläggningstider för medlemskap mm. Det är ett rent elände att ha något med denna förvaltning att göra. Hemskt!!!
Hej Helena, Antar att detta rör de tidigare åsikter du haft kring fullmaktshantering. Fullmaktshanteringen regleras enligt lag, och våra jurister hjälper oss att tolka dessa regler, vilket är anledningen till våra rutiner. För att säkerställa en smidig hantering för alla inblandade parter samtidigt som säkerhet och kvalitet bibehålls, har vi infört lösningar som att godkänna vidimerade fullmakter. Målet är alltid att upprätthålla en säker, kvalitativ och effektiv hantering. För att förbättra samarbetet och skapa ömsesidig...
Hopplöst företag att ha och göra med. Kundtjänst är enbart öppen några timmar på vardagar när de flesta har ett jobb att sköta. Det går att skicka meddelanden men svar dröjer ofta 1-3 veckor även om det är akuta ärenden. Var beredd att lägga veckor på att lösa enkla ärenden. Om du kan, avstå från att anlita Bredablick Förvaltning.
Hej Kristoffer, Vår kundtjänst på telefon är öppen dygnet runt för tekniska ärenden och vardagar 9-11 samt 14-16 för övriga ärenden. Vi strävar alltid efter att besvara ärenden som inkommer via mail inom 24 timmar. Om du upplever att handläggningstiden varit orimligt lång eller att ditt ärende inte kunnat lösas på ett snabbt och smidigt sätt, vill vi gärna veta mer om detta. Dels för att kunna hjälpa dig med just detta ärende, men också för att lära oss av eventuella misstag i vår hantering. Vill du berätta mer om din...
Sämsta förvaltaren du kan anlita, väldigt oseriöst företag.
Hej Oliver, Då du inte lagt någon förklaring till din recension eller upplevelse kan vi inte bemöta den i dagsläget. Vi vill väldigt gärna ta del av din erfarenhet med oss för att kunna reda ut vad som skett och hitta lösningar för att skapa bra kundupplevelser, vilket vi alltid strävar efter. Vill du berätta mer om din upplevelse är du välkommen att kontakta mig direkt eller vår kundtjänst. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Får inga hyresavier via E faktura som tidigare kommit 3 åt gången. Nu är snart månaden till ända. Inte konstigt att Bostadsrättsföreningen ekonomi går dåligt.Inga inbetalningar blir gjorda.
Typ den sämsta kundtjänst jag varit i kontakt med. Man bollas runt mellan instanser med långa kötider. Har du ett bredablick problem så kommer du behöva lösa det utan hjälp
Varmvattnet är kallt, sedan 07:30. Efter felanmälan till Bredablick har ingenting hänt. Nu är klockan 11:50. Den unge mannen i kundtjänst är uppgiven och tycker att styrelsen borde ha informerat om vattnet skulle vara avstängt, och att Bredablick har inte hand om varmvattnet. Jag påpekar att föreningen betalar miljontals kronor om året för att Bredablick skall sköta alla kontakter med underleverantörer. Bredablick är inte ett seriöst företag.
Under all kritik. Fick kontakta själv i tre månader för att få utbetalning. Olika info från varenda person på telefon och blev till slut en värdeavi (inte ens på korrekt belopp) istället för utbetalning till konto som de bekräftat flera gånger och fått allt underlag för. Jättetrevlig(!) personal men HELT utan uppföljning och resultat.
Skickar inte ut avier så att de når mottagaren men är snabba att skicka påminnelseavgift till rätt adress. Hanterar ärenden långsamt och bristfälligt. I kö till kundtjänst kan man sitta gott och väl 45 minuter utan att veta vilken plats man har i kön.
sämre kan det inte bli. Långa väntetider för handläggning av ärenden, olika svar beroende på vem man pratar med. svårt att ringa, inga återkopplingar ang ärenden, och etc.......
Klarar inte av att ta betalt för hyrans trots autogiro. Skyller alltid på att ”någon” inte gjort fakturan. De meddelar inte själva att betalningen inte genomförts i tid. Det är alltid upp till dig att få det löst. Håller er borta från detta bolag!
Bredablick är ett skämt. Kontaktcenter har noll koll på basala frågor. Det är extremt dåliga på att följa upp på inkomna ärenden. Det krävs ett evigt tjatande för att få saker gjorda. Ekonomiavdelningen återspeglar exakt samma attityd och mönster.
Bredablick Förvaltning Stockholm! Förvaltare 10 poängen finns inte bättre Vaktmästaren fastighetsskötare toppen bra . Väldigt opålitliga, hemsk oärliga! Ekonomi avdelning Ekonomi avdelningar har inte koll minus 1 Jag får inte mina räkningar flera månader jag ringer hela tiden sen får vissa månader dubbelt. Ekonomi avdelning är så dåligt.Jag litar inte på dom Inte 5% av 100 .Tar 7-8 månader att dom ska rätta fel så klart fel som dom gjorde. Med vänlig hälsning, Vera
Dåligt bemötande, dåliga på att följa upp, man behöver som kund själv tjata och påminna för att få svar. Gäller kontoret i Göteborg.
väntat i månader på att de ska skicka pantsättningshandlingar till min bank för ett tilläggslån för renovering... Vid första kontakten med kundtjänst fick jag till svar att mina inskickade blanketter ligger i en hög som man inte orkar leta i och istället skickade man in "lägenhetsutdrag" som banken givetvis inte godtar, sedan har otaliga kontakter med deras kundtjänst tagits utan att ärendet har kommit vidare... Det känns ärligt talat inte som att de vet vad jag pratar om när jag ringer eller mailar... inga tidigare anteckningar...
Varning för Bredablick Förvaltning Stockholm! Väldigt opålitliga, hemsk oärliga! Redan 18 september 2020 i telefonkontakt med kundtjänsten fick jag löfte att överskott på 640 kronor gällande garageplats hos Brf Mörbyskogen 2 skulle återbetalas inom några dagar till dödsboet (personen avliden 15 juli 2020). Efter många telefonsamtal, mail, bortförklaringar, påhittade historier, skapande av ett ärende nr 188586 som de påstår ”ligger hos deras jurister”, samt hyckleri att förvaltningen vet inte hur beloppet skall återbetalas till dödsboet . Deras skuld fortfarande är inte återbetald.