Bredband2 i Skandinavien AB
1.3 i betyg av av
4 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Bredband2 i Skandinavien AB
-
skrev om Bredband2 i Skandinavien AB
AKTA ER DET HÄR ÄR ETT EXTREMT OSERIÖST BLUFFÖRETAG. KUNDSERVICE ÄR EN HÖG OTREVLIGA 15 ÅRINGAR. DERAS PÅSTÅDDA HASTIGHETER ÄR 5 X lägre än vad verklighetens visar.
GÅ INTE I FÄLLAN DE ÄR BEDRAGARE -
skrev om Bredband2 i Skandinavien AB
Alla mina undermappar i inkorgen med mina sparade mail försvann plötsligt för 5,5 veckor sedan. Trots frekventa påstötningar så har jag inte fått dem åter. Två ggr ombads jag ringa kundtjänst. Väntetid ena gången 50 minuter, andra gången 1 tim 50 min. Jag har bett att slippa få ringa kundtjänst igen men de ber mig fortfarande att göra detta.
Uppdatering 13/3: År nu inne på 8:e veckan utan att ha fått mina mail tillbaka, känns som en mindre katastrof för mig. Två ggr med ca 1 månads mellanrum har kundtjänst sagt mig att det inte går att ha undermappar till inkorgen. När jag berättat att jag haft dem i flera år har de hållit med om att jag nog trots allt har rätt. -
skrev om Bredband2 i Skandinavien AB
Aldrig varit med om värre support! Varning för deras tjänster!
-
skrev om Bredband2 i Skandinavien AB
Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer.
Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!!
Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig!
De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder.
Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande.
Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring.
"PTS bedömning
Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som
tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. "
För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071"
Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar!