Bredband2
1.1 i betyg av av
8 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Bredband2
-
skrev om Bredband2
Vi betalade för 1 MB får 20 procent av det. Skulle aldrig rekommendera Bredband 2.
-
skrev om Bredband2
Oseriöst företag som jag varnar för, bryter ingångna avtal. Jag har precis förnyat ett 12 månaders avtal 100/100 för en månadsavgift på 269 kronor som Bredband 2 vill höja till 329 kronor i månaden från 2022-11-01. Jag bifogar deras mail utskick från lördagen 2022-09-10:
"Prishöjningen avser Bredband 100/100 Mbit/s. Nytt pris blir 329,00 kr/mån.
vi vill informera dig om att den 1 november (2022-11-01) kommer det ske en prisändring av din bredbandstjänst.
Precis som andra tjänsteleverantörer behöver vi ibland justera våra priser, för att våra kostnader höjts till följd av nödvändiga investeringar i infrastrukturen eller för att våra leverantörer höjer sina priser gentemot oss.
Vi är måna om dig som kund och glada över att leverera vår bredbandstjänst till dig. Därför fyller vi titt som tätt på med erbjudanden för dig att ta del av på Mitt Bredband2 på bredband2.com.
Vad betyder prisändringen rent praktiskt?
• Din tjänst fortsätter som vanligt med det nya priset.
• Ditt nya pris syns på fakturan (se fakturaexempel).
• Du har rätt att säga upp din tjänst utan kostnad eller annan förpliktelse vid en prisändring, detta enligt punkt 14.1 i villkoren för privatkunder.
Prishöjningen avser Bredband 100/100 Mbit/s. Nytt pris blir 329,00 kr/mån." -
skrev om Bredband2
Byt omedelbart. Värdelöst. Vi hade universal telecom som blev bredband2. De har ljugit för oss i supporten och vi har nu stått utan bredband i fem dgr när de märker att de missat att felanmälan till statsnät. Trots sju samtal och många timmar i kö. De la skulden på Telia vilket visade sig vara ren lögn. Blufföretag med inkompetent personal och dåliga kontaktmöjligheter. Rekommenderar ingen.
-
skrev om Bredband2
Varning varning för detta bluff företag!!! Urusel kundservice!
Helt oseriösa och struntar totalt i dig som kund när du väl skrivit på med dem. Beställt en tjänst som aldrig fungerat och ringt otaliga gånger till deras kundtjänst som satt i system att trötta ut dig och bara skickar räkningar fast inget fungerar. Betalningspåminnelse med en förseningsavgift på 450kr!!! Ja, ni läste rätt... 450kr när räkningen är på 146kr. När man protesterar eftersom tjänsten ej fungerar säger de bara att det är en annan avdelning ta det med tekniska supporten. Och när man ringer dit och frågar varför jag ska betala för något som inte fungerar säger de att det är en annan avdelning, ta det med ekonomin... Då ringer man ekonomin och de säger ring supporten! Helt sjukt.
Välj ett annat riktigt företag istället! -
skrev om Bredband2
Ledsen för ett långt inlägg, men då jag är mycket uppretad så bara blev det så!
Jag har tidigare trott att Bredband2 var en seriös och bra leverantör men nu förstår jag varför de får så dåliga omdömen på olika ställen.
Efter min upplevelse med dem vill jag varna andra så att ingen annan råkar göra samma misstag som vi har gjort. Man kan ju hoppas att de är bättre med privatpersoner än småföretag, men tvivlar på det.
Det som skedde var att vårt avtal skulle löpa ut och vi blev kontaktade av deras säljare som ville att vi skulle förlänga. Eftersom de var lite dyra så sa vi att, "jo det kan vi göra, men eftersom ni är dyrare än andra leverantörer vill vi i så fall ha en rabatt om vi ska förlänga 3 år till, kan ni lösa det?" Jodå svarade säljare, vi kan gå ner lite. Vad bra, sa vi då kör vi på det!
Sedan kom Corona och vi började titta på alla kostnader, då vår allmänna situation var/är lite tuff. Jag upptäckte då att de råkat fakturera det gamla priset och inte bytt till det nya, jag kontaktade deras support och påtalade att de nog missat att lägga in det nya priset. hoppsan sa de, ja det ska vi fixa. En dag senare kom ett mail som sa att de gjort en kundanalys(!?) där de upptäckt att de fakturerat oss 25 694,67 FÖR LITE!!
Snacka om att man går i taket när man hör en sån sak.... Nåja tänkte jag. Detta måste vara ett misstag.
Nej. Det vill på riktigt fakturera över 25-tusen extra. För när vi förlängde avtalet så förlängdes det faktiskt inte, de skapade ett nytt avtal som löpt parallellt med det gamla! Och vill under tiden som båda avtalen löper fakturera för båda avtalen. Hur kan ett företag göra så?
Jag bestred fakturan, men de skickade den ändå. Hela dialogen med säljaren handlade om att förlänga avtalet inte ha ett till. Och hur kan man ens ha 2 st bredband samtidigt? (kanske därför de heter bredband2....) Vi har inte fått dubbel leverans, ingen ny installation har genomförts ingen som helst ändring av deras deras tjänst.
Finns det någon här som har koll om de får göra såhär?
Sprid gärna ordet att bredband2 ska man inte ha att göra med om man vill ha en seriös bredbandsleverantör. -
skrev om Bredband2
VI är en bostadsföreningen i Malmö som starkt avråder andra bostadsföreningar att ingå avtal med detta företag. Anledning är OTROLIGT dålig service. Mer än en månad har gått och fortfarande fungerar inte bredband i vissa lägenheter.
-
skrev om Bredband2
Alla mina undermappar i inkorgen med mina sparade mail försvann plötsligt för 5,5 veckor sedan. Trots frekventa påstötningar så har jag inte fått dem åter. Två ggr ombads jag ringa kundtjänst. Väntetid ena gången 50 minuter, andra gången 1 tim 50 min. Jag har bett att slippa få ringa kundtjänst igen men de ber mig fortfarande att göra detta.
Uppdatering 13/3: År nu inne på 8:e veckan utan att ha fått mina mail tillbaka, känns som en mindre katastrof för mig. Två ggr med ca 1 månads mellanrum har kundtjänst sagt mig att det inte går att ha undermappar till inkorgen. När jag berättat att jag haft dem i flera år har de hållit med om att jag nog trots allt har rätt. -
skrev om Bredband2
Aldrig varit med om värre support! Varning för deras tjänster!