Bröderna Bräder Bygg AB

www.brodernabrader.se
  • Badge2022
Call 031-361 80 69 Share

About company

Välkommen till Bröderna Bräder Bygg, vi är ett medelstort företag som startade 1996 av Ulf och Mats Wetterlundh. Med hjälp av lång erfarenhet och ett stort kunnande hjälper vi privatpersoner, företag och entreprenörer. Hela verksamheten präglas av en passion där vi med kompetent och kunnig personal gör allt för att tillmötesgå...

60 omdömen om Bröderna Bräder Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2015

Gull A
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Snabbt på plats proffs snabbt prisförslag

Mattias T
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Det levererar ett bra jobb till bra pris och håller tiden.

Linnéa K
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Vi har haft förmånen att få anlita Bröderna Bräder Bygg AB mer än en gång och det kommer definitivt att bli fler. De har än så länge hjälpt oss med att byta en del av syllen på vårt hus samt att laga en rötskada i ett skjutdörrsparti. Jobbet blir alltid mycket väl utfört, de håller ordning under tiden de arbetar, vi får lov att ställa de frågor vi som lekmän behöver för att förstå, och de följer upp efter avslutat arbete. Vi rekommenderar alltid Bröderna Bräder Bygg AB till våra vänner eller bekanta.

David R
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Vi köpte en total renovering av vårt kontor av Bröderna Bräder, där de tog ett total ansvar för genomförandet med alla underentreprenörer på ett mycket fördömligt sätt. Det fungerade allt igenom suveränt med en lätt, transparent och tät dialog med ansvariga som oxå gjorde hela projektet roligt att göra tillsammans. Våra förväntningar har mer än väl uppfyllts och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Kan därför varmt rekommendera Bröderna Bräder till andra.

Helene
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Bröderna Bränder har varit pålitliga och lösningsorienterade i de jobb de gjort för oss, stora som små. Fungerar riktigt bra som bollplank när man har mindre genomtänkta idéer. De får mig som beställare att känna mig fullständigt trygg med att jag får jobbet gjort både snyggt och säkert.

Silvia C
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Tillmötesgående, bra jobb och trevliga.

Niklas M
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Gott hantverk kombinerat med bra dialog/kommunikation

Lennart S
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Enkel och rak kommunikation. Pålitliga, stort kunnande och de håller lovade tider. Offerten följdes till punkt och pricka. Vi har anlitat Bröderna Bräder vid flera ombyggnationer som både badrum, förråd och altanbygge med inglasning. Samtliga projekt har blivit precis som vi önskat.

Riksbyggen R
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Proffsig leverans med bra prissättning

Anders M
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

får all den service jag önskar, kunnig och trevlig personal.

Tony B
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Kan bara ge högsta betyg på bemötande och utfört arbete på mitt hus som blev utbränt efter brand på nyårsafton, kunde flytta i på midsommar i ett helt nyrenoverat hus. Otroligt bra snickare och arbetsledare. Det blir 11 stjärnor av 10 möjliga⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Tack för all hjälp Mvh Tony Brage

Miriam H
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Vi har anlitat företaget för takbyte, fasadbyte och fönsterbyte på en fastigheten byggd på 40-talet. Vi ville ha hantverkare som hade teknisk kunskap kring renovering av äldre hus och med vilka vi kunde diskutera detaljlösningar kring takfot och inklädnader kring fönster och dörrar. Bröderna Bräder är lyhörda för våra önskemål och kan sitt yrke. De är riktiga hantverkare och inte några "byggmontörer". Fakturorna är tydliga och innehåller kopior på inhandlat material med överenskommet påslag. Inga konstigheter. Oerhörd...

Peter L
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Har fått ett fantastiskt bemötande och support i samband med våran vattenskada. Vår projektledare Jörgen har alltid varit lösningsbenägen. Alltid ställt upp för oss. Bröderna Bräder har samarbete med skickliga och trevliga hantverkare. Deras egna snickare Patrik och Jesper har följt oss under hela arbetet. Dom har visat stor yrkesskicklighet. Trots att hela processen tagit 7 mån att slutföra är vi otroligt nöjda med resultatet. Kan verkligen rekommendera Bröderna Bräder.

Malin F
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Lars har mitt största förtroende. Väldigt kunnig och ger förklaringar på de jobb han håller på med. Lever verkligen upp till förväntningar man har på en bygg-entreprenör. Best. diverse byggjobb.

Stefan S
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Bra bemöttande. dom har en bra dialog med sin kund och frågar hellre en gång förmycket istället för att ta snabba egna felaktiga beslut. är mycket nöjd med deras arbeten. Har andvänt dem som leverantör i både stort som smått.

Björn L
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Bra bemötande. Svara alltid eller återkom snarast. Klara jobbet på utsatt tid! Mycket nöjd

Pierre A
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Bra bemötande, bra kommunikation. Levde upp till förväntade leveranser både när det gäller utförande-plats ledning. Har köpt tjänster som avser stamrenovering, utredning grundförstärkning, skyddsrum.

Fredrik T
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

En utmärkt byggfirma som levererar med kvalitet även vad avser underentreprenörer.

Ninni T
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

De är bara underbara, aldrig några problem med dem, de kommer när de ska och de är tillmötesgående. Förväntningarna på dem från mig är skyhöga och de har aldrig svikit mig. Med ett enda ord, BÄST.

Erik W
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Byte av ytterdörr inkl montering. Fantastiskt duktiga och noggranna. Kan varmt rekommendera Bröderna Bräder igen!

Ola J
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Tenovering inklusive ändring av planlösning, nytt kök, omfattande och målningsarbete och uppgradering av värmesystemet. Totalentreprenad där nästan allt funkade och tiden hölls. Genomgående bra hantverkare och bra samordning.

Björne R
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Tak & fönsterbyte. Proffsig personal Visste att de skulle bli bra Men detta blev ännu bättre

Hans W
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Hej, har tidigare skrivit Mona mycket positiva omdömen om Bröderna bräder, som vi upplever som mycket professionella i sitt agerande. Dessutom kunniga och mycket trevliga att samarbeta med. Så, vi kan varmt rekommendera BB.

Johan T
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Byte av fönster och dörr. Goa trevliga killar som gjorde ett kanon jobb.

Tomas N
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Utbyggnaden av min altan där ett Spabad skulle kläs in,,grind med trappa samt service lucka blev exakt på det sätt jag hade som inte bild. Mycket nöjd! Personalen på plats var trevliga, service minded och inlyssnande. Dialogen var tydlig mellan oss.

Ingela A
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Köpt tjänster att utföra uppbyggnad av monter på mässa samt moduler och snickeri i butiker. Kontaktade dem via kontakt med vår säljare VI har haft möte, bra möte, de håller alltid vad de lovar, de jobbar självständigt och de återkommer alltid om det något de undrar över och vi behöver kanske göra ändringar. de tar egna initiativ på ett mkt bra sätt och de vill att det skall bli så bra som möjligt på möjligaste kostnadseffektiva sätt. Jag upplever dem som mkt seriösa, kunniga och pålitliga. ett toppenföretag.

Jan N
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Haft 2 jobb utförda av er. Från början till slutförande har varje detalj/bemötande/agerande varit outstanding. Återkommer med glädje/Jan

Peter Ö
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Ställer alltid upp när jag har akuta skador

Peggy N
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Renovering av badrum. Rivning av gips väggar och uppsättning av nya skivor. Flytspackel av golv, uppsättning av ny matta på golv och vägg i samarbete med Kba golv. Bra jobb, fungerade helt klanderfritt och blev jättenöjd. Rekommendera till andra med glädje.

Bo W
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Tätning av evakueringshuv Snabbt och bra

Niklas S
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

De är noggranna och håller vad de lovar.

Anna P
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Fixade hallen och lite takarbete mm. Allt blev som jag tänkt mig. Mkt nöjd.

Amelie O
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Min gamla mamma som jag var på besök hos fick en vattenläcka i samband med skyfall och då jag hjälpte henne med kontakt med Bröderna Bräder fick vi snabbt all hjälp som krävdes för att åtgärda problemet med gott resultat.

Christel B
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Dom byggde om vår altan. Så proffsigt gjort! Dom levererade 100 % av våra förväntningar. Trevliga kunniga killar som visste vad dom gjorde . Vi kommer att rekommendera Bröderna Bräder till våra vänner.

Ove H
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Byte av panel,nytt altandäck, tvättstuga ny inredning. Mycket bra företag trevlig och kunnig personal. Väldigt nöjd

Tobias L
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Proffsig kontakt, bra förslag, bra hantverk.

Dan M
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Reparation. Snabb och effektivt analysarbete. Trevlig personal. Arbetet utfört mycket väl som förväntat. Alltid nöjd med detta företag.

Bett L
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Bygge av plank och lagning av tak. Enkla och tydliga att kommunicera med. Extra plus till snickare som SMSade mig när han blivit sjuk. Också schysst när arbetsledare tittade förbi. Material verkar komma på plats på enkelt vis. Jag är absolut nöjd.

Reine H
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Mycket noggranna med lyhörd attityd av personalen! Punktliga, och informativa om förändringar i tidsschemat. Kontrollerade att arbetet var efter överenskommelse.

Camilla T
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Jag beställde ett staket. Arbetet utfördes snabbt efter beställning och allt flöt på smidigt. Kort och gott, jag är väldigt nöjd med slutresultatet och det trevliga och proffsiga bemötandet.

Jacob T

Väldigt trevliga, hög servicenivå, mycket god kompetens! Toppenföretag!!! 👍

Kerstin N
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Diverse mindre handikappanpassningar Utmärkt Mina förväntningarna överträffades av BBB. Det går inte med ord att beskriva kvalitén på BBB's bemötande och utförande.

Anders H
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Helt suveräna, mycket bra utfört arbete, och sicken snickare Jesper är!

Börje H
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Ombyggnad av lokaler. Mycket bra bemötande och utmärkt genomförande rakt igenom hela projektet av samtliga inblandade. Ett extra plus till Lars från kontrollansvarig i samband med slutsamråd för att all dokumentation var i utmärkt ordning och framtagen i god tid.

Bengt K
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Samarbetet har varit bra. Bröderna Bräders platschef/ombud Lars Yngvesson har varit mycket tillmötesgående och samtidigt professionell. Det har problem med sena leveranser från underleverantörers leverantörer, men genom förutseende och med hjälp av erfarenhet har våra tidsramar i stort kunnat hållas i rimlig utsträcking.

Åke B
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Levererar! Mycket duktiga hantverkare!

Michael D
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Utbyggnad av villa. Mycket nöjd med allt från första kontakten, killarna på plats till och slutligen resultatet.

Göran E
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Detta var det bästa företag som jag har anlitat Vilken service och vilket proffs jobb dom gjorde med den fantasiska duktiga snickaren som höll i allt. De anlitade bra el och rörläggare. Att få ett nytt badrum helrenoverat efter en vatten läcka är som en dröm . Kan inte sluta att beröma Christofer snickaren vilken toppen kille inget var omöjligt för han Jag kommer att rekomendera detta företag till vänner och bekanta som vill ha hjälp med sina hus

Dan I
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Jag tycker att företaget har bemött mig på ett mycket positivt och trevligt sett i samband med ett stambytesprojekt. De har varit lyhörda och löst uppgifter på ett föredömligt sett.

Frida J
Wrote about Bröderna Bräder Bygg AB

Projektet innefattar trapphusrenovering och nya säkerhetsdörrar Jättebra bemötande och bra dialog i projektet. Arbetar gärna tillsammans i framtiden!