Bröderna Bräder Bygg AB

Bröderna Bräder Bygg AB

Välkommen till Bröderna Bräder Bygg, vi är ett medelstort företag som startade 1996 av Ulf och Mats Wetterlundh. Med hjälp av lång erfarenhet och ett stort kunnande hjälper vi privatpersoner, företag och entreprenörer.

Hela verksamheten präglas av en passion där vi med kompetent och kunnig personal gör allt för att tillmötesgå dig som kund med hjälp av professionell vägledning. Vi har noga valt ut vilka produkter och vilka underleverantörer vi arbetar med vilket gör att vi kan ta totalt ansvar genom hela byggprocessen.

För att vi ska kunna garantera hög kvalitet på våra utförda arbeten så tillämpar vi följande standarder:
- ISO 14001 (miljö)
- ISO 45001 (arbetsmiljö)
- ISO 9001 (kvalitet)

För bostadsrättsföreningar gör vi stambyten, renovering, tillbygge, fönsterbyte, tak, fasadrenoveringar och lägenhetsrenoveringar.

För privatpersoner kan vi tillhandahålla hjälp med badrum, kök, renovering, tillbygge, ombyggnation, tak, fönsterbyten. Vi hjälper även företag med kontorsanpassningar mm. Varmt välkommen!

Läs vad 43 kunder tycker om Bröderna Bräder Bygg AB 2

2021-03-05
    En utmärkt byggfirma som levererar med kvalitet även vad avser underentreprenörer.
    2021-03-03
    De är bara underbara, aldrig några problem med dem, de kommer när de ska och de är tillmötesgående. Förväntningarna på dem från mig är skyhöga och de har aldrig svikit mig.
    Med ett enda ord, BÄST.
    2019-12-20
    Byte av ytterdörr inkl montering. Fantastiskt duktiga och noggranna. Kan varmt rekommendera Bröderna Bräder igen!
    2019-12-20
    Tenovering inklusive ändring av planlösning, nytt kök, omfattande och målningsarbete och uppgradering av värmesystemet. Totalentreprenad där nästan allt funkade och tiden hölls. Genomgående bra hantverkare och bra samordning.
  • Björne R
    2019-11-28
    Tak & fönsterbyte.

Proffsig personal

Visste att de skulle bli bra
    Men detta blev ännu bättre
    2019-11-09
    Hej, har tidigare skrivit Mona mycket positiva omdömen om Bröderna bräder, som vi upplever som mycket professionella i sitt agerande. Dessutom kunniga och mycket trevliga att samarbeta med. Så, vi kan varmt rekommendera BB.
  • Johan T
    2019-11-07
    Byte av fönster och dörr.
    Goa trevliga killar som gjorde ett kanon jobb.
    2019-10-28
    Utbyggnaden av min altan där ett Spabad skulle kläs in,,grind med trappa samt service lucka blev exakt på det sätt jag hade som inte bild. Mycket nöjd!
    Personalen på plats var trevliga, service minded och inlyssnande. Dialogen var tydlig mellan oss.
    2019-10-14
    Köpt tjänster att utföra uppbyggnad av monter på mässa samt moduler och snickeri i butiker.
    Kontaktade dem via kontakt med vår säljare
    VI har haft möte, bra möte, de håller alltid vad de lovar,
    de jobbar självständigt och de återkommer alltid om det
    något de undrar över och vi behöver kanske göra ändringar.
    de tar egna initiativ på ett mkt bra sätt och de vill att det skall
    bli så bra som möjligt på möjligaste kostnadseffektiva sätt.
    Jag upplever dem som mkt seriösa, kunniga och pålitliga.
    ett toppenföretag.
    2019-10-11
    Haft 2 jobb utförda av er.
    Från början till slutförande har varje detalj/bemötande/agerande varit outstanding.
    Återkommer med glädje/Jan
  • Peter Ö
    2019-10-10
    Ställer alltid upp när jag har akuta skador
    2019-10-10
    Renovering av badrum. Rivning av gips väggar och uppsättning av nya skivor.
    Flytspackel av golv, uppsättning av ny matta på golv och vägg i samarbete med Kba golv.
    Bra jobb, fungerade helt klanderfritt och blev jättenöjd. Rekommendera till andra med glädje.
    Tätning av evakueringshuv
    Snabbt och bra
    2019-10-09
    De är noggranna och håller vad de lovar.
    2019-10-09
    Fixade hallen och lite takarbete mm. Allt blev som jag tänkt mig. Mkt nöjd.
    2019-10-08
    Min gamla mamma som jag var på besök hos fick en vattenläcka i samband med skyfall och då jag hjälpte henne med kontakt med Bröderna Bräder fick vi snabbt all hjälp som krävdes för att åtgärda problemet med gott resultat.
    2019-10-08
    Dom byggde om vår altan. Så proffsigt gjort! Dom levererade 100 % av våra förväntningar. Trevliga kunniga killar som visste vad dom gjorde . Vi kommer att rekommendera Bröderna Bräder till våra vänner.
    2019-10-08
    Byte av panel,nytt altandäck, tvättstuga ny inredning.
    Mycket bra företag trevlig och kunnig personal.
    Väldigt nöjd
    2019-10-08
    Proffsig kontakt, bra förslag, bra hantverk.
    2019-10-06
    Reparation. Snabb och effektivt analysarbete. Trevlig personal. Arbetet utfört mycket väl som förväntat.
    Alltid nöjd med detta företag.
    2019-10-06
    Bygge av plank och lagning av tak.

Enkla och tydliga att kommunicera med. Extra plus till snickare som SMSade mig när han blivit sjuk.
    Också schysst när arbetsledare tittade förbi.
    Material verkar komma på plats på enkelt vis.

Jag är absolut nöjd.
    2019-10-05
    Mycket noggranna med lyhörd attityd av personalen! Punktliga, och informativa om förändringar i tidsschemat. Kontrollerade att arbetet var efter överenskommelse.
    2019-10-05
    Jag beställde ett staket. Arbetet utfördes snabbt efter beställning och allt flöt på smidigt. Kort och gott, jag är väldigt nöjd med slutresultatet och det trevliga och proffsiga bemötandet.
    Väldigt trevliga, hög servicenivå, mycket god kompetens! Toppenföretag!!! 👍
    Diverse mindre handikappanpassningar
    Utmärkt
    Mina förväntningarna överträffades av BBB.
    Det går inte med ord att
    beskriva kvalitén på BBB's
    bemötande och utförande.
    2019-10-04
    Helt suveräna, mycket bra utfört arbete, och sicken snickare Jesper är!
  • Börje H
    2018-02-16
    Ombyggnad av lokaler.
    Mycket bra bemötande och utmärkt genomförande rakt igenom hela projektet av samtliga inblandade.
    Ett extra plus till Lars från kontrollansvarig i samband med slutsamråd för att all dokumentation var i utmärkt ordning och framtagen i god tid.
    2018-02-16
    Samarbetet har varit bra. Bröderna Bräders platschef/ombud Lars Yngvesson har varit mycket tillmötesgående och samtidigt professionell. Det har problem med sena leveranser från underleverantörers leverantörer, men genom förutseende och med hjälp av erfarenhet har våra tidsramar i stort kunnat hållas i rimlig utsträcking.
    2018-02-15
    Levererar! Mycket duktiga hantverkare!
    2018-02-15
    Utbyggnad av villa. Mycket nöjd med allt från första kontakten, killarna på plats till och slutligen resultatet.
    2017-12-15
    Detta var det bästa företag som jag har anlitat Vilken service och vilket proffs jobb dom gjorde med den fantasiska duktiga snickaren som höll i allt. De anlitade bra el och rörläggare. Att få ett nytt badrum helrenoverat efter en vatten läcka är som en dröm . Kan inte sluta att beröma Christofer snickaren vilken toppen kille inget var omöjligt för han
    Jag kommer att rekomendera detta företag till vänner och bekanta som vill ha hjälp med sina hus
    2016-06-06
    Jag tycker att företaget har bemött mig på ett mycket positivt och trevligt sett i samband med ett stambytesprojekt. De har varit lyhörda och löst uppgifter på ett föredömligt sett.
    2016-05-16
    Projektet innefattar trapphusrenovering och nya säkerhetsdörrar
    Jättebra bemötande och bra dialog i projektet. Arbetar gärna tillsammans i framtiden!
    2016-05-16
    Väldigt bra upplevelse. Allt från kontaktpersoner, produktion, hålla tider, servicevänliga till färdigt resultat.
    2016-05-15
    Fasadrenoveringar 3 hus mycket bra i alla moment
    2016-05-13
    Bra bemötande.
    Arbete utfört som beställt och förväntat utan problem.
    2015-07-06
    Bra, snabbt och proffsigt utförande
    2015-07-03
    Ett trevligt och bra bemötande i samband med ombyggnad och renovering av våra produktionslokaler.
    Bra prisbild och ett välutfört jobb där tidsplanen hölls med god marginal.
    2015-07-02
    Kanonbra företag.pålitliga och kunniga.
    2015-07-02
    Bra och trevlig personal. bra bemötande, seriösa
    2015-07-01
    Hur bra som helst.
    Levererar vad dom skall och till väldigt bra kvalitet.
    2015-06-30
    En totalentreprenör med stort ansvarstagande och hög kvalitet i såväl kundkontakt som utförande av jobbet. Som kund upplevde vi en kompetent, flexibel och lösningsfokuserad byggare, alltid öppen för att hantera och rätta till eventuella misstag under resans gång.
    2015-06-30
    Jag har renoverat ett badrum i en villa plus totalrenoverat en tvårumslägenhet.
    Brädan har helt levt upp till mina förväntningar, hållit tider och gjort ett gott arbete. Dessutom en trevlig personal.