by Benson

by Benson säljer produkter inom hem och trädgård. Svensk design. Hållbara material som kan användas länge och åldras snyggt. En kombination av form, funktion och kvalitet. Hållbarhet och omtanke för miljön. En del av produkterna är skapade med passion, kunskap och erfarenhet sedan 1973. Vi är stolta att kunna säga att vi har marknadens bästa och troligtvis mest sålda julgransfötter. Mycket stabila och anpassade för alla julgranar, inklusive kungsgranar (undantaget Stand Mini). Fötterna rymmer oerhört mycket vatten. Och det är lätt att få granen stabil och i rätt vinkel. Dessutom har vi nu också några av marknadens bästa men också snyggaste trädgårdsprodukter. Den nyligen lanserade trädgårdskollektionen från by Benson är något vi är oerhört stolta över. Vattenslangen utsedd till "Årets Trädgårdsprodukt 2022".

Läs vad 101 kunder tycker om by Benson 2

2022-09-22 Verifierad kund
    Även om jag var tvungen att reklamera en produkt fick jag ett otroligt fint bemötande och skulle varmt rekommendera ByBenson som både företag och för deras fina produkter.
    Hej Hanna!
    Stort tack för din fina recension, och så glädjande att höra att du är så nöjd. :)
    2022-09-18 Verifierad kund
    Jeg fikk det jeg bestilte i god tid g er fornøyd med produktet
    Hej Karen, stort tack för din recension och så otroligt glädjande att höra att du är så nöjd! by Benson
    2022-09-15 Verifierad kund
    Oftast snabb leverans. Tycker overallen är onödigt slimmad om det ska vara en jobboverall. Jag är inte fet men medelålders. Slangen är fin och lättjobbad. Jag hoppas den håller bra. Jag har inte haft den så länge. Däremot är jag skeptisk till sprutpistolen. Känns som en plastig leksak och en skruv skruvade upp sig och hade orsakat katastrof om jag lämnat den i slangen med trycket på. Tyvärr är det numer den Classicum säljer, där jag tidigare köpt riktigt bra sprutpistoler. Den är liten och "söt" men kanske anpassad till en radhusträdgård. Jag gillar ändå det svarta rena och kommer säkert köpa mer saker.
    Hej Helen! Stort tack för din genomgående recension, vi tar åt oss och jobbar alltid för att förbättra produkter och kundupplevelser. Vi hoppas att nuvarande och framtida produkter ger dig mycket trädgårdsglädje! by Benson
    2022-09-12 Verifierad kund
    köpt skottkärra och en Overall i svart.

Skottkärran är bra men instruktionerna skulle kunna vara tydligare.

Overallen är fin men saknar fickor på sidorna av benet och en lite högre kvalitet skulle varit super. Kan användas för lättare trädgårdsarbete och som
    fritids/ after work-plagg.

Vänligt bemötande.
    Hej Susanna! Vi tackar stort för din genomgående recension och jobbar för att hela tiden förbättra kundupplevelsen av produkterna, vi hoppas att du får mycket glädje av overallen och skottkärran. by Benson
    2022-09-12 Verifierad kund
    No he recibido el pedido Se devolvió porque la empresa DHL no avisó de su recepción y de su no entrega
    Lamentamos que no haya recibido su pedido. Parece que ha sido un problema de DHL, y nos encantaría ponernos en contacto contigo para ver qué podemos hacer mejor con respecto a nuestras entregas. Si lo desea, envíe un correo electrónico a nuestro servicio de atención al cliente en info@bybenson.com y describa su problema. by Benson
    2022-09-11 Verifierad kund
    Veldig fin hageslange, en fryd for øyet og veldig god i bruk
    Hej Beate, så kul att höra att du är så nöjd och stort tack för din fina recension! by Benson
    2022-09-09 Verifierad kund
    Snygg & smart vattenslang. Smidig och inget krångel med trassel. Snabb leverans.
    Hej Malin. Stort tack för din fina recension, och otroligt glädjande att höra at du är så nöjd. by Benson
    2022-09-09 Verifierad kund
    Dålig kvalitet och dåligt kundservice.
    De började svara och sen när jag ville reklamera och få pengarna tillbaka eftersom slangarna läcker, slutar de svara.
    Rekommenderar INTE!!!
    Hej Therese!
    Så ska det självklart inte vara. Vi har haft en något fördröjd svarstid den senaste veckan men ska definitivt ha fått svar början på denna veckan. Kontakta annars gärna oss via sociala medier med ditt ärendenummer så ska vi kika på det!
    2022-09-09 Verifierad kund
    Har aldrig varit med om ett företag som skickar så mycket reklam & utskick efter en beställning. Är jättenöjd med produkten jag beställde - men pga av nästan terrorisering med utskick kommer jag avfölja för att slippa framtida utskick. Det blir för mycket!
    Hej Johanna, och tack för din recension!
    Vi ska självklart kika på detta, vi tar alltid till oss kritik och jobbar på att förbättra kundupplevelser.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Snabb och fin service från Benson.
    Köpte snygg vattenslang som expanderar helt fantastiskt bra! Blev nog över 50 m !! Helt grymt bra i trädgården! Och snyggt också!
    Hej Maria!
    Tack för din fina recension, det är så glädjande för oss att höra. Vi hoppas slangen förgyller trädgården lite extra :)
    2022-09-06 Verifierad kund
    Precis så snygg och med samma fina kvalitet som jag hoppats på! Smidig leverans också!
    Hej Katarina!
    Stort tack för din recension, och så glada vi blir att höra att du är så nöjd med både produkt och leverans.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Upplevde ett trist och oförstående bemötande från deras kundservice som förstagångskund, fick inte gällande rabatt trots att jag upptäckte mitt misstag och mailade dem direkt efter min beställning. Köpte bland annat en (fin) skottkärra som tyvärr hade en dålig och otydlig monteringsanvisning, vilket gjorde att den tog oss flera timmar att montera.
    Hej Ulrica!
    Tack för din recension. Vi ber om ursäkt, och vi tar självklart åt oss kritiken och jobbar hela tiden på att förbättra upplevelsen för kunder.
  • Anna Å
    2022-09-03 Verifierad kund
    Produkterna fina och bra på alla sätt. Leveranserna var ineffektiva på flera olika sätt. Jättestora och skrymmande emballage för 1 verktyg osv
    Hej Anna!
    Tack för din recension, och så kul att höra att du gillade produkterna. Gällande leveranserna jobbar vi just nu med att hitta smidigare sätt att frakta våra större produkter.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Mycket bra produkter.
    Haft problem med leveranser tidigare.
    Mycket konstigt att det inte gick att lägga order på Formex, en återförsäljarmässa. Alltid gynnsamt när man kan känna på varan och få input och säljstöd av säljare som kan produkten.
    Jag köper främst julgransfötter nu inför jul.
    Hej Bitte, stort tack för din recension!
    Vi håller absolut med, och vi ska kika på att låta kunder lägga beställning när vi syns på mässor. Vi blir så glada över att höra att du tycker att produkterna är prima.
    2022-08-22 Verifierad kund
    Efter många om och men med en slang som dröjde fick jag min beställning och är så nöjd med den. Fick 20 % på köpet för strulet och fick bra hjälp vi mail.

Margaretha Carlgren
    Hej Margaretha!
    Stort tack för din fina recension och vi ber såklart återigen om ursäkt för förseningen. Så kul att höra att du är nöjd och känner att du fick bra hjälp.
    2022-08-22 Verifierad kund
    I keep getting requests to review my purchase of this product. I submitted a review the first time. My rating is going down from a 4 to a 3 however because I continue to get requests for a review which keep landing in my primary inbox.

As stated before- i bought the 100 m black hose. I like it however I removed one star because it looks like a snake when it's swelling with water, and is a bit off-putting. with continued use, I see that because the hose is made from textile and not plastic, it will get caught on ground debris and cause the textile to shred a bit. It has not broken through and cause any holes but i wonder if it will in the future.

I hope i receive no more requests to review this product. Thanks! Even with the criticism, i do like the product a lot better over traditional hoses, so thanks for offering the alternative! :)
    Hi Kathy!
    Thank you for your review, and we apologise for the spam requests! We will look into this asap.
    The hose should be fine as the outside layer of textile is very durable, however if you have any questions or if something happens please know that you can always email our customer support at info@bybenson.com
    2022-08-13 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Pernilla är en mycket duktig säljare, som alltid har kunden i fokus.
    Mina förväntningar är att företaget ska ta hand om oss kunder på bästa sätt, kunna leverera, informera om förändringar och dyl, göra det lätt för oss kunder att arbeta med företaget (faktureringslängd, fraktkostnader mm), även arbeta för att marknadsföra produkterna och till sist och inte minst ta fram nya och bra produkter.
    Fram tills nu har By Benson fått mycket väl godkänt på alla de här kriterierna. Den senaste tiden känns det dock att ni har tappat kundfokuset. Ett exempel på sämre kommunikation är att vår betalningslängd har minskat från 30 dagar till 10 dagar, utan att någon har meddelat detta. Detta lilla med betalningslängden men ändå otroligt viktiga, gör att vi överväger att inte handla mer av ByBenson. Vilket är en förlust för vårt företag eftersom ni har mycket bra produkter, som höjer vår butik.
    Vi arbetar med By Benson hela sortiment Jul och Trädgård.
    Med vänlig hälsning,
    Cecilia Laursen
    2022-08-10 Verifierad kund
    The hose was as such beautiful, but could not be used on our wooden terasse: the surface of the hose is such that it breaks when sticks on the wood.
    Hi Eijs!
    We're very sorry to hear that, you can always contact our customer support at info@bybenson.com for help regarding the hose.
  • Bettina P
    2022-08-08 Verifierad kund
    Flot og behagelig havedragt
    Hurtig levering
    Love the design
    5⭐️ Instagram pictures
    Hej Bettina!
    Stort tack för din fina recension. Så underbart kul att höra att du är så nöjd, och bara extra kul att höra att den är så instagram-vänlig.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Har fortfarande inte fått det jag beställde i början av sommaren. Fick inte veta att det var problem med leveransen förrän jag mailade och frågade var produkten tagit vägen.
    Hej Peter!
    Vi ber självklart om ursäkt för dålig kommunikation. Detta är absolut något vi tar åt oss för att förbättra. Vi hoppas att din produkt snart är på väg, och har du vidare frågor maila gärna till info@bybenson.com igen.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Eftersom jag 2 ggr fått frågan om vad jag tycker om 'by benson':
    23/6 beställs 50 m trädgårdsslang, ser ut som den finns på lager, betalas direkt vid köpet. det utlovas snabba leveranser.
    29/6 får jag efter förfrågan veta att det råder tekniska problem på lagret. någon dag senare vid ny förfrågan får jag veta att slangen ej finns i lager men ska inkomma 10/7, man tackar för mitt tålamod.
    15/7 fortfarande ingen info, skickar ny fråga angående leverans, efter ett par dagar får jag veta att det finns problem de inte råder över och slangen väntas in på lager 28/7 istället.
    idag är det 2/8 och jag väntar än...
    Under den här tiden har det hunnit gå hål i den kortare slangen jag haft sedan tidigare trots att den enbart använts på altan under cirka 2 veckors tid, munstycket som är bra läcker tyvärr i kopplingen till slangen, samt hål i slangen som gör en liten fontän.
    Hej Hanna!
    Vi ber såklart om ursäkt för dessa förseningar, tyvärr har de skett på grund av COVID. Slangarna finns nu återigen i lager och skickas ut löpande. Självklart ska slangen ej heller läcka efter 2 veckor. Vi rekommenderar dig att maila vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp.
    2022-08-02 Verifierad kund
    My order had two products. The first I eventually received after receiving shipping confirmation but no parcel and needing to contact the company to follow up on this. The second I have not received, many weeks later, and have not had any communication re its status.
    Hi Emily!
    Sadly we've had delays from our factories due to COVID. We're very sorry about these delays. If it is the hose you ordered they have just gotten back into stock and are being sent out right now. If you need further assistance please email info@bybenson.com
    2022-08-01 Verifierad kund
    Jag har fortfarande inte fått min produkt som jag beställde i juni men vet att den är försenad. Så jag kan inte uttala mig om produkterna än. Tycker kanske att informationen om förseningen hade kunnat vara bättre. Jag fick själv kontakta företaget för att kolla var produkten tagit vägen. Annars var hemsidan bra och beställningen på enkel att genomföra.
    Hej Malin!
    Tack för din recension och ditt tålamod. Vi tar självklart åt oss kritiken och jobbar på bättre information. Så kul att höra att du var nöjd med hemsida och beställningen, och vi hoppas att produkten känns lika bra!
    2022-07-31 Verifierad kund
    Har ännu inte fått leveransen…..
    2022-07-20 Verifierad kund
    Superdålig kundservice och kundbemötande. Utlovar leverans på ca 3 dagar i hela världen. Därför valde jag att beställa av dom själva och inte annan leverantör. För att få snabb leverans. 20 dagar tog det. 20 dagar. Och för det betalar man frakt (58kr) trots att man köper en vattenslang för drygt 700kr… Svar i kundtjänst ang att jag vill kompenseras (läs inte betala frakten) pga förseningen var att det inte går att påverka leveranstiden för dom. Ta bort texten där ni lovar leverans på 3 dagar worldwide.
    Hej Sofia!
    Vi förstår din frustration och ber självklart om ursäkt. Ibland tar leveranser längre tid på grund av faktorer som vi ej kan påverka, och därför har du fått detta svar av vår kundtjänst. Återigen så ber vi om ursäkt för förseningen, och vi hoppas att du ändå är mycket nöjd med din slang!
    2022-06-29 Verifierad kund
    Ingen återkoppling, väntar fortfarande hjälp angående min retur3veckor senare
    Hej Jessica! Tack för din recension.
    Självklart ska vi lösa detta. Du får jättegärna skriva till oss via sociala medier, eller skicka ytterligare mail till info@bybenson.com. Vi ber stort om ursäkt för det uteblivna svaret och vill göra allt vi kan för att ordna det.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Alt helt greit, men venter fremdeles på leveransen.
    Hej Knut! Stort tack för din recension! Väntar du på delleverans? Du får gärna kontakta vår kundtjänst på info@bybenson.com, självklart ska det inte ta för lång tid! by Benson
    2022-06-18 Verifierad kund
    Jeg kjøpte et par hagehansker til min frue.
    Det skulle være LUKSUS og prisen var deretter men
    hanskene opplevdes som trange og stive.
    Litt nedtur. Forhåpentlig blir de bedre ved bruk.
    Har dere noen tips for å få dqe mykere?
    Hej Truls! Stort tack för din recension. Det bästa för att få våra handskar mjukare är användning, då det är kalvskinn. Om ni fortfarande skulle uppleva handskarna som för stela får ni gärna kontakta kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp. by Benson
    2022-06-17 Verifierad kund
    Vi är så besvikna. Vattenkannan läcker och Silen har flagat. Vi har mailat Benson två gånger och inte fått något svar, Har även skickat bilder. Tråkigt.

Mvh Folkesson
    Hej Sigvard, tack för din recension! Vi har kollat upp ditt ärende och hittat ditt meddelande. Vi ber stort om ursäkt för att det missats, och självklart ska vi nu se till att lösa detta på bästa sätt så att du kan känna dig 100% nöjd! by Benson
    2022-06-02 Verifierad kund
    Alldeles utmärkt, mycket snabbt agerande och leverans.
    Hej Eva! Stort tack för din fina recension. Glädjande att höra! by Benson
    2022-05-30 Verifierad kund
    Snabb och enkel beställning 👍
    Hej Ulf! Så kul att höra att du tyckte det var så smidigt, och stort tack för din recension! by Benson
    2022-05-27 Verifierad kund
    Jag älskar mina stora röda kulor så fina och bra pris
    Hej Lena! Stort tack för din fina recension. Så otroligt kul att höra. by Benson
    2022-05-23 Verifierad kund
    Nöjd, snabb leverans. Mycket bra produkt jag köpte!
    Hej Ulla! Stort tack för din recension, och så kul att höra! Vi hoppas du får mycket glädje av din produkt. by Benson
    2022-05-23 Verifierad kund
    Snabb leverans och mycket bra kvalitet på trädgårdsprodukter. De expanderande trädgårdsslangarna är både snygga och praktiska!
    Hej Tonje! Stort tack för din recension, så otroligt kul att höra. Vi hoppas slangen förgyller bevattningen nu till sommaren! by Benson
    2022-05-22 Verifierad kund
    Väldigt nöjd! Snyggt och praktiskt 👍🏼
    Hej Alina! Stort tack för din recension. Vad glada vi blir att höra att du tycker så bra om våra produkter. by Benson
    2022-05-21 Verifierad kund
    Smidigt och helnöjd med allt från leverans till varan.
    Hej Eva, och stort tack för din fina recension. Så kul att höra :) by Benson
    2022-05-21 Verifierad kund
    Bra kvalitet, snabb leverans och allt gick smidigt
    Hej Nidal! Stort tack för din fina recension, så kul att höra! by Benson
    2022-05-19 Verifierad kund
    1. Ingen info att min vara inte fanns i lager.
    2. Inget val angående ev. delleverans.
    3. Ingen retursedel.
    4. Mejlbombas efter köp.
    5. Svindyr - har i efterhand hittat liknande produkt för mindre än halva priset.
    6. Ingen info om företagets lokalisering på hemsidan.
    7. Utlovad snabb leverans 1-3 dagar på hemsidan. Jag fick vänta en vecka och då kom endast 1 av 2 varor - utan någon förklaring.
    8. Kommer inte återkomma som kund.
    //Malena
    Hej Malena! Stort tack för din recension. Vi har haft lagerbyte vilket har lett till längre leveranstider. På hemsidan finns information om våra återförsäljare.
    Vi ber stort om ursäkt och förstår din frustration, du får gärna maila vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare val och hjälp.
    2022-05-18 Verifierad kund
    Mycket gott bemötande! Fantastiskt fina produkter.
    Hej Nina! Stort tack för din recension. Otroligt glädjande att höra att du tycker så bra om produkterna. by Benson
    2022-05-17 Verifierad kund
    Tycker det är dåligt att de inte skickar ett Mail att 2saker var restade , när jag hämtade pkt stod det på följesedeln 0 o inget om varför. Eller om best finns kvar o det skickas så småningom Vi fick själv maila företaget som då sa det testat till juni
    Vi har ingen nytta av de småsaker vi köpt till det som restar.
    Vet att företaget kan maila då de mailade om 10% rabatt på nästa köp den var giltig typ 2 dagar
    Så urusel kommunikation
    Jag kommer inte varken handla eller rekommendera företaget
    Åsa
    Hej Åsa! Tack för din recension. Självklart ska det finnas lite mer info om produkten är restad, och detta är något vi absolut tar med oss. Vi ber stort om ursäkt. by Benson
    2022-05-16 Verifierad kund
    Beställde två saker, varav endast den mindre levererades. Ok i sig om det skulle ta längre tid men inte fått någon form av meddelande varför/när den kommer.
    Hej Christine, stort tack för din recension. Vi ber självklart om ursäkt, du får gärna kontakta vår kundtjänst på info@bybenson.com så hjälper dig dem vidare. by Benson
    2022-05-15 Verifierad kund
    Superfina och funktionella produkter. Väldigt bra service med snabba svarstider. Kan varmt rekommendera By Benson
    Hej Linda! Stort tack för din recension. Så kul att höra att du är så nöjd med både produkter och vår service. by Benson
    2022-05-14 Verifierad kund
    Har ikke fått verken varer eller sendings bekreftelse så kan ikke vurdere annet enn at dette tar fryktelig lang tid.
    Hej Arnhild! Tack för din recension, vi ber självklart så mycket om ursäkt för förseningen. Om du vill ha ytterligare hjälp i ditt ärende får du gärna kontakta info@bybenson.com by Benson
    2022-05-14 Verifierad kund
    Det gick snabbt med leverans av munstycke och koppling men jag väntar på 50 m slang
    Hej Gerthie! Stort tack för din recension. Vi ber självklart stort om ursäkt för förseningen av leveransen, du får gärna höra av dig till info@bybenson.com som kan hjälpa dig vidare om du har fler frågor angående förseningen. by Benson
    2022-05-13 Verifierad kund
    Produkt stod som tillgänglig på hemsidan, beställde och debiterades. Leveransen dök dock aldrig upp. Först när jag frågade fick jag veta att slangen var restnoterad i prel 7 veckor.
    Hej Therese, och stort tack för din recension. Vi ber stort om ursäkt för förseningen av leveransen. Du får gärna skriva till info@bybenson.com som kan hjälpa dig vidare. by Benson
    2022-05-13 Verifierad kund
    Bara positivt!! Älskar vattenslangen som nu med glädje får hänga framme och beskådas istället för att gömmas som min gamla.
    Hej Josefine! Stort tack för din recension. Så kul att höra att den passar in så bra och får synas! by Benson
  • Jutta V
    2022-05-09 Verifierad kund
    Fick ett bekräftelse att Benson hade tagit emot min beställning direkt efter beställningen. Hörde inget under en vecka, men sen fick jag ett sms från DHL att paketet fanns hos ombudet för upphämtning. Hade önskat information om att paketet har skickats och är på väg.
    Hej Jutta!
    Absolut, information ska självklart ges. Vi har haft lagerbyte och ber självklart stort om ursäkt för problemet.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Lång leveranstid. Ännu inte fått min vara.
    Hej Louise, vi ber såklart stort om ursäkt för förseningen av varorna. Hör gärna av dig till vår kundtjänst på info@bybenson.com så ska vi lösa problemet. by Benson
    2022-05-05 Verifierad kund
    Har ännu inte fått min leversns.
    Med vänlig hälsning, Iréne
    Hej Iréne! Vi ber såklart om ursäkt för försening, hör gärna av dig till vår kundtjänst på info@bybenson.com så ska vi lösa problemet. by Benson
    2022-05-02 Verifierad kund
    Inte fått min leverans trots att det gått mer än utlovade 1-3 dagar.
    Hej Lina! Vi ber självklart stort om ursäkt, du får gärna höra av dig till vår kundtjänst på info@bybenson.com så ska vi ta reda på vad som hänt! by Benson