Läs vad 30 kunder tycker om by Benson 2

2021-09-20
    Allt är organiserat och klart, väldigt trevligt bemötande och jag får svar på alla frågor.
  • 2021-09-15
    Köpte vattenslang, pistol och krok i kit. Passade inte. Returförfarande obefintligt. Obefintlig kundtjänst. Inga svar på mail. Retur hanteras inte. Mycket regler att följa för kunden men inga för Benson. De svarar tydligen inte ens Klarna! Värsta jag träffat på hittills! Trist! Något som funkar lätt och smidigt för både kund och leverantör passar inte för Benson tydligen.... .
    Jan-Inge! Tack för du skriver till oss. Detta är inte alls bra. Kontakta oss på info@bybenson.com Vi har en kundtjänst som arbetar varje dag 8 timmar om dagen. Och när vi söker på ditt namn Jan-Inge Kennet så hittar vi inget meddelande från dig.
    Vi ser verkligen fram emot att få hjälpa dig! Hälsningar by Benson
  • 2021-09-06
    Bombar med reklam-sms sena kvällar & helger trots att man inte köpt något eller visat intresse för företaget. Dom fick tag på mitt telefonnummer via Smålandsgran. Trots avregistrering, kontakt med kundtjänst & Benson själv så fortsätter smsen komma.
    Köp ingenting från dessa företag om du inte är beredd på att ditt telefonnummer aldrig raderas ur deras system och att du kommer bli tokbombad med reklam-sms för alltid...
    Hej Alexander! Tack för ditt meddelande. Vi vet att vi har försökt hjälp dig vid flera tillfällen. Om du fortsätter får meddelande från oss är det allra säkrast att du själv klickar på avregistreringslänken i sms:et. Vi har tagit bort allt uppgifter du har tillhandahållit och vi har vid endast ett tillfälle under våra åra haft en sms-kampanj som gått ut en söndag och icke veckodag. Att vi bombar med reklam-sms sena kvällar vill vi således kraftigt dementera och vi beklagar verkligen om det är din känsla.

På vår hemsida i fliken "Integritetspolicy" kan ni läsa hur era uppgifter kan ha kommit och hamnat i vårt system. Lägger även länken här så att ni kan se, https://www.bybenson.com/policies/privacy-policy
    Kanske har du handlat en julgransfot? Granpåse etc? Då har du handlat detta från by Benson vilket kanske gör att du blandar ihop med julgran.
  • 2021-09-01
    Jag har ännu inte fått någon leverans av min beställda vattenkanna.
    Hej Lisbeth! Tack för att du hör av dig till oss. Vattenkannan kom i lager den 6 september vilket ska ha framgått tydlig vid din order. Vi är hemskt ledsna om det inte varit tydligt nog. Vi ser nu att du har fått din leverans och hoppas du gillar marknadens mest uppmärksammade vattenkanna. Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-31
    Lite llångsamt svar från kundtjänst.
    Snygga produkter. Väntar nu bara på mina trädgårdsjanskar.
    Hej Eva! Tack för ditt omdöme. Vi ser att nu är även trädgårdshandskarna levererade. Hoppas du ska gilla! Och tack för tålamod i dessa tuffa leveranstider. Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-29
    Lägre betyg pga för långa leveranstider och sämre kommunikation med kunden kring det än vad man är van vid numera😁
    Hej Therese! Tack för att du tar dig tid att skriva! Vi är hemskt ledsna för att du inte har fått svar av oss i tid. Vi ska svara alla våra kunder inom 24h senast och har kundservice på plats 7 dagar i veckan. Vi hoppas du har fått svar på dina frågor och är nöjd med produkterna :)
  • 2021-08-28
    Dålig kvalite
    Ej komplett leverans
    Hej Lars! Tack för du tar dig tid. Låt oss veta om du har fått hjälp? Och fått samtliga dina varor. Vi finns på plats 7 dagar i veckan på info@bybenson.com by Benson
  • 2021-08-26
    Sämsta tänkbara. Har betalt en vara som jag ännu inte levererats.klarna ber mig kontakta er, och ni hänvisar till klarna. Dealen betala 14 dagar efter leverans ni har skickat in att varan levererats, och därför har klarna skickat faktura, ni vägrar hjälp om att få beloppet åtebetalt.
    Hej Ninni! Vi hoppas du har fått hjälp. Klarna via Shopify som det är i det här fallet hanteras direkt av Klarna och tyvärr informerar vi bara vidare den information vi har fått av Klarna som ska hjälpa dig med detta omgående. Som sagt vi hoppas du har fått leverans såväl som hjälp i ärendet. Annars tveka inte att höra av dig till oss på info@bybenson.com by Benson
  • 2021-08-26
    Hej
    Har bara köpt en vattenslang på nätet men är mycket nöjd med den.
    Det glädjer oss väldigt mycket! Vattenslangen som vi faktiskt idag fick veta är nominerad till "Årets Trädgårdsprodukt"! Härligt att ni är så många nöjda kunder. Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-25
    Lite dyra, fick trasig vara men efter dokumentation på felet fick jag ny bättre i ersättningsprodukt. Betyget hade varit 5 om priset varit lite mer i linje för kvalité och i jmf med andra.

Men snygga grejer i alla fall.
    Tack Petra för att du tar dig tid att skriva till oss! Låter bra att du har fått hjälp och att problemet är löst. Och att du tycker det är snygga grejer! Våra produkter är unika men som tur är är det inte särskilt dyrare än någon annan på marknaden faktiskt.
  • 2021-08-24
    Lite lång leveranstid men produkterna (trädgårdsslang och strålpistol) helt makalösa! Tänker nog köpa en till!
    Låter helt underbart Kathrin! Ja, nu äntligen finns allt i lager! Puuh det har varit en tuff tid med alla förseningar till följd av pandemin. Tack för att du gillar och tog dig tid att skriva omdöme :) Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-22
    Otroligt snygga produkter. Helt ok kvalité.
    Tack Victoria! Självklart måste du höra av dig till oss om du har några problem med produkten. Vi finns 7 dagar i veckan på info@bybenson.com by Benson
  • 2021-08-19
    Jag gillar vattenslangen jättemycket men tycker att den är svår att ”dra” med sig!
    Hej Pernilla! Tack för ditt fina omdöme. Vi tar till oss den feedbacken och har inte fått höra detta från någon annan kund faktiskt då den inte ska vara svårare än någon annan vattenslang. Men detta ska vi givetvis undersöka! by Benson
  • 2021-08-19
    Långsam återkoppling på frågor, lång leveranstid.
    Hej Eva! Tack för du tog dig tid att skriva. Vi är ledsna om vårt återkoppling har dröjt. Vi har full bemanning nu, 7 dagar i veckan så helt klart kommer du märka skillnad. Leveranstiden har vi inte kunna råda över men efter denna tuff tid som effekt av pandemin kan vi äntligen stoltsera med fulla lager vilket givetvis påverkar leveranstiden avsevärt. Vi hoppas du gillar produkterna!
  • 2021-08-19
    Lite en leverans, hade velat ha ett besked om det.
    Hej Mari-Louise! Tack för du tar dig tid att skriva till oss. Vi förstår och har verkligen arbetat med detta. Numera har vi kundtjänst på plats 7 dagar i veckan och är rustade för ännu en pandemi :) by Benson
  • 2021-08-19
    Väldigt lång leveranstid och inte komplett leverans. En sekatör fattas, men betalt tog de…
    Underbetyg!
    Hej Mats! Tack för du tog dig tid att skriva till oss. Tyvärr har vi liksom väldigt många andra företag drabbats av leveransförseningar beroende på effekter av pandemisituationen. Betalningssättet väljer du själv i kassan och Klarna erbjuder till exempel ett alternativ där man kan få leverans först, betala sen.
  • 2021-08-18
    Snabbt och enkelt att beställa och snabb leverans
    Hej Joacim! Vilket fint omdöme, tack! Och underbart att höra att allt gick som det skulle. Hoppas du gillar produkterna! Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-17
    Det låga betyget beror på att vi sedan 1,5 månader väntar på vår beställda och betalda leverans.
    Hej Malin! Tack för du tog dig tid att skriva till oss. Tyvärr har vi liksom väldigt många andra företag drabbats av leveransförseningar beroende på effekter av pandemisituationen. Vi ser dock att du har fått alla produkterna nu och vi hoppas innerligt att du gillar dem! Tack för att du valde oss! Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-17
    Jättefina saker men tyvärr inte fått mina varor ännu . Saknar en viktig krok så jag kan hänga upp slangarna.
    Hej Annika, tack för du tog dig tid att skriva till oss. Ja, slanghängaren det är en mycket populär produkt och tyvärr var den också en av de sista produkterna som trillade in i lager. Detta ska du ha fått information om. Vi ser dock att den är levererad nu. Och nu kan vi äntligen stoltsera med fulla lager på samtliga produkter. Rätt unikt i dessa pandemitider.
    Tack för du valde by Benson!
  • 2021-08-17
    Har inte testat produkterna än men dem är väldigt fina. Saknades en produkt i leveransen. Kontaktade företaget fick ett mejlsvar om att den saknade produkten var tre månader försenad att det är tuffa förseningar på grund av rådande omständigheter och hur allt de påverkar dem som företag.

Svarade att jag avstår väntetiden. Hade önskat att få den informationen innan beställning eller att dem kontaktat mig istället och meddelat detta.
    Hej Emelie! Tack för du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi är ledsna om denna information framgick tydligt nog, men är det någon vara som inte finns i lager ska detta framgå tydligt på enskild produktsida. Vi kan nu dock äntligen stoltsera med fulla lager efter denna tuffa leveransvärld vi lever i just nu. Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-17
    Äntligen! Ingen kompromiss mellan kvalité och stil. Vattenslangen är både snyggast och klart överlägset bäst på marknaden.
    Tusen tack Frida! Vi blir himla glada av att du tog dig tid att ge oss ett så fint omdöme och av dina fina ord såklart. Vi håller helt klart med dig :) Äntligen! by Benson
  • 2021-08-16
    Tydligt, bra produkter nu återstår om leveranstiden hålls.
    Hej Linda! Tack för fina omdömet. Vi hoppas du är riktigt nöjda med dina produkter.
  • 2021-08-16
    Snabb leverans o snabb återkoppling då inte alla produkter var med i leveransen. Snygga o anv vänliga produkter lite ovanliga men ändå vanliga
    Hej Camilla, underbart att höra! Och tja vanliga men helt ovanliga är point on och vi hade inte kunnat uttrycka det bättre själva. Tack snälla du för du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Och för att du väljer by Benson! by Benson
    Tips via Instagram
    Enkel o bra hemsida
    Har ej fått varorna ännu och kan inte därav ge ngn feedback om detta än
    Hej Jonas! Hoppas du är riktigt nöjd nu med dina produkter :) Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-16
    Jag beställde varan på nätet.
    Enkel och tydlig info inför köpet, snabb hantering och frakt.
    Varan är till full belåtenhet.
    Hej Magnus! Tusen tack för det och precis som det ska vara med andra ord. Hälsningar by Benson by Benson
  • 2021-08-16
    Fantastisk kvalitet och bra priser
    Hej Lotta! Underbart. att höra! Tusen tack för att du väljer by Benson! by Benson
  • 2021-08-16
    Har beställt men det uppges inte hur det kommer att levereras. Bara att det levereras för 48:-.
    Hej Henrik! Tack för du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi ser att du har fått leverans och hoppas du är riktigt nöjd med produkterna. Hälsningar by Benson by Benson
    2021-08-03
    Vi hade Pernilla här som visade oss produktkatalogen och vi föll på en gång. Äntligen lite stil o klass även på trädgårdsredskap. Inget vi säljer normalt, men vi kunde inte motstå.
    Synd dock att det blir så sena leveranser, men det är ju som det är.
    Glädjer oss väldigt mycket att ni tycker det är stil och klass på redskapen. Vi har gjort allt vi kan som står i vår makt för att skynda på leveranserna.. Men i pandemin och fartyget som fastnade i Suezkanalen stod vi som hela världen rätt handfallna. Hoppas era kunder ändå inte kan motstå! by Benson
    2021-08-02
    Hej, jag tycker produkterna är bra men leveranserna riktigt dåligt. Info om att trädgårdsprodukterna inte kunde levereras till sommarsäsongens försäljning kom för sent och också lite oklart om vad och när restordrar skulle komma.
    Men som sagt jag hade bara gjort en liten provorder och kan sälja även nästa sommar så jag har inte annulerat någon order, måste vara tuffare för dem med större ordrar.
    Förstår att pandemin spelat in men ändå lite väl dålig leveransbild. Tycker att kvaliteten och designen på produkterna är riktigt bra. Jag har beställt trädgårdsprodukter.
    Mvh Bitte Engman
    Glädjer oss väldigt mycket att ni tycker det är kvalitet och design på produkterna. Vi har gjort allt vi kan som står i vår makt för att skynda på leveranserna. Men i pandemin och fartyget som fastnade i Suezkanalen stod vi som hela världen rätt handfallna. Hoppas era kunder ändå inte kan motstå! Om inte till nästa år. Tack Bitte för att du tog dig tid att lämna ett omdöme trots allt. Och när vi granskar det känns du mer nöjd med produkterna än 2 av 5 vilket gläder oss. Lycka till nu! by Benson
    2021-06-02
    Köpte deras Garden-sortiment och fick snabb återkoppling med orderbekräftelse etc.
    Levde helt klart upp till satta förväntningar.
    Handlar gärna av by Benson igen.
    Tusen tack, det glädjer oss otroligt mycket! Är en fröjd att besöka er mycket välfyllda och snygga butik! by Benson