Byggest AB

Byggest AB

Välkommen till oss på Byggest AB!

Vi på Byggest AB är glada över att få chansen att hjälpa dig som kund att förverkliga dina förväntningar och mål genom god kommunikation, planering samt verkställande.

Våra tjänster: VVS, rörmokare, renovera badrum, renovera kök, totalrenovering.

Behörighet och försäkringar:
  • Behörig våtrum från byggkeramikrådet
  • Säkervatten - Auktoriserad VVS-installatör
  • Auktoriserat PER-företag
  • Elsäkerhetsverket, heta arbeten
  • ID06-Legitimation på byggarbetsplats
  • FORA-försäkring för anställda
  • If försäkring för företag.

Vi är lyhörda inför dig och dina önskemål då det slutliga målet alltid är att du som kund ska bli 100% nöjd med vår tjänster.

Läs vad 29 kunder tycker om Byggest AB 2

• Emma T
    2021-05-10
    Anlitade Byggest för en helrenovering av badrummet i min lägenhet. Kontakten var smidig från start med inhämtande av offert till att jobbet var slutfört. Jag tog in offert från flera firmor och Byggest hade den absolut bäst utformade offerten där allt var tydligt specificerat för mig som kund. De var dessutom billigast. Smidigt samarbete med en bra kakelfirma där jag kunde beställa allt från kakel till inredning och Byggest skötte både fakturering och leverans. Under arbetets gång fick jag kontinuerlig uppdatering genom en WhatAapp grupp där de delade bilder av arbetet som jag sedan har sparat för framtida behov vid försäljning eller eventuellt försäkringsärende. Kommunikation kunde även ske via gruppen. En löpande kontakt med projektledaren under hela arbetets gång och med snabb återkoppling vid frågor. Jag fick byta projektledare under tiden men det var inget jag upplevde som negativt och jag fick fortsatt snabb återkoppling. Vi har diskuterat fram lösningar tillsammans under tiden för renoveringen. Arbetet drog ut knappt en vecka på tiden men jag är nöjd med resultatet av renoveringen och har ett nytt fräscht badrum.
    2021-05-07
    Jag renoverade mitt badrum och är väldigt nöjd med resultatet. Byggest AB är ett professionellt företag som arbetar utmärkt. En månad efter renoveringen fick jag ett problem i badrummet och då räckte det med ett telefonsamtal för att byggest skulle komma och lösa problemet. Rekommenderar detta företag starkt!
    2021-05-07
    Bra och tydlig offert. Rörigt med detaljerna innan start, och Byggest stressade igenom frågorna utan att vi var helt klara med varje fråga.
    Bra slutresultat.
    Rekommenderas
    2021-05-01
    Under badrumsrenoveringen var de väldigt tillmötesgående och kommunikationen via WhatsApp fick vi uppdatering under renoveringen gång.
    2021-04-23
    Bra service , noggranna med dokumentation samt orderbeskrivning.

Trevliga hantverkare :)
    2021-04-23
    Vi anlitade Byggest för att bygga ett nytt badrum och vi är mycket nöjda!
    De har kunniga och trevliga hantverkare.
    Är mycket tillmötesgående och lyhörda för önskemål och ändringar.
    Kommer med bra lösningar om det uppstår problem.
    Vi kan varmt rekommendera Byggest!
    2021-03-25
    Vi har precis påbörjat badrumsrenovering , vår granne blev mycket nöjd med Byggest , vi hoppas på det samma :)

Robban , Annika & Fabian + Mimmi....
    2021-03-16
    Trevliga och kunniga hantverkare!
    2021-03-13
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande. Flexibla och snabba.
    Super fint resultat vid renovering av badrummet. Var också billigast! Rekommenderar verkligen Byggest
    2021-03-05
    Byggest har precis helrenoverat vårt badrum och det har verkligen fungerat supersmidigt från första kontakt till färdigt badrum! Stort engagemang och kunnande, humor och följsamhet samt smidiga och effektiva rutiner för löpande kontakt. Vi fick dessutom hjälp och stöd i materialval, hjälp med inköp av vissa detaljer och snabb återkoppling om det dök upp frågor och tankar från oss. Alla är verkligen proffsiga och duktiga på hantverket, alla certifikat finns på plats - vi kände oss helt enkelt trygga hela vägen och resultatet blev super!!!
    Egentligen vill vi inte att fler ska upptäcka detta företag, för vi vill att de ska ha tid för oss när vår renovering av kök närmar sig framöver (Men åkej då, vi unnar alla som planerar renovering samma positiva upplevelse som vi fick.) Självklart blir det 5 pluppar av 5 möjliga! Tack Ronnie, Kamal och resten av gänget!
    Margareta med familj, Järfälla
  • Åsa S
    2021-01-18
    Redan flesta gången jag träffade ägaren för en offert på mitt badrum, så lämnade han mycket information om vad som behövdes göras, för att hans firma skulle kunna sätta upp ett godkänt tätskikt och kakel. Han räknade ut hur mycket kakel jag behövde, och hur mycket material. Ägaren ingav förtroende.

När det sedan var dags för mitt badrum att bli kaklat, så hamnade jag på sjukhus med hjärtinfarkt. Byggest AB gjorde klart badrummet ändå, vilket jag är väldigt tacksam för.
    Kakelsättaren var jättenoga, och jag har även ett fönster i badrummet som blev jättefint. Byggest AB får mina bästa rekommendationer.
    Hej Åsa, Tack för dina ord! Vi på Byggest AB håller det vi lovar. Det viktiga för oss är att Ni blev nöjda med badrummet. Ha en fin dag! Med vänliga hälsningar, Byggest AB Byggest AB
    2020-11-23
    Badrumsrenovering. Utförlig offert med specificerade priser på varje arbetsmoment/material. Väl utfört arbete över lag.
    Tack Jens för ditt omdöme! Vi på Byggest AB önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-10-24
    Renovering av baddrummet. Målning av hela lägenheten. Nya golv i hela lägenheten. Borttagning av en garderob
    Tack Alice för ditt omdöme. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-10-22
    Mycket duktiga hantverkare och tillmötesgående, helt nöjd än så länge
    Tack Renata för ditt omdöme! Glädjer oss att höra. Det ä viktigt för oss att kunden är nöjd. Ha en fin dag. Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-09-28
    Jag beställde en badrumsrenovering som jag sedan avbokade pga omständigheter som jag inte rådde över.
  • Janeth E
    2020-09-26
    Badrumsrenovering samt inredning. Bytte även köksblandare.

De var nogrann och gjorde ett väldigt bra jobb. De var snabba och lätt att få tag i.
    Kan rekommendera företaget.
    Tack Janeth för ditt fina omdöme! Vi på Byggest AB önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
  • 2020-08-27
    Totalrenovering av duschutrymme, fantastiska hantverkare. Jobbade fulla dagar 8-18 under rivningsarbetet. Även under uppbyggnad. (förutom under torktider)
    Plattsättarens arbete är det bästa jag sett. Bra kontakter, lätta att få tag i. Pålitliga. Priset blev enligt offert. Mycket nöjda. Kommer definitivt anlita inför nästa större projekt
    Tack Ulrica för dina fina ord! För oss på Byggest AB är det en självklarhet att vara tillgängliga och lättåtkomliga för våra kunder. Vi på Byggest AB önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
  • 2020-08-27
    Vi gjorde en totalrenovering av två badrum som vi blev mycket nöjda med. Vi upplevde Byggest som mycket kompetenta och som jobbade hårt för att hålla tidsplanen. Vi uppskattade också att det aldrig var några tveksamheter om något skulle ingå eller inte, allt som dök upp löstes utan krångel.
    Tack Kenneth för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att du är nöjd med renoveringen. Vi på Byggest AB önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-27
    Renovering av hus,
    Byggest svarar snabbt på ev frågor, de levererar vad de lovar och gör ett noggrant och fint jobb. Jag kan varmt rekommendera dem!
    Tack Anna för ditt omdöme! Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-27
    Jag blev supernöjd med mitt badrum. De gjorde klart den på ca två veckor med perfektion. Jättetrevlig personal dessutom.
    Tack Regina för ditt omdöme! Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-24
    Jag anlitade Byggest för totalrenovering av mitt badrum. Jag uppskattade att deras offert var så specificerad och att de var snabba på att svara om jag ville fråga något.
    Alla de i företaget som jag hade nöjet att träffa eller kommunicera med var trevliga och professionella.
    Jag har ingen erfarenhet av renoveringar men jag kände mig trygg med att lämna över lägenheten i deras händer.
    WhatsApp gruppen var ännu en bra sak, då kunde jag hänga med i renoveringen och se mitt nya badrum ta form. Badrummet var färdig enligt tidsplanen och det blev jättefint!
    De var hjälpsamma och, som sagt, trevliga. Jag är helt och hållet nöjd och kommer säkerligen att anlita dem igen när resten av lägenheten ska renoveras.
    Tack själv Carina för ypperligt fint samarbete ! Denna skapelse process har varit genomgående exemplarisk och du likaså som kund 😊 Mvh BYGGEST TEAM Byggest AB
    2020-08-23
    Bra jobb ur kvalitetssynpunkt och snabba på att komma med förslag och fixa lösningar som fungerar.
    Lite trassligt vad gäller kommunikationen och detaljspecifikationer.
    Rekommenderas överlag!
    Tack Carl för ditt omdöme! Vi på Byggest AB gör vårt bästa för att kunna nå upp till kundens förväntningar. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-23
    Vi köpte
    - ombyggnation av ett dubbelgarage till boyta
    - renovering av hela huset
    - nytt stort badrum

Byggest hade lite otur men en av deras anställda i början. Men när det blev tydligt (för dem) jag hade ännu inte uppfattat det. Så agerade de snabbt och resolut!
    Vi har haft världens bästa bolag som hjälpt oss med att bygga om! Hantverkaren som ledde jobbet tog ett enormt stort ansvar, kom med egna ideer både på ombyggnationens utseende men framförallt på konstruktionen- trots att vi betalat en konstruktör för det jobbet. Så tog han det till andra nivåer! Nu vet jag att detta kommer att hålla hela vägen!

Även ekonomi, säljaren Och ägaren har varit i världsklass! När saker blivit fel- så har ägaren direkt sagt- ja så hade inte jag heller velat ha det- vi gör om! Inget strul, inget bråk utan ett fantastiskt samarbete!

Om vi köper ett nytt hus någon gång- och behöver fixa saker- så vet jag vem jag kommer anlita!

Keep up the good work!
    Tack Häla för denna tid och dina poetiska ord ! Detta har varit ett sant nöje 😊 MVH BYGGEST TEAM Byggest AB
  • Monica L
    2020-08-22
    Efter att ha läst alla fina kundomdömen och även sett att de har alla certifikat som behövs så blev Byggest valet för min badrumsrenovering.
    Jag kunde inte vara mer nöjd med mitt val och de levde verkligen upp till alla förväntningar och mer därtill, fantastiskt duktiga och trevliga hantverkare!
    Höll rent och fint under hela renoveringen och så fort jag hade en fråga eller fundering så var de alltid nära till hands. Varje dag fick jag fortlöpande uppdateringar och bilder
    på hur arbetet gick när jag var på jobbet och vi hade till och med en liten chattgrupp på WhatsApp.
    När det t.ex. fattades en del till en dusch som jag hade beställt erbjöd de sig direkt att åka och handla så jag skulle slippa, ingen frakt eller extra avgifter utan det var
    bara en självklarhet för dem att hjälpa till.
    Ett extra stort tack till Ronnie och Kamal som jag haft kontakt med under hela renoveringen, en extra guldstjärna till er!
    Tack själv för ett fantastiskt samarbete ! Har varit ett nöje att ha er som en kund ❤️ Byggest AB
    2020-08-21
    Efter att ha totalrenoverat mitt badrum kan jag bara säga att jag är mycket nöjd med hela processen från första kontakt till avslut. Svarar alltid på frågor snabbt och kommer med bra lösningar & förslag till förbättringar. Jag rekommenderar verkligen Byggest och kommer själv anlita företaget vid behov av ytterligare renoveringar. Alla jag har haft kontakt med har varit väldigt trevliga och professionella. Tack för ett bra samarbete!
    Tack Fredrik för din recension! vi ser fram emot att kunna hjälpa till med ytterligare framtida renoveringar och vill önska er en fortsatt trevlig dag Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-21
    Anlitade Byggest för en totalrenovering av mitt badrum mitt under Coronapandemin! Jag hade ingen tidigare kännedom om företaget, eller någon erfarenhet av badrumsrenoveringar. Anledningen till att det blev Byggest var att 15 lägenheter i den förening jag tillhör gick samman för att pressa priser etc. Men Corona-skräcken medförde att endast tre av dessa, sedermera sex hittills, vad jag vet, har genomfört någon renovering, men jag är glad att jag är en av dem! Jobbet utfördes enligt tidplan och resultat blev så bra att resten av lägenheten numera ser ganska nedgången ut. En av Riksbyggen anlitad besiktningsman genomförde två förbesiktningar under arbetets gång samt en slutbesiktning, alla utan problem.
    Tack Andres för ditt omdöme glädjer oss att ni är nöjda! Ha en fin dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-21
    Gjorde en badrumsrenovering, duktig och lyhörd personal, allt fungerade bra. Mycket trevlig personal.
    Tack Sonia för ditt omdöme, Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    2020-08-21
    badrumsrenoveringen gick mycket bra. bra bemötande och bra utfört jobb. jag är mycket nöjd.
    Tack Maria för ditt omdöme, Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB
    Reparation av badrum
    Väldigt fint bemötande
    Hej Joel, Tack för detta fina omdöme, Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Byggest AB Byggest AB