Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Byggmax AB
-
skrev om Byggmax AB
Beställer man från nätet är det en otroligt stel process om man ska returnera för felbeställd produkt. Det går inte att byta ut på ett smidigt sätt tex att man lämnar och hämtar vid närmaste butik. Man får returnera och beställa på nytt vilket innebär att man får betala plockavgift och frakt flera gånger. Bara frakt och plockavgiften kostar snart lika mycket som produkten. Kommer ihåg att det var bättre förr, nu har de gjort om så det blivit betydligt sämre.
Brukar tycka att Byggmax är ganska ok företag, men nu är jag riktigt besviken. Kommer att köpa grejer direkt från butik framöver och inte från Byggmax. De har fått en NO NO stämpel från mig. -
skrev om Byggmax AB
Oseriös företag tycker ni ska inte finnas kvar efter så många missnöjda kunder. Var i vedesta butiken kl 15:35 skulle köpa några virke som saknades vid bygge. Lastade min bil och väntade i kö annan bil var innan mig . Där märkte jag att det var ett fel på en av virke. Backade bilen och bytte den. På väg tillbaka kommer en av personalen och säger du kan inte handla vi har stängt då var kl 16:00. En annan bil var också där. Jag berättar jag vet att ni stänger 16 därför kom jag innan 16 till kassa . Och han säger nej vi stänger kassan 16 och vi säljer inte . Sen börjar jag filma händelse där stor exakt vad är klockan (ni kan se butikens kameran om ni bryr er) . Och där ser man en av personalen var redan ombytt och klar innan 16 :) . Så de tyckte att jag ska lasta av bilen och komma annan dag!!! Lasta av bilen hade de tid för :) Jag vet att ni på byggmax bryr er inte om kunder tycker att vi behöver matrial för att köpa men glöm inte utan oss kunder kommer ni inte vara kvar, i veddesta finns många andra butiker som Bauhaus. K-ruta , Beijer , och hörnbach med mycket bättre service. Det enda jag valde Byggmax ni var några meter närmare. Sämta service . Rekommender aldrig aldrig byggmax och sämst VEDDESTA hoppas ni lägger ner detta butik.
-
skrev om Byggmax AB
Hela reklamation processen tog för lång tid!!
Jag hade behövt bara en fraktsedel så att jag kunde lämna tillbaka ett utebord, men det togs en sån jädrans tid. En sån trögjobbat process!! Dem håller en som gisslan på inväntan att ursprungliga leverantör ska höra av sig angående en retur!! Jag ansåg att jag köpte bordet på nätet av Byggmax och inte direkt från Varax i Finland och därav tyckte jag att jag kunde lämna bordet till Byggmax och att få mina pengar tillbaka, men icke!! Byggmax håller en som gisslan här på inväntan av leverantören. Man tycker att Byggmax ska bara lösa det för kunden och ta itu med leverantören sinsemellan!! Fick vänta i en månad för att få pengarna tillbaka. Kommer absolut inte rekommendera e-handel på Byggmax.
//Morteza -
skrev om Byggmax AB
Ett företag bekänner färg när det blir fel.
Byggmax, absolut första och sista gången jag handlar från detta bolag. Finns bra mycket bättre och seriösare aktörer.
Säljer produkter med dålig produktinformation som inte uppfyller svenska krav och normer. Golvbrunnar som inte är godkända och utan vattenlås. Dom erbjuder inte ens passande vattenlås!
Hur kan man som seriös byggmaterial återförsäljare göra det? Sedan är svaret, det finns ingen lösning utan man måste lösa det själv. Varför säljer ni produkter som ni inte tar ansvar för? Skäms ni inte?
Byt namn, Fuskmax! -
skrev om Byggmax AB
Köpte ett oljat parkettgolv. Första veckan spillde vi en vätska som torkades upp OMGÅENDE men trots det blev det en stor fläck. Vill få byggmax att bekosta omslipning av golvet eller på annat sätt reklamera golvet men utan respons. Dåligt!!!
-
skrev om Byggmax AB
Fick i november en hjärnskakning till följd av att jag fick en vägbom i huvudet vid ett besök på Byggmax Sisjön. Skrev dagen efter ett mail till kundtjänst för att tala om vad som hänt. Eftersom jag inte fick något svar skrev jag ett nytt mail i januari. Först då vidarebefordrade kundtjänst mailet till Sisjön. Under tiden hade ännu en olycka hänt med samma bom. Hade kundtjänst vidarebefordrat mitt första mail är det möjligt att den olyckan hade kunnat undvikas.
När jag frågade kundtjänst varför de inte hade vidarebefordrat mitt första e-mail till Sisjön, fick jag till svar att de hade vidarebefordrat detta mail. Detta stämmer dock inte med uppgifterna jag fick av platschefen på Sisjön. Han hade inte hört något om min olycka förrän i januari. Jag påpekade detta i ett mail för kundtjänst, men de har dessvärre inte behagat svara. Man får intrycket att kundtjänst ljugit i ett försök att skyla över sin egen inkompetens. Jag kommer aldrig mer att handla på Byggmax.