Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i Väst AB

ByggNytt i Väst är det lilla företaget med stora ambitioner!

Viktigt för oss är att slutresultatet alltid håller hög kvalitet, att arbetet utförs enligt gällande branschstandard och regler samt att du som kund är nöjd.

Vi har sedan starten 2011 byggt och renoverat hundratals badrum och tegelfasader och vi har samtliga behörigheter som krävs för renovering av badrum, fasad, skorstenar,
och stenläggning. Framförallt utför vi helentreprenader för privatpersoner, fastighetsägare och mindre bostadsrättsföreningar.

Välkommen!

Läs vad 62 kunder tycker om Byggnytt i Väst AB 2

2021-05-15
    Totalrenovering av vårt badrum utfördes av Byggnytt i Väst AB. Vi är supernöjda med resultatet. Det började med ett hembesök där vi framförde våra önskemål. Offerten, fastprisavtal, vi fick beskrev tydligt vad som ingick. Utöver själva renoveringen så klädde de in lägenheten med skyddspapper, vilket de också gjorde i hissen. Vidare informerade de grannar om bla vattenavstängning.

Byggnytt i Väst avslutade renoveringen enligt tidsplanen och städade efter slutfört arbete. Fakturan vi fick innehöll inga överraskningar utan var enligt fastprisavtalet. Vi vill också understryka att personalen som Byggnytt i Väst är väldigt trevliga! Jag rekommenderar gärna Byggnytt i Väst för badrumsrenovering.
  • Ann-Sofie K
    2021-04-26
    Jag renoverade ett ganska stort badrum och blev mer än nöjd med resultatet! Bra pris, mycket proffsigt gjort, klara i tid och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderar Bygg nytt i Väst till alla som skall renovera badrum!
    2021-02-26
    Fick hjälp med badrummet, mycket trevliga arbetare.
    2021-01-07
    Snabbt och snyggt jobb i vår tvättstuga.
    2020-12-24
    Helrenoverade badrummet. Allting flöt på bra och badrummet blev väldigt snyggt. Rekommenderas!
    2020-12-23
    Byggnytt i väst hjälpte oss med badrums renovering samt nytt golv i tvättstugan. Vi är mycket nöjda med bemötande och kommunikation. Mycket lyhörda, flexibla och trevliga. Vi är mycket nöjda med resultatet. Arbetet utfördes dessutom snabbt, endast 3 veckor, vilket är mycket uppskattat. Vi skulle anlita Byggnytt i Väst igen samt varmt rekommendera dem.
    2020-11-16
    Mycket bra utfört arbete.
    Trevliga
    Utförde mindre förändringar utan någon extra kostnad.
    Bra pris på första offert och det tillkom inga oväntade kostnader på slutfakturan.
    2020-11-02
    Vi behövde omfogning av en tegelvägg och en skorsten, inklusive utbyte av en del skadade tegelstenar, samt putsning av sockeln runt huset.
    Kontakterna med Byggnytt i Väst har varit mycket bra.
    Murarna var kunniga, erfarna och arbetsamma.
    Resultat blev bra och vi är mycket nöjda.

Martin Eickhoff
    2020-10-29
    Utmärkt arbete med vår tegelfasad. Höll vad de lovade. Var färdiga enligt tidsplan och inga överraskningar när fakturan kom
    2020-10-27
    Som jag sa till byggnytt kan vi inte se om behandlingen av väggen givit resultat förrän höstregn o stormar satt in på allvar.
    2020-10-27
    Vi beställde en hel renovering av vårt badrum.
    Alla från väggar till dusch och toalett.

Bra och kunnig personal som förstod hurra vi ville ha de.
    De kom även med idéer och bra lösningar.
    Alltid lätta och få tag på och tog sig tidigt lyssna

De var bättre än jag trodde och är supernöjd och skulle välja bygg nytt i väst av igen utan tvekan

Badrummet blev bättre än jag trodde snabbt och smidigt fick hjälp med tillfällig toalett under bygget.
    Mycket bra pris. Priset vi satte innan stämde på öret det vi betalade när det var klart.

Rekommenderar verkligen Bygg Nytt i Väst AB
    2020-10-26
    Very quick response upon the request. Professional workers and very satisfying quality.
    2020-10-25
    Renoverade mitt badrum och gjorde en håltagning i vägg för att sätta upp en dörr. Trevligt bemötande och professionella hantverkare. Kunde ha löpande och snabb kontakt med dem. Bra pris dessutom och snabbt utförda renoveringar. Kommer garanterat vända mig till ByggNytt i Väst för mitt nästa projekt.
  • MALIN M
    2020-10-25
    Rekommenderas! Utförde totalrenovering av vårt badrum inom avtalad budget och tidplan. Bra och snabb kommunikation.
    2020-07-27
    Vi behövde renovera vår tegelfasad och blev rekommenderad att anlita Byggnytt i Väst Ab av en granne. Jag fick en snabbt och bra bemötande och efter en besiktning på plats fick jag en utförlig offert inom ett par dagar. Vi hade tur så när Byggnytt fick en lucka så vi kunde få jobbet utfört fortare än planerat vilket känns bra. Jag hoppades på att de skulle göra ett lika fint arbete som hos vår granne och det gjorde de. Ett stort plus är hur noga och fint de städade efter sig! Sammanfattningsvis är vi jättenöjda. Skönt att det blev fint, skönt att det är klart och skönt att vi förhoppningsvis aldrig behöver göra om detta under vår livstid.
    2020-07-15
    Köpte platt- eller stenläggning av altan och gångar samt uppförande av stenmur. Blev bra bemött före uppdraget, och hade mycket bra dialog under arbetets gång. Upplevde att det hela utfördes mycket noggrant och med en äkta vilja att det skulle bli snyggt och bra. Är totalt sett mycket nöjd.
    2020-07-04
    Renoverat badrum . Blev precis som jag tänkt mig.
    Trevligt bemötande , kunniga , punktliga och lägst pris av 3 offerter .
    2020-06-28
    Byggnytt i väst putsade mitt gamla tegelhus
    Jag fick snabb kontakt med dem och offert inom utlovad tid. Priset var bra (billigare än flera andra) de kunde börja jobbet väldigt snabbt och de höll utlovad tid som det skulle ta. Mycket proffsiga hantverkare som gjorde ett bra jobb och jag är väldigt nöjd med resultatet.
    2020-06-22
    Lade klinker på vårt badrumsgolv samt bytte bänkskivor i vårt kök. Jobbet gick snabbt och med strålande resultat. De var lätta att diskutera med och delade med sig av sina tankar kring utförandet. Rekommenderas!
    2020-06-19
    Denna firma uppfyllde mina förväntningar gjorde ett utmärkt arbete med hela gaveln som ser ut som ny förutom att damm och rester från fogningen är kvar på väggen men detta försvinner förmodligen när det börjar regna. Rekommenderar absolut denna firma.

Thomas Olin
    2020-06-19
    Välgjort arbete.
    Bra kommunikation.
    Rekommenderas.
    2020-05-05
    Ommålning av putsad fasad. Ett väl utfört arbete med snyggt resultat. Enda anmärkning var att man till en början inte hade tillräckligt stänkskydd vid tvättning vilket ledde till en nerstänkt bil. Löstes snabbt och smidigt med att de betalade en biltvätt och sedan var mera försiktiga. Kan rekommenderas.
    2020-03-04
    Vi renoverade vår tvättstuga och gav uppdraget till ByggNytt i Väst. Vi är väldigt nöjda med resultatet och med bemötande och samarbete med alla på ByggNytt i väst och särskilt med Raji. ByggNytt i väst rekommenderas varmt! / Stefan Strömberg
    2020-01-29
    Blev väldigt nöjda med vårt lilla badrum!
    2020-01-28
    Inga konstigheter. Bra resultat, bra kommunikation, höll sig till offerten.
    2019-12-17
    Byggnytt i väst totalrenoverade vårt badrum. Vi fick en mycket tydlig och detaljerad offert som beskrev hela arbetet och dess gång, vilket kändes väldigt tryggt för en som aldrig anlitat en entreprenör tidigare. Entreprenören var mycket enkel att kommunicera med, svarade snabbt på frågor via sms eller email, ger klara och tydliga besked, är lyhörd för kundens önskemål, effektiv, kunnig och lösningsfokuserad när renoveringen stötte på hinder. Det här är ett företag med kunden i fokus. Entreprenören var alltid villig att svara på och förklara frågor som jag hade.

Besiktningsman gav topp-betyg till arbetet. Han sa att Byggnytt gjort ett väldigt väldigt väldigt bra jobb, allt var "by the book" och han var mycket imponerad.

Jag kommer utan tvekan anlita Byggnytt i väst igen.
    2019-12-16
    Mycket nöjd! Jättefint resultat. Och höll sig till det sagda priset , när de fick göra mer än det var tänkt redovisades det på räkningen utan att jag upplevde att de tog mer än vad det kan ha kostat.
    Kan utan tvekan rekommendera dem!
    2019-12-09
    Badrumsrenovering : offert levererades enligt vad som var sagt, arbetet påbörjades i enlighet med den tid som företaget utlovat. Arbetet beräknades ta 1 vecka och blev klart enligt plan. Arbetet har utförts proffessionellt. Jag är mycket nöjd med resultatet och upplevde personalen som duktiga och tillmötesgående.
  • Mimi L
    2019-11-09
    Länge hade vi letat efter en proffs som kunde göra om allt som var fel med sidofasaden i vårt gamla fina hus i Skår, Göteborg. Vi anlitade Byggnytt i Väst och kan rekommendera dem både när det gäller kunskap om vad de gör, bra planering och kommunikation, teamwork, snabbhet och rimliga rättvisa priser för allt de gör. Raji och hans team är supertrevliga o noggranna med kvalitet, de lyssnar på kunden och anpassar lösningar till våra behov 👍
    Inte minst, de återställer rent o snyggt efter varje arbetspass, det uppskattas!
    Med detta sagt, vill vi rekommendera Byggnytt i Väst och anlita dem igen, ses!
    2019-11-05
    Renovering av badrum

Väldigt bra bemötande och lätta att prata med.
    2019-11-04
    Husets tegelfasad har 10 år tidigare genomgått en renovering som inte utfördes professionellt.
    Denna gång blev vi rekommenderade Byggnytt i Väst som efter kontakt kom efter några dagar och inspekterade fasaderna och erbjöd olika alternativ.
    Företaget etablerade sig den tid som var överenskommet och gjorde ett utmärkt jobb. Fasadarbetaren var lyhörd och gjorde de tillägg som vi föreslog. Det är ju ganska omfattande material som byts ut men efter slutstädningen var det mycket rent och prydligt.
    Vi vill varmt rekommendera denna firma på grund av deras lyhördhet, noggrannhet och professionalitet.

Björn Lindgren/Elisabeth Lindgren Floravägen 4 Sävedalen
    2019-11-02
    Mycket kunniga hantverkare, kommer anställa de igen under sommaren.
    2019-11-01
    Vi gjorde helrenovering av badrummet i maj 2019, nytt kakel, ny inredning, golvvärme etc.
    Vårt gamla badrum var rejält nergånget och vi ville ha ett nytt och fint badrum. Det fick vi genom ByggNytt i Väst. Raji höll oss hela tiden uppdaterade på vad som hände, stämde av och kollade hur vi ville ha det och lyhörd för våra förslag. Vi blev väldigt nöjda med kakelsättningen som utfördes noggrannt. De var inte nöjda förrän vi var nöjda. Vi är själva väldigt nöjda med badrummet och har i efterhand fått mycket positiv feedback av vänner, bekanta och även de mäklare som värderat lägenheten.
    2019-06-06
    De har gjort 2 arbeten. Lagt stenplattor på altanen och dränerat. Har blivit väl bemött. Då hantverkare skall anlitas så känner jag alltid ett lätt illamående då jag har en del dåliga erfarenheter. Bygg nytt i Väst lämnar riktiga offerter. De gör det arbete de skall göra och hittar inte på något annat som inte är avtalat. Är nöjd och kan rekommendera dem.
    2019-06-06
    Super bra kvalitet.
    Trevig att jobba med.
    👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽
    2019-01-24
    Byggnytt i väst byggde ett nytt badrum hos oss. De blev klara i tid. Vi är mycket nöjda med deras arbete. Bra kommunikation och proffsiga hantverkare. Rekommenderas varmt.
    2019-01-24
    Mycket nöjd med mitt nya badrum. Duktiga hantverkare. Trevliga och tillmötesgående. Kommer att anlita dem i framtiden igen.
  • Linda H
    2018-07-20
    Anlitat denna firma sedan år 2016.
    Badrum- putsarbete -fönster-fasad- stam

Våran villa från år 1947 är ett bygge helt utan dagens standard, många firmor lämnar inte ens offert pga husets konstruktion. 4 vån i betong-tegel.

Alla renoveringar är utföra med perfekt resultat.

Till arbetsteamet har jag bara superlativ att ge.

Offerter har alltid stämt, två gånger billigare än offert.

Yrkesstoltheten driver detta företag till toppen. En väldigt sällsynt egenskap idag.

Vi kommer anlita er för all framtid
    Och lämnar mer än gärna bilder som referens .
    2018-03-28
    Renovering av tvättstuga och pannrum. Mycket nöjd med utfört arbete och bra bemötande från firman och dess anställda
    2018-03-26
    Uppdraget gällde en badrumsrenovering där de stod för majoriteten av jobbet. Bra att kommunicera med. Levde upp till förväntat resultat.
    2017-11-09
    Vi anlitade Byggnytt i väst för att renovera vårat badrum. Vi är mycket nöjda med arbetet och bemötandet under arbetets gång. Bra komunikation under renoveringen, och var det material jag glömt inhandla så löste Bygg nyttt i väst detta. Arbetet påbörjades i tid och avslutade på överenskommet datum.
    Vi är supernöjda med resultatet, kan varmt rekommendera Bygg nytt i väst.
    2017-10-17
    Fick hjälp med att foga om fasaden och byta ut trasiga tegelstenar, samt reparera en spricka. Bra bemötande från dag 1. Tydlig offert. Bra kommunikation under arbetets gång. Väldigt snyggt utfört arbete. Bra kommunikation kring ÄTA-arbetena.

Kort sagt, bra arbete till ett bra pris.
  • Tord E
    2017-10-15
    Vi har anlitat Byggnytt i Väst till flera olika typer av jobb och har blivit lika nöjda varenda gång. Det har varit allt från renovering av husgrund och tegelfasad till byte av ytterdörrar och elarbete. Lyssnar på vad kunden vill ha och föreslår även egna lösningar. Företaget månar om att kunderna ska bli nöjda vilket gör att vi vågar lita på att de kommer att göra ett bra jobb oavsett vilken typ av byggarbete det handlar om. Vårat intryck av Byggnytt i Väst är mycket positivt vilket till stor del beror på att de är mycket kunniga, trevliga, serviceminded och alltid tycks ha slutresultatet i fokus istället för att som många andra hantverkare i första hand tänka på vägen till slutresultatet.
    Tord och Rose-Marie
    2017-10-10
    Många Tack för fräsning och fogning av vår fasad! Arbetet utfördes på ett professionellt sätt till vår fulla belåtenhet! Dessutom ett trevligt engagerande bemötande! Våra bästa rekommendationer från Barbro och Arne Elkjaer
    2017-10-09
    Snabb respons på förfrågan och ett utmärkt offert underlag.
    Genomförandet av arbetet utfördes på ett yrkes skickligt sätt, samt att kommunikationen mellan oss och hantverkarna var kanon under hela arbettiden.
    2017-10-07
    Bygg nytt i väst renoverade vår sockel på huset och resultatet blev verkligen kanon. Trevlig personal och notan va exakt på lika mycket som offerten. Rekommenderas starkt!
    2017-10-07
    2017-10-05
    Otrolig proffsig team. Dem gick genom fasaden sten för sten, fogade om, bytte trasiga/ spruckna stenar, förstärkte, bytte bakomliggande panel där det behövdes och blandade rätt nyans på fogen! Det blev jätte bra o smidigt var det också.
    Rekommenderas verkligen.
    2017-03-07
    Arbetet gällde kakelsättning av väggar och golv i ett mindre WC med rivning och återmontering av gipsväggar efter att kompletterande reglar monterats.
    Professionellt och fackmannamässigt genomfört. Är helt nöjd med såväl arbetsinsats som bemötande.
    2017-02-14
    Mycket nöjd med kvalitén och service på ett stort jobb med omfogning av tegelfasad, skorsten och öppenspis.