Byggnytt i Väst AB

Marieholmsgatan 48, 415 02 Göteborg — Visa karta

ByggNytt i Väst är det lilla företaget med stora ambitioner!

Viktigt för oss är att slutresultatet alltid håller hög kvalitet, att arbetet utförs enligt gällande branschstandard och regler samt att du som kund är nöjd.

Vi har sedan starten 2011 byggt och renoverat hundratals badrum och tegelfasader och vi har samtliga behörigheter som krävs för renovering av badrum, fasad, skorstenar,
och stenläggning. Framförallt utför vi helentreprenader för privatpersoner, fastighetsägare och mindre bostadsrättsföreningar.

Välkommen!

Läs vad 48 kunder tycker om Byggnytt i Väst AB

• 2020-07-27

Anders L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi behövde renovera vår tegelfasad och blev rekommenderad att anlita Byggnytt i Väst Ab av en granne. Jag fick en snabbt och bra bemötande och efter en besiktning på plats fick jag en utförlig offert inom ett par dagar. Vi hade tur så när Byggnytt fick en lucka så vi kunde få jobbet utfört fortare än planerat vilket känns bra. Jag hoppades på att de skulle göra ett lika fint arbete som hos vår granne och det gjorde de. Ett stort plus är hur noga och fint de städade efter sig! Sammanfattningsvis är vi jättenöjda. Skönt att det blev fint, skönt att det är klart och skönt att vi förhoppningsvis aldrig behöver göra om detta under vår livstid. Läs mer
  • 2020-07-15

Folke B skrev om Byggnytt i Väst AB
    Köpte platt- eller stenläggning av altan och gångar samt uppförande av stenmur. Blev bra bemött före uppdraget, och hade mycket bra dialog under arbetets gång. Upplevde att det hela utfördes mycket noggrant och med en äkta vilja att det skulle bli snyggt och bra. Är totalt sett mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-07-04

Stefanie K skrev om Byggnytt i Väst AB
    Renoverat badrum . Blev precis som jag tänkt mig.
    Trevligt bemötande , kunniga , punktliga och lägst pris av 3 offerter . Läs mer
  • 2020-06-28

Stefan G skrev om Byggnytt i Väst AB
    Byggnytt i väst putsade mitt gamla tegelhus
    Jag fick snabb kontakt med dem och offert inom utlovad tid. Priset var bra (billigare än flera andra) de kunde börja jobbet väldigt snabbt och de höll utlovad tid som det skulle ta. Mycket proffsiga hantverkare som gjorde ett bra jobb och jag är väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2020-06-22

Jesper M skrev om Byggnytt i Väst AB
    Lade klinker på vårt badrumsgolv samt bytte bänkskivor i vårt kök. Jobbet gick snabbt och med strålande resultat. De var lätta att diskutera med och delade med sig av sina tankar kring utförandet. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-19

Thomas O skrev om Byggnytt i Väst AB
    Denna firma uppfyllde mina förväntningar gjorde ett utmärkt arbete med hela gaveln som ser ut som ny förutom att damm och rester från fogningen är kvar på väggen men detta försvinner förmodligen när det börjar regna. Rekommenderar absolut denna firma.

Thomas Olin Läs mer
  • 2020-06-19

Brf L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Välgjort arbete.
    Bra kommunikation.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-05

Mikael M skrev om Byggnytt i Väst AB
    Ommålning av putsad fasad. Ett väl utfört arbete med snyggt resultat. Enda anmärkning var att man till en början inte hade tillräckligt stänkskydd vid tvättning vilket ledde till en nerstänkt bil. Löstes snabbt och smidigt med att de betalade en biltvätt och sedan var mera försiktiga. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-04

Stefan S skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi renoverade vår tvättstuga och gav uppdraget till ByggNytt i Väst. Vi är väldigt nöjda med resultatet och med bemötande och samarbete med alla på ByggNytt i väst och särskilt med Raji. ByggNytt i väst rekommenderas varmt! / Stefan Strömberg Läs mer
  • 2020-01-29

Emilia L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Blev väldigt nöjda med vårt lilla badrum! Läs mer
  • 2020-01-28

Petter L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Inga konstigheter. Bra resultat, bra kommunikation, höll sig till offerten. Läs mer
  • 2019-12-17

Joakim C skrev om Byggnytt i Väst AB
    Byggnytt i väst totalrenoverade vårt badrum. Vi fick en mycket tydlig och detaljerad offert som beskrev hela arbetet och dess gång, vilket kändes väldigt tryggt för en som aldrig anlitat en entreprenör tidigare. Entreprenören var mycket enkel att kommunicera med, svarade snabbt på frågor via sms eller email, ger klara och tydliga besked, är lyhörd för kundens önskemål, effektiv, kunnig och lösningsfokuserad när renoveringen stötte på hinder. Det här är ett företag med kunden i fokus. Entreprenören var alltid villig att svara på och förklara frågor som jag hade.

Besiktningsman gav topp-betyg till arbetet. Han sa att Byggnytt gjort ett väldigt väldigt väldigt bra jobb, allt var "by the book" och han var mycket imponerad.

Jag kommer utan tvekan anlita Byggnytt i väst igen. Läs mer
  • 2019-12-16

Gunilla H skrev om Byggnytt i Väst AB
    Mycket nöjd! Jättefint resultat. Och höll sig till det sagda priset , när de fick göra mer än det var tänkt redovisades det på räkningen utan att jag upplevde att de tog mer än vad det kan ha kostat.
    Kan utan tvekan rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-12-09

Maria W skrev om Byggnytt i Väst AB
    Badrumsrenovering : offert levererades enligt vad som var sagt, arbetet påbörjades i enlighet med den tid som företaget utlovat. Arbetet beräknades ta 1 vecka och blev klart enligt plan. Arbetet har utförts proffessionellt. Jag är mycket nöjd med resultatet och upplevde personalen som duktiga och tillmötesgående. Läs mer
  • Mimi L

2019-11-09

Mimi L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Länge hade vi letat efter en proffs som kunde göra om allt som var fel med sidofasaden i vårt gamla fina hus i Skår, Göteborg. Vi anlitade Byggnytt i Väst och kan rekommendera dem både när det gäller kunskap om vad de gör, bra planering och kommunikation, teamwork, snabbhet och rimliga rättvisa priser för allt de gör. Raji och hans team är supertrevliga o noggranna med kvalitet, de lyssnar på kunden och anpassar lösningar till våra behov 👍
    Inte minst, de återställer rent o snyggt efter varje arbetspass, det uppskattas!
    Med detta sagt, vill vi rekommendera Byggnytt i Väst och anlita dem igen, ses! Läs mer
  • 2019-11-05

Filip G skrev om Byggnytt i Väst AB
    Renovering av badrum

Väldigt bra bemötande och lätta att prata med. Läs mer
  • 2019-11-04

Björn L skrev om Byggnytt i Väst AB
    Husets tegelfasad har 10 år tidigare genomgått en renovering som inte utfördes professionellt.
    Denna gång blev vi rekommenderade Byggnytt i Väst som efter kontakt kom efter några dagar och inspekterade fasaderna och erbjöd olika alternativ.
    Företaget etablerade sig den tid som var överenskommet och gjorde ett utmärkt jobb. Fasadarbetaren var lyhörd och gjorde de tillägg som vi föreslog. Det är ju ganska omfattande material som byts ut men efter slutstädningen var det mycket rent och prydligt.
    Vi vill varmt rekommendera denna firma på grund av deras lyhördhet, noggrannhet och professionalitet.

Björn Lindgren/Elisabeth Lindgren Floravägen 4 Sävedalen Läs mer
  • 2019-11-02

Amin K skrev om Byggnytt i Väst AB
    Mycket kunniga hantverkare, kommer anställa de igen under sommaren. Läs mer
  • 2019-11-01

Rikard W skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi gjorde helrenovering av badrummet i maj 2019, nytt kakel, ny inredning, golvvärme etc.
    Vårt gamla badrum var rejält nergånget och vi ville ha ett nytt och fint badrum. Det fick vi genom ByggNytt i Väst. Raji höll oss hela tiden uppdaterade på vad som hände, stämde av och kollade hur vi ville ha det och lyhörd för våra förslag. Vi blev väldigt nöjda med kakelsättningen som utfördes noggrannt. De var inte nöjda förrän vi var nöjda. Vi är själva väldigt nöjda med badrummet och har i efterhand fått mycket positiv feedback av vänner, bekanta och även de mäklare som värderat lägenheten. Läs mer
  • 2019-06-06

Margaretha O skrev om Byggnytt i Väst AB
    De har gjort 2 arbeten. Lagt stenplattor på altanen och dränerat. Har blivit väl bemött. Då hantverkare skall anlitas så känner jag alltid ett lätt illamående då jag har en del dåliga erfarenheter. Bygg nytt i Väst lämnar riktiga offerter. De gör det arbete de skall göra och hittar inte på något annat som inte är avtalat. Är nöjd och kan rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-06-06

Hans d skrev om Byggnytt i Väst AB
    Super bra kvalitet.
    Trevig att jobba med.
    👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽 Läs mer
  • 2019-01-24

Lennart J skrev om Byggnytt i Väst AB
    Byggnytt i väst byggde ett nytt badrum hos oss. De blev klara i tid. Vi är mycket nöjda med deras arbete. Bra kommunikation och proffsiga hantverkare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-01-24

Kajsa M skrev om Byggnytt i Väst AB
    Mycket nöjd med mitt nya badrum. Duktiga hantverkare. Trevliga och tillmötesgående. Kommer att anlita dem i framtiden igen. Läs mer
  • Linda H

2018-07-20

Linda H skrev om Byggnytt i Väst AB
    Anlitat denna firma sedan år 2016.
    Badrum- putsarbete -fönster-fasad- stam

Våran villa från år 1947 är ett bygge helt utan dagens standard, många firmor lämnar inte ens offert pga husets konstruktion. 4 vån i betong-tegel.

Alla renoveringar är utföra med perfekt resultat.

Till arbetsteamet har jag bara superlativ att ge.

Offerter har alltid stämt, två gånger billigare än offert.

Yrkesstoltheten driver detta företag till toppen. En väldigt sällsynt egenskap idag.

Vi kommer anlita er för all framtid
    Och lämnar mer än gärna bilder som referens . Läs mer
  • 2018-03-28

Said B skrev om Byggnytt i Väst AB
    Renovering av tvättstuga och pannrum. Mycket nöjd med utfört arbete och bra bemötande från firman och dess anställda Läs mer
  • 2018-03-26

Fabian E skrev om Byggnytt i Väst AB
    Uppdraget gällde en badrumsrenovering där de stod för majoriteten av jobbet. Bra att kommunicera med. Levde upp till förväntat resultat. Läs mer
  • 2017-11-09

Robin B skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi anlitade Byggnytt i väst för att renovera vårat badrum. Vi är mycket nöjda med arbetet och bemötandet under arbetets gång. Bra komunikation under renoveringen, och var det material jag glömt inhandla så löste Bygg nyttt i väst detta. Arbetet påbörjades i tid och avslutade på överenskommet datum.
    Vi är supernöjda med resultatet, kan varmt rekommendera Bygg nytt i väst. Läs mer
  • 2017-10-17

Leif R skrev om Byggnytt i Väst AB
    Fick hjälp med att foga om fasaden och byta ut trasiga tegelstenar, samt reparera en spricka. Bra bemötande från dag 1. Tydlig offert. Bra kommunikation under arbetets gång. Väldigt snyggt utfört arbete. Bra kommunikation kring ÄTA-arbetena.

Kort sagt, bra arbete till ett bra pris. Läs mer
  • Tord E

2017-10-15

Tord E skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi har anlitat Byggnytt i Väst till flera olika typer av jobb och har blivit lika nöjda varenda gång. Det har varit allt från renovering av husgrund och tegelfasad till byte av ytterdörrar och elarbete. Lyssnar på vad kunden vill ha och föreslår även egna lösningar. Företaget månar om att kunderna ska bli nöjda vilket gör att vi vågar lita på att de kommer att göra ett bra jobb oavsett vilken typ av byggarbete det handlar om. Vårat intryck av Byggnytt i Väst är mycket positivt vilket till stor del beror på att de är mycket kunniga, trevliga, serviceminded och alltid tycks ha slutresultatet i fokus istället för att som många andra hantverkare i första hand tänka på vägen till slutresultatet.
    Tord och Rose-Marie Läs mer
  • 2017-10-10

Barbro E skrev om Byggnytt i Väst AB
    Många Tack för fräsning och fogning av vår fasad! Arbetet utfördes på ett professionellt sätt till vår fulla belåtenhet! Dessutom ett trevligt engagerande bemötande! Våra bästa rekommendationer från Barbro och Arne Elkjaer Läs mer
  • 2017-10-09

Olle U skrev om Byggnytt i Väst AB
    Snabb respons på förfrågan och ett utmärkt offert underlag.
    Genomförandet av arbetet utfördes på ett yrkes skickligt sätt, samt att kommunikationen mellan oss och hantverkarna var kanon under hela arbettiden. Läs mer
  • 2017-10-07

Michael S skrev om Byggnytt i Väst AB
    Bygg nytt i väst renoverade vår sockel på huset och resultatet blev verkligen kanon. Trevlig personal och notan va exakt på lika mycket som offerten. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2017-10-07

Örjan E skrev om Byggnytt i Väst AB
  • 2017-10-05

Sami G skrev om Byggnytt i Väst AB
    Otrolig proffsig team. Dem gick genom fasaden sten för sten, fogade om, bytte trasiga/ spruckna stenar, förstärkte, bytte bakomliggande panel där det behövdes och blandade rätt nyans på fogen! Det blev jätte bra o smidigt var det också.
    Rekommenderas verkligen. Läs mer
  • 2017-03-07

Denol skrev om Byggnytt i Väst AB
    Arbetet gällde kakelsättning av väggar och golv i ett mindre WC med rivning och återmontering av gipsväggar efter att kompletterande reglar monterats.
    Professionellt och fackmannamässigt genomfört. Är helt nöjd med såväl arbetsinsats som bemötande. Läs mer
  • 2017-02-14

Henrik O skrev om Byggnytt i Väst AB
    Mycket nöjd med kvalitén och service på ett stort jobb med omfogning av tegelfasad, skorsten och öppenspis. Läs mer
  • 2017-02-14

Henrik P skrev om Byggnytt i Väst AB
    Byggnytt i Väst renoverade vårt badrum och vi är jättenöjda med resultatet. Om det var något under resans gång som vi inte var nöjda med så rättade dom till det direkt på ett bra och smidigt sätt. Jag rekommenderar verkligen detta företag. Läs mer
  • 2016-09-28

Malle A skrev om Byggnytt i Väst AB
    ByggNytt i väst AB har våren –15 renoverat vår villa. Arbetet bestod av renovering av fasad, med tillisolering, ny rappning och målning och reparation av träpartier. Taket har rostbehandlats och målats.
    Arbetet har utförts av personal med särskild kunskap från varje specialområde, utförts av målare, snickare etc.

Arbetet har utförts med stor noggrannhet. Personalen har varit trevlig och tillmötesgående. De hjälper fortfarande till med arbeten som behöver utföras med huset och det är en glädje att kunna ge dem högsta betyg för både arbete och kundkontakt.
    Fam Ambros/Malle Ambros Läs mer
  • 2016-09-26

Ingrid A skrev om Byggnytt i Väst AB
    Företaget har byggt om vårat badrum och kök samt byggt en garderob i hallen. Vi skaffade själva alla varor och alla tjänster utfördes av företaget. Vi blev bemötta på ett professionellt och trevligt sätt. Offerterna var välformulerade , lätta att förstå och konkurrerade väl med övriga offerter vi hade fått. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och vi är mycket nöjda med företaget. Läs mer
  • 2016-09-22

Torbjörn F skrev om Byggnytt i Väst AB
    Trevliga, tillmötesgående och en snabb och bra kommunikation. Vi är mycket nöjda med Byggnytt i Väst. Läs mer
  • 2016-08-09

Sara F skrev om Byggnytt i Väst AB
    Trevligt bemötande! Vi fick hjälp med att lägga nytt golv efter en vattenskada. Allt fungerade problemfritt och vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • Peter S

2015-10-02

Peter S skrev om Byggnytt i Väst AB
    Beställningen bestod av upprustning av källare (pannrum & tvättstuga) samt stenläggning & puts av diverse murar.

Det finns inget att klaga på varken kompetens eller bemötande, snarare tvärt om.
    Vi kan verkligen rekommendera Byggnytt i Väst , och vi kommer även att anlita dom i nya projekt när det behövs. Läs mer
  • 2015-10-02

Malle A skrev om Byggnytt i Väst AB
    Byggnytt i Väst har genomfört arbetet med att renovera vår villa byggd -39 på bästa möjliga sätt. De har slipat bort färgen på gammal puts, tilläggs- isolerat, lagt på och målat ny puts. Allt trä på fasaden har målats och vid behov byts ut eller lagats. Fönsterbleck och stuprännor har byts ut. Taket har rostbehandlats och målats. Allt arbete har utförts med stor noggrannhet och bemötandet har varit mycket bra.

Så både produkter och tjänster har levt upp till vår förväntan och bemötandet har varit vänligt och och visat god professionalitet. Läs mer
  • 2015-10-01

Stefan P skrev om Byggnytt i Väst AB
    Kunniga och bra dialog. Svarar på mail och återkopplar. De förklarar gärna och tipsar. Känns även prisvärda. Läs mer
  • 2015-10-01

Britt-marie B skrev om Byggnytt i Väst AB
    Bemötandet var väldigt bra och det gällde takläggning och stenbeläggning. Finns inget att anmärka ppå Läs mer
  • Eva H

2015-10-01

Eva H skrev om Byggnytt i Väst AB
    Hej! Perfekt utfört arbete. Är jättenöjd! Läs mer
  • 2015-09-29

Ulf K skrev om Byggnytt i Väst AB
    Vi anlitade Byggnytt i Väst för vi ville lägga om en uteplats och gång in till huset samt bygga om trappan vid ytterdörren. Planen var att uteplatsens gamla stenar skulle användas på husets baksida till en större uteplats. Raji på företaget kom och gjorde mätningar och kom med bra tips. Offert kom och han bestämde startdag. Någon miss gjorde att det blev fel dag och vi fick vänta en månad extra. Vi hade mailkontakt hela tiden. När arbetet väl kom igång gick det bra och två man jobbade
    väldigt bra och hela dagar. De städade ordentligt efter sig och arbetet blev som vi önskade. Vi upplevde att de kunde sitt yrke och jag såg att grundarbetet blev bra gjort med utgrävd lera och lager med grovt grus och sättsand blev vibrerat ordentligt. Jag upplevde det som bekymmersfritt att anlita företaget. Inga jordmassor eller sten lämnades kvar utan allt blev snyggt och fint. När räkningen sedan kom låg den ett par tusen kronor under offerten. Även detta gör att jag känner mig nöjd med Byggnytt i Väst. Även våra grannar har uttryckt beundran för arbetet som har förskönat vår ingång. Rekommenderar gärna Byggnytt i Väst
    Mvh Ulf Läs mer
  • 2015-09-29

Helena W skrev om Byggnytt i Väst AB
    Gjorde iordning fasaden på mitt tvåvåningshus; byta brädor, måla, ta hand om vindskivor samt altan/balkong.
    Fick ett fastpris de höll och två fantastiska killar som gjorde jobbet, ordentligt och med egna initiativ. Finns inget kvar att önska! Läs mer

Marieholmsgatan 48, 415 02 Göteborg