Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Partille Byggnytt i Väst

Byggnytt i Väst

Länsmansvägen 1B, 433 75 Jonsered — Visa karta

ByggNytt i Väst är det lilla företaget med stora ambitioner!

Viktigt för oss är att slutresultatet alltid håller hög kvalitet, att arbetet utförs enligt gällande branschstandard och regler samt att du som kund är nöjd.

Vi har sedan starten 2011 byggt och renoverat hundratals fasader och badrum och vi har samtliga behörigheter som krävs för renovering av badrum, takarbeten, fasad, skorstenar, stenläggning, tapetsering och målning. Framförallt utför vi helentreprenader för privatpersoner, fastighetsägare och mindre bostadsrättsföreningar.

Välkommen!

Läs vad 21 kunder tycker om Byggnytt i Väst

• Leif R
    Leif R skrev om Byggnytt i Väst
    Fick hjälp med att foga om fasaden och byta ut trasiga tegelstenar, samt reparera en spricka. Bra bemötande från dag 1. Tydlig offert. Bra kommunikation under arbetets gång. Väldigt snyggt utfört arbete. Bra kommunikation kring ÄTA-arbetena.

Kort sagt, bra arbete till ett bra pris.
  • Tord E
    Tord E skrev om Byggnytt i Väst
    Vi har anlitat Byggnytt i Väst till flera olika typer av jobb och har blivit lika nöjda varenda gång. Det har varit allt från renovering av husgrund och tegelfasad till byte av ytterdörrar och elarbete. Lyssnar på vad kunden vill ha och föreslår även egna lösningar. Företaget månar om att kunderna ska bli nöjda vilket gör att vi vågar lita på att de kommer att göra ett bra jobb oavsett vilken typ av byggarbete det handlar om. Vårat intryck av Byggnytt i Väst är mycket positivt vilket till stor del beror på att de är mycket kunniga, trevliga, serviceminded och alltid tycks ha slutresultatet i fokus istället för att som många andra hantverkare i första hand tänka på vägen till slutresultatet.
    Tord och Rose-Marie
  • Barbro E
    Barbro E skrev om Byggnytt i Väst
    Många Tack för fräsning och fogning av vår fasad! Arbetet utfördes på ett professionellt sätt till vår fulla belåtenhet! Dessutom ett trevligt engagerande bemötande! Våra bästa rekommendationer från Barbro och Arne Elkjaer
  • Olle U
    Olle U skrev om Byggnytt i Väst
    Snabb respons på förfrågan och ett utmärkt offert underlag.
    Genomförandet av arbetet utfördes på ett yrkes skickligt sätt, samt att kommunikationen mellan oss och hantverkarna var kanon under hela arbettiden.
  • Michael S
    Michael S skrev om Byggnytt i Väst
    Bygg nytt i väst renoverade vår sockel på huset och resultatet blev verkligen kanon. Trevlig personal och notan va exakt på lika mycket som offerten. Rekommenderas starkt!
  • Örjan E
    Örjan E skrev om Byggnytt i Väst
  • Sami G
    Sami G skrev om Byggnytt i Väst
    Otrolig proffsig team. Dem gick genom fasaden sten för sten, fogade om, bytte trasiga/ spruckna stenar, förstärkte, bytte bakomliggande panel där det behövdes och blandade rätt nyans på fogen! Det blev jätte bra o smidigt var det också.
    Rekommenderas verkligen.
  • Denol
    Denol skrev om Byggnytt i Väst
    Arbetet gällde kakelsättning av väggar och golv i ett mindre WC med rivning och återmontering av gipsväggar efter att kompletterande reglar monterats.
    Professionellt och fackmannamässigt genomfört. Är helt nöjd med såväl arbetsinsats som bemötande.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Byggnytt i Väst
    Mycket nöjd med kvalitén och service på ett stort jobb med omfogning av tegelfasad, skorsten och öppenspis.
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Byggnytt i Väst
    Byggnytt i Väst renoverade vårt badrum och vi är jättenöjda med resultatet. Om det var något under resans gång som vi inte var nöjda med så rättade dom till det direkt på ett bra och smidigt sätt. Jag rekommenderar verkligen detta företag.
  • Malle A
    Malle A skrev om Byggnytt i Väst
    ByggNytt i väst AB har våren –15 renoverat vår villa. Arbetet bestod av renovering av fasad, med tillisolering, ny rappning och målning och reparation av träpartier. Taket har rostbehandlats och målats.
    Arbetet har utförts av personal med särskild kunskap från varje specialområde, utförts av målare, snickare etc.

Arbetet har utförts med stor noggrannhet. Personalen har varit trevlig och tillmötesgående. De hjälper fortfarande till med arbeten som behöver utföras med huset och det är en glädje att kunna ge dem högsta betyg för både arbete och kundkontakt.
    Fam Ambros/Malle Ambros
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Byggnytt i Väst
    Företaget har byggt om vårat badrum och kök samt byggt en garderob i hallen. Vi skaffade själva alla varor och alla tjänster utfördes av företaget. Vi blev bemötta på ett professionellt och trevligt sätt. Offerterna var välformulerade , lätta att förstå och konkurrerade väl med övriga offerter vi hade fått. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och vi är mycket nöjda med företaget.
  • Torbjörn F
    Torbjörn F skrev om Byggnytt i Väst
    Trevliga, tillmötesgående och en snabb och bra kommunikation. Vi är mycket nöjda med Byggnytt i Väst.
  • Sara F
    Sara F skrev om Byggnytt i Väst
    Trevligt bemötande! Vi fick hjälp med att lägga nytt golv efter en vattenskada. Allt fungerade problemfritt och vi är nöjda med resultatet.
  • Peter S
    Peter S skrev om Byggnytt i Väst
    Beställningen bestod av upprustning av källare (pannrum & tvättstuga) samt stenläggning & puts av diverse murar.

Det finns inget att klaga på varken kompetens eller bemötande, snarare tvärt om.
    Vi kan verkligen rekommendera Byggnytt i Väst , och vi kommer även att anlita dom i nya projekt när det behövs.
  • Malle A
    Malle A skrev om Byggnytt i Väst
    Byggnytt i Väst har genomfört arbetet med att renovera vår villa byggd -39 på bästa möjliga sätt. De har slipat bort färgen på gammal puts, tilläggs- isolerat, lagt på och målat ny puts. Allt trä på fasaden har målats och vid behov byts ut eller lagats. Fönsterbleck och stuprännor har byts ut. Taket har rostbehandlats och målats. Allt arbete har utförts med stor noggrannhet och bemötandet har varit mycket bra.

Så både produkter och tjänster har levt upp till vår förväntan och bemötandet har varit vänligt och och visat god professionalitet.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Byggnytt i Väst
    Kunniga och bra dialog. Svarar på mail och återkopplar. De förklarar gärna och tipsar. Känns även prisvärda.
  • Britt-marie B
    Britt-marie B skrev om Byggnytt i Väst
    Bemötandet var väldigt bra och det gällde takläggning och stenbeläggning. Finns inget att anmärka ppå
  • Eva H
    Eva H skrev om Byggnytt i Väst
    Hej! Perfekt utfört arbete. Är jättenöjd!
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Byggnytt i Väst
    Vi anlitade Byggnytt i Väst för vi ville lägga om en uteplats och gång in till huset samt bygga om trappan vid ytterdörren. Planen var att uteplatsens gamla stenar skulle användas på husets baksida till en större uteplats. Raji på företaget kom och gjorde mätningar och kom med bra tips. Offert kom och han bestämde startdag. Någon miss gjorde att det blev fel dag och vi fick vänta en månad extra. Vi hade mailkontakt hela tiden. När arbetet väl kom igång gick det bra och två man jobbade
    väldigt bra och hela dagar. De städade ordentligt efter sig och arbetet blev som vi önskade. Vi upplevde att de kunde sitt yrke och jag såg att grundarbetet blev bra gjort med utgrävd lera och lager med grovt grus och sättsand blev vibrerat ordentligt. Jag upplevde det som bekymmersfritt att anlita företaget. Inga jordmassor eller sten lämnades kvar utan allt blev snyggt och fint. När räkningen sedan kom låg den ett par tusen kronor under offerten. Även detta gör att jag känner mig nöjd med Byggnytt i Väst. Även våra grannar har uttryckt beundran för arbetet som har förskönat vår ingång. Rekommenderar gärna Byggnytt i Väst
    Mvh Ulf
  • Helena W
    Helena W skrev om Byggnytt i Väst
    Gjorde iordning fasaden på mitt tvåvåningshus; byta brädor, måla, ta hand om vindskivor samt altan/balkong.
    Fick ett fastpris de höll och två fantastiska killar som gjorde jobbet, ordentligt och med egna initiativ. Finns inget kvar att önska!

Länsmansvägen 1B, 433 75 Jonsered