Byggpojken AB

www.byggpojken.se
  • Badge2019
Call 08-408 323 96 Share

About company

Vi på Byggpojken utför alla sorters byggarbeten. Vårt kontorslokaler och lager är i Arninge (Täby). Byggpojken AB har funnits som byggföretag i Norrort mer än 10 år med många nöjda och återkommande kunder genom åren. Trygghet är viktigt för oss på Byggpojken och vi vill att du ska känna att du har en bra kontakt och kan lita...

120 omdömen om Byggpojken AB

Sedan starten hos Reco 2012

Staffan L
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken renoverade mitt kök. Dom gjorde ett superbra jobb och var otroligt trevliga att ha att göra med. Dom kom med förslag för att förbättra ursprungsplanen och hittade alltid lösningar på problem som uppstod. Dom var även lyhörda för mina idéer och tankar. Slutresultatet blev fantastiskt och levererades enligt tidsplan. Toppen helt enkelt!

Martin B
Wrote about Byggpojken AB

Vi anlitade Byggpojken för renovering av vårt kök. Vi är mycket nöjda med utförandet och slutresultatet. De har varit väldigt noggranna och kommunikativa under hela processen, vilket vi har uppskattat. De är också en seriös firma som snabbt levererade alla dokument vår brf behövde.

Mats S
Wrote about Byggpojken AB

Väldigt bra bemötande och tydlig kommunikation från samtliga inblandade i en total renovering av vårt kök.

Ulla N
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken rev vårt gamla kök och satte upp ett nytt. De var väldigt seriösa och noggranna. Involverade oss i allt som skulle göras och eventuellt tillkomma byggofferten. Alla hantverkare gjorde ett proffsigt jobb! Sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda med Byggpojken .

Björn Z

Bra utfört arbete enligt tidsplanen. /mvh Björn

Catharina H
Wrote about Byggpojken AB

Proffsiga, kunniga och inlyssnande - vi vill varmt rekommendera Byggpojken! Vi anlitade Byggpojken för en större renovering av en 70-talsvilla i Täby. Vi gjorde om i stort sett hela bottenvåningen; totalrenovering av badrum, kök, nya väggar, golv och rum. Uppdatering av el, dörrfoder och taklister - de genomförde allt mycket proffsigt och hade alltid ett trevligt bemötande. Vi fick ett stort utrymme att tillsammans med projektledaren och hantverkarna diskutera fram lösningar utifrån våra önskemål. De var i stort sett alltid...

Mathias A gillar detta
Anna-Maria N
Wrote about Byggpojken AB

Jag har anlitat Byggpojken för att bygga ett extra rum och även målning och tapetsering. Prisvärd offert, snabbt och noggrant utförande. De kommunicerade bra och föreslog ändringar av min plan som gjorde slutresultatet bättre! Rekommenderar starkt, så nöjd!

Byggpojken AB och Mathias A gillar detta
Roger Edvard F
Wrote about Byggpojken AB

Jag anlitade Byggpojken att återställa ett sovrum i en lägenhet. Där fanns en indelning i två små rum. Väggar tak och parkett var skadade. Byggpojken återställde allt utan anmärkning. Dessutom på kort tid och med stor hänsyn till grannar. De skyddade trapphus och hiss, de avlägsnade avfallet snabbt. Full poäng för ett professionellt genomfört projekt.

Svar från Byggpojken AB

Stort tack Roger för recensionen och tack för att vi fick utföra arbetet hos dig! Hör gärna av dig om du behöver hjälp framöver.

SEBASTIAN L
Wrote about Byggpojken AB

Jag har anlitat Byggpojken tre gånger nu så jag tycker att jag kan lämna en välgrundad recension. Jag har anlitat Byggpojken för en stor renovering av mitt kök, samt att sätta igen en dörröppning och även två mindre projekt. Jag är så himla nöjd, både med första kontakten där Robert kom hem till oss och hade bra förslag på hur vi kan tänka och sedan själva utförandet. Jag har haft samma hantverkare alla tre gånger, Mehdi och han är så otroligt proffsig. Väldigt noggrann, och jobbar snabbt utan att ge ett stressat intryck....

Byggpojken AB och Björn V gillar detta
Maria W
Wrote about Byggpojken AB

Trevligt bemötande och proffsigt utförande! Rekommenderas varmt.

Bodil W
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken hjälpte oss med renovering av ett badrum. De agerade professionellt i alla steg, från första kontakt till genomförande - kunniga, lösningsorienterade, flexibla och enastående vad gäller kommunikation! Resultatet blev väldigt bra. Jag kan varmt rekommendera dem!

Johan B
Wrote about Byggpojken AB

Proffsigt och väl utfört arbete

Mia L
Wrote about Byggpojken AB

Bra bemötande av byggledare och ffa den snickare som utförde arbetet. Uppskattar att det var samma person genom hela projektet. Bytte mina köksluckor och installerade nya vitvaror. Mycket nöjd med det hantverksmässiga. Viss försening vid start och under arbetets gång. Delvis beroende av leveransproblem under pandemin. Var förvarnad om detta. Är ändå nöjd med resultatet. Inga samarbetsproblem uppstod under projektet.

Bengt Leif-Göran K
Wrote about Byggpojken AB

I samband med målning och renovering av vardagsrum fick vi också hjälp med viss elektrisk installation. Liksom som sina målarkollegor så fixades allt enligt tidsplan och med jättebra trevlig inställning hos hantverkare.

Svar från Byggpojken AB

Hej Vad superkul att höra! Och tack för din fina rekommendation!

Bengt T
Wrote about Byggpojken AB

Hjälp med vindskivor snabba och mycket bra och trevliga killar

Svar från Byggpojken AB

Hej och tack för din rekommendation Bengt. Hör gärna av dig om du behöver hjälp med något mer!

Halimeh M
Wrote about Byggpojken AB

Trevlig bemötande Arbetet blev klar i tid Mycket nöjd med resultatet

Svar från Byggpojken AB

Hej Vad roligt att du är nöjd med oss på Byggpojken! Alltid lika kul med nöjda kunder.

Paulinne A
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken hjälpte oss med ett trasigt fönster, en platsbyggd garderob och tittade över vårt tak och bytte trasiga tegelpannor. De är superbra att ha och göra med och deras offerter stämmer överens med slutpriset. Senaste gången vi använde dem var de dock rätt tröga på att återkoppla och säga om de kunde ta jobbet. Förutom det kan jag verkligen rekommendera dem.

Svar från Byggpojken AB

Hej Paulinne Ja tyvärr kan vi ha väldigt mycket att göra ibland och då kan återkopplingen ta lite längre tid. Det ber vi om ursäkt för. Men det är alltid lika kul med återkommande kunder som är nöjda och rekommenderar oss! Tack

Christer H
Wrote about Byggpojken AB

Renovering av fönster samt byte av vindskivor. Allt gjordes enligt avtal och på utlovad tid till avtalat pris.

Svar från Byggpojken AB

Hej Christer Vad roligt att du är nöjd! Hör gärna av dig om du behöver hjälp framöver!

Olle T
Wrote about Byggpojken AB

fönsterbyte mycket snabbt och bra bemötande sammantaget väl utfört arbete och på utlovad tid

Anna S
Wrote about Byggpojken AB

Hjälp med att borra upp gardinstänger i betongvägg, taklampa, vägglampor och spegel på gipsvägg. Jag hade samlat på mig ett antal objekt jag behövde hjälp med. Det var ett mycket trevligt bemötande när jag ringde och jag fick en preliminär prisbild. Ja företaget levde upp till mina förväntningar och jag kan tänka mig att vända mig till dem igen om jag behöver hjälp i framtiden.

Svar från Byggpojken AB

Hej Anna Superkul att höra! Jag vi gör ju alla former av arbeten, stora som små. Du är varmt välkommen att höra av dig igen!

Göran G
Wrote about Byggpojken AB

Beställde ett målningsarbete - utfört mycket proffsigt och helt i enligt med vår beställning, såväl vad gäller kvalitet som pris.

Svar från Byggpojken AB

Hej Göran Vad kul att höra! Hoppas att du kommer att bli lika nöjd med det nya målningsarbetet! Det tror vi! :)

Hasse K
Wrote about Byggpojken AB

Tydlig information. Trovärdig yrkeskunskap. Snabbt. Utmärkt resultat.

Henrik E
Wrote about Byggpojken AB

Vi skulle få hjälp av snickare att öppna upp tre tidigare igenbyggda dörröppningar i våran lägenhet. Första mötet var bra men det var sedan mycket svårt att komma i kontakt med företaget och trots upprepade påringningar dröjde det innan vi slut slut fick svar. det var uppenbart att de glömt sitt åtagande och till sist skickade de en underkonsult. Denne var dock mycket trevlig, noggrann och effektiv. Vi kommer inte anlita Byggpojken igen.

Ulf S
Wrote about Byggpojken AB

Fick ett par nya elradiatorer installerade. Väldigt nöjd!

Mathias A gillar detta
Ilze M
Wrote about Byggpojken AB

Alltid vänligt bemötande både i telefon och när de kommer. Robban kom t o m på sin fritid en gång när det var en liten sak som skulle åtgärdas.! Kommer tillbaka när jag behöver hjälp.

Anne W
Wrote about Byggpojken AB

Ny panel till yttervägg. Seriös firma och jag är mycket nöjd med resultatet!

Oskar W
Wrote about Byggpojken AB

Jag har nyttjat bolaget för ombyggnation av trapp, ommålning av mitt hus samt vissa el-arbeten. Jag har uppskattat det utförda arbetet, trevligt och professionellt bemötande av de hantverkare som utfört arbetet samt klara och tydliga offerter. Sammantaget känner jag att de utför ett bra hantverk och inger förtroende. Jag kommer fortsätta att nyttja dem när jag behöver hjälp.

Håkan Ö
Wrote about Byggpojken AB

Jag köpte ett uppdrag avseende finsnickeri i ek och en del monteringsarbete i anslutning till det. Snabb offert på förfrågan med personlig kontakt. Visste sedan tidigare att dom utför uppdragen bra och att dom lever upp till förväntningarna. Sammanfattningsvis mycket nöjd med uppdragets utförande, personalens sätt, bemötande och tidhållning.

Jens H
Wrote about Byggpojken AB

Beställde installation av heltäckningsmatta. Byggpojken kom enl ök, levererade på några timmar som förväntat med ett mycket bra resultat. Mycket smidig och positiv upplevelse på det hela taget!

Åsa W
Wrote about Byggpojken AB

Renovering inomhus. Supertrevliga, väldigt snabba och skötte allt exemplariskt från start till att tom städa upp/dammsuga efter arbetet.

Sabina H
Wrote about Byggpojken AB

Professionellt bemötande och hjälpte oss att hitta den bästa lösningen då arbetet visade sig vara mer omfattande än planerat.

Svar från Byggpojken AB

Hej Sabina Det är alltid kul att kunna bidra med de bästa lösningarna när det visar sig att saker och ting inte alltid är som det borde vara. Tack för den fina recensionen!

Björn N
Wrote about Byggpojken AB

Mycket trevlig och duktig medarbetare

Svar från Byggpojken AB

Superkul att du uppskattar oss!!! Och tack för uppdraget.

Robin S
Wrote about Byggpojken AB

Jag tog första kontakt med byggpojken för att få hjälp att avjämna golvet i vardagsrummet. Från första möte till utfört arbete så var Byggpojken otroligt trevliga, och proffesionella. De kom alltid i tid och höll rent och snyggt runt sig. Var det några frågetecken så tog dom alltid det med mig. Riktigt bra byggföretag som jag gärna anlitar igen i framtida projekt.

Torulf G
Wrote about Byggpojken AB

Golvläggning och målning. Jag blev mycket bra bemött, arbetet utmärkt utfört. MEN, jag var närvarande under hela arbetstiden och känner att man utnyttjat min okunskap om vad det kostar. Räknat på en hög timpenning har man ändå tagit dubbelt betalt! Jag inser att jag sade ok till offerten, och har betalat. Men känslan att ha blivit lurad kommer att sitta kvar länge!

Ola L
Wrote about Byggpojken AB

Kontaktade Byggpojken för hjälp med att färdigställa ett halvfärdigt garagebygge. Kommunikationen med arbetsledare och snickare fungerade mycket bra. Arbetet som utfördes gjordes snabbt och på rätt sätt (vad jag kan se). Rekommenderas varmt!

Björn S
Wrote about Byggpojken AB

Nytt hallgolv och en tapetsering. Allting var toppen!

Svar från Byggpojken AB

Hej Björn Vad roligt att du tyckte att allting var toppen och tack för din rekommendation!

Magnus K
Wrote about Byggpojken AB

Ombyggnation hus invändigt Modernisering av invändig el inklusive ny elcentral Generellt snickeri invändigt Väldigt serviceinriktat bolag, levererar på det som utlovats. Inte billigast men bra kvalitet på utfört arbete.

Svar från Byggpojken AB

Hej Magnus Tack så mycket för rekommendationen. Ja det var mycket att göra, men vad bra det blev! Vi eftersträvar alltid en hög servicenivå och det är alltid lika roligt när det uppskattas. Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

Marielle W
Wrote about Byggpojken AB

Jätteduktig och trevlig personal! Jag är supernöjd.

Svar från Byggpojken AB

Hej Marielle Å vad roligt att du är supernöjd! Hoppas att du får en kanon Jul!

Ricardo G
Wrote about Byggpojken AB

Constrolux AB har haft en härlig upplevelse med att samarbeta med Byggpojken AB.

Svar från Byggpojken AB

Hej Ricardo Vad roligt att du uppskattar vårt samarbete! Hoppas du får en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

Connie N
Wrote about Byggpojken AB

Min kolonistuga höll på att rasa samman. Med lugn, kunskap och det fantastiska arbetet som ffa Andreas utförde står det nu stolt i skogen utan att skämmas för sig. Jag är evigt tacksam.

Svar från Byggpojken AB

Ha ha... Ja det blev väldigt bra! Tack så mycket för rekommendationen, det betyder mycket för oss! Hoppas att ni får en riktigt God Jul!

Erik R
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken gjorde ett proffsigt intryck och ett mycket bra jobb. Dom kom med idéer som vi sedan gjorde och vi hade ett bra samarbete.

Svar från Byggpojken AB

Hej Erik Ja ett gott samarbete är oerhört viktigt i en byggprocess och vad roligt att du gillar när vi kommer med idéer. Tack så mycket för rekommendationen!

Oriana R
Wrote about Byggpojken AB

Vi kan varmt rekommendera Byggpojken. De har hjälpt oss med mindre hantverksarbeten, de hjälpte oss bland annat att sätta upp takskenor och lister i vår lägenhet. Byggpojken har också hjälpt oss med elarbeten så som att byta strömbrytare och installera lampor och extra uttag.

Svar från Byggpojken AB

Hej Oriana Vad roligt att du är nöjd med oss på Byggpojken och tack för din fina rekommendation!

Emma T
Wrote about Byggpojken AB

Byggpojken bygger som överenskommet, håller tider, städar efter sig och svarar snabbt på mejl och sms. Kanske inte de billigaste, men deras kvalitet är värd priset. Rekommenderas!

Svar från Byggpojken AB

Hej Emma Tack så väldigt mycket för din fina rekommendation! Det är alltid lika roligt med nöjda kunder!

Yvonne S
Wrote about Byggpojken AB

Vi är så nöjda med arbetet som Byggpojken utförde åt oss! Noggrant måleriarbete, (rum och trappa), satt klinker i hallen och det bästa (och svåraste tydligen för andra firmor) de kommunicerar och återkopplar regelbundet till dig som kund. Proffs!

Svar från Byggpojken AB

Hej Yvonne Tack så väldigt mycket för din fina rekommendation! Vad glada vi blir och vad roligt att du uppskattar både arbetet och vår kommunikation! Hör gärna av dig igen om du behöver mer hjälp av proffs!

Harald H
Wrote about Byggpojken AB

Vi är mycket nöjda med Byggpojkens tjänster! Rekommenderas!

Svar från Byggpojken AB

Hej Harald Vad roligt att du är nöjd med våra tjänster och tack så väldigt mycket för rekommendationen!

Lena A
Wrote about Byggpojken AB

Jag kan verkligen rekommendera Byggpojken AB. De kom med en egen lösning på problemet och utförde det snabbt och utförligt. Vi är mycket nöjda.

Svar från Byggpojken AB

Hej Lena vi är verkligen glada över att du är så nöjd med arbetet och att vi kunnat komma med lösningar som du är nöjd med. Du vet var vi finns om du behöver mer hjälp framöver. Hoppas du får en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

Caroline A
Wrote about Byggpojken AB

Jag fick hjälp med att flytta en kamin, jag fick tid snabbt, jag fick bra information och är nöjd med arbetet. Så jag är nöjd.

Svar från Byggpojken AB

Hej Caroline Tack för en bra och saklig rekommendation och vad kul att du är nöjd med Byggpojkens insats. Känner du att du behöver hjälp med omläggning av ditt tak till nästa år så vet du var vi finns! Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År

BJÖRN V
Wrote about Byggpojken AB

MYCKET POSITIVT. Snickarna var snabba och det gjorde ett riktigt fint jobb med boden och vår altan. Jag är mycket nöjd. Arbetet gick snabbare än väntat. Kul att de kunde fixa in en tid innan jul.

Svar från Byggpojken AB

Hej Björn Vad roligt att du är så positiv och att du är nöjde med våra snabba och duktiga snickare! Hör gärna av dig om du behöver hjälp med något mer framöver. Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

Mikael S
Wrote about Byggpojken AB

Hantverkarna var både mycket tillmötesgående och proaktivt. Resultatet blev toppen. Vi kan varmt rekommendera företaget.

Svar från Byggpojken AB

Hej Mikael Vad glada vi blir att du är nöjd med både oss och resultatet och tack så mycket för den fina rekommendationen!

Pia S
Wrote about Byggpojken AB

super bra hantering från fösta kontakt, vilket skedde per telefon via Google. Snabb hantering och återkoppling och inom ett par dagar fick jag ett besök av en super grym elektriker som var både duktig och trevlig. Tack vare er har jag nu belysning på parkeringen. tack :-)

Svar från Byggpojken AB

Hej Pia Vad roligt att du är så nöjd med allt från första kontakt till avslutat arbete. Det är precis det som vi eftersträvar! Hör gärna av dig igen om du behöver mer hjälp framöver!