Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Täby Byggpojken AB
Rekommenderat företag 2016 - Byggpojken AB
Rekommenderat företag 2015 - Byggpojken AB

Byggpojken AB

Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby — Visa karta

Vi på Byggpojken utför alla sorters byggarbeten i Stockholmsområdet. Genom vårt dotterbolag, Kruthare AB, kan vi även erbjuda måleritjänster vilket gör att vi kan ta hand om hela ditt renoveringsprojekt från början till slut.

Trygghet är viktigt för oss på Byggpojken och vi vill att du ska känna att du har en bra kontakt och kan lita på oss genom hela processen. Vi är den trevliga och professionella hantverkaren som lyssnar på dina önskemål och utför ett arbete som du kan vara nöjd med!
Mån: 09:00-15:00
Tis-Sön: Stängt

Läs vad 62 kunder tycker om Byggpojken AB

• Mattias N
    Mattias N skrev om Byggpojken AB
    Bra och snabba hantverkare. Snabbt offert svar bra dialog under arbetets gång.
  • Micael L
    Micael L skrev om Byggpojken AB
    Snabb respons redan från första kontakten. Dom har hjälp oss med fyra mindre arbeten - fogbyte, ny badkarsblandare, ny trädgårdskran samt ny köksfläkt. Trevliga och duktiga hantverkare och bra slutresultat. Jag ringde flera hantverkare innan Byggpojken och ingen var intresserad av mindre jobb. Men Byggpojken ställde upp och nu kommer vi förmodligen gå vidare med fler projekt med Byggpojken, bl.a. ett nytt trädäck ute.
  • Susanne & Henning E
    Susanne & Henning E skrev om Byggpojken AB
    Vi tapetserade och målade om kök samt två sovrum. Trevligt, punktligt och klanderfritt. Vi kommer nu anlita Byggpojken igen för att bygga om vinden. Rekommenderas starkt!
  • Ann-christine L
    Ann-christine L skrev om Byggpojken AB
    Snabbt svar o snabb hjälp
    Bra utfört arbete
  • Sten H
    Sten H skrev om Byggpojken AB
    Byte av panel mot yttertak. Klar offert. Start, genomförande och färdigt enlig offert. Fackmannamässigt jobb med bra flyt. Välstädat efter slutfört arbete.
  • Oskar R
    Oskar R skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken/Kruthare har målat om vårt nya hus invändigt.
    Otroligt proffsiga och serviceinriktade med snabb återkoppling. Små korrigeringar har åtgärdats omgående.
    Kan med eftertryck rekommendera firman!
  • Noriko A
    Noriko A skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken var ett mycket bra stöd genom byggprocessen och var tydliga i sin kommunikation när det krävdes. Det uppskattade jag!

Sedan var mitt kök, som egentligen kanske skulle ha varit enklare om jag haft mer kunskap, ett litet längre projekt än vad som behövdes. Jag är nöjd med deras insats.
  • Marie-louise J
    Marie-louise J skrev om Byggpojken AB
    Vi är supernöjda, hantverkaren som la klinkers i entren i vår hall, var mycket noggrann. Klinkers och parketten ligger i nivå med varandra.
  • Lisbet M
    Lisbet M skrev om Byggpojken AB
    Min elektriker rekommenderade Byggpojken. Jag anlitade dem för byte av panel på en gavel till mitt radhus samt för byggande av redskapsbod i anslutning till en av yttterväggarna.
    Arbetet blev gediget utfört. En granne kommenterade att det var snyggt gjort. Dessutom trevligt bemötande från arbetsledaren och de som utförde jobbet.
  • Ulla-Birgit E
    Ulla-Birgit E skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken la nytt golv i vårt kök och det blev fantastiskt fint. Jag är supernöjd.
  • Pär N
    Pär N skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken är en snäll och duktig pojke:
    - Han kommer i tid.
    - Han utför sitt uppdrag föredömligt.
    - Han frågar om du behöver mer hjälp.
    - Han städar efter sig.
    - Denna pojke kommer att bli något stort.
  • David T
    David T skrev om Byggpojken AB
    Vi anlitade Byggpojken för att lägga klinkers i en hall samt bygga en liten vägg. Vid en första kontakt så fick vi ett väldigt bra intryck av bolaget. De var lätta att få tag i och hjälpte oss gärna att planera arbetet. Väl på plats gav arbetsledaren och hen som skulle utföra arbetet ett väldigt förtroendegivande intryck varför vi inte lade oss så mycket i förrän arbetet var färdigt. När vi väl såg resultatet blev vi otroligt besvikna! Vi hade beställt en mörkgrå 6-7mm fog mellan plattorna, de hade lagt en ljusgrå 4mm fog och dessutom var klinkergolvet 7mm lägre än det befintliga parkettgolvet. Väggen de hade byggt upp var sned och lutade. Vi vände oss till företagsledningen som nu helt plötsligt var väldigt svåra att nå. När vi väl fick kontakt drygt en månad senare så erbjöd de sig att göra om hela arbetet kostnadsfritt. Då vi inte ville bo på en byggarbetsplats längre så kom vi överens om att de endast skulle byta fogen till en mörkgrå. Detta bokades in ytterligare en månad senare med en annan kakelsättare. När hen tog bort den gamla fogen så fick vi visserligen en mörkgrå fog men hen lyckades också skada flera av klinkersplattorna med verktyget. Skall vi avsluta med något positivt så har Byggpojken i alla fall haft vett att kompensera oss för bristerna med 75% rabatt på arbetet...
  • Erica M
    Erica M skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken har renoverat vår takkupa efter läckage och vi är mer än nöjda! Förutom ett suveränt arbete har de under hela processen återkopplat bra, informerat och funnits tillgängliga. De har utfört jobbet i tid och när fakturan kom fanns alla materialinköp specificerade med orginalkvitto från butik. En transparens som vi som kund verkligen uppskattat. Vi rekommenderar dem varmt och jag kommer anlita dem igen vid framtida renoveringar eller tillbyggnader!
  • Lars G
    Lars G skrev om Byggpojken AB
    Mycket bra bemötande och gott resultat vid byte av husfasad. Personalen var professionell och trevlig. Logistiken fungerade perfekt. Kan varmt rekommendera Byggpojken AB.
  • Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Byggpojken AB
    Hej,

Vi anlitade Byggpojken för en ombyggnad av garage till rum.

Vi kan varmt rekommendera Byggpojken för byggnationer eller liknande.
  • Monika F
    Monika F skrev om Byggpojken AB
    Pålitliga och bra, rekommenderas.
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Byggpojken AB
    Mycket professionellt bemötande och mycket bra resultat på renovering. Kan varmt rekommendera dennna byggfirma.
    2015-12-17 Byggpojken AB svarar Tomas E
    Hej Tomas! Tack för er rekommendation. Det glädjer oss att ni är nöjda med renoveringen. Ni är välkomna att höra av er igen om behov uppstår. Vänliga hälsningar Byggpojken
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Byggpojken AB
    Mycket bra företag, Allt klart i tid och blev till och med lite billigare än sagt från början. Jag gillar deras arbetsledare Mathias Jansson. Ordentlig och trevlig.
    2015-12-17 Byggpojken AB svarar Andreas B
    Hej Andreas !
    Varmt tack för din rekommendation. Vad roligt att du är nöjd med vårt arbete och personal. Vi har framfört din rekommendation till Matthias. Vänliga hälsningar Byggpojken
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken har gjort två arbeten och har alltid levererat hög kvalité. De är en firma som jag kan rekommendera. Observera dock att offerterna är exklusive material. Vissa firmor ger ett totalpris men här är material för sig. Står tydligt men finstilt.
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Byggpojken AB
    Bra kvalitet i arbetet och tillgängliga under hela processen. Vi är supernöjda med vårt slutresultat!
  • Emelie B
    Emelie B skrev om Byggpojken AB
    Hantverkaren kom i tid och gjorde ett toppenjobb! :)
  • Lenka K
    Lenka K skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken var snabba på att svara på min förfråga ang duschhörnsbyte, samt tydlig information ang priset och vad dem kan hjälpa mig med. Men när dem kom var det mycket "jag tror" "kanske" "inte säker" ...osv. Efter 10 min var killen borta och detta tog dem betalt för , vilket jag senare fick veta från mina kollegor, inte är vanlig practice.
    men väldigt trevliga dem jag hade kontakt med.
  • Björn A
    Björn A skrev om Byggpojken AB
    Gjorde om köket. Kom igång snabbt, rätt pris, professionellt bemötande och professionellt utfört arbete. Nöjd kund.
  • Åse H
    Åse H skrev om Byggpojken AB
    Vi anlitade Byggpojken för renovering av vår tvättstuga. Det innebar snickerijobb, plattsättning, måleri, el och vvs.
    Korrekt bemötande och snabbt svar på telefon och mejl. Fint resultat.
  • Anne B
    Anne B skrev om Byggpojken AB
    Altanbygge. Bra arbete. Tillförlitligt och snabbt arbetat. Bra kommunikation. Fint resultat! Vi är mycket nöjda.
  • Annika P
    Annika P skrev om Byggpojken AB
    Pålitliga och duktiga. Kan varmt rekommendera.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Byggpojken AB
    Snabbt bra och till ett bra pris!
  • Carl Johan K
    Carl Johan K skrev om Byggpojken AB
    Mycket snabbt och väl utfört arbete.
  • Jeff S
    Jeff S skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken AB utförde ett altanbygge med tak.
    Dom kanske inte är dom billigaste men utförandet var av hög kvalitet.
    Jag är nöjd och anlitar dom gärna igen.
  • lisa r
    lisa r skrev om Byggpojken AB
    Fick ett bra bemötande. Målning och lättare renovering av fönster- och dörrkarmar. In- och utvändigt.
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Byggpojken AB
    Har beställt flertalet jobb av olika områden och omfattning. Alltid ett proffisgt bemötande och utförande!
  • Ajland: A
    Ajland: A skrev om Byggpojken AB
    Snyggt jobbat och även städat efter sig
  • Ahlstedt: B
    Ahlstedt: B skrev om Byggpojken AB
    Jag förstår inte exakt vad ni vill men jag är nöjd med Byggpojken
  • Robertsson: R
    Robertsson: R skrev om Byggpojken AB
    Har anlitat företaget två gånger. De har byggt altan, målat trappor samt gjort olika reparationer. Företaget har kunnig ledning och duktig personal som utför bra arbeten.
  • Österholm: D
    Österholm: D skrev om Byggpojken AB
    De har fungerat utmärkt och kan varmt rekommenderas. Jag bad om en offert och slutnotan landade i princip på öret. Kom i tid och höll mig informerad löpande om ombyggnationen.
  • Johan M
    Johan M skrev om Byggpojken AB
    Bra utfört jobb inom rimlig tid. Kan rekommenderas.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Byggpojken AB
    Bra kontakt! Lite dåliga på att ringa tillbaka. Killarna som utförde arbetet var OK och det gick att kommunicera på svenska med lite hjälp av engelskan, men det var helt OK. Vi är nöjda med arbetet som utfördes. Kanske lite dyra då det fanns andra som låg under i pris men de hade sämre rekommendationer att visa upp.
  • Fam. R
    Fam. R skrev om Byggpojken AB
    Vi har anlitat dem vid flertalet tillfällen, både i små och stora projekt, allt från dörrbyte till köksrenovering.
    Proffsigt bemötande och kunniga hantverkare. Levererar i tid. Tar ansvar och löser problem som kan uppstå under ombyggnationer. Måna om att kunden blir nöjd och har en bra kundialog. Vi är jättenöjda med slutresultaten av samtliga jobb de gjort åt oss.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Byggpojken AB
    Bra, duktiga hantverkare och målare som helrenoverade hela vår lägenhet. Vissa delar av arbetet var lite onödigt smutsiga, vi påpekade och fick fint gensvar. Vi kan rekommendera Byggpojken.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Byggpojken AB
    Renoverade garagetak och blåste ut köket helt. Startade första dagarna i dec och ville kunna använda köket på julafton. Alla vänner misstrodde, men köket var jättefint på julafton. De höll ihop projektet (med underlev) superbra, kom enligt ök, frågade/diskuterade och gav goda råd. Kanske inte så billiga på pappret, men tror slutsumman inte blir billigare med andra, även om de kan verka billigare. Vi är supernöjda och rekommenderar verkligen detta bolag. De var dessutom jättetrevliga.
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om Byggpojken AB
    Bra bemötande. Vi är mycket nöjda.
  • Linn A
    Linn A skrev om Byggpojken AB
    Ordentliga, effektiva och pålitliga. Gjorde vårt golv i köket, som blev superfint. Vi är jättenöjda.
  • Eva T
    Eva T skrev om Byggpojken AB
    Anlitade Byggpojken då mitt vardagsrum skulle målas. Snabbt hembesök. Snabb offert.Trevlig personal som passade tiden! Snyggt jobb. Två trätrösklar gjordes......jättefina! Ytterligare ett jobb gjordes i min sons lägenhet. Det gällde golvlister och dörrkarmar.Jobbet gjordes snabbt och ordentligt! Kommer att rekommendera Byggpojken till vänner och bekanta.Jag är mycket nöjd!
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Byggpojken AB
    Med hjälp av Byggpojken har vi nu ett av Danderyds snyggaste plank på vår tomt. De har utfört ett gediget arbete. Arbetet genfördes snabbt utan några problem. Byggplarsen städades perfekt efter avslutat arbete. Jag är mycket nöjd och vill verkligen rekommendera Byggpojken.
  • Isabelle D
    Isabelle D skrev om Byggpojken AB
    Väldigt professionella och tillmötesgående. Byggpojken var effektiva i sitt arbete och höll den planerade tiden som var utsatt för arbetet. De höll även snyggt omkring sig medan de arbetade. Vi var mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem.
  • Gustaf  L
    Gustaf  L skrev om Byggpojken AB
    Jag upplever Byggpojkens bemötande som mycket professionellt och seriöst med en oväntat hög servicenivå. Vi hade en kontinuerlig dialog under arbetets gång vilket kändes tryggt.
    Det finns billigare hantverkare per timme men samtidigt så upplever jag att Byggpojken var väldigt tidseffektiva så jag upplever värdet som högt.
    Sammanfattningsvis en positiv upplevelse.
  • Jan A
    Jan A skrev om Byggpojken AB
    Sakligt o kunnigt.
    Helt ok.
    Miljötänket kunde vara större.
    Helt ok.
    Bra o kunnig arbetsledare.
  • Anna N
    Anna N skrev om Byggpojken AB
    Noggrant jobb, tillmötelsegående, service minded, pålitliga.
  • Ingvar S
    Ingvar S skrev om Byggpojken AB
    Ett professionellt trevligt bemötande.
    Arbetet utfördes kvalitativt mycket bra och ändå snabbare än utlovat.
    Så en mycket hög servicenivå.
    Vi fick valuta för det vi betalade.
    Vi är mycket nöjda med Byggpojken.
  • Henric  v
    Henric  v skrev om Byggpojken AB
    Bra byggföretag som jag kommer anlita igen. Kommunikationen fungerade bra och de kom på utlovad tid. Det enda negativa var en mörk tappet som vi valde, de kastade upp den väldigt snabbt så det blev något litet märke här och där. Men jag är väldigt petig på sånt, som sagt jag kommer anlita dem fler gånger.

Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby