Byggpojken AB

Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby — Visa karta

Vi på Byggpojken utför alla sorters byggarbeten. Vårt kontorslokaler och lager är i Arninge (Täby). Byggpojken AB har funnits som byggföretag i Norrort mer än 10 år med många nöjda och återkommande kunder genom åren.

Trygghet är viktigt för oss på Byggpojken och vi vill att du ska känna att du har en bra kontakt och kan lita på oss genom hela processen. Vi är den trevliga och professionella hantverkaren som lyssnar på dina önskemål och utför ett arbete som du kan vara nöjd med!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 107 kunder tycker om Byggpojken AB

• 2020-03-03

Bengt Leif-Göran K skrev om Byggpojken AB
    I samband med målning och renovering av vardagsrum fick vi också hjälp med viss elektrisk installation. Liksom som sina målarkollegor så fixades allt enligt tidsplan och med jättebra trevlig inställning hos hantverkare. Läs mer
    2020-03-03 Byggpojken AB svarar Bengt Leif-Göran K
    Hej
    Vad superkul att höra! Och tack för din fina rekommendation!
  • 2020-02-21

Bengt T skrev om Byggpojken AB
    Hjälp med vindskivor snabba och mycket bra och trevliga killar Läs mer
    2020-02-21 Byggpojken AB svarar Bengt T
    Hej och tack för din rekommendation Bengt. Hör gärna av dig om du behöver hjälp med något mer!
  • 2019-12-17

Halimeh M skrev om Byggpojken AB
    Trevlig bemötande
    Arbetet blev klar i tid
    Mycket nöjd med resultatet Läs mer
    2020-02-19 Byggpojken AB svarar Halimeh M
    Hej
    Vad roligt att du är nöjd med oss på Byggpojken! Alltid lika kul med nöjda kunder.
  • 2019-12-17

Paulinne A skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken hjälpte oss med ett trasigt fönster, en platsbyggd garderob och tittade över vårt tak och bytte trasiga tegelpannor.
    De är superbra att ha och göra med och deras offerter stämmer överens med slutpriset.
    Senaste gången vi använde dem var de dock rätt tröga på att återkoppla och säga om de kunde ta jobbet. Förutom det kan jag verkligen rekommendera dem. Läs mer
    2020-02-19 Byggpojken AB svarar Paulinne A
    Hej Paulinne
    Ja tyvärr kan vi ha väldigt mycket att göra ibland och då kan återkopplingen ta lite längre tid. Det ber vi om ursäkt för. Men det är alltid lika kul med återkommande kunder som är nöjda och rekommenderar oss! Tack
  • 2019-12-15

Christer H skrev om Byggpojken AB
    Renovering av fönster samt byte av vindskivor.
    Allt gjordes enligt avtal och på utlovad tid till avtalat pris. Läs mer
    2020-02-19 Byggpojken AB svarar Christer H
    Hej Christer
    Vad roligt att du är nöjd! Hör gärna av dig om du behöver hjälp framöver!
  • 2019-12-15

Olle T skrev om Byggpojken AB
    fönsterbyte
    mycket snabbt och bra bemötande
    sammantaget väl utfört arbete och på utlovad tid Läs mer
  • Anna S

2019-12-15

Anna S skrev om Byggpojken AB
    Hjälp med att borra upp gardinstänger i betongvägg, taklampa, vägglampor och spegel på gipsvägg. Jag hade samlat på mig ett antal objekt jag behövde hjälp med.
    Det var ett mycket trevligt bemötande när jag ringde och jag fick en preliminär prisbild.
    Ja företaget levde upp till mina förväntningar och jag kan tänka mig att vända mig till dem igen om jag behöver hjälp i framtiden. Läs mer
    2020-02-19 Byggpojken AB svarar Anna S
    Hej Anna
    Superkul att höra! Jag vi gör ju alla former av arbeten, stora som små. Du är varmt välkommen att höra av dig igen!
  • 2019-12-14

Göran G skrev om Byggpojken AB
    Beställde ett målningsarbete - utfört mycket proffsigt och helt i enligt med vår beställning, såväl vad gäller kvalitet som pris. Läs mer
    2020-02-19 Byggpojken AB svarar Göran G
    Hej Göran
    Vad kul att höra! Hoppas att du kommer att bli lika nöjd med det nya målningsarbetet! Det tror vi! :)
  • 2019-12-13

Hasse K skrev om Byggpojken AB
    Tydlig information. Trovärdig yrkeskunskap. Snabbt. Utmärkt resultat. Läs mer
  • 2019-12-13

Henrik E skrev om Byggpojken AB
    Vi skulle få hjälp av snickare att öppna upp tre tidigare igenbyggda dörröppningar i våran lägenhet. Första mötet var bra men det var sedan mycket svårt att komma i kontakt med företaget och trots upprepade påringningar dröjde det innan vi slut slut fick svar. det var uppenbart att de glömt sitt åtagande och till sist skickade de en underkonsult. Denne var dock mycket trevlig, noggrann och effektiv.

Vi kommer inte anlita Byggpojken igen. Läs mer
  • 2019-12-12

Ulf S skrev om Byggpojken AB
    Fick ett par nya elradiatorer installerade. Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-12-12

Ilze M skrev om Byggpojken AB
    Alltid vänligt bemötande både i telefon och när de kommer. Robban kom t o m på sin fritid en gång när det var en liten sak som skulle åtgärdas.! Kommer tillbaka när jag behöver hjälp. Läs mer

Anne W skrev om Byggpojken AB
    Ny panel till yttervägg.

Seriös firma och jag är mycket nöjd med resultatet! Läs mer

Oskar W skrev om Byggpojken AB
    Jag har nyttjat bolaget för ombyggnation av trapp, ommålning av mitt hus samt vissa el-arbeten.
    Jag har uppskattat det utförda arbetet, trevligt och professionellt bemötande av de hantverkare som utfört arbetet samt klara och tydliga offerter.

Sammantaget känner jag att de utför ett bra hantverk och inger förtroende. Jag kommer fortsätta att nyttja dem när jag behöver hjälp. Läs mer
  • Håkan Ö

2019-12-11

Håkan Ö skrev om Byggpojken AB
    Jag köpte ett uppdrag avseende finsnickeri i ek och en del monteringsarbete i anslutning till det.

Snabb offert på förfrågan med personlig kontakt.

Visste sedan tidigare att dom utför uppdragen bra och att dom lever upp till förväntningarna.

Sammanfattningsvis mycket nöjd med uppdragets utförande, personalens sätt, bemötande och tidhållning. Läs mer

Jens H skrev om Byggpojken AB
    Beställde installation av heltäckningsmatta. Byggpojken kom enl ök, levererade på några timmar som förväntat med ett mycket bra resultat. Mycket smidig och positiv upplevelse på det hela taget! Läs mer

Åsa W skrev om Byggpojken AB
    Renovering inomhus. Supertrevliga, väldigt snabba och skötte allt exemplariskt från start till att tom städa upp/dammsuga efter arbetet. Läs mer

Sabina H skrev om Byggpojken AB
    Professionellt bemötande och hjälpte oss att hitta den bästa lösningen då arbetet visade sig vara mer omfattande än planerat. Läs mer
    2019-12-12 Byggpojken AB svarar Sabina H
    Hej Sabina
    Det är alltid kul att kunna bidra med de bästa lösningarna när det visar sig att saker och ting inte alltid är som det borde vara. Tack för den fina recensionen!
  • 2019-11-29

Björn N skrev om Byggpojken AB
    Mycket trevlig och duktig medarbetare Läs mer
    2019-11-29 Byggpojken AB svarar Björn N
    Superkul att du uppskattar oss!!! Och tack för uppdraget.
  • 2019-02-14

Robin S skrev om Byggpojken AB
    Jag tog första kontakt med byggpojken för att få hjälp att avjämna golvet i vardagsrummet. Från första möte till utfört arbete så var Byggpojken otroligt trevliga, och proffesionella.
    De kom alltid i tid och höll rent och snyggt runt sig. Var det några frågetecken så tog dom alltid det med mig.
    Riktigt bra byggföretag som jag gärna anlitar igen i framtida projekt. Läs mer
  • 2018-12-22

Torulf G skrev om Byggpojken AB
    Golvläggning och målning.
    Jag blev mycket bra bemött, arbetet utmärkt utfört.
    MEN, jag var närvarande under hela arbetstiden och känner att man utnyttjat min okunskap om vad det kostar.
    Räknat på en hög timpenning har man ändå tagit dubbelt betalt!
    Jag inser att jag sade ok till offerten, och har betalat. Men känslan att ha blivit lurad kommer att sitta kvar länge! Läs mer
  • 2018-12-19

Ola L skrev om Byggpojken AB
    Kontaktade Byggpojken för hjälp med att färdigställa ett halvfärdigt garagebygge. Kommunikationen med arbetsledare och snickare fungerade mycket bra. Arbetet som utfördes gjordes snabbt och på rätt sätt (vad jag kan se). Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-12-18

Björn S skrev om Byggpojken AB
    Nytt hallgolv och en tapetsering.

Allting var toppen! Läs mer
    2018-12-19 Byggpojken AB svarar Björn S
    Hej Björn
    Vad roligt att du tyckte att allting var toppen och tack för din rekommendation!
  • 2018-12-18

Magnus K skrev om Byggpojken AB
    Ombyggnation hus invändigt
    Modernisering av invändig el inklusive ny elcentral
    Generellt snickeri invändigt

Väldigt serviceinriktat bolag, levererar på det som utlovats. Inte billigast men bra kvalitet på utfört arbete. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Magnus K
    Hej Magnus
    Tack så mycket för rekommendationen. Ja det var mycket att göra, men vad bra det blev! Vi eftersträvar alltid en hög servicenivå och det är alltid lika roligt när det uppskattas.
    Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

Marielle W skrev om Byggpojken AB
    Jätteduktig och trevlig personal! Jag är supernöjd. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Marielle W
    Hej Marielle
    Å vad roligt att du är supernöjd! Hoppas att du får en kanon Jul!
  • Ricardo G

2018-12-17

Ricardo G skrev om Byggpojken AB
    Constrolux AB har haft en härlig upplevelse med att samarbeta med Byggpojken AB. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Ricardo G
    Hej Ricardo
    Vad roligt att du uppskattar vårt samarbete! Hoppas du får en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

Connie N skrev om Byggpojken AB
    Min kolonistuga höll på att rasa samman. Med lugn, kunskap och det fantastiska arbetet som ffa Andreas utförde står det nu stolt i skogen utan att skämmas för sig.
    Jag är evigt tacksam. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Connie N
    Ha ha...
    Ja det blev väldigt bra! Tack så mycket för rekommendationen, det betyder mycket för oss! Hoppas att ni får en riktigt God Jul!

Erik R skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken gjorde ett proffsigt intryck och ett mycket bra jobb.
    Dom kom med idéer som vi sedan gjorde och vi hade ett bra samarbete. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Erik R
    Hej Erik
    Ja ett gott samarbete är oerhört viktigt i en byggprocess och vad roligt att du gillar när vi kommer med idéer. Tack så mycket för rekommendationen!
  • Oriana R

2018-12-17

Oriana R skrev om Byggpojken AB
    Vi kan varmt rekommendera Byggpojken. De har hjälpt oss med mindre hantverksarbeten, de hjälpte oss bland annat att sätta upp takskenor och lister i vår lägenhet. Byggpojken har också hjälpt oss med elarbeten så som att byta strömbrytare och installera lampor och extra uttag. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Oriana R
    Hej Oriana
    Vad roligt att du är nöjd med oss på Byggpojken och tack för din fina rekommendation!

Emma T skrev om Byggpojken AB
    Byggpojken bygger som överenskommet, håller tider, städar efter sig och svarar snabbt på mejl och sms. Kanske inte de billigaste, men deras kvalitet är värd priset. Rekommenderas! Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Emma T
    Hej Emma
    Tack så väldigt mycket för din fina rekommendation! Det är alltid lika roligt med nöjda kunder!
  • Yvonne S

2018-02-01

Yvonne S skrev om Byggpojken AB
    Vi är så nöjda med arbetet som Byggpojken utförde åt oss! Noggrant måleriarbete, (rum och trappa), satt klinker i hallen och det bästa (och svåraste tydligen för andra firmor) de kommunicerar och återkopplar regelbundet till dig som kund. Proffs! Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Yvonne S
    Hej Yvonne
    Tack så väldigt mycket för din fina rekommendation! Vad glada vi blir och vad roligt att du uppskattar både arbetet och vår kommunikation! Hör gärna av dig igen om du behöver mer hjälp av proffs!
  • 2018-01-29

Harald H skrev om Byggpojken AB
    Vi är mycket nöjda med Byggpojkens tjänster! Rekommenderas! Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Harald H
    Hej Harald
    Vad roligt att du är nöjd med våra tjänster och tack så väldigt mycket för rekommendationen!
  • 2017-12-21

Lena A skrev om Byggpojken AB
    Jag kan verkligen rekommendera Byggpojken AB. De kom med en egen lösning på problemet och utförde det snabbt och utförligt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2017-12-22 Byggpojken AB svarar Lena A
    Hej
    Lena vi är verkligen glada över att du är så nöjd med arbetet och att vi kunnat komma med lösningar som du är nöjd med. Du vet var vi finns om du behöver mer hjälp framöver. Hoppas du får en riktigt God Jul och Gott Nytt År.
  • 2017-12-21

Caroline A skrev om Byggpojken AB
    Jag fick hjälp med att flytta en kamin, jag fick tid snabbt, jag fick bra information och är nöjd med arbetet. Så jag är nöjd. Läs mer
    2017-12-22 Byggpojken AB svarar Caroline A
    Hej Caroline
    Tack för en bra och saklig rekommendation och vad kul att du är nöjd med Byggpojkens insats. Känner du att du behöver hjälp med omläggning av ditt tak till nästa år så vet du var vi finns! Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År
  • Björn

2017-12-20

Björn skrev om Byggpojken AB
    MYCKET POSITIVT. Snickarna var snabba och det gjorde ett riktigt fint jobb med boden och vår altan. Jag är mycket nöjd.
    Arbetet gick snabbare än väntat. Kul att de kunde fixa in en tid innan jul. Läs mer
    2017-12-21 Byggpojken AB svarar Björn
    Hej Björn
    Vad roligt att du är så positiv och att du är nöjde med våra snabba och duktiga snickare! Hör gärna av dig om du behöver hjälp med något mer framöver. Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!
  • 2017-11-20

Mikael S skrev om Byggpojken AB
    Hantverkarna var både mycket tillmötesgående och proaktivt. Resultatet blev toppen. Vi kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Mikael S
    Hej Mikael
    Vad glada vi blir att du är nöjd med både oss och resultatet och tack så mycket för den fina rekommendationen!
  • 2017-11-17

Pia S skrev om Byggpojken AB
    super bra hantering från fösta kontakt, vilket skedde per telefon via Google.
    Snabb hantering och återkoppling och inom ett par dagar fick jag ett besök av en super grym elektriker som var både duktig och trevlig.
    Tack vare er har jag nu belysning på parkeringen.
    tack :-) Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Pia S
    Hej Pia
    Vad roligt att du är så nöjd med allt från första kontakt till avslutat arbete. Det är precis det som vi eftersträvar! Hör gärna av dig igen om du behöver mer hjälp framöver!
  • 2017-10-03

Filippa K skrev om Byggpojken AB
    Vi gjorde om vårt badrum och fick ett bra bemötande från första kontakt till avslutat arbete. Allt enligt överenskommelse så vi har ingenting att anmärka på. Läs mer
    2017-10-04 Byggpojken AB svarar Filippa K
    Hej Filippa
    Riktigt kul att höra! Ert badrum blev väldigt fint. Hoppas att ni kommer att trivas med det i många år framöver.
  • 2017-10-01

Susanna R skrev om Byggpojken AB
    Bemötandet var trevligt och den slutliga leveransen var bra. Arbetet drog dock över på tiden med en hel vecka, och man fick aldrig någon återkoppling med förklaring till varför det dröjde. Upplevde att företaget tar på sig för många kunder/arbeten samtidigt vilket gör att det enskilda uppdraget och kundkontakten blir lidande. Även om jobbet blev ok utfört tillslut är jag tveksam till att anlita dem igen. Läs mer
    2018-12-18 Byggpojken AB svarar Susanna R
    Hej Susanna
    Det var väldigt tråkigt att höra. Självklart vill vi bli klara i tid och strävar alltid efter det. Vi vill bara beklaga att det denna gång tog längre tid än vad vi beräknade från början och hoppas att du vill återkomma som kund framöver.
  • 2017-09-27

Paul N skrev om Byggpojken AB
    Snabb och smidig kontakt och bra information genom hela processen. Vi fick hjälp av snickare och målare för två mindre renoveringsinsatser i vårt radhus och vi blev mycket nöjda med resultatet. Kan verkligen rekommendera denna firma. Läs mer
    2017-09-28 Byggpojken AB svarar Paul N
    Hej Paul
    Tack så mycket för din rekommendation! Det är verkligen kul att höra att ni är nöjda genom hela processen!
  • 2017-09-19

Andreas E skrev om Byggpojken AB
    Bra bemötande, service, genomförande och kvalité. Nöjd rakt igenom hela processen Läs mer
    2017-09-19 Byggpojken AB svarar Andreas E
    Hej Andreas
    Jätteroligt att höra! Hoppas ni har hunnit njuta av solen i sommar!
  • 2017-09-15

Fredrik O skrev om Byggpojken AB
    Jag fick hjälp med golvslip, bredspackling och div elarbeten i min lägenhet. Trevligt och professionellt bemötande. Hög kvalitet på arbetet. Dock sa de vid ett flertal tillfällen att de skulle återkoppla till mig kring div frågor jag hade men det gjorde de inte. För mig var största problemet att jag hade en deadline för när jag behövde flytta in och trots att jag talat med två olika byggledare på företaget samt skickat sms och mail till dem kring detta datum så missuppfattade de när det trodde min deadline var med 3 dagar. Så slutfinished fick jag göra själv efter att jag flyttat in. Men man kan väl inte få allt här i världen... Läs mer
    2017-09-15 Byggpojken AB svarar Fredrik O
    Hej Fredrik
    Det var tråkigt att vi missuppfattade varandra angående datumet. Det ber vi om verkligen om ursäkt för! Det var mycket som skulle göras på kort tid, men kommunikation är något vi värdesätter starkt.

Daniel A skrev om Byggpojken AB
    Bra bemötande. Fick hjälp med att bygga ett extra rum och eldragning till detta. Blev superbra. Läs mer
    2017-09-15 Byggpojken AB svarar Daniel A
    Hej Daniel
    Vad roligt att du är nöjd med vårt bemötande och resultatet! Du vet att det bara är att kontakta oss igen om du behöver mer hjälp framöver!

Björn Inge J skrev om Byggpojken AB
    Bra respons på förfrågan. Tydliga fakturor. Hög kvalitet på utfört arbete. Kommer då de lovar. Läs mer
    2017-09-15 Byggpojken AB svarar Björn Inge J
    Hejsan Björn
    Vad kul att du är nöjd med både vårt administrativa arbete och vårt hantverk!

Stefan O skrev om Byggpojken AB
    Hej!
    Fick hjälp att sätta panel i ett sovrum på landet.
    Mycket snabb och noggrann.
    Trevligt bemötande. Läs mer
    2017-09-15 Byggpojken AB svarar Stefan O
    Hej Stefan
    Vi tar oss dit våra kunder är oavsett om det är på landet eller i stan. Vad roligt att du tycker att vi gör ett snabbt och noggrant arbete. Det är viktigt för oss!
  • 2016-12-08

Mattias N skrev om Byggpojken AB
    Bra och snabba hantverkare. Snabbt offert svar bra dialog under arbetets gång. Läs mer
  • Micael L

2016-11-10

Micael L skrev om Byggpojken AB
    Snabb respons redan från första kontakten. Dom har hjälp oss med fyra mindre arbeten - fogbyte, ny badkarsblandare, ny trädgårdskran samt ny köksfläkt. Trevliga och duktiga hantverkare och bra slutresultat. Jag ringde flera hantverkare innan Byggpojken och ingen var intresserad av mindre jobb. Men Byggpojken ställde upp och nu kommer vi förmodligen gå vidare med fler projekt med Byggpojken, bl.a. ett nytt trädäck ute. Läs mer
  • 2016-11-09

Susanne & Henning E skrev om Byggpojken AB
    Vi tapetserade och målade om kök samt två sovrum. Trevligt, punktligt och klanderfritt. Vi kommer nu anlita Byggpojken igen för att bygga om vinden. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2016-11-08

Ann-christine L skrev om Byggpojken AB
    Snabbt svar o snabb hjälp
    Bra utfört arbete Läs mer
  • 2016-11-08

Sten H skrev om Byggpojken AB
    Byte av panel mot yttertak. Klar offert. Start, genomförande och färdigt enlig offert. Fackmannamässigt jobb med bra flyt. Välstädat efter slutfört arbete. Läs mer

Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby