Café Ångström

Regementsvägen 1, 752 37 Uppsala — Visa karta

2.3 i betyg av av 20 omdömen

Catering fest och konferens från Högskolerestauranger som driver restauranger i anslutning till universitet och högskolor.

Läs vad 20 kunder tycker om Café Ångström

• Svante Eddie A

2019-10-04

Svante Eddie A skrev om Café Ångström
    Hej. "Viss individ" här. 😆 Fick en skrapa för att jag brukar påtala vad som står på tydliga skyltar vid restaurangen. Maten blir bara bättre och är framförallt så differentsierad att det går att äta där dagligen. Personalen är som vanligt sprudlande och tillmötesgående. Behöver någon nåt klargörande så finns jag i rum 5003. Mvh Svante Andersson. Läs mer
    Tabbouli City
    4.5 / 5 i betyg — 1878 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck också snabb service, tre"
    Pernilla G
  • Peter M

2009-08-20

Peter M skrev om Café Ångström
    Väldigt dyrt!! 11kr för kaffe alldeles för dyrt.
    Maten är ganska ok men det finns bättre alternativ i närheten. Pastasalladerna har dom gjort mindre efter sommarn men tar fortfarande för mycket betalt. Trevlig personal. Läs mer
  • Kristina M

2009-08-19

Kristina M skrev om Café Ångström
    Sänk omedelbart priset på te/kaffe! Mackorna är dyra, av varierande kvalitet. Har man tur får man en jättegod macka, med frön på, har man otur är den torrseg. Helt ok lunch, med bra sallad till. Läs mer
    Tabbouli Södermalm
    4.6 / 5 i betyg — 2865 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Suuupertrevlig personal, helt fantastisk mat, jättemysigt ställe!"
  • Sigge K

2009-08-05

Sigge K skrev om Café Ångström
    Det är inte ok att ta 11 kr för en kopp kaffe på ett universitet. Priserna på cafe ångström är som tidigare skrivet groteska, pastasallader för 55 kr är inte vad en student har råd med. De borde ta sitt ansvar och sänka priserna! Läs mer
  • Maria R

2009-08-05

Maria R skrev om Café Ångström
    Som student håller jag med de nedan om kaffet. Jag skulle dock vilja rekommendera maten som café ångström serverar. Till ett pris som ligger på samma nivå som övriga lunchrestauranger runt omkring får man rejält med god mat och man får även plocka ur en bra salladsbuffé! Även deras sallader brukar vara uppskattade! Läs mer
    Svante Eddie A gillar detta
    Djurgårdsbrunn
    4.1 / 5 i betyg — 6188 omdömen
    Badge2019
    "The staff were very kind and attentive. They explained nicely about what we asked for. The food were also satisfied. I wanna visit again"
    Jeehyun C
  • Johanna L

2009-07-11

Johanna L skrev om Café Ångström
    Som student är det definitivt inte ett ställe att rekommendera. Priserna är alldeles för höga och utbudet är inte särskilt stort. Som saman skulle sagt: Nääääää! Läs mer
  • Jonas N

2009-07-08

Jonas N skrev om Café Ångström
    Det fullkomligt groteska kaffepriset motiverar egentligen i sig ett väldigt lågt betyg. Det hjälper sedan inte att alla andra priser också är alldeles för höga och definitivt inte det minsta anpassade till en fattig students plånbok. Läs mer
    Paraden
    4.2 / 5 i betyg — 3139 omdömen
    Badge2020
    "God, vällagad lunch & bra service."
  • 2009-05-18

chris a skrev om Café Ångström
    Dyrt kaffé, lång köe. Köpte idag en kopp kaffe för 16 kr. Vet inte om de lurade mig eller ej. Aldrig mer kaffe från ångström. På polacks kan man köpa för 5 kr under paus tider Läs mer
  • 2008-08-25

Johanna S skrev om Café Ångström
    Oj vad många delicatobollar jag ätit från er disk, jag är glad att ni finns. För att blir fulländade behöver ni mer gott i mackorna och billigare kaffe (jag vet att ni kan), då kan ni få en 5:a. Läs mer
    Svante Eddie A gillar detta
  • Sponsor
    Två Små Svin
    4.6 / 5 i betyg — 756 omdömen
    Badge2018
    "Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö"
  • 2008-08-25

Erika L skrev om Café Ångström
    Jag pluggar på Ångström i Uppsala. Alla vet ju hur det är att vara student. För er som inte vet kan jag tala om att vi äter våra tråkiga matlådor dag in och dag ut i en liten källare på Ångströms. För att få den micrad måste man först stå i en kvarts kö och trängas värre än vad myrorna gör i myrstacken. När man väl har micrat maten slevar man i sig den förhoppningsvisa varma maten. Om den inte är det måste man äta den ändå. Mums! Men har man en bra dag och kanske gjort något man är extra stolt över går man istället till Cafe Ångström och köper sig en saftig sallad eller varför inte dagens lunch för ynka 57 svenska riksdaler. Oj vad livet leker då. Läs mer
  • 2008-08-24

Ida G skrev om Café Ångström
    Caféet som nästan alla studenter på ångström får sin kaffe ifrån. Bra priser på mat, men med tanke på vilka som handlar där och hur mycket de flesta handlar kaffe där förstår jag verkligen inte varför priset på kaffe måste vara 10 kr, då det är lägre på bmc. Att dessutom behöva köpa varmt tevatten för 10 kr är helt galet. Men med tanke på att de nu använder ekologiskt kaffe och bra produkter kan jag ändå se någon sorts förståelse i deras pris. Läs mer
    Bockholmen Hav & Restaurang
    4.3 / 5 i betyg — 6273 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi åt en supergod brunch hela familjen!"
  • 2008-08-24

Michael H skrev om Café Ångström
    En av resturangerna på pollax och ångström som sugna studenter drar sig till för att köpa lunch då man har pengar eller glömt matlådan, även personalen handlar ofta sin mat där. Det är relativt bra priser 55 kronor för bara lunch eller 65 för sallad och dryck, men tyvärr så annser jag att det borde vara lite billigare för studenter typ närmare 40 för att man skall kunna handla där. Maten är dock av finn klass och man blir inte besviken när man äter där även om plånboken blir hungrig. Läs mer
  • 2008-08-21

Cecilia B skrev om Café Ångström
    Ett alldeles för dyrt studentcafé. Servicen är ok ibland och maten varierar rätt så mkt, kan vara bra, kan vara dålig. De borde ha bättre kakor och bakelser så att man kan unna sig något gott på eftermiddagarna när man är lite trött och seg. Läs mer
    Tabbouli Kungsholmen
    4.5 / 5 i betyg — 1452 omdömen
    fiveYearsBadge
    "God mat i mysig lokal med perfekt service! Inget problem att en i sällskapet var glutenintolerant heller."
    Maria Helena Å
  • 2008-08-17

Sara H skrev om Café Ångström
    Tyvärr är Café Ångström ett relativt dyrt ställe, speciellt för studenter. Utbudet är väl ok, men inte mycket mer. Positiva bitar är att de serverar ekologiskt kaffe samt deras goda (men något dyra) brie- och salami-baguetter. Läs mer
  • Ulrika B

2008-08-14

Ulrika B skrev om Café Ångström
    Alldeles för dyrt med tanke på att det ligger i ett universitet. Studenterna tvingas handla till överpriser då det inte finns så mycket alternativ. Utbudet är inte så stort. Personalen är oftast väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    Spanjorskan
    4.0 / 5 i betyg — 2194 omdömen
    Badge2020
    "Allt trevligt och framförallt bra mat."
  • Niklas B

2008-08-11

Niklas B skrev om Café Ångström
    mycket dåligt hak. har handlat en hel del där och alltid varit lika missnöjd med att ha bidragit till deras överlevnad. stället är helt klart värt en grov omväg för att slippa visstas i närheten det. Läs mer
  • 2008-08-11

Jonna H skrev om Café Ångström
    Väldigt litet för behovet. Blir lätt väldigt långa köer och priserna är lite för dyra. Salladerna är tråkiga men den lagade maten är för det mesta riktigt bra. Liten salladsbuffé, skulle kunna ha roligare sallader att erbjuda. Läs mer
    Nytorget 6
    4.2 / 5 i betyg — 6074 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra service och god mat. Bra kontakt innan. Fin lokal."
  • 2008-08-11

Magnus E skrev om Café Ångström
    Dyrt, långa köer och det läskiga ångström-monopolet de innehar är helt enkelt vidrigt. Läs mer
    Niklas B gillar detta
  • 2008-08-10

Jenny W skrev om Café Ångström
    Har bra utbud och bra öppettider, men alldeles för höga priser på smörgåsar och dylikt. Dock okej pris på luncher. Erbjuder god mat, goda smörgåsar och mycket trevlig och schysst personal. Mycket långa köer under lunchtid och under raster. Läs mer
    Nybrogatan 38
    4.2 / 5 i betyg — 5762 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde dagens rätt, pannbiff, löksky, lingon, pressgurka potatis. Tyvärr var potatisen mer eller mindre kokt, stenhård. Servitrisen kom,"
  • 2008-08-06

Stephanie N skrev om Café Ångström
    Café Ångström på Ångström (Uppsala teknologfakultet) är ett café att rekommendera. Eftersom det ligger i byggnaden där man studerar och det serverar det mesta är det välbesökt av studenter som icke studenter. Inga studentpriser dock, något dyrt. Läs mer