Topp 25 restauranger

Kaknästornet

2,464 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Kerstin P
    Kerstin P: Vi var runt 20 personer som tillsammans åt julbord den 16/12 kl. 15. Alla var mycket nöjda - en stor komplimang till er ...

Bockholmen Hav & Restaurang

3,677 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Anna Ö
    Anna Ö: För andra året i rad valde vi Bockholmen för vår julbord. Snabbt och proffsigt bemötande vid bokning och avstämning infö...

Nytorget 6

3,803 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Anna Z
    Anna Z: Min upplevelse av Nytorget 6 var utmärkt! Jättetrevlig och hjälpsam personal och fantastiskt god mat!

Djurgårdsbrunn

3,943 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Sara H
    Sara H: Julbord på Djurgårdsbrunn. Gott och trevlig miljö men delvis brister i personalens service.

Nybrogatan 38

3,642 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Carola G
    Carola G: Bra service & trevligt personal. Vi var på en söndags lunch

Tabbouli Södermalm

1,805 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Monika H
    Monika H: Trevligt bemötande och bra service. Fantastisk god mat.

Paraden

1,233 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Johan S
    Johan S: Helt okej, men inte men än så. Alltså servicen maten var bra klockren

Tabbouli City

1,237 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Andreas B
    Andreas B: Trevligt mottagande, snabb och bra service, god mat.

Le Rouge

2,113 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Marina J
    Marina J: Mysig restaurang, åt 3-rätters fick bra service och god mat!

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Sofia L
    Sofia L: Personalen pratade ej så bra svenska och det var svårt att diskutera specialkost med dem vilket gjorde det lite osäkert ...

Österlånggatan 17

1,915 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Charlotte T
    Charlotte T: Vi åt mycket gott och fick fin services från början (vinnaren 1 tr ner) till slut.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

The Barn

Kyrkogatan 11, Göteborg
    Välkommen att boka bord, komma förbi på drop-in eller beställa hem vällagad amerikansk mat gjord på svenska råvaror hos oss på The Barn!
    Daniel E
    Daniel E: Bra bemötande av personalen och riktigt bra mat

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Johan W
    Johan W: Trevlig och mysig miljö. God och riklig mat som passade hela familjen, inklusive en vegan.

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Meatballs for the people

Nytorgsgatan 30, Stockholm
    Sveriges första och enda köttbullerestaurang. Ekologiska köttbullar med spännande råvaror som tupp, älg, oxe, vildsvin, lax och så klart vegetariskt och mycket mer!
    Thomas J
    Thomas J: God mat og god service. Hit kommer vi gjerne tilbake neste gang vi er i Stockholm

Yolo

VENDEVÄGEN 14, Djursholm
    Linda P
    Linda P: Dyrt i förhållande till kvalitet och storlek på portion. Trevlig personal, dock lite kallt i lokalen (satt i hörnan vid ...

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Mikael C
    Mikael C: Mycket välkomnande från första början. Trevlig personal och lagom med info om mat och vin. Hade höga förväntningar som...

Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, Stockholm
    Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Katri E
    Katri E: Mkt bra bemötande. Vi handlade förrätt och varmrätt som båda höll hög standard och det var väl tilltagna portioner. VI...

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Fullersta L
    Fullersta L: Har gjort denna bokning i drygt 10 år och alltid varit nöjd så även denna gång. Trevligt bemötande god mat och en härlig...

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Karin G
    Karin G: Vi hade en helt fantastiskt trevlig kväll med god mat och trevlig personal.

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Erbelina H
    Erbelina H: Maten var helt otroligt god! Och tack för bra service!

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Anna N
    Anna N: En mkt trevlig kväll i juni,jättebra service av personalen,jättebra mat,trevligt när kocken presenterar maten vid bordet...

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, Stockholm
    Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Agneta B
    Agneta B: Trevlig lokal, om än något nära andra gäster. God mat, trevlig betjäning.

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Peter E
    Peter E: Finns inget att klaga på ! Trevligt bemötande, ypperlig service, god mat & dryck, perfekt bord för ändamålet. Rek st...