Topp 25 restauranger

Kaknästornet

2,528 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Patrick C
    Patrick C: Bra och trevlig personal. Köket var under ombyggnation men det var inget som märktes. Rena fönster mot den fina utsikten...

Bockholmen Hav & Restaurang

3,705 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Ewa L
    Ewa L: Mysig miljö och god mat. Mycket trevlig personal.

Djurgårdsbrunn

3,963 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Marie A
    Marie A: Bra personal eller mycket bra men maten höll inte högsta klass

Nytorget 6

3,876 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Hanna M
    Hanna M: Bra bemötande, snabb service. Trevlig lokal. Vi kommer gå hit igen.

Nybrogatan 38

3,711 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Patrik C
    Patrik C: Varmt och proffsigt mottagande. Väldigt trevlig bardisk att hänga vid en kort stund innan bordssittning. Servitören ...

Tabbouli Södermalm

1,853 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Pia H
    Pia H: Smidigt att boka bord på nätet. Mycket bra bemötande och service. Fantastisk mat!

Österlånggatan 17

1,968 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Katarina D
    Katarina D: God mat, trevlig atmosfär, bra musik.

Paraden

1,309 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Olle L
    Olle L: Tillmötesgående personal, god mat, trevlig inredning

Tabbouli City

1,257 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Johan L
    Johan L: Vi valde smakmenyn med kött och blev väldigt nöjda. Det var väldigt gott och mycket mat. Bra service och bemötande.

Le Rouge

2,174 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Annsofi V
    Annsofi V: Mycket behagligt, trevlig kypare och väldigt god mat. Vi firade vår bröllopsdag och är mycket nöjda

The Barn

Kyrkogatan 11, Göteborg
    Välkommen att boka bord, komma förbi på drop-in eller beställa hem vällagad amerikansk mat gjord på svenska råvaror hos oss på The Barn!
    Agneta B
    Agneta B: Mycket trevligt bemötande och supergoda hamburgare

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Maggan K
    Maggan K: Bra service och fantastisk mat

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Håkan L
    Håkan L: Trevligt bemötande och god mat! Rekommenderas!

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Meatballs for the people

Nytorgsgatan 30, Stockholm
    Sveriges första och enda köttbullerestaurang. Ekologiska köttbullar med spännande råvaror som tupp, älg, oxe, vildsvin, lax och så klart vegetariskt och mycket mer!
    Sofia M
    Sofia M: Mysigt ställe! God mat, humana priser och generösa portioner både mat och dryck.

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Stefan H
    Stefan H: Nytårs Arrangement som som vi bestilte var i toppen fra start til slut. Betjeningen var venlig og maden var i toppen ...

Yolo

VENDEVÄGEN 14, Djursholm
    Linda P
    Linda P: Dyrt i förhållande till kvalitet och storlek på portion. Trevlig personal, dock lite kallt i lokalen (satt i hörnan vid ...

Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, Stockholm
    Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Katri E
    Katri E: Mkt bra bemötande. Vi handlade förrätt och varmrätt som båda höll hög standard och det var väl tilltagna portioner. VI...

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Fullersta L
    Fullersta L: Har gjort denna bokning i drygt 10 år och alltid varit nöjd så även denna gång. Trevligt bemötande god mat och en härlig...

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Håkan S
    Håkan S: Det var bra! God mat och service.

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Karin G
    Karin G: Vi hade en helt fantastiskt trevlig kväll med god mat och trevlig personal.

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Anna N
    Anna N: En mkt trevlig kväll i juni,jättebra service av personalen,jättebra mat,trevligt när kocken presenterar maten vid bordet...

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, Stockholm
    Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Agneta B
    Agneta B: Trevlig lokal, om än något nära andra gäster. God mat, trevlig betjäning.

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Lina E
    Lina E: Supergod vällagad mat med kvalité!