Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån: 07:30-23:00
Tis-Tor: 07:30-00:00
Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-23:00

Läs vad 5134 kunder tycker om Nybrogatan 38

Erika J skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevligt, gott, mycket trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer

maria j skrev om Nybrogatan 38
    Deras tacos var gudomliga
    Mysigt ställe
    Bra service och otroligt god mat
    Prisvärt Läs mer

Lena B skrev om Nybrogatan 38
    God mat, dryck och service. Alla i sällskapet hade samma upplevelse. Läs mer

Wendela S skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal
    God frukost, havregrynsgröt croissant med blåbärsmarmelad och cappuccino!
    Mysig miljö
    Varit där många gånger och lika nöjd varje gång! Läs mer

Robee N skrev om Nybrogatan 38
    Super gullig personal och god mat! Det enda man skulle kunna klaga på är att det var något för varmt i lokalen på lunchen. Läs mer

Lena L skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt brunch, services sådär, saknade uppmärksamhet kring vad vi beställde. Msten delades ut fel kring vad vi beställde. Läs mer

Peter G skrev om Nybrogatan 38
    God mat, bra prisnivå och mycket bra service. Läs mer
  • 2019-10-22

Per H skrev om Nybrogatan 38
    Vänlig personal och bra mat som vanlig. Läs mer
  • 2019-10-22

Cecilia H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt o professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-21

Carl Melbye E skrev om Nybrogatan 38
    Jag tycker at Nybrogatan 38 har god mat och god service! Veldig god atmosfär också. Jeg vil rekommendera krogen. Läs mer
  • 2019-10-21

Susanne N skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch men tyckte inte nivån på maten var så bra. Trevlig personal dock. Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Susanne N
    Hej Susanne!
    Vad tråkigt att maten inte levde upp till dina förväntningar! Vi arbetar ständigt för att bli bättre och tar åt oss utav all kritik.
    Kul att du var nöjd med servicen, vi hoppas att du tittar förbi snart igen så får vi visa vad vi går för!

Karolina J skrev om Nybrogatan 38
    Supergod omelett och trevlig personal, men det tog otroligt lång tid att få vår mat och vi fick dryck rejält lång tid innan så kaffet var iskallt när vi äntligen fick vår brunch, lite synd. Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Karolina J
    Hej Karolina!
    Vad tråkigt att ni fick vänta länge på maten och att kaffet hann bli kallt. Bruncherna är ibland hektiska och maten kan då dröja längre än normalt. Men vi tar åt oss all kritik och jobbar ständigt för att bli bättre!
    Härligt att omeletten smakade bra när den väl kom, hoppas ni tittar förbi snart igen!

Lars E skrev om Nybrogatan 38
    Utsökt gott; kalvköttbullar och tartar. Trevlig personal, snabb service. Läs mer

Ann-Sofi H skrev om Nybrogatan 38
    Medelmåttig både service och mar! Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Ann-Sofi H
    Hej Ann-Sofi!
    Vad tråkigt att vi inte levde upp till dina förväntningar! Vi strävar ständigt efter att hålla hög kvalité på både servicen och maten, vi hoppas att du vill titta förbi igen så vi får visa vad vi går för!
  • 2019-10-19

Elin H skrev om Nybrogatan 38
    Välsmakande mat, trevlig atmosfär och god service. Läs mer
  • 2019-10-19

Monika H skrev om Nybrogatan 38
    Vi valde dagen lunch, serverades av en trevlig servitris .
    Tog lite tid innan vi fick beställa, men det var fullt med folk, så det var ok.
    Charmigt ställe ! Läs mer

Rachel J skrev om Nybrogatan 38
    Have been here a couple of times for lunch and dinner. Great food and service! Läs mer

Gudrun S skrev om Nybrogatan 38
    Hyr kontorsrum. Har blivit bra bemött, trevlig personal och utmärkt service! Det blev bättre än jag förväntade mig innan jag flyttade in. Trivs jättebra! Läs mer

Hélène K skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och bra lunch mat.
    Bra att ta med kunder och personal till er. Läs mer

Titti E skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt mat och trevlig och glad service! Läs mer

Katarina H skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt frukost, den var bra. Lite snålt med avocado på avocadosmörgås.
    Personalen var trevlig Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Katarina H
    Hej Katarina!
    Härligt att frukosten smakade bra! Vi strävar ständigt efter att bli bättre så vi tar åt oss av din kritik!
  • 2019-10-16

Eva F skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt, gott, trevlig och glad personal. Prisvärt utifrån läge och meny. Läs mer
  • 2019-10-16

Ewa T skrev om Nybrogatan 38
    Vi serverades en fantastiskt god fiskrätt (dagens lunch) och fick ett Trevligt bemötande.
    Minus för en kal och därmed skränig lokal Läs mer

Ulla H skrev om Nybrogatan 38
    Blev mycket bra bemött som alltid. God mat. Läs mer

Josephine S skrev om Nybrogatan 38
    Otrevlig och stressad personal. Vi fick menyerna i handen och sen fick vi själva leta efter vårt bord... har varit här förut och personalen är alltid ganska otrevlig. Tror inte att dem log en enda gång. Men maten är helt okej och det är mysigt inne i restaurangen. Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Josephine S
    Hej Josephine!
    Vad tråkigt att höra att vi inte levde upp till dina förväntningar. Vi strävar ständigt efter att hålla hög kvalité på både servicen och maten, vi hoppas att du vill titta förbi igen så vi får visa vad vi går för!

Sigrid T skrev om Nybrogatan 38
    Gott och trevligt på helglunch! Läs mer

Jan L skrev om Nybrogatan 38
    Fyra på middag-
    Helt utmärkt mat och service Läs mer

Gunilla M skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt service, vänligt bemötande och god mat Läs mer

Peter S skrev om Nybrogatan 38
    Måna om nöjda kunder vilket märks tydligt Läs mer

Kristina S skrev om Nybrogatan 38
    Det hade varit perfekt om inte ljudvolymen hade gjort måltiden nästan outhärdlig stundtals! Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Kristina S
    Hej Kristina!
    Restaurangen är liten och trång vilket ibland resulterar i att det blir lätt bullrigt när det är fullt.
    Hoppas ni vill titta förbi snart igen, i sådana fall rekommenderar vi att ni ringer in till oss så kan vi boka in en måltid på en dag som är mindre bullrig!

Monica K skrev om Nybrogatan 38
    Vi var 11 personer och all mat kom in samtidigt, hjälpsam personal. Väldigt god mat. Läs mer

Håkan J skrev om Nybrogatan 38
    1. Chèvre chaud hade behövt mer sötning (mer honung tex). För mycket samma textur och smak rakt igenom. Bra upplägg dock.

2. Burratan försvann av allt syrat tillbehör. Burrata har en fantastik krämig men mild smak, bör ej ackompanjeras med massa inlagda tomater med hög syra, då smaken av burrata försvann rätt rejält :/

3. Varmrätten Tonfisk med div meloner, örter, sötpotatis mm var helt ok! Perfekt stektid på tonfisken imho (typ ingen alls) Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Håkan J
    Hej Håkan!
    Vad tråkigt att maten inte levde upp till dina förväntningar! Vi strävar ständigt efter att hålla hög kvalité på både servicen och maten. Vi har precis genomgått ett mindre menybyte, titta förbi igen och testa några utav de nya rätterna!

Olle N skrev om Nybrogatan 38
    Vi blev väl bemötta o de erbjöd oss direkt att byta till ett avsides bord som vi direkt gärna gjorde. Trevlig o proffsig personal som serverade god mat. Läs mer

Ulf Z skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig personal. Fin stämning. Läs mer

Charlotte F skrev om Nybrogatan 38
    God, varierande, spännande mat och flera rätter med hälsosam touch. Mycket bra priser i förhållande till många andra restauranger. Bra vin/drinkutbud. Trevlig personal. Läs mer

Kerstin S skrev om Nybrogatan 38
    Chambre separee. Mycket trevligt bemötande. God mat och rimliga priser. Läs mer

Anki H skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal och god mat. Trevlig atmosfär Läs mer

Dominic S skrev om Nybrogatan 38
    Avnjöt en fin tvårätters middag med vin! Servicen var alert och trevlig. Kunnandet om vinförslag till vår middag bra. Middagen i sig vällagad och god. Miljön mycket trevlig.

Den enda större förbättring jag kan se är:
    1) Två timmars sittning känns alltid i kortaste laget. 30 min extra hade gjort susen, vilket skulle resultera i totalt 2.5 timmar.

Keep up the good work! Läs mer

Annica G skrev om Nybrogatan 38
    Tråkigt att vi inte fick Chambre Separee som vi trodde att vi bokade. Väldigt Otydligt på Hemsida då man klickar på knappen för att boka C.S. men ändå inte kommer till de borden utan andra ligger "före"...
    Sämre; Beställde Entrecote "medium well" men den var blodig, inte rosa. Väldigt hög ljudnivå.
    Bättre; God förrätt och väldigt gott vin. Serveringspersonalen trevlig. Läs mer
    2019-10-22 Nybrogatan 38 svarar Annica G
    Hej Annica!
    Vi förstår att det kan uppfattas otydligt på hemsidan. Vi strävar alltid efter att bli bättre och tar givetvis detta vidare för att i framtiden underlätta vid bokningar utav Chambre séparée!
    Vad tråkigt att maten inte riktigt levde upp till dina förväntningar! Vi hoppas att du vill titta förbi igen så vi får visa vad vi går för!

Annika B skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt middag och maten var utmärkt. Personalen väldigt bra och kunde komma med bra rekommendationer angående dryck etc.
    Vi var båda väldigt nöjda och kan verkligen rekommendera restaurangen.
    Vi kommer tillbaka. Läs mer

therese S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra service och bra mat. Fick sitta kvar och avsluta trots att vår tid var ”ute” vid bordet. Läs mer

Olivia H skrev om Nybrogatan 38
    tyckte det var väldigt god mat, trevlig omgivning o trevlig personal Läs mer

Anders R skrev om Nybrogatan 38
    Dagens lunch, som var en mycket bra och prisvärd lunch, och ett trevligt bemötande. Läs mer

Sofie F skrev om Nybrogatan 38
    Vällagad röding! Trevlig och kompetent personal. Bokningen respekterades. Jättenöjd med mitt val. Läs mer

Karin H skrev om Nybrogatan 38
    Vi ,sällskapet på 8 personer ,gamla skolkamrater-nu 75 plus
    Fick sitta i sk chambre separee,vilket passade våra samtal
    och skratt alldeles utmärkt
    Alla åt dagens lunch och drack husets vin ,allt till belåtenhet

Mycket väl bemötta av en ung personal ,om är servicemedvetna
    Vi kommer gärna tillbaka till 38_an
    Hälsningar
    Karin Läs mer

Charlotte L skrev om Nybrogatan 38
    Lunch med god vän. Åt deras laxsallad som jag ätit tidigare. Blir alltid trevligt bemött, god mat och betalningen är snabb. När det är fullsatt blir det väldigt hög ljudvolym. Säkert kort för frukost och lunch, äter dock sällan middag där. Läs mer
  • 2019-10-08

Katrine W skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod dagens samt trevlig personal! Läs mer
  • 2019-10-08

Hugo T skrev om Nybrogatan 38
    Åt tre rätters middag, allt var mkt bra! Läs mer
  • 2019-10-07

Eva H skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig lunch, god mat och hyfsade priser. Läs mer
  • 2019-10-07

Othilia E skrev om Nybrogatan 38
    Entrecoten med pommes + bea. Toppenbra.

Akustik och rum var jättemysigt.

Densamma personalen, bra mottagande. Läs mer

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm