Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån: 07:30-23:00
Tis-Tor: 07:30-00:00
Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-23:00

Läs vad 5478 kunder tycker om Nybrogatan 38

Filip S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat till rimligt pris. Kalvköttbullarna är en klassiker. Ankconfit var också bra, och mycket mättande. Gillar dock andra rätter mer på restaurangens meny. Läs mer

Göran N skrev om Nybrogatan 38
    Lättare frukost med latté, som alltid supergott och trevligt bemötande. Är alltid supernöjd när jag går dit! Läs mer

Gunnar P skrev om Nybrogatan 38
    god mat trevligt kött strips och öl gott Läs mer

Anna O skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod lunch där både ”dagens” och klassikern köttbullar med mos smakade fantastiskt. Snabb service. Fick bordet på bokade tiden. Läs mer
  • Daniel R

2020-02-28

Daniel R skrev om Nybrogatan 38
    Allt var bra utom bullret klagade mina affärsbekanta Läs mer

Bengt J skrev om Nybrogatan 38
    Entrecoten var ej bra (seg)
    Servicen bra Läs mer

Marianne D skrev om Nybrogatan 38
    Ser trevligt ut, men lite rörigt i entrén innan man får sitt bord. Trevlig kompetent personal. Borden lite för nära varandra andra, om man vill tala mer enskilt. Jordärtskocksoppan smakade för lite och var för liten portion. Gott bröd men smörblandningen var rent ut sagt äcklig.Husets vita var okej. Läs mer
  • 2020-02-27

Charlotte S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, dryck. Men abrupt avslut pga nya gäster. Tråkigt! Som gäst vet man om tidsgränsen, och den är ok, men då måste personalen/servicen fungera snabbare även mot slutet av middagen. Läs mer
  • 2020-02-27

Lena W skrev om Nybrogatan 38
    Vi var 2 personer som åt en oinspirerad råbiff tartar.
    Smaklöst och trist tyvärr.
    Servicen var OK förutom att vi fick be om aioli eller ngn sås till pommes 2 ggr och personalen "kunde inte lova något".
    Kan det vara så svårt när det fanns chilimajonnäs på salladen?
    Kommer inte att gå dit igen, Stockholm är fullt av restauranger. Läs mer
  • 2020-02-25

Ewa G skrev om Nybrogatan 38
    God mat och mkt trevlig personal. Lite trångt mellan borden. Läs mer
  • 2020-02-24

Herman H skrev om Nybrogatan 38
    bra atmosfär, utmärkt service och underbar mat Läs mer
  • 2020-02-23

Ulla B skrev om Nybrogatan 38
    Frukost
    Bra bemötande men kunde vara mer kundfokuserat
    Trevlig lokal bra mat Läs mer
  • 2020-02-23

Linn E skrev om Nybrogatan 38
    Mysig miljö och fantastisk mat! Läs mer
  • 2020-02-22

Jeanette L skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat. Men fick köa innan hovmästaren kom. Fick vänta på att beställa. Fick vänta på det mesta.... Läs mer
    2020-02-23 Nybrogatan 38 svarar Jeanette L
    Hej Jeanette!
    Vi är väldigt måna om att leverera en proffsig och snabb service. Ibland kan en hovmästare "fastna" någon annanstans, och då kan det hända att man får vänta en aning. Vi jobbar så snabbt vi kan men är det mycket att göra blir det förstås lite väntetid ibland.
    Tack så mycket för din feedback, vi kan alltid bli bättre!
  • 2020-02-22

Mats I skrev om Nybrogatan 38
    Middag för 3 personer. Gott, bra service och trevligt. Hit går jag gärna igen Läs mer

Jennifer H skrev om Nybrogatan 38
    Grekisk yoghurt med nötter och sylt!
    Har besökt N38 många gånger och de har väldigt goda frukostalternativ. Servicen varierar från gång till gång. Läs mer

Eva F skrev om Nybrogatan 38
    Great service, relaxed atmosphere and a nice meal! Läs mer

Christina B skrev om Nybrogatan 38
    Alltid vansinnigt god och vällagad mat till bra priser. Väldigt trevlig personal. En favorit. Läs mer

Katarina B skrev om Nybrogatan 38
    Frukost bra bemött o bra besök lite lång väntan på att få betala. En mkt bra restaurang över lag. Läs mer
  • 2020-02-20

Karolina J skrev om Nybrogatan 38
    Bokade chambre separee, supermysigt rum, kunde själv koppla in egen musik och bra personal! Bara bra! Läs mer
  • 2020-02-19

Katarina H skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt en riktig god middag och firade vår 15 åriga son. Alla var nöjda med sina rätter, allt från tonfisk taco till Mac'ncheese. Biffsalladen underbar och kalvköttbullarna likaså! Mysig miljö med mycket gäster och ett trevligt sorl. Snabb och trevlig servering. Läs mer
  • 2020-02-19

Cajsa B skrev om Nybrogatan 38
    Mysig miljö, trevlig personal och jättegodmat! Läs mer

Irene O skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat och utmärkt service. Fick även maten snabbt. Läs mer

Caroline B skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat men alldeles för kort sittnings-tid. Fick gå innan kaffet. Läs mer
    2020-02-18 Nybrogatan 38 svarar Caroline B
    Hej Caroline!
    Härligt att maten smakade bra!
    Vi har lite olika sittider att erbjuda, både korta och lite längre. Hör gärna av dig till oss vid nästa bokningstillfälle, går bra både på telefon och mail, så hjälper vi dig att boka en längre sittid!

Gustav K skrev om Nybrogatan 38
    Entrecote, perfekt stekt och mycket smakrikt, samt väldigt god sås pommes och god förrätt i råbiff samt tonfisk taco. Läs mer

Catrin B skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt frukost och det var den bästa frukosten på länge. Allt var kanonbra, maten servicen och lokalerna👍👍👍 Läs mer

Eva A skrev om Nybrogatan 38
    Rådjursfilé Mycket bra. Bra bemötande vid allergi.
    Hela besöket var en trevlig upplevelse. Läs mer

Johan M skrev om Nybrogatan 38
    God mat fantastisk atmosfär rimliga priser,
    Bra kvarterskrog! Läs mer

Louise L skrev om Nybrogatan 38
    Personalen var inte så uppmärksamma men maten var god och prisvärd Läs mer
    2020-02-18 Nybrogatan 38 svarar Louise L
    Hej Louise!
    Tack för din feedback, det är viktigt för oss att servicen alltid är professionell och vi kan alltid bli bättre. Vi ses snart igen!
  • 2020-02-16

Monica T skrev om Nybrogatan 38
    Dagens lunch.
    Mycket vänligt bemötande.
    Alltid god mat.
    Mycket bra, men lite trångt. Dock.....
    med större lokal försvinner det charmiga.
    Så....flytta aldrig! Läs mer

Björn H skrev om Nybrogatan 38
    Varmt och fint bemötande. Vällagad mat. Underbar atmosfär. En pärla på Östermalm. Läs mer

Josefin W skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trevlig atmosfär, bra service och god mat! Både hjorten och entrecôten var riktigt goda. Läs mer

Göran W skrev om Nybrogatan 38
    Första besöket. Vi åt dagens lunch som var riktigt god. Trevlig service och bra atmosfär. Blir säkert fler besök. Läs mer

Thomas S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och perfekt service med kunnig personal. Extra plus till moderata priser. Läs mer
  • 2020-02-14

Catrin H skrev om Nybrogatan 38
    Vin åt en fantastisk middag och kyparen var bra, när han kom ihåg att vi redan hade beställt och när han kom ihåg vad vi hade beställt.
    . Läs mer
  • 2020-02-14

Anna C skrev om Nybrogatan 38
    Jättegott, jättetrevligt, härlig personal. Älskar stället! Läs mer
  • 2020-02-13

Robert J skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevlig lunch. God mat och riktigt trevligt bemötande. Väldigt nöjd. /RJ Läs mer
  • 2020-02-13

Ulla Z skrev om Nybrogatan 38
    Själv åt jag en utsökt omelett och ett glas vitt vin. Mycket trevlig, tjänstvillig och kunnig personal.
    Har besökt "38:an" tidigare och tycker att det är en mycket trevlig restaurang. Härlig miljö och känsla.
    Bor i närheten och det är litet av en kvarterskrog om man lyckas få bord. Läs mer

Maria G skrev om Nybrogatan 38
    Jag hade bokat källaren för en middag med en föreningsstyrelse, 8 p. Lokalen var mycket bra för oss.
    Vi betjänades av en i våra ögon orutinerad servitör. Huvudbeställningen gjordes OK men senare kompletteringar togs upp väldigt hastigt utan att invänta att alla fått beställa vad de ville.
    Flera av varmrätterna var ljumma vid serveringen och när en av oss klagade på detta förstod han inte riktigt problemet utan ställde frågan hur hon ville ha filen stekt. Det självklara svaret är varm, inte mera stekt. Den var dock perfekt när den kom tillbaka.
    Smaken på all mat var genomgående mycket god och vi uppfattade den som prisvärd.
    Till sist, han ville nog göra ett avslappnat och gott intryck på oss men hans låga gnolande var bara störande, tyvärr. Läs mer
    2020-02-18 Nybrogatan 38 svarar Maria G
    Hej Maria!
    Härligt att ni var nöjda med maten, trots missförståndet mellan er och er servitör.
    Alla som jobbar hos oss är kunniga vad gäller mat, dryck och service och vi anser att alla gör sitt yttersta för att leverera en riktigt bra service. Dock så kan vi alltid bli bättre, så tack för din feedback!
    Hoppas ni tittar förbi snart igen!

Monica F skrev om Nybrogatan 38
    Vänligt mottagande, brett menyval, bra service, supergod mat!
    Jag kommer gärna tillbaka! 😃 Läs mer

Helena K skrev om Nybrogatan 38
    Ovänligt och oproffsigt bemötande!
    Lunchmöte med viktig kund. God omelett. Bra i början med lagom uppmärksamhet. Tyvärr avslutades besöket med att en sur servitris sa att vi suttit för länge och att nästa gäster fått vänta. Min kund, som i princip blev utskälld, var mycket förvånad över bemötandet. Bredvid oss satt ett herrsällskap lika länge som slapp detta bemötande. Allt enligt kundens upplevelse då jag själv var på toaletten. Hela denna tråkiga upplevelsen kunde lätt ha undvikits om vi vänligt och diskret i god tid fått information om tid för sittningen och att den snart var slut. Min assistent sa att i bokningen fanns information om tiden men den såg tyvärr inte vi. Kan verkligen inte rekommendera lunchmöte hos er. Läs mer
    2020-02-18 Nybrogatan 38 svarar Helena K
    Hej Helena!
    Tack för din feedback, vi strävar alltid efter att leverera en professionell service och kan alltid bli bättre.
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-02-11

Bertil D skrev om Nybrogatan 38
    Måltiden var helt OK. Menyn var i minsta laget. Endast en rätt som "dagens". Ljudnivån i högsta laget. Vi kom 12.30 och inte förrän vid 13.15 kunde man föra ett samtal i normalt tonläge.
    Personalen uppmärksam och mycket vänlig. Vi kan tänka oss att komma tillbaka. Läs mer
    2020-02-18 Nybrogatan 38 svarar Bertil D
    Hej Bertil!
    Det stämmer att vi serverar en dagens lunch varje vardag. Utöver den så har vi även en stor a la carte-meny med massa gott!
    Vad gäller ljudnivån så blir det högljutt när det är fullt i restaurangen. Ring gärna direkt till restaurangen eller maila oss vid nästa bokningstillfälle så hjälper vi er att hitta en dag och tid som är mindre "bullrig"!
  • 2020-02-11

Jesper A skrev om Nybrogatan 38
    Bra varierad meny. Mycket trevlig personal. Mysig miljö. Läs mer
  • 2020-02-10

Britt C skrev om Nybrogatan 38
    Vi har varit hos er flera gånger, senast innan denna gången var det før några år sedan.
    Lika fin upplevelse varje gång både nær det gæller service och rætter/vin.
    Vældigt trevligt. Läs mer
  • 2020-02-10

Susanna Å skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt trevlig personal och kanonbra service! Läs mer
  • 2020-02-09

Anette D skrev om Nybrogatan 38
    Skön stämning och mycket trevligt bemötande från början till sut. Läs mer
  • 2020-02-09

Annika A skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat, trevlig personal. Det som hade kunnat vara bättre var ljudnivån. Läs mer
  • 2020-02-08

Marthe S skrev om Nybrogatan 38
    Vi var 5 kollegaer som spiste forskjellige retter, og alle var veldig fornøyde. God service, uformell og god stemning. Har vært der mange ganger og skal selvfølgelig tilbake. Läs mer
  • 2020-02-07

Anneli L skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt, bra service och väldigt god mat Läs mer
  • 2020-02-07

Vanessa T skrev om Nybrogatan 38
    Personal är trevlig och tillmötesgående. Maten(åt lunch) är under all kritik, nästintill oätbar, likadant tycker mina väninnor. Jag har under senaste året pga usla maten enbart tagit kaffe el annan dryck och undvikit maten om jag mött upp någon där. Och därtill är priserna för höga, sjabbig mat kan man inte ta de priserna för. Läs mer
    2020-02-10 Nybrogatan 38 svarar Vanessa T
    Hej Vanessa!
    Härligt att du gillar servicen, men vad tråkigt att maten inte lever upp till dina förväntningar!
    Vi jobbar ständigt och hårt för att hålla en hög kvalité på maten och vi är väldigt stolta över vad köket levererar varje dag.
    Vi hoppas självklart att du kommer tillbaka så får köket visa vad de går för!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm