Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Sön: 10:00-23:00

Läs vad 4943 kunder tycker om Nybrogatan 38

• 2019-08-23

Ellinor R skrev om Nybrogatan 38
    Jag åt kalvköttbullar och avslutade med en créme brulée som båda var supergoda! Så maten får 5/5. Däremot var lokalen väldigt högljudd och borden var placerade väldigt nära varandra längs soffan så det kändes som mitt sällskap åt tillsammans med okända människor vilket inte var så trevligt. Personalen var jättetrevliga och själva stilen på restaurangen var mysig och välkomnande. De hade en uteservering också som såg väldigt fin ut! Läs mer

Louise S skrev om Nybrogatan 38
    Har alltid gillat Nybrogatan 38. Mysigt ställe. Härlig atmosfär, Dock var vi blandat nöjda med maten, den var ok men saknade det sista biten denna gång, Läs mer

Marie S skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service! Hög ljudvolym gjorde det dock ganska svårpratat runt bordet. Läs mer

Sanna K skrev om Nybrogatan 38
    Personlig service, vällagat mat, mysig stämning Läs mer
  • 2019-08-20

Helena Ö skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch med mitt team på jobbet.
    Maten var god (inte fantastisk) och bemötandet av personalen inte bra. Min upplevelse var att personalen fokuserade mer kring allt runt omkring snarare än att se lunchgästerna. Läs mer
    2019-08-20 Nybrogatan 38 svarar Helena Ö
    Hej Helena.
    Självklart ska det inte vara på så sätt att ni känner er bortglömda. Vi tar åt oss av ditt omdöme och jobbar självklart mot en förbättring.

Med Vänliga Hälsningar

Ingrid N skrev om Nybrogatan 38
    Snabb och trevlig service. Maten något medioker. Läs mer
  • Fanny K

2019-08-19

Fanny K skrev om Nybrogatan 38
    16 augusti åt jag en god frukost som bestod av grekisk yoghurt med müsli, skivad apelsin och en dagens juice som innehöll spenat, kiwi och apelsin. Servicen var bra, alla var trevliga och maten var god. Efter jag hade ätit kände jag mig plötsligt dålig och ett tag senare behövde frukosten komma upp. Jag mådde som vanligt efteråt. När det är så pass akut och man mår bra efter tyder detta tyvärr på matförgiftning, att det var något dåligt jag ätit som kroppen genast avvisade. Jag hade inte ätit någonting annat än frukosten. Mina tankar går genast till att det var någon ingrediens i juicen som inte var bra längre. Tidigare gånger jag varit på Nybrogatan 38 har det varit jättebra och maten har varit god. Mycket tråkigt att detta hände. Läs mer

Håkan E skrev om Nybrogatan 38
    Frukost
    Trevligt bemötande från personalen
    Besöket motsvarade förväntningarna Läs mer

Veronica S skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal, god mat och god stämning. Läs mer

Susanne M skrev om Nybrogatan 38
    Hade hört positivt om restaurangen så förväntningarna var höga. Men vi fick ett dåligt bemötande och servicen var under all kritik genom hela besöket. Maten var det som vägde upp. Läs mer

Astrid T skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevligt och gott! Kommer absolut komma tillbaka igen. Läs mer

Hanna L skrev om Nybrogatan 38
    Jag åt röding, väldigt gott med vacker uppläggning. Aningen små portioner för att äta bara en huvudrätt. Supertrevlig personal och lokal! Läs mer

Carina A skrev om Nybrogatan 38
    + mycket bra bemötande och service.
    + bra bord där vi satt.

- för hög ljudnivå i lokalen.
    - omeletterna som två av oss valt var inte goda - den ena för lös och den ned räkor var väldigt salt. Läs mer

Inga-Lill R skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, god mat men fruktansvärt sunkig toalett. Borde ha städning kontinuerligt en fredag en/kväll Läs mer

Tommy E skrev om Nybrogatan 38
    Efter rek hade vi höga förväntningar på restaurangen, som infriades med råge. Trevlig och kunnig personal och våra val på menyn, tonfisk och ankbröst, var fantastiskt goda. Läs mer
  • Charlotte O

2019-08-17

Charlotte O skrev om Nybrogatan 38
    Fint bemötande, bra service och god mat. Läs mer

Anitha S skrev om Nybrogatan 38
    Middag 3 pers först satt vi inne men ganska snabbt fixades det bord ute Läs mer

Karin K skrev om Nybrogatan 38
    Stökig lokal och dålig akustik som gjorde det svårt att prata. Den glutenintoleranta fick bröd, det var bra men de glömde bort oss andra. Konstig servering av förrätterna. Dukade knappt av bordet. Skyllde på att ölen vi ville ha hade tagit slut kl 2000 en vanlig onsdag, istället för att säga som det förmodligen var, missat att beställa eller ngt. Medelmåttig mat. Ej prisvärd, tom dyr! Kort sagt gå inte dit! Läs mer

Briten K skrev om Nybrogatan 38
    Bjöd min sondotter på lunch. Vi åt huvudrätt och kaffe med tryffel till på gatan.
    Trevlig och tillmötesgående betjäning, men långsam. Restaurangen var i princip fullsatt både inne och ute, och servitörerna jobbade på, men hann inte hålla flödet igång. Vi hade iofs inte bråttom,.
    Vi var nöjda med besöket. Läs mer

Michele G skrev om Nybrogatan 38
    De fixade bord på kort varsel.
    Trevligt bemötta.
    God mat.
    Minus (För starkt/beskt kaffe) Läs mer

Anders K skrev om Nybrogatan 38
    -Åt Ankbröst
    -Mycket trevligt bemött
    -Över förväntat
    -Trevligt och gott med bra service Läs mer

Jenny L skrev om Nybrogatan 38
    Så trevlig servitör! God mat Gott vin! Läs mer

Ann N skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, god mat, trevlig lokal Läs mer
  • 2019-08-15

Gabriella B skrev om Nybrogatan 38
    god mat och härlig atmosfär. går gärna hit så ofta ja kan. denna gången var det för frukost och så smaskig omelett. Läs mer
  • 2019-08-15

Suzanne H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande, miljö, samt mycket god mat! Klart min favorit krog. Läs mer

Gunilla D skrev om Nybrogatan 38
    Jag bor I Los Angeles men är ursprungligen från Stockholm och Nybrogatan 38 är ett måste när jag är på besök. Deras kalv köttbullar är de bästa i stan. Läs mer

Ylva L skrev om Nybrogatan 38
    Mysig söndags-brunch. Gott och bra service. Läs mer

Alexandra L skrev om Nybrogatan 38
    Är stamkund sen många år tillbaka och tycker ändå standarden blivit bättre med tiden! Läs mer

Liis P skrev om Nybrogatan 38
    Besökte för brunch. Superbra mat! Läs mer
  • 2019-08-11

Mette K skrev om Nybrogatan 38
    Middag - omelett og and, veldig godt! Smakte dadler og chevre til forrett, nydelig! Läs mer
  • 2019-08-10

Charlotte H skrev om Nybrogatan 38
    Jätte bra service. Prova deras Falafel värt en extra omväg för. Läs mer
  • 2019-08-10

Alba S skrev om Nybrogatan 38
    Great food and nice servicie. Needs a bit of attention while welcomimt and sitting the guest. Läs mer
  • 2019-08-09

Jessica E skrev om Nybrogatan 38
    Frukost med kollega
    Mycket trevlig personal och bra utbud på meny. Läs mer
  • 2019-08-08

Åsa S skrev om Nybrogatan 38
    Dagens var slut. Lite rörigt men det vi beställde smaka gott. Tyvärr stämde inte menybeskrivningen av rätten med det vi fick. Läs mer
    2019-08-10 Nybrogatan 38 svarar Åsa S
    Hej Åsa!
    Härligt att låsa att ni tyckte maten smakade bra. Självklart ska vi se över angående menybeskrivningen så det inte blir några missförstånd.

Med Vänliga Hälsningar
  • 2019-08-08

Johan F skrev om Nybrogatan 38
    Toppenservice och mat. Tack för det! Läs mer
  • 2019-08-07

Ulrica M skrev om Nybrogatan 38
    Grym service av servitris.
    God mat. Kött i biffsallad ngt segt är enda minus. Läs mer
  • 2019-08-06

Gustaf G skrev om Nybrogatan 38
    Vi bar 4 stycken som käkade middag på Nybrogatan 38.
    Maten var väldigt bra. Servicen var också rätt bra. Läs mer

Olle S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bås i matsalen. Bra service med goda rekommendationer vilket innebar att både för- och varmrätter passade allas respektive smaker, liksom vinerna som var väl prisvärda, vilket man inte alltid tycker.

Vi var alla tre mycket belåtna efter vår måltid. Läs mer

Felicia K skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt service. Otroligt god entrecote, pommes, bea och sedan kaffe latte! Läs mer

Leif M skrev om Nybrogatan 38
    Jag kan varmt rekommendera Nybrogatan 38 där maten var av toppklass, servicen likaså med väldigt trevlig personal. Läs mer
  • 2019-08-04

Sarah H skrev om Nybrogatan 38
    Lovely birthday meal here - food was delicious - only dissapointment was that we were rushed off our table at the end. We had been there for 1 hour 45 and my booking said I had the table for 2hr 30. Läs mer
  • 2019-08-04

Natalia W skrev om Nybrogatan 38
    It's a nice restaurant with good ambiance and attentive waiters. Menu is good but the food portions are a bit too small in my opinion. Läs mer
  • 2019-08-03

Stina H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig personal, snabb service och väldigt god mat. Bra vintips fick vi också! Läs mer
  • 2019-08-03

Dennis B skrev om Nybrogatan 38
    Good food, good service.
    Very good meatballs Läs mer
  • 2019-08-02

Marie N skrev om Nybrogatan 38
    God mat och dryck
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • 2019-08-02

Maria O skrev om Nybrogatan 38
    Vi valde alls olika rätter och var alla lika nöjda. Supertrevlig och uppmärksam personal som bidrog till att vi fick en jättetrevlig kväll med familjen på stan. Läs mer
  • 2019-07-10

Lina E skrev om Nybrogatan 38
    Toppenlunch med "rea" på vin inför sommarstängning. Supertrevlig personal. God mat. En allt igenom mycket angenäm upplevelse. Läs mer
  • 2019-07-08

Maria H skrev om Nybrogatan 38
    Maten var över förväntan. Åt tonfisken som huvudrätt, riktigt bra. Kan varmt rekommenderas.

Sittningarn kunde dock vara ngt längre än 2 timmar Läs mer
  • 2019-07-08

Anna F skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt brunch, alla var nöjda med sin mat och vi fick jättefin service. Läs mer
  • 2019-07-06

Ulla S skrev om Nybrogatan 38
    4 personer åt middag. Maten var god men ankan var lite seg. Ljudvolymen i lokalen var hög. Eftersom vi bara var 4 kunde vi i alla fall konversera med varandra. Personalen var vänlig och uppmärksam.
    Vi kan tänka oss att återkomma Läs mer

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm