Rekommenderat företag 2016 - Nybrogatan 38
Rekommenderat företag 2015 - Nybrogatan 38

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 2342 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Kerstin G
    Kerstin G skrev om Nybrogatan 38
    Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Nybrogatan 38
    Underbart! Trevligt bord och bra service!!
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig restaurang med en trivsam miljö och bra mat. Trevlig personal!
  • Elise T
    Elise T skrev om Nybrogatan 38
    Our experience at Nybrogatan 38 was otherwise very successful, the only unfortunate event being that we were asked to move from our table since the next reservation was coming up. In the future, we hope the orders could be taken more quickly / food brought to the table more quickly so that everyone would have the chance to enjoy a full meal.

Other than that, food and drinks as well as the atmosphere were awesome.
  • Sara U
    Sara U skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk god mat och trevlig personal. Intimt, sorligt och härligt! Frukost, brunch, lunch eller middag - alltid god stämning.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Nybrogatan 38
    utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt,
  • Jasmin D
    Jasmin D skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt, bra mat, lite överprisat.
  • Emma B
    Emma B skrev om Nybrogatan 38
    Bemötandet var perfekt. Bra service, maten kom in fort. VI beställde eggs benedict, eggs royale och en annan äggrätt. Alla PERFEKTA! Sedan beställde vi desert. Detta är det enda som inte var mitt i prick. Fattiga riddarna hade mer att önska. Borde varit krispigare och smakat mer. Annars var besöket super!
  • Lotte I
    Lotte I skrev om Nybrogatan 38
    Älskar Nybrogatan 38! God mat, trevlig kvarterskrogsstämning, serviceinriktad och trevlig personal. Vår favorit sedan vi flyttade från Söder till Östermalm.
  • Anna L
    Anna L skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk service och god mat!
  • Christian L
    Christian L skrev om Nybrogatan 38
    trevligt ställe med mkt på menyn och bra priser
  • Eva H
    Eva H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig kvarterskrog med gourmet mat o fantastiskt fin service. Var mitt första besök men absolut inte det sista!!
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt god mat till väldigt bra priser, rekommenderas!
  • Malin L
    Malin L skrev om Nybrogatan 38
    För lite mat på tallriken. Trevlig atmosfär.
  • Fredrika B
    Fredrika B skrev om Nybrogatan 38
    Alltid superhärlig atmosfär, god mat och trevlig personal. /Fredrika Bernadotte
  • Marie B
    Marie B skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande god mat till bra priser. Dock var min risotto lite för fet och lite för salt annars var allt kanon!
  • Ina J
    Ina J skrev om Nybrogatan 38
    Så trevlig stämning och gott kaffe samt mycket att välja på. Bordsservering.
  • Maja A
    Maja A skrev om Nybrogatan 38
    Lite töntig servering, med omotiverat inställsam ton. Min fisksoppa var rätt okryddad och jag fick fixa sked på egen hand. Min väninnor mat var snäppet bättre.
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Nybrogatan 38
    Nybrogatan 38 skulle jag vilja beskriva som ett gemytligt kryp in. Med smakfull detaljrik nordisk stil, hårda inrednings material och öppet upphöjt kök.

Endast med ett stationstopp ifrån cityterminalen vid Östermalmstorg är det en mycket kort promenad till denna trevliga krog i tätbebyggt klassiskt bostadsområde från sent 1800-tal.

Restaurangens menykort likväl brödkorgen kännetecknar bockholmsgruppen koncept. Med enkla smakfulla rätter allt från vegetariskt, fisk och kötträtter gled även denna drygt två timmar långa sittning väldigt fort.

Med start av välblandade cocktails till vår uppskattning avnjöts en trerätters middag. Dessertmenyn lockade mig och mitt sällskap till Passionsfruktcréme med kokos och chokladflarn, ursäkta uttrycket, men den knullade verkligen i munnen! Pris intervallen för menyn är lika inbjudande som menyn i sig. Med ett avslutande fräst toalettbesök promenerade vi vidare ut i snökaoset som rådde denna sena onsdagskväll.

Med förbokat bord och höga förväntningar med tanke på prisande recensioner blev kvällens enda och helt klart största besvikelse ett ouppmärksamt välkomnande och ett likgiltig servicepersonal med låg kunskap om den gedigna vinlistan samt orimligt låg väntetid för cocktailsen.

Nybrogatan38 höll hög kvalitet men är inte bockholmsgruppens flaggskepp. Trots detta är det som tillsynes, värt besöket.

Varm rekommendation.
  • Eva R
    Eva R skrev om Nybrogatan 38
    Jag är mycket nöjd med service och meny och kommer att äta fler frukostar på Nybrogatan 38. Kanske lite trångt mellan borden, men uppskattade möjligheten att få sitta i fönstret.
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Nybrogatan 38
    TipTopp! Alltid bra. Svårt att boka men bord fås nästan alltid inom 15 min
  • Alice B
    Alice B skrev om Nybrogatan 38
    Jättetrevlig personal, alltid jättegod mat.
  • Stina K
    Stina K skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt frukost hos er. Trevlig restaurang men vi tyckte att maten inte motsvarade priset.
  • Mats S
    Mats S skrev om Nybrogatan 38
    Bra service,vi väntade på maten i ca.5min,maten är väldigt vällagad och enormt prisvärd.Dit återvänder vi gärna.
  • Christina L
    Christina L skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande på resturangen. Vi hade varit bra om vi kunde haft bordet en halvtimma till.
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig frukostmeny och lokal.
    Tråkig personal - ingen värme i servicen och inte ett smile.
  • Christin H
    Christin H skrev om Nybrogatan 38
    Härlig lokal och meny, tyvärr så dras betyget ner då vi inte såg ett enda leende från servisen under lunchen. Det är trist när ett ställe som tidigare har haft superhärlig personal plötsligt har ett gäng som ser ut som dom antingen var ute och svirade på krogen kvällen innan eller avsaknad muskler i ansiktet.
    Alexander B gillar detta
  • Mia S
    Mia S skrev om Nybrogatan 38
    Gillar allt med Nybro38. Maten, personalen, atmosfären.
  • Michael J
    Michael J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra och gott vegetariskt alternativ!
  • Regina R
    Regina R skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat! Mysig atmosfär och trevligt bemötande.
  • Jenny C
    Jenny C skrev om Nybrogatan 38
    En favorit med bra meny, trevlig personal och bra bar.
  • Anna B
    Anna B skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och service. Dock känner man sig stressad över dessa två timmars sittning. Vi var påklädda kl 18.59. Och fick höra fr servitören 3-4 ggr om klockan och att vi bara hade bordet till 19.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Nybrogatan 38
    Alltid trevliga, dock så kändes det idag lite stressigt. Det var en affärslunch jag hade bokat och så fort tallrikarna var bortplockade så fick vi notan på bordet, något som gjorde att vi kände oss lite stressade och vi hann inte prata färdigt om det vi hade möte om.
  • Cathrine H
    Cathrine H skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt god mat och trevlig miljö
  • Tesa M
    Tesa M skrev om Nybrogatan 38
    Snäll och serviceinriktad personal
  • Richard M
    Richard M skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig atmosfär. God mat och bra service. Efterrätten var i minsta laget.
  • Elisabet F
    Elisabet F skrev om Nybrogatan 38
    God mat men oengagerad personal
  • Annika K
    Annika K skrev om Nybrogatan 38
    Supergod frukost! Trevlig atmosfär!
  • Bibbi L
    Bibbi L skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevlig restaurang, om Ni frågar mig. Trevligt och proffsigt bemötande, god och vällagad mat och kunnig information om dryck till maten. Dessutom så gillar jag miljön, som känns både trendig och trivsam. Ett ställe att varmt rekommendera, tycker jag. Hälsn. Bibbi
  • Johan H
    Johan H skrev om Nybrogatan 38
    Vid bokning av det avskilda rummet med runt bord en tappa ner blev jag trevligt bemött och personalen tog med mig, så att jag skulle få se hur det såg ut. Vid lunchen togs vi väl emot, personalen var trevlig och uppmärksam. Lunchen smakade mycket bra.
  • Marie S
    Marie S skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig stämning, god mat men trångt
  • Angelica W
    Angelica W skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt omhändertagande och mycket god mat. Rekommenderas!
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Nybrogatan 38
    God mat och snabb service. Behövde boka bord 4v i förväg dock.
  • Runa S
    Runa S skrev om Nybrogatan 38
    Hej! Vi var alla fem väldigt nöjda med både mat och beräkning.
  • Tommy T
    Tommy T skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande med kunnig personal som rekommenderade bra vin till den beställda maten. Maten var även den utmärkt!
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk mat och hjälpsam personal. Alltid lika trevligt⭐️
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Nybrogatan 38
    mycket bra dialog via mail i samband med bokning
    Fantastisk mat och mysig miljö. Kylig och intetsägande servitör
  • Elin E
    Elin E skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt god lunch och en bra meny där man kan välja både från en stor a la carte-meny samt en dagens rätt. Jag åt en Caesarsallad som var fräsch och mättande. Brödet som man får innan maten är helt magiskt! Trevlig och snabb personal!
  • Anna W
    Anna W skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande när jag ringde och bokade bord.
    Trevlig serveringspersonal i matsalen.
  • Jimmie H
    Jimmie H skrev om Nybrogatan 38
    Bra mottagande! Men servitrisen kunde lyft lite på mungiporna som hovmästarinnan. Det är inte svårt! Trevlig miljö och bra frulle!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm