Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3105 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Louise R
    Louise R skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevlig, informell kvarterskrog med riktigt god mat.
  • Göran S
    Göran S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande.Maten var mycket bra.Valet av vin utmärkt.Sammanfattningsvis ett ställe jag gärna rekommenderar mina vänner till.
  • Hampus W
    Hampus W skrev om Nybrogatan 38
    bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Violetta F
    Violetta F skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trevligt och vänligt bemötande från start till slut. Maten var fantastiskt god och inredningen i restaurangen kompletterade helhetsupplevelsen. Vi är mycket nöjda och återkommer mer än gärna igen och kommer att rekommendera den till vänner.
  • Inez A
    Inez A skrev om Nybrogatan 38
    Jag har ofta affärslunch på Nybrogatan 38. Det är trevligt, professionellt bemötande och de olika rätterna är kreativa och välsmakande.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Nybrogatan 38
    Besviken.

Vår servitör var oobservant, engagemangslös och verkade mest vilja gå hem. Vidare gick han runt och snöt sig.

Vi fick ej smaka av vårt vin, vår brödkorg placerades på ett sidobord utan att vi fick veta att det var vår, vi fick inte en enda fråga kring hur det smakade. Den enda kontakt vi hade med vår servitör efter att ha beställt mat var när vi betalade.

Utöver det så låg det en disktrasa vid vårt bord hälften av middagen.

Maten smakade okej. Upplevelsen var dock inte värd pengarna pga servitören.
  • Pierre P
    Pierre P skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal samt stor variation på menyn och allt smakar väldigt gott! Rent, snyggt och städat i fina lokaler.
  • Erika W
    Erika W skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och bra service. Maten är helt ok och prisvärd. Ljudnivån blev väldigt hög då restiramgen var fullsatt vilket förstörde mycket av helhetsintrycket.
  • Göran O
    Göran O skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande från första kontakten per telefon och likaså mkt proffsig och trevligt även på restaurangen.
    Middag bokad för 8 personer för att fira min mors födelsedag och vi blev tilldelade alldeles utmärkt plats vid eget stort bord.
    Har besökt er flertal ggr tidigare och är också mkt nöjd efter gårdagens besök.
    Kommer gärna tillbaka en annan gång.
  • Marie J
    Marie J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt och gott, dock lite trångt med tre pers vid det lilla bordet
  • viveka b
    viveka b skrev om Nybrogatan 38
    Vänligt bemötande och riktigt god mat
  • Gustaf R
    Gustaf R skrev om Nybrogatan 38
    Hyfsad mat, men lite trött service
  • Hugo Ö
    Hugo Ö skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra! God mat och trevlig stämning.
  • Hjalmar H
    Hjalmar H skrev om Nybrogatan 38
    Överlag bra, trevlig personal och bra prisklass. Det var dock flera saker som var slut, vilket hade varit bra om det poängterats innan man bestämde sig.
  • Nathalie O
    Nathalie O skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig upplevelse. Härlig miljö, trevlig personal och god mat.
  • Ebba L
    Ebba L skrev om Nybrogatan 38
    superbra på Bockholmen! god mat och trevlig personal. älskar brödkorgen.
  • Vera M
    Vera M skrev om Nybrogatan 38
    Alltid supernöjd med mat och dryck. Servicen pendlar lite, ibland toppen, ibland mindre uppmärksamt. Men helheten är alltid på topp!
  • Pia L
    Pia L skrev om Nybrogatan 38
    Personalen var stressad och det tog lång tid att få vårt bord trots att vi bokat. God mat, men liten portion, för det priset.
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra! Middag för två med mycket god mat och dryck. Även service var trevlig och bra.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Nybrogatan 38
    the food (spaghetti carbonara) was a bit too cold ( it took the kitchen literally 10 min to prepare our food) and the service too pushy, after sitting for like 5 min they wanted to take the order and she came back about 4 times to ask us again when she saw that we hadn't checked the menus yet as we were in deep conversation.

Another time, while sitting at the bar (right end), we felt a bit forgotten, nobody was really responsible for us, so we had to flag everytime we would want to order something.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Nybrogatan 38
    Hade höga förväntningar när jag steg in. Virrigt välkomnande utav hovmästaren, slarvig barpersonal, ointresserad servis.

Maten däremot var allra högsta klass.

Tyvärr så är ni hästlängder efter er grannkrog Nytorget gällande resten som jag nämnde.

Hoppas ni tar åt er och gör det bättre.
  • Lotta F
    Lotta F skrev om Nybrogatan 38
    Jag o dottern hade en härlig frukost ute.
    Blev fint bemötta av hovmästaren och servitris.
    Gott och trevligt.
  • Cickie B
    Cickie B skrev om Nybrogatan 38
    Jag avbokade 2 veckor innan angivet datum och kan inte lämna betyg
  • Roger H
    Roger H skrev om Nybrogatan 38
    Vi var ett sällskap på 12 personer som bokade det separata rummet (chambre separée). Ett mycket trevligt rum med ett stort runt bord. En lite märklig lukt mötte oss först men den försvann efter ett tag. Maten var medelmåttig. Undertecknad åt lite seg entrecote med väldigt salta strips. Till förrätt en råbiff som var god men slafsigt presenterad. Det mest negativa var att det rekommenderade vinet kostade 610 kr flaskan. Rekommenderar man ett så pass dyrt vin bör man också nämna priset.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Nybrogatan 38
    Nu är de inte lika stelbenta när det gäller laktosfritt. Det uppskattar en laktosintolerant. Mycket bra service.
  • Emelie K
    Emelie K skrev om Nybrogatan 38
    Bemötandet var nonchalant och inte serviceinriktat. Maten var god men personalen drog ner stämningen med sin dåliga attityd.
  • Emma L
    Emma L skrev om Nybrogatan 38
    Toppen service, bra mat men liten portion, dyrt!
  • Annette A
    Annette A skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok, trevligt personal, hade lite höga förväntningar som inte riktigt stämde in.
  • Kati H
    Kati H skrev om Nybrogatan 38
    We had Sunday brunch, food was fantastic, but service very slow (we did not have time to have deserts, because slow service and table was booked to another group after wards). I really would have wanted to taste the french toasts!!
  • Neda N
    Neda N skrev om Nybrogatan 38
    Mkt god mat och bra service! Finns inget att anmärka förutom att det är lite trångt och väldigt små bord.
  • Annika G
    Annika G skrev om Nybrogatan 38
    Snabb service, kunnig personal, god mat och dryck - allt man kan önska för en trevlig kväll på krogen. Kanske litet trångt, dock. Vi var tre stycken som satt vid ett bord avsett för två - det var det enda minustecknet (fanns risk för att välta glas etc).
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Nybrogatan 38
    bra god lunch med snabb service.
    något dyra maträtter.
    lite dålig ljudvolym.
    trångt mellan borden
  • Willem D
    Willem D skrev om Nybrogatan 38
    Enormt dåligt. Avbokades. De svarade inte på 2 mail. Märkligt
  • Elin A
    Elin A skrev om Nybrogatan 38
    Bra och god frukost men otrevlig personal och dålig service vilket drar ner hela betyget mycket.
  • Eva N
    Eva N skrev om Nybrogatan 38
    Snabbt bemötande av serveringspersonal. Bra mat. Lång väntan på maten.
  • Leif Y
    Leif Y skrev om Nybrogatan 38
    struligt bokningssystem, långsam betjäning med maten, ok mat inte mer.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Nybrogatan 38
    Härlig stämning, trevlig personal, bra meny, alltid öppet. Den perfekta kvarterskrogen!
  • Carolina S
    Carolina S skrev om Nybrogatan 38
    Hej,

Vi beställde ägg benedictine (fast det hette något annat på menyn). Maten var i princip kall när den kom ut. Vi sade detta till servitören och fick då ny mat som var varm och god. Servicen var ok men servitörerna växlade flera gånger vid bordet vilket gav en litet splittrad känsla.
  • Erik A
    Erik A skrev om Nybrogatan 38
    Alltid bra mat och service. Ibland hög ljudvolym fö affärsamtal. Ibland lite snålt med plats om man t.ex. är tre personer på ett bord till lunch (utan att det är lunchpriser).
  • Calin T
    Calin T skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande, god mat och härlig stämning
  • Anna J
    Anna J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket gott och trevligt. Bra personal. Ibland lite för små rätter för priset.
  • Annie R
    Annie R skrev om Nybrogatan 38
    Åt frukost med en väninna. Vi fick kaffe först (mycket uppskattat, och bra flat white) och sedan beställde vi yogurt med granola och nötter. Supergott. Råsaftjuicen var inte lika god dock. Bra service, professionellt. Det tog lite lång tid att få betala men förståeligt då det ganska snabbt blev mycket folk runt 8.30-tiden.
  • Carina H
    Carina H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat, god kunskap om passande viner. Perfekt service.
  • Emilie
    Emilie skrev om Nybrogatan 38
    Alltid lika gott och trevligt!
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk service och mat!
    Mvh,
    Oscar
  • Tom J
    Tom J skrev om Nybrogatan 38
    de har ett trevligt bemötande och gjorde sitt ttersta för att jag och min familj skulle få ett bra bord.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade en väldigt trevlig stund, fick ett stort bord så 4-mnadersbabisen fick kudde o fönsterkarmen att ligga på. Trevlig personal. Gott. Inte för stimmigt trots brunchtiden. Trevlig uteservering gav lust att pröva nästa gång.
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och avslappnad personal men ngt ängsliga gäster.
  • Maria T
    Maria T skrev om Nybrogatan 38
    Tyvärr var servisen inte särskilt trevlig. Maten var bara OK. Om jag går tillbaka beror det på att läget är bra.
  • Carl-Adam B
    Carl-Adam B skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig bekantskap. Trevlig personal, skön miljö och god mat. Vad kan man mer begära!?

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm