Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:30-23:00
Fre: 07:30-00:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 5706 kunder tycker om Nybrogatan 38

• 2020-10-01

Christian L skrev om Nybrogatan 38
    Bjöd en kund på ett frukostmöte!
    Trevlig miljö och praktiskt att kunna sitta ute.
    God mat och bra kaffe!
    Lite ouppmärksamhet och långsam servering, vilket var märkligt när vi var i stort sett själv på uteserveringen.
    Uppmärksamheten och proaktiviteten i samband med beställlning, servering och nota, var inte lika positiv som jag upplevt tidigare. Läs mer
  • 2020-10-01

Yvonne M skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt god mat som vanligt (raggmunk), och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-09-29

Ann S skrev om Nybrogatan 38
    Alltid god mat och trevlig personal.
    Välkomnande miljö.
    Skulle uppskatta ett lägre pris på dagens.
    Tips! Väggen vid trappan upp till köket skulle behöva målas, ser riktigt smutsig ut och det ser man hela tiden som gäst. Läs mer
    2020-09-29 Nybrogatan 38 svarar Ann S
    Hej Ann!
    Tack för din feedback.
    Varmt välkommen tillbaka!

Niclas C skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig restaurang med kunden i fokus även denna gång! Mkt vällagad middag.
    Skönt med möjligheten att sitta på terassen i slutet på september! Glad och trevlig servering varje gång. Niclas Cederkäll Läs mer

Jonas E skrev om Nybrogatan 38
    Middag 5 personer
    Väldigt bra service o bemötande. Läs mer

Delin T skrev om Nybrogatan 38
    Super trevligt ställe! Åt lite småplock först å sen en tartar av hjort! Super gott! Och trevlig personal:) Läs mer
  • 2020-09-27

Emelie L skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok mat. Dock fruktansvärt stressig personal.
    Fick vänta länge på att beställa.
    Kyparen gick in i en av oss utan att be om utsäkt.
    Överpriser på allt.
    Kommer tyvärr ej gå tbx eller rekommendera till någon. Läs mer
    2020-09-29 Nybrogatan 38 svarar Emelie L
    Hej Emelie!
    Vad tråkigt att höra att ni inte är nöjda med servicen!
    Tyvärr så kan servicen ibland ta lite extra tid pga de riktlinjer man måste följa för att som restaurang få hålla öppet. Det blir en massa extra moment för personalen att förhålla sig till, och vid högt tryck så blir det lätt stressigt. Detta är något vi är väl medvetna om och jobbar hårt på varje dag för att motverka så mycket vi bara kan!
    Våran mat tillagas av råvaror av hög kvalitét av mycket kompetenta kockar, priset har vi matchat där efter.
    Tack vare feedback kan vi alltid bli bättre, så tack för den!
    Hoppas att ni ändå vill ge oss en till chans, så får vi visa vad vi går för!
  • 2020-09-25

Katinka L skrev om Nybrogatan 38
    Otrevlig servitris (pratade engelska) fick vänta 25 minuter på maten. Biffen seg.
    Hovmästare var däremot trevlig och proffsig Läs mer
  • 2020-09-25

Linda W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig och kompetent service och jättegod mat. Det som drar ned betyget är "slot-tiderna" för middag, känns alltid tråkigt att tvingas lämna efter två timmar när man inte riktigt känner sig färdig. Läs mer
  • 2020-09-24

Jennie H skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trevligt ställe, perfekt för frukostmöten med kunder! Läs mer
  • 2020-09-24

Caroline N skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär med god mat. För att få en femma behöver personalen visa att de bryr sig mer. Le. Läs mer
  • 2020-09-23

Peter E skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig personal och bra service. Läs mer
  • 2020-09-23

René P skrev om Nybrogatan 38
    Fin lokal. Trevlig personal.
    Lunchmenyn såg väldigt bra ut. Fantastiska köttbullar Läs mer
  • 2020-09-20

Malin P skrev om Nybrogatan 38
    Otroligt god mat, en genuin och mysig miljö med trevlig personal!! Ett måste är att äta tryffelpastan! Läs mer
  • 2020-09-20

Lisa N skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig restaurang & god mat! Läs mer
  • Malin S

2020-09-19

Malin S skrev om Nybrogatan 38
    Vi bokade restaurangens chamre separee för att fira en födelsedag. Vi fick en underbar kväll med fantastisk mat och proffsig personal. Läs mer
  • 2020-09-19

Tina B skrev om Nybrogatan 38
    Toppenservice! Trevlig atmosfär, aningen högt ljud men de är ju populära å andra sidan :) Läs mer
  • 2020-09-18

Eric S skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt bra service och supergod mat! Vi bokade chambre separee och kanon! Läs mer
  • 2020-09-18

Marie S skrev om Nybrogatan 38
    Bra bemötande från samtliga . Hade sen bokning . Ordnade då att vi kunde komma tidigare. Bra mat! Läs mer
  • 2020-09-17

Lena W skrev om Nybrogatan 38
    En god och trevlig frukost som uppfyllde de förväntningar vi hade! Läs mer
  • 2020-09-17

Maria A skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal och bra mat och mysig miljö Läs mer
  • 2020-09-15

Cicki S skrev om Nybrogatan 38
    Vi var mycket nöjda alla tre och fick ett varmt välkomnande av personalen.
    Maten var mycket välsmakande och vackert upplagd.
    En fin matupplevelse med god stämning och proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2020-09-14

Alex G skrev om Nybrogatan 38
    Nybrogatan 38 har en väldigt härlig atmosfär, mycket trevlig service och fantastisk mat. Smårätterna är grymma! Läs mer
  • 2020-09-13

Pia B skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande.God mat.
    Fin miljö Läs mer
  • 2020-09-12

Annika R skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt och drack gott och blev trevligt bemötta, precis som vi hade förväntat oss! Läs mer
  • 2020-09-11

Helena N skrev om Nybrogatan 38
    Halloumisallad till lunch. Den var väldigt god och fräsch.
    Snabb och trevlig service. Enligt förväntning ! Läs mer
  • 2020-09-08

Eva Z skrev om Nybrogatan 38
    Maten var god. Servetrisen kunde vara lite mera charmant. Läs mer
  • 2020-09-08

Caroline N skrev om Nybrogatan 38
    God mat men lite nonchalant service. Läs mer
    2020-09-14 Nybrogatan 38 svarar Caroline N
    Hej Caroline!
    Härligt att maten smakade bra!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera en bra och proffsig service, och kan alltid bli bättre. Tack för din feedback!
    Varmt välkommen åter!
  • 2020-09-07

Michelle S skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär och bra personal som var uppmärksamma Läs mer
  • 2020-09-06

Caroline A skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service! Väldigt bra på att tillgodose behov i form av allergier osv. Läs mer
  • 2020-09-05

Johnie K skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt mat och mycket trevlig service av personalen, alltid lika trevligt på N38 Läs mer

Hanna A skrev om Nybrogatan 38
    Supermysigt!! Trots september kunde vi sitta ute på deras uteservering med värmelampor. Drömmig frukost. Läs mer

Theresa M skrev om Nybrogatan 38
    Lunch yesterday. We had a fabulous Osso buco which was impressively the "dagens".

Beautiful cozy "uteservering" with French feeling ('Chablis signs / rotisserie chickens at the back). They found us a table outdoors and moved us out there from indoors with a very friendly attitude. Another service moment to highlight is when the waiter brought the stylishly composed coffee accessories, set them down and poured the coffee into my mug. Service makes such a difference to the overall experience and we were so happy the whole time. 5-stars for food, service & ambience. Läs mer
  • Tobias N

2020-09-04

Tobias N skrev om Nybrogatan 38
    Ett fantastiskt ställe att ta en inspirerande affärs-frukost på. Proffsig och trevlig personal i en mysig atmosfär där man kan välja av en mängd slående rätter! Läs mer

Marie E skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig stämning och bra mat (god) Läs mer

Sofia F skrev om Nybrogatan 38
    Bra service men maten var bara ok. Lite besvikelse . Betyget egentligen 3,5 men måste ju välja 3 eller 4 Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Sofia F
    Hej Sofia!
    Härligt att servicen var till belåtenhet!
    För oss är det superviktigt att maten håller en hög kvalitét och smakar gott, och vi jobbar hårt för att leva upp till det. Men vi kan alltid bli bättre, så tack för din feedback!
    Varmt välkommen tillbaka!
  • 2020-09-03

Kaj A skrev om Nybrogatan 38
    Väl lagad mat. Gott vin. Trevlig personal. Känner mig alltid välkommen. Läs mer

Margareta G skrev om Nybrogatan 38
    God och trevlig lunch med god service. Tyvärr lite smutsigt på väggar och golv Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Margareta G
    Hej Margareta!
    Härligt att ni var nöjda med lunchen och servicen!
    Tack för din feedback gällande renligheten, vi jobbar hårt för att lokalen ska vara trivsam och kan alltid bli bättre!

Michelle P skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och trevlig atmosfär. Servitören hade inte riktigt koll Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Michelle P
    Hej Michelle!
    Härligt att maten var till belåtenhet!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera en bra och proffsig service och kan alltid bli bättre.
    Varmt välkommen tillbaka, så ska vi visa vad vi går för!

Naim N skrev om Nybrogatan 38
    Delicious food :) great staff and overall great experience! Läs mer

Amanda F skrev om Nybrogatan 38
    Det skulle behövas Bättre service, servitören var helt kass Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Amanda F
    Hej Amanda!
    Så tråkigt att ni inte var nöjda med servicen!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera topp-service och är stolta över vad vi lyckas leverera! Med det sagt så uppskattar vi din feedback, vi tar den till oss och kan alltid bli bättre.
    Hoppas ni tittar förbi snart igen så får vi visa vad vi går för!

Catarina G skrev om Nybrogatan 38
    Frukosten var så bra ! idag kommer jag på middag också :-) Läs mer

Malin S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt service, maten var superb och mysig lokal. Kommer lätt gå tillbaka. Läs mer

Michael F skrev om Nybrogatan 38
    Lunch för fyra, positivt trevligt bemötande, rimligt pris för välsmakande dagens rätt.
    ( endast 4 p eftersom vi inte åt a la carte och därför har ett begränsat underlag för utvärdering. Kommer tilllbaka och gör det snart! ) Läs mer
  • 2020-08-31

Olof K skrev om Nybrogatan 38
    Tycker besöket var trevligt. MEN det är väldigt jobbigt när ni skickar spam-mejl!!! Läs mer
  • 2020-08-31

Mirjam M skrev om Nybrogatan 38
    Otroligt stressad servitör som knappt hann lyssna på beställningen innan han sprang iväg. Verkade irriterad när man ville beställa mer. Frågade inte ens om vi ville ha något att dricka (vilket vi ville) så vi fick beställa i flera omgångar eftersom han aldrig lyssnade klart på beställningen. I övrigt god mat. Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Mirjam M
    Hej Mirjam!
    Härligt att maten smakade bra!
    Men så tråkigt att höra att servicen inte levde upp till förväntningarna, för bättre kan vi!
    Tack så hemskt mycket för din feedback, hoppas ni vågar er tillbaka till oss så får vi visa vad vi går för!

Sofia H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket fint mottagande och hjälp vid bokning med kort varsel!

Loj service, vi fick be om hjälp efter lång stund för att de av sällskapet som kom senare skulle få beställa fördrink. Servitör gav ett arrogant intryck och viste inte vad rätterna hette på svenska.

mycket god hummersoppa, köttet i biffsalladen vad trådigt och segt (har varit fantastiskt vid tidigare besök), glassen var god! Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Sofia H
    Hej Sofia!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera en bra service och god mat som håller en hög kvalitét.
    Vi uppskattar all form av feedback, vi behöver den för att bli ännu bättre - så tack!

Elin L skrev om Nybrogatan 38
    Först hade dom missat ändringen av bokning från 5 till 6 personer, dom löste det men kändes lite irriterade över det. Sen vid beställning av mat dropades en kommentar av servitören när jag skulle beställa om stt mitt val av kost var konstigt. Jag hade i förväg mailat och förvarnat att jag är vegan, detta hade ingen blivit informerad om och ingen viste vilken rätt som gick att få vegansk utan servitören säger ”det var ett konstigt val” till mig och sen rekomenderar halloumisallad, varpå jag säger igen ”fast halloumi är ju mjölk, jag är vegan och allergisk mot mjölkprotein”.

Maten var tillslut god, men första intrycket gjorde mig väldigt besviken och jag kände att min mat dessutom var väldigt överprisad. Kommer tyvärr inte gå tillbaka. Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Elin L
    Hej Elin!
    Så tråkigt att höra att vi inte levde upp till dina förväntningar!
    Hoppas verkligen att ni vågar er förbi igen så vi får visa vad vi verkligen går för!

Linnéa L skrev om Nybrogatan 38
    Tog för lång tid att få hjälp: så som beställa, beställa kaffe, få notan. Satt i ett bord då vi var lite ”gömda”. Servicen var lite låg, vi dricksade ändå pga är i samma bransch! Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Linnéa L
    Hej Linnéa!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera en bra service. Väntetider kan tyvärr förekomma så här i corona-tider då trycket hos oss är högt och förhållningsreglerna för att kunna ha öppet är många.
  • 2020-08-29

Malin B skrev om Nybrogatan 38
    Bra första bemötande, god mat, sedan stressad oengagerad bordsservice som plockade bort innan vi var klara. Läs mer
    2020-09-07 Nybrogatan 38 svarar Malin B
    Hej Malin!
    Härligt att ni var nöjda med maten!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm