Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3011 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Sara W
    Sara W skrev om Nybrogatan 38
    Jättebra meny, mat och service. väldigt nöjda med kvällen!
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Nybrogatan 38
    bra lunch med bra service. extra bra att man får backning på t.ex. pommes.
  • åsa r
    åsa r skrev om Nybrogatan 38
    härlig spännande mat och fin service. Bra prisnivå.
  • Suzanne H
    Suzanne H skrev om Nybrogatan 38
    Löjlig prislapp på en standardomelett. Hade högre förväntningar på smaken och presentationen när den kostar 185 kr... Sen mkt underligt att mina glasögon som jag glömde på bordet inte kunde hittas trots att jag ringde straxt efter att jag gått.
  • Sara R
    Sara R skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt bemötande. god mat och prisvärt :)
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Nybrogatan 38
    Har inte varit på Nybrogatan 38
  • Christine S
    Christine S skrev om Nybrogatan 38
    Som alltid trevligt och mycket god, prisvärd mat.
  • Carolina Ö
    Carolina Ö skrev om Nybrogatan 38
    Jätte god mat och härlig stämning !
  • Nora J
    Nora J skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod frukost trevlig personal mysig inredning åt en svampomelett
  • Erin M
    Erin M skrev om Nybrogatan 38
    Great food, attentive service and lovely atmosphere. Took family here while they were visiting Stockholm and it was definitely a culinary highlight of the trip. Will definitely visit again.
  • Åsa J
    Åsa J skrev om Nybrogatan 38
    Snabb, trevlig service.
    Utmärkt mat.
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig och proffsig betjäning!
    God mat!
    Trevliga bordsgrannar!
    Allt som allt = toppen :)
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Nybrogatan 38
    Välkomnande kvarterskrog i klassisk Östermalmsanda med bra kvalitet och prisnivå på menyn.
  • Emelie T
    Emelie T skrev om Nybrogatan 38
    Mycket positivt! Väldigt god mat.
  • Linn H
    Linn H skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevlig och proffesionell personal, man känner sig verkligen välkommen!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Nybrogatan 38
    Vi besökte N38's Chambre Separé för ett informellt rundabordssamtal med några samarbetspartners. Perfekt lokal för ändamålet. Mycket uppskattad mat & service. Vi kommer tillbaka. 🙌
  • Hans S
    Hans S skrev om Nybrogatan 38
    Bra och snabb service samt prisvärd mat!

Tycker dock att påminnelser iform av sms kunde vara trevligare
    Dessa påminnelser är skrivna på ett sätt som bara vill säkerställa att jag kommer men är inte speciellt välkomnande

Hans S E
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Nybrogatan 38
    Snabb och bra service. Mkt god mat!
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande, skön stämning, bred meny och god mat. Lite stökig service med några småmissar. Helt klart värt ett besök en vardagkväll.
  • Ann S
    Ann S skrev om Nybrogatan 38
    Allt bra utom de sista 15 minuterna av vår "slot-tid" då "servitrisen" upplyste oss om att vi måste gå, möjligen hann vi med en kaffe, ingen efträtt. Sas inte på ett trevligt sätt. Vi var 8, som alla hade varsin drink, två rätter var och vin.Vi upptog inte bara utrymme, vi konsumerade bra. Nästa gäng hade inte ens kommit. Hon skulle behöva sätta bordet igen.( En halvtimme innan nästa gäng var bokat.) Inte så smart. Röja efter oss skulle ta max fem minuter.
  • Maria M
    Maria M skrev om Nybrogatan 38
    Allt var jättebra. Maten var god!
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Nybrogatan 38
    Jag tyckte inte de hade ett bra bemötande när man kom dit. Hade bokat bord och när man kom sa de bara "hej" och fortsatte med det de höll på med. Man visste inte om man skulle stå och vänta eller vem som skulle hjälpa en. Vidare var det god mat, men personalen var inte särskilt trevlig.
  • Anna Karin L
    Anna Karin L skrev om Nybrogatan 38
    Upplevde att service inte var på topp. Bemötandet från servitörerna var inte alltid serviceinriktad.
  • Lovisa W
    Lovisa W skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig personal. Kunde ha varit mer förstående mot barn och deras önskemål.
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt en jättegod frukost med fin service!
  • Katerina F
    Katerina F skrev om Nybrogatan 38
    God mat, men trist att känna sig bortjagad (var inte ens mycket folk) tallriken fick man hålla i så de inte plockade undan. Mitt sällskap blev av med sitt te innan hon var klar
  • Amanda G
    Amanda G skrev om Nybrogatan 38
    Slö service. Blev placerade 3 pers vid ett litet 2-bord, vilket gjorde att vi inte fick plats med mattallrikar eller kunde äta på ett bra sätt. Detta trots att vi bokat för 3 pers online. Gott bröd, men annars medelmåttig mat. Generellt dålig servicekänsla hos personalen.
  • Emmy J
    Emmy J skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt god mat! Bra service
  • Pia Z
    Pia Z skrev om Nybrogatan 38
    Försökte boka bord men personen som svarade i telefon borde byta jobb. Sur och högfärdig så nej tack och jag tänker inte göra något nytt försök
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal och god mat. Helt klart värd ett besök.
  • Margareta T
    Margareta T skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god mat och utmärkt service.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal. Mycket god mat. Väldigt prisvärt.
  • Katharina S
    Katharina S skrev om Nybrogatan 38
    Underbar frukost i en fantastiskt miljö !
    Mysigt med live musik !
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Nybrogatan 38
    Bra och snabb service. Goda och fräscha rätter. Rekommenderar löjromschips med ett glas champagne som start och sedan hummerpastan. Har tidigare ätit deras tartare med pommes frites, även den jättegod.

Jag återkommer! 😊

Hanna
  • Lars L
    Lars L skrev om Nybrogatan 38
    Bra priser, trevlig miljö, god mat, nonchalant service
  • Leif G
    Leif G skrev om Nybrogatan 38
    Bra kvarterskrog, hygglig mat, börjar bli lite dyr för produkten. Urtrevlig personal som oftast.
  • Katharina S
    Katharina S skrev om Nybrogatan 38
    Lätt att boka via nätet, glatt och trevligt bemötande av personalen. Bordet klart före bokat tid, mkt god loch prisvärd lunch tyckte samtliga 7 pers i sällskapet .
    Alla tyckte det var ett bra val av restaurang och vi kommer gärna tillbaks!
    Tack för att ni stödjer cancerfonden ♥️
  • yuval
    yuval skrev om Nybrogatan 38
    not a friendly service, it happend also before, not a warm welcoming approach from staff.
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Nybrogatan 38
    Förbokat i mycket god tid, men fick dessvärre stångas med (nya) gäster i den trånga baren/ingången i en kvart för att bordet inte var färdigt än. Servering, service och maten var alldeles utmärkt och samtliga i sällskapet var mycket nöjda.
  • Rosemari P
    Rosemari P skrev om Nybrogatan 38
    Fick bra service från personalen redan från början. Maten vi beställde först var kalvköttbullar men dom var slut. Så vi tog entrecote och den var utmärkt..så vi blev åndå belåtna till slut..
  • Anita T
    Anita T skrev om Nybrogatan 38
    Åt rödingfilé, smaklös☹️! Besviken brukar vara bra. Annars trevligt bemötande!
  • Emily V
    Emily V skrev om Nybrogatan 38
    Någorlunda vänligt bemötande och trevlig ton i bekräftelsen på min reservation. Får dock en känsla av att 38 är ett offer för sin egen succé.
    Mina köttbullar var massiva, liksom potatismoset som var stabbigt.
    Nya recept behövs.
    Emily von Sydow
  • Linda R
    Linda R skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat och atmosfär. Servicen har lite att jobba på.
  • Gustav H
    Gustav H skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig miljö, god frukost, bra service
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig miljö. Vegansalladen med quinoa innehöll litet väl mycket grönsallad o för litet grillade grönsallad
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Nybrogatan 38
    Kick off med redaktionen, 8 personer på middag den 10 maj kl 17-19. Otroligt bra bemötande, supertrevlig personal, frestande meny som infriade våra förväntningar. En jättefin upplevelse.
  • Peter S
    Peter S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande från att vi klev in och blev placerade i baren för att invänta våra gäster, vi bjöds på vatten av en trevlig personal.
    Maten var fantastiskt god och vacker att beskåda.
  • Astrid Ö
    Astrid Ö skrev om Nybrogatan 38
    Fint bemötande, mycket god mat! Väldigt nöjd med hela upplevelsen.
  • Iingeger E
    Iingeger E skrev om Nybrogatan 38
    Servicen var sval och återhållsam utan driv i steget. Maten var också sval. Köttbullarna kunde ha varit varmare.
  • Göran S
    Göran S skrev om Nybrogatan 38
    Jag hade en utomordentligt trevlig kväll med bra service och god mat. Men nu blir jag så förskräckligt trött på alla ställen jag använder och att de ska ha feedback på mina intryck!!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm