Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3315 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Ulla L
    Ulla L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal .och snabb servering-Vi ville ha laxen mer genomstekt och det gick jättebra.Det var fint.
  • Isak N
    Isak N skrev om Nybrogatan 38
    Bra ställe med fantastisk mat och otroligt bra service!
    Alla har varit väldigt tillmötesgående och trevliga.
    Fräscht och rent!
  • Teres B
    Teres B skrev om Nybrogatan 38
    At enbart middag med kaffe. Det var mycket gott och servicen var bra.
  • Peter C
    Peter C skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra bemötande och service. Gott som alltid.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt bra bemötande av all personal! De hade glimten i ögat och man kände sig väldigt välkommen. Maten var helt fantastisk god! Kommer verkligen komma tillbaka och även rekommendera stället till mina nära och kära.
  • Erik P
    Erik P skrev om Nybrogatan 38
    Så hög kvalitet och service för rimliga pengar!!!
  • Anki N
    Anki N skrev om Nybrogatan 38
    Allt var toppen ni får högsta betyg.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Nybrogatan 38
    Hade beställt bord kl 13 fick vänta lite för länge innan ngn kom. Det var i lunch rusningen så jag har en viss förståelse. I övrigt mycket nöjd såväl med betjäning som med maten.
  • Eva W
    Eva W skrev om Nybrogatan 38
    Hej! Vi såg fram emot vårt besök efter att flera vänner besökt restaurangen och berömt den goda maten. Maten höll gott och väl nivån, var väldigt god. Däremot var vi inte nöjda med betjäningen, som inte höll måttet. Vi hann knappt halvvägs på vårt glas champagne när maten kom och då hade vi inte fått vårt vin till maten. Efter en stund såg vi att andra gäster serverades bröd och fick själva be om det. Ingen ursäkt för att det glömts bort. Sammanfattningsvis ett ointresserat och lite nonchigt bemötande, tyvärr. /hälsning Eva
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande. Väldigt god mat. Trots hög ljudvolym var det inga problem att höra varandra.
  • Anna J
    Anna J skrev om Nybrogatan 38
    Hi! I thought the atmosphere in the restaurant was very nice and cozy and everyone greeted us in the most friendly way! Our waiter was very professional and nice and clearly knew how to do his job well. The service was fast. I liked the antipasti a lot but the meat was at times a little "chewy". Ice cream could have been bigger for the price of it, though it was really tasty.
  • Michaela N
    Michaela N skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande och fantastiskt god mat.
    Tyvärr för hög ljudvolym i lokalen.
  • Therese H
    Therese H skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal, allmänt bra, gott
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Nybrogatan 38
    Bästa servicen på länge! 5 + till Mimmi! Och maten var otroligt god!
  • Kerstin F
    Kerstin F skrev om Nybrogatan 38
    Mycket gott och trevligt. Trevlig personal! Bra service!
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt bra service, serverade glutenfritt alternativ, mycket vällagad mat och trevliga lokaler. Till och med toaletten är trevlig med tyghandukar istället för papper.
  • Anna-Maria W
    Anna-Maria W skrev om Nybrogatan 38
    Lite trångt över lunch annars mat och service absolut topp betyg!
  • Lars Einar P
    Lars Einar P skrev om Nybrogatan 38
    ALLT FUNGERADE BRA, MEN LJUDNIV¨ÅN ÄR BESVÄRANDÉ HÖG
  • Milica J
    Milica J skrev om Nybrogatan 38
    trävligt bemötande, bra atmosfär , fina drinkar, lite dyrt
  • Jane S
    Jane S skrev om Nybrogatan 38
    God mat, bra service, trevlig lokal
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Nybrogatan 38
    Överskattat. Finns ingen själ. Stimmigt och full fart ja, men med opersonlig mat och stressad, stundtals otrevlig, personal.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Nybrogatan 38
    Perfekt service och även underbar mat!
  • Erik B
    Erik B skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär och prisvärda alternativ. Gott bröd serveras innan måltiden. Jag har varit här många gånger och planerar att komma tillbaka.
  • Lars L
    Lars L skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt lunch ställe
    Rapp service
  • Helene Å
    Helene Å skrev om Nybrogatan 38
    Vi var ett gäng på 8 personer som var väldigt nöjda med vår middag i går kväll. Mycket trevligt bemötande från början till slut.
    God mat o dryck i trevlig miljö. Toppen👍
  • Kristina v
    Kristina v skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande och jättegod mat.
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Nybrogatan 38
    Mycket nöjd och kommer garanterat återkomma!
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Nybrogatan 38
    Bra service och supergod frukost. Mysigt med det separata rummet i källaren, som vi hade bokat.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig service, bra mat, bra portioner !
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om Nybrogatan 38
    Bemötandet av personalen var utmärkt, de var glada och trevliga. Fullt med folk under lunch men ändå inget som störde. Underbara köttbullar med mos, kanske lite dyrt för att vara en lunch dock. Vårt vatten tog slut så det hade gärna fått fyllas på, och det var väldigt lite utrymme mellan borden så man fick flytta dem för att komma till soffan. Kommer definitivt tillbaka!
  • Maria E
    Maria E skrev om Nybrogatan 38
    Lokalen är mycket trevlig, alla i sällskapet var inte nöjda med sina portioner. Fyra köttbullar är inte tillräckligt som en huvudrätt. Maten kom fort förrätterna var mycket goda. Vi visste att vi hade bordet till en viss tid men det är inte vi som styr när vi får maten, när vi får efterrättsmenyn och när efterrätterna ska fram. Vi upplevde att servisen hade en rätt så otrevligt sätt. Vi fick notan, vi hann knappt titta på den förrän vi fick tillsägelse att vi måste betala.
  • Frida F
    Frida F skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt bra bemötande av personalen och väldigt god mat och dryck i en oerhört välkommnande miljö. Rekomenderas varmt!
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig kvarterskrog. Välsmakande mat och bra service. Hög ljudnivå dock.
  • Sophie T
    Sophie T skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande. God pasta.
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och bra mat.
  • Ingrid R
    Ingrid R skrev om Nybrogatan 38
    Allt var jättebra som vanligt!
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra service. Riktigt god mat. Trevlig meny och bra utbud av viner på glas. Hit går jag gärna snart igen!
  • Sussi J
    Sussi J skrev om Nybrogatan 38
    var vi där 18.30 då vi hade bokat bord och jag hade bett om ”pratvänligt bord” och det brukar ni lösa dvs behöver ej sitta mitt i allt. Bokade detta redan slutet av augusti.
    Vi fick sitta mitt dvs väldigt pratigt och stökigt och då några bord blev lediga bredvid precis när vi kom och inte ens hade hunnit sätta oss frågade vi om vi kunde få deras bord men det gick inte. Dvs blev pratigt och stökigt bord.
    När det hade gått 25 minuter kom kyparen äntligen och frågade vad vi ville äta dvs tog beställning. Rätt lång tid då man endast har två timmar på sej. Naturligtvis blev det stressigt och svårt att hinna då på dessa två timmar att hinna äta och dricka vin samt beställa dessert då vi fick påpekande just att dessa två timmar höll på att ta slut. Hänvisades till baren som naturligtvis var fullsatt.
    Dvs – lyssna på gäster dvs pratvänligt och när det finns bord att byta och man inte hunnit röra något eller sätta sej till bords – låt dom byta. Ta emot beställning så snart som möjligt och inte efter 25 minuter och vi suttit och vinkat flera ggr för att få beställa dryck åtminstone – det är för lång tid för innan dryck kommit tog det nog ytterligare 10-15 minuter dvs att få ut ett glas vin och en öl. Om ni är sena att ta beställning m m – stressa inte på denna sluttid efter två timmar. Inte vårt fel att man inte får beställa.
  • Magnus Å
    Magnus Å skrev om Nybrogatan 38
    God mat och väldigt bra service!
    Sammanfattningsvis en mycket trevlig middag och kväll!
  • Mats L
    Mats L skrev om Nybrogatan 38
    Det var trevligt och gott i det separata rummet som vi hyrt, men portionerna var för små till huvudrätterna och hjortköttet för torrt för de som inte valde medium rare.
  • Mia N
    Mia N skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig bemötande vid ankomst. Bra mat. OK service
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Nybrogatan 38
    Käkade frukost som ett jobbmöte. Lite väl slamrigt och stökigt för det. Frukostmackan var god men inte fantastisk. Trevligt att man fick en fin blank kanna med kaffe! Personalen verkade lite morgontrött men det funkade helt ok. Trevlig lokal men akustiken lite jobbig.
  • ebba g
    ebba g skrev om Nybrogatan 38
    Jättebra miljö, service och mat
  • Lars R
    Lars R skrev om Nybrogatan 38
    Stråland och trevligt bemötande från bokning till avslut.
  • Lina K
    Lina K skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande, trevlig alokaler och väldigt god frukost. Alla deltagare var väldigt nöjda efter besöket.
  • Hanna A
    Hanna A skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt! God frukost & trevlig personal.
  • Salla Ö
    Salla Ö skrev om Nybrogatan 38
    Super god mat, trevlig service och mysig miljö. Toppen lunch!
  • Ida M
    Ida M skrev om Nybrogatan 38
    SuperTrevligt och God mat, som alltid!!
  • Urban C
    Urban C skrev om Nybrogatan 38
    snabbt och trevligt i entrén, lyhörd beställning med bra rekommendationer, snabb leverans av mat som höll genomgående hög kvalitet. trevligt ställe med proffsig personal
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Nybrogatan 38
    Professionellt bemötande, god mat, men det hela förstördes av att det luktade mkt otrevligt från toaletten (urin).

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm