Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3178 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Jorunn L
    Jorunn L skrev om Nybrogatan 38
    Hyggelig velkomst og god mat. Ikke så god service. Det tok lang tid før kelner kom til bordet for å ta imot bestillinger. Han kom ikke tilbake til bordet for å høre om maten smakte, og om vi ville ha mer å drikke, selv om glassene våre var tomme. Da vi fikk kontakt med ham for å bestille mer drikke, glemte han det, fordi han var opptatt av å summere opp det vi hadde spist. Vi følte desverre ikke at vi ble sett som gjester på Nybrogatan 38.
  • Gry N
    Gry N skrev om Nybrogatan 38
    Jätte bra service och mat. Tyckte att allting var väldigt smidigt och att det var bra alternativ att välja mellan när det gäller mat och dryck.
  • Nima Y
    Nima Y skrev om Nybrogatan 38
    Som vanligt levererar 38:an till 100%. Bemötande, mat, swrvice och miljö = 10poäng.
  • Emma E
    Emma E skrev om Nybrogatan 38
    Mindre bra upplevelse. Vi beställde yoghurt med müsli, men de missade jordgubbssylten och honungen. När de i efterhand kom in med det (efter vi frågat om det), så spillde servitrisen jordgubbssylt på min kollegas kavaj och erbjöd kemtvätt som ursäkt. Men det är ju rätt mycket mer jobb än att bara få pengar för kemtvätt. Tiden är mer värd. De var även sega i servicen och vi fick vänta länge på att få betala eller få uppmärksamhet - trist. Annars är yoghurten god och kaffet ok.
  • Ann P
    Ann P skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande! Sötungar tillagade bättre på Möja. Dock, kommer gärna igen.
  • Per J
    Per J skrev om Nybrogatan 38
    Bra ställe både för en lunch och kvällstid. Trevlig service. Kompetent kök. Dagens lunch oftast bra och mycket prisvärd.
  • Charlotte M
    Charlotte M skrev om Nybrogatan 38
    Bokning för 9 pers online var super smidigt! Bordet var jätte fint, maten underbar och servicen perfekt! Som vanligt härligt att vara där.
  • Lotta P
    Lotta P skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig personal och trevligt bemötande. Maten var utomordentligt god. Mycket nöjd med besöket.
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Nybrogatan 38
    Hej,

vi vart rekommenderade denna restaurang av en före detta kollega.
    Servicen i baren var mycket bra!
    När vi skulle sätta oss vid vårt bord 19.00 visade det sig att alla gäster hade 19.00... Det vart väldigt svårt för personalen att ge bra service då. Vår servitris visste inte vad det var för skillnad på smårätter och förrätter samt hade inget intresse av att ge bra service. Utan ryckte bara på axlarna och sa att hon inte visste.
    Maten var vackert upplagd och med fina färger, dock var den smaklös och kall ( varmrätterna ).
    Vi kommer inte att rekommendera denna restaurang till andra om inte service och kvalitet förbättras väsentligt.

Med vänlig hälsning
    Ingela Engqvist
  • Maria P
    Maria P skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och jättemysigt i källarrummet. Mycket uppskattad mat och roligt att servitriserna ställde frågor om vad vi tyckte om vissa av frukostdelarna.
  • lennart s
    lennart s skrev om Nybrogatan 38
    Tråkig service, annars prrfekt hela vägen. Fantastisk mat
  • Eva A
    Eva A skrev om Nybrogatan 38
    Bemötandet var bra, men servitören kunde ha varit lite trevligare. Tyvärr var inte maten lika god som tidigare, men vill gärna gå tillbaka någon mer gång.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service i stilsäkra lokaler.
  • Anna L
    Anna L skrev om Nybrogatan 38
    Maten är mycket god och servicen trevlig och snabb. Dock väldigt skramlig akustik, man får höja rösten tills man nästan skriker för att tala med sitt sällskap.
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt mat och service, utan onödiga pretentioner.
  • Jimmy P
    Jimmy P skrev om Nybrogatan 38
    Okej upplevelse men inte mer. Servicen var adekvat och maten tillfredsställande men inget lyfte riktigt.

Till förrätt åt jag Jerk chicken vilket var gott och med en smak som passade perfekt med tillhörande lime. Tacon med den råmarinerade tonfisken däremot smakade mest geggigt med överdrivet mycket fyllning. Entrecoten till huvudrätt var bra tillagad men köttet en aning tråkigt och helt smaklös och krävde rejält med både salt och peppar. Tillhörande pommes frites var precis som det mesta andra: helt okej, men inte heller den tog det där sista klivet upp till toppklass. Bearnaisesåsen till smakade surt och när jag lämnar hälften säger det tyvärr det mesta.

Som helhet ett okej besök men det var inte riktigt värt priset. De höga ambitionerna på menyn återspeglades tyvärr inte riktigt på tallriken.
  • Eva B
    Eva B skrev om Nybrogatan 38
    Som alltid var maten Bra.
    Det var inte servicen .

Det tog tid innan vi fick sätta oss
    vid bordet trots att det var lite folk.
    Vi fick vänta länge på maten.
    Den varma maten serverades först
    så när vi som beställt kall mat fick vår mat hade de som fått varm mat
    nästan ätit klart. Dålig tajmning .

Kaffet vi beställde in glömdes delvis bort och efter ytterligare en lång väntan kom efterrätterna.

Vi har varit på Nybrogatan 38 ett flertal gånger och alltid känt oss nöjda.
    Det var vi INTE denna gången.
    Därefter betyget.
  • Nellie D
    Nellie D skrev om Nybrogatan 38
    Härlig stämning och trevlig personal, men man sitter för tight och vid för små bord.
    Maten var okej.
  • Malin B
    Malin B skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk service och mat! Mysig inredning. Vi tog falafel som var helt perfekt och hjortstek som var väldigt mör och god.

Vi hade en toppen upplevelse och ska rekommendera er vidare!
  • Sofia Ö
    Sofia Ö skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trångt med ca en-två decimeter mellan borden. Svårt att hålla en konversation när man blir placerad mellan två större sällskap. Borden är så tätt ihop så servitrisen inte kunde servera ordentligt. Det tog 15minutet innan servitris kom och tog beställning för dryck, trots att gäster blev visade till sina bord efter oss så fick dom både beställa dryck och få den serverad innan vi fick beställa (vi var ett sällskap på två personer). Ingen imponerande mat för prisnivån, både service eller atmosfären var också chockerande dålig för priset. F
  • Georg S
    Georg S skrev om Nybrogatan 38
    Härlig atmosfär och bra service.
    Lunchfalafel för 200 pix lite overpriced.
    Men kommer såklart tillbaka och beställer alla härliga klassiker.
  • Emma F
    Emma F skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmösfär och mycket bra, glad service. Maten var dock ganska tung och kändes omodern
  • Pontus t
    Pontus t skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat! Bra service! Lite stimmig stämning/ljudnivå i lokalen. Fick ett långbord där en i sällskapet var tvungen att sitta på långsidan, på ett upphöjt golv, precis bredvid och under ett annat par som satt vid ett bord.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat, bra service, väldigt hög ljudnivå och stimmigt,
  • Mårten A
    Mårten A skrev om Nybrogatan 38
    Genomgående bra restaurang, med bred meny. Prisbilden har stigit något är min upplevelse, från prisvärt till någon sorts stockholmsgenomsnitt. Finns dock ett antal rätter för under 200.
  • Isabelle J
    Isabelle J skrev om Nybrogatan 38
    Super härligt ställe med en mycket trevlig personal! Frukosten var fantastisk!
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, bra läge. Trevlig men förvirrad personal. Flera fick inte det de beställde eftersom det inte verkade kommuniceras tydligt mellan de anställda. Men överlag positivt.
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Nybrogatan 38
    Toppenbemötande och fantastiskt god mat!
  • Patrik I
    Patrik I skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt att komma in och redan i kön bli erbjuden service från baren.

Väldigt högljutt.

God mat. Men vi blev lite "mätt på smak" vilket gjorde att vi inte orkade äta upp.

Bra priser.

Snabb servering, nästan för snabb. Man hann knappt avsluta ena rätten. Kyparen hade kunnat fråga om vi ville ha varmrätten nu eller vänta en stund. För övrigt hade han väldigt bra koll på alla dina gäster och servicen man fick var snabb.

Som efterrätt tog jag chokladboll. Alla vet hur chokladboll smakar. Det är liksom ett varumärke i sig. Den jag fick var inte god. Kokosolja? Och nåt annat jag inte kunde definiera. Hade den hetat "Nybrogatans chokladboll" hade jag förstått vitsen, men inte bara chokladboll. Folk vill ha det som de beställer. Skriv ut i menyn att den är en egen touch.

Snabb betalning. Trevlig och vänlig personal.
  • Erika H
    Erika H skrev om Nybrogatan 38
    allt är supergott och servicen perfekt!
  • Maria S
    Maria S skrev om Nybrogatan 38
    Jättebra frukost och uppmärksam service.
  • Lars-Ove L
    Lars-Ove L skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig lunch. Kalvköttbullar är en klassiker som var vällagad.
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt gott!!! Högsta betyg!!!
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Nybrogatan 38
    En grym kvarterskrog med bra service och supergod mat.
  • Anna-Carin H
    Anna-Carin H skrev om Nybrogatan 38
    Superbra service,bra mat,humana priser, en resturang vi definitivt återkommer till!
  • Maryam S
    Maryam S skrev om Nybrogatan 38
    Ätit frukost. God mat, bra service. Jobbig ljudnivå.
  • Mats S
    Mats S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god och vällagad mat med fina råvaror. Märks att det är duktiga och erfarna kockar! Hit kommer vi tillbaka. Mvh, Mats Samaras, Stockholm
  • Johanna G
    Johanna G skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra frukostmeny. Många alternativ för mig som äter glutenfritt. Trevlig miljö och servitris. Önskar ni även serverade frukostmenyn på helger.
  • Maria D
    Maria D skrev om Nybrogatan 38
    Jag bokade bort på internet, så något annat bemötande än det på restaurangen har jag inte fått men det var bra.
  • Elizabeth R
    Elizabeth R skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade en väldigt trevlig kväll med mycket god mat och vin. Servicen var utmärkt.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Nybrogatan 38
    En oförglömlig möhippa, där hela sällskapet pratade om hur fantastiskt Nybrogatan är!
    Underbar service, supergod mat och verkligen spot on att man kan spela egen musik i separeen!

Tack Nybrogatan för en förträfflig avslutning just denna dag!
  • Veronica N
    Veronica N skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch. God mat, goda viner men oengagerad servitris.
  • eva k
    eva k skrev om Nybrogatan 38
    Supergott, bästa tillagning, bakning och upplägg. Personal uppmärksamma och vänliga!

Kanske skulle det vara mysigt att sitta lite längre....

Tack!
  • Suzana L
    Suzana L skrev om Nybrogatan 38
    Supergod mat och atmosfär. Servicen var jättebra också förutom att servitrisen kändes lite stressad.
  • Viviana V
    Viviana V skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och mumsigt!
    Går absolut tillbaka och myser till en underbar frukost !
  • Daria O
    Daria O skrev om Nybrogatan 38
    Toppen mat och service! Skulle komma tillbaka igen.
  • Peter H
    Peter H skrev om Nybrogatan 38
    N38 är enormt bra och väldigt välkomnande! kommer tillbaka nästan varje gång jag är i Stockholm
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Nybrogatan 38
    Åt frukost, lika toppen som alltid! Väldigt gott, snabb och trevlig service. Bästa frukosten i stan. Tack!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Nybrogatan 38
    Oehrört dålig. Tråkigt att den nya personalen har sådan dålig känsla för service.
    Vi hade bord från kl 14 på vad som skulle vara er sista dag. Kl 14.40 börjar personalen ta ner gardiner, städa, borra i väggen brevid oss etc. Vi fick noll uppmärksamhet
  • Robin C
    Robin C skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt lunch på Nybrogatan 38. Bemötandet var bra och trevligt. Maten var väldigt god. Det enda jag skulle kunna klaga lite på är att portionen var lite liten, men generellt var jag nöjd.

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm