Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu

• Henrik S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, bra service. Allt man kan önska! Läs mer
  • Anders R skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal
    Trångt på ett mysigt sätt
    Mycket god mat till ett bra pris
    Återkommer gärna
    Anders/Gunilla från Peking Läs mer
  • Hansi B skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt, gemytligt och riktigt god mat. Läs mer
  • Pål T skrev om Nybrogatan 38
    Jo det var nog bra - det sa vi till personalen så att de ber er fråga oss sänker betyget jag angav ovan
    Kanske är 2 Tim sittning för en middag i kortaste laget - det bör nog inte vara så
    Maten var dock god och priserna resonabla - kanske lite trångt mellan borden/små bord... Läs mer
  • Catrin Å skrev om Nybrogatan 38
    Hej, jag blir alltid vänligt bemött och jag gillar att det finns så många olika förrätter, tar gärna fler förrätter. Läs mer
  • Jan A skrev om Nybrogatan 38
    Bra service och god mat. Duktig personal Läs mer
  • Emma B skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig kvarterskrog! Många tilltalande rätter att välja mellan. Trevlig service minded personal. Goda viner. Jag åt jättegod kanin. Nybrogatan 38 rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ulrika S skrev om Nybrogatan 38
    Åt en god brunch tillsammans med goda vänner. Bra service och god mat i en avslappnad miljö. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra varierande Meny.
    Vänlig, trevlig och kunnig personal. Tilltalande presentation av maten och den smakade precis lika gott som den var en fröjd för ögat. Läs mer
  • Karin B skrev om Nybrogatan 38
    Bra bord.
    Gällande maten, bondsallad var den alldeles för kladdig. Det var för mycket senapsdressing på. Blev för mäktig.
    Dagens var väldigt god Läs mer
  • Anna B skrev om Nybrogatan 38
    Ett perfekt ställe för många olika tillfällen med sitt breda utbud och urtrevliga personal. Läs mer
  • Åsa K skrev om Nybrogatan 38
    God mat men framförallt mycket trevlig personal. Läs mer
  • Liisa M skrev om Nybrogatan 38
    - Trevligt bemötande
    - Otroligt goda sallader
    - Tyvärr ingen menu på engelska Läs mer
  • Rebecka W skrev om Nybrogatan 38
    Jätte god frukost! Trevlig personal och mysig atmosfär. Det ända jag kan önska till nästa gång jag besöker er är att få in maten/kaffet samtidigt. Nu kom kaffet först, sen juicen och sedan maträtterna med lite mellanrum.
    Toppen mysigt ställe med jätte god mat! Läs mer
  • Marie P skrev om Nybrogatan 38
    Brukar äta lunch här, mycket nöjd! God mat och toppenservice! Brödet som serveras till maten är gott. Läs mer
  • Fredrik B skrev om Nybrogatan 38
    Supergott och billigt i jämförelse. Bra service och alltid trevligt. Läs mer
  • Nathalie B skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig stämning. Rekommenderas! Läs mer
  • Johanna Z skrev om Nybrogatan 38
    Okej mat och service, extremt trångt och hög ljudnivå. Kommer inte gå dit igen. Läs mer
  • Andreas O skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, mycket goda drinkar och gott samt passande vin. Maten var även den god men fick inte den bästa biten till min biffsallad. Hade gärna sett en mindre sallad med ett litet bättre upplägg, det var lite för mycket mat och blev lätt "slaffsigt" efter ett tag. Läs mer
  • Pernilla L skrev om Nybrogatan 38
    Var där på frukost. Bra bemötande och bra service när jag ville tidigarelägga min bokning Läs mer
  • Christine J skrev om Nybrogatan 38
    Hade tyvärr en väldigt dålig middagsupplevelse hos er.Vanligtvis älskar jag restaurangen, jag har precis flyttat in på Linnégatan och har sett fram emot att få er restaurang som kvarterskrog. I fredags var det dock inte bra. Maten var jättegod, som alltid, men servicen var bland det sämre jag någonsin upplevt och det håller hela sällskapet med om.

Först fick vi vänta på vårt bokade bord till kl 21.15 i 15 minuter, utan någon som helst ursäkt eller kommentar. Det uppfattades snarare som att vi endast stod i vägen. Precis när vi skulle slå oss ner träffade vi på en gammal kompis som bestämde sig för att äta med oss, vilket gjorde att vi blev 7 personer istället för 6 som det var bokat för. Vi satt längst in i restaurangen till höger, där det inte var några som helst problem med att sätta till en stol på kanten. När vi bad om detta blev vi extremt dåligt bemötta, istället för att försöka lösa situationen sa vår servitris spydigt att "Tjejer, om ni blir fler än ni bokar så är det inte mitt problem, då får ni faktiskt sitta och trängas".... När vi fick in varmrätten kom vi på att vi inte hade fått något bröd. Vi bad då om detta, men var tvungna att påminna 3 gånger innan det kom. Vi fick inte heller någon ursäkt för att vi inte hade fått bröd, utan bemötandet var istället något i stil med "Bröd ja, det kan jag väl ordna".

Allt som allt var servicen kass och det var framförallt de två servitrisernas attityd och ton som bidrog till detta. Utöver exemplena över var de smått otrevliga hela tiden och ville bara bli av med oss så fort som möjligt. Detta var helt obefogat i våra ögon, vi var inte högljudda eller extrema på något vis, utan hade endast planer att gå ner och äta en sen trevlig middag med ett par flaskor vin.

Somsagt, är ett stort fan av er restaurang egentligen. Men att bli bemötta som vi blev i fredags är inte roligt och drar ner stämningen på heöa kvällen. Läs mer
  • Bibi F skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk service och galet god mat! Läs mer
  • David N skrev om Nybrogatan 38
    Vällagad, god mat. Trevlig personal. Litet minus = för litet bord för 3 personer. Fungerade dock... Läs mer
  • AC C
    AC C skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande, snabb servering, god mat och prisvärt. Det blev en fin födelsedagsmiddag. Full pott! Läs mer
  • Carola A skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemött och mysigt. Vi åt olika mat , jag tog vakteln och den var kanon. Önskemål ifrån vårt sällskap är att det tydligt syns om det är ledigt på toaletten. Kan absolut tänka mig att komma tillbaka . Läs mer
  • Josefin A skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt trevlig ställe med blandat smårätter och huvudrätter samt otroligt kunnig och omhändertagande personal! Läs mer
  • Karin W skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra! God mat och trevlig oersonal. Läs mer
  • Suzanne W skrev om Nybrogatan 38
    Fruktansvärt små portioner, förrätten /under devisen kalla och varma rätter) kammussla, 2 ytterst små tuggor - det var allt. Nej, det var verkligen uruselt! Efterrätten var större och den smakade helt ok. men servera INTE sådana små rätter . för det priset Besviken! Läs mer
  • Ebba R skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat, bra service och en mysig upplevelse! Läs mer
  • Patrik H skrev om Nybrogatan 38
    super bra bord
    God mat
    Trevligt bemötande från personal speciellt hovmästare Läs mer
  • Neslihan Ö skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och service och skön stämning. Lite trångt vid borden bara. Läs mer
  • Tina M skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig och kunnig personal. God och kreativ mat! Extra pluss för desserten, en magisk choklad cream. Läs mer
  • Anne-Mari G
    Anne-Mari G skrev om Nybrogatan 38
    Som nyinflyttade testar vi kvarterens utbud och efter att ha ”förtestat” baren, för en vecka sedan, där vi träffade en engagerad ung man som hittade precis det vita vin vi uppskattar kände vi att det var dags för middag. Vi var tidiga, skulle på konsert, men bokade ändå bord. Glada vänliga och proffsiga tjejer välkomnade oss. Maten var välkomponerad och välsmakande,taco med löjrom en kul variant till cavan och kaninen med tillbehör höstig och smakfull. Vinvalet, på inrådan av servicen, perfekt! Vi återkommer definitivt! Läs mer
  • Mikael L skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt middag maten var mycket god.
    Om efterätter sorbet med ädelost, tycker jag man misslyckats med smakkombinationerna. Jag är mycket förtjust i båda men tillsammmans nej. Läs mer
  • Paola S skrev om Nybrogatan 38
    Jättegott, prisvärt, mysigt och fin personal. Läs mer
  • Charlotte E skrev om Nybrogatan 38
    God omelett
    Blandad personal- en del väldigt trevliga, några lite snorkiga Läs mer
  • Sara B skrev om Nybrogatan 38
    God mat, bra service, alltigenom en trevlig kväll! Läs mer
  • Andreas O skrev om Nybrogatan 38
    Var där på frukost med kollegor. Helt okej mat för ett vettigt pris i jämförelse med många andra ställen i stockholm. Tyvärr var hon som serverade ganska sur och det var inte bra service. Gör de sig av med henne så kommer stället lyfta. Läs mer
  • Maja T skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig kvarterskrog med god mat. Tyvärr blir det lätt hög ljudnivå så det är svårt att höra den man äter med Läs mer
  • Anna A skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt god mat och trevlig personal. Läs mer
  • Martin C skrev om Nybrogatan 38
    Jag köpte någon slags pasta de andra entrercot och det smakade gott,personalen var mycket vänligt och effektiv.
    Förväntningarna var mer än fullföljda.
    Upplevelsen var mycket positivt.
    Martin Läs mer
  • Olivia H skrev om Nybrogatan 38
    Maten var helt okej. Drinkarna var väldigt goda. Inget fel på servicen. Läs mer
  • Helena B skrev om Nybrogatan 38
    Mat, lokal o service var väldigt bra, men jag börjar tröttna på de här slot-tiderna. De är för korta, bara två timmar och det är så trist att bli bortkörd från bordet på exakt rätt tid. Tar bort halva upplevelsen! Läs mer
  • Anna A skrev om Nybrogatan 38
    Entrecote med pommes och bea. Rikliga portioner, supertrevlig personal med gott bemötande vilket är ovanligt mot yngregäster. Gick väldigt fort att få maten och det smör mam fick till brödet var magiskt Läs mer
  • Anna B skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt och gott. Trevlig personal. Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Nybrogatan 38
    Bra bemötande av personalen men maten var tyvärr en besvikelse. Vi var två som beställde eggs royale och bådas bröd var brända. Vi påpekade och servicen tog tillbaka dem utan några problem. När de nya kom in var både knappt rostade över huvudtaget vilket ledde till att rätten föll då du inte får någon textur då brödet bara blir soggigt. Kändes som köket blev sura och tyckte att då ska de få orostat bröd. Vi orkade inte skicka tillbaka igen och vänta ytterligare och försena hela måltiden. Till barnen beställdes belgiska våfflor, och hälften av dessa var stenhårda och brända. Vi orkade inte klaga på detta heller då det första klagomålet gick sådär.
    Urtrist då menyn är grym, lokalen grym, personalen grym och maten normalt grym, men jag kommer inte gå tillbaka eller rekommendera på rätt länge. Läs mer
  • John G skrev om Nybrogatan 38
    Toppen! maten service miljö! Vi fick kanongod mat och mycket bra service alltifrån bokning till betalning! Läs mer
  • Lena K skrev om Nybrogatan 38
    Frukost. Alltid lika trevligt och gott! Läs mer
  • Magnus B skrev om Nybrogatan 38
    Vi var ett sällskap om 3 personer som åt på restaurangen igår, dvs. den 26/10-18. Vi har följande omdöme.
    Vi blev bemötta på ett bra sätt, men tyvärr hade servitrisen alldeles för mycket parfym på sig vilket påverkade vår matupplevelse på ett negativt vis, både vad gäller smak och lukt. Vidare stod vår mat stod i "luckan" i minst 5 minuter innan vi blev serverade vilket inte är ok. När jag serverades mitt första glas vin (jag drack två glas), räckte vinet i flaskan inte till ett fullt glas. Efter det fick jag vänta i minst 10 minuter innan vinglaset fylldes på och då fick jag ej en hel påfyllning.
    När jag besöker en restaurang förväntar jag mig att personalen är serviceinriktad och bemöter mig på ett trevligt vis. Att bära för mycket parfym är en sådan detalj som inte är ok. Oftast brukar det vara andra gäster som bär för mycket parfym, vilket är svårt för restaurangen att påverka men den egna personalen får inte "stinka" parfym. Maten skall vara varm när den serveras, vilket inte vår mat var. Sammantaget var intrycket av services i restaurangen rörig. Läs mer

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm