Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu

• 2019-06-17

Birgitta S skrev om Nybrogatan 38
    Affärslunch
    Tillmötesgående och vänlig personal
    God mat och proffsig service
    Komemr gärna igen
    Kan varmt rekommendera Läs mer
  • 2019-06-17

Malin B skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevligt bemötande. Maten var inte lika bra som vanligt. Tonfisken var kall och det kändes inte som att tillbehören hängde ihop. Läs mer
  • 2019-06-16

maria r skrev om Nybrogatan 38
    Vi var flera som åt lunchmeny. Jag åt en steak sandwich som tyvärr var segt kött med stora senor och hårt segt bröd som knappt gick att dela. Personalen glömde servera potatischips som ingick i rätten. Har tidigare ätit på detta ställe ett flertal gånger men var ca ett år sedan och då var det superbra vällagad och god mat med spännande rätter. Denna gång besviken på matlagningen. Läs mer

Ann S skrev om Nybrogatan 38
    Var där för lunch och det var väldigt gott och bra service! Läs mer

Annika M skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt ställe och vänligt bemötande av personalen! Kommer gärna tillbaks. Läs mer

Nina S skrev om Nybrogatan 38
    Jättebra mat o trevlig personal men ljudnivån gör att det nästan inte går att föra ett samtal i lokalen. Jättesynd på så bra ställe 🥺 Läs mer

Åsa S skrev om Nybrogatan 38
    Fin miljö och bra meny MEN när man får maten är den gjord helt utan kärlek. Beställde omelett med en seg skinka i ena hörnet och nästan ingen ost. Omeletten i sig själv var som en skosula. Serverades med en tråkig sallad utan god dressing . En omelett för 165 (!) kr borde man inte misslyckas med. Dessutom oengagerad servitris som inte tyckte det var så kul att jobba, lite jobbigt med gäster helt enkelt. Som nästan alltid är det den mänskliga faktorn som brister. Bättre kan ni! Läs mer

Rita S skrev om Nybrogatan 38
    God frukost o bra service....... Läs mer
  • 2019-06-13

Marie W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär, bra meny vad gäller maten. Lite sämre när det gäller efterrätter Läs mer
  • 2019-06-12

Peter L skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk restaurang upplevelse.Maten väldigt innovativ och god samt trevlig personal . Bra utbud på både mat o dryck, kommer gärna tillbaka!! Läs mer
  • 2019-06-11

Gunhild M skrev om Nybrogatan 38
    ble anbefalt hotellet av en kompis. Grei betjening, flotte rom og rolig område. Läs mer
  • 2019-06-11

Tone B skrev om Nybrogatan 38
    Vi bestilte middag. Nydelige kjöttbullar med potatismos og Entrecôte. SMAKFULLT!
    Meget blid og serviceinnstilt serveringspersonalet.
    Hyggelig atmosfære.

KONKLUSJON: et sted vi gjerne besøker igjen og anbefaler våre venner!🌸 Läs mer

Satu P skrev om Nybrogatan 38
    Restaurangen var jätte trevligt. Vi hade brunch och maten var gott. Jag vill komma tillbaka igen. Läs mer

Andreas B skrev om Nybrogatan 38
    Jättetrevlig personal och god mat. Tonfisken var fantastiskt god! Läs mer

Annika H skrev om Nybrogatan 38
    Maten levde inte upp till förväntningarna. Varma rätter på menyn var halvkalla och oaptitligt presenterade. För salt kyckling. Senig entrecote. Ej prisvärt.
    Servicen dock trevlig. Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Annika H
    Hej Annika.
    Vad roligt att läsa att du är nöjd med servicen. Självklar tar vi åt oss av kritiken angående maten då vi alltid jobbar mot att bli bättre.
    Hoppas du kommer tillbaka.

Andrea L skrev om Nybrogatan 38
    Gott och trevligt - men tror servitören hade glömt bort oss. Det tog en halvtimme att få maten. Läs mer
  • 2019-06-09

Philip C skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och otroligt god mat. Läs mer
  • 2019-06-07

Lisa D skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig atmosfär. Läs mer
  • 2019-06-06

Susanne L skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt middag en söndagskväll och tyvärr hade rödingen tagit slut. Rätterna vi valde i stället var i alla fall utmärkta, så det gjorde inte så mycket. Betjäningen var uppmärksam och vänlig. Vi hade hört om företaget av bekanta så våra förväntningar var höga och de blev uppfyllda Läs mer
  • 2019-06-05

Robert I skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra kök med jämn och hög kvalitet. Bra service. Trevlig atmosfär. Läs mer
  • 2019-06-04

Tobias M skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service, dock var "ljudmattan" i lokalen för hög ! Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Tobias M
    Hej Tobias.
    Då vi är en liten och trång restaurang upplevs det lätt bullrigt när det blir fullt. Är man känslig brukar vi rekommendera att man kommer lite tidigare eller senare på vardagarna.
    Vi ser fram emot ert nästa besök.

• 2019-06-03

Lena R skrev om Nybrogatan 38
    Mat o dryck för 10 personer.
    Mkt bra upplevelse, vi blev placerade i ett eget rum en trappa ner.
    Lättare att prata med alla vid ett runt bord.
    Mkt god mat. Läs mer
  • 2019-06-03

Ted K skrev om Nybrogatan 38
    Bondsallad med lax var inte speciellt bra, väldigt fet och såsig. Läs mer
    2019-06-03 Nybrogatan 38 svarar Ted K
    Hej Ted!
    Vad tråkigt att läsa att ni inte var nöjda med maten. Vi tar självklart åt oss och ska jobba mot det bättre. Vi hoppas också du kommer tillbaka och testar några av våra andra rätter på menyn.

• Pernilla L

2019-06-02

Pernilla L skrev om Nybrogatan 38
    Den lilla söta tjejen som serverade oss var helt underbar. Så gullig med en mycket charmerande rolig attityd. Hälsa henne det från Katarina och Pernilla
    Lör 1/6 20.45 😄 Läs mer

Susanne B skrev om Nybrogatan 38
    Middag med vänner från annat land! Började på ett mindre bra sätt kring bordsbokningen, fick ej någon bekräftelse! Fick ringa flera gånger för det! Hade tänkt avboka pga trasslet. Väl där fick vi en suveränt bra service och specialkost funkade utan problem!!
    Tack så mycket!! /Susanne Läs mer

Johan M skrev om Nybrogatan 38
    Jag at entrecote och var supernöjd med den! Bra, vänlig och snabb service. Nybrogatan 38 är en av mina favoritkrogar i Stockholm, kommer absolut tillbaka nästa gang jag är i stan.

//Johan Läs mer

Linnea Ö skrev om Nybrogatan 38
    Vi var 6 tjejer som åt brunch. Mat och dryck var var väldigt bra. Servicen var tyvärr inte alls bra. Ingen personal som fråga mig när jag kom in om jag ville ha hjälp. Vilket gjorde att jag fick vänta länge innan jag fick chans att säga att jag hade bokat ett bord. Tog lång tid innan vi fick beställa maten. Min kompis fick nästan tjata för att få tag i någon som hon kunde beställa ett glas vin av. Vi hade tänk att beställa efterrätt när vi ätit upp men ingen servitris/servitör kom och fråga. Svårt att få ögonkontakt med någon också för ingen höll koll på vårt sällskap så blev aldrig att vi beställde mer. Tog också jättelång tid innan vi fick in notan. Personalen kändes verkligen helt obrydd och dryga. Synd då jag brukar besöka Nytorget 6 och där är personalen supertrevliga. Läs mer
    2019-06-03 Nybrogatan 38 svarar Linnea Ö
    Hej Linnea.
    Vi beklagar och blir väldigt ledsna att läsa att er upplevelse inte alls blev uppskattad. Självklart är detta inget vi står för och kommer ta detta vidare med alla, och jobbar hela tiden på att bli bättre. Vi hoppas också du kommer tillbaka igen så vi får ge dig en ny och framförallt mycket bättre upplevelse.

Eva Maria L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär. God mat och dryck. Läs mer

Martin T skrev om Nybrogatan 38
    Maten var helt ok, men jag blev besviken för jag hade hört att det skulle va bra.

Servicen var inte på topp heller. En del i personalen var trevliga och duktiga medan andra not so much. Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Martin T
    Hej Martin.
    Vad tråkigt att läsa att du inte var nöjd med ditt besök. Vi tar alltid åt oss av kritik och jobbar konstant mot att bli bättre. Vi hoppas du kommer tillbaka så vi kan få ge dig ett sådant besök vi vill att våra gäster ska få uppleva.

Kristin F skrev om Nybrogatan 38
    Veldig hyggelig service, bra stemning og deilig mat! Läs mer

Birgitta H skrev om Nybrogatan 38
    Lunch 27 maj. Gris uppfödd på majs , rostad potatis mm. Varken maten eller kaffet var tillräckligt varmt.
    Mycket väl bemött av personalen. Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Birgitta H
    Hej Birgitta.
    Vad tråkigt att läsa att du inte var nöjd med maten. Vi tar självklar åt oss av ditt omdöme och hoppas du kommer tillbaka trots allt.

• Erica M

2019-05-30

Erica M skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal och bra frukost. Dock var juicen lite tunn. Verkade utspädd. Läs mer

Louise B skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok. Lite trångt och hetsigt med tidsbegränsningen. Läs mer

Åsa K skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig lokal och vänlig service. Jag beställde vårkyckling och tycker dock att det var väldigt lite man fick för pengarna. Vårkycklingar är ju, som ni vet, små. Hittills har jag bara fått dem serverade helgrillade, och då blir man ju mätt. Nu var det ett (eller var det ett halvt?) bröst och tre små klubbor med minimalt med kött. Det gick absolut inte att bli mätt på denna portion, detta trots att jag inte är särskilt stor i maten. Tycker inte heller att man lyckats få till balans i smakerna, alldeles för syrligt, det saknades sötma och sälta. Därför blir betyget bara en trea. Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Åsa K
    Hej Åsa!
    Vi beklagar att matupplevelsen inte blev som planerat. Vi har också valt att plocka bort kycklingrätten och ersätt den med ett kycklingspett istället. Vi hoppas verkligen du kommer tillbaka och testar den nya rätten istället.

Lars-Håkan K skrev om Nybrogatan 38
    I enlighet med höga förväntningar och rekommendation
    från min dotter Läs mer

Ragnhild U skrev om Nybrogatan 38
    Lunch. Ganska bra bemötande. Maten god. Läs mer

Eva R skrev om Nybrogatan 38
    Maten mkt god. Priserna mkt bra. Kombon är oslagbar i stan. Läs mer

Titti L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig miljö som alltid men tyvärr inte god mat och ljummet kaffe. Lång tid att få beställa och betala. Går att förbättra avsevärt mao. Läs mer
    2019-06-12 Nybrogatan 38 svarar Titti L
    Hej Titti.
    Vi tar helt klart åt oss av din kritik och ser till att det blir bättre framöver. Vi hoppas du kommer tillbaka och får en betydligt bättre upplevelse nästa gång.

Martin W skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt! God mat och bra service. Läs mer

Kia H skrev om Nybrogatan 38
    Drinkar o mat
    Bra, trevligt
    Höga från tidigare besök, både på mat, lokal o personal. Ja!
    Kommer komma tillbaka! Läs mer

Grete Q skrev om Nybrogatan 38
    Alltid god mat och betjäning 👌🌺 Läs mer

Carina R skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig service och god mat som alltid. Läs mer

Ulrica E skrev om Nybrogatan 38
    Bred och varierad meny, trevlig lokal och dito personal Läs mer

Anne L skrev om Nybrogatan 38
    Allt var bra. Som alltid mycket god mat! Läs mer

Anders Å skrev om Nybrogatan 38
    Bra service och fantastisk mat! Läs mer

Johan W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig miljö och personal. Mycket bra meny. Tog tonfisk till huvudrätt och den var nästan kall, inte ens ljummen, vilket var en besvikelse. Läs mer
    2019-05-26 Nybrogatan 38 svarar Johan W
    Hej Johan!
    Vad härligt att läsa att du gillar restaurangen. Tonfisken serveras lätt halstrad vilket gör att den serveras kall/ljummen. Vi hoppas att du kommer tillbaka snart och testar något annat på vår meny.

• 2019-05-25

Henrik T skrev om Nybrogatan 38
    Bra välkomnande och uppmärksam service. Utsökt mat och vin. Läs mer

Veronica E skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade en frukost i Chambre Separéen. Maten var god och service bra. Vi är väldigt nöjda. Läs mer

Ulla K skrev om Nybrogatan 38
    Grillad tonfisk, den är så helt suveränt god!!! Trevlig tjej som serverade! Och ett fantastiska bröd...

Ulla från Trollhättan Läs mer

Helena F skrev om Nybrogatan 38
    Ganska intetsägande mat med högt prisläge. Läs mer
    2019-05-26 Nybrogatan 38 svarar Helena F
    Hej Helena.
    Vad tråkigt att läsa att upplevelsen inte blev som förväntat. Vi tar självklart åt oss av din kritik och hoppas du kommer tillbaka.

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm