Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3546 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Anna R
    Anna R skrev om Nybrogatan 38
    Mysig atmosfär och klassiska råvaror med spännande twist.
  • Ronny P
    Ronny P skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt! Bra service god mat och en trevlig servitör!
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Maria I
    Maria I skrev om Nybrogatan 38
    God mat
    God service
    Goda viner
    Lite trångt men annars toppen bra
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Johan C
    Johan C skrev om Nybrogatan 38
    Mycket tillmötesgående personal, som lät oss behålla vårt bord trots att vi missat vår bokningstid.

Dagens lunch (Fläskkarré) var tyvärr inte i nivå med vad jag hade förväntat mig givet andra besök. En massiv köttbit oskönt dränkt i sky och en tråkig potatismos var oinspirerande.
  • Maria A
    Maria A skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade avslutningsmiddag för en ledarskapsutbildning i chambre separée i går kväll. Mycket trevligt! Personalen var mycket trevlig, maten kanongod och stämningen på topp! Kan verkligen rekommendera små sällskap att använda just chambre separée, då man sitter vid ett runt bord och alla hör varandra. Sorlet från andra gäster hördes enbart på distans.
    En toppenkväll!

Maria Armtoft
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Nybrogatan 38
    Mysig lokal med bra mat. Kanske lite för högljutt för att få riktig stämning men det beror ju helt på vad man är ute efter. Trevliga gäster vid bordet brevid som var stammisar. Bra service!
  • Jonna O
    Jonna O skrev om Nybrogatan 38
    God mat, ingen wow-faktor, men visst var vi nöjda!
  • Sophia (OBS ankomst ca 17:15) A
    Sophia (OBS ankomst ca 17:15) A skrev om Nybrogatan 38
    Ok mat, ok pris, men sämre service som drog ner helheten. Ingen uppmärksamhet på vårt bord som var placerat tydligt mitt i restaurangen. Inget erbjudande om efterrätt innan vi själva sa till, men väldigt snabba med att duka undan varmrätten innan vi knappt var klara.

Borden står för tätt och akustiken behöver förbättras i restaurangen som upplevs skrålig.
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Nybrogatan 38
    Vi var fyra som åt middag, Har blivit bémötta på ett mycket bra sätt från att vi kom in till vi gick. Enda tråkiga var att bara ha en slått på 2 h, lite för kort tid att äta och umgås på. Annars toppenbra.
  • Therése L
    Therése L skrev om Nybrogatan 38
    Utsökt mat i trevlig miljö, härlig atmosfär samt toppen service.
  • Lars G
    Lars G skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt positivt lite stökigt ställe med trevlig och snabb personal. Gillar bistrostilen.
    Kanske just den dagen jag var där så hade jag önskat lite mer fisk och lite färre potatisar. Kanske just bara den dagen och min talrik. I övrigt gillar jag stuket på restaurangen.
  • Hanna T
    Hanna T skrev om Nybrogatan 38
    God mat, inte supertrevlig service
  • Thomas Å
    Thomas Å skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och god mat på denna mysiga kvarterskrog.
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Nybrogatan 38
    Fick tyvärr fråga själva efter brödet, annars toppen
  • AnnaKarin I
    AnnaKarin I skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig lokal och god mat. Kan absolut tänka mig att återvända.
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat. Trevlig service. Hyfsade priser. En riktigt pålitlig kvarterskrog.
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Nybrogatan 38
    Åt söndagmiddag med min fru och dotter. Bokade på nätet. Fick direkt hjälp när vi kom in genom dörren. Vi fick ett bord för tre som egentligen är en tvåa. Den tredje personen sitter inte helt bra med ryggen mot förvaring av bestick mm som serveringspersonalen hela tiden går till. Inte så bra. Man känner att man sitter i vägen. Vi fick en mkt uppmärksam och trevlig kypare som också rekommenderade vin på ett bra sätt till maten. Jag valde en rätt som stod på tavlan på väggen men fick då beskedet att den var slut. Den informationen kunde man ha fått i samband med att man tog emot menyn eller ännu bättre hade varit att ta bort det från tavlan. Vi fick vänta ganska länge på maten (längre än vad jag har varit med om där tidigare). Alla var dock jättenöjda med maten när den väl kom. Vi kommer absolut tillbaka.
  • Mia Å
    Mia Å skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig personal som snabbt tar upp beställning och serverar GOD mat. Härlig och varm stämning. Ger mersmak.
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om Nybrogatan 38
    Vi kom 15 minuter innan bokad tid, väldigt trångt i baren och sen blev vårt bord något försenat. Personal var något nonchalant, vi beställde falafel, entrecote & vaktel. Vaktelen va fantastisk övriga rätter inget speciellt tyvärr.
  • Marie E
    Marie E skrev om Nybrogatan 38
    Mysig bistro känsla med gäster i alla åldrar. Trevlig, uppmärksam personal och god mat med det lilla extra till humana priser.
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om Nybrogatan 38
    Åt frukost med vänner på Nybrogatan 38. Trevlig och proffsig service, vänlig.
    En meny som alla kan hitta sin favoriträtt på.
    Gott!
  • Anne F
    Anne F skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevligt bemötande. Alltid lika bra.
  • Marie H
    Marie H skrev om Nybrogatan 38
    Vi är mycket nöjda med mat, vin och personalens kunnighet samt deras bemötande.
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Nybrogatan 38
    Bott många ggr på Mornington, tidigare alltid jättenöjd med allt.
    Nu stökigt och rörigt.. många missar i nästan obefintlig reception.
    Blandat ihop bokningar, missat garageboknkng. Springa efter kvitto ,?ingen skrivare i receptionen ...
    Köbildning ....
    Nya sämre sängar ?
    Kände nästan fjädrarna ....
    Bra bemötande för övrigt av personalen ...gör vad dom kan...
    trångt i matsalen....för många gäster ...
    Hög ljudvolym.....
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Nybrogatan 38
    Det var mycket bättre än mina förväntningar, det var ett mysigt ställe med god mat och dryck! Förrätterma var min favorit
  • Linus A
    Linus A skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra, trevligt och god mat.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal som ger god service och som i ögonvrårna ser vad som behövs. Av 5 möjliga ger jag 4 för maten.
    Kommer gärna tillbaka.
  • Jussi T
    Jussi T skrev om Nybrogatan 38
    Hög ljudnivå och livligt men bra mat, glad och rapp service
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Nybrogatan 38
    God och vällagade mat. och bra urval av viner. Vi var fem i sällskapet och vid både förrätt och varmrätt var det en av oss som blev serverad långt efter övriga runt bordet..
    Saknade fler krokar för jackor!!!
  • Britt L
    Britt L skrev om Nybrogatan 38
    Bra service och god dagens rätt
  • Sari E
    Sari E skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig personal, god mat och inspirerande miljö!
  • Agnetha F
    Agnetha F skrev om Nybrogatan 38
    Gott bemötande initialt. Dock tog det lång tid innan vi fick beställa då vi hamnade i "ett bås" där vi uppenbarligen blev en smula osynliga för personalen. Gäster som kom efter oss fick beställa före oss. Två av oss tog dagens dvs Sej för 125:- och den var ok men inte mer än så. Den tredje i vårt sällskap tog kalvköttbullar för 195:- vilket är ett högt pris för en lunch och då förväntar man sig något extra men där blev besvikelsen stor då portionen var på tok för liten. Trist!
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Nybrogatan 38
    Mat och dryck var mycket bra.
    Serveringspersonalen var inte intresserad av kunden. De såg bara sura ut. Ingen frågade om vi ville ha en efterrätt efter maten. Vi hade bokat bord 2 timmar. En kvart innan tiden gick ut kommer en servitör och slänger fram ett kvitto. Det var dags att betala och gå. Jag kommer aldrig mer besöka Nybrogatan 38. Jag kommer inte heller rekommendera restaurangen. Tvärtom.
  • Margaretha L
    Margaretha L skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt ställe, bra service och god mat!
  • Sanne N
    Sanne N skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra bemötande, trevliga och kunniga. Super god mat i världsklass!
  • Ann-Marie L
    Ann-Marie L skrev om Nybrogatan 38
    Att äta frukost på restaurang Nybrogatan 38 är mycket trevligt och framför allt mycket gott med ett väl varierat utbud av rätter att välja mellan. Supertrevlig personal.
    Denna restaurang rekommenderas varmt.
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Nybrogatan 38
    Bra bemötande men väldigt lång väntetid på maten givet att vi beställde dagens rätt
  • Maria R
    Maria R skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt, god mat, mysig inredning!
  • Elin G
    Elin G skrev om Nybrogatan 38
    Mycket gott, bra service gott kaffe, lagom med film :)
  • Lena I
    Lena I skrev om Nybrogatan 38
    Trevliga och hjälpsamma att välja mat å dryck - precis som man förväntar sig när man gästar en bra restaurang
  • Linnea J
    Linnea J skrev om Nybrogatan 38
    Plus, Mysig lokal

Minus, fick vänta länge på att beställa och på att få varmrätt. Fick fel förrätt.
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Nybrogatan 38
    Underbart bra tack. Trevlig service, god mat och ett plus att agera bra med tanke med min kompis som jag var där med, anna kinberg batra. Snyggt!
  • Carin W
    Carin W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig kvarterskrog med härlig stämning och god mat.
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk mat och bra atmosfär.
  • Karima M
    Karima M skrev om Nybrogatan 38
    Bokade bord via nätet, fungerade fint.
    Meddelade att sällskapet kommer 15 min efter bokning några dagar innan, inga problem. Klart och tydligt att vi skulle få ha bordet 1 timme.
    Snabb personal, trevlig atmosfär, god mat.
  • Fernanda L
    Fernanda L skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt bra service samt god mat.
  • Anki D
    Anki D skrev om Nybrogatan 38
    Bokade en lunch på nätet. Väl där var bemötandet, maten, servicen (ja ALLT) hur bra som helst.
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt mottagande och dessutom fick vi bästa bordet (båset i hörnet mest sofforna). Trevlig och personlig service. Menyn hade mycket och erbjuda och till bra priser.
  • Bahar A
    Bahar A skrev om Nybrogatan 38
    Maten var god men bemötandet från servicen var inte ok.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Nybrogatan 38
    Bra bemötande. Snabb service.
    Men.. dagens rätt, långkokt kalv, var allt annat än godkänd. Det var en seg, aningen rosastekt stekdel. Knappt ätbart (potatisen var god). Ett långkok är något helt annat än en seg stek.
    Vi anmärkte plats och blev erbjudna mer mat men det var för sent i måltiden så vi tog kaffe. Tonfisken däremot var mycket bra.
    Det var en tråkig erfarenhet då jag har varit på de flesta krogarna i Bockh-gruppen och varit nöjd. Tveksam om jag går tillbaks. Jag hade bjudit ut min viktiga gäst men Hon var allt annat än imponerad. Kändes inte bra.
    Med vänlig hälsning, Ulf Seveson
    0704-449096