Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3144 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Anna-Carin H
    Anna-Carin H skrev om Nybrogatan 38
    Superbra service,bra mat,humana priser, en resturang vi definitivt återkommer till!
  • Maryam S
    Maryam S skrev om Nybrogatan 38
    Ätit frukost. God mat, bra service. Jobbig ljudnivå.
  • Mats S
    Mats S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god och vällagad mat med fina råvaror. Märks att det är duktiga och erfarna kockar! Hit kommer vi tillbaka. Mvh, Mats Samaras, Stockholm
  • Johanna G
    Johanna G skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra frukostmeny. Många alternativ för mig som äter glutenfritt. Trevlig miljö och servitris. Önskar ni även serverade frukostmenyn på helger.
  • Maria D
    Maria D skrev om Nybrogatan 38
    Jag bokade bort på internet, så något annat bemötande än det på restaurangen har jag inte fått men det var bra.
  • Elizabeth R
    Elizabeth R skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade en väldigt trevlig kväll med mycket god mat och vin. Servicen var utmärkt.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Nybrogatan 38
    En oförglömlig möhippa, där hela sällskapet pratade om hur fantastiskt Nybrogatan är!
    Underbar service, supergod mat och verkligen spot on att man kan spela egen musik i separeen!

Tack Nybrogatan för en förträfflig avslutning just denna dag!
  • Veronica N
    Veronica N skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch. God mat, goda viner men oengagerad servitris.
  • eva k
    eva k skrev om Nybrogatan 38
    Supergott, bästa tillagning, bakning och upplägg. Personal uppmärksamma och vänliga!

Kanske skulle det vara mysigt att sitta lite längre....

Tack!
  • Suzana L
    Suzana L skrev om Nybrogatan 38
    Supergod mat och atmosfär. Servicen var jättebra också förutom att servitrisen kändes lite stressad.
  • Viviana V
    Viviana V skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och mumsigt!
    Går absolut tillbaka och myser till en underbar frukost !
  • Daria O
    Daria O skrev om Nybrogatan 38
    Toppen mat och service! Skulle komma tillbaka igen.
  • Peter H
    Peter H skrev om Nybrogatan 38
    N38 är enormt bra och väldigt välkomnande! kommer tillbaka nästan varje gång jag är i Stockholm
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Nybrogatan 38
    Åt frukost, lika toppen som alltid! Väldigt gott, snabb och trevlig service. Bästa frukosten i stan. Tack!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Nybrogatan 38
    Oehrört dålig. Tråkigt att den nya personalen har sådan dålig känsla för service.
    Vi hade bord från kl 14 på vad som skulle vara er sista dag. Kl 14.40 börjar personalen ta ner gardiner, städa, borra i väggen brevid oss etc. Vi fick noll uppmärksamhet
  • Robin C
    Robin C skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt lunch på Nybrogatan 38. Bemötandet var bra och trevligt. Maten var väldigt god. Det enda jag skulle kunna klaga lite på är att portionen var lite liten, men generellt var jag nöjd.
  • Malin S
    Malin S skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig service och mysig miljö.
  • Ewa F
    Ewa F skrev om Nybrogatan 38
    Vi var nöjda med allt. Mat, service, atmosfären, drycken, tid att få mat.
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal. Snabb service. Något stimmig miljö men mysigt. Mycket bra meny.
  • Stina A
    Stina A skrev om Nybrogatan 38
    Hade frukostmöte med mitt team.
    God frukost och bra service.
  • Ove R
    Ove R skrev om Nybrogatan 38
    Hej, den absolut bästa känslan med restaurangen är personalens vänliga bemötande. Maten däremot är god men inte riktigt prisvärd. Personalen och lokalen är den stora behållningen!!
  • Gabriella H
    Gabriella H skrev om Nybrogatan 38
    Härlig och god frukost. Lite för hög ljudvolym (servitören hade svårt att t ex uppfatta vår beställning). Borden lite för nära varandra (trångt) och kändes lite påträngande att sätta sig i sofforna mot väggen.

Annars väldigt härligt och gott. Riktigt fint och bra utbud på frukostmenyn.

Kommer tillbaka!
  • Monica F
    Monica F skrev om Nybrogatan 38
    Lite överreklamerat, ganska höga priser, och maten okay, små portioner för priset.
  • Ivana v
    Ivana v skrev om Nybrogatan 38
    Inte så trevlig personal som bara ville att man skulle äta klart och gå.
  • Eskil F
    Eskil F skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk god mat, alert personal och en mysig miljö.
  • Jan E
    Jan E skrev om Nybrogatan 38
    Som vanligt var dagens fisk utmärkt !
  • Anna R
    Anna R skrev om Nybrogatan 38
    Bra personal, god mat. Åt avokado/tomat på lantbröd - god men kryddningen tog över smakerna lite väl, starka kryddor tenderar att döda smaker lite...

Det enda som skulle kunna förbättras är snabbhet: det tog relativt lång tid för oss att få maten och sedan lite längre ledtider (fråga efter notan, få notan, få betala etc) än vad som skulle vara idealiskt.

All in all bra upplevelse, jag skulle gå tillbaka igen, men kanske inte för affärsfrukost då tiden är viktig.
  • Staffan Ö
    Staffan Ö skrev om Nybrogatan 38
    Alltid trevligt och bra! Omeletten är ju en klassiker och personalen trevlig.
  • Siri L
    Siri L skrev om Nybrogatan 38
    Härligt välkomnande! Glad tjej som var bemötande och ordnade självklart med ett bord utomhus.
    Ung aningen förvirrad servitör men med charm. Räddade snabbt situationen med fel mat. snyggt.
    Som alltid jättebra mat!
  • Hanna A
    Hanna A skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevligt, som vanligt! Tillmötesgående personal och fantastisk mat
  • Josefin S
    Josefin S skrev om Nybrogatan 38
    Det var bra! Vi satt i ett chambre séparée, hade gärna att de kommit ner och kollat till oss lite mer. Nu fick vi gå upp för att be någon komma ner och ta vår beställning.
  • Regina R
    Regina R skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt. God frukost. Lite hög ljudvolym.
  • Anna-Karin H
    Anna-Karin H skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevlig personal, god mat. Trevlig intredning. Men råkade tyvärr hamna bredvid ett stort sällskap så ljudvolymen va väldigt hög. Hade tänkt lugn tidig middag kl 17 med svärföräldrarna, men blev lite högljutt annars bra..
  • Alexander I
    Alexander I skrev om Nybrogatan 38
    Allt toppen! Bra service, trevlig atmosfär och supergod mat!
  • Jens S
    Jens S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och service på plats, MEN...

Extremt oflexibelt bemötande i bokningsförfarandet. Jag hade bokat för 12 pers och kunde inte öka upp med en person då restaurangen bokat in 12 pers "på ett bord för 10".

Ytterligare brist på flexibilitet då bokningen måste bekräftas med kort 36 timmar efter den genomförts, och alltså inte en viss tid före ankomst/bokningsdatum, vilket de flesta restauranger jobbar med.

Vi bokar en del luncher och middagar i arbetet, både för mindre och större sällskap, men kommer nog inte överväga Nybrogatan 38 och dess systerrestauranger i framtiden. Kommer dock fortsätta äta frukost där.

Jens Svantesson
  • Anne K
    Anne K skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevlig servitris o mkt god mat. Ett minus är kommentaren när vi kom. Ni vet att ni har bordet i två timmar. Det känns som om man inte är riktigt välkommen. Bättre att komma efter maten o säga ngt om man märker att tiden rinner iväg
  • Alexandra A
    Alexandra A skrev om Nybrogatan 38
    Snabb service, god mat och trevligt bemötande. Förväntningarna mer än uppfylldes
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Nybrogatan 38
    Grym mat, grymma priser men stressad personal. Åt på N38 en gång i veckan för något år sedan men har varvat ner
  • Anne D
    Anne D skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig service o utmärkt mat!
    En krog jag alltid återkommer till.
  • Louise R
    Louise R skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevlig, informell kvarterskrog med riktigt god mat.
  • Göran S
    Göran S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande.Maten var mycket bra.Valet av vin utmärkt.Sammanfattningsvis ett ställe jag gärna rekommenderar mina vänner till.
  • Hampus W
    Hampus W skrev om Nybrogatan 38
    bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Violetta F
    Violetta F skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trevligt och vänligt bemötande från start till slut. Maten var fantastiskt god och inredningen i restaurangen kompletterade helhetsupplevelsen. Vi är mycket nöjda och återkommer mer än gärna igen och kommer att rekommendera den till vänner.
  • Inez A
    Inez A skrev om Nybrogatan 38
    Jag har ofta affärslunch på Nybrogatan 38. Det är trevligt, professionellt bemötande och de olika rätterna är kreativa och välsmakande.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Nybrogatan 38
    Besviken.

Vår servitör var oobservant, engagemangslös och verkade mest vilja gå hem. Vidare gick han runt och snöt sig.

Vi fick ej smaka av vårt vin, vår brödkorg placerades på ett sidobord utan att vi fick veta att det var vår, vi fick inte en enda fråga kring hur det smakade. Den enda kontakt vi hade med vår servitör efter att ha beställt mat var när vi betalade.

Utöver det så låg det en disktrasa vid vårt bord hälften av middagen.

Maten smakade okej. Upplevelsen var dock inte värd pengarna pga servitören.
  • Pierre P
    Pierre P skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal samt stor variation på menyn och allt smakar väldigt gott! Rent, snyggt och städat i fina lokaler.
  • Erika W
    Erika W skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och bra service. Maten är helt ok och prisvärd. Ljudnivån blev väldigt hög då restiramgen var fullsatt vilket förstörde mycket av helhetsintrycket.
  • Göran O
    Göran O skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande från första kontakten per telefon och likaså mkt proffsig och trevligt även på restaurangen.
    Middag bokad för 8 personer för att fira min mors födelsedag och vi blev tilldelade alldeles utmärkt plats vid eget stort bord.
    Har besökt er flertal ggr tidigare och är också mkt nöjd efter gårdagens besök.
    Kommer gärna tillbaka en annan gång.
  • Marie J
    Marie J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt och gott, dock lite trångt med tre pers vid det lilla bordet
  • viveka b
    viveka b skrev om Nybrogatan 38
    Vänligt bemötande och riktigt god mat

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm