Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån: 07:30-23:00
Tis-Tor: 07:30-00:00
Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-23:00

Läs vad 5205 kunder tycker om Nybrogatan 38

Annika H skrev om Nybrogatan 38
    Vi var 4 personer och åt farsdag brunch. En person blev jätte sjuk efteråt, glutenförgiftad. Har sökt restaurangchefen men de bara mailar och ringer inte upp. Finns inget telefonnummer att nå dem på. Otroligt besviken att de inte hör av sig. Läs mer

Peter B skrev om Nybrogatan 38
    Bra förutom ljudnivån. Det är inte alltid man behöver 30 tecken för att uttrycka sig. Läs mer

Mona L skrev om Nybrogatan 38
    Jättetrevlig restaurang, mycket god mat, bra service,bra priser Läs mer

Madeleine H skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat trevlig service varierad meny många med trevliga smårätter Läs mer
  • 2019-11-16

Maria M skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig personal! Alltid ett säkert kort :) Läs mer
  • 2019-11-16

Dan A skrev om Nybrogatan 38
    BästA kvarterskrogen i hela Stockholm Läs mer
  • 2019-11-15

Emöke E skrev om Nybrogatan 38
    Fruktansvärt högljutt. Sätt upp ljuddämpande paneler. Man kan inte föra samtal då ingen runt bordet hör den andra. Läs mer
  • 2019-11-13

Anders Ö skrev om Nybrogatan 38
    Jäkligt dyrt och jäkligt trevligt och gott Läs mer

Kåre H skrev om Nybrogatan 38
    Min hustru och jag åt middag, anka. Mycket gott. Väl bemötta av personalen på ett trevligt sätt. Varit på rest för flera år sedan, hade höga förväntningar, som infriades. Återkommer gärna. Läs mer

Christie J skrev om Nybrogatan 38
    We had a wonderful waitress who was very patient and informative about the menu. The ambiance was lovely. The food was delicious! Läs mer

Petrus H skrev om Nybrogatan 38
    Bra service men mitt och de som satt vid mitt bord beställde kaffe 2 gånger och båda gångerna var inte kaffet varmt. Bra bemärkelse direkt när vi kom in. Overall bra Läs mer
    2019-11-12 Nybrogatan 38 svarar Petrus H
    Hej Petrus!
    Vad tråkigt att kaffet inte höll måttet, men kul att servicen gjorde det!
    Vi tar till oss av din feedback och är i fortsättningen extra noga med temperaturen på kaffet. Tack!

Robin N skrev om Nybrogatan 38
    Härlig familjär kvarterskrog med lyxanda! Läs mer

Björn J skrev om Nybrogatan 38
    Mottagande kunde vara mycket bättre. Fick vänta tills vi uppmärksammade personal att vi hade beställt bord.
    Synd på annars bra mat och service. Läs mer
    2019-11-12 Nybrogatan 38 svarar Björn J
    Hej Björn!
    Självklart ska man som gäst bli bemött redan i dörren, tack för din feedback!

Tobias S skrev om Nybrogatan 38
    En trevlig middag i goda vänners sällskap. Utmärkt service, god och prisvärd mat. Läs mer

Madeleine W skrev om Nybrogatan 38
    Spännande och prisvärd meny, trivsam miljö och personal som gör mig glad. Då är jag nöjd! Läs mer

Sara D skrev om Nybrogatan 38
    Underbar middag med otroligt fin service! Läs mer

Emma Ö skrev om Nybrogatan 38
    God mat men hade ingen mat till barn & kunde inte göra någon rätt av råvaror som fanns, tex Mac&cheese borde kunna bli en tallrik med pasta. Besöker ej igen med barn. Läs mer
    2019-11-12 Nybrogatan 38 svarar Emma Ö
    Hej Emma!
    Tack för din feedback.
    Det stämmer att vi inte har en barnanpassad meny, men många utav de befintliga rätterna går att få i mindre storlek!

Thomas G skrev om Nybrogatan 38
    Vi tog biff tartar. Mkt gott. Positivt bemötande. Trevligt. Läs mer

Karin E skrev om Nybrogatan 38
    Köpte en lunch och det var gott och ni var snabba och trevliga! Läs mer

Jessica S skrev om Nybrogatan 38
    Har testat både frukost en vardag och brunch en lördag. God mat, trevlig lokal Läs mer

Olle W skrev om Nybrogatan 38
    Lite lång väntetid. Maten helt ok, huset vin helt ok. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Olle W
    Hej Olle!
    Tack för din feedback!
    Har vi mycket att göra så kan det bli vissa fördröjningar på maten men vi jobbar hårt för att alltid kunna leverera en schysst produkt - och i tid!

Linn E skrev om Nybrogatan 38
    God lunch, trevlig personal och mysigt ställe. Läs mer
  • 2019-11-09

Lovina S skrev om Nybrogatan 38
    Helt fantastiskt, jättetrevlig personal och frukosten var en klass för sig! Vi har redan planerat nästa frukost på Nybrogatan 38! Läs mer
  • Lena O

2019-11-09

Lena O skrev om Nybrogatan 38
    Lunch med en väninna.
    Trevlig personal och god och snabb service Läs mer
  • 2019-11-09

David V skrev om Nybrogatan 38
    För stökigt, hörde knappt vad kollegan sa Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar David V
    Hej David!
    Restaurangen är liten och trång vilket ibland resulterar i att det blir lätt bullrigt när det är fullt.
    Hoppas ni vill titta förbi snart igen, i sådana fall rekommenderar vi att ni ringer in till oss så kan vi boka in en måltid på en dag som är mindre bullrig!
  • 2019-11-08

Margaretha G skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch med en väninna. Jag har ätit där ett par gånger tidigare och varit mycket nöjd med maten. Förväntningarna infriades helt. Eftersom vi båda är 75+ hade vi bokat sen lunch men trots det var ljudnivån litet i högsta lag för våra öron. Därför gick vi till ett lugnare ställe för att inta kaffet på maten. Skulle det vara lönsamt, månntro, att inrätta chambre separée för äldre med känsliga trumhinnor? Och med klassisk musik? Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Margaretha G
    Hej Margaretha!
    Så kul att ni var nöjda med maten!
    Vi har faktiskt en chambre separée, mer info om den och hur man går tillväga för att boka hittar ni på vår hemsida. Det går också bra att ringa eller maila till restaurangen!
  • Ann-sofie N

2019-11-07

Ann-sofie N skrev om Nybrogatan 38
    Frukost
    Trevligt bemötande snabb service och goda maträtter. Läs mer

Charlotta S skrev om Nybrogatan 38
    Mysig kvarterskrog med riktigt bra mat!
    Grillad biffsallad är grym, även ankan med svamprisotto!

Personalen är hög servicenivå , både servis och i baren.
    Man få det lilla extra - mycket väl värt ett besök! Läs mer

Elisabeth D skrev om Nybrogatan 38
    Maten är härligt smaksatt o vällagad. ”För allas magar”. En mycket vänlig, glad o omtänksam service med god vilja att gästerna ska må gott. Läs mer

Gunnel M skrev om Nybrogatan 38
    Det är alltid godmat ljudnivån är mycket hög och trångt mellan borden men uppvägs av godmat och fin och hjälpsam personal
    Lunchen är prisvärd
    Gunnel Möller Gustafsson Läs mer
  • 2019-11-06

Ulf F skrev om Nybrogatan 38
    Grillad Entrecote med bearnaise och pommes frites. Bra bemötande av servitris och övrig personal. Entrecoten vägde ca 250 gram och var korrekt grillad medium. Dessvärre något seg. Dåligt putsat i kanterna, senor. Undermålig kvalité eller inte fått möra ordentligt? Dessutom serverad på en närmaste rumstempererad/kall tallrik varför köttet och övriga ingredienser snabbt tappade värmen. Den grillade schalottenlöken bör nog blancheras före grillning, då slutresultatet som i detta fall blir halvrå bränd lök. Bearnaisen bör slås med en kraftigare väl inkokt reduktion så att peppar, schalottenlök, persiljekvistar och estragonvinäger främträder bättre. Likaså öka på mängden finhackad estragon/persilja/körvel i den färdiga bearnaisen. Varm mat skall serveras på heta tallrikar, svårare och billigare är det inte för att få full pott för en sådan här i sig enkel rätt.
    Beställde rött vin Cabernet Sauvignon Black Stallion (USA) på glas. Tyvärr hade vinet i den tidigare halvt serverade flaskan oxiderat varför vi bad servitrisen öppna en ny av samma märke. Vilket hon gjorde utan knot. Bra. Den nya flaskan var helt felfri.
    Vi får väl testa denna paradrätt hos er inom sinom tid och hoppas då få ett bättre utfall. Tack! Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Ulf F
    Hej Ulf!
    Tack för din feedback!
    Vi strävar alltid efter att hålla en hög kvalité på både maten och servicen och tar åt oss utav din kritik!
    Vi ses snart igen!
  • 2019-11-06

Lisa N skrev om Nybrogatan 38
    God mat. Kul med lite annorlunda meny. Trevlig servitör. Maten kom in snabbt.
    Lite hög ljudnivå Läs mer
  • 2019-11-05

Peter K skrev om Nybrogatan 38
    Källaren kanon för ett sällskap som vill sitta avskilt. Service medium skulle jag säga.
    Matmässigt har Nybrogatan gått ner sig skulle jag säga, smakerna och konstistensen var inte där, det har det varit tidigare. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Peter K
    Hej Peter!
    Vad tråkigt att vi inte levde upp till dina förväntningar!
    Vi arbetar ständigt för att hålla en hög kvalité på både maten och servicen, vi tar åt oss av kritiken och för den vidare för att bli bättre.
  • 2019-11-05

viktoria s skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt bra service, helt ok mat! Läs mer
  • 2019-11-04

Elin F skrev om Nybrogatan 38
    God mat men inte den bästa servicen Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Elin F
    Hej Elin!
    Kul att maten smakade bra! För oss är det viktigt att maten såväl som servicen håller en hög nivå. Vi tar åt oss av din feedback!
  • 2019-11-04

Christina L skrev om Nybrogatan 38
    Frukostdate med min dotter, vi åt avokadotoast och en toast med äggröra, färkspressad jos, ingefärashot samt grekisk yogurt med färsk frukt. Den färska frukten låter lite mer exotisk än vad den är så den skulle jag inte rekomendera. Allt annat var super och det vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande. + för fräsh toa med handdukar. Vi kommer tillbaka. Läs mer
  • 2019-11-03

Fredrik M skrev om Nybrogatan 38
    Bra utbud av både mat och dryck. Trevlig bar. Läs mer

Britt-Marie B skrev om Nybrogatan 38
    God vällagad mat och mycket trevlig service! Läs mer

Lukas N skrev om Nybrogatan 38
    Service och bemötandet var super! Maten var jättegod men den stora råbiffen/tartaren var tyvärr en besvikelse. Den var lite tråkig med endast en råbiff och en äggula på en stor bädd grönsallad där tillbehören och dijon försvann helt och inte märktes av i smaken. Men rådjuret med gnocchi var helt magisk! Även tonfisktacon Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Lukas N
    Hej Lukas!
    Tack för din feedback! Vi arbetar ständigt för att hålla en hög nivå på både maten och servicen!

Ingela H skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande, snabb service och god mat! Läs mer

Sonja B skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt, mysigt rum i källarvåningen. God mat o service. Läs mer

Malin A skrev om Nybrogatan 38
    Supermysigt ställe och trevlig personal. Åt veckans omelett som var vegetarisk. Helt ok men kanske inte riktigt värd 185. Pommes var alldeles för salta men sa till och fick nya som var bättre. Läs mer

Per E skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, fantastisk personal o mysig miljö Läs mer

Amelie B skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat och service men för trångt och för hög ljudvolym för vår smak. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Amelie B
    Hej Amelie!

Joakim C skrev om Nybrogatan 38
    God mat och härlig stämning. Trevlig personal också men risotton var för salt och ett av vinerna höll inte måttet, konstig bismak. Rekommenderar denna restaurang till alla. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Joakim C
    Hej Joakim!
    Tack för din feedback!
    Vi strävar alltid efter att hålla en hög kvalité på maten, drycken och servicen.
  • Adam W

2019-11-01

Adam W skrev om Nybrogatan 38
    God dagens lunch schysst personal! Läs mer

Anna S skrev om Nybrogatan 38
    Stans bästa lunch, speciellt för det priset. För 125 spänn får du god lagad mat och service. Min stående rekommendation när någon frågar om lunchställe i Stockholm. Funkar lika bra i jobbsammanhang som privata. Läs mer

Olivia O skrev om Nybrogatan 38
    God mat men tar väldigt lång tid att få den när man är där på frukost, vilket ställer till det om man har ett jobb att gå till. Eftersom vi bokar kl 07:30 för att hinna är det bra om det inte tar 45 min att beställa och få sin mat. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Olivia O
    Hej Olivia!
    Tack för din feedback!
    Vi vet att väntetiderna har varit långa på frukosten senaste tiden. Det ska inte ta mer än några minuter att få in sin frukost, detta är något vi jobbar väldigt hårt för att kunna leverera i fortsättningen.

Mats G skrev om Nybrogatan 38
    Frukost med kund. Hade bokat med kände att jag bara blev tilldelad ett bord random. Blev heller inte det bästa bordet vill jag nämna. Svårt att prata då det är väldigt trångt. Trevlg personal men inte så snabb service. Känns som man måste påkalla uppmärksamhet för att hinna med allt på den timme man får sig "tilldelad". Chansar nog hellre att sitta vid "fönstren" framöver utan att ha bokat då man kan styra sin egen tid själv. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Mats G
    Hej Mats!
    Våran restaurang är liten och trång, men mysig!
    Vad gäller servicen så är det väldigt viktigt för oss att den håller en hög nivå, så tack för din feedback!

Nina K skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt ställe. Maten är ok. Bra priser. Men stressigt. Vi fick inte beställa kaffe eller efterrätt. Läs mer
    2019-11-10 Nybrogatan 38 svarar Nina K
    Hej Nina!
    Vid våra kortare sittider så hinner man inte alltid med kaffe och dessert och det kan ju såklart upplevas stressigt.
    Hoppas ni vill komma tillbaka, i sådana fall så kan ni alltid ringa direkt till restaurangen eller maila oss så hjälper vi er att boka ett bord med längre sittid!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm