Nybrogatan 38

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.

Läs vad 6794 kunder tycker om Nybrogatan 38 2

2022-07-04 Verifierad kund
    Trevlig personal, god mat och dryck samt trevligt utseende på restaurangen
    2022-07-03 Verifierad kund
    Bra bemött trots att vi fick vänta lite i början innan hovmästaren hade tid.
    2022-07-03 Verifierad kund
    Fantastisk mat och service som vanligt
    2022-07-03 Verifierad kund
    God mat. Något ouppmärksam personal trots lite kunder
    2022-07-02 Verifierad kund
    Mycket trevlig kunnig och bra personal med utmärkt service och kan det som de arbetar med. Toppengod mat. Hit kommer jag gå igen.
    2022-07-01 Verifierad kund
    helnöjd både med personal och mat.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Blev bra bemött, men efterrätten dröjde jättelänge och det kändes som att dem hade glömt bort oss.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Fantastiskt trevligt bemötande, mycket gott och rikligt
    2022-06-29 Verifierad kund
    Det var fint o bra personal
    När det gäller maten , det var entrecôte som vi beställde men det var lite segt och lite kallt men vår sällskap beställde räksallad och tunn fisk de var mycket nöjd och smakade gott
    2022-06-29 Verifierad kund
    Fantastisk mat och service, kan starkt rekommenderas
    2022-06-29 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande. Supergod mat och dryck
    2022-06-28 Verifierad kund
    Så trevlig personal, glada och fantastiska på sitt jobb. En god blandning av lunchrätter och både vi och barnen blev väl omhändertagna! Rekommenderas varmt.
    2022-06-28 Verifierad kund
    Mkt trevlig och tjänstvillig personal
    2022-06-28 Verifierad kund
    Trevlig atmosfär och en hög servicenivå. Supergod mat.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Bra service och trevlig frukost
    2022-06-24 Verifierad kund
    Bästa tänkbara service.
    Mycket bra variation på frukost matsedeln!
    Hälsningar
    Mikael
    2022-06-23 Verifierad kund
    Otrolig frukost!!
    10/10 i bemötande, väldigt trevliga
    2022-06-22 Verifierad kund
    Överlag mycket bra. Vänlig och hjälpsam personal. Vi fick byta till ett bord utomhus på kort tid. Serveringspersonalen trevlig både i baren och ute i restaurangen. Ett par anmärkningar är att det inte fanns någon glutenfri öl att beställa i baren och att de runda borden i uteserveringen inte är helt ändamålsenliga för ett ett sällskap på fyra. Det blir för liten bordsyta och känns lite mer cafébetonat. Annars var atmosfären lika trevlig som tidigare.
    2022-06-22 Verifierad kund
    vi hade en jättebra servitris som hette Matilda, mate var ok men
    det kom ett ösregn, det hällde ned och taket brast
    Allt vatten som hade samlats på taket kom över mig och jag blev dyblöt ,klänning, jacka hår mmj
    fick en chokladbit gratis som kompensation
    Agnes Holmstrand
    2022-06-22 Verifierad kund
    Proffsig personal, god mat och trevlig miljö
    2022-06-21 Verifierad kund
    Skön stämning God Mat Bra vin Trevlig personal
    2022-06-21 Verifierad kund
    Trevlig personal, men hade illamående morgonen efter och hela dagen. Vet inte om det berodde på råbiffen eller fisken. Blev dålig i magen och är van att äta dessa rätter...
    2022-06-20 Verifierad kund
    Bra service och god mat. Vi var ett sällskap på 4 personer som åt olika rätter. Hamburgaren, Cesarsalladen och creme brûle rekommenderas. Husets viner, både rött och vitt var prisvärda.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Jättemysigt ute på terassen, service minded trevlig tjej som serverade och god mat! Vi hade det bra:)
    2022-06-19 Verifierad kund
    Positiv trevlig service. Mycket god mat! Väntetiden och timeing mycket god. Allt topp!
    2022-06-18 Verifierad kund
    Mycket god mat och ett trevligt och proffsigt bemötande.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Jättetrevlig personal och god mat och dryck
    Gott vegetariskt alternativ.
    Bra service.
    Minus för priset. Betalade väldigt mycket för 2 större grönsaker och sås även om det var mycket gott.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Det blev mycket bra o gott bemötande.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande, bra service, väldigt trevlig ställe.
    Bra service.
    Min förrätt , anklever, var inte mycket. Mer för en gråsparv
    2022-06-16 Verifierad kund
    Lunch för 4. Satt på uteserveringen. Hög volym pga musik o andra gäster svårt att höra varandra. Åt västerhavsfisk smakade sådär.Bröd ingick men ingen sallad o kaffe. Bra service.
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal och god mat
    2022-06-15 Verifierad kund
    Trevligt och vanligt bemötande.
    Otur med våra 2 huvudrätter som båda överdoserades av flingsalt som gjorde dem svåra att äta (knastrade i munnen ibland med salt). Detta påtalade vi på trevligt sätt.
    I övrigt ok men inget som sticker ut.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Maten inte alls bra. Kall potatis till sillen, chevrtartletten smakade som en färdig Felix paj och rödingen överkokt och salt. Jättetråkigt eftersom miljön är trevlig och personalen också. Bordet bredvid klagade också på att maten var för salt.
    2022-06-14 Verifierad kund
    bra bemötande, trevlig lokal och personal.
    Jag hade höga förväntningar då Amex Platinum, valt ut restaurangen, de stod för måltid exkl dryck.

Jag tog en S.O.S. 2 iskalla potatisar, en ynklig hård brödbit…men sillbitarna var ok och ölen till var god.
    Sambon tog tartlette med ungsbakade rödbetor, samt honungsglaserade ( tror det hette så) valnötter. Hon bad om tryffeln på sidan. När den väl kom så varken smakade eller doftade den. Rödbetorna smakade ingenting, tartletten var torr och intetsägande. En kock eller kallskänka utan ambition måste ha levererat den rätten. Vi påpekade detta, sambo Lena fick välja ny rätt o utbyte.
    In kommer då 5-6 sniglar samt 2 rejäla grillade brödskivor. Antagligen menade att doppa i smöret…men det fanns inget smör. De stackars sniglarna var då ynkliga och torra, bedrövlig rätt. Vi påpekade detta, hovmästaren sa att hon kunde fixa smör. Men då var det för sent tyckte vi.
    Min huvudrätt var ok, sesampanerad tonfisk var grymt god, de kalla gulbetorna till drog ner helheten. Sambons ugnsbakade röding var fin, dock simmade den i en soyasås..vilket kändes udda. Moset var riktigt gott, valdes istället för blomkålspuré.
    Summa summarum, kommer aldrig tillbaka och varnar andra!
    ett bra bemötande
    trevlig miljö
    bra mat
    2022-06-14 Verifierad kund
    God mat o dryck men trist uteterrass som behöver pimpas lite. T.ex kan de vissna blommorna bytas ut.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Trevlig restaurang och personal. Maten var god
    2022-06-13 Verifierad kund
    Väldigt bra mat! Vår servitris (en tjej) va jättetrevlig och även den andra personalen, vi hade bokat fel antal och det gick att lösa!
    2022-06-13 Verifierad kund
    Fanstastiskt ställe med mycket god mat, ligger perfekt till och trevlig personal:)
  • Jonah O
    skrev om Nybrogatan 38
    2022-06-13 Verifierad kund
    Generellt sett vällagat och gott, men såsreduktionen till entrecôten var alldeles för salt. Något långsam service och väntetiden från att man fick menyn till att få beställa var 20 minuter.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Trevligt, gott och bra servering.
    2022-06-12 Verifierad kund
    Mycket trevligt serverade. Kul att få prova ett vin som inte är med på listan etc.
    God mat. Hade läst om stället på nätet och valde lite efter detta samt en meny som passade oss
    2022-06-11 Verifierad kund
    Maten under förväntan, tonfisken lät godare beskriven än i verkligheten
    2022-06-11 Verifierad kund
    Tyvärr dålig service vid ankomst. När man kommer in kan man stå flera minuter omgiven av personal men ej tilltalad. Detta har jag upplevt tre gånger. Personal i baren skulle kunna hälsa och hänvisa till att hovmästaren kommer. Gör gäster obekväma.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Trevlig bemötande men inte uppmärksamma. Vi fick vänta på att beställa alldeles för lång tid, de glömde bort våra huvudrätter vilket gjorde att vi inte fick äta dom förrän 1h efter förrätten. Kollade inte under sittningen om det var något vi behövde.
    2022-06-10 Verifierad kund
    Maten var verkligen bra, och vi hade en perfekt kväll i chambre separée!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Mycket trevligt och på alla sätt bra, personal, god mat etc. Möjligen lite snål "slottid" (17.15 - 18.45), eftersom vi inte hade tid att äta dessert. Hade spanat in Bananasplitt.
    2022-06-10 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och god service,jag åt en god middag med mina fd.arbetskamrater och maten var fantastiskt god,vi återkommer gärna till stället