Rekommenderat företag 2016 - Nybrogatan 38
Rekommenderat företag 2015 - Nybrogatan 38

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 2688 kunder tycker om Nybrogatan 38

• Gunilla T
    Gunilla T skrev om Nybrogatan 38
    Supergod mat och dryck, enda minuset är att det är väldigt trångt mellan borden.
  • Jesper H
    Jesper H skrev om Nybrogatan 38
    Vi havde en business middag der.
    Stedet var fyldt, så godt vi havde reserveret.
    Vi staretede med en Italiensk inspireret starter. God variation samt lækker smag.
    Som hovedret bestilte vi noget dejligt oksekød til deling. Det var super lækkert og tilbehøret var godt afstemt til kødet.
    Vi fik en god rødvin som blev foreslået af tjeneren.

Næste gang jeg er i Stockholm, vil jeg besøge dette sted igen.

Tak for en god aften.
  • Cecilia P
    Cecilia P skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god mat. Trevlig service.
  • Maria N
    Maria N skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt god mat och service och trevlig atmosfär.
  • Anna L
    Anna L skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt mysig restaurang med bra mat där vi kände att vi kunde ha beställt vad som helst på menyn och blivit nöjda. Trevlig och personlig service av serveringspersonalen.
  • Angelica K
    Angelica K skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig lokal! Förväntningarna var höga då vi har beskt restaurangen ett flertal gånger
  • Guylene Z
    Guylene Z skrev om Nybrogatan 38
    Hej! Jag blev besviken över hur jag blev bemöt när jag kom igår kväll. Hag hade bokat ett bord för 8 personer. Jag var först att vara på plats. men ingen tog emot mig. En anställd stod bakom baren och pratade med några gäster. Han såg inte mig. Efter att jag hade stått och väntat i minst 5 minuter gick jag och satte mig vid baren. Då fick jag hjälp av er kollega (mycket trevlig). Han sa att hovmästaren skulle ta hand om mig, att han/hon var upptagen i ett litet planeringsmöte, men jag skulle bli hämtad om ett par minuter för att gå till bordet jag hade bokat. Jag fick sitta kvar vid baren ytterligare 10 minuter. När jag såg att mitt sällskap hade kommit lämnade jag min plats vid baren. Jag hade fortfarande inte träffat hovmästaren ! Hon/han hade glömt bort mig. Lyckligtvis blev servicen sen mycket bra och maten var mycket god. Jag brukar också äta frukost hos er och jag har aldrig varit besviken på något sätt. Det är första gången jag får nämna ett litet minus!
  • Monica S
    Monica S skrev om Nybrogatan 38
    Helt underbart bemötande trots att Svenska Rum var "fully booked" till och med en torsdag kväll.
    Vår servitris för kvällen var samma tjej som hjälpte oss med bokning tidigare på eftermiddagen. Hon gjorde ett mycket fint intryck.
    Jag beställde ett glas chardonnay som apertif och fick den bästa (fransk) som jag sällan smakat.
    Maten och vinet vi kom överens om var lika fantastisk. It's a pity I didn't pick up her name.
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande !
    Hjälpsamma med vinval & uppmärksamma
  • Nancy J
    Nancy J skrev om Nybrogatan 38
    This is one of my favorite restaurants in Stockholm. The food is always fresh and delicious and the ambience always charming. Hard to get into, but planning in advance has its rewards. You can always try to sit at the bar, which also has a cool vibe. Outdoor seating is very inviting.
  • Mathilda O
    Mathilda O skrev om Nybrogatan 38
    God frukost med många alternativ. Avnjöts i en härlig miljö.
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om Nybrogatan 38
    Vänlig och trevlig personal både vid ankomst och vid bordet.
  • Max B
    Max B skrev om Nybrogatan 38
    + Alltid mycket trevlig stämning och personal. Bra kök!
    - Ljudbilden är katastrof, vi har flera gånger (som igår) valt att avsluta 'i förtid' för att gå vidare till något ställe där man kan prata och höra utan att skrika. Löser man man det med ljuddämpande material osv så är detta ett klart favoritställe!
  • Viktoria S
    Viktoria S skrev om Nybrogatan 38
    Ganska "stressig" miljö var där under lunchen. Hög ljudnivå, trångt. Väldigt god mat dock!
  • Linda S
    Linda S skrev om Nybrogatan 38
    Risotton var för salt, men annars var allt annat supergott, litet och mysigt ställe
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Nybrogatan 38
    Alltid en fröjd att komma till er - finns alltid mycket gott oavsett frukost lunch el middag 💚👍!!
  • Jaana R
    Jaana R skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt god brunch. Ägg på många vis. Jätte god bröd. Var och hittade sig något gått att äta från listan.
  • Ola Lien S
    Ola Lien S skrev om Nybrogatan 38
    Frokost/lunsj kl. 10:00.

Vi hadde biff sandwich - alt for mye pepperrot og den smakte helt ok. Ikke særlig god. Vi hadde Arme Riddere til dessert: det var helt super-godt.
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Nybrogatan 38
    Riktigt bra mat, tonfast service och härliga lokaler.
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Nybrogatan 38
    Äntligen fick jag en chans att besöka Nybrogatan 38" Har förgäves försökt boka under flera år, men det är alltid fullbokat de tider vi velat boka.
    Mycket trevligt bemötande vid ankomst och under servering. Maten väldigt god med spännande meny och supergoda efterrätter! Kommer gärna tillbaka. Kommer också att rekommendera restaurangen till vänner och bekanta.
  • Ebba Ö
    Ebba Ö skrev om Nybrogatan 38
    En mycket bra och trevlig upplevelse!
  • Christian L
    Christian L skrev om Nybrogatan 38
    God mat i en trivsam miljö med engagerad o glad personal
  • Erik S
    Erik S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god mat och bra service
  • Katarzyna H
    Katarzyna H skrev om Nybrogatan 38
    Delicious food, interesting mixtures of tastes, fast and attentive service. With the very reasonable pricing - strongly recommended for various occasions.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig stämning!
  • Anna A
    Anna A skrev om Nybrogatan 38
    Allt fungerade mkt bra, från bokningen via nätet, bekräftelsen av bokningen o sms-påminnelsen. Väl på Nybrogatan 38 beställde vi några smårätter, varmrätter samt dessert inkl drycker. Maten smakade mycket bra, serveringen fungerade också jättebra med trevlig och serviceinriktad personal. Maten serverades dessutom relativt snabbt, det var ingen lång väntan alls. Sammanfattningsvis ett mycket bra rstaurangbesök, vi kommer gärna tillbaka.
  • Martina L
    Martina L skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt dålig service. Vi beställde Bellinis. Det tog tog ca 15 min innan någon kom och sa att persikopurén var fryst och att vi gärna fick beställa något annat. Då ändrade vi till Mimosas. Vi hann få in maten och börja äta innan drinkarna kom (då hade vi väntat ca 25 min från start) och jag har aldrig fått Mimosas i ett dricksglas innan och med billig apelsinjuice och en enorm isbit som tog upp halva glaset. Dessutom var Champagnen avslagen. För detta betalade vi 126 kr styck och hela sällskapet var sjukt besvikna efteråt. Min Toast Skagen var också torr och kändes som att jag fick gårddagens bröd. Märkligt också att 3 personer var involverade i vår beställning? Mycket förvirrande. Klart stor försämring sedan jag var där sist. Tråkigt!
  • lisa marie m
    lisa marie m skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig bistro, god mat, peppig stämning!
  • Ella L
    Ella L skrev om Nybrogatan 38
    Superbra mat, typ den godaste laxrätten jag har ätit. Bra bemötande och gemytlig stämning.
    Lite stressande dock att behöva registrera sitt visakort vid bokning - men om det är det som krävs för att folk ska avboka sitt bord så visst. Men lite stressande var det.
  • Julie N
    Julie N skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, väldigt vänlig personal. Tyvärr är akustiken lite jobbig när det blir mycket folk, och små barn som gråter/skriker. Blir dubbelt så studsigt ljud än på många andra ställen. Men detta är en återkommande resturang för oss. Rekommenderar deras råbiff!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, varierad meny. Chambre Separé är ett mycket bra val för en lite mer privat kväll
  • Victoria K
    Victoria K skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt god mat och mysig miljö! Vissa rätter har dock en del konstiga ingredienser i sig. Svårt att få bord, boka i tid!
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär, mycket bra och varierad meny och dessutom prisvärt👍🏻.
  • Belsam F
    Belsam F skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevli ställe med trevlig personal. Dock alldeles för kort för sittning. Tycker 2 timmar är i allra minsta laget. Man bör åtminstone för en middag kunna få ha bordet under 2,5 timme.
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevlig atmosfär och trevlig personal. Godaste miniburgaren vi ätit. Maten var god men det var flera av rätterna som vi tyckte var lite för salta. Speciellt sniglarna. Men som sagt toppen ställe!
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande och god mat:)
  • Rebecca L
    Rebecca L skrev om Nybrogatan 38
    Helt fantastiskt. Vi bor i södra Sverige och bokade bord för lunch flera veckor innan vi skulle till Stockholm. Har varit trogna kunder i 5 år och det är en självklarhet att besöka Nybrogatan 38 varje gång vi är i stan.
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig service. Mycket mysig stämning.
  • Anders W
    Anders W skrev om Nybrogatan 38
    Finfin service och skön atmosfär med god och prisvärd mat. Betyget dras ned ett snäpp pga den höga och bullriga volymen i lokalen.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Nybrogatan 38
    Maten var helt ok, men varierade i kvalitet. Några av förrätterna var faktiskt inte bra. Omeletten var för salt. Pommes frottés var hårda och sega. Serveringen var utmärkt och miljön likaså. Husets vin fick godkänt men inte mer.
  • Eva H
    Eva H skrev om Nybrogatan 38
    Jättegott och trevlig personal!
  • Mina B
    Mina B skrev om Nybrogatan 38
    Bra overall! Tråkigt side salad.
  • Malena O
    Malena O skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god mat i trevlig miljö!
  • Mikaela L
    Mikaela L skrev om Nybrogatan 38
    Bra bemötande och riktigt god mat. Lite trångt när vi skulle betala och komma ut.
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Nybrogatan 38
    Jag älskar att komma till N38, från början till slut. Stämningen en morgon där är oslagbar, känner mig mysig och hemma, alla tända ljus och alla är mysiga. Hovmästrarinnan har en fantastiskt utstrålning och pondus, trevlig, vacker och välkomnande! Musiker var det också denna gang, ännu mysigare. Den enda lilla lilla synpunkten kanske var att det var lite dåligt med uppmärksamhet vid vårt bord (längst in) och att den unga servitrisen kanske kunde ha bjudit på ett leende, hon var korrekt men inte supertrevlig, men den övriga atmosfären gjorde att detta inte var någon issue.
  • Tryggve E
    Tryggve E skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig stämning och mycket god mat. Snabb och bra servering. En liten tabbe: En servitör glömde ge oss dessertmeny vi bett om. Annars mycket bra.
  • Olivia O
    Olivia O skrev om Nybrogatan 38
    Brukar verkligen gillar nybrogatan men igår va de hemskt. Maten var dålig och känns tråkigt när det klart och tydligt inte var färskpressad juice när det står det i menyn. Kaffet var kallt och blaskigt. Kommer tyvärr inte komma tillbaka.
  • Michaela A
    Michaela A skrev om Nybrogatan 38
    Nybrogatan serverar en trevlig och fräsch meny. Alltid fullt och gemytligt och hjälpsam personal!
  • Viveke I
    Viveke I skrev om Nybrogatan 38
    Bra service men entrecoten var senig. Lite trist när köttet inte är perfekt.
  • Monica S
    Monica S skrev om Nybrogatan 38
    Allt var bra fin service men när maten delades ut fick jag något jag ej beställt min mans maträtt var ok men eftersom mitt var fel fick de även ta ut hans eftersom vi vill äta tillsammans det fick vi förklara för dem.Vi fick vänta en stund men det var ok och vi fick komp.för det misstag som inträffade

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm