Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu

Läs vad 5571 kunder tycker om Nybrogatan 38

• ANDRÉ F

2020-05-26

ANDRÉ F skrev om Nybrogatan 38
    Otroligt trevlig service och maten var väldigt god. #supportyourlocals Läs mer
  • 2020-05-26

Anders T skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt bra kvartersbistro med en liten twist på många rätter. Goda viner men framför allt supertrevlig personal. Dock bäst på kvällen för lunchtid är det för trångt och inte så personligt. Läs mer
  • 2020-05-24

Jens M skrev om Nybrogatan 38
    Kanonbra mat och service, rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-24

Ulrika B skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok - inget extraordinärt men väldigt trevlig kvarterskrog. Läs mer
  • 2020-05-23

Susann C skrev om Nybrogatan 38
    Vi åt brunch, hamburgare och kalvköttbullar och ägg Royal och efter maten tog vi american pancakes med nutella och chokladtryffel. Supergott och ett jättetrevligt bemötande. Ville inte riktigt gå för det var så härlig atmosfär. Läs mer
  • 2020-05-21

Pernilla B skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk trevlig personal som verkligen gjorde det lilla extra!! Läs mer
  • 2020-05-19

Peter F skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig stämning, god mat i schysst lokal. Läs mer
  • 2020-05-16

Martin A skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk mat och service, kan varmt rekommendera ett besök här. Läs mer
  • 2020-05-15

Milena B skrev om Nybrogatan 38
    Efter en lång resa var det underbart att slå sig ner på Nybrogatan 38 och få bli "omhändertagen" med vänlighet och professonalitet. Och att få vällagad och god mat. Hade ätit omeletten med sallad och pommes på lunch tidigare och kunde inte låta bli att välja samma rätt nu på middagen. Tack för en fin kväll! Läs mer
  • 2020-05-14

Jessica C skrev om Nybrogatan 38
    Härlig stämning, trevlig personal och god mat. Läs mer
  • 2020-05-13

Gro S skrev om Nybrogatan 38
    Åt brunch, allt var jätte gott & personalen super trevliga & duktiga. Läs mer
  • 2020-05-13

Sara J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig och uppmärksam personal. Bra och prisvärd meny.
    Vällagad mat, rikliga portioner. Läs mer
  • 2020-05-12

Annelie V skrev om Nybrogatan 38
    Kändes lite rörigt och maten har tappat i kvalitet. Nybrogatan var bättre förr. Läs mer
    2020-05-19 Nybrogatan 38 svarar Annelie V
    Hej Annelie!
    Vad tråkigt att vi inte kunde leva upp till dina förväntningar denna gång. Vi jobbar ständigt och hårt för att kunna leverera god mat och en bra service och kan alltid bli bättre.
    Varmt välkommen tillbaka - så får vi visa vad vi går för!
  • 2020-05-11

Johanna A skrev om Nybrogatan 38
    En chèvre till förrätt, anklår med en fantastisk svamprisotto - helt perfekt och en len underbart god chokladtryffel som avslut. Perfekt söndagmiddag. Tänk på att ställ in tallrikarna i ugnen hemma så att inte maten är varm när du kommer hem och ska äta om du hämtar själv. Läs mer
  • 2020-05-10

Johan E skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig service men maten var inte mer än godkänd Läs mer
    2020-05-10 Nybrogatan 38 svarar Johan E
    Hej Johan!
    Tack för din feedback, vi jobbar ständigt och hårt för att kunna leverera bra service och god mat!
  • 2020-05-09

Astrid L skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevlig personal och bra service och god mat! Hade bokat Chambre separe där vi blev om mycket väl omhändertagna! Läs mer
  • 2020-05-07

Mira L skrev om Nybrogatan 38
    God mat och supertrevlig personal Läs mer
  • 2020-05-05

Katarina G skrev om Nybrogatan 38
    Jag bokade ett mysigt Chambre separé för ett arbetsmöte med kolleger. Det var trevligt och maten var god! Dock lite seg flankstek... Läs mer
    2020-05-06 Nybrogatan 38 svarar Katarina G
    Hej Katarina!
    Härligt att höra att ni hade det mysigt nere i chambre separén!
    Och tack för din feedback, vi jobbar hårt för att kunna leverera en grym produkt!
  • 2020-05-04

Mats L skrev om Nybrogatan 38
    Jag har aldrig blivit besviken på 38:an. Bra service. Trevlig personal. Skön atmosfär och det du kan förvänta dig av en bra kvarterskrog. Mycket mat för slanten. Bra meny med något för alla (utan att för den skull ha 200+ rätter..... :) Servitrisen tipsade om en skön mix av smårätter till förrätt. Ni måste testa Tonfisktacos! Det enda som gick lite snett senast var timingen när huvudrätten skulle serveras. Mitt Lamm fick förmodligen stå några minuter på vänt medans resten av sällskapets mat gjordes klart, vilket resulterade i något avsvalnad mat. Men förutom det, bra jobbat Nybrogatan 38. /ML Läs mer
  • 2020-05-02

Ulrica F skrev om Nybrogatan 38
    Atmosfär, mat och personal toppen. Omeletten är helt enastående Läs mer
  • 2020-05-01

Michael W skrev om Nybrogatan 38
    Bra service. Lite för Salt torsk. Bra att de glesat ut borden! Läs mer
  • 2020-05-01

Elisabet L skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt o trevligt. Oerhört god mat o bra service. Väl anpassat för middag i Coronatider, med en stimmig o nära känsla trots relativt gott om plats mellan borden. Härlig fransksinspirerad mat, bra mix mellan svensk finkrog o fransk kvarterskrog. Går gärna igen. Läs mer
  • 2020-04-30

Hilkka N skrev om Nybrogatan 38
    Frukost
    Bra och trevligt bemötande
    Avslappnad och lugn miljö, mysigt Läs mer
  • 2020-04-29

Silva T skrev om Nybrogatan 38
    Hade bättre upplevelse första gången jag var där. Personalen verkade vara ny och inte van med köketsrutiner Läs mer
    2020-05-06 Nybrogatan 38 svarar Silva T
    Hej Silva!
    Vi arbetar ständigt för att kunna leverera bra service och god, vällagad mat. Tack för din feedback, vi kan alltid bli bättre!
  • 2020-04-27

Elin E skrev om Nybrogatan 38
    Inget direkt bemötande i dörren, fick vänta en stund på ”hovmästare”. Efter det var servicen väldigt bra. Maten extremt god. Det enda är väl att det blir väldigt högljutt i matsalen så det blir svårt att konversera utan att behöva höja rösten. Ljudisolering eller bullerskydd på väggar/tak hade varit något. Överlag: bra upplevelse, kommer tillbaka. Läs mer
    2020-05-06 Nybrogatan 38 svarar Elin E
    Hej Elin!
    Härligt att ni var nöjda med servicen och maten!
    Självklart ska man som gäst bli bemött utav hovmästare i dörren. Så här i rådande corona-tider har vi behövt strama åt lite, så vissa förseningar kan förekomma. Men vi jobbar såklart hårt för att allt ska fungera precis som vanligt här på Nybrogatan 38.
    Ring eller maila gärna direkt till restaurangen vid nästa bokningstillfälle så hjälper vi till att boka en tid och dag som är lite mindre bullrig! Vi ses snart!
  • 2020-04-24

Gabriella L skrev om Nybrogatan 38
    Jättebra upplevelse, tack så mycket för det! Läs mer
  • 2020-04-24

Carola S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat och service och bra tänk och agerande såhär i Corona tider! Läs mer
  • 2020-04-22

Margaretha F skrev om Nybrogatan 38
    Bra förrätter, resten var mediokert. Tyvärr. Vi har ätit lunch här förut och varit nöjda, men middagsmaten levde inte alls upp till rekommendationerna. Läs mer
    2020-05-06 Nybrogatan 38 svarar Margaretha F
    Hej Margaretha!
    Så synd att vi inte kunde leverera utefter er förväntan!
    Vi arbetar ständigt för att kunna leverera bra service och supergod mat och kan ständigt bli bättre, så tack för din feedback!
    Varmt välkomna tillbaka, så får vi visa vad vi går för!
  • 2020-04-20

Eva-lotta E skrev om Nybrogatan 38
    Fin service och väldigt god mat. Flera goda vegetariska rätter att välja mellan vilket vi uppskattade. Läs mer
  • 2020-04-19

Lotta L skrev om Nybrogatan 38
    Bra inledning, uppmärksam personal
    Efter att vi inte var redo att beställa mat tappades vi bort fullständigt och fick aldrig frågan igen. Vi vinkade 5 ggr innan någon kom.
    Den s k potatis-stompen levererades som ett lass geggig ”lapskojs”. Allt annat än elegant.
    Tråkigt. Jag brukar annars rekommendera er men inte nu... Läs mer
    2020-05-06 Nybrogatan 38 svarar Lotta L
    Hej Lotta!
    Vad tråkigt att höra att vi inte kunde leva upp till era förväntningar denna gång.
    Vi hoppas att ni vill ge oss en chans till så vi får visa vad vi går för!
    Vi jobbar ständigt för att kunna leverera en bra service och god, vällagad mat och kan såklart alltid bli bättre.
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-04-11

Anders J skrev om Nybrogatan 38
    Allt brs men gör liten portion lammracks Läs mer
    2020-04-11 Nybrogatan 38 svarar Anders J
    Hej Anders!
    Tack för din feedback!
  • 2020-04-08

Olivia S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt och bra utbud på menyn. Serivicen va dock inte toppen då de glömde bort vår beställning och så var det svårt att komma i kontakt med servitriserna. Läs mer
    2020-04-10 Nybrogatan 38 svarar Olivia S
    Hej Olivia!
    Härligt att menyn är uppskattad, vi jobbar hårt för att hålla en hög kvalité på både maten och servicen.
    Så här i rådande corona-tider har vi kortat ner på personal rätt så rejält. Det ska självklart inte påverka servicen, men ibland får servisen lite mer att göra än de är vana vid.
    Med det sagt så kan vi alltid bli bättre och tackar för din feedback!
  • 2020-03-31

Catharina H skrev om Nybrogatan 38
    Mysig lokal, varm service och utmärkt mat! Läs mer
  • 2020-03-30

Madeleine M skrev om Nybrogatan 38
    God mat och väldigt trevligt Chambre Separée för ett större gäng. Läs mer
  • 2020-03-29

Joachim C skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal god mat och prisvärt
    Helt enkelt en bra kvarterskrog Läs mer
  • 2020-03-23

Carina A skrev om Nybrogatan 38
    Bra service! Alla i åldersspannet 8-80 år var nöjda! Läs mer
  • 2020-03-23

Kristoffer V skrev om Nybrogatan 38
    Mysig och jättegod lördag middag - tack för fin service. Läs mer
  • 2020-03-18

Lisa M skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat och mycket bra service. Återkommer definitivt Läs mer
  • 2020-03-17

Natalia F skrev om Nybrogatan 38
    Bra service och toppen mat! Kan varmt rekommenderas. Bra utbud av olika rätter. Läs mer

Anders O skrev om Nybrogatan 38

Sofia L skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade bokat bord för brunch och vi såg fram emot att käka på ett av mina favoritställen. Vi bemöttes av en kvinnlig hovmästare men hade en jättetrevlig manlig servitör efter som skötte sitt jobb utmärkt med leende och bra takt. Hela upplevelsen var jättebra även om jag beställer något annat än veg bagel nästa gång. Läs mer

Christine S skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat o fin service! Har inget att klaga på, allt rullade på som det skulle! Läs mer
  • 2020-03-15

Isabella G skrev om Nybrogatan 38
    Jag tycker att det var trevligt, väldigt snabb service och god mat. Det ljusa och mörka bröden var fantastiska medan knäckebröden var lite smaklöst. Jag beställde lamm och där kunde pumpapurén varit lite mer saltad eller bara mer smak, samma gäller blomkålspurén till torsken (den blev dock lite salt i och med att smöret och kålen var nästan för salta). Ett tips är att ha lammkotletterna i tunnare bitar och fler istället för två tjocka, det blir mörare då. Även en tjockare rödvinssky är att föredra. Annars tackar vi för en trevlig kväll med god mat och bra personal. Dadlarna var jättegoda, mac&cheesen hade kunnat vara mer Aldente om något. Läs mer
    2020-03-18 Nybrogatan 38 svarar Isabella G
    Hej Isabella!
    Tusen tack för din feedback, kvalitén på maten är superviktig för oss och vi kan alltid bli bättre!
    Vi ses!
  • 2020-03-14

Kjell M skrev om Nybrogatan 38
    Överraskande bra!
    Perfekt service!
    Det blir vårt hotell i Stockholm i fortsättningen! Läs mer
  • 2020-03-14

Rita S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt, god mat o bra service Läs mer
  • 2020-03-13

Linda N skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig service och mycket god mat Läs mer
  • 2020-03-12

Maria S skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt ställe - bra service och god mat och ett extra plus att de fanns mycket vin på glas Läs mer
  • 2020-03-12

Susanne Y skrev om Nybrogatan 38
    Fantastiskt god mat och super-trevlig personal! Läs mer
  • 2020-03-11

Mikaela L skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod och väl lagad brunch! Läs mer
  • Wiktoria T

2020-03-11

Wiktoria T skrev om Nybrogatan 38
    Fint bemötande, vi var två som skulle äta massa smårätter o sen dela på envarmrätt. De var väldigt snälla och delade till o med upp en varmrätt fint på två separata tallrikar vilket vi uppskattade jätte mycket! Vi är båda vegetarianer men lyckades bli väldigt mätta då menyn erbjöd mycket varierande.
    Atmosfären var precis så som den ska vara och våran servitris var väldigt trevlig! Läs mer

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm