Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 2908 kunder tycker om Nybrogatan 38

• anna v
    anna v skrev om Nybrogatan 38
    Gott trevligt kanske kunde musiken ha skruvats ner en aning.
  • Felix L
    Felix L skrev om Nybrogatan 38
    Fin och god mat. Mycket folk trots lunch - verkar populärt
  • Johan M
    Johan M skrev om Nybrogatan 38
    bra mat, bra service. gemytlig atmosfär
  • Ludvig T
    Ludvig T skrev om Nybrogatan 38
    God mat till bra pris.
  • Elin N
    Elin N skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och god mat
  • Björn K
    Björn K skrev om Nybrogatan 38
    Jag är mycket nöjd stamkund. Jag är en återkommande Bockholmskund.
  • Linn D
    Linn D skrev om Nybrogatan 38
    hej super trevlig personal och super god mat

tack för allt :)
  • Liza J
    Liza J skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig restaurang med god spännande mat o snabb service.
  • Rebecca V
    Rebecca V skrev om Nybrogatan 38
    Jag fick bra bemötande från restaurangen hela processen. Det var inga problem att ändra deltagarantal, vi blev väl bemötta i entrén och av serviceminded personal! Topp!
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Nybrogatan 38
    Personalen var mycket tjänstvillig och professionell. Tyvärr dröjde det en del innan maten kom och pommesen var något överstekt, mao den levde inte ens upp till pommes på McD. Fisken var god och brödkorgen en fröjd.
    Tyvärr är det väl trångt i lokalen, det går inte riktigt att prata fritt med sitt sällskap och låta bli att överhöra bordsgrannen. Man får lätt en känsla av att utrymmet är så maxat som det någonsin går. Skulle aldrig gå dit på en affärslunch, privat gärna.
  • Ida A
    Ida A skrev om Nybrogatan 38
    Gillar nybrogatan 38! Finns inget direkt att klaga på (förutom att det inte fanns croissant dagen till ära men det överlever man faktiskt en tisdag) :)
  • Ingela R
    Ingela R skrev om Nybrogatan 38
    God mat och mycket trevlig service
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Nybrogatan 38
    Denna gång var vi tyvärr inte särskilt nöjda. Jag beställde ägg royale och äggen var alldeles för hårt pocherade. Jag fick en ny portion och även då var äggen för hårt pocherade. Vidare hade mitt sällskap ätit upp när jag fick min mat. Därtill var portionen väldigt sparsam gällande kallrökt lax.
  • Andrea T
    Andrea T skrev om Nybrogatan 38
    Suverän mat och bra service. Som vanligt bra bemötande.......
  • Linnea D
    Linnea D skrev om Nybrogatan 38
    Något seg service denna gång, men frukosten är fantastisk!
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Nybrogatan 38
    Det var en jättebra upplevelse! Åt trerätters middag. Allt var jättegott, och bemötandet var jättebra!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Nybrogatan 38
    Vi fick vårt bord ungefär 10 minuter sent och fick lämna vårt bord ungefär 5 minuter innan vår tid för bokningen var slut, vilket vi tyckte var dåligt. I övrigt var det god mat och trevlig stämning.
  • Lina N
    Lina N skrev om Nybrogatan 38
    Igår kände vi oss inte speciellt välkomna. Mycket som blev fel. Inga leenden. Det här med att man får sitta en viss tid. Helt ok, men jag tycker att det är sjukt oproffsigt att börja med att slänga det i ansiktet. Det är väl upp till personalen att hantera mig och mitt sällskap så pass bra att vi naturligt lämnar restaurangen i tid. Fick fråga efter mitt bubbelvatten som jag beställde vid första beställningen, ca 3 gånger och utan att få ett leende eller ursäkt när det kom in efter att jag nästan hade ätit upp min mat. Inte imponerad alls. Maten helt ok, men poscherade äggen var mer som löskokta ägg.
  • Sissi K
    Sissi K skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service.Trevlig stämning.
  • Irina J
    Irina J skrev om Nybrogatan 38
    Enkelt, trevligt och gott! Lite trångt nog
  • Lena H
    Lena H skrev om Nybrogatan 38
    Supergod mat, lite stressad servitris. 2-timmars sittning för kort, vi tog kaffe och efterrätt på annat ställe.
  • Birgit L
    Birgit L skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt ställe med suverän mat, bra viner och trevlig personal!
  • Charlotte T
    Charlotte T skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt bemötande från all personal, både rörande bokningen och serveringen. Fantastisk meny, och väldigt god fräsch vällagad mat.
    Trevlig miljö MEN alldeles för hög ljudnivå, dålig akustik. Helt omöjligt att föra ett samtal utan att höja rösten rejält. Vi kommer nog inte välja Nybrogatan 38 igen då vi ju träffas för att umgås och prata.
  • Viktor v
    Viktor v skrev om Nybrogatan 38
    Underbar mat och god whisky :)
  • Maria S
    Maria S skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat och bra service. Rekommenderas varmt
  • Johan S
    Johan S skrev om Nybrogatan 38
    Grym lokal och trevlig stämning, vi kommer tillbaka!
  • Tine W
    Tine W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig och bemötande personal. Prisvärd mat och mysig stämning och lokal. Ett av mina favorit ställen.
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Nybrogatan 38
    Mkt god mat, trevlig personal och bra cervice!
  • Elisabeth J
    Elisabeth J skrev om Nybrogatan 38
    jag fick hjälp med bord så fort jag kom in i lokalen, en fantastisk middag och trevlig service,jag kommer gärna tillbaka.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, väldigt god mat, härlig atmosfär
  • Christina B
    Christina B skrev om Nybrogatan 38
    God mat bra service nära till hotellet👍👍👍
  • carl h
    carl h skrev om Nybrogatan 38
    En väldigt trevlig och mysig restaurang. Oavsett om jag äter frukost, lunch eller middag där! Alltid god och vällagad mat utan att bli pretentiös. Den enda kritiken är att det är trångt mellan borden, ingen idé att försöka hålla en privat konversation.
  • Johan å
    Johan å skrev om Nybrogatan 38
    Uppmärksam personal,vänlig och snabb.Maten sisodär.
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Nybrogatan 38
    Alltid trevligt bemötande och god service. Maten utsökt. Ljudnivån något hög.
  • Johan W
    Johan W skrev om Nybrogatan 38
    Vi har tidigare besökt denna restaurang men för sedan ett år sedan blev vi extremt missnöjda. Detta berodde på att vi inte hade beställt något bord, då säger en kvinnlig servitör till oss att vänta vid baren och sedan säger man till oss när det blir något ledigt. Vi väntar och väntar och ser att människor sina bord och även vid baren då tar människor som har kommit senare än oss och bara sätter sig. Vi väntar i 1,5 timma, efter detta frågar vi en annan servitör och då säger han att det är djungelns lag som gäller, först till platsen får den. Mycket märkligt tyckte vi och har alltså vägrat kommit till er på ett år. Er "lost" eftersom att vi äter ute ca 6 dagar av 7. Denna gången var vi här med våra barn och deras respektive och denna gången hade vi även beställt bord. Allt var suveränt både det personliga bemötandet, maten och drycken....all heder åt vår servitör.
  • Anna J
    Anna J skrev om Nybrogatan 38
    Trevliga lokaler och personal samt god mat.
  • birgitta h
    birgitta h skrev om Nybrogatan 38
    Vänligt mottagande, snabb och bra betjäning av trevliga glada ungdomar Synnerligen god mat, fräscht och trevligt serverad. Vi är mycket nöjda med vår årliga visit på 38:an här kan man inte vara annat än mätt och glad när man går hem.
  • Tarek Y
    Tarek Y skrev om Nybrogatan 38
    Mycket goda förätter men både hummerpastan och lammlägg var en besvikelse.
  • Marianne E
    Marianne E skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok service, fick sitta trångt dock att vi bokat för 3 pers... inte optimalt. Bra mat
  • Alexander T
    Alexander T skrev om Nybrogatan 38
    Mysigt ställe och väldigt bra service. Kvalitet även på maten.
  • Christina J
    Christina J skrev om Nybrogatan 38
    mycket vänlig och duktig personal och mycket god mat
  • Annette Z
    Annette Z skrev om Nybrogatan 38
    God mat i mysig miljö o superbra service!
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Nybrogatan 38
    Perfekt tillagad mat
    Bra service och tillmötesgående
    Det enda minus var att det fanns jord i salladen det hade alltså missats att skölja den ordentligt
  • Flore R
    Flore R skrev om Nybrogatan 38
    Fin bistrot atmosfär och trevliga servitörer. God mat också!
  • Hannah P
    Hannah P skrev om Nybrogatan 38
    På Nybrogatan 38 serveras alltid fantastisk mat
  • Malin L
    Malin L skrev om Nybrogatan 38
    Superbra! Mycket bra mat och service. Vi är verkligen nöjda och kommer definitivt tillbaka.
  • Nathan J
    Nathan J skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk klassisk mat och goda viner
  • Petter M
    Petter M skrev om Nybrogatan 38
    Vi hade ett separat bord i källaren som var perfekt då de två 3-åringarna som var med kunde leka lite medans vi andra åt klart. Servicen var av högsta klass och maten lika så. Alla vi 10 som var med rekommenderar helhjärtat ett besök!
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Nybrogatan 38
    Slow service. salty food. There was supposed to be live jazz that was confirmed ahead of time. But no sign of it on the day.
  • Sara V
    Sara V skrev om Nybrogatan 38
    Restaurang med trevlig atmosfär!

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm