Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Mån-Tor: 07:30-23:00
Fre: 07:30-00:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 5788 kunder tycker om Nybrogatan 38

• 2020-11-21

Maria H skrev om Nybrogatan 38
    Bästa frukoststället i stan, bra stämning. Alltid vällagade rätter- perfekt ställe frukost, lunch och middag. Läs mer
  • 2020-11-21

Carin R skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär och diskret personal perfekt! Läs mer
  • 2020-11-20

Linn T skrev om Nybrogatan 38
    ........................................................ Läs mer
  • 2020-11-20

Marie B skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat, tyvärr tog det en stund innan vi fick betala. Läs mer
  • 2020-11-19

Meta L skrev om Nybrogatan 38
    Åt en vegetarisk rätt. Smakade jättebra. Maten motsvarade mina förväntningar. Servicen kunde varit bättre. Läs mer
  • 2020-11-16

Anike H skrev om Nybrogatan 38
    Ganska bra bemötande. Kunde varit bättre. Jag beställde reninnerlåret, tranbärskyn var alldeles för stark och den rökta gräddfilen smakade bränt. Min väninna beställde kalv köttbullarna. Varken potatismoset, köttbullarna eller gräddsåsen smakade något. Knappt någon kryddning! Läs mer
    2020-11-17 Nybrogatan 38 svarar Anike H
    Hej Anike!
    Vad tråkigt att ni inte var nöjda med maten.
    Vi arbetar ständigt och hårt för att leverera god och vällagad mat. Feedback hjälper oss att bli bättre, så tack för den!
    Vi hoppas att ni kommer tillbaka snart igen så vi får visa vad vi går för!
    Varmt välkomna.

Sara B skrev om Nybrogatan 38
    Topp! Bra service och god mat! Läs mer

Ida F skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod mat och otroligt trevlig personal. Kommer att äta där fler gånger🥰 Läs mer

Thomas E skrev om Nybrogatan 38
    Snabb och vänlig service.
    Vegetariska toppen! Läs mer

Kristina L skrev om Nybrogatan 38
    Fantastisk mat och supertrevlig personal. Läs mer

Mikael A skrev om Nybrogatan 38
    Mycket god mat och trevlig miljö’ Läs mer
  • 2020-11-13

Louise D skrev om Nybrogatan 38
    Lunch med vännina - båda åt falafel som var gott!
    Trevligt bemötande men det där lilla extra - som t ex att vattenkaraffen blir påfylld när den var tom, koll på om vi ville ha mer bröd etc - det saknar jag. Förklaringen till 4 av 5 Läs mer
  • 2020-11-12

Maria G skrev om Nybrogatan 38
    Bokade chambre separée för företagsmiddag. Vi blev emellertid bortglömda i början av sittningen och fick flertalet gånger gå och be en servitör komma till oss för beställning. Läs mer
    2020-11-17 Nybrogatan 38 svarar Maria G
    Hej Maria!
    Vad tråkigt att ni inte var nöjda med ert besök hos oss!
    Vi arbetar hårt för att kunna leverera bra service med det där lilla extra, men här verkar det som att vi gjort en miss.
    Bättre kan vi!
    Varmt välkomna tillbaka så får vi visa vad vi verkligen går för!
  • 2020-11-12

Marita D skrev om Nybrogatan 38
    Alltid lika gott och trevligt hos er! Läs mer

Anders E skrev om Nybrogatan 38
    Punktlig, smaklig och vänlig service. Inte den billigaste lunchen man kan äta på Nybrogatan men det är inte heller ambitionen från krögaren. Men det är ändå prisvärt. Läs mer

Katarzyna H skrev om Nybrogatan 38
    Vänligt bemötande och gott mat, fast de glömde att vi hade beställt kaffe. Läs mer

Ana S skrev om Nybrogatan 38
    We went for the brunch with high expectations.
    Then we order eggs benedict (normally, no mistakes on that matter, it's something easy and tasty) and we had a very cold toast, full of a weird and fat sauce, and 2 eggs that were made for sure in advance, and extremaly cold.
    200 sek per toast to eat something cold and no tasty at all.
    Completely disappointed.
    We have an instagram page where we reccomend places to eat around Sweden, and from this place, we will never post or share something. Läs mer
    2020-11-17 Nybrogatan 38 svarar Ana S
    Hi Ana!
    We are so sorry to hear that we didn´t live up to your expectations!
    We can assure you that all our food are prepared fresh, The eggs are pre prepared the same day. Because we sell such big amount it is impossible for us to poach the eggs for every order.
    We work hard every day to be able to deliver good and tasty food, and feedback like this helps us to be even better - so thank you for that!
    Hopefully you will give us one more chance, we would like to prove that we can do better!
    Welcome back!
  • 2020-11-09

Mia B skrev om Nybrogatan 38
    Mysig miljö, bra service, väldigt glad mat Läs mer
  • 2020-11-08

Jenny F skrev om Nybrogatan 38
    Falafelsalladen bestod mest av spenatblad, smakade typ ingenting. Fyra falafelbollar och spenat för 187 kronor. Dåligt. Stram servering med en servitris som ville vara någonstans, kändes som vi störde.
    Stället i sig trevligt inrett. Läs mer
    2020-11-17 Nybrogatan 38 svarar Jenny F
    Hej Jenny!
    Vad tråkigt att vi inte levde upp till dina förväntningar.
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera god och vällagad mat samt en bra och proffsig service. Med hjälp av feedback så blir vi bättre!
    Hoppas att ni tittar förbi snart igen, vi vill såklart visa vad vi går för!
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-11-05

Maria W skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande och snabb service.
    Varierad meny och vällagad mat. Återkommer gärna. Läs mer

Moa B skrev om Nybrogatan 38
    God dagens lunch till ett rimligt pris. Något seg service. Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Moa B
    Hej Moa!
    Härligt att dagens lunch var till belåtenhet!
    Vad gäller servicen så jobbar vi hårt för att kunna leverera en proffsig och snabb service. Så här i coronatider så har uppgifterna för alla som jobbar blivit fler då nya förhållningsregler måste följas. Det kan resultera i att servicen kan uppfattas som något långsammare, men vi arbetar ju såklart så hårt vi kan för att allt ska flyta på som vanligt!
    Tack för din feedback, hoppas vi ses snart igen!

Cimberly N skrev om Nybrogatan 38
    Havregrynsgröten var magisk!! Läs mer

Famke G skrev om Nybrogatan 38
    Maten var fantastisk och personalen är super trevliga. Äter där gärna igen. Läs mer
  • 2020-11-01

Patrik N skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch med familjen, engelsktalande ganska forcerad personal, ljummen mat. Går någon annanstans nästa gång! Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Patrik N
    Hej Patrik!
    Vad tråkigt att höra att ni inte var nöjda med er upplevelse hos oss!
    Vi arbetar hårt för att kunna leverera bra service och god, vällagad mat. Feedback gör oss bättre, så tack för den!
    Vad gäller personalen så stämmer det att vi har anställda som pratar engelska. Vissa har engelskan som modersmål, andra som ett andra språk. Detta ska inte påverka hur servicen upplevs hos oss.
    Vi hoppas att ni vill ge oss en andra chans så får vi visa vad vi går för!
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-10-30

Jörgen S skrev om Nybrogatan 38
    Fint bemötande, trevlig lokal, bra meny. En av rätterna (lax) var dock ganska smaklös och en gäst ska inte behöva uppleva det som krångligt att få potatisen ersatt av grönsalllad. Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Jörgen S
    Hej Jörgen!
    Det låter som att ni var nöjda med helheten - härligt!
    Självklart så är det inte det minsta krångligt att byta tillbehör till rätterna, vi är väldigt flexibla när det kommer till sådant.
  • 2020-10-29

Viktor B skrev om Nybrogatan 38
    För kallt i lokalen, vill ogärna frysa på en lunch Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Viktor B
    Hej Viktor!
    Vad tråkigt att du frös under din lunch!
    Vi har en värmefläkt vid entrén som funkar alldeles utmärkt, så vid nästa besök får du gärna be oss att dra igång den om du upplever att det är för kallt.

Maria W skrev om Nybrogatan 38
    Jag bokade middag för min familj. Maten var väldigt god och stämningen bra! Lite tråkigt att entrecôten var slut, men den mat vi valde istället var väldigt god oavsett. Nöjd med allt:) Läs mer

Gabriel W skrev om Nybrogatan 38
    Besökte restaurangen på kvällen. Det är ett trevligt ställe men personalen har alldeles för mycket att göra vilket gör att det tar väldigt lång tid innan man får beställa och sedan får sin mat.
    Blev väldigt väl bemött och vi kommer komma tillbaka. Läs mer

Jenny F skrev om Nybrogatan 38
    Allt var jättegott och snyggt upplagt, mycket bra service! Läs mer

Ylva E skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig resturang, bra bemötande från personalen och utmärkt mat. Mycket gott Läs mer
  • 2020-10-26

Mats W skrev om Nybrogatan 38
    Bra lunchrestaurang med bra service och lunchalternativ. Läs mer
  • 2020-10-26

Sara P skrev om Nybrogatan 38
    Var på Nybrogatan vid två tillfällen samma vecka, av en slump. Fullständigt fascinerad av hur otroligt otrevlig personalen är. Onödigt sätt att förstöra hela upplevelsen. Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Sara P
    Hej Sara!
    Det här var tråkigt att höra!
    Du får gärna maila mig på jamie@nybrogatan38.com och förklara mer ingående vad som hände vid båda tillfällena så kan vi gå till botten med detta.
  • 2020-10-25

Elinor R skrev om Nybrogatan 38
    Lättsamt proffsigt gott och flexibelt!
    Utmärkt ställe för både den festliga och för den som vill ta en snabb middag på stan! Läs mer
  • 2020-10-25

Malin M skrev om Nybrogatan 38
    God mat & utmärkt service! Gillar särskilt att menyn har olika typer av rätter, små, mellan & stora. Läs mer
  • 2020-10-23

Marianne B skrev om Nybrogatan 38
    Alltid god mat och alltid trevligt bemötande. Gillar verandan på gatan Läs mer
  • 2020-10-23

Stefan N skrev om Nybrogatan 38
    Det var trevligt. Jag åt lunch. Läs mer

Sofie L skrev om Nybrogatan 38
    Trevligt bemötande. God mat. Snabb service o trevliga lokaler. Bra coronaanpssat. Läs mer
  • Kalle K

2020-10-22

Kalle K skrev om Nybrogatan 38
    Beställde dagens rätt, pannbiff, löksky, lingon, pressgurka potatis.
    Tyvärr var potatisen mer eller mindre kokt, stenhård. Servitrisen kom, reklamerade, hon återkom, beklagade kunde inte göra något.
    Så kom notan där man hade dragit av 10 %, synnerligen oproffsigt för en sådan restaurang.... Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Kalle K
    Hej Kalle!
    Tack för din feedback, den hjälper oss att bli bättre.
    Vi hoppas att du vill ge oss en till chans så vi får visa vad vi går för!

Albert B skrev om Nybrogatan 38
    Lysande servering, bra rekommendationer, trevlig miljö. Vi satt i ett avskilt rum som fungerade utmärkt för vårt behov av ostörd konferens. Läs mer

Linda L skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal, maten helt ok. Läs mer
  • 2020-10-20

Emilie V skrev om Nybrogatan 38
    Så trevlig personal, så god stämning och fantastisk mat! Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-10-20

Hanna W skrev om Nybrogatan 38
    Härlig atmosfär och bra service. Supergoda omeletter! Läs mer
  • 2020-10-19

Jonas C skrev om Nybrogatan 38
    Om jag ska vara helt ärlig så är det inte som förr. Åt frukost där man stressade iväg mig som gäst
    Trist Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Jonas C
    Hej Jonas!
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med din upplevelse hos oss!
    Vi har sittningstider vi borden i matsalen. Önskar man sitta längre så har vi gott om platser i baren samt på våran inglasade uteservering där sittider inte gäller.
  • 2020-10-18

Caroline H skrev om Nybrogatan 38
    Maybe alltid god. Priserna alltid för höga. Trist med sittningar - man blir bortschasad fast man betalat middagspris för en lunch. Läs mer
    2020-11-03 Nybrogatan 38 svarar Caroline H
    Hej Caroline!
    Vi erbjuder en dagens lunch för 125:- alla vardagar. Utöver den så erbjuder vi även rätter ifrån våran a la carte-meny, där varmrätterna kostar mellan 135-250:-.
    Vi har sittningstider vid borden i matsalen. Önskar man sitta längre så har vi gott om platser i baren samt på våran inglasade uteservering där sittider inte gäller.
  • 2020-10-17

Emilia S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt ställe med fantastisk mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-10-16

Maria L skrev om Nybrogatan 38
    Frukost med nära vän. Diskret och uppmärksam personal med vänlig ton. Gott och bra urval. Fick sitta ifred och inte folk inpå. Återkommer ;) Läs mer
  • 2020-10-16

Katia T skrev om Nybrogatan 38
    God mat och väldigt bra service under lunchen sömnlös och snabb service. Läs mer
  • 2020-10-14

Kattis B skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig atmosfär och serviceinriktat, lyhörd och positiv personal Läs mer
  • 2020-10-14

Henriette H skrev om Nybrogatan 38
    Kopte eggs benedict och halloumiburger som baada var gode, men vi ble tuvarr baade sjuke direkte efter (i 2 dagar). Läs mer
    2020-10-14 Nybrogatan 38 svarar Henriette H
    Hej Henriette!
    Vi vill gärna komma i kontakt med dig. Maila våran restaurangchef på teddi@nybrogatan38.com.
  • 2020-10-13

Maria R skrev om Nybrogatan 38
    Alltid trevlig och glad personal, god och vällagad mat! Lite små bord men det får man ta😉 Läs mer
    Nybrogatan 38 gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte