Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Djurgårdsbrunn
1,814 recos

Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, Gärdet
Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
Nybrogatan 38
1,680 recos

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, Östermalm
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
Nytorget 6
1,658 recos

Nytorget 6

Nytorget 6, Södermalm
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
Bockholmen Hav & Restaurang
1,405 recos

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, Solna
15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
Gamla Riksarkivet
Be om offert

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Riddarholmen
Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt beläget i Stockholm, det perfekta valet till catering och arrangerande av fest och event.
Tabbouli Södermalm

Tabbouli Södermalm

Tavastgatan 22, Södermalm
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
Le Rouge

Le Rouge

Brunnsgränd 4, Gamla Stan
På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
Tabbouli City

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Norrmalm
Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
Tabbouli Kungsholmen

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Kungsholmen
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
Yolo

Yolo

VENDEVÄGEN 14, Danderyd
Yolo på Djursholm bjuder på avslappnad, mysig miljö och hög, personlig service men framförallt vällagad, närproducerad mat. Välkomna!
Två Små Svin

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
Hemma Vasastan

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Vasastan
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
Österlånggatan 17

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, Gamla Stan
Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
Sangria Tapas Bar

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Vasastan
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
Timmermans 1857

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Södermalm
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, Gärdet
30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
Matsmak

Matsmak

Drakegatan 1, Göteborg
Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att alltid ha något för magen, från hjärtat och gjort med hjärnan. Vi har restaurang, erbjuder dagkonferenser, catering och har ...
Restaurang Backstugan

Restaurang Backstugan

Greta Garbos Väg 4, Solna
Varmt välkommen till Backstugan för att avnjuta förstklassig mat och dryck i en trevlig filmhistorisk miljö, i natursköna Solna - ett stenkast ifrån city!
Två Grabbar och Kök
Be om offert

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Norrmalm
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
Träkvista Sushi

Träkvista Sushi

Jungfrusundsvägen 5, Ekerö
Träkvista Sushi är en nyöppnad Sushirestaurang på Ekerö i en stor fin lokal med vällagad mat och trevlig personal. Välkomna!
Rustik Bistro

Rustik Bistro

Linnégatan 27, Göteborg
Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mitt i Linnéstan i Göteborg! Menyn är klassisk med internationella influenser. Varmt välkommen till en plats där du kan hä...
39 Wäst

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Kungsholmen
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de bästa råvarorna, en drink i BAR39 eller ett besök i Champagnerian. Du hittar oss i hörnet på fleminggatan 39!
Yukikos Sushi AB

Yukikos Sushi AB