Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Kaknästornet

2,163 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Juulia J
    Juulia J: Allt var jättebra! Service var vänlig och mat var härlig

Bockholmen Hav & Restaurang

3,547 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Sarah B
    Sarah B: Fin mat och fint vin. Trevlig personal och trevlig ställe !

Djurgårdsbrunn

3,662 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Nisse S
    Nisse S: Mycket trevligt bemötande. Maten vara mycket god.

Nytorget 6

3,593 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Frida H
    Frida H: Mysigt, god och vällagad mat, trevlig personal! Prisvärt!

Nybrogatan 38

3,407 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Madeleine P
    Madeleine P: Alltid lika gott och trevligt! Absolut bästa starten på dagen!

Tabbouli Södermalm

1,643 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Rebecka O
    Rebecka O: Oändligt god mat, älskar detta ställe!

Le Rouge

1,770 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Urban A
    Urban A: det var ett proffsigt bemötande och bra mat

Tabbouli City

1,121 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Ingela L
    Ingela L: Hej, tillsammans med en god vän t jag middag på T. Avsmakningsmenyn med 16 små rätter. Ursäkta god och mycket riklig. In...

Paraden

Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Bo K
    Bo K: Trevligt och avspänt, proaktiv service, fint kök, lite hög ljudvolym på musiken

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Marianne S
    Marianne S: Vid 4 olika besök har vi serverats mycket god mat av positiv trevlig personal

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lars-göran G
    Lars-göran G: Maten var god och bemötandet utmärkt!

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Hampus W
    Hampus W: Mycket god mat och trevligt bemötande. Inte överdrivet höga priser, men något trång lokal. Rekommenderas helt klart.

Österlånggatan 17

1,700 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Sara Ö
    Sara Ö: Mycket bra service och fantastiskt god mat!

The Barn

Kyrkogatan 11, Göteborg
    Välkommen att boka bord, komma förbi på drop-in eller beställa hem vällagad amerikansk mat gjord på svenska råvaror hos oss på The Barn!
    Patrik L
    Patrik L: Supergod hamburgare! Trevlig atmosfär och bra personal

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi vällagade och genomtänkta menyer vid dagens alla tillfällen. Välkommen!
    Kajsa B
    Kajsa B: Bra, trevligt, lugnt, fantastisk mat.

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Birgit L
    Birgit L: Härligt på alla vis. Underbar och spännande mat. Likaså med vinerna. Första gången med naturviner. Annorlunda gott och h...

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Faraj T
    Faraj T: Fantastisk mat bra bemötande och snabb service. En av de bästa i stan.

Fitness Meals

Industrivägen 1, Västerhaninge
    Nyttiga och välplanerade måltider direkt hem till din dörr!
    Mathias K
    Mathias K: God, nyttig mat och bra service! Kan verkligen rekommendera Fitness Meals.

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, Stockholm
    Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Dan S
    Dan S: Trevligt bemötande och bra service God mat

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Peter H
    Peter H: Vi vat ett sällskap på 8 pers som firade mina föräldrars guldbröllop. En fantastisk kväll med bra uppträdande god mat o...

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Annelie E
    Annelie E: Väldigt trevlig och bra bemötande 🤗

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Annika E
    Annika E: Riktigt bra mat och fantastisk personal. Mysigt ställe som jag återkommer till med jämna mellanrum.

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Välkommen till Restaurang Minako! Här serveras traditionell japansk sushi både som lunch, take away och à la carte.
    Yashar G
    Yashar G: Magiskt. Ni kommer inte att ångra er!

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.