Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Bockholmen Hav & Restaurang

2,771 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Kjell F
    Kjell F: Engagerat och trevligt bemötande från första telefonkontakt till sista taxin beställd efter middagen.

Nytorget 6

3,028 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Johan B
    Johan B: Vi kom tidigt och blev väl bemötta och servade i baren. Väl vid bordet var servicen snabb och maten kom som den skulle t...

Nybrogatan 38

2,913 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    David M
    David M: Väldigt bra - som vanligt! Duktiga kockar samt serveringspersonal

Djurgårdsbrunn

3,239 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Dayami L
    Dayami L: Det var en underbar kväll !!!!

Tabbouli Södermalm

1,351 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Ida M
    Ida M: Utsökt mat och mycket bra bemötande!

Le Rouge

1,423 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Mikael H
    Mikael H: Mycket god mat samt ett väldigt bra bemötande. Härlig atmosfär med trevlig personal som kunde sin sak till pricka

Österlånggatan 17

1,392 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Maude W
    Maude W: Spännande menu, mct folk och hög stämning.

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt beläget i Stockholm, det perfekta valet till catering och arrangerande av fest och event.
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Yvonne K
    Yvonne K: Mycket bra service. Hel nöjd.

Kaknästornet

1,324 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    David H
    David H: Känslan av att de som jobbar där verkligen vill hjälpa till.

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Camilla W
    Camilla W: Bra serveringspersonal som informera om massor. Samt mysigt ställe. Maten var kanon. Går gärna tillbaka hit.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
    Inga L
    Inga L: Trevligt bemötande båda gångerna jag har varit här. Senaste gången fixade de ett bord åt oss fyra trots att det var full...

Paraden

Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Eva L
    Eva L: Läcker lokal, rolig matsedel, min rätt något smaklös

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Maria A
    Maria A: Fantastisk god mat och trevligt bemötande.

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Fakturino
    Fakturino: Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Matsmak

Drakegatan 1, Göteborg
    Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att alltid ha något för magen, från hjärtat och gjort med hjärnan. Vi har restaurang, erbjuder dagkonferenser, catering och har ...
    Peter L
    Peter L: Bra alltid god mat och trevligt bemötande.

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Rustik Bistro

Linnégatan 27, Göteborg
    Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mitt i Linnéstan i Göteborg! Menyn är klassisk med internationella influenser. Varmt välkommen till en plats där du kan hä...
    Cinita C
    Cinita C: Trevligt och mysigt ställe god mat och trevlig personal

Restaurang Backstugan

Greta Garbos Väg 4, Solna
    Ulla L
    Ulla L: God mat, mycket trevlig personal och välkomnande miljö.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Marianne L
    Marianne L: Fantastiskt god mat oavsett om du äter kött, fisk eller vegetariskt.Trevlig personal med god service. /Mariannne

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Kerstin S
    Kerstin S: Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 43, Stockholm
    Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlunda vis i en miljö med stämning utöver det vanliga! 495kr inklusive glödgat vin och levande musik. Vi blir fullbokade ti...
    Robert J
    Robert J: Åt en god middag i trevlig miljö. Bra service.