Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Bockholmen Hav & Restaurang

4,063 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Solveig S
    Solveig S: Åt middag med mina barn och deras respektive. Fantastiskt läge och jöttegod mat. Trevlig personal och hörligt att se båt...

Nytorget 6

4,287 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Hilda B
    Hilda B: Matupplevelsen var mycket bra, restaurangen serverar mat som är värd det man betalar för. Dock det som var anmärkningsvä...

Nybrogatan 38

4,068 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Carola C
    Carola C: Bra service och trevlig personal

Paraden

1,733 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Anders C
    Anders C: Bra och lungt när man hängde på låset kl 11

Tabbouli Södermalm

2,110 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Tess L
    Tess L: Fantastiskt god mat, bra service och trevlig personal! Prisvärt med plockmenyn och vi var väldigt mätta och glada. Plus ...

Österlånggatan 17

2,205 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Cecilia P
    Cecilia P: Gott, generöst och trevlig service

The Barn

1,209 recos
    Kyrkogatan 11, Göteborg
    Välkommen att boka bord, komma förbi på drop-in eller beställa hem vällagad amerikansk mat gjord på svenska råvaror hos oss på The Barn!
    Margareta E
    Margareta E: trevlig persoal,mysig miljö, enkelt. burgare jättegoda

Kaknästornet

2,898 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    Liane S
    Liane S: Så trevligt gott och barnvänligt. KOMMER ABSOLUT TILLBAKS 😊

Djurgårdsbrunn

4,280 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Marie-louis A
    Marie-louis A: Bokat bord för lunch 6 pers Fick vänta jättelänge på service

Tabbouli City

1,440 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Birgitta E
    Birgitta E: God mat, bra service. Uppskattar även att musiken inte var för hög.

Le Rouge

2,663 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Peter S
    Peter S: Trevlig ställe, god mat, rekommenderas.

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Lena W
    Lena W: Trevlig restaurang med god mat.

Tabbouli Kungsholmen

1,019 recos
    Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Åsa B
    Åsa B: Bra mat, tillmötesgående personal - kommer gå hit igen för familjemiddag såväl som för kompishäng!

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Christina Marianne T
    Christina Marianne T: Mycket bra bemötande Hade inga förväntningar direkt. Helaupplevelsen var fantastisk

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Jenny B
    Jenny B: Bra show, varmrätten var inge bra, efterrätten fantastisk

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Frida S
    Frida S: Oerhört trevlig personal och mysig miljö! Maten var god men det behövdes mer smak på det mesta! Matchningen av vin till ...

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Dora P
    Dora P: Fantastisk mat och bra service (grym personal). Vi kommer absolut tillbaka!

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, Stockholm
    Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Ulrika W
    Ulrika W: Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag.

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    M
    M: Ett av mina absoluta favoritställen i Stockholm. Vinbar, god mat, trevlig servis. Denna gång nytt koncept med fast meny ...

Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, Stockholm
    Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Gunnar E
    Gunnar E: Mycket trevligt! Maten bra. Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grup...

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Daniel S
    Daniel S: Riktigt bra mat och bra service.

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Joel M
    Joel M: Bra service, god mat och härlig stämning!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    Johan S
    Johan S: trevlig personal och lätt att få nya beställningar, fisken var jättegod

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, Stockholm
    Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...