Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Bockholmen Hav & Restaurang

2,485 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Per A
    Per A: Var mycket gäster så personalen hade mycket att göra.

Djurgårdsbrunn

2,628 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Jan S
    Jan S: Mycket bra service och bemötande. OK meny och vinpaket men snarast för mycket kött till huvudrätten.

Nytorget 6

2,481 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Björn J
    Björn J: Vi åt en god lunchmed mycket bra bemötande i alla avseenden.

Nybrogatan 38

2,342 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Hanna W
    Hanna W: Underbart! Trevligt bord och bra service!!

Tabbouli Södermalm

1,080 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Sofia M
    Sofia M: Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Le Rouge

1,105 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Patric R
    Patric R: Mycket trevlig restaurang och supergod mat.

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt beläget i Stockholm, det perfekta valet till catering och arrangerande av fest och event.
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    maria r
    maria r: Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ...

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Lotty L
    Lotty L: God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

Yolo

VENDEVÄGEN 14, Djursholm
    Yolo på Djursholm bjuder på avslappnad, mysig miljö och hög, personlig service men framförallt vällagad, närproducerad mat. Välkomna!
    Erik L
    Erik L: Världens bästa brunch! Och med livemusik! Perfekt för familjer. Wow

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Gun-Britt H
    Gun-Britt H: Mycket god lunch och bra service

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Österlånggatan 17

1,168 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Ulrika H
    Ulrika H: Trevligt bemötande Gott vin Ojämn mat upplevelse - några bra , andra mindre bra en del rätter ej prisvärda

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Mats L
    Mats L: God mat, trevlig personal och miljö.

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Jenny F
    Jenny F: Älskar maten men tycker bordsplaceringarna och hela planeringen i lokalen är ocharmigt. Man sitter nära, det e trångt oc...

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de bästa råvarorna, en drink i BAR39 eller ett besök i Champagnerian. Du hittar oss i hörnet på fleminggatan 39!
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Anki W
    Anki W: Mycket bra och välsmakande mat, trevlig serviceminded personal, trevlig atmosfär.

Restaurang Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Elias M
    Elias M: God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Matsmak

Drakegatan 1, Göteborg
    Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att alltid ha något för magen, från hjärtat och gjort med hjärnan. Vi har restaurang, erbjuder dagkonferenser, catering och har ...
    Peter L
    Peter L: Bra alltid god mat och trevligt bemötande.

Rustik Bistro

Linnégatan 27, Göteborg
    Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mitt i Linnéstan i Göteborg! Menyn är klassisk med internationella influenser. Varmt välkommen till en plats där du kan hä...
    Cinita C
    Cinita C: Trevligt och mysigt ställe god mat och trevlig personal

Restaurang Backstugan

Greta Garbos Väg 4, Solna
    Varmt välkommen till Backstugan för att avnjuta förstklassig mat och dryck i en trevlig filmhistorisk miljö, i natursköna Solna - ett stenkast ifrån city!
    Ulla L
    Ulla L: God mat, mycket trevlig personal och välkomnande miljö.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Anders K
    Anders K: Bra lunchmenyer inkl salladsbord, bra positiv personal

Träkvista Sushi

Jungfrusundsvägen 5, Ekerö
    Emma H
    Emma H: God sushi och lagom storlek! Yakinikun är välgjord och lagom såsig

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmosfär. Prisvärd brunch och en lunchmeny som uppdateras varje vecka, varmt välkomna!
    Kerstin S
    Kerstin S: Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.