Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Bockholmen Hav & Restaurang

2,283 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Cathrin L
    Cathrin L: Trevlig personal supergod mat och underbar miljö

Djurgårdsbrunn

2,294 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Anna P
    Anna P: Mysig miljö, bra service, god mat

Nytorget 6

2,223 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Peter M
    Peter M: A great experience at Nytorget 6. Food was delicious (especially avocado-tacos and the Entrecote). Great wine and servic...

Nybrogatan 38

2,085 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Hanna J
    Hanna J: Trevligt och harmonisk atmosfär!

Tabbouli Södermalm

Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Johan T
    Johan T: Vi åt avsmakningsmeny 2 med ett libanesiskt vin, varm rekommendation. Kom mycket hungrig..:)

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt beläget i Stockholm, det perfekta valet till catering och arrangerande av fest och event.
    Rolf L
    Rolf L: Vackert juldekorerad lokal, suveränt gott och välsmakande julbord, ett helt rum med fantastiska desserter och julgodis!

Le Rouge

Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Jennifer D
    Jennifer D: Fantastiskt god mat och trevlig service! Kommer definitivt komma tillbaka.

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Anna-Marita J
    Anna-Marita J: Jättegott, mycket mat och superbra service!

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Marie T
    Marie T: God mat härlig atmosfär och trevlig personal.

Yolo

VENDEVÄGEN 14, Djursholm
    Yolo på Djursholm bjuder på avslappnad, mysig miljö och hög, personlig service men framförallt vällagad, närproducerad mat. Välkomna!
    Erik L
    Erik L: Världens bästa brunch! Och med livemusik! Perfekt för familjer. Wow

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Britt-Marie L
    Britt-Marie L: Trevligt ställe, mycket mat o välja på bra blandning för små o stora gäster .

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Kerstin A
    Kerstin A: God mat och bra service! Rekommenderas varmt!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Eva H
    Eva H: En mycket hemtrevlig restaurang med bra mot och trevlig personal. Ingen stress och hög service nivå

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Malin J
    Malin J: Kan starkt rekommendera denna restaurang God mat och trevlig personal

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Erik B
    Erik B: Helt fantastiskt! En av Stockholms bästa restauranger

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
    Ann T
    Ann T: Rekommenderas starkt!Fantastiskt god mat och jättebra service👍

Matsmak

Drakegatan 1, Göteborg
    Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att alltid ha något för magen, från hjärtat och gjort med hjärnan. Vi har restaurang, erbjuder dagkonferenser, catering och har ...
    Anette A
    Anette A: Alltid ett trevligt bemötande och leverens av högsta kvalitet. Catering är det som vi har köpt för det mesta och Matsm...

Rustik Bistro

Linnégatan 27, Göteborg
    Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mitt i Linnéstan i Göteborg! Menyn är klassisk med internationella influenser. Varmt välkommen till en plats där du kan hä...
    Tomas J
    Tomas J: Mysigt med mycket god mat och hjärtlig personal

Restaurang Backstugan

Greta Garbos Väg 4, Solna
    Varmt välkommen till Backstugan för att avnjuta förstklassig mat och dryck i en trevlig filmhistorisk miljö, i natursköna Solna - ett stenkast ifrån city!
    Mikael L
    Mikael L: Mycket bra lunchmat (jag har ännu inte besökt dom kvällstid), med bra variation, utmärkt kvalitet och trevligt personal.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Lisa T
    Lisa T: Tack Christian och personal för grym service! Vi hade vår bröllopsfest här och vi är supernöjda med allt. Bra lokal med ...

Träkvista Sushi

Jungfrusundsvägen 5, Ekerö
    Träkvista Sushi är en nyöppnad Sushirestaurang på Ekerö i en stor fin lokal med vällagad mat och trevlig personal. Välkomna!
    Lars P
    Lars P: jättegott ! Med deras man jag tycker den är god!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de bästa råvarorna, en drink i BAR39 eller ett besök i Champagnerian. Du hittar oss i hörnet på fleminggatan 39!
    Karin B
    Karin B: Besök i somras: Dryg servitör Besök för en månad sen: otroligt gullig och otvunget tjej som serverade oss Maten: god...

Pontus in The Park

Englundavägen 7, Solna
    Jonas Ì
    Jonas Ì: Jag har både affärsluncher och privata måltider på Pocket och det är alltid utmärkt mat och utmärkt service.

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmosfär. Prisvärd brunch och en lunchmeny som uppdateras varje vecka, varmt välkomna!
    Lena Ö
    Lena Ö: Bra mat, bra service, bra priser!