Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Nytorget 6

5,351 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Martin D
    Martin D: Vi köpte förrätt plus varmrätt och drack varsitt glad vin. Maten levde upp till förväntningarna. Suveränt goda tacos...

Bockholmen Hav & Restaurang

5,331 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Anna O
    Anna O: Bokade bord två dagar innan och bad om fönsterbord men det fick vi inte😡 det drar ner betyget betydligt. Maten var god.

Nybrogatan 38

4,946 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Lena
    Lena: Trevlig personal, god mat och bra stämning. Ett ställe jag gärna återkommer till.

Paraden

2,481 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Anna L
    Anna L: Åt affärsmiddag med en partner och hade ganska höga förväntningar då vi hört mycket bra om Paraden. Vi hade kanske otur,...

Wallmans Stockholm

1,367 recos
    Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Claes Daniel K
    Claes Daniel K: Tre rätters middag, allt va toppen, maten, underhållningen men framför allt personalen, allt från dörrvakterna till serv...

Golden Hits

1,329 recos
    Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Carolina F
    Carolina F: Proffsigt, roligt, alla rätt! Vi hade en fantastiskt lyckad kväll!

Spanjorskan

1,363 recos
    Nybrogatan 42, Stockholm
    Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Lovisa G
    Lovisa G: Beställde tapas vilket var bra. Mysig restaurang som verkligen kändes spansk. Personalen väldigt trevliga och hjälpsamma...

Le Rouge

3,140 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Thomas R
    Thomas R: Mycket trevligt bemötande och god mat.

Tabbouli Södermalm

2,552 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Nathalie C
    Nathalie C: Bra service och riktigt god mat! Vi gillade särskilt uteplatsen.

The Barn

1,466 recos
    Kyrkogatan 11, Göteborg
    Astrid I
    Astrid I: God mat och bra service! Hit kommer vi tillbaka.

Djurgårdsbrunn

5,271 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Håkan T
    Håkan T: Vårt sällskap på på fem personer hade en sittande i rullstol och fick ett bord mycket lämpat för denne. Vid val av lunch...

Tabbouli City

1,723 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Pernilla G
    Pernilla G: Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck ocks...

Tabbouli Kungsholmen

1,334 recos
    Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Peter R
    Peter R: Gott Trevlig service Kommer gärna åter

Timmermans 1857

1,153 recos
    Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Gunsan A
    Gunsan A: Trevligt trevligt och god mat trevlig personal och din lokal

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Tomas N
    Tomas N: Utsökt mat i en trevlig miljö. Förekommande och tillmötesgående service. Kan varmt rekommenderas.

Österlånggatan 17

2,744 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Erika S
    Erika S: Supertrevligt ställe i mysiga Gamla stan!

Kungsporthuset

Östra Larmgatan 18, Göteborg
    Välkommen till The Concept - Vi är en Dinnerclub med underhållning, god mat och fest långt in på småtimmarna för den som vill, vågar och kan!
    Emma C
    Emma C: Härlig stämning, spännande mat och riktigt bra underhållning ! 👍

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Nina F
    Nina F: 3 rätter och matchande dryck Gott , lite underbemanning gjorde servicen långsam och någon beställning glömdes bort. Var...

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Marianne D
    Marianne D: Hade en mycket trevlig middag innan Elton Johns konsert. Blev mycket väl bemötta och fick ett bord trots att jag bara bo...

Steninge Bruk

Steninge slottsväg 141, Märsta
    Välkommen till Steninge bruk. Här kan du äta allt från spröda sötsaker till krispiga köttstycken från alla världens hörn. Kom in på en fika eller lyxa till det med vår brunchbuffé!
    Max A
    Max A: Värt en omväg för brunch eller lunch!

Teaterkällaren

Kungsparken 1, Göteborg
    Välkommen inte till en inte helt vanlig källare där fokus ligger på vänner, mat och goda drycker.
    Jan-Olof G
    Jan-Olof G: Jag åt en tvårätters måltid tillsammans med familjen. Det var inte så mycket folk på restaurangen när vi var där så ser...

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    John E
    John E: Personalen trevliga, men borde klä sig lite mer propert. Jeansskjorta och gymnastikskor passar inte på en annars fin res...

Vinköket

Brunnsgränd 2-4, Stockholm
    Välkommen till Vinköket i Gamla Stan! Vi kan allt om vin och vad som ska serveras till.
    Ian L
    Ian L: Märkligt gömd innanför sin moderrestaurant. Gott och vällagat utan krusiduller. Låt det vara en restaurant inte 1 och 1...

Mr Voon

Mäster Samuelsgatan 21, Stockholm
    Robert E
    Robert E: Trevligt bemötande, familjär stämning, smakfulla och spännande rätter och drycker.

AVEQIA - Göteborg

Andra Långgatan 46-48, Göteborg
    AVEQIA är en lyxkrog och socialt event i ett. Bygg relationer och skapa unika upplevelser i matens och dryckens tecken. Låt er inspireras!
    Yvon R
    Yvon R: Vi köpte en matlagningsaktivitet för 12 pers. Blev mycket väl bemött både av person som tog emot beställning samt återko...