Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Bockholmen Hav & Restaurang

5,081 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Malin S
    Malin S: Fantastisk miljö och utmärkt service. Maten är dessutom utsökt!

Nytorget 6

5,206 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Magnus F
    Magnus F: Middag som tack och avslutning av våren arbete i arbetslaget. Vänligt bemötande och mycket god mat som tillfredsställde ...

Nybrogatan 38

4,879 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Anders S
    Anders S: Trevlig personal. Bra mat. Prisvärt

Paraden

2,437 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Peter F
    Peter F: Bra mat, bra service och skön atmosfär. Lite snålt med potionerma.

Wallmans Stockholm

1,366 recos
    Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Wallmans Group
    Wallmans Group: Fantastisk kväll! Både show och middag höll toppklass!

Golden Hits

1,328 recos
    Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Carolina F
    Carolina F: Proffsigt, roligt, alla rätt! Vi hade en fantastiskt lyckad kväll!

Spanjorskan

1,299 recos
    Nybrogatan 42, Stockholm
    Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Sara B
    Sara B: Jag tog den vegetariska lunchen och är väldigt nöjd med smakerna och storleken. Tack Spanjorskan!

Le Rouge

3,140 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Thomas R
    Thomas R: Mycket trevligt bemötande och god mat.

The Barn

1,466 recos
    Kyrkogatan 11, Göteborg
    Astrid I
    Astrid I: God mat och bra service! Hit kommer vi tillbaka.

Tabbouli Södermalm

2,470 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    JEMIMA G
    JEMIMA G: Har ätit här flera gånger, jätte mysig restaurang, god mat, avsmaknings menyerna är otroliga. Kommer bli fler besök hos ...

Djurgårdsbrunn

5,200 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Sandra L
    Sandra L: Allt var helt ok men inte mer.

Tabbouli City

1,693 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Pernilla G
    Pernilla G: Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck ocks...

Tabbouli Kungsholmen

1,308 recos
    Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Cecilia L
    Cecilia L: Mycket bra mat och bemötande. Kan verkligen rekommenderas

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Tomas N
    Tomas N: Utsökt mat i en trevlig miljö. Förekommande och tillmötesgående service. Kan varmt rekommenderas.

Timmermans 1857

1,127 recos
    Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Susanne B
    Susanne B: God mat, fräscha lokaler och fantastiskt bemötande snudd på en femma ❤️

Österlånggatan 17

2,692 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Kristoffer V
    Kristoffer V: Bra mat och service, passande vinrekommendation. Hyggligt ställe men utan det lilla extra.

The Concept

Östra Larmgatan 18, Göteborg
    Välkommen till The Concept - Vi är en Dinnerclub med underhållning, god mat och fest långt in på småtimmarna för den som vill, vågar och kan!
    Emma C
    Emma C: Härlig stämning, spännande mat och riktigt bra underhållning ! 👍

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Jan M
    Jan M: Åt en härlig och mycket annorlunda och innovativ meny med tillhörande viner! Mycket vänlig och lugn miljö. Ägaren Peter ...

Steninge Bruk

Steninge slottsväg 141, Märsta
    Välkommen till Steninge bruk. Här kan du äta allt från spröda sötsaker till krispiga köttstycken från alla världens hörn. Kom in på en fika eller lyxa till det med vår brunchbuffé!
    Max A
    Max A: Värt en omväg för brunch eller lunch!

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Jeanette L
    Jeanette L: Väldigt trevligt bemötande från start till hemgång. Omtänksam personal. Maten supergod rakt igenom. Även viner. Personal...

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    John E
    John E: Personalen trevliga, men borde klä sig lite mer propert. Jeansskjorta och gymnastikskor passar inte på en annars fin res...

Teaterkällaren

Kungsparken 1, Göteborg
    Välkommen inte till en inte helt vanlig källare där fokus ligger på vänner, mat och goda drycker.
    Jan-Olof G
    Jan-Olof G: Jag åt en tvårätters måltid tillsammans med familjen. Det var inte så mycket folk på restaurangen när vi var där så ser...

Chateau Beirut

Karl Johansgatan 7, Göteborg
    God libanesisk mat i Göteborg – Välkommen!
    Heidi V
    Heidi V: Det är en upplevelse att besöka denna restaurang. Det är vackert inrett, bra service och maten är gudomlig. Jag köpte ...

Vinköket

Brunnsgränd 2-4, Stockholm
    Välkommen till Vinköket i Gamla Stan! Vi kan allt om vin och vad som ska serveras till.
    Ian L
    Ian L: Märkligt gömd innanför sin moderrestaurant. Gott och vällagat utan krusiduller. Låt det vara en restaurant inte 1 och 1...

Mr Voon

Mäster Samuelsgatan 21, Stockholm
    Robert E
    Robert E: Trevligt bemötande, familjär stämning, smakfulla och spännande rätter och drycker.