Alla kategorier Restauranger Restaurang

Restaurang

I Sverige kan vi vara stolta över den otroliga kvalitén på de restauranger som vuxit fram genom åren. Oavsett var i Sverige du befinner dig kan du hitta restauranger i närheten i världsklass, både i våra större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö där restaurangerna ligger tätt. Men även andra städer briljerar med fantastiska smakupplevelser. Vi hittar restauranger som levererar i toppklass i bland annat Visby, Växjö, Kalmar, Varberg, Bollnäs, Åre, Kiruna och Skellefteå. På Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i ditt område just nu.

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter, ta del av andra människors favoriter samt se olika restaurangers helhetsomdömen. Syftet är att du ska hitta nya restauranger runt om i landet som kan ge dig det du efterfrågar. På Reco.se kan du hitta välrekommenderade restauranger i ditt närområde, tack vare dig kan vi fortsätta bidra med trovärdiga rekommendationer genom hela Sverige.

Topp 25 restauranger

Nytorget 6

5,073 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Anneli B
    Anneli B: Mycket trevlig och prisvärd restaurang! Vi kommer gärna tillbaka 👍

Bockholmen Hav & Restaurang

4,785 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Per Åke E
    Per Åke E: Åt jubileumsmenyn tillsammans med min dotter. Det var mycket trevligt och maten var god. Jag återkommer gärna.

Paraden

2,337 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Margareta T
    Margareta T: Mycket god mat men för ouppmärksam personal.

Nybrogatan 38

4,734 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Classe G
    Classe G: Perfekt service, kunnig och trevlig personal och god mat! Vi satt 9 personer i Chambre Separee, verkligen mysig miljö, r...

Wallmans Stockholm

1,247 recos
    Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Håkan W
    Håkan W: Trevligt välkomnande och bra arrangemang. Men ändock kändes de som någon form av förnyelse behövs, hade fått referenser...

Le Rouge

3,139 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Thomas R
    Thomas R: Mycket trevligt bemötande och god mat.

Golden Hits

1,223 recos
    Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Thomas S
    Thomas S: Rockshowen är grymt bra. Bra drag och mycket kul. Duktiga artister. Maten var ok.

The Barn

1,466 recos
    Kyrkogatan 11, Göteborg
    Astrid I
    Astrid I: God mat och bra service! Hit kommer vi tillbaka.

Spanjorskan

1,149 recos
    Nybrogatan 42, Stockholm
    Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Zulani D
    Zulani D: Utmärkt bemötande. Middag med för- och huvudrätter. Stämningen inne på restaurangen var trevlig och väldigt spansk. ...

Tabbouli Södermalm

2,381 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Elisabeth B
    Elisabeth B: Otroligt god mat och en fantastiskt trevlig kypare. Vi kommer garanterat tillbaka!

Österlånggatan 17

2,613 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Mikael N
    Mikael N: Mysig miljö och trots många gäster gick serveringen väldigt snabbt av den trevliga personalen. Vi valde Räksalladen och...

Djurgårdsbrunn

5,080 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Katarina S
    Katarina S: Jättebra service och väldigt god mat! Väldigt nöjd att jag köpte vintermenyn

Tabbouli City

1,663 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Pernilla G
    Pernilla G: Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck ocks...

Tabbouli Kungsholmen

1,265 recos
    Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Antoine E
    Antoine E: Återträff. Middag 12 personer. Mycket trevlig miljö. Fräsch-& mysig källarvåning. Proffsig service. Utsökt mat. Bra p...

Timmermans 1857

1,127 recos
    Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Susanne B
    Susanne B: God mat, fräscha lokaler och fantastiskt bemötande snudd på en femma ❤️

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, Göteborg
    Välkommen till Somm Restaurant & Wine Bar! Mat och vin ligger nära om våra hjärtan. Kom för en middag eller boka catering.
    Sara S
    Sara S: Trevlig miljö och bra service. Klassiska nordiska smaker på maten som presenterades på ett trevligt sätt, utmärkta viner...

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    GUNNAR S
    GUNNAR S: Vi köpte en middagsmeny m. Vinpaket. Vi är mycket nöjda. Lokalen behöver fräschas upp. Bra service god mat bra viner ...

The Concept

Östra Larmgatan 18, Göteborg
    Välkommen till The Concept - Vi är en Dinnerclub med underhållning, god mat och fest långt in på småtimmarna för den som vill, vågar och kan!
    Anna Elin Victoria T
    Anna Elin Victoria T: Personalen och artisterna gjorde kvällen och sen att maten var fantastisk gjorde upplevelsen komplett!

Dinner 22

Södra Vägen 22, Göteborg
    Välkommen till Dinner 22! Här finner du svensk traditionell husmanskost av bästa kvalitet.
    Tommy D
    Tommy D: Super og lun atmosfære med veldig hyggelig personale. Det toppes med at jeg får mat av topp kvalitet til en hyggelig pri...

Steninge Bruk

Steninge slottsväg 141, Märsta
    Välkommen till Steninge bruk. Här kan du äta allt från spröda sötsaker till krispiga köttstycken från alla världens hörn. Kom in på en fika eller lyxa till det med vår brunchbuffé!
    Max A
    Max A: Värt en omväg för brunch eller lunch!

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    John E
    John E: Personalen trevliga, men borde klä sig lite mer propert. Jeansskjorta och gymnastikskor passar inte på en annars fin res...

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Teaterkällaren

Kungsparken 1, Göteborg
    Välkommen inte till en inte helt vanlig källare där fokus ligger på vänner, mat och goda drycker.
    Christer S
    Christer S: Mycket trevlig personal och fantastiskt vällagad och god mat

Vinköket

Brunnsgränd 2-4, Stockholm
    Välkommen till Vinköket i Gamla Stan! Vi kan allt om vin och vad som ska serveras till.
    Ian L
    Ian L: Märkligt gömd innanför sin moderrestaurant. Gott och vällagat utan krusiduller. Låt det vara en restaurant inte 1 och 1...

Restaurang Krakow

Karl Gustavsgatan 28, Göteborg