Restaurang Minako

Restaurang Minako

Ring 08-33 93 90 www.minakostockholm.se

Välkommen till Restaurang Minako! Vår restaurang ligger centralt belägen intill Odenplan i Stockholm. Här hittar du sushi från den fantastiska japanska matkulturen. Vår specialitet är att servera sushin på ett traditionellt vis kallat omakase. Det innebär att smaksättningen är färdig vid servering. Soja och wasabi serveras...

43 omdömen om Restaurang Minako

Björn V
Skrev om Restaurang Minako

Helt sanslöst bra lunch idag, extremt fina råvaror och passionerad kock:) Ganska liten, men trevlig lokal och avspänd service.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4713 omdömen 4.2 av 4713 omdömen

Penelope S Penelope S
Ulf M
Skrev om Restaurang Minako

Väldigt bra sushi. Var här på lunch med kollega som varit med förut.....låt dom bestämma vad vi får, så blir det bäst, sa han. Och rätt hade han, det var mycket lyckat. Vi fick ett flertal smårätter, alla väldigt goda, till slut 5 olika bitar sushi, allt väldigt gott. Trots det så gick det undan, vi var klara på 45 minuter. Rekommenderas!

Andreas H
Skrev om Restaurang Minako

Om ni anser att ni ätit Sveriges godaste sushi men inte varit på Minako, så har ni fel. Slå er gärna ner vid baren och upplev när konstnärerna jobbar med det paradis som snart ska nå era gommar. Avsmakningsmenyn på 6+ rätter är helt magisk, och du kommer gå hem som en mätt, glad och lycklig människa!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Robin K
Skrev om Restaurang Minako

Har försökt få min fru att äta sushi i flera år. Helt omöjligt. Har försökt förklara hur magiskt det är på Minako. Efter att hon läst alla omdömen har hon bestämt sig för att äntligen testa imorgon. Kan inte tro det! Det kommer bli dundersuccé!

Yashar G
Skrev om Restaurang Minako

Magiskt. Ni kommer inte att ångra er!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4139 omdömen 4.0 av 4139 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Jonathan F
Skrev om Restaurang Minako

Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Linnea I gillar detta
Ebba J
Skrev om Restaurang Minako

Fantastiska smaker, helt klart den bästa sushin jag har ätit!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Huseyin S
Skrev om Restaurang Minako

Många luncher har det blivit, men nu har man även kört en helig kvällsmiddag där med en avsmakningsmeny som få kan slå tror jag! Drog dit 4 vänner som alla var förvånade hur gott det kan vara med sushi! Rekommenderar starkt detta ställe för sushi lovers!

Peder O
Skrev om Restaurang Minako

Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på är Ten-Sui i Bangkok...en bit att åka mao. Ska du ha likvärdigt eller bättre så är det Osakaområdet i Japan som gäller. Jag vet, jag har njutit och avskytt sushi på väldigt många restauranger under mina resor och utlandsuppdrag. Hos Yoshi finns oändligt många kombinationer som kan avnjutas under benämning Kockens val. Det är bara helt galet gott.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Anki W
Skrev om Restaurang Minako

Mycket bra och välsmakande mat, trevlig serviceminded personal, trevlig atmosfär.

Erik B

Helt fantastiskt! En av Stockholms bästa restauranger

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

Elin W
Skrev om Restaurang Minako

Utan tvekan den mest intressanta, spännande och godaste sushin jag upplevt. Och då har jag ändå varit i Japan. Det här är en restaurang utöver det vanliga. Våga lita på kocken och han skapar konstverk som ger dina smaklökar en upplevelse du aldrig kommer glömma. Du kommer aldrig vilja köpa en vanlig rulle, lax eller räka igen! Våga prova den vegetariska rullen med avokado och mango inrullat i mjuka kålblad! Nomnomnom!

Lotta H
Skrev om Restaurang Minako

Jag kommer aldrig att äta sushi någon annastans! Detta slår allt! Fantastiskt mat och fantastisk service!

Torsten S
Skrev om Restaurang Minako

Hej God mat och mycket bra service.

Arvid P
Skrev om Restaurang Minako

Mycket bra bemötande. Personalen hjälpte mig och mitt sällskap snabbt. Bra käk, hade förväntat mig fulsushi men fick god finsushi. Schyssta priser också. Gott!!

Annika N
Skrev om Restaurang Minako

Mycket trevlig personal som verkar måna om sina kunder

Ducklyeong H
Skrev om Restaurang Minako

Bra mat o fin stämning var mycket nöjd

Liza J
Skrev om Restaurang Minako

Mycket god och vällagad mat, bra och trevlig personal, kan verkligen rekommendera!

Camilla B
Skrev om Restaurang Minako

En liten personlig restaurang med fint bemötande och god mat vackert upplagd! Vi var mycket nöjda.

Linnea I
Skrev om Restaurang Minako

Alla som gillar Sushi måste testa Minako, sushin här är magisk utan att överdriva! Stockholms bästa ställe utan tvekan!

Mats L
Skrev om Restaurang Minako

Gå in, sitt ner och låt er bli förförda. Ett av stans bästa och en inspirerad kock. Jag har blivit stammis.

Sara M
Skrev om Restaurang Minako

Alltså wow vilken sushi! Helt klart bästa stället i Vasastan.

Fredrik S
Skrev om Restaurang Minako

Riktigt bra sushi och riktigt bra service. Dom serverar sushi på för mig helt nytt och bättre sätt. Jag rekommenderar alla att gå hit, även dom som tidigare inte gillat sushi, detta kommer att förändra er uppfattning.

Mimmi S
Skrev om Restaurang Minako

Varje sushi görs med kärlek, det är något speciellt med denna sushi och kocken som gör den godaste sushin jag ätit! Underbart!

Ellen B
Skrev om Restaurang Minako

Har ätit här tre dagar i rad och måste hålla mig för att inte gå hit imorgon också. Vågar säga att maten här är den bästa i hela Stockholm och innan detta har jag inte ens varit förtjust i sushi! Be den fantastiske kocken att göra vad han vill (äter vegetariskt och utan sjögräs) och han slutar aldrig förvåna!

GABRIEL N
Skrev om Restaurang Minako

Ny favorit sushi med bra läge. Sjukt god och bra kvalité. Tog take away idag men såg trevligt ut att sitta kvar-får bli nästa gång.

Faizan K
Skrev om Restaurang Minako

Best sushi in town....love it definitely recommend.

Susanna A
Skrev om Restaurang Minako

Godaste sushin jag har ätit. Rekommenderas starkt!

Tor H
Skrev om Restaurang Minako

Sushi är något jag inte vanligtvis äter, så det är en glädje att äta deras övriga rätter som håller hög standard även fast deras fokus är sushi. Yakinikun exempelvis är fräsch och god, och portionerna är varken för små eller för stora. Trevligt! EDIT: Nu har jag även ätit deras sushi, som är fantastisk. Det var Minako som konverterade mig till sushiätare.

Jonathan R
Skrev om Restaurang Minako

Jag vet inte vilka ord jag ska använda mig av för att beskriva hur god sushi Minako levererar. Framförallt deras vegetariska konstverk. Oslagbart!

Adlind
Skrev om Restaurang Minako

Vill man äta klass sushi ska man definitivt komma hit och äta.

Arvid L
Skrev om Restaurang Minako

Är vegitarian och har ätit sushi hela livet. Blev helt tagen av Minakos delikata konstverk till sushi, liknar ingenting jag någonsin sett tidigare! Makalöst! Ett stort plus är är ju också det fina bemötandet en får av personalen. Absolut ett favoritställe!

Jenny N
Skrev om Restaurang Minako

Ni har supergod mat, trevlig och tillmötesgående personal och det är en himla fin restaurang! Schysst pris för så utsökt mat som dessutom är fantastiskt fint upplagt. Ser fram emot nästa besök!

Billie N
Skrev om Restaurang Minako

Väldigt hemtrevlig restaurang och personalen var otroligt välkomnande. Jävlar vilken kvalité på sushin! Provade så många olika fisksorter som verkligen smälte i munnen, musslan är personlig favorit nu!

NOEL H
Skrev om Restaurang Minako

Riktigt bra och trevlig nyöppnad Sushi på Västmannagatan - Rekommenderas!

Oskar E
Skrev om Restaurang Minako

Förstklassig sushi, utan tvekan min nya favoritsushi i Stockholm. Välkomnande och trevligt bemötande varje gång!

Sophia P
Skrev om Restaurang Minako

Det är svårt att beskriva en obeskrivligt god måltid. Råvaror av högsta kvalité vid varje besök och helt klart en ny upplevelse när det gäller sushi.

Billy N
Skrev om Restaurang Minako

Super trevlig personal och utmärkt mat. Sushin är nått av det bästa jag ätit, vackert upplagt och presenterat. Och jag gillar att det är stor variation och olika fiskar att välja på. Alltid lika spännande, roligt och inte minst gott att välja kockens val! Positiv på alla punkter! Minako sushi stockholm är ett måste!

Isak C

Stockholms bästa sushi restaurang om inte landets bästa !! 🍣

Mandy A
Skrev om Restaurang Minako

Bästa maten som finns!!!!! Utan tvekan!

Fadi D

Bästa sushi Restaurang Minako Sushi

Jashmin U och 2 andra gillar detta
Anna J
Skrev om Restaurang Minako

Jag åt den vegetariska sushin som var super god. Jag tror aldrig jag ätit något godare.. 😊

Elin L
Skrev om Restaurang Minako

Trevlig personal och otroligt god mat! Sushin smakar helt fantastiskt och smälter i munnen.