Österlånggatan 17

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 3593 kunder tycker om Österlånggatan 17 2

2022-10-04 Verifierad kund
    tyvärr var servicen ingen hit och personalen kändes mest trötta.
    Maten var ok, men inte mer än så.
    2022-10-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, vi fick vänta på huvudrätten. Det klagade vi dock inte på men blev bjudna på efterrätt. Fin service och god mat😋Vi kommer komma tillbaka Med vänliga hälsningar Agneta Linndbom
    2022-10-03 Verifierad kund
    Bullrigt men trevligt. Bra mat. Tråkigt: ingen hälsade när man kom och det var lång väntetid innan hovmästaren dök upp, hann bli lång kö. Lite stressad personal, helt enkelt, men det var högt tryck.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Trevlig personal och helt ok mat.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Dålig service, personalen har Inge koll och det tog lång tid att gå maten
    2022-09-28 Verifierad kund
    Det var trevligt och god mat. Lite bullrigt inledningsvis. Vi behövde sitta lite avskilt och det var kanske lite för lite avskilt för att passa för den typ av middag detta var fråga om men i övrigt bra.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Service inte helt bra, det tog lång tid för att få beställa, servering av drycker tog lång tid. Bröd serverades inte till alla vid bordet. Plus för försök att hitta vegetariskt alternativ utan svamp
    Hej Mats,
    Vi uppskattar din feedback. Vi vill självklart att vår standard på service alltid ska möta våra gästers förväntningar och arbetar ständigt mot detta mål. Hoppas du kommer tillbaka till oss och ger oss en ny chans i framtiden!
    2022-09-27 Verifierad kund
    Besökte restaurangen för att fira en svensexa, vi var sju personer i sällskapet och notan hamnade på över 7000kr. Dessvärre upplevde vi att servisen inte var intrimmad och fick flera gånger säga till om saker som fattades (tex för lite bröd, smör, potatis etc.) maten i sig var helt okej men portionerna var i minsta laget. Tror inte jag går hit igen på ett tag.
    Hej Carl,
    Vi uppskattar din feedback och tar till oss detta. Vi arbetar ständigt med att utbilda och lära upp vår personal så att standard på service möter våra gästers förväntningar.
    Hoppas verkligen du ger oss en till chans i framtiden!
    2022-09-26 Verifierad kund
    Maten var inte dålig, men ganska tråkig och ingen större smakupplevelse. Servicen var bra och trevlig.
    Hej Anders,
    Vad kul att höra att du gillade vår service! När det gäller maten så uppskattar vi din feedback och tar till oss detta!
    2022-09-26 Verifierad kund
    Sur och otrevlig personal som inte hade koll på menyn. Maten var orimligt dyr i jämförelse med vad vi fick - en liten rostad toast med äggröra som varken såg aptitlig ut eller smakade speciellt bra för 205 kr. Kommer inte hit igen!
    Hej Hanna,
    Vad tråkigt att höra att ert besök hos inte upplevde era förväntningar. Vi arbetar hela tiden mot att förbättra vår service samt jobbar ständigt med att utbilda vår personal. Vi uppskattar din feedback gällande maten och tar till oss detta.
    2022-09-14 Verifierad kund
    God service men svag insats på maten
    kan inte rekommendera
    Hej Lennart,
    Vi uppskattar din feedback och jobbar alltid på att förbättra vår kvalitét. Hoppas du ger oss en till chans!
    2022-09-13 Verifierad kund
    Skönt att sitta ute fortfarande! Trevligt och gott!
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trist kanske men väl hög musik för en brunch. Bra mat!
    Hej Anna,
    Vi ska tänka på att hålla ljudnivån på en rimlig nivå för brunch!
    Varmt välkommen tillbaka! :-)
    2022-09-11 Verifierad kund
    Mycket bra service men maten var ingen höjdare
    Hej Peter,
    Vad kul att du tycker service var bra men såklart jättetråkigt att maten inte var någon höjdare. Vi jobbar hela tiden på att förbättra vår kvalitét på vår mat och lyssnar på vad våra gäster tycker. Hoppas du ger oss en till chans i framtiden!
    2022-09-11 Verifierad kund
    Den sämsta matupplevelse jag haft på mycket länge. Fullständigt värdelöst. Turistfälla de luxe.
    Hej Heléne,
    Jättetråkigt att höra att vi inte alls leve upp till dina förväntningar när det kommer till vår mat. Vi tar till oss från din upplevelse. Hör gärna av dig till sofia@osterlanggatan17.com om du har något mer att tillägga.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Personalen var trevlig. Vi åt sen dagens lunch så det var i princip tomt inomhus. Kyckling på risotto. Inte dåligt men heller ingen mat att komma ihåg. Hade högre förväntningar på maten.
    Hej Eva,
    Vi jobbar hela tiden för att bli bättre och uppskattar din kritik. Hoppas du ger oss en till chans i framtiden. Varmt välkommen.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Tyvärr tycker jag att kvaliteten på maten har sänkts sen innan. Med tanke på vad man betalar så borde det smaka bättre. Jag åt en toast skagen där brödet var riktigt slött rostat och skagenröran smakade mest bara majonnäs. Tråkigt! Har alltid älskat att ta fredagslunch där tidigare.
    Hej Sara,
    Vad tråkigt att höra att maten inte levde upp till dina förväntningar denna gång. Vi tar åt oss av din kritik och jobbar ständigt på att förbättra kvalitén! Hoppas du ger oss en chans till att komma och ta din fredagslunch! :)
    2022-09-06 Verifierad kund
    Lite lång väntan på att få beställa, undrade om de glömt bort oss.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Trevligt ställe och trevlig personal. Hade nog lite högre förväntningar. Vi åt middag som var god men inte varm. Efterrätterna var tyvärr inget jag skulle rekommendera
    2022-09-05 Verifierad kund
    Det var bra - nöjda och glada kommer vi gärna tillbaka igen!
    2022-09-04 Verifierad kund
    Till en början bra service. Efter maten beställde vi drinkar och fick vänta på dessa i 50 minuter. Samt när notan drogs hade dryck lagts till som ingen av oss i sällskapet hade beställt. Tyvärr hade vi redan gått hem när detta upptäcktes och orkade inte gå tillbaka.
    Hej Maja,

Tråkigt att höra att ni fick vänta så länge på era drinkar. Detta ska självklart inte ske och vi tar åt oss av det du skriver och jobbar ständigt på att förbättra vår service och bemötande. Hör gärna av er till caoimhe@osterlanggatan17.com så ni kan få tillbaka pengar för det ni ej beställt som var på notan. Hoppas ni ger oss en chans till i framtiden!
    2022-09-04 Verifierad kund
    Vad som drog ner var att herrtoaletten på bottenvåningen var ofräsch och luktade urin vilket inte är vidare trivsamt. Annars bra
    2022-09-02 Verifierad kund
    1. Personalen var otrevlig
    2. Vi fick inte det vi skulle få på menyn
    3. Maten kom olika tider (vegetarisk fick sin förätt OCH huvudrätt när resten inte hade fått förrätten än)

Under all kritik!! Utan tvekan den sämsta restaurangen jag varit på
    Hej Linda,

Jättetråkigt att höra att ditt besök inte alls blev som förväntat. Vi tar åt oss av det du skriver och jobbar alltid för att bli bättre! Hör gärna av dig till caoimhe@osterlanggatan17.com om du har något mer att lägga till!

Allt gott.
    2022-08-28 Verifierad kund
    Very good! Food and service are excellent!
    2022-08-27 Verifierad kund
    Mycket god mat och bra och lyhörd personal. Musiken var pricken över i!
    2022-08-26 Verifierad kund
    Otroligt mysig miljö och maten var fantastisk! Vi tog köttbullar och råbiffen
  • Ewa R
    2022-08-25 Verifierad kund
    Supernöjd!
    Underbart god mat och så trevlig, hjälpsam och välkomnande personal.
    Tack!
    2022-08-24 Verifierad kund
    Good food, good service. .
    2022-08-23 Verifierad kund
    Bra stemning, god mat, litt for dyrt
    2022-08-22 Verifierad kund
    Tyvärr, jätte dålig servis.
    Trevliga, men vi hann äta halva måltiden innan vi fick dricka.
    Kaffet kom 10 min efter efterrätten, stod disk kvar från förrätten vid efterrätten.
    Maten va bra
    Hej Karin.
    Vi är ledsna att ditt besök hos oss inte blev som förväntat. Vi strävar alltid efter att bli bättre och tar åt oss av din kritik.
    Hoppas du ger oss en till chans i framtiden!
    2022-08-21 Verifierad kund
    Alltid lika trevligt att se så trevlig personal och service! 😊
    2022-08-18 Verifierad kund
    Jag är alltid nöjd på Österlånggatan 17.
    Ett tips är att bryggkaffe skulle kunna ingå i lunchen. Det gör det på många andra ställen - och då får kunderna själva hämta kaffet.
    2022-08-17 Verifierad kund
    Utmärkt läge och internationell känsla. Maten ok men slarvigt presenterad och upplagd på tallrikarna.
    Hej Birgitta,
    Vi vill alltid bli bättre och tar åt oss av din kritik!
    Varmt välkommen tillbaka.
    2022-08-14 Verifierad kund
    Nja, det här var ingen vidare matupplevelse tyvärr. Har besökt restaurangen flertalet ggr både privat o i jobbsammanhang och det har alltid varit toppklass på servering, mat och guidning i att välja viner. Men nu har något tyvärr hänt, ägarbyte? Tataren som vi beställde var helt enkelt en tallrik mald köttfärs, inga grönsaker till, ingen finess. En i sällskapet beställde några smårätter, t en som kallades Bikini. In kommer en helt vanlig toast, med lite skinka. Ingen sallad till, ingen finess även här. Nej, vi kommer inte tillbaka tyvärr.
    2022-08-14 Verifierad kund
    It is ok but not more, wouldn't go back there again.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Vi var väl omhändertagna och maten var bra tack
    2022-08-07 Verifierad kund
    Vi trivdes bra på ÖL 17. Passade vårt glada sällskap vra
    2022-08-04 Verifierad kund
    We went for a dinner date with my parner and the experience was excelent! The service was outstanding and the food was really high quality. I would trully recomend!
    2022-08-04 Verifierad kund
    Trevlig service men strul med maten: kalla fries, vår son fick sin mat långt efter oss andra så vi hade ätit upp (pga de glömde bort att göra hans mat mjölkfri pga allergi). Dåligt stekt kött. Vi uppskattade att vi fick kompensation och slapp betala för förätterna, snyggt av servitören!
    2022-08-02 Verifierad kund
    Bra bemötande men maten var sådär. Dyrt för vad det var och jag tycker inte det var värt pengarna för den salladen jag åt. Tog bort ingredienser och de frågade om jag ville ha annat och jag sa ja. Men när salladen kom så var det inget annat.
    2022-08-01 Verifierad kund
    Bra personal

Inte så bra
    kall mat och snålt med mat på tallriken
    2022-08-01 Verifierad kund
    Bra service och god mat.
    Vi åt ex små rätter och varmrätt både kött och fisk
    2022-07-31 Verifierad kund
    Trevligt ställe med riktigt god mat. Bra service och trevlig personal.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Förväntningarna om en restaurang i gamla stan, ursvenkt, men ingen talade svenska. Menuen var ej fräsch.
    Förrätterna Råbiff bra, men Skagentoasten var dränkt i oljan.
    Huvudrätterna Entrecote blodig Ok, men den andra Welldone var seg och för mycket fett.
    Den sista finichen på uppläggen, saknades på huvudrätterna.
    En broccoli bit på köttet var allt. Man äter också med ögonen.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Bra personal med positivt bemötande. Bra service och bra mat.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Utmärkt mat och trevliga servitörer. Rekommenderas
    Elisabeth
    2022-07-29 Verifierad kund
    Blev vänligt och trevligt bemötta, placeringen inomhus var perfekt. Vi kände inte till Österlånggatan 17 sedan tidigare, därför inga förväntningar, utan blev glatt överraskade. Av interiören, servicen och maten. Skagen toast, Entrecote, Cheesecake.
  • Björn E
    2022-07-28 Verifierad kund
    God mat men lite seg och slarvig service.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Trevlig personal, mysig location. Satt på uteserveringen och åt laxburgare, min fru tog dagens fisk (röding). Allt var gott. Frun tog husets vita vin, vilket kanske var lite dyrt.
  • Carolina B
    2022-07-26 Verifierad kund
    Supercharmigt ställe och väldigt omtänksam personal. Maten var superb och flera goda rätter på menyn. Jag älskar systerkrogarna Paraden och Nybrogatan 38, så jag är glad att jag hittat ännu en plats som kommer bli en favorit. Dessutom omgivningen i Gamla Stan som just på sommaren kommer till sin rätt. Att sitta utomhus och se på folk promenerandes längst kullerstensgatorna är charmigt. Rogivande.