Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Öppet just nu
Mån-Tis: 11:00-21:30
Ons-Tor: 11:00-22:30
Fre-Lör: 11:00-23:00
Sön: 11:00-22:00

Läs vad 2566 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2019-03-21

Anne T skrev om Österlånggatan 17
    Great view over the water. Great location in the old town. Value for money. Läs mer
  • 2019-03-20

Annika O skrev om Österlånggatan 17
    Googlade fram denna restaurang och middagsupplevelsen blev över förväntan.
    Fantastisk, miljö, service och otroligt god mat.
    Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • 2019-03-19

Per W skrev om Österlånggatan 17
    Middag
    Litet trevligt ställe. God mat och trevlig personal. Precis som förväntat. Läs mer
  • 2019-03-19

maria o skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt mysigt och vi blev trevligt bemötta. Vi åt hjort som smakade mycket gott men uppläggningen med enbart rödbetor hade kunnat varit bättre. Läs mer

Fabian T skrev om Österlånggatan 17
    God mat, men helheten hänger inte ihop - avdukning, servering dryck och därefter servering av mat.
    Servisen är långsam och inte uppmärksam på det sätt som detta ställe förtjänar. Läs mer

Essi A skrev om Österlånggatan 17
    God lunch och trevlig service :) Läs mer

Sabine I skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade bokat bord den 17 mars för middag och kom lite tidigare och fick då också ett bord direkt. Jag blev överraskad över att man firade St Patricks Day med livemusik, önskar att det hade nämts när jag bokade bord. Servicen var fin men jag håller mig nog till Nytorget 6, helt annan liga. Maten var god. Läs mer

Johanna R skrev om Österlånggatan 17
    Fint bemötande av personalen, mycket härlig atmosfär och god mat! Läs mer

Caroline W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och väldigt god mat! Restaurangen är fint inredd och känns hemtrevlig! Läs mer

Eva-Gun O skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang lite stökig på entréplan passar för ungdomar. Men vi satt på 2a våningen som var lugnare. Trevliga ”små rätter” som gott o väl räckte som förrätt. Åt en jätte god o annorlunda efterätt med körsbär. Överhuvudtaget en spännande o nytänkande meny Läs mer

Emilia G skrev om Österlånggatan 17
    En otrolig positiv upplevelse på det mysiga charmiga kvarterskrogen samtidigt som de hade stenkoll på allt.
    Lunchen var fantastisk, alla smakerna satt för samtliga rätter och servicen var på tå och riktigt trevliga genomgående. Känns verkligen som det är ett ställe som har lagt ner det där lilla sista, från inredning till en helhetsupplevelse. Positivt överraskad och kommer bli ett favoritställe i stan. Kul! Läs mer

Anders E skrev om Österlånggatan 17
    Gott, lugnt, trevlig personal, mysigt, precis som jag vill ha det! Läs mer

Åsa K skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig lokal och personal!! Kikärtsburgaren en besvikelse. Torr, för hårt friterad med smaklösa tillbehör. Men som sagt - trevlighetsfaktorn väger absolut över! Nästa gång får det bli ett annat val från menyn bara 😀 Läs mer

Marie M skrev om Österlånggatan 17
    Maten ok men servicen var undermålig. Helhetsupplevelse var inte värd pengarna Läs mer

Lotta N skrev om Österlånggatan 17
    Åt middag. Kikärtspannkaka. Mycket bra service. Inga förväntningar. Enda minus var en smula hög ljudnivå. Nöjd med kvällen. Läs mer

Sten N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och god mat. Bra service. Läs mer
  • 2019-03-15

staffan w skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 6 st som delade på små rätter. Mycket bra service o bemötande. Hade varit där en gång och blev jättenöjd då därför nytt besök
    Väldigt goda rätter med lite sting Läs mer
  • 2019-03-14

Karin T skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och bra service , god mat Läs mer
  • 2019-03-14

Robert P skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, var ett större sällskap och tyvärr var maten något kall när den serverades. Läs mer
  • 2019-03-13

Kim M skrev om Österlånggatan 17
    Bra service! Vissa rärter var gudomliga!
    Mysig atmosfär. Läs mer
  • 2019-03-12

Eva G skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö och en trevlig personal. Mycket gott vin, men jag var lite besviken på matalternativen. Läs mer
  • Markus A

2019-03-11

Markus A skrev om Österlånggatan 17
    Ojämt upplevelse och maten borde kunna vara bättre. Läs mer
  • 2019-03-09

Isabel v skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, mysigt och samtidigt ”elegant ”, mycket bra lunchpriser! Personal övervägande trevlig, någon lite butter och jag fick be om vatten efter brödet serverats av annan glad servitris! Maten mycket god (kallrökt lax). Kaffe borde ingå vid lunch. Läs mer
  • 2019-03-08

Kattiz A skrev om Österlånggatan 17
    3 pers som åt middag. Servisen lite trött. Kanske låg lite efter, bordet var inte klart. Glömde vissa beställningar. En rätt var lite kall. Lite väl snabbt på för att få betalt. Läs mer
  • 2019-03-08

Eric S skrev om Österlånggatan 17
    Kanonbra mat, supertrevlig personal med en känsla för service. Läs mer

Hans L skrev om Österlånggatan 17
    Bra service mysig atmosfär och lugnt, men maten var verkligen en besvikelse, speciellt torsken.
    Lite tråkigt då man har internationella affärsgäster med sig. Läs mer

Märta F skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt tråkig mat, stor besvikelse Läs mer

Carl J skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick inte det bord vi bokade på ovanvåningen utan blev placerade i entrén. Service trevlig men inte så kunnig om menyn. Maten 3+. Läs mer

Hanna S skrev om Österlånggatan 17
    Alltid lika hög kvalitet på både mat och service! Läs mer
  • Nikke L

2019-03-07

Nikke L skrev om Österlånggatan 17
    En mycket bra krog som jag inte har tröttnat på trots att jag har ätit väl många luncher där.
    En fyra skulle bli en femma om menyn kunde vara lika omväxlande när det kommer till de vegetariska rätterna. Dessa byts högst veckovis, medan köttalternativen växlar dag från dag.
    Jag skulle verkligen uppskatta om Dagens Rätt inte var köttbaserad varje dag. Läs mer

Sofia L skrev om Österlånggatan 17
    Mysig och trevlig. God mat och trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-03-06

Hanna S skrev om Österlånggatan 17
    Vi var två personer som tog räksalladen. Den var liten, ägget för löst pocherat och aiolin smakade ingenting.
    Personalen var trevlig, men som ett fan av Nybrogatan 38 och nytorget 6 så tyckte jag inte att Österlånggatan höll måttet den här gången. Läs mer
  • 2019-03-05

Karin S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal och miljö! Läs mer
  • 2019-03-03

Malin S skrev om Österlånggatan 17
    God mat, bra servis och härligt miljö. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-03-03

Rebecka O skrev om Österlånggatan 17
    Bränd mat, dålig service och för att runda av tog de betalt för det hembubblade kranvatten vi erbjöds när vi satte oss ner. 65 kr flaskan, ett skämt! Läs mer
    2019-03-04 Bockholmengruppen svarar Rebecka O
    Hej Rebecka,

Vi skulle gärna komma i kontakt med dig och höra lite mer om er middag hos oss.
    Maila gärna patrik@bockholmengruppen.com

Ha en trevlig dag.

//Ö17
  • Peter R

2019-03-02

Peter R skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra mottagning vid ankomst.
    Fantastisk service och god mat. Läs mer
  • 2019-03-01

Lotta S skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt födelsedagsmiddag för 19:åringen med hela familjen. Vi blev väldigt väl bemötta trots att vi hade en 5åring och en 7åring med.
    Entrecoten var utmärkt och smårätterna också.Kaffet var tyvärr ljummet vilket drar ner betyget något.
    I sin helhet en mysig och trevlig restaurang för alla Läs mer
  • 2019-03-01

Malin W skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra mat och bra service i trevlig miljö! Toppenkväll! Läs mer

Hanna C skrev om Österlånggatan 17
    Personalen trevlig, drinkarna bra men maten nådde inte upp till förväntningarna. Läs mer

Peter Persson skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch där och det var bra prisbild, faktiskt väldigt prisvärt visade det sig,
    vi åt "veckans lyx" som var röding, perfekt tillagad.
    Servicen var kanon med uppmärksam snabb och trevlig personal.
    Plus även för rena och fina toaletter.
    Kommer tillbaka snart! Läs mer

Helena E skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande. Åt lunch med min pappa som hör lite dåligt. Då vi fick ett bord rakt under en högtalare så undrade jag om vi kunde byta bord. Men istället så erbjöd sig den otroligt serviceinriktade servitrisen att sänka musiken. Helt perfekt!
    Maten verkligen god & fint upplagd.
    Återkommer gärna😊 Läs mer

Gina L skrev om Österlånggatan 17
    Har varit där två ggr under en kort period och ätit lunch , 1:a gången kändes mer välkomnande men helheten är bra . Maten är mycket bra Läs mer

Lina S skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal mysig atmosfär och god mat! Läs mer

Henri K skrev om Österlånggatan 17
    Stort sällskap, 10 personer, som fick bra service från bokning till avslut på kvällen, god mat inklusive rätter för vegetarianer och allergier, i lugn och mysig miljö. Läs mer

Katrina R skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ute för att fira med jobbet och fick ett oerhört dåligt bemötande av servisen. Vi beställde in cava för att skåla innan middagen och när vi väl skulle börja äta middag och istället bytte till champagne till förrätt kom ingen och ens bytte våra glas. Vi fick själva servera drycken vid bordet och det var svårt att få servitörens uppmärksamhet.

Även maten var under all kritik. Speciellt för oss som tog hjortköttet. Läs mer
  • 2019-02-23

Torbjörn K skrev om Österlånggatan 17
    Trist att ni inte ville ordna bord på övervåningen trots att vi frågade. det skulle ju inneburit merarbete för er (som hovmästaren sade) . Men samtidigt hade det blivit en bättre upplevelse för oss. Läs mer
  • 2019-02-23

Mats W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personlig service, god mat i en härlig levande miljö. Läs mer
  • 2019-02-22

Malin V skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt fin lokal och trevlig personal. Jag har ätit både lunch och middag här och återkommer pga lokal och läge. Menyn får det att vattnas i munnen, men maten har flera gånger blivit lite av en besvikelse. Lite fadda smaker. Allt låter bättre i skrift och är snyggare på tallriken än smakupplevelsen i sig. Tyvärr. Läs mer
  • 2019-02-22

Margaretha A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, utmärkt service,
    Blev rekommenderade dagens lunch som föll oss alla i smaken, perfekt fisk. Första gången vi besökte restaurangen, hade gått förbi den ett par ggr och tyckte den såg trevlig ut. Kommer säkert gå dit igen Läs mer
  • 2019-02-21

Andreas M skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, lunch som var bra (saknade sallad)

hel nöjd Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm