Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2450 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2019-01-15

Jonas S skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, alert service som hade koll på oss, mycket god mat. Läs mer
  • Pernilla L

2019-01-13

Pernilla L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö, en avslappnande atmosfär, med trevlig personal. God mat, speciellt tacosen men avokado i.

Hit går jag gärna igen! Läs mer
  • 2019-01-13

Emma E skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig atmosfär och mat! Finns något för alla och ligger mysigt i Gamla stan. Perfekt för dejt, middag med vännerna eller familjen! Läs mer
  • Johan A

2019-01-12

Johan A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, enkelt och bra pris! Varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-01-11

Gunnel S skrev om Österlånggatan 17
    Toppen! Jag blev bjuden på en " kompensationsmiddag" då jag blivit magsjuk när jag åt där vid ett tidigare tillfälle.
    Såå nöjd! Toppmat! Bra service; proffsig och supertrevlig somelier/servitör! Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • 2019-01-11

Idamarie S skrev om Österlånggatan 17
    Åt tonfiskburgaren och den var god men ganska liten och för 249kr hade det kunnat vara några fler tillbehör. Överlag så var allt bra. Trevlig personal. Läs mer
  • 2019-01-09

Jimmie R skrev om Österlånggatan 17
    Vi beställde smårätter att dela på samt dessert och ett gott vin
    Bemötandet var mycket proffsigt och servisen var perfekt precis som jag förväntade mig och jag har varit där tidigare och det har alltid varit bra Läs mer
  • 2019-01-08

Anders E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang och god mat. Mina internationella gäster gillade det! Läs mer

Anna-Klara A skrev om Österlånggatan 17
    Mysig lokal för en spontan fredagmiddag, god mat men inget i särklass. Tyvärr tappade servitrisen rätterna i knäet på oss 2 gånger (!) och vi upplevde inte att det fanns en ”rutin” som hon kunde följa. Från enklare ursäkt till kompensation. När vi fick notan var kaffet avdraget. Bra gest, men lite sent! Då hade vi ägnat en del av kvällen åt att diskutera hur handfallna personalen var. Det är med största säkerhet inte första gången man spiller på gästerna... Läs mer

Hanna S skrev om Österlånggatan 17
    Ok mat, arrogant servitör, kallt kaffe. Sa till om kaffet och fick en till kall kaffe.. Läs mer

Tobias F skrev om Österlånggatan 17
    Jag tycker service och mat var bra men anser att musiken i bakgrunden var för hög. Det vara svårt att föra en konversation med sitt sällskap. Läs mer

Patrik S skrev om Österlånggatan 17
    Åt middag och drack gott med gamla vänner som var hemma över julen. Gillar atmosfären av platsen i Gamla Stan som är en av de finaste, samt såklart även lokalen i fråga.
    Trevlig personal och god mat. Läs mer
  • Vicky A

2019-01-06

Vicky A skrev om Österlånggatan 17
    Alla i sällskapet var riktigt nöjda med maten, och just min ångade röding var helt ljuvlig! Trevlig och bra service förutom vad jag uppfattade var ett litet missförstånd mellan servitörerna som uppstod när vi kom, som resulterade i att vi råkat få några brunchmenyer istället för kvällsmenyer (vi hade en middagsbokning). Väldigt snygg inredning och bekväma soffor. Jag kommer garanterat återvända då mat, service, inredning läget i Gamla Stan är oslagbart, särskilt till detta pris. Läs mer
  • 2019-01-06

Louise F skrev om Österlånggatan 17
    Åt en helt fantastisk röding med en krispig getost till förrätt och avslutande med en perfekt Creme Brulée! En oerhört kunniga servitör som gav oss en trevlig kväll! Ett perfekt avslut på min 25 årsdag! Läs mer
  • Åse T

2019-01-05

Åse T skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade haft elavbrott och hade tur att få bord på Östrrlånggatan 17 som vi haft goda erfarenheter av tidigare. Duktigt kök bra sommelier jättemysig miljö fint bord och mycket trevlig personal. Alla i sällskapet gammal som ung blev jättenöjda! Överträffade förväntningarna! Läs mer
  • 2019-01-05

Ewa E skrev om Österlånggatan 17
    Ett trevligt ställe med tillmötesgående och trevlig personal
    Tyvärr var Köttbullarna slut, som jag sett fram emot så mycket.. Läs mer
  • 2019-01-03

Disa S skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och god mat! Mysiga lokaler Läs mer
  • Sara

2019-01-02

Sara skrev om Österlånggatan 17
    Fruktansvärd service. Hade sett fram emot en trevlig kväll men blev enormt besviken på den arroganta och ej serviceinriktade servitören. Kommer inte sätta min fot där igen trots avdrag på notan och presentkort. Som tur var hade jag gott sällskap men kvällen drogs helt klart ner av alla incidenter som skedde under middagen. Läs mer
  • 2019-01-02

Maria L skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt bra organiserande av 40-ars fest, personligt och flexibelt att anpassa fran festprissar till ammande modrar. Carlos at fantastisk! Läs mer

Lennart K skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig service, gemytlig stämning och bra mat. Till råga på allt hittade vi en fantastisk pinot noir från USA, Calera 2015. Bra värde för pengarna. Läs mer

Helena L skrev om Österlånggatan 17
    Dålig beskrivning av maten och de glömde ex avocadon på halloumiburgaren. Bränt bröd på båda sidor av brödet och allmänt slö service Läs mer

Lina H skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och fint ställe men maten var sådär. Saknade det lilla extra, fanns ingen kärlek till maten. En besvikelse eftersom jag älskar Nytorget 6. Läs mer
  • 2018-12-29

Terese C skrev om Österlånggatan 17
    Helt ok mat, och service men inget extra. Läs mer
  • 2018-12-27

Jessica O skrev om Österlånggatan 17
    Toppenställe med god mat och supertrevlig personal. Kan varm rekommendera Läs mer
  • 2018-12-26

Joanna N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service och god mat i generösa portioner. Mysig avslappnad atmosfär. Läs mer
  • 2018-12-25

Christina O skrev om Österlånggatan 17
    Servitrisen hade ett väldigt tillmötesgående sätt och en generös hållning (tex mär min gamla mamma var kritisk) med mycket god service.
    Miljön var härlig, maten (tyckte 5 av 6) var god. Läs mer
  • 2018-12-23

Anna O skrev om Österlånggatan 17
    Grym service! Maten var god, varierad meny. Fanns nåt för alla men otydlig nisch. Lite tapas, lite texmex, lite skandinaviskt. Läs mer
  • 2018-12-23

Ulrika N skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig personal! Mysig och bra restaurang i Gamla stan! Läs mer
  • 2018-12-22

Fredrik W skrev om Österlånggatan 17
    Förbeställde mat.
    Trevliga lokaler och personal.
    Vissa i sällskapet väldigt missnöjda över entrecote som var seg, övriga i sällskapet nöjda med sin mat.
    Tarte tatain var förbeställd som dessert och fanns på meny på hemsidan, men väl på restaurangen var den borttagen från menyn. Läs mer

Ulrika W skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt en utmärkt halloumi-burgare och fick bra service. Fick tillgång till bordet trots att jag kom mycket tidigare. Kunde i lugn och ro sitta och invänta mitt sällskap. Läs mer

Martina B skrev om Österlånggatan 17
    Ätit lunch flera gånger på mysiga Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och varierad meny
    Dagens lunch och veckans lunch är alltid prisvärt
    Bra att boka bord men det har även gått att få bord för 2 utan att boka i förväg Läs mer

Martin J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket fin mat, trevlig meny och god service Läs mer

Thomaa R skrev om Österlånggatan 17
    Kanonmat och bra service till väldigt humana priser. Enda anledningen till 4 av 5 är att det går FÖR fort från beställning till mat, det tog 4½ minut att få in förrätt och efter den kom varmrätten efter max 10 min, så när vi hade ätit upp hade det gått 35 minuter sen vi anlände. Inget dåligt egentligen, men vill man sitta och mysa så känns det lite stressat Läs mer

Anna H skrev om Österlånggatan 17
    Alltid så trevligt bemötande från personalen och så bra service! Läs mer

Birgitta D skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal och bra priser. Läs mer

kicki b skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal och super mysigt ställe Läs mer
  • 2018-12-15

Anneli B skrev om Österlånggatan 17
    vid 21:000 satte ni på alldeles för hög musik! Vi kunde inte prata med varandra efteråt utan fick gå till ett annat ställe. Läs mer
  • 2018-12-15

Erika H skrev om Österlånggatan 17
    Älskar maten-matvete! Tack till servitrisenen som rekommenderade det.

Älskar att det finns en övervåning som erbjuder en tystare miljö, uppskattas av mig med hörselnedsättning.

Älskar coctails and dreams-skylten Läs mer
  • Ann M

2018-12-13

Ann M skrev om Österlånggatan 17
    Var där på lunchen. Fick ett perfekt runt litet separat bord 1 tr upp för mig och mina väninnor.Vi kunde prata i lugn och ro utan bullrig ljudnivå. Blev serverade av en mycket trevlig hovmästare.
    Själv åt jag en supergod råbiff med skrapat kött.
    Härligt blandade smaker. Övriga år räksallad som var väldigt fräsch. Till maten husets vita och öl. Gott.

Efteråt fick vi en guidad tur genom alla lokaler. Olika barer i källaren och Rouge vackra restaurang.

Återkommer gärna.
    Ann Läs mer

Helen M skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap på 18 personer som skulle äta middag. Mycket bra välkomnande av tjej med uppsatt lockigt hår, och en kanske italiensk (?) restaurangchef som visade oss bordet på andra våningen. Sedan önskade vi en stol extra för att det skulle bli bra fördelning mellan våra tre bord som var mkt bra placerade i en avskild hörna. Jag bad då en man/servitör (?) med bakåtslickat svart hår, ganska kort i längden om vi skulle kunna låna en stol till. Han var mycket (!) otrevlig och sa att det inte finns några stolar att tillgå i hela rest. (=1 stol), och sa att det tar mkt längre tid om vi ska stå här att prata om det. Mkt osympatisk. Vi fick aldrig ngn stol, och löste situationen själva, dock onödigt av honom - serviceminded - nej, verkligen inte. Därefter fick vi FANTASTISK service av Filippa, så trevlig, lyhörd och gjorde det där lilla extra som faktiskt är ganska ovanligt idag! Filippa = great!
    Totalt sett fick vi en mkt trevlig middag (trevlig miljö, god mat, Filippa och vårt trevliga sällskap förstås:-)), förutom stolsincidenten, som alla vuxna nog fick en bitter känsla av, tyvärr. Så onödigt. Läs mer

Dean F skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god mat i kombination med en trevlig miljö och riktigt bra service Läs mer

Stefan S skrev om Österlånggatan 17
    Sammanfattningsvis en mycket bra upplevelse👍 Läs mer

Monika H skrev om Österlånggatan 17
    Vi beställde Iberico, den var mycket bra ! Trevlig , uppmärksam betjäning .
    Trevlig lokal, men en aning trångt ! Läs mer

Johan K skrev om Österlånggatan 17
    Prisvärd dagens lunch, proffsigt o trevligt bemötande både i bokning och servering, bra atmosfär. Gott bryggkaffe. Läs mer

Irina G skrev om Österlånggatan 17
    We had Christmas dinner in Stenbecksrummet. Amazing and feels very cozy to be there in a separate room. Very good food. Can strongly recommend it! Läs mer
  • 2018-12-09

Malin M skrev om Österlånggatan 17
    Mysig kvarterskrog
    Vi var 4 i sällskapet 3 rätter var bra medan 1 rätt tonfiskburgarrn var så stark så den nästan var oätbar Läs mer
  • 2018-12-08

Stefan W skrev om Österlånggatan 17
    Bra och effektiv service. Trevlig miljö. Läs mer
  • Rose Marie H

2018-12-08

Rose Marie H skrev om Österlånggatan 17
    + Maten var god, alla 4 i sällskapet tog kalvsnitzel
    + Fin lokal

- Musiken på för hög volym, svårt att höra vad grannen sa. Vi var flera i sällskapet som tänkt att be om sänkt volym, men ingen av oss tog upp det, tyvärr.

- Servitrisen hade inte restaurangblick att se gästernas försök att få beställa, betala...

De två minustecknen drar ned betyget. Läs mer
  • 2018-12-08

Peter Ö skrev om Österlånggatan 17
    lunch.
    Bra bemötande av personalen.
    Fin miljö.
    Köttbullar och potatismos okej - men inte mer. Läs mer
  • 2018-12-07

Catarina M skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö och bra urval av goda rätter och viner. Lite glömsk och ouppmärksam service även om den var vänlig. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm