Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1392 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Maude W
    Maude W skrev om Österlånggatan 17
    Spännande menu, mct folk och hög stämning.
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Österlånggatan 17
    God mat med spännande smakkombinationer. Snabb och trevlig service. Mysiga lokaler.
  • Dana I
    Dana I skrev om Österlånggatan 17
    Allt var perfekt! Bokade många personer väldigt lätt och sedan ändrade bokning också. Personalen var super fin och ställen är jättemysig.
  • LENA B
    LENA B skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevligt allting både bemötande mat m.m märks att det är proffsigt ställe:)
  • gabriella g
    gabriella g skrev om Österlånggatan 17
    Lätt att boka bord.
    Bra service och god mat.
  • Inger Å
    Inger Å skrev om Österlånggatan 17
    Bemötandet var alldeles utmärkt. Var där på lunch, maten var kalasgod, och servicen var mycket vänlig.
  • Bartosz C
    Bartosz C skrev om Österlånggatan 17
    Mycket hög nivå på maten och servicen. Fin upplevelse.
  • Anna A
    Anna A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och skön miljö. God service vid frågor om mat och vin. Vi tog det rekommenderade vinet till smårätterna som var mycket goda. Servitören gav förslag att vi skulle ta några rätter till att börja med och sedan fick vi resterande - mycket bra
    Saknade dock surf n turf på menyn som jag ätit hos er tidigare
    // anna
  • Ing-Marie T
    Ing-Marie T skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Menyn var lite konstig/udda. Trevlig petsonal. En beställnimg blev fel så vi fick in en hamburgare istället för Röding. Det tog 4 minuter att åtgärda.
  • Dharma P
    Dharma P skrev om Österlånggatan 17
    mycket god sallad nicoiceoch trevlig lokal
  • Niclas B
    Niclas B skrev om Österlånggatan 17
    Super bra mat och trevlig personla
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevligt ställe. Hade varit gott med sallad till maten.
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Österlånggatan 17
    Allt var jättebra förutom att ni tog bort hamburgare från menyn. Det var mindre bra.
  • Anna W
    Anna W skrev om Österlånggatan 17
    Trivsam lokal, trevligt bemötande och god mat!
  • Carina A
    Carina A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal och stämning, bra service. Lite tråkigt dock när man är två personer som nästan delar bord med två andra gäster.
  • Sini P
    Sini P skrev om Österlånggatan 17
    First of all I apreciate you asking our opinion. The location, interior and mood in the rastaurat was over all nice. But our visit started by the waitres remainding that our tabel would be reserved for us only for two hours. I was enjoying my evening with my friends, I would not have liked to be in a hurry. Maybe I should have booked longer time, I don´t know. Finally, in the end, we run out of our time and the waiter again, politely, remided us of that. We did not even order any dessert and we would have liked to sit there longer and chat a bit more, but now we were left by the feeling that "we have to go now". As a customer, I understand,the next quests are arriving, but in my point of view, I just want to enjoy my eveninig and not to worry about your schedule or systems. I would be willing to pay more to enjoy my evening in the fulliest. Also the quality of the main course was not as we expected. Ribs were so huge that it had not seasoned well enough, my pork belly was not crispy and was accomppanied with a half of hole broccoli. I could not taste the chili there and because the lack of sauce I ended up eating up plain broccoli. The starters were better, we enjoyed minburger and tartar beef. Also wine was excellent and the waiter had a good knowlige to tell us about the wines. Also, i would like to thank how well you helped us with our dietary restrictions - it was easy to find gluten free options. Overall, we liked the place, but ended up feeling dissapointed. We kind of wished so much that the food would have been better since the palace otherwise pleased us.
  • Henrik v
    Henrik v skrev om Österlånggatan 17
    2/5 endast drivet av ok mat. Seg service. Otrevligt bemötande när vi lämnade. "Nya gäster behöver bordet". Kommer inte frivilligt tillbaka.
  • Malin B
    Malin B skrev om Österlånggatan 17
    Suveränt god och prisvärd mat i supertrevlig miljö med topppenpersonal!
  • David C
    David C skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra service och mat, kommer absolut besöka igen!
  • Sarah B
    Sarah B skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var supertrevlig, drinkarna goda och lokalen var mysig. Menyn är spännande men tyvärr levde inte maten upp till förväntningarna. Det kändes som att kockarna var lite rädda att ta ut svängarna i smakerna och då blev intrycket färglöst.
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service, god mat. Rekommenderas varmt!
  • Elinor F
    Elinor F skrev om Österlånggatan 17
    God mat och fantastisk service!
  • Ann-Charlotte O
    Ann-Charlotte O skrev om Österlånggatan 17
    Gott bemötande från bokning per tel tills vi gick. Jag har svårt att gå och frågade om det möjligen fanns ett bord på bottenvåningen i st f det bokade, en trappa upp. Vi fick genast ett bord där vi önskade, trots att det var rätt fullt i lokalen. Mycket god mat, vänlig personal, som dessutom gav goda råd ang mat och dryck. Trevliga lokaler, trevlig atmosfär. Helt rimliga priser. Vi kommer absolut att komma tillbaka.
  • Anders V
    Anders V skrev om Österlånggatan 17
    Bra mottagande, supergod och snygg mat, mysig lokal.
  • Maria E
    Maria E skrev om Österlånggatan 17
    Mycket lyckad kväll med bra bemötande av trevlig personal, trots att de hade mycket att göra. Vi åt fläsksida och oxrevben och var otroligt nöjda. Blev rekommenderade ett vin till maten som passade perfekt!
  • Lena E
    Lena E skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och service var ok, lite stressigt men förståeligt
  • Maria S
    Maria S skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig personal som bemötte oss proffsigt redan från bokningen. Vi sa hur vi ville ha det ovh dom fixade.....
  • Maria N
    Maria N skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra mat och super service!
  • Pernilla D
    Pernilla D skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, mysig atmosfär, god mat och flexibel service
  • Therese F
    Therese F skrev om Österlånggatan 17
    Fina lokaler, god mat, trevlig personal. Ibland tar det långt tid innan man får kontakt med personal för att få betala.
  • Petra S
    Petra S skrev om Österlånggatan 17
    Bra personal men otroligt äcklig mat!
  • Maria J
    Maria J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra! Bra service och god mat.
  • Åke H
    Åke H skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat o oerhört trevlig o kunnig personal
  • Masturzo A
    Masturzo A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt lokal, men servicen var inte den bästa om man köper ett vin för nära 800 kr förväntar man sig åtmistonde att den serveras och inte ställs det på bordet. Maten var okey men kunde smaka bättre . Tarttletten var i det minsta laget för det pris och kalventrecote helt smaklös , fast det var rejäla portioner. Personalen var helt ointresserad och när vi lämnade lokalen , hälsade de inte end
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Österlånggatan 17
    Kvällen började med bra service i en trevlig lokal med goda förrätter.
    Varmätterna höll inte lika bra klass, en synpunkt från några i sällskapet var att cannellonin var lite väl aldente och pumpan tog över smakerna.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och lättsamt bemötande. Mycket nöjd!
  • Annika S
    Annika S skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch här, tillsammans med kollegor. Trevlig lokal, och trevlig personal. Maten ok, men inte mer - lite menlös, motsvarar inte riktigt förväntningarna man får med tanke på priset och presentationen i menyn. Ganska små portioner. Bäst är brödet innan. Lite chockad över att en liten karaff kolsyrat vatten (av typen kolsyrat på plats) kostar 45 spänn.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt bemötande och även restaurangen tycker jag har fått en ansiktslyftning. Lagom meny med bra rätter. Kommer gärna igen.
  • Gustaf D
    Gustaf D skrev om Österlånggatan 17
    Stökig placering av bord, slapp servis, oaptitligt upplagd mat och stenhård pannbiff som kändes maskingjord. Inte prisvärt alls.
  • Mats A
    Mats A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket gott bemötande av trevlig personal. God mat.
  • Louise P
    Louise P skrev om Österlånggatan 17
    Var där med min familj på söndagsmiddag och vi alla tyckte det var en fantastiskt upplevelse! Allt från första bemötande till mat och trevlig stämning. Vi kommer att gå tillbaka!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiks mat, fin service, fin miljö!!
  • Malin H
    Malin H skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat. Skön personal. Trevlig miljö.
  • Jan S
    Jan S skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt besviken med tanke på all god mat jag ätit på Nytorget 6. /Jan Stene
  • Micaela P
    Micaela P skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra personal. Trevligt och professionellt bemötande. Rent och snyggt. God mat. Dock lite för få valmöjligheter i menyn gällande vegetariska rätter. Men det löste servitrisen galant i samråd med kocken! Tack!
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och gott lunchställe
  • Björn G
    Björn G skrev om Österlånggatan 17
    mycket bra mat och vänlig personal, men servicekvaliteten var tyvärr ändå under par. konstigast var kanske den märkligt trista söndagsmenyn, men vi skippade den och var mycket nöjda med de rätter vi tog iställlet. vinet var dock inte samma årgång som i vinlistan.
  • Yrsa L
    Yrsa L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal. Härlig stämning. Smidig bokning.
    Halloumiburgaren smakade lite för bränt. Bad om sallad istället för pommes. Fick sallad som var lite grusig. Stora bitar gurka och tomat. Ingen dressing. Lite trist. Men annars gott. Behövde be om mer vatten flera gånger när kannan var slut.
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Österlånggatan 17
    Mysig lokal, supergott! Går gärna hit igen, snart!
  • Bea A
    Bea A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, varmt välkomnande! Jättetrevlig servitör och helt suveränt god mat och dryck.

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm