Österlånggatan 17

Österlånggatan 17

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 3111 kunder tycker om Österlånggatan 17 2

2021-04-16
    Utmärkt! God mat och bra service!
    2021-03-28
    Skreifile, medhörande blåmusslor var väldigt äckliga och inte färsk
  • Ulf B
    2021-03-26
    vällagad mat. bra avstånd till närmaste bord. trevligt bemötande
    2021-03-26
    Väldigt trevlig miljö och personal.
    Maten var lite smaklös.
    2021-03-10
    Jag går gärna till Österlånggatan 17 - inte i första hand för maten utan för läget, lokalen, trevlig personal.. Har ätit hamburgare och köttbullar, gott och vällagat, kanske inte riktigt värt kostnaden men som helhetsupplevelse mer än godkänt!
    2021-03-04
    Lunch. Sina kris trevligt bemötande och service i mysig, fin lokal. Maten är som alltid vällagad och god. Det vegetariska alternativet är också uppskattat och gott.
    2021-03-02
    Mycket trevlig personal och kanon god mat!
    2021-02-24
    Vi har klantiga och hade räknat fel på hur många vi var. Men personalen hjälpte oss snabbt och såg till att vi kunde sitta vid två bord nära varandra istället för i Stenbecksrummet.
    Maten var alldeles fantastisk och vi kommer absolut tillbaka inom en snar framtid!
    2021-02-22
    Förrätt & Varmrätt intogs

Vänligt, trevligt och professionellt bemötande

Förväntningarna uppfylldes till fullo

Vi kommer att återvända!
    2021-02-20
    Trevligt inredd restaurang, vällagade rätter på menyn och god service
    2021-02-19
    Fantastisk mat och super service
    Kommer definitivt tillbaka
    2021-02-17
    Mysigt och trevlig atmosfär och vi har varit där flera gånger, men det är synd att allt som står inte finns på menyn (pastan) och att det inte finns fler efterrätter. Prisläget är lite högt.
    2021-02-17
    Österlånggatan 17 är en charmig krog med vänlig och proffsig personal. Definitivt ett ställe vi kommer att gå tillbaka till eftersom vi nästan är grannar.
    Vi var tre personer som delade på två charkbrickor till förrätten vilket räckte bra. Alla tre åt olika huvudrätter: köttbullar, råbiff och högrevsburgare. Rätterna var goda, bra tillredda och snyggt upplagda och dessutom passlig storlek. Pommes fritesen var var lite för hårt saltade.
    Vinlistan är imponerande, ölutbudet är adekvat.
    2021-02-15
    Va där på alla hjärtans dag med min kille, vi tog alla hjärtans dag paketet vilket var otroligt gott, köttet var perfekt tillagat, många fina smaker och små detaljer av maträtterna som gjorde de där lilla extra. Själva restaurangen har en väldigt skön stämning samt blev man även väldigt fint bemött av deras personal. Rekommenderar!
    2021-02-15
    Jag tyckte restaurangen samt personalen var helt fantastiskt! Dock var jag något besviken på maten, hallumiburgaren var helt ok, inget fel med inte wow, hade gärna sett att det kanske var en guacamole istället för en bit avokado lr något så det kändes lyxigare.

Club sandwichen var tyvärr en besvikelse, man får intrycket att det ska vara fint skivade kycklingfilé bitar men att det var som en röra kändes lite to much subway.

Kommer dock komma tillbaka eftersom drinkarna och atmosfären var super. 🤍
    2021-02-15
    Trevlig lokal krog med trevlig personal. Något klent utbud i menyn men kanske beroende på pandemin. Enda negativa är steril inredning och miljö. Den förra upplagan Bar Rouge var klart varmare och mysigare.
    2021-02-14
    Brunch med fam (två barn)
    God mat
    Jättetrevlig personal, bra service.
    Förväntade mig en mysig upplevelse och blev bättre än förväntat. Gillade lokalen mer än förväntat.
    Hade dock hoppats på lite mer brunchkänsla gällande maten.
    2021-02-13
    Väldigt trevligt ställe med väldigt trevlig personal, köpte halloumiburgaren och den var toppen! Tyvärr var pommes så salta att de inte gick att äta, blev dock erbjuden en sallad istället.
    2021-02-11
    God mat, trevlig service! Fem av fem toasters!
    2021-02-09
    Trevligt bemötande och god mat.
    Lokalerna ligger riktigt bra.
    2021-02-07
    Va på brunch i lördags, allt va toppen, från jag kliv in genom dörren tills jag mätt och belåten gick ut igen :) toppen 👍
    2021-02-06
    Både mat och servering var super. Trevlig lokal. Bra sortiment av drycker!
    2021-01-24
    Vi åt middag. Bemötandet var mycket trevligt men Corona-anpassningen inte så imponerande. Maten hade god smak men för salt.
    2021-01-24
    Många goda val på menyn men dessvärre drog det enormt kallt från ytterdörren. Ett tips är att man använder draperierna som fanns. Eller placera folk på övervåningen som är både varm och är jätte fin.
    2021-01-20
    Fantastiskt god och prisvärd mat och riktigt trevlig personal. En duktig bartender som även kunde göra drinkar som inte stod i drinklistan.
    2021-01-16
    Maten var så där, rotfrukterna till rödingen var inte klara, röding var smaklös.
    Vi fick inte Avecen i anslutning till kaffet.

Hade kanske för höga förväntningar men det var inte värt priset,
    2021-01-15
    Lunch, den var väldigt good och personalen var vänliga.
    2021-01-13
    Allt var gott men varmrätten (från veganuari-menyn) var lite för liten för sitt pris. Det var goda smaker men det kändes som att det saknades något. Efterrätten och vinet var gott.
    2021-01-12
    Jag och min fru är stamkunder på Ö17 sedan lång tid, vilket väl säger allt om vad vi tycker om restauranten. Ett par gånger i veckan brukar vi gå dit, även om middagarna nu faller bort med tanke på tidsrestriktionerna, tyvärr.
    Jag tycker att personalen är fantastisk med tanke på tidsläget. Bordsbokningar till våra favoritbord är aldrig något problem och heller inte att "fixa" take away, vilket vi också gjorde ofta under den värsta coronaperioden i våras.
    Som sagt vi är stamkunder och det säger väl egentligen allt. Håll ut i dessa tider!
    2021-01-11
    Allt var toppen utom maten. Maten var torr o inte så bra smaker. En besvikelse.
    Hej Camilla, vad tråkigt att läsa att ni inte var nöjda med ert besök hos oss. Vi tar åt oss av kritiken och hoppas ni vill ge oss en ny chans snart igen. Vänligen Ö17 Österlånggatan 17
    2021-01-09
    Gott käk, mysig miljö och jättetrevlig personal
    2021-01-07
    Nice, cozy, lovely staff showing a lot of attention, good food! Good distance between the tables. We really enjoyed our lunch.
    2020-12-30
    Middag. För tre personer. Maten var ok men inte i nivå för det dyra priset.
    2020-12-30
    Härlig atmosfär, jättefin service och supergod mat!
    2020-12-25
    Väldigt bra upplevelse!
    God mat och trevlig personal!
    Slog mina förhoppningar med hästlängder
    2020-12-25
    En trevlig restaurang som vi gärna återkommer till. Traditionell och modern samtidigt, skön personal...proffsigt!
    2020-12-22
    Bokade heineken beer cave som verkligen är sjukt häftigt uppstyrt! Vi hade även trevligaste servitrisen som gav superbra service.
    Känns dock som 1,5 h är lite för kort tid, kändes som man precis hade kommit igång när tiden var slut. Men kanske går att dubbelboka? :)
    Var lite tekniska strul i slutet men vår trevliga servitris kom med en bra lösning så kan inte säga att det drar ner betyget!
  • Linda J
    2020-12-17
    Vi hade som vanligt en supertrevlig kväll med julmiddag i Stenbecksrummet. Tredje året i rad nu. :) Jordnära och personlig service av serveringspersonalen. Grym mat! Kan varmt rekommendera en bokning av det mysiga lilla Stenbecksrummet, med tillhörande specialmeny och dryckespaket för mindre privata sällskap (rummet tar max 8 personer).
    2020-12-14
    Trevlig lunch, mat bra och vänligt bemötande. Väldigt bra att hunden får vara med.
    2020-12-13
    Godaste och snyggaste råbiffen jag ätit. Trevlig och kunnig personal.
    2020-12-13
    Dem godaste köttbullarna någonsin! Burratan är också magisk men tyvärr var den slut vid mitt senaste tillfälle. Hunden är alltid välkommen.
    2020-12-12
    Supertrevlig servitris, otroligt god halloumiburgare. Mitt sällskap åt entrecote och var supernöjda dom också. Går gärna hit igen!
    2020-12-10
    Mkt trevlig upplevelse med god mat för en rimlig slant. Personalen var helt fenomenal och vår servitris var ett stort bidragande element till en mycket minnesvärd kväll. Kommer varmt rekommendera restaurangens chambre séparée till vänner samt bekanta.
  • Otto C
    2020-12-03
    Supergod mat, vin och drinkar. Trevlig personal!!
    2020-11-29
    Trevligt bemötande, utmärkt service och otroligt god mat! Rekommenderar starkt
    2020-11-28
    Trevligt bemötande och bra service. God mat och dryck.
    2020-11-14
    Jättetrevligt, mysigt och godmat. Perfekt service som vanligt och mysigt läge。
    2020-11-12
    Jättetrevligt ställe med mysig atomsfär och trevlig personal. Gnocchin var god, men kanske lite trist presenterad. Glassen var för "äggig" för vår smak.
    2020-11-08
    Middagen och servicen var utmärkt på Österlånggatan 17 men denna enkät lite sämre då det är tvingande med minst 30 tecken
    2020-11-07
    Trevligt. Bra bemötande. Superb mat. Luftigt mellan borden.