Rekommenderat företag 2015 - Österlånggatan 17

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1362 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Petra S
    Petra S skrev om Österlånggatan 17
    Bra personal men otroligt äcklig mat!
  • Maria J
    Maria J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra! Bra service och god mat.
  • Åke H
    Åke H skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat o oerhört trevlig o kunnig personal
  • Masturzo A
    Masturzo A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt lokal, men servicen var inte den bästa om man köper ett vin för nära 800 kr förväntar man sig åtmistonde att den serveras och inte ställs det på bordet. Maten var okey men kunde smaka bättre . Tarttletten var i det minsta laget för det pris och kalventrecote helt smaklös , fast det var rejäla portioner. Personalen var helt ointresserad och när vi lämnade lokalen , hälsade de inte end
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Österlånggatan 17
    Kvällen började med bra service i en trevlig lokal med goda förrätter.
    Varmätterna höll inte lika bra klass, en synpunkt från några i sällskapet var att cannellonin var lite väl aldente och pumpan tog över smakerna.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och lättsamt bemötande. Mycket nöjd!
  • Annika S
    Annika S skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch här, tillsammans med kollegor. Trevlig lokal, och trevlig personal. Maten ok, men inte mer - lite menlös, motsvarar inte riktigt förväntningarna man får med tanke på priset och presentationen i menyn. Ganska små portioner. Bäst är brödet innan. Lite chockad över att en liten karaff kolsyrat vatten (av typen kolsyrat på plats) kostar 45 spänn.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt bemötande och även restaurangen tycker jag har fått en ansiktslyftning. Lagom meny med bra rätter. Kommer gärna igen.
  • Gustaf D
    Gustaf D skrev om Österlånggatan 17
    Stökig placering av bord, slapp servis, oaptitligt upplagd mat och stenhård pannbiff som kändes maskingjord. Inte prisvärt alls.
  • Mats A
    Mats A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket gott bemötande av trevlig personal. God mat.
  • Louise P
    Louise P skrev om Österlånggatan 17
    Var där med min familj på söndagsmiddag och vi alla tyckte det var en fantastiskt upplevelse! Allt från första bemötande till mat och trevlig stämning. Vi kommer att gå tillbaka!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiks mat, fin service, fin miljö!!
  • Malin H
    Malin H skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat. Skön personal. Trevlig miljö.
  • Jan S
    Jan S skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt besviken med tanke på all god mat jag ätit på Nytorget 6. /Jan Stene
  • Micaela P
    Micaela P skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra personal. Trevligt och professionellt bemötande. Rent och snyggt. God mat. Dock lite för få valmöjligheter i menyn gällande vegetariska rätter. Men det löste servitrisen galant i samråd med kocken! Tack!
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och gott lunchställe
  • Björn G
    Björn G skrev om Österlånggatan 17
    mycket bra mat och vänlig personal, men servicekvaliteten var tyvärr ändå under par. konstigast var kanske den märkligt trista söndagsmenyn, men vi skippade den och var mycket nöjda med de rätter vi tog iställlet. vinet var dock inte samma årgång som i vinlistan.
  • Yrsa L
    Yrsa L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal. Härlig stämning. Smidig bokning.
    Halloumiburgaren smakade lite för bränt. Bad om sallad istället för pommes. Fick sallad som var lite grusig. Stora bitar gurka och tomat. Ingen dressing. Lite trist. Men annars gott. Behövde be om mer vatten flera gånger när kannan var slut.
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Österlånggatan 17
    Mysig lokal, supergott! Går gärna hit igen, snart!
  • Bea A
    Bea A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, varmt välkomnande! Jättetrevlig servitör och helt suveränt god mat och dryck.
  • Karin B
    Karin B skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, god mat, trevlig restaurang.
  • Christina S
    Christina S skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och bemötande, proffsig personal och trevlig inredning. Mkt god mat👍Kommer hit igen
  • Rebecca R
    Rebecca R skrev om Österlånggatan 17
    Inte jättebra tyvärr. God huvudrätt däremot. Men man sitter för nära varann och jag fick säga till om min drink. Tyckte synd om personalen som var för få. Fick be om saker. Som iofs löste sig. Byta bord och få drink justerad.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade en mycket trevlig middag med god mat och bra service.
  • Terese W
    Terese W skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat och mycket trevlig personal!
  • Oscar H
    Oscar H skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt missnöjd med servicen på restaurangen.
  • Ida B
    Ida B skrev om Österlånggatan 17
    Supermysig restaurang med trevlig personal. Maten var toppen! Hög klass.
    Extra plus till vår servitör Gustavo som gjorde kvällen extra bra!
  • Mette H
    Mette H skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt, bra service, trevlig personal och urgod mat! Rekommenderar om ni vill ha en mysig kväll.
  • Jonna Marie S
    Jonna Marie S skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig atmosfär, fin lokation. Otroligt dålig mat.
    Tog en minislider som var så salt att den inte smakade något annat än salt.

Hummertacon smakade bara surt av allt för mycket lime.

Fläsksidan kom med överkokt broccoli.

Jag skulle lyssnat på DN:s recenssion, men jag trodde att ni kunde rätta upp på saker och ting efter en sådan sågning.

Vi hade en trevlig kväll, men maten var under all kritik.
  • Ekedahl V
    Ekedahl V skrev om Österlånggatan 17
    det var enligt förväntan. Väntade dock lite länge för att få beställa maten. Men i övrigt bra.
  • Anna S
    Anna S skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt trevlig restaurang, god mat och god stämning samt trevlig o duktig personal. Kommer helt klart gå hit igen!
  • Anna-Lena P
    Anna-Lena P skrev om Österlånggatan 17
    Innovativ meny, trevlig personal, trivsamt och gott, inte alltför dyrt.
  • Carl O
    Carl O skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, bra bemötande. Bra mat
  • Pia S
    Pia S skrev om Österlånggatan 17
    Mysig bar, god mat och dryck, trevlig personal, och fräscha toaletter😀
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Österlånggatan 17
    Hej,servicen och bemötandet var bra.förrätten och vinet gott,men minus för köttplankan för 2,kall och helt rått kött.Ingen som frågade hur vi ville ha köttet.mvh Åsa Bentzlin
  • Philip B
    Philip B skrev om Österlånggatan 17
    Jävligt trevlig personal! Dock kom maten in efter 10 minuter och var rätt torr & smaklös.
  • Madeleine J
    Madeleine J skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, stora portioner, bra service och trevlig miljö!
  • Linda Ö
    Linda Ö skrev om Österlånggatan 17
    Sämre information om vinet, dyra glas. Servicen var sådär men maten underbar!
  • Kent E
    Kent E skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett gubbgäng som hade sen lunch i självaste Stenbecksrummet. Mycket trevlig och hjälpsam personal och god mat. Gemytlig atmosfär i hela restaurangen. Betyget för restaurang Ö17 är UTMÄRKT.
  • Anna D
    Anna D skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande. Härlig atmosfär. God stämning.
    Maten god och vällagad. Alla rätter var inte helt varma dock.
    Men, helhetsintrycket var mycket bra!
  • Erika E
    Erika E skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och fantastisk service. Det enda negativa jag kan komma på var att servitrisen bad oss beställa alla förrätter i ett svep och alla varmrätter i ett svep för att underlätta för henne. Det tycker jag hon borde klarat av. Men toppen på det stora hela!
  • Eva
    Eva skrev om Österlånggatan 17
    Servicen perfekt, mysiga lokaler med alla olika rum. Väldigt rena och fräscha lokaler ink toaletter.

Pelle Jansson & råbiffen var perfekt. Tonfisk Nicoise var vällagad, men jag saknade senapsvinaigrette & potatis samt att ngt salladsblad kändes osköljt. Hade tonfiskens sallad varit perfekt så hade det blivit en 5a i betyg.
  • Suzanne C
    Suzanne C skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt flexibla, ni hade bytt menyn men jag skickade in menyn från tidigare vecka.
  • Christer H
    Christer H skrev om Österlånggatan 17
    Toppen god mat och trevlig service!
  • Filip F
    Filip F skrev om Österlånggatan 17
    Bra. Kunnig och lagomt social personal. God mat.
  • Asa H
    Asa H skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt bemötande. Trots att jag bokat bord fel månad var det inga problem att få bord. Bra mat och bra service.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Österlånggatan 17
    Alltid toppklass både gällande maten och servicen. Inte så fasligt dyrt heller.
  • Maria B
    Maria B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, även om de skrev fel belopp som vi skulle betala.
    Mysig lokal men akustiken är förskräcklig! Vi var 2 pers men kunde inte
    höra vad vi sa. Fixa det.
  • Marie D
    Marie D skrev om Österlånggatan 17
    Positivt - bra mix av rätter och storlekar på dessa - vi var inte lika hungriga alla men det fanns ngt för alla.
    För oss som är 60+ var volymen på musiken lite för hög - den som rekommenderade restaurangen nämnde inte att det var en DJ som var aktiv.
  • Tommi U
    Tommi U skrev om Österlånggatan 17
    Gemytlig lokal, trevlig personal, god mat!

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm