Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Mån-Tor: 11:30-22:00
Fre: 11:30-23:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 3048 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2020-10-21

Christian L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig och bra personal men ofta överarbetade rätter. Mycket såser och prylar på tallriken vilken gör att rätterna tenderar bli lite "grötiga".
    Överlag är det ett problem att maten aldrig lyfter där. Man går aldrig därifrån med en stor matupplevelse. Man går dit för att det är nära och trevlig stämmning. Om ni skaffar kockar som kan sänka komplextiteten i rätterna och fokusera på riktigt bra råvaror och tilllagning som skulle det kunna lyfta. Läs mer
  • 2020-10-20

Anton E skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat och trevlig atmosfär.
    Det negativa var att personalen var väldigt mån om att påminna oss om att de behövde bordet kl 20, påtalades tre gånger... Samt att några av de rätter vi såg fram emot inte fanns för kvällen redan kl 18. Läs mer
  • 2020-10-20

Ida W skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat och väldigt mycket mat. Dock stressad och inte jättetrevlig personal tyvärr. Läs mer
  • 2020-10-19

Anna O skrev om Österlånggatan 17
    Maten var fantastisk och personalen mycket välkomnande! Läs mer
  • 2020-10-19

Tony B skrev om Österlånggatan 17
    Vi blev serverade av en praktikant/nyanställd. Hon hade inte riktigt koll. Mitt tips är att låta nyanställda gå "rygg" med någon mer senior i några veckor. Läs mer
  • 2020-10-18

Maria B skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade sett framemot att äta eran omtalade råbiff men det va slut så vi valde att gå till en annan restaurang. Läs mer
  • 2020-10-15

Louise B skrev om Österlånggatan 17
    Ofta lång väntetid på mat (dagens lunch) Läs mer
  • 2020-10-14

Theresia J skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt ställe och maten var fantastisk! Läs mer
  • 2020-10-13

Ellinor L skrev om Österlånggatan 17
    Tyvärr blev födelsebrunchen mindre bra, maten var kall men pommes friten och bubblet var ok. servicpersonalen tycktes glömma bort oss och mindre uppskattad kommentar från de att vi pratar för tyst när vi fick notan trots att vi bestäldle mer champagne. Men miljön är trevlig, har varit på Österlånggatan fler gånger och detta var första gången både mat och bemötande var dåligt, tråkigt. Läs mer
  • 2020-10-12

Lena S skrev om Österlånggatan 17
    Brunch en solig söndag på uteserveringen till ljudet av den porlande fontänen. Utmärkt service och mycket vänlig stämning. Vackert dekorerat och mycket grönska, vilket uppskattades. Synd att det goda brödet hade slutat att serveras till brunchen! Kanske ett litet salladsblad med en tomatklyfta hade kunnat serveras till hamburgaren för att även skapa lite färg för ögat. Det såg lite tunt ut när hamburgaren bara ackompanjerades av utspridd pommes frites, även om det var jättegott. Läs mer
  • 2020-10-11

Nicole B skrev om Österlånggatan 17
    Mat och dryck var väldigt bra och prisvärt dock var servicen inte efter förväntan. Vi kände oss inte sedda när vi klev in, tog lång tid innan vi fick beställa något att dricka och sedan lång tid att beställa maten. Mellan förrätt och varmrätt fick vi vänta nästan 40 minuter. Efter 30 minuter sade de att det var pga ett stort sällskap. Ett annat stort sällskap kom efter oss och var ändå klara och gick före oss. Servitrisen visste inte vad veckans öl var. Läs mer
  • 2020-10-09

Tarja K skrev om Österlånggatan 17
    Vi var fyra personer och hade bokat bord och fick jättebra bord med en rundad soffa. Alla åt varmrätten med en halv kyckling och det var verkligen gott. Serveringen fungerade också mycket bra och personalen var trevlig. Efter middagen satt två av oss på mysiga fåtöljer på terrassen med infravärme. Vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • 2020-10-08

Caroline M skrev om Österlånggatan 17
    Underbar plats, bra cocktails och fantastiskt lunch. Läs mer

Johanna H skrev om Österlånggatan 17
    Tråkig mat som inte är balanserad. Ser fint ut men smakar inte därefter. Hade förväntat mig en godare helhet till den fina ytan som restaurangen utstrålar. Läs mer

Anton E skrev om Österlånggatan 17
    Vi hyrde Heineken Beer Cave, var riktigt trevligt! Trevligt bemötta utav personalen, och tillmötesgående. Läs mer

Carolina O skrev om Österlånggatan 17
    Brunch i Stenbecksrummet, god mat, bra service och lagom priser! Jättenöjda. Läs mer

Sara F skrev om Österlånggatan 17
    God mat och supertrevlig personal! Läs mer
  • Sophie T

2020-10-02

Sophie T skrev om Österlånggatan 17
    God mat och gott bemötande!
    Jag rekommenderar restaurangen till vänner och bekanta. Läs mer

Erik B skrev om Österlånggatan 17
    Allt var toppen utom ljudnivån. Läs mer

Linda E skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och mysigt ställe i Gamla stan. Dessutom väldigt prisvärt! Läs mer

Bluestep Bank M skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat , bra service, lite kallt vid vårt bord nära dörren. Läs mer

Thomas H skrev om Österlånggatan 17
    Bra mottagande och service hela kvällen, avslappnad service.
    förväntningarna levdes det upp till Läs mer

Evelina K skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal och god och prisvärd mat! Läs mer

Björn H skrev om Österlånggatan 17
    två i sällskapet beställde Entrecôte på rekomendation av personalen.
    Den första vi fick in var inte varm och den andra gick inte att äta bara en massa senor, alla fyra serverade åkte alltså ut. Blev ingen mat för oss m a o.
    Blir ju lätt lite kaotiskt i sådana situationer. Har i o f s aldrig varit med om det.
    Under tiden bemöttes vi av mycket trevlig personal och restaurangen kom därmed undan med hedern i behåll.
    De som beställde röding och Gnocci var mycket nöjda och vinerna vi beställde också på rekommendation får högsta betyg. Läs mer

Camilla H skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk miljö, skön och avslappnad ambiance samt riktigt bra service! Läs mer
  • 2020-09-23

Åke S skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och bemötande men alldeles för många tillkommande "avgifter" på fakturan som man inte förstår om man inte är "stammis" (t ex för en bubbelsatt flaska kranvatten för 40:-!) Läs mer
  • 2020-09-22

Fredrik W skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat, vi fick finaste servicen hela kvällen. Snygg inredning på restaurangen också! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-09-21

Inger N skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevlig restaurang med mysig inredning och god mat Läs mer
  • 2020-09-17

Marie K skrev om Österlånggatan 17
    Jättemysigt ställe, vi var där för första gången. Bra och vänlig personal.
    Beställde 2 huvudrätter. Maten serverdes snabbt. En fisk som serverades i en simmig sås som flöt omkring på ett alldeles för litet fat med en burk romkulor tömd över det hela. Ingen vacker syn men smaken var det inget fel på. Dock var fisken ljummen.
    Hamburgaren kom in och den var kall fick värmas upp. Så när den äntligrn kom tillbaka till bordet så var min mat redan uppäten.
    Avslutade med kaffe och te - gott.
    En tryffel och en kokosboll som var torr och gammal.

Mysigt ställe, går gärna hit igen för en drink men inte för att äta. Läs mer
  • 2020-09-17

Helena G skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang med trevlig personal och god mat.
    Fick rekommendation på ett väldigt gott rött vin. Läs mer
  • 2020-09-16

Kajsa S skrev om Österlånggatan 17
    Fint bemötande - kom dessutom för tidigt men blev väl ompysslad-utsökt dagens lunch och trevlig plats på uteserveringen. Inget mer att önska! Läs mer
  • 2020-09-14

Maria H skrev om Österlånggatan 17
    Köpte tjänsten => Stenbecksrummet samt menyn:

Tyvärr så fanns inte menyn kvar pga Covid-19 men både personalen och köket gjorde allt för att hjälpa till att skapa den utifrån aktuella menyn. Suveränt hanterat, mycket god mat och en mycket bra service. Jag rekommenderar varmt detta samt ser fram emot när Stenbecksmenyn är tillbaka :) Läs mer
  • 2020-09-12

Pernilla B skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat, uppmärksam och kunnig serveringspersonal och bra drinkar! Läs mer
  • 2020-09-09

Jenny G skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt dagens lunch på Österlånggatan 17. Personalen var vänlig. Lunchen var god och prisvärd. Jag var nöjd med upplevelsen. Läs mer
  • 2020-09-08

Lasse B skrev om Österlånggatan 17
    8 perfekta lunchrätter med jättebra service Läs mer
  • 2020-09-07

Thyra B skrev om Österlånggatan 17
    Gott och mysigt! Trevlig personal. Okej priser. Bra läge i Gamla stan. Läs mer
  • 2020-09-07

Christina H skrev om Österlånggatan 17
    God vällagad mat men jag bad om sockerfritt och fick glaze på köttet. Läs mer
  • 2020-09-05

Yvonne W skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra mat och service. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-02

Elizabeth E skrev om Österlånggatan 17
    Först och främst kan ni inte stava mitt namn rätt, för det andra kom hälften av maten in 10 minuter innan andra hälften trots att vi förbeställt innan. Rödingen var god men inte 285 kronors god. 2.5-3 av 5, kommer troligtvis inte gå hit igen Läs mer
  • 2020-09-01

Helene L skrev om Österlånggatan 17
    Snabb och trevlig service. Mycket bra uteservering och gott om utrymmer mellan borden. God mat. Läs mer
  • 2020-08-31

Louise B skrev om Österlånggatan 17
    Lunchen som förgyllde hela helgen! Service, bemötande och mat på topp - sån härlig miljö att vistas i. Prova omeletten med svampstuvning, som att smaka på Gud. TACK för en underbar lördag förmiddag! Läs mer
  • 2020-08-29

Birgitta W skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 10 - mammor och kusiner.. härlig mat. Kom på rek av Nybrogat 38 eftersom de hade fullt. tack för rådet... härlig kväll med god mat och trevig kille som kunde lite om vin.. Läs mer
  • 2020-08-29

Julia B skrev om Österlånggatan 17
    Åt fredaglunch, små-tacos och lite smårätter. God mat men lite smaklös och inte superspännande. Hade högre förväntningar.
    Servicen lämnade lite att önska, svårt att få svar på viner som passade till maten, svårt att få personalens uppmärksamhet.
    Bra men förväntade mig mer. Läs mer
  • 2020-08-28

Malin M skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, god mat.
    Trxten skulle vara åtmistone 30 tecken men jag har inget mer att tillägga Läs mer
  • Damon F

2020-08-27

Damon F skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, trevlig personal och mysigt läge! Läs mer
  • 2020-08-26

Caroline B skrev om Österlånggatan 17
    Vi bokade Stenbecksrummet då vi ville sitta avskilt och är så nöjda, från bokning till kaffe!
    Magisk mat och så fantastisk service från vår servitris som gjorde kvällen komplett. Kvällen kunde inte varit bättre.
    Tusen tack! Läs mer
  • 2020-08-22

Caroline E skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 7 personer som hade en fantastisk helkväll på Österlånggatan 17.
    Uppläggningen av smårätter var väldigt trevlig och smakerna satt som en smäck. Vår servitris var grym! Kunnig, rolig och avslappnad såg hon till att vi fick en riktig höjdarkväll, Stort tack och hit går vi gärna igen. Läs mer
  • 2020-08-19

Sandra A skrev om Österlånggatan 17
    Vi förbeställde lunch till ett stort sällskap. Mycket trevligt och god mat. Dock fick vi vänta länge på maten trots att vi hade förbeställt så vi hann inte dricka kaffe efteråt. Läs mer
  • 2020-08-15

David W skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig lunch på deras uteservering. Uppmärksam personal. Läs mer
  • 2020-08-12

Karin B skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt att sitta ute på uteserveringen, Trevlig servering och god mat, kommer gärna tillbaks, Tack Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm