Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 1968 rekommendationer
Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 1968 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Sara S
    Sara S skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och trevlig personal.

Enda negativa var att när vi blev visade till bordet så blev vi informerade om hur länge vi hade bordet och att vi måste lämna enligt viss tid för kommer andra gäster. Det kändes lite onödigt och tråkigt att det börjas med det, föreslår att sådant tas när tiden börjar ta slut och märker att gästerna kanske kommer sitta över sin tid - och då erbjuda att bli flyttad till baren. Bättre då än när man precis kommit och inte ens hunnit satt sig:) Läs mer
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig atmosfär, bra musik. Läs mer
  • Jimmy H
    Jimmy H skrev om Österlånggatan 17
    Åt en trevlig brunch här på en söndagförmiddag. Fick smidig service och riktigt bra råbiff. Tog även mod till mig och provade deras "red eye"; en drink med öl, tomatjuice och rått ägg -fantastiskt god. Kommer att besöka det här stället igen för att prova á la carten. Läs mer
  • Ann-Heléne Fia J
    Ann-Heléne Fia J skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick vårt bord snabbt, beställde var sitt glas cremant.
    Vår servitör var trevlig men det var hans första kväll så han hade inte riktigt 100 koll på allt. Vi beställde blomkålen och Pelle Jansson toast/carpaccio. Till huvudrätt körde vi köttbullarna. De var helt ok men det var alldeles för mycket smör som flöt i nån slags grop gjord i potatismoset. Avslutade med var sin cappuccino. Totalupplevelsen var ok 3 av 5 skulle vi väl säga. Både Bockholmen och Paraden gillar vi betydligt mer. Läs mer
  • Amanda U
    Amanda U skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och god mat. Vi åt wallenbergare som dock var dränkt i ströbröd, kändes inte så proffsigt, lite som mina barn skulle göra för att klara att hålla ihop kalvfärsen. Men ok gott ändå. Tjejen som serverade oss var svår att få kontakt med då hennes fokus helt låg på ett bord bredvid som beställde iransk kaviar och hade nånslags dagsfest mitt i lunchen. Säkert lönsamma men man får inte missa sina "vanliga" lunchgäster. Läs mer
  • Pernilla Å
    Pernilla Å skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig stämning och god mat. Bra service! Läs mer
  • Mia S
    Mia S skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig stämning till bra priser rekomenderas Läs mer
  • lina s
    lina s skrev om Österlånggatan 17
    God mat, men inte prisvärd. Trånga lokaler.
    Blev lite bortglömda av personalen då restaurangen var väldigt full. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig kväll! Vi åt tonfiskburgarna men tonfisken var tyvärr alldeles för välstekt. Annars gott och bra service. Lite trångt mellan borden kanske. Läs mer
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Österlånggatan 17
    Super trevligt ställe, lokalen, maten och personalen kan bara sammanfattas som helt perfekt! Kan varmt rekommendera alla att gå dit! Läs mer
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och gott rakt igenom. Snabb trevlig service, god mat. Läs mer
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, trevlig personal, trevlig niljl Läs mer
  • Gerd G
    Gerd G skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt nöjda över service och bemötning! Dem ordnade med presentkort och förberalning specifikt för vad vi önskade. Strålande.

Om man ska tycka någonting så åt vi en stor god räksallad, jag skulle dock gärna haft majonäsen i en skål vid sidan om för att själv välja mängden.

Tack! Läs mer
  • Jon G
    Jon G skrev om Österlånggatan 17
    Enkelt att bok, ändra bokning och trevligt bemötande. Läs mer
  • James M
    James M skrev om Österlånggatan 17
    Great lighting, service and food!!! Läs mer
  • Dan R
    Dan R skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö, bra service och en varierad meny med god mat. Läs mer
  • Peppe H
    Peppe H skrev om Österlånggatan 17
    Det var långsam service, tråkig mat och dyrt. Ingen bra kombo! Stället utger sih för att vara annat och har en trevlig meny, men leveretar inte. Läs mer
  • Caroline J
    Caroline J skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat för en bra peng. Trevlig personal! Läs mer
  • Susie A
    Susie A skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande. Väldigt trevlig personal. Uppskattar det mycket eftersom vi hade ett födelsedagsfirande som flöt på mkt bra Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig atmosfär, trevlig servitris, god mat! Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Österlånggatan 17
    Lysande service och omtänksamt lagad mat. Alltid ett positivt mottagande och förståelse för oss glutenkänsliga. Läs mer
  • Anita S
    Anita S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig och mysig restaurang. Välkomnande och trevligt mottagande och bemötande under besöket. Läs mer
  • Ann H
    Ann H skrev om Österlånggatan 17
    Toppen-ställe med toppenservice i mysig miljö! Läs mer
  • Cristopher L
    Cristopher L skrev om Österlånggatan 17
    Bokade bord för ett stort sällskap till nyår två månader innan och bemöttes vänligt och proffsigt. När vi väl kom dit så kände dom igen mitt namn direkt och välkomnade oss. Inne i restaurangen så var servitrisen vi hade jättetrevlig och glad. Maten var dessutom jättegod!

Väl mött! Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Österlånggatan 17
    Vänlig personal mycket god mat. Ett stort minus var att det tog nästan 45 minuter mellan förrätt och huvudrätt, viss väntan är ok men det var för lång tid Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Österlånggatan 17
    Superfin service och toppen god mat! Läs mer
  • Gunnel W
    Gunnel W skrev om Österlånggatan 17
    Har höga förväntningar på Bockholmsgruppens restauranger, har alltid gillat dem men igår blev jag besviken. För att vara nyår var menyn jättetråkig. Ingen smakupplevelse precis på min veg. huvudrätt. Desserten var två klickar halvsmält glass som serverades långt efter kaffet och glassen såg bara tråkig ut. Vi kompenserades för detta och det är bra men minnet blir ju ändå en trist nyårsmiddag. Läs mer
    2018-01-08 Bockholmengruppen svarar Gunnel W
    Hej Gunnel,
    Tack för din feedback.
    Väldigt tråkigt att höra att du upplevt oss på det sätt du beskriver.
    Vi jobbar alltid på att bli vassare och bättre och hoppas att du i framtiden ger oss en chans
    till att visa att vi kan bättre än det du beskriver.
    Mvh,
    Österlånggatan 17
  • Tove S
    Tove S skrev om Österlånggatan 17
    Nyårsmiddag, 7 personer. Maten var bra. Lite för dålig akustik för att man skulle kunna höra alla runt bordet. Lite slarvig service, lång väntan på varmrätten. Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig personal. Läs mer
  • Malin P
    Malin P skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och grym service! Kommer tillbaks för att testa frukosten snarast :) Läs mer
  • Mina B
    Mina B skrev om Österlånggatan 17
    Supergod Västerbotten "bikini" som förrätt och tacos till huvudrätt, avslutas med en crème brûlée. Läs mer
  • Stina A
    Stina A skrev om Österlånggatan 17
    Hej, när maten kom, så var den ljummen, men tallriken var varm. Jag bad att dom skulle värma på Iberico Secreto. Jodå, det tog en bra stund o mitt bordssällskap hann äta klart. Ankbröstet som jag ville äta, var slut. Jag fick en portion pomfritt o den kallnade, när jag väntade. Som kompensation för väntetiden, så fick jag lite god vaniljglass. Den unga damen som serverade oss, var mkt vänlig o försökte att göra sitt bästa. Hur lång stund kan det ta egentligen att skrapa avmaten o värma 3 minuter i mikrovågsugn? Maten smakade väldigt bra o var prisvärd. När en ny portion kom, så fick jag maten på en fin blå tallrik. Ngt bullrigt, men krogen är ju populär. Kan definitivt tänka mig att gå tillbaka. Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Österlånggatan 17
    På nedrevåningen var det inte som sa hej eller gav oss ögonkontakt när vi kom in. När vi väl fick oss bord var alla snälla och väldigt hjälpsamma! Läs mer
  • Eva N
    Eva N skrev om Österlånggatan 17
    Vi valde Österlånggatan 17 i Eat Sweden. Ett bra val. God mat. Bra service och trevlig miljö. Rekommenderas. Läs mer
  • Jiji J
    Jiji J skrev om Österlånggatan 17
    Grym personal och service! Maten är alltid bra. Mysig lokal. Tack för en trevlig kväll. Läs mer
  • James S
    James S skrev om Österlånggatan 17
    Jätte fin service och mycket tålamod av en lite bullrig 60 års middag (tack för de). Jätte god mat och fint:) tack! Läs mer
  • Marie J
    Marie J skrev om Österlånggatan 17
    Toppen, god mat - trevlig service! Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt god mat, trevlig personal, goda drinkar och hög mysfaktor. Läs mer
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig personal och utmärkt mat! Läs mer
  • Daniele P
    Daniele P skrev om Österlånggatan 17
    Really good food and nice atmosphere!! Definitely I will come back! Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande och god frukost! Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt söndagsmiddag 8 personer- alla mycket nöjda och plus för speciell söndags-meny (3 rätters för 250kr)! Kan varit ett tidsbegränsat erbjudande men mycket uppskattat! Tervlig och fin miljö! Läs mer
  • Erika S
    Erika S skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap på tre personer som åt middag. Det var jättegod mat, snabb och trevlig service.
    Jag blev rekommenderad restaurangen och den uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
  • annika u
    annika u skrev om Österlånggatan 17
    Super ! Vi var lite jobbiga, mailade , tjatade lite, och önskade vårt favvo bord..... Och vi fick det!!! + riktigt bra service hela kvällen och riktigt god mat . tack. Läs mer
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra bemötande, trevlig service och förvånansvärt god mat! Läs mer
  • Anna-Karin L
    Anna-Karin L skrev om Österlånggatan 17
    Vi var jättenöjda, maten var jättegod och servicen likaså.
    Tack så mycket för en mycket trevlig kväll hos er. Läs mer
  • Filippa H
    Filippa H skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra! Mycket gott och supertrevlig personal! Läs mer
  • Peder H
    Peder H skrev om Österlånggatan 17
    Jeg og min kone hadde spandert på oss en langweekend i Stockholm, og hadde i den anledning bestilt bord 17.desember for middag / kveldsmeny. Österlånggatan 17 har litt annerledes og spennende retter på menyen. Maten vi bestilte var meget god. Sammen med en imøtekommende og blid kelner, ble dette en god opplevelse. Den spennende menyen gjør at denne restauranten kommer til å bli besøkt ved neste Stockholmstur også. Läs mer
  • Cecilia Å
    Cecilia Å skrev om Österlånggatan 17
    Utsökt mat, mycket trevlig och bra service, mysig stämning. Återvänder gärna och rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jeanna L
    Jeanna L skrev om Österlånggatan 17
    Urtrevlig lokal men tyvärr så levde inte maten upp till samma kvalité som på Nybrogatan 38. Upplevde även servisen som något nonchalant, kom b.la fram och ryckte i tallrikarna innan vi var klara. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm