Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1546 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Sara H
    Sara H skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevligt ställe! Snabb service o god mat! Särskilt löjromstacos👍🏻
  • Jan E
    Jan E skrev om Österlånggatan 17
    trevlig service.
    ej prisvärt.smårätterna för dyra i förhållande till råvaror och storlek.
  • Linda
    Linda skrev om Österlånggatan 17
    Snyggt ställe med supergod mat och bra service!
  • Nurten S
    Nurten S skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, mysig miljö.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö, mycket god mat. Service-minded personal trots ett par missar. Hyfsat prisvärt. Vi kan tänka oss att komma tillbaka.
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Österlånggatan 17
    Välkomnande, mysig restaurang som förgyller gamlastan, smakupplevelsen var underbar. Friterad kronärtskocka med hummus är ett måste nästa gång!
  • Ludvig H
    Ludvig H skrev om Österlånggatan 17
    En kombination av fantastisk mat och mysig stämning inringat av Gamla Stans vackra gränder. Toppenställe!
  • Sofie G
    Sofie G skrev om Österlånggatan 17
    Otrevligt bemötande vid ankomst, generellt dålig service. Väldigt synd på ställe med så god mat och härlig atmosfär.
  • Monika E
    Monika E skrev om Österlånggatan 17
    Braemötande, perfekt servering. Fon miljö. Men min entrecote var inte så bra. För mcket stekt trots att jag sagt medium. Köttet var också för fett. De övriga fyra som var med var nöjda med sina maträtter.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Österlånggatan 17
    Ett mycket varmt och trevligt bemötande, bra förslag med vilket vin till vilken rätt- höga förväntningar som motsvarades.
  • Lars Einar P
    Lars Einar P skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, service och trevlig miljö. Dock har köket havererat. Det var andra gången på kort tid som det var en dålig matupplevelse. Sedan var kaffet halvkallt...
  • Malin L
    Malin L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande, utmärkt service, god mat och det där lilla extra som man vill ha på en restaurang. Inget problem att få bord trots att vi var lite tidiga, och matrekommendationerna var strålande. Kommer tillbaka!
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang, väldigt bra service! kommer garanterat komma tillbaka.
  • Gabriella B
    Gabriella B skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevlig och bra service!
    Det enda är att man sitter väldigt nära inpå varandra vid borden ute.
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande när maten inte kom ut på lunchen.
  • Smulan
    Smulan skrev om Österlånggatan 17
    Andra gången vi var tillbaka. Rörig service senast men god mat och trevlig stämning, därför återkom vi. Tyvärr var det under all kritik denna gång. Rörigt, stressigt, beställningar glömdes bort, mat var slut och den som serverades istället var av skolbespisningskaraktär. 250kr för Findusfisk med kokta frysärtor och grå entrecote är definitivt överprissatt. Ingen justering av notan, ingen ursäkt för allt strul. Vi kommer inte tillbaka.
  • Ulrica S
    Ulrica S skrev om Österlånggatan 17
    Österlånggatan 17 lever upp till förväntningarna med råge! Mycket trevlig och kompetent personal och härlig meny med stor variation. Väldigt god mat!
    Ett litet minus fick efterrätten Strawberry Fields som innehöll en ganska meningslös "sockerkaka, som var smaklös och torr.
    Chokladbollen med kokos smakade för mycket smör och för lite choklad.
    Bortsett från det är vi mycket nöjda!
  • Johan E
    Johan E skrev om Österlånggatan 17
    Nice staff, very good food, excellent wine selection, and a nice environment.
  • Lars A
    Lars A skrev om Österlånggatan 17
    Rödingen var slut sedan flera dagar, och det fanns ingen annan fisk i stället!! Vi tog en trist benig kyckling i stället.
  • Anita Ö
    Anita Ö skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god mat och väldigt bra service av kunnig personal!
  • Jonna N
    Jonna N skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevligt ställe med härlig atmosfär. Trevlig personal och god service. Plus i kanten var att de hade ett fantastiskt gott glutenfritt bröd.
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Österlånggatan 17
    Fint bemötande och bra service under hela middagen. Maten får högsta betyg. En pärla på Österlånggatan som kommer att få besök av oss många gånger framöver.
  • Lena L
    Lena L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat och utmärkt, snabb service.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade en fantastisk kväll med bra service.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Österlånggatan 17
    Jag är över lag mycket nöjd med både servicen och maten. Dock fick vi vänta på vårt bord trots att vi bokat plats. Lite irriterande då man har en begränsad tid för lunch.
    I övrigt mycket nöjd ett ställe jag varmt rekomenderar
    /Patrik
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Österlånggatan 17
    Goda drinkar och prisvärt. Kommer tillbaka :)
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Österlånggatan 17
    Alla 5 var mycket nöjda med måltiden. Kanske borde entrecoten varit lite tjockare. De 3 som valde vita viner 3 olika
    fabrikat var också till stor belåtenhet. Servicen utmärkt..
    Det hembakade mörka brödet får 10 poäng av 10. Vi var 4 st som besökte restaurangen för första gången.
    Sammanfattningsvis var vi alla mycket nöjda och besöker gärna fler gånger
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Österlånggatan 17
    God mat, bra personal, personlig service.
  • Robert B
    Robert B skrev om Österlånggatan 17
    Bra service! God och prisvärd mat trots stora urvalet.
  • Lovisa W
    Lovisa W skrev om Österlånggatan 17
    Innan jag besökte Österlånggatan 17 hade jag bara positiva förväntningar. Jag hade sett att många kompisar och inspirerande personer på instagram åt där och tyckte att maten såg god ut! Jag blev positivt överraskad av den mysiga atmosfären i restaurangen, valet av färger och material på interiören. Sittplatserna var strategiskt planerade och det kändes inte trångt eller högljutt. Servicen var av toppklass - trevlig och personlig! Maten serverades snabbt efter beställning och personalen servade med bröd, vatten och dryck när det behövdes, utan att man hann sakna något innan det stod på bordet. Själva maten var ljuvligt god och perfekt tillagad! Menyn tilltalade mig verkligen, med moderna, lite trendigare maträtter och ingredienser. Jag gillade det vegetariska utbudet mycket. Fina råvaror och känsla för både upplägg och innehåll av rätten!

Er kavring var dessutom det godaste brödet jag ätit! Tusen tack för att jag fick med mig en påse hem!

Finns inget att klaga på - toppbetyg!
  • joachim Å
    joachim Å skrev om Österlånggatan 17
    Älskar Ö 17! Det har blivit min nya favvo krog i Stockholm vid familjemiddagar och när jag representerar utlandsbesök i jobbet. Personligen har jag ätit mig igenom det mesta på menyn och gillar alltid det jag får på tallriken. Det är bang for the buck, en restaurang i mellanprisläge som för det mesta levererar lite mer än förväntat.
    Grymt location, snygg inredning. Servicen är mjuk, gosig, snäll och snärtig.
    Som helhet är det alltid en skön upplevelse att hänga på Ö 17. Så är det!
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Österlånggatan 17
    Helt ok. Bra mat och trevlig service.
  • Rubi T
    Rubi T skrev om Österlånggatan 17
    Jag är supernöjd med besöket hos er. Vi skulle vara ett sällskap på 12 för att fira min födelsedag och det blev lite svårt att hitta någon restaurang som ville/kunde ta emot oss och sen fick jag tips om er, ringde in dagen innan och fick hjälp snabbt.
    När stunden väl kom så visade sig att vi skulle bli färre, men personalen fixade snabbt om vårt bord, hade tålamod, var trevliga och kunniga. Hela sällskapet var hur nöjda som helst med allt, och är extremt nöjd och glad med att det tillslut blev hos er, tror inte någon annan restaurang (som jag ville vara hos först) hade bemött oss så väl som ni gjort.

Tack för allt
  • Anneliina K
    Anneliina K skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra stämning. Vi fick inte rätt efterrätt men annars gick allt väldigt bra.
  • Göran A
    Göran A skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bra miljö och trevlig personal.
  • BÅ B
    BÅ B skrev om Österlånggatan 17
    Kom 12.30 f lunch. Mkt gäster. Snabbt bemötande o vi fick vårt bord. Sen dröjde det alltför länge innan vi kunde beställa. Vi saknar även vatten vilket borde komma omgående då det var varmt.
    Beställningen togs emot m ett leende o vi fick klara besked på våra frågor.
    Vid serveringen blandades två köttbeställningar ihop (medium vs rare). Efter klagomål så 'korrigerades' detta p bästa sätt.
    Maten var bra. Möjligen i snålaste laget
    Överlag trevligt men tok f lite personal som fick kämpa. Därmed minus f servicegrad. Synd f det finns potential t ngt mkt bra
  • Sven L
    Sven L skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, mycket trevligt bemötande, god mat!
    Vid bordet bredvid satt en pappa med sitt barn, de blev rekommenderade att ta in en barnportion köttbullar vilket visade sig bestå av 2 köttbullar med tillbehör, de blir inte ens ett barn i Gamla stan mätt på.
  • Annika T
    Annika T skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal som är mkt hjälpsam .
    Mkt God o vällagad mat. Mysig atmosfär 😍
  • Erik L
    Erik L skrev om Österlånggatan 17
    Jag och min flickvän besökte Österlånggatan 17 och åt middag där när vi var på besök i Stockholm. Personalen var genomgående trevlig och avslappnad. Maten var av hög klass utan att springa iväg fullständigt prismässigt. Vårkycklingen rekommenderas!
  • Eva M
    Eva M skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk service och mat. Trevlig miljö i den bästa delen av gamla stan.
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig restaurang.
    God mat och trevlig personal.
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt god mat och härliga smakkombinationer. Vi valde smårätter och tog fyra per person enligt kyparen rekommendation och blev rejält mätta. Mums!
    Det är en väldigt mysig restaurang och servicen är bra. Dessutom är priserna helt ok för att vara Gamla Stan.
  • Helena K
    Helena K skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat, trevlig personal, lagom väntetider. Mysigt att kunna äta på uteserveringen!
  • Mikaela Å
    Mikaela Å skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig servitris, god mat samt mysig lokal. Inget att klaga på!
  • Paulina N
    Paulina N skrev om Österlånggatan 17
    Vi skulle ha möhippa och personalen gjorde verkligen allt för att vi skulle få det vi önskade. De fixade så vi fick sitta vid ett långbord tillsammans. När vi sedan kom till restaurangen ville vi hellre sitta ute vilket de också fixade.

Utmärkt!
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Österlånggatan 17
    Underbar sommarkväll på hundvänlig trottoarservering! Allt var på topp..service, miljö, mat, vin, fräsch toa o dessutom mycket prisvärt! Mitt Favvoställe i Gamla stan i budgetklassen. 👍🏻❤️
  • Jan A
    Jan A skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang i fin miljö. Maten var superb och servicen från personalen likaså.
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och mycket trevlig och bra service.
    Kommer att rekommendera vänner att besöka Ö17.
  • Jonatan B
    Jonatan B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat. Vi fick dock vänta en timme på maten.
  • Karl-Erik S
    Karl-Erik S skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande trevlig personal och god mat.

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm