Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1439 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Sophie M
    Sophie M skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra mat. Bra service!
  • Linda N
    Linda N skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och jättebra service
  • Sophia F
    Sophia F skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och mysigt ställe men maten var inte speciellt bra, ganska amatörmässigt både utseende och smak.
  • Gustav D
    Gustav D skrev om Österlånggatan 17
    Vänlig men också lite fräck och modern stämmning. Maten och servicen var i världsklass!
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat och trevlig restaurang.
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Österlånggatan 17
    Vibokade bord för 3 personer till lunch via nätet,snabbt och positivt svar. Bra mottagande vid ankomst. God mat som serverades av glad och trevlig personal. Prisnivån helt OK.
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra service, rimliga lunchpriser!
  • Annika N
    Annika N skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och jättegod mat! Suverän service och vackra lokaler!
  • Anahita Z
    Anahita Z skrev om Österlånggatan 17
    Varit på restaurangen några gånger men kommer ej återvända efter denna. Trevlig personal och miljö men maten denna gång var var väldigt dåligt. Beställde nudelsallad där köttet hade en bismak och nudlarna hårda. Inte alls bra och en besvikelse då jag har haft bra upplevelser de andra gångerna.
  • Billy T
    Billy T skrev om Österlånggatan 17
    Som alltid mycket god mat. Tyvärr kom inte hela sällskapets mat samtidigt utan en av mina gästers mat kom efter 7-8 minuter och den fördröjningen hanterades inte alls av personalen på något trevligt sätt, nonchalant kan man nog säga. Man kanske också ska lära ut att det enklaste sättet att ta upp beställning är att göra det i ordning på hur man sitter när det är lite fler personer kring bordet och inte överlåta till gästerna att summera beställningen.
  • Linda J
    Linda J skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat men mindre bra service. En servitris använde vårt ljus på bordet till att tända fler andra ljus, böjde sig fram framför oss flera gånger, spillde stearin över vårt bröd och hostade rakt ut.. Efterrätten glömdes bort, serverades fel drinkar och sen blir man lite chockad när ni tar ordentligt med överpris på vatten - 90 kronor för vanligt bordsvatten? Sjukt.

Maten hade fått 4 i betyg, men på grund av service så drar det ned.
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal och fina lokaler.
  • Therese N
    Therese N skrev om Österlånggatan 17
    Servicen var faktiskt under all kritik. Långsam, ouppmärksam, och flera fel vid vårt bord. Maten var helt okej. Lokalen rörig och upplevelsen sådär. Skitigt på toaletten. Servicen såg slafsiga ut.
  • Annica G
    Annica G skrev om Österlånggatan 17
    Jöttemysigt ställe, trevlig personal och bra mat, kan varmt rekommmendera
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig snabb service och bra mat med bra storlek på portioner. Enda klagomålet är att stolarna på uteserveringen är väldigt obekväma.
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Österlånggatan 17
    Överlag var vi nöjda med vårt besök. Det som var minus var att ingen frågade oss om vi önskade dessert eller något ytterligare. vi fick be om allt hela tiden. maten var bra, servicen sådär-
  • Anna-Lena V
    Anna-Lena V skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande och god mat! Och dessutom till ett rimligt pris!
  • Roxanne S
    Roxanne S skrev om Österlånggatan 17
    Firade med min födelsedag fantastisk mat och underbar och hjälpsam personal:)
  • Anna K
    Anna K skrev om Österlånggatan 17
    Bartendern var bra, snabb och trevlig men servicen i övrigt var katastrof. Ber man om dessertmenyn ska man inte behöva påminna 10 minuter senare. Ber man om notan ska man inte behöva be om den igen en kvart senare. De lyckades dänga ett fat i huvudet på en stackars kvinna vid bordet bredvid, de sprang runt och serverade inne i restaurangen i blöta regnkläder (jag förstår att det kan behövas ute om det regnar men ta i så fall av dem om du ska fortsätta servera inne!), de tappade glas och tallrikar osv. Maten var ok så den förtjänar bra betyg men i övrigt kändes det som en skolklass som lekte restaurang. Jag brukar inte vara kritisk och har hög tröskel men det här fick det att krypa i mig.
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Österlånggatan 17
    Jag och mitt sällskap var lyriska när vi lämnade restaurangen för det vänliga och proffsiga bemötandet och dessutom den goda maten.
  • Anna L
    Anna L skrev om Österlånggatan 17
    snålt med saker på yogurten. Blev torrt med bara lite passionfrukt.
  • Therese B
    Therese B skrev om Österlånggatan 17
    Jättefin restaurang med riktigt god mat och trevlig personal.
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe! Fantastiskt vällagad mat och fint för ögat.
    Kan varmt rekommendera denna restaurang!
  • Petter B
    Petter B skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig service i en mysig miljö i Gamla Stan. Inspirerande frukostmeny med stor variation av såväl klassiker som säsongsinspirerade smårätter.

Kan varmt rekommendera ett besök,
    Petter
  • Hampus F
    Hampus F skrev om Österlånggatan 17
    God mat och god dricka men dålig service och generellt dålig kontroll i serveringen.
  • Agnes A
    Agnes A skrev om Österlånggatan 17
    gott, men kändes väldigt turistigt
  • Lars B
    Lars B skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, gott vin och trevlig stämning
  • Janni R
    Janni R skrev om Österlånggatan 17
    Åt middag med min vän på Österlånggatan 17 igår. Kan varmt rekommendera restaurangen! Både bemötandet, maten och atmosfären får toppbetyg ⭐️
  • Tomi I
    Tomi I skrev om Österlånggatan 17
    Härlig miljö. Godkänd mat. Dyr nota.
  • Ida B
    Ida B skrev om Österlånggatan 17
    Lite lång tid att få service efter man ätit klart, tyvärr ganska vanligt just på Österlånggatan 17. Man brukar oftast själv få vinka till sig någon för att kunna betala och gå.

I övrigt god mat och trevliga miljöer, bra priser.
  • Anna C
    Anna C skrev om Österlånggatan 17
    vi var 12 personer och restaurangen hade inga som helst problem med att servera olika rätter och dryck till samtliga. Snabb och mycket trevlig service! God mat och alla i sällskapet var mycket nöjda med hela upplevelsen!
  • Marie B
    Marie B skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra! God mat och trevlig personal!
  • Frida Å
    Frida Å skrev om Österlånggatan 17
    Utmärkt service, mat och bemötande!
  • Marjut K
    Marjut K skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat på restaurang med bra läge och mysig interiör. Toppen sortiment av mat och dryck. Servicen tyvärr lite blasé, hade varit trevligt med ett leende från servitrisen iaf en gång under kvällen!
  • Christina N
    Christina N skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande vid bokning av bord, mycket god mat, snabb servering trots lunchtid, trevlig personal 👍👍 Kommer tillbaka fler gånger
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Österlånggatan 17
    Superbra personal och god mat. Tillmötesgående på alla sätt. Vi va 14 pers som fick mat och dryck samtidigt. Proffsigt.
  • Cia B
    Cia B skrev om Österlånggatan 17
    God mat och mycket bra service! Bra meny och mysig lokal!
  • Linnea R
    Linnea R skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och super service.. trevlig personal som hjälpte till när någonting var tokigt eller bara fixade det där lilla extra.
  • Ulrica K
    Ulrica K skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat o väldigt gott vin o cava , fin miljö o uppskattar servicen då ni gjorde allt för att jag o mina väninnor skulle få sitta lite längre , vi ses sällan o hade mkt o prata om.

Så tack för minnesvärd kväll.

Jag kommer gärna tillbaka

Hälsningar Ulrica
  • Tore L
    Tore L skrev om Österlånggatan 17
    Vänligt bemötande. Trevlig miljö.
    Maten sådär...
    Gravad lax som var ganska smaklös. Vi fick ta extra salt och peppar, men det ersätter ju inte hela kryddningen. Snålt med potatis, vi fick begära in extra.
  • Per K
    Per K skrev om Österlånggatan 17
    Trist att de satta oss på världens trängsta bord som var för två men vi var tre och jag hade bokat bordet i god tid på morgonen.
  • Maria K
    Maria K skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat. Trevlig miljö. Blev ombedda att gå för nytt sällskap. Långsam servering gjorde tidsnld.
  • Julia D
    Julia D skrev om Österlånggatan 17
    Jättefin kväll på Österlånggatan 17. Personalen var vänlig och vi var jättenöjda med service. Mitt sällskap som var på besök från Paris fick en fin upplevelse och tyckte väldigt mycket om maten.
  • Guylene Z
    Guylene Z skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande. Jag hade bokat bord för 7 personer. Tyvärr blev vi till sist ett sällskap på endast 3 personer. Det blev inget problem utan vi fick ett mindre bord.
    Mycket god mat och mycket trevlig samt professionell service.
  • Maria A
    Maria A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket dålig! Min mycket viktiga lunchbokmlng drogs tillbaka då jag missat bekräfta med beralkort. Detta trots att jag hade en dailog om menyn. Trots e-post om att jag missar detta 5! Dagar innan min avbokade bokning har jag inte fått ngn återkoppling förrän idag via er. Bokningen var för vår förbundsstyrelses sommaravslutning.
    Mycket besviken
  • Anna N
    Anna N skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö, god mat, bra service
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Österlånggatan 17
    Dearest One,
    I know this mail will come to you as surprise. I am Stefan Ibrahim Coulibaly and my sister Fatumata I am 21 years old from Ivory Coast in West Africa, the son of Late Ibrahim Coulibaly. My late father was an Ivory Coast's best-known military leader. He died on Thursday 28 April 2011 following a fight with the FRCI," Republican Forces of Ivory coast. You can read more about my father in the link below.

We are constrained to contact you because of the maltreatment which we are receiving from our step mother and my uncle's. Please we need your assistance to transfer our inheritance and come over to your country to start a new life altogether. get back to us we are waiting. Reply to: stefancoulibaly411@yahoo.com
    Stefan and Fatumata Coulibaly
  • Maude W
    Maude W skrev om Österlånggatan 17
    Spännande menu, mct folk och hög stämning.
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Österlånggatan 17
    God mat med spännande smakkombinationer. Snabb och trevlig service. Mysiga lokaler.
  • Dana I
    Dana I skrev om Österlånggatan 17
    Allt var perfekt! Bokade många personer väldigt lätt och sedan ändrade bokning också. Personalen var super fin och ställen är jättemysig.

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm