Rekommenderat företag 2015 - Österlånggatan 17

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1268 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Pål D
    Pål D skrev om Österlånggatan 17
    Bemötande från bokning till servering liksom mat och dryck var, över lag, bra.
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Österlånggatan 17
    En mycket trevlig, kunnig och tillmötesgående personal som även gillade våra fyrbenta vänner och rekommenderade oss hundhalsband till dem när vi andra åt. Intressant och ovanlig meny och allt var mycket gott. Vi kommer igen
  • Frida H
    Frida H skrev om Österlånggatan 17
    vxvxvxvxvxvxvxvxvxvxvxvxvxvxvxv
  • Malin F
    Malin F skrev om Österlånggatan 17
    Vi kom från Göteborg och fick en jättetrevlig kväll Österlånggatan.Personalen var mycket service inriktad,maten var supergod och tempot perfekt.Vi var alla mycket nöjda och kommer komma tillbaka!
  • Hans L
    Hans L skrev om Österlånggatan 17
    Vi Har besökt restaurangen ett par gånger, den
    Ligger bra ser mysig ut från utsidan man serverar
    Helt ok mat menyn känns lite tunn på huvudrätterna
    Och man sitter väl tight mellan borden. Vi fick till en
    Omplacering av vårt 2 bord så vi kinde sitta mitt emot
    Varandra istället för en på gavel snett emot. Personalen trevlig på alla sätt. Jag kommer att rekommendera
    Den vidare.
  • Bodil J
    Bodil J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande vid ankomst. Fantastisk god mat!
    Några missar dock:
    1) Vi fick inget bröd, utan när vi hunnit halvvägs in på huvudrätten bad vi om det eftersom vi såg att alla andra bord fått bröd.
    2) Vi använde oss av EatStockholm och skulle få en huvudrätt gratis. Detta meddelades både vid bokning och vid ankomst, men trots detta fick vi in notan där båda huvudrätterna fanns med. Detta korrigerades såklart när vi påtalade det.
  • Denise A
    Denise A skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat, trevlig personal och utmärkt service!
  • Anna B
    Anna B skrev om Österlånggatan 17
    Besviken på maten, smakade tråkigt. Vi fick betala för vatten som vi inte beställt.
  • Lisen T
    Lisen T skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt, trevlig ställe med god mat!!! Rekommenderas varmt
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och gott. Stora och små rätter på menyn. Det finns något för alla. Har ätit mycket god blodpudding (!) fina fläskrätter, grillad fisk med fänkålssallad och omelett. Allt var superbt!
  • Douglas W
    Douglas W skrev om Österlånggatan 17
    I went to Österlånggatan 17 for a work dinner with some colleagues and a international guest. The service was brilliant (one waitress offered to carry my luggage up a flight of stairs) throughout dinner as the staff were helpful, prompt and knowledgeable about the menu. The food was great though I know my colleague wasn't that thrilled with the pancake dish she ordered. This place has a cool atmosphere and a really interesting menu. I do wonder a bit about having dishes as differernt as tacos and Swedish meatballs but that's not a criticism as the meatballs were great and no one tried the tacos. I'd definitely go back in the future and can strongly recommend this resaurant. It's great having another excellent restaurant in Old Town, which is quickly becoming a hot spot for new restaurants in Stockholm.
  • Rolf Å
    Rolf Å skrev om Österlånggatan 17
    Tillmötesgående och trevlig personal. Ger snabb service!

Har dessvärre blivit besviken på maten. Matsedeln är för torftig.
  • Nina J
    Nina J skrev om Österlånggatan 17
    Det var toppen - både mat och service! Vi var ett stort sällskap på 15 personer som alla beställde på plats, och det var inga konstigheter alls för personalen på Ö17, de var snabba, glada och trevliga. Det enda som var synd var att varmrätten var så stor så att ingen orkade dessert, fastän vi hade tänkt äta det, men det känns ju sannerligen som ett lyxproblem.
  • carola a
    carola a skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal. God mat och dryck. Mysigt ställe överlag. Lite hög ljudvolym.
  • Frida Z
    Frida Z skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal till matchande pris.
  • Matilda F
    Matilda F skrev om Österlånggatan 17
    Underbar service och väldigt god mat
  • Gabriella W
    Gabriella W skrev om Österlånggatan 17
    Vi var väldigt nöjda med vår upplevelse. lokalen var väldigt mysig. Även mysigt läge i gamla stan. Trevligt bemötande av personalen. Åt en massa förrätter och drack vin, allt var väldigt gott. Vi kommer mer än gärna tillbaka.
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Österlånggatan 17
    Hej
    Det var första gången vi var hos er och det var en angenäm upplevelse. Mycket god mat och dryck, trevlig personal och fin service! Vi kommer absolut tillbaka! 🌹🌹🌹😀
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Österlånggatan 17
    Åt en helglunch med några vänner, gillar lokalerna och det är bra service. Vissa rätter är kanske lite i dyraste laget, men väldigt god mat.
  • Mounir K
    Mounir K skrev om Österlånggatan 17
    Bra priser, god mat och fin miljö. Servisen skulle kunna vara mer proffsig och maten snäppet vassare, ett par i vårt sällskap var missnöjda med kvalitén på köttet.
  • Angelica W
    Angelica W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service med kamratlig stämning. Vi hade en härlig kväll!
  • Tord C
    Tord C skrev om Österlånggatan 17
    Allt blev ok.
    En liten miss. Men då bjöd man på kaffet. Snygg och uppskattad gest.
    Det bruna brödet är fantastiskt. Ge bagaren beröm!
    Priset på lunchrätten 125 kr är ok eftersom kvaliteten är hög. Bibehåll den!
    Priset på det av er hemmagjorda bubbelvattnet är dock lite styvt. Kanske skäl att tänka om. Ni tar ju betalat för kaffet också vilket inte andra restauranger gör på lunchen.
    Lycka till.
    Tord
  • Lena R
    Lena R skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt trevligt bemötande från beställning till besök. Maten var supergod. Det enda negativa var att våra kläder fick gå direkt till tvätt efteråt för de luktade matos!
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Österlånggatan 17
    Restaurangbesök. Mycket trevlig, professionell och välkomnande personal. kvaliteten på maten motsvarade förväntningarna och var prisvärd.
  • Magdalena K
    Magdalena K skrev om Österlånggatan 17
    bra service och god mat. Snälla mot barnen
  • Josefina R
    Josefina R skrev om Österlånggatan 17
    Overall - trevligt och positivt intryck! Fin lokal och miljö, trevlig servicepersonal. Tyvärr höll inte maten lika hög klass (tonfiskburgaren var lite liten och småtråkig, omeletten upplevde någon som väldigt salt). Så maten kan bli bättre. Men vi gick därifrån glada efter en trevlig lunch. Tack!
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Österlånggatan 17
    Bra och trevligt ställe! Tyvärr måste jag fått något dåligt i min mat då jag mådde dåligt under kvällen när jag kom hem och kräktes flertalet gånger.
  • Jörgen W
    Jörgen W skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt vänligt bemötande. God mat och trevlig miljö. Mitt första besök det var men inte det sista.
  • Anette E
    Anette E skrev om Österlånggatan 17
    Gemytlig restaurang. Behaglig inredning och trevlig dukat för tre i hörnan med ett runt bord. Annorlunda och tilltalande meny. Löjrom med tillbehör serverades på ett kakfat i våningar och var rikligt tilltaget. Rödingen mycket vackert upplagd och smakade gudomligt. Kände oss väl omhändertagna av trevlig servitris och servitör. Kanske önskat att de varit mer "på" för att rek vinförslag till den mat vi beställde. Återkommer gärna!
  • Sven-Erik B
    Sven-Erik B skrev om Österlånggatan 17
    Bra svensk husmans kost. Väl lagad och bra service
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Österlånggatan 17
    Tonfiskburgaren var supergod! Väldigt bra service också. Däremot åt två i sällskapet en pasta som de inte tycker var god.
  • Therese S
    Therese S skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö och väldigt god mat!
  • Mona-Lisa F
    Mona-Lisa F skrev om Österlånggatan 17
    Bokat via nätet, fungerade bra. Bra service, ngt tråkig meny

Hur mkt skänker ni till barncancerfonden 2016?
  • Eva N
    Eva N skrev om Österlånggatan 17
    Österlånggatan 17 måste upplevas! Fantastisk mat och service i mysig miljö!
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt, bra service o jättegod röding!
  • Andrea Å
    Andrea Å skrev om Österlånggatan 17
    God mat & bra service, trevlig miljö!
  • Anna B
    Anna B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig lokal, bra service och god mat. Kan rekommendera Ö17!
  • Eva L
    Eva L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt kallt (vi satt på övervåningen) annars helt ok
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig, mysigt och gott! Uppskattade personalens varma sätt och den goda maten inramad i traditionsrik restaurangmiljö.
  • Linnan H
    Linnan H skrev om Österlånggatan 17
    Vällagade, goda rätter med fint upplägg. Bra service och trevlig atmosfär.
  • Sooni Ö
    Sooni Ö skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig atmosfär och bra service.
    Mat: Dagens OK men inget wow.
    Hade bokat 1 1/2 timme men inga problem att sitta kvar och tjattra en lång stund:)
  • Carina C
    Carina C skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och personal. Bra hjälp vid vinval.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig krog. Mysig miljö, vänlig personal och jättegod mat. Kommer gärna tillbaka.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig och mysig restuarang med väldigt god mat, och superb service. Priset var även det på en bra nivå för centrala Stockholm. Rekommederas varmt.
  • Jan L
    Jan L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra mat och service. Tack!
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevlig och mysig personal!
    Vi var supernöjda från det att vi kom, tog en drink i baren, åt kanongod middag till betalning!
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Österlånggatan 17
    Efter flera ägare så känns krogen ordentligt uppfräschad och med bekväma möbler varav mycket trä. Vi satt i en bekväm hörnsoffa. Bemötandet av hovmästaren var vänligt och servitrisen var uppmärksam. Först åt vi krustader med skagenröra, smaksatt med pepparrot. Perfekt avvägda smaker. Snyggt serverat. Som varmrätt en cassoulet (?) med confiterad anka. Mycket mustig smak och mättande(!). Vinrekommendationen var mycket passande. Hit går jag gärna igen!
  • Annelie P
    Annelie P skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig lokal. Bra bemötande i vid ankomst. Tyvärr var servitriserna och servicen riktigt dålig. Maten var bra.
  • Katharina H
    Katharina H skrev om Österlånggatan 17
    Lunch 6 pers.
    Utmärkt bemötande, mat o service
    Mycket nöjda kunder
  • Anna T
    Anna T skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra service hos personalen och riktigt bra mat!

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm