Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Mån-Tis: 11:00-23:00
Ons-Tor: 11:00-00:00
Fre-Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-23:00

Läs vad 2745 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2019-08-25

Sofia H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat och stämning. Vi satt ute vilket var såå mysigt. Servicen var grym och alla var väldigt trevliga. Väl värt ett besök! Läs mer
  • 2019-08-24

Lena O skrev om Österlånggatan 17
    * förrätt, varmrätt och dessert
    * mycket bra bemötande
    * vacker lokal
    * Mycket bra totalt Läs mer
  • 2019-08-23

Filippa P skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ute och åt med kollegor efter att vi varit på Escape room. Restaurangen var trevlig och vi fick ett bra bemötande.

Hade vi önskat hade vi alla suttit vid samma bord (vi var uppdelade på två). Det såg ut som att det fanns ett långbord där alla vi hade fått plats, men ett sällskap på 5-6 personer placerades istället på det stora bordet. Vi önskade om att sitta tillsammans med det gick inte. Maten var bra, förrätten med västerbottenost hade dock kunnat vara något mindre, det blev som en huvudrätt. Men överlag trevlig restaurang med trevlig personal! Läs mer
  • 2019-08-21

Johanna V skrev om Österlånggatan 17
    + att man kunde sitta ute trots tropiskt regn
    + snabb, korrekt och trevlig service
    + kul meny men svenska råvaror i säsong. Ville prova allt med kantareller. Läs mer
  • 2019-08-20

Calle M skrev om Österlånggatan 17
    Någonting har verkligen hänt. Det som förut var snabb, kvick service och god mat har nu i slutet av sommaren blivit långsamt, väntan och med tyvärr ganska tråkig mat. Vad hände? Läs mer
  • 2019-08-20

Gun S skrev om Österlånggatan 17
    Middag
    Mycket serviceminded.
    Överträffade förväntningarna.

Alla nöjda både mat, dryck, miljö och service. Läs mer
  • 2019-08-19

Josefine S skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch. Fanns bara en dagens som var råbiff. Hade önskat ett vego. alternativ också. Läs mer
  • Erika S

2019-08-18

Erika S skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevligt ställe i mysiga Gamla stan! Läs mer
  • 2019-08-16

Anna M skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och service och vi hade också med vår hund som var varmt välkommen och blev lika bra behandlad. Mysigaste läget i gamla stan Läs mer

Daniel R skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat med lite ambition, bra service. 5/5 för prisvärdhet Läs mer

Katrin H skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig personal! Läs mer

Sanna L skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch, trevligt bemötande, helt ok mat. Läs mer
  • 2019-08-12

Thomas E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat mysig restaurang Läs mer
  • 2019-08-12

Cecilia B skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevliga lokaler. Tillmötegående personal. Enda minus var att stolarna på uteserveringen var riktigt obekväma. Läs mer
  • 2019-08-11

Malin S skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat och trevlig lokal! Service var emellertid sådär. Killen som serverade var väldigt trevlig men verkade yr eftersom det var en och annan miss. Han glömde våra förrätter (serverades efter huvudrätten men fick den kostnadsfritt som kompensation), en i sällskapet fick koriander i maten trots att hon tydligt beställt utan och han glömde sedermera en kaffe till en i sällskapet vilket vi fick säga ifrån om vid notan. Läs mer
  • 2019-08-11

Josefin P skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade en trevlig kväll tack vare sällskapet vi var med.
    Men trots att första person var på plats 10 min innan bokning så fick vi vänta i minst 15 min efter bokningstid (sitttid 1,5h) pga att hovmästaren inte var på plats.
    Karaoken fungerade otroligt dåligt, pga dåligt wi-fi? Eller liknande.... inte värt pengarna om man vill sjunga K vilket vi gärna gjort Läs mer
  • 2019-08-07

Samuel C skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande trots rätt mycket att göra på lunchen. Maten var enligt förväntan. Lite trist att ha en plastkantin med smör precis vid huvudet. Kommer tillbaka ändå :) Läs mer
  • 2019-08-07

Angelica J skrev om Österlånggatan 17
    Oxtarten och färskostglassen var en perfekt - som bonus var personalen trevlig. Läs mer
  • 2019-08-06

Agneta E skrev om Österlånggatan 17
    Förrätt o varmrätt kaffe +aveck längtade efter samma varmrätt som jag tog in på besök i vintras men inte lika gott🤔 Bytt kock? Läs mer
  • Flaberella M

2019-08-06

Flaberella M skrev om Österlånggatan 17
    super relaxing spot on the fringe of tourist ground zero craziness - so a bit of respite from the madness actually with iconic swedish good with a modern touch. I never understood the attraction to Swedish meatballs before having their veal meatballs with berries and pickles. The green salad with salmon was delicious as well. Steak tartar delivers. Läs mer
  • 2019-08-05

Görel M skrev om Österlånggatan 17
    Middag för 4 personer. God mat, alla var nöjda. Bra och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-08-05

Mattias A skrev om Österlånggatan 17
    Maten (tex torsken) var smaklös och motsvarade inte alls prisnivån. Vi glömdes dessutom bort av personalen och fick söka upp personalen för att få deras uppmärksamhet samt därefter hämta vår öl själva då den aldrig serverades. Dessutom påminna om efterrätt vi beställt men inte fått. Läs mer
  • 2019-08-04

Max L skrev om Österlånggatan 17
    De verkade inte ha koll på bokning.
    Det fanns nästan inga låtar i karaokeutbudet. Läs mer
  • 2019-08-03

Niclas F skrev om Österlånggatan 17
    Middag med vänner från England. Proffsigt bemötande och väldigt god mat. Läs mer
  • Hiroshi T

2019-08-03

Hiroshi T skrev om Österlånggatan 17
    Mkt bra service. Ljudnivån var bra trots fullsatt lokal. God mat. Läs mer
  • 2019-07-29

Carina E skrev om Österlånggatan 17
    Jätte trevlig miljö och supergod mat. Trevlig personal och med bra kunskap om maten och dryck till den. Läs mer
  • 2019-07-29

Kajsa T skrev om Österlånggatan 17
    Vi började med att beställde in 3 olika smårätter/förrätter som 4 i sällskapet delade på, servitrisen rekommenderade då oss vänligt om vilka rätter som var minde opraktiskt att dela på. Det blev: västerbottentoast, steam bun och pimentos.
    Sedan beställde alla in varsin huvudrätt, krispig torsk och oxtatar. Alla rätter var fantastiskt goda!! Den enda som var lite tråkig var pimentosen.
    Det var lagom stora portioner, en del i sällskapet fick kämpa lite med att få i sig det sista, men då det var så fantastiskt gott var alla tallrikar tillslut helt renskrapade.
    Väldigt trevlig personal med fina lokaler i mysig miljö. Vi hade bokat bord och fick som tur var sitta ute, en nackdel var dock stolarna som var väldigt vingliga och inte särskilt bekväma.
    Men är ändå otroligt nöjd med upplevelsen då jag hade mycket höga förväntningar! Läs mer
  • 2019-07-27

Anlaug E skrev om Österlånggatan 17
    Fin beliggenhet, helt ok mat. Vennlig service. Läs mer
  • 2019-07-27

Linnea C skrev om Österlånggatan 17
    Jättetrevligt ställe, god mat, men lite för hög musik! Läs mer
  • 2019-07-25

Johanna H skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, fin atmosfär, jättegod mat Läs mer
  • 2019-07-25

Christiane W skrev om Österlånggatan 17
    Långsam service och tråkig kvalité på maten.

Torsken alldeles för stekt, torr, halloumiburgaren smaklös.

Vi påpekade, betalade och gick.

Kommer aldrig mer tillbaka. Läs mer
    2019-07-25 Bockholmengruppen svarar Christiane W
    Hej Christiane,

Tack för din feedback.

Det låter inte som att vi nått upp till dina förväntningar och det är alltid beklagligt.

Vi hoppas att du ger oss en ny chans i framtiden.

Trevlig sommar.

//Ö17
  • 2019-07-23

Adam V skrev om Österlånggatan 17
    God mat och god dryck, jätte trevlig personal. Här äter jag gärna igen. Läs mer

Robert K skrev om Österlånggatan 17
    Bästa meny och servis! Hade en mycket bra middag och vill rekommendera Läs mer

Isabel L skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Lugn atmosfär. Trevlig personal. Kassa stolar utomhus. Läs mer

Anne D skrev om Österlånggatan 17
    Utmärkt service!
    Maten bra men nådde inte upp till samma standard som Nybrogatan. Läs mer
  • 2019-07-17

Ingrid N skrev om Österlånggatan 17
    Ganska dålig service. Flera i personalen stod och pratade och smååt när vi kom för vår bokning 18:30, och det tog en stund innan någon av dem tyckte att de behövde interagera med sina gäster. Vi väntade i minst en kvart på att öl mm skulle komma in. Brödkorgen var inte anpassad efter antalet personer vid bordet. Överlag lång väntetid på maten, flera bord som beställde efter oss fick sin mat före vilket var märkligt.

Maten var supergod enligt förväntan men dålig service och onödigt hög musik gör att vi inte kommer att göra ett återbesök. Tråkigt. Läs mer
  • 2019-07-17

Ulrika H skrev om Österlånggatan 17
    Åt middag med min mamma och lilla hundvalp. Han fick en egen vattenskål, maten var (som vanligt) jättegod och vi fick ett väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-07-15

Marie N skrev om Österlånggatan 17
    God stämning, trevlig personal och mycket goda drinkar. Läs mer
  • Anni M

2019-07-15

Anni M skrev om Österlånggatan 17
    Vi beställde smårätter, där ingredienserna och rätterna som serverades inte riktigt stämde överens. God smak. Trevligt serveringsupplägg med olika kopparkärl och bunkar. Serviceinriktad personal. Föreslår att man ser över ingredienserna så att de motsvarar det som står på menyn eller trycker om menyn så att den motsvarar ingredienserna. Läs mer
  • Björg H

2019-07-13

Björg H skrev om Österlånggatan 17
    Trevliga vänliga . Vi var fyra. Tog olika rätter . Själv tog jag räksallad som var god , men det pocherade ägget stod inte under förväntningar ( vitan var rå O röðin stél o kall . Det rätta är omvänt ) .
    Rena toa , satt ute o det bjöds både på värmelampor o filtar .
    Går dit gärna igen . Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • 2019-07-13

Annika B skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt ställe med trevlig personal och god service. Maten var okey men det var ingen smakupplevelse. Beskrivningen av rätterna på menyn gav höga förväntningar som maten inte levde upp till. Varken i smak eller för det priset. Ex ”Krispig torsk” som var panerad torsk. Så sammanfattningsvis är upplevelsen inte värd pengarna. Läs mer
  • 2019-07-12

Mikael Å skrev om Österlånggatan 17
    Vi valde ca 8 smårätter som vi delade på 3 personer och drack husets rosevin, gott. Smårätterna var mkt vällagade och smakfulla, speciellt pizzan, getosten och sparrisen. Servicen vsr toppklass,, mycket observant, trevlig, vänlig och behaglig (tack Katja)! Jag skall erkänna att jag var tveksam till stället då det ligger i ”värsta” turist stråket i Gamla Stan men allt höll en hög klass och servicenivå! Läs mer
  • 2019-07-09

Anna O skrev om Österlånggatan 17
    Eftersom jag besökt stället tidigare och varit nöjd har jag något att jämföra med och är nu riktigt besviken på maten. Av fyra i sällskapet är tre missnöjda! Kall mat, mycket segt kött och liten portion är sammanfattningen. Vi påpekade för en trevlig servitris som då bjöd på kaffe. En ynklig kompensation. Läs mer
  • 2019-07-06

Pasi S skrev om Österlånggatan 17
    Maten är väldigt varierande i kvalitet, annars trevligt ställle Läs mer
  • 2019-07-05

Carina F skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var fantastisk på alla sätt, bra bemötande och kunniga!
    Maten smakade väldigt bra, skulle kunna gett full pott men gör det inte pga av att maten inte tillagas på laktosfria mejeriprodukter. Som intolerant är det alltid procedur att behöva fråga om allt, så skönt när allt är laktosfritt, vilket många restauranger börjat med. Läs mer
  • 2019-07-04

Åke B skrev om Österlånggatan 17
    Gemytligt och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-07-04

Eva B skrev om Österlånggatan 17
    maten var bra. Servicen var riktigt usel. Långsam, ouppmärksam, ointresse för kunden. Läs mer
  • 2019-07-02

Jenny A skrev om Österlånggatan 17
    servitören var väldigt artig och samtidigt rolig. Varken för mycket eller för lite, helt i vår smak. Maten var god, inget över det vanliga men bra. Läs mer
  • 2019-07-01

Susanne N skrev om Österlånggatan 17
    God mat o service. Dock ville de plocka ut tallrikarna innan vi var riktigt klara. Sen var det ganska dyrt. Läs mer
  • 2019-06-29

Cecilia O skrev om Österlånggatan 17
    Fått utmärkt service från första kontakt med bokningen och planeringen av vår middag med internationella gäster, ca 40 personer.
    Trevlig och lyhörd personal och mycket god och lyckad middag. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm