Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2356 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Anna B skrev om Österlånggatan 17
    Farsdagsmiddag. Vi blev väl mottagna.
    Mycket trevlig miljö, bra musik. Varierad upplevelse av maten. Tonfiskburgaren var ganska smaklös. Entrecot och risotto gott.

Vi kan tänka oss att komma tillbaka miljön är harlig och dessutom får man ta med hunden!! Maten kan förbättras Läs mer
  • Johan S skrev om Österlånggatan 17
    Snyggt och gott. Vanlig mat med finess. Läs mer
  • Lukas L skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och jätte trevlig service. Enda minuset var att vi fick dessert innan kaffe, annars var allt grymt! Läs mer
  • Carina R skrev om Österlånggatan 17
    Kall mat! Dålig service extremt nonchalant bemött. Fick ett väldigt dåligt bord trots att bokningen gjordes tidigt samtidigt som det inte var fullt på restaurangen. Läs mer
  • Ulf K skrev om Österlånggatan 17
    Litet mysigt ställe med god mat. Troligen hade de mycket att göra och det blev lite väntetid på mat och nota. Extrapoäng för att de ställde upp och gav småtjejerna varsin hamburgersticka... Läs mer
  • Sofia T skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt bra mat! Trevlig lokal och personal. Läs mer
  • Anton T skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat och trevligt bemötande. Läs mer
  • Kristina H skrev om Österlånggatan 17
    Vi blev väl bemötta och servicen var toppen. Maten var OK , 7 av 10 på en skala. Fantastisk miljö, kändes varmt och ombonat. Läs mer
  • Kristina R skrev om Österlånggatan 17
    Mysig lokal. Oerfaren personal, vänta på att få beställa. Maten ok, ingen sensation. Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om Österlånggatan 17
    Vi kom pga av utebliven färdtjänst en hel timme för sent till vår bordsbokning. Personalen var väldigt tillmötesgående och ordnade förlängd tid för vår sittning, tog upp beställningarna för vad vi skulle äta på telefon och tog hand om oss på bästa sätt.
    Vårt sällskap åt flera olika rätter ifrån menyn och alla var supernöjda. Vinet som rekommenderas av servitören var utmärkt. Mysig lokal i hjärtat av Gamla Stan. Rekommenderas :) Läs mer
  • Anita K skrev om Österlånggatan 17
    Jag var ej med. Tjejerna besvikna för att huvudrätten redan var slut kl 13.15. Inga bra likvärdiga alternativ till samma pris - de andra rätterna för samma pris var goda men små. I övrigt bra personal men dyrt vin, 110 kr glaset (brukar finnas för ca 95)
    . Läs mer
  • Helena Ö skrev om Österlånggatan 17
    Köpte lunch. Bra service,trevlig personal. Mysig miljö. Läs mer
  • Emma P skrev om Österlånggatan 17
    Helt okey brunch men väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Annelie A skrev om Österlånggatan 17
    Maten var bra, servicen ngt seg, helhetintryck positivt Läs mer
  • Otto C skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och mysig atmosfär. Prisvärt dessutom Läs mer
  • Henrietta L skrev om Österlånggatan 17
    Fin lokal med god mat. Tråkigt att musiken var så högt på så man inte hörde vad den som satt mitt emot sade. Det förekommer dock i de flesta restauranger i Stockholm. Läs mer
  • Ulf Göran I skrev om Österlånggatan 17
    Blandade smårätter för två personer. En flaska vin till samt en fördrink.
    Bemötandet var bra. Någon av kyparna talade något snabbt på utländsk brytning.
    Något hög prisnivå men det är väl ok för Gamla stan. Läs mer
  • Sofie Ö skrev om Österlånggatan 17
    Middag för 5 personer. Mycket bra service och mat! Läs mer
  • Domino S
    Domino S skrev om Österlånggatan 17
    Helt klart min nya favoritrestaurang. Allt var perfektion! Jag och min familj firade min lillasysters 20-årsdag med smårätter som buffelmozzarella, tacos, hamburgare, pimientos de padron samt huvudrätterna kalvköttbullar, entrecote, tonfiskburgare, dinkelrisotto samt röding. Allt var helt magiskt gott och så vällagat och fint upplagt. Vår servitör Carlos var även helt fantastisk. Stämningen, servicen, interiören, läget. Finns absolut ingenting att klaga på. Kommer definitivt tillbaka igen! Läs mer
  • Axel N skrev om Österlånggatan 17
    vi hade en relativt sen sittning, (21.15) och det kändes som att vi var ganska oprioriterade. Det tog lång tid innan vi ens fick vatten och sedan var servicen inte den bästa.

Maten var inte heller super bra. Det var okej helt enkelt. Läs mer
  • Agnetha N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig upplevelse med god mat. Bra personal som var uppmärksam. Allt motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • Agnes C skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, snabb service, bra mat och väldigt mysig miljö. Läs mer
  • Emmy B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig atmosfär, bra service och mycket gott på menyn. Finns både större rätter och smårätter att välja mellan. Läs mer
  • Annikki R skrev om Österlånggatan 17
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Johanna C skrev om Österlånggatan 17
    Supermysigt ställe på perfekt plats i gamla stan. Vi hade jättebra servitris och var nöjda med maten. Kul meny med många val av olika stora rätter. Passar bra för alla tider på dygnet! Läs mer
  • Björn H skrev om Österlånggatan 17
    Bra meny. Utmärkt mat. Trevlig personal. Läs mer
  • Camilla B skrev om Österlånggatan 17
    Hej! Vi var 8 st som åt middag i måndags 29/10. Vi blev väl bemötta.
    Jag valde restaurangen pga av tidigare goda erfarenheter.
    Det som var tråkigt är att 3 av oss beställde Kantarellsmörgåsen och ingen av oss var nöjda. Det var en liten rätt, mer som en lunchrätt, den var inte varm och inte kryddad, dvs saknade smak. Och priset var ju 225 då ska det vara en middagsrätt.
    En av oss beställde en köttbit, tournedos?, den serverades på assiette ?! Läs mer
  • Johan Z skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö och fantastisk mat. Läs mer
  • Chatarina F skrev om Österlånggatan 17
    Bokat bord för träff med gamla arbetskamrater.
    Trevligt bemött vid ankomsten.
    Maten var mycket bra.

Jag kan mycket väl tänka mig att komma tillbaka.
    Den enda som var ett minus, var att ljudnivån var för hög. Läs mer
  • Therese K skrev om Österlånggatan 17
    Underbar atmosfär
    Lite seg personal Läs mer
  • elin m skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt besviken och ledsen. Hade bokat bord till mammas 70-års dag. Hade till och med varit på restaurangen två dagar tidigare för att kolla att det skulle bli bra. Lugnt, inte för skränigt.
    När vi kommer så är det ’taco söndag’, discokula i taket och hög musik. Vårt bord är mitt i matsalen.
    Ingen ursäkt, ingen förståelse alls. Bara arrogant bemötande. Och när man står där 11 personer vad gör man?
    Totalt meningslöst.
    Maten var ok, men taco hade vi inte tänkt oss. Mest ledsen för att ha spenderat 4200kr där.
    Summering: gå inte dit. Det ska inte vara ok att behandla folk så. Läs mer
    2018-10-29 Bockholmengruppen svarar elin m
    Hej Elin,

Tack för din feedback.

Väldigt tråkigt att höra att er kväll inte levt upp till era förväntningar.

Gällande menyn så serverades en taco-inspirerad rätt söndag kväll, det utöver vår ordinarie meny och till ett lite bättre pris, det är dock helt upp till gäst om man önskar att beställa den eller om man hellre önskar beställa från vår a la carte.

Vår kvartersrestaurang är ganska liten och det bord ni placerades vid är det bord som kan placera 11 personer där alla sitter tillsammans, supertråkigt att bordet och ljudvolymen inte verkar ha vart vad ni väntat er.

Vi hoppas att ni i framtiden ger oss en ny chans.

Trevlig dag.

//Ö17
  • Sarissa M skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig stämning och gott mat! Passade bra även för våra gäster som var vegetarianer. Läs mer
  • Ann-Katrin H
    Ann-Katrin H skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt och bra service. Ev lite för liten varmrätt. Läs mer
  • Anette S skrev om Österlånggatan 17
    Fin service och god räksallad. Läs mer
  • Tiffany B skrev om Österlånggatan 17
    God mat, super trevlig personal, bra stämning, schysst lokal och bra läge. Saknade två av vinsorterna vi önskade bara. Annars toppen restaurang! Ny favorit. Läs mer
  • INGRID N skrev om Österlånggatan 17
    Dagens lunch, serverades på en liten tallrik smakade sådär.
    Mycket bra bemötande och service
    Har ätit på stället många ggr tycker maten har blivit lite sämre Läs mer
  • Anna J skrev om Österlånggatan 17
    Gott bemötande, trevlig service och mycket god mat! Läs mer
  • Emmelie H skrev om Österlånggatan 17
    God mat, bra service och ett väldigt trevligt ställe. Vi är mycket nöjda med besöket! Läs mer
  • Cecilia T skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och trevlig personal. Mysig atmosfär Läs mer
  • Christian S skrev om Österlånggatan 17
    Fantastik mat, grym service!
    Vi är så nöjda med kvällen i Stenbecksrummet. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Ankie S
    Ankie S skrev om Österlånggatan 17
    God mat med fina smaker. Lyhörd personal. Läs mer
  • Lina R skrev om Österlånggatan 17
    Smårätter. Det var okej men inte mer än så. Läs mer
  • Carolina Å skrev om Österlånggatan 17
    God mat och väldigt trevlig service Läs mer
  • Susanna B skrev om Österlånggatan 17
    Gott och trevligt även om vi blev lite bortglömda. Brödet innan maten såg ju gott ut på grannens bord... Läs mer
  • Philip v skrev om Österlånggatan 17
    för att minimera antalet halvfulla vinflaskor (antar jag..) stod personalen och hällde over slattar från flera flaskor så det fyllde upp ett fåtal flaskor. lyckligtvis samma vin...men om man vill göra det så håll det utom synhåll för gästerna - osnyggt.

portioner i minsta laget (jämfört med retsauranger i samma företagsgrupp) men bra upplevelse i övrigt! 4 av 5 Läs mer
  • Magnus K skrev om Österlånggatan 17
    Premiärbesök på Österlånggatan 17, åt dagens lunch som smakade riktigt gott - klart prisvärd. Trevlig och uppmärksam personal och fina lokaler. Nästa gång blir det middag här.

Kan rekommendera ett besök. Läs mer
  • Hans R skrev om Österlånggatan 17
    God middag. Trevlig personal och effektiv service. Mer än nöjd. Läs mer
  • Malin E skrev om Österlånggatan 17
    Alltid lika trevlig stämning och lika trevlig personal! Läs mer
  • Karin L skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap på sju personer som satt vid ett bord strax innanför dörren. De flesta av oss åt bara en varmrätt och några tog även en förrätt. Maten var helt okej, men inget "outstanding". Tonfiskburgaren (som jag åt) var bra stekt. Skulle önska mer av avokado och andra grönsakstillbehör, blir alldeles för mycket bröd och tråkigt med pommes som tillbehör. Servispersonalen var trevlig och tillmötesgående. Kom dock med dryck (vinet) först efter att maten kommit in. Läs mer
  • Danielle R
    Danielle R skrev om Österlånggatan 17
    Det var utmärkt upplägg, både av mat och dryck. Service va fint och det va ett trevligt ställe med härlig miljö. Sedan blev vi placerade högst upp vilket var lite jobbigt, dels att det va så lång väg till allt annat men också att det va rätt så avskilt från resten av reasturangen vilket man kan vilja ha ibland. Men i överlag var det bra och skulle kunna tänka mig komma tillbaka Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm