Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2235 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Monica B
    Monica B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och personal. Bra att det dykt upp vegetariska alternativ. Tyvärr var min vegetariska pasta med broccoli inte särskilt kul. Läs mer
  • Tina F
    Tina F skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap på 5 personer som åt söndagsmiddag. Lokalen mycket mysig, väl omhändertagna av personalen under hela kvällen. Personal som väl balanserade mellan personliga och professionella. Vi åt 3-rätters i av olika slag, alla väldigt nöjda med maten. Serverades absolut perfekt! En meny som var rätt sparsmakad, men med en perfekt variation av kött, fisk och vegetariskt. Inga tråkiga standardrätter här inte! T o m fläskschnitzeln var en upplevelse! Personalen guidade väldigt påläst kring både mat och dryck, och något vi uppskattar: restaurangen var inte främmande till gäster som istället för varmrätt, beställde flera smårätter!
    Redan rekommenderat dem vidare till vänner och bekanta, och jag kommer absolut att äta där igen! Läs mer
  • Johanna Kinch K
    Johanna Kinch K skrev om Österlånggatan 17
    Jag hade affärslunch , 3 personer, jag var värd. Alla tog olika rätter och alla var mycket nöjda med maten. Bra service också. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal men maten var ingen höjdare. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Österlånggatan 17
    Kommer tillbaka så snart jag kan! Service toppen, maten var jättegod, bra priser! Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig uteservering. Bra läge. Men inredning och miljö inomhus gjorde att jag måste återvända och för en ny sittning inomhus. Menyn var inte så spännande men ok. Jag åt schnitzel..lite för torr.Mina bordsvänner en annan köttbit som såg jättebra ut. Läs mer
  • Melisa L
    Melisa L skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt snitsel med café de Paris smör.
    Tyvärr var det curry i smöret. Något som inte framgick. Det var en besvikelse.
    Även creme bruléen var en besvikelse. Rinnig och ganska smaklös.
    Trist. Men lokalen är trevlig och även personalen. Dock tycker jag att när man påpekar att man inte är nöjd med maten så bör detta kompenseras på något sätt.
    Finns utvecklingspotential. Läs mer
  • Nina G
    Nina G skrev om Österlånggatan 17
    Maten var väldigt god och servicen var bra till en början. Efter att vi fått våra varmrätter slutade dock servitören komma förbi vårt bord. Vi fick själva be om notan ett flertal gånger. Fick inte ens frågan om vi var nöjda eller önskade något mer. Men som sagt, god mat och trevlig miljö annars! Läs mer
  • Filippa Å
    Filippa Å skrev om Österlånggatan 17
    Allt var underbart- servicen, maten och uteserveringen! Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra service! Dock fick en i sällskapet först fel mat och sedan var det lite krångel med notan. Läs mer
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal god mat. Fantastiskt bröd. Läs mer
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Österlånggatan 17
    Det är alltid superbra mat och det är alltid matkunnig personal. Det uppskattas att de kan rekommendera och resonera. Lite väl stel personal och sen satt vi runt hörnet och hade svårt att få kontakt när vi ville beställa mer. Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig personal, särskilt hovmästaren. Jag åt Sommarpasta, god men väldigt liten portion för att vara lunch. Läs mer
  • Michael L
    Michael L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, god mat. Men stolarna ute kunde ha dynor så man inte fick träsmak. Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och trevlig personal! Dessutom infinner sig känslan av att befinna sig i en pittoresk liten småstad i södra Europa denna underbara sommar på denna ljuvliga lilla gata! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Österlånggatan 17
    Inga problem, trevligt bemötande, kanon service och underbar mat. Kan varmt rekommendera detta ställe Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Österlånggatan 17
    Små portioner, både förrätter och huvudrätter.
    Råbiffen var hemsk! Läs mer
  • sandra ö
    sandra ö skrev om Österlånggatan 17
    Hade höga förväntningar eftersom jag tyckt maten på Nybrogatan och nytorget varit väldigt bra.

Mysigt ställe med trevlig uteplats.
    Beställde oxtartar men var inte super nöjd. Ganska smaklös och kommer långt ner på listan över tidigare tartar jag har ätit. Lite överprisat med tanke på kvaliteten.

Service var ok. Men vi fick inte reda på vilka rätter som var slut förrän vi skulle beställa.
    Ölen var ljummen Läs mer
  • Liselotte E
    Liselotte E skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch som vi alla tyckte var bra. Vi ville byta bord pga sol och det gick bra vilket var ett plus. God lunch och trevlig miljö. Läs mer
  • Marie v
    Marie v skrev om Österlånggatan 17
    Förbokning fungerade bra och vi fick bra service och ett bord utomhus.

Vi har varit här förut och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Österlånggatan 17
    Gott men lite dyrt. Åt tex tacos som var väldigt små för 85:- st, de borde ha varit dubbelt så stora för det priset. Bra service. Läs mer
  • Klara B
    Klara B skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt en fantastik Mac n cheese med hummer, drack underbart goda drinkar och fick suverän service! Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Österlånggatan 17
    Maten var god, men ganska små portioner för priset man betalar. Osköna stolar (uteserveringen). Personalen var trevlig :) Läs mer
  • Siv A
    Siv A skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande vid ankomst ( viktigt) Bra bord m fin utsikt på terrassen. Snabb och bra betjäning. Framför allt var maten god!
    Besöket motsvarade helt de förväntningar våra vänner givit oss. Kommer gärna tillbaka! 😋 Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Österlånggatan 17
    Allt var toppen! Återkommer gärna! Läs mer
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Österlånggatan 17
    Härligt sommarläge. Trevligt bemötande, och klart godkänd mat. Positiv kväll ! Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Österlånggatan 17
    Tillmötesgående, vänlig och positiv personal. Bra mat, härlig miljö. De till och med öppnade upp ovanvåningen för oss då vi var 13 personer. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal, bra service, god mat och trevlig atmosfär!! Läs mer
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med god mat och goda drinkar! Läs mer
  • Ann-louise R
    Ann-louise R skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig miljö o mycket gott bemötande av personalen Läs mer
  • Gustavo M
    Gustavo M skrev om Österlånggatan 17
    Good food. Good service. Nice atmosphere Läs mer
    Bockholmengruppen, Anton J gillar detta
  • Cecilia P
    Cecilia P skrev om Österlånggatan 17
    Gott, generöst och trevlig service Läs mer
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Österlånggatan 17
    Tre personer som åt köttbullar, Rotselleri, Tonfisksallad. Allt mycket gott och frächt.
    Trevlig, lugn och vaken servitör. Motsvarade mina förväntningar.
    Härlig kväll, vi satt ute. Prisvärt, vacker miljö både inne och ute. Ingen irriterande musik. Maten är välgjord med perfekt krydda. Läs mer
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat till bra priser och bra service! Läs mer
  • Salla Ö
    Salla Ö skrev om Österlånggatan 17
    Hade bokat bord för att äta med en kollega från London. Trevligt ställe med vänlig och uppmärksam personal. Mysig terass med en liten glimt sol en stund på kvällen. Maten vad god och verkligen prisvärt, fräscha ingredienser. Hit kommer vi gärna tillbaka. Läs mer
  • Pär T
    Pär T skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt frukost. Supertrevligt bemötande av personalen. Det var riktigt fint väder och vi var ett stort sällskap. Personalen fixade på eget initiativ så att vi fick sitta på uteserveringen. Maten och services var väldigt bra! Läs mer
  • Anna v
    Anna v skrev om Österlånggatan 17
    God mat men inte jättebra service. Tog lång tid innan vi fick beställa och innan vi fick notan, även däremellan. Läs mer
  • Matilda I
    Matilda I skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat, bra cocktails. Blomkålen var toppen, råbiffen var inte den bästa men ok. Läs mer
  • David M
    David M skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och sjukt gott Läs mer
  • Agneta F
    Agneta F skrev om Österlånggatan 17
    Hade ett presentkort ’Bockholmsgruppen” som restauranten avvisade. Ingen visste...ett sådant hade de aldrig sett. Vi bokade om till Nybrogatan 38 med samma presentkort o blev väl bemötta o var mycket nöjda med mat o dryck. De får nog läsa på lite på Österlånggagan!!!! 👎 Läs mer
    2018-05-22 Bockholmengruppen svarar Agneta F
    Hej Agneta,

Det presentkort som ni hade var ett kort specifikt till Nybrogatan 38, och även om vi ingår i samma kroggrupp så görs det presentkort som endast är till någon utvald utav våra restauranger.
    Hoppas att ni hade en härlig kväll på Nybrogatan 38 och hoppas vi kan få en ny chans i Gamla stan i framtiden.

//Österlånggatan 17
  • Pirjo Iso-aho H
    Pirjo Iso-aho H skrev om Österlånggatan 17
    okunnig personal och oerhört lång väntetid , men mysig inredning och trevlig ställe, men vi går inte dit igen. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Österlånggatan 17
    En oas av kvalité i gamla stans annars trötta turistfällor. Hög kvalité rakt igenom Läs mer
  • Carlos C
    Carlos C skrev om Österlånggatan 17
    Maten var alldaglig, smaklös. Tillagad helt utan inspiration. En ordentlig besvikelse. Den såg till och med oaptitlig ut. Jag åt kycklingen. Läs mer
    2018-05-22 Bockholmengruppen svarar Carlos C
    Hej Carlos,

Tack för din feedback.

VI jobbar hela tiden med att bli vassare och bättre och hoppas att du i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.
    Ha en trevlig kväll.
    //Ö17
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Österlånggatan 17
    Skön stämmning, bra service. Portionen kan vara lite större på Dagens lunch. Läs mer
  • Anne B
    Anne B skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande och kul italienskt tema! Läs mer
  • Karolina M
    Karolina M skrev om Österlånggatan 17
    Vi bokade med kort varsel in oss ett stort gäng. Alla var nöjda med mat och framförallt service. En stor skvätt kaffe spilldes av personal på en sidenklänning, men tvätt erbjöds och mer kan ju onekligen inte krävas. Bra jobbat! Läs mer
  • Isak F
    Isak F skrev om Österlånggatan 17
    Grym service, härlig atmosfär och goda drinkar & utsökt mat! Läs mer
  • Anne V
    Anne V skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt läge.Bra priser. Trevlig personal. God mat. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Österlånggatan 17
    Högrevsburgare, medium. Bra tillagad. Inget speciellt upplagd.

Trevlig personal. Glada. Servicen var hyggligt snabb - beställning, servering, komplettering, betalning.

Förväntade mig en normalt schysst lunch, prisvärd, på vägen till nästa begivenhet. Hoppades få sitta på uteserveringen, där det inte gick att boka bord. Förväntningarna infriades - och vi fick plats på uteserveringen.

Helt OK, när man är på väg till något annat. Det är den enda erfarenhet jag har av Österlånggatan 17. Läs mer
  • Lua R
    Lua R skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt mysigt, väldigt god mat och servitrissen Eleonor fick oss att känna oss välkomna och tog så väl hand om oss. Kommer gärna tillbaka! Mina vänner var väldigt imponerade och frågade hur jag hade hittat det ställe! Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm