Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Mån-Tis: 11:00-23:00

Charlee G skrev om Österlånggatan 17
    Beer Cave var fantastisk! Riktigt mysig lokal Läs mer
  • 2019-10-12

Mariana G skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service men maten var smakmässigt en besvikelse. Fint upplagt men helt smaklös. Tråkigt eftersom jag gillade stället men kommer pga smaklös mat utan själ troligen inte komma tillbaka....synd. Läs mer
  • 2019-10-10

Christian Ö skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 5 gäster på en utmärkt lunch. Bra bemötande av genomgående trevliga människor.
    Trevlig lokal där det gick att prata och umgås.
    Sammanfattningsvis en trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-09

LOUISE K skrev om Österlånggatan 17
    Har uppskattat stället tidigare men kvällens besök var en katastrof. Beställer pasta med jordärtskocka, rostad mandel och kantarell för 205:-. Pastan är vattnig och kall (typisk skolköksfeeling=legat i vattenbad hela dagen). Kantarellerna smakar burksvamp och kryddning verkar helt ha missats. Berättar på ett fint sätt att det inte var ok kvalitet på maten. Servitrisen erbjuder sig direkt att ersätta maten med något annat. Eftersom jag är vegetarian kan jag inte äta så mycket på menyn så hon föreslår 3-4 smårätter istället "så blir man mätt som på en varmrätt". Smårätterärna ligger på drygt en hundring styck. Väljer 3 st minitacos. Det är på riktigt Santa-Maria-tacoskal med mosad avocado och lite hyvlad rödkål. Varken mer eller mindre. Blir inte mätt alls, det är knappt godtagbart som förrätt. När vi får notan har de debiterat fullt pris för mina tacos, dvs 255:- Läs mer
  • 2019-10-09

Åsa A skrev om Österlånggatan 17
    Bokade bord för lunch kl. 13.00. Kom dit och efter att vi satt oss ner och beställt dryck fick vi reda på att dagens lunch för 135 kronor var slut ! Vi hänvisades istället till a la carte lunchen som var 90 kronor dyrare per rätt. Varför inte sagt det från början när vi kom in? Uselt. Vi kunde ha fått erbjudandet med rabatt på a al carten, hitta på någon annan lunchrätt - ja något som gjort att vi kände oss mer omhändertagna. Vi hade ju bokat bord och klockan var endast 13. Om vi kommit infarandes utan bokning några minuter innan lunchen skulle sluta hade jag förstått detta men absolut inte nu. Läs mer
  • 2019-10-08

Suzanne P skrev om Österlånggatan 17
    Bemötandet var mycket bra, vinet var bra.
    Förrätterna var helt okej men varmrätten var inte alls bra.
    Pasta med skogssvamp - svampen var inte rensad och grusig, överkokt pasta som saknade både salt, peppar och vad all typ av kryddning heter.
    Kikärtspankaka - smeten vad mycket tjock vilket gjorde att den var ogräddad i mitten.
    Räksallad - serverades med stött och brun avokado. Läs mer
  • 2019-10-07

Amanda J skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Fint läge. Härlig personal. Vacker inredning trots att det var lite trångt.
    Tyvärr höjdes musiken lite för mycket när klockan slog 19 och det blev svårt att samtala.
    Stressade att äta upp och betala för att ett nytt sällskap skulle komma. Läs mer

Alva P skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt och härlig atmosfär!

Maten var lite ljummen vid servering men annars så var vi väldigt nöjda! Läs mer

sebastian h skrev om Österlånggatan 17
    Heinikenrummet var toppen. väldigt bra personal genom hela kvällen. Fantastisk mat. Läs mer

Jessica D skrev om Österlånggatan 17
    Verkade vara kort om personal, inte så uppmärksam service . Läs mer
  • Helena H

2019-10-06

Helena H skrev om Österlånggatan 17
    Bokade bord på nätet och åt en middag på resturangen. Trevlig service och god mat. En härlig upplevelse helt enkelt. Läs mer
  • 2019-10-04

Lisen L skrev om Österlånggatan 17
    Jättegott och trevlig miljö. Hade det ingått kaffe på lunchen hade jag gett 5, för 135kr för lunch är ju lite lmycket. Läs mer
  • 2019-10-02

Marcela D skrev om Österlånggatan 17
    Blev bra bemött, bra service. Var fantastiskt god mat, men väääldigt mycket! Läs mer
  • Stefani L

2019-10-01

Stefani L skrev om Österlånggatan 17
    Åt skaldsjursmenyn med ett par vänner som också är Skaldjursfanatiker, och vi alla ger högsta möjliga butik till både mat, service och miljö! Läs mer
  • 2019-10-01

Jannice S skrev om Österlånggatan 17
    Kareokee grottan var super! 5/5! Läs mer

Kersti Z skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch tillsammans med tre fd kolleger.
    Snabbt och mycket vänligt bemötande från samtlig personal, från det att vi klev in genom dörren, strax efter klockan 13.
    Vet inte riktigt vad för förväntningar jag hade men vi fick ett fint dukat, runt bord med vit duk, på övervåningen med vacker utsikt mot statyn, S:t Göran och Draken, mitt över gatan.
    Uppmärksam, glad och tillmötesgående service, god mat och dito dryck i avkopplande och trevlig miljö.
    Mycket nöjd med besöket! Läs mer

Linnea S skrev om Österlånggatan 17
    We had an amazing dinner and found that the menu catered all of our needs, including one vegan. We were pleasantly surprised with a restaurant that served alcohol-free wine and our server was both knowledgeable and entertaining. Läs mer

Anders R skrev om Österlånggatan 17
    Inlösen av presentcheck jag fick vid min 60 årsdag. Hela konceptet med presentcheck typ 'Smartboxgåva' är det sämsta och mest irriterande present någon någonsin har gett mig. Det ska naturligtvis inte ni läggas Er till last men jag rekommenderar starkt att ni som krögare inte avtalar mer mot några smartboxliknande företag.

Nåväl jag lyckades till slut göra av med 2 000kr i presentcheck och dessutom bli serverad på en krog i Gamla stan. helt ok. inte bättre men det blev kul för alla lustigheter avlöste varandra. mycket trevlig men inte så kunnig personal. Gästerna var roliga. Bra!
    Exempelvis dukade man av förrätten och gav oss efterrättsmenyn..när jag vänligen påpekade att vi äter hellre den beställda huvudrätten först.

Kyparn föreslog punch som snaps men jag avböjde den söta sörjan. Och fick till slut rätt dricka till rätt maträtt.

Välkomstkommitén jobbade i baren och testade olika drycker som vin och öl och hade ABSOLUT inte tid med oss gäster som fick 'hänga' i området till Hovmästarinnan hänvisade oss en trappa upp.

Anders Läs mer

Henrik B skrev om Österlånggatan 17
    Servicen brast lite. Välsmakande och bästa upplevelsen var rikliga portioner Läs mer

Mikael N skrev om Österlånggatan 17
    Lunch med företaget.
    Personalen var trevlig och maten bra.
    Inget att klaga på! Läs mer

Agneta S skrev om Österlånggatan 17
    Härlig atmosfär, välkomnande personal och fantastiska förrätter/smårätter.
    Salladen m quinoa som huvudrätt smakade absolut ingenting. En vinaigrette hade varit en hjälp. Stor kontrast mot den utsökta starten.
    Hade givit 4 annars, absolut. Läs mer

Petter E skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra mat! Och härlig personal! Läs mer
  • 2019-09-26

johan H skrev om Österlånggatan 17
    Entrecoten var usel, seig , taskigt stekt och halvkall. Läs mer
  • 2019-09-25

Ti-pe skrev om Österlånggatan 17
    Härligt välkomnande samt snabb och bra service från personalen.
    Spännande meny och väldigt trevliga lokaler! Läs mer
  • 2019-09-25

Therese C skrev om Österlånggatan 17
    Rekommenderar denna mysiga krog i gamla stan. Vi var där en söndag lunch och åt en mycket fräsch hallomiburgare samt oxtartar.
    Trevlig personal, snabb service. Boka gärna gröna soffan för bästa platsen om två. Therese och Johan Läs mer
  • 2019-09-23

Rebecka K skrev om Österlånggatan 17
    Stenbecksmenyn.

Lång tid innan jag fick svar.

För mycket mat på kvällen. Läs mer
  • 2019-09-23

Helen J skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, bra mat och trevlig miljö. Läs mer
  • 2019-09-22

Johanna O skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt en meny för grupper och det var alldeles för mycket mat. På tok för högt beräknat och samtliga gäster tyckte tyvärr att det blev osmakligt när man såg att så mycket mat skulle slängas. Läs mer
  • Peter H

2019-09-22

Peter H skrev om Österlånggatan 17
    En klar 4/5 i betyg. Vi åt brunch och beställde äggröra och omelett. Portionerna var väl tilltagna och maten höll hög klass. Atmosfären är klassisk och väldigt härlig. Man får känslan av en fransk bistro i Paris.
    Det enda lilla minus var att personalen kunde varit mer uppmärksam och snabb (det var lite folk när vi var där). Dock var det väldigt trevliga och vi återkommer definitivt. Läs mer
  • 2019-09-21

Maria E skrev om Österlånggatan 17
    Sallad med för mycket quinoa, bröd som var så hårt i skorpan att det nästan inte gick att dela, en i personalen åt sin lunch i restaurangen när vi som gäster kom - trevligt bemötande av servisen men tyvärr inte lika bra helhetsintryck som tidigare. Läs mer
  • 2019-09-20

Vanessa G skrev om Österlånggatan 17
    Lunch
    Trevligt bemötande och service Läs mer
  • 2019-09-19

Sara S skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt en Halloumisallad som var väl tilltagen, kanske lite väl salt men väldigt god.
    Servicen var trevlig och snabb, lokalen är mysig och kaffet gott. Läs mer
  • Pehr H

2019-09-18

Pehr H skrev om Österlånggatan 17
    vi var fem personer som åt från alacarte meny på lunchen
    Trevligt bemötande vid ankomst
    servitör helt ok gjorde det han ska men inte mer
    mat ok. en del av rätterna var bar ljumma, smakade bra

Det krävs så lite att känna sig mer sedd

Konkuransen är hård och därför blir det bara ok betyg Läs mer
  • 2019-09-18

Thomas H skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 8 personer som firade min födelsedag. Vi hade en fantastisk upplevelse med massor av utsökt mat och dryck. Att vi satt i det privata Stenbecksrummet gjorde kvällen ännu trevligare. Personalen var jättetrevlig. Kort sagt; En av de bästa restaurangbesöken jag haft.
    /Thomas Läs mer
  • 2019-09-18

Sofia H skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal och bra ställe att ha lite finare lunchmöten på. Läs mer
  • 2019-09-15

Fredrik H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och mysigt ställe. Var där på en dejt en lördag och satt på ovanvåningen. Bra ställe för samtal (i alla fall på ovanvåningen) fram till 21-tiden då de höjde volymen på musiken och det blev svårare att höra vad den andra sa. Maten var inget särskilt, åt rödingen. Ok mat, inget mer. Bra och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-09-14

Jesper E skrev om Österlånggatan 17
    Drinkar på uteserveringen- Bar killen kanon.
    Matsalen mycket vänliga glada å hjälpsamma, skön stil på dem.
    Maten å upplevelsen stämde mycket bra med det klipp som vi hittat på youtub.

Helhets upplevelse, mat,service, miljö å prisvärt ... Tack Läs mer
  • 2019-09-13

Marianne K skrev om Österlånggatan 17
    Helt suverän restaurang. Var där med mina arbetskollegor och samtligas mat var så vacker och god och alla var nöjda. B Läs mer
  • 2019-09-12

Anna R skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och helt OK mat. Läs mer
  • 2019-09-12

Anna S skrev om Österlånggatan 17
    God mat, härlig ambiance & trevlig service. Läs mer
  • 2019-09-11

Företaget har bett om en granskning av omdömet
    Therese B skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och bra service!
    Vänliga hälsningar
    /Therese Läs mer
  • 2019-09-10

Mikael R skrev om Österlånggatan 17
    Verkligen god mat och lagom mycket så man blev mätt.
    Trevlig persona. Läs mer
  • 2019-09-09

Sixten W skrev om Österlånggatan 17
    allt ok - enligt förväntningarna Läs mer

Britt N skrev om Österlånggatan 17
    Höga förväntningar då vår erfarenhet av andra restauranger i Bockholmsgrp varit mkt goda. Dock möttes vi av personal som genast meddelade att vi bara fick sitta vid bordet i 1,5 tim (vi hade beställt kort middag,dvs 1,5 tim)på ett ganska brutalt sätt, kändes att vi satt på nåder på restaurangen. Lite oengagerad personal i övrigt. Maten var OK men lyft inte.. Läs mer

Calle N skrev om Österlånggatan 17
    Beercaven som det står att man får dricka så mkt man orkar för 300kr/ 1,5 timme stämmer inte... man måste tydligen betala för varje öl man dricker vilket dom inte nämner någonstans innan bokning. Riktigt vidrigt jävla dåligt Läs mer
    2019-09-10 Bockholmengruppen svarar Calle N
    Hej Calle,
    Vi beklagar om något på vår hemsida kändes oklart och förstår att du måste känt dig besviken om att alkohol inte ingår under 1,5h/300kr i karaoke/beercave rummet.
    Vi vill gärna bifoga en länk, samma som du läst första gången och se om det är möjligt att något missats under bokningstillfället.

Här har vi så tydligt vi kan beskrivit hur våra paket och menyer ser ut. Jag vill notera att Heineken kostar 65:-.
    Vi anser att detta har varit ett effektivt och informellt sätt för oss att ange paket priser och vad som ingår till våra kunder och har stött på ytterst få missförstånd.
    Har du förslag på förändringar för desto tydligare menyer är du varmt välkommen att kontakta oss via vår email.

osterlanggatan17@bockholmengruppen.com
    eller ring oss 08 557 773 00

Per W skrev om Österlånggatan 17
    Nattbakad fläsksida som var utsökt. Mysigt ställe med bra service. Maten kom snabbt in. Mycket trevligt ställe som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-09-06

Lena L skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe, ligger bra till. Trevligt bemötande. Men 195:- för en omelett är lite saftigt, även om den var väldigt god! Läs mer

Cecilia H skrev om Österlånggatan 17
    god mat i trevlig miljö. bra och trevlig personal Läs mer

Filip N skrev om Österlånggatan 17
    Toppen service och fantastiskt god mat ända in till desserten! Läs mer

Pälle W skrev om Österlånggatan 17
    - Mat & öl
    - Trevlig personal som hade enhetlig klädsel
    - Upplevelse enligt förväntning
    - Lättsam stämmning och trevlig atsmosfär Läs mer