Rekommenderat företag 2015 - Österlånggatan 17

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1168 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Ulrika H
    Ulrika H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande
    Gott vin
    Ojämn mat upplevelse - några bra , andra mindre bra
    en del rätter ej prisvärda
  • Moa H
    Moa H skrev om Österlånggatan 17
    Vi var såå nöjda med vårt besök. Trevligt bemötande, mysig lokal, bra bord - vi blev placerade på övervåningen. Vi beställde både tonfiskburgare och hummeromelett - båda serverat med dillpommes! Snabb service och vi kommer gärna tillbaka!
  • Melina L
    Melina L skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bra service med trevlig personal, trevliga lokaler. Rekommenderas!
  • Monica T
    Monica T skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra bemötande samt service. Mysiga lokaler. God och prisvärd mat. Jättenöjda.
  • Amanda T
    Amanda T skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god mat och fin fin service
  • Carina N
    Carina N skrev om Österlånggatan 17
    Har varit på systerkrogarna men det var första gången på denna. Som vanligt så är man nöjd när man går därifrån :) Trevlig lokal, trevlig å kunnig personal samt en meny där man kunde tänka sig de flesta av rätterna! Vilket gör att man måste komma tillbaka! Dessutom prisvärt!
  • Liv N
    Liv N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och bra service. Trevlig atmosfär. Mycket god mat och dryck!
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Österlånggatan 17
    Det var väldigt mysigt, god mat, riktigt gott kaffe, fräscht och trevlig personal.
  • Helena L
    Helena L skrev om Österlånggatan 17
    Lika trevligt som alltid, trots många spännande nyheter på menyn så blev det ändå en klassiker, tonfiskburgaren - för att den är magnifik! Excellent service med engagerad personal som snällt svarade på våra nyfikna frågor och gjode det lilla extra för att vi skulle känna oss välkomna!
  • Daniela G
    Daniela G skrev om Österlånggatan 17
    Varm och trevligt välkomnande. Fick ett mysigt bord en trappa upp och en servitris kom genast med meny och tog beställning av dryck. Vi fick hjälp och förklaring av vissa rätter, maten var väldigt god och servicen utmärkt. Kommer absolut gå tillbaks
  • John U
    John U skrev om Österlånggatan 17
    Bra personal, ok mat.............
  • Sara W
    Sara W skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, god mat och uppmärksam personal
  • Josefine S
    Josefine S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra - väldigt trevlig personal
  • Ina W
    Ina W skrev om Österlånggatan 17
    Maten var god. Snålt upphällt med vin som dessutom var dyrt. Den efterrätt jag fick var inte som den beskrevs i menyn. På menyn stod chokladmousse - var fanns den någonstans? Stod även vit choklad vilket inte fanns någonstans. Istället för vit choklad fanns äckliga starka chokladkex... När man betalar 90 kr för en efterrätt vill man ha det man beställer
  • Jens P
    Jens P skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, trevlig personal, bra mat.
  • anna a
    anna a skrev om Österlånggatan 17
    Bra
    Trevlig personal och trevlig miljö
    Maten god
  • Suvi K
    Suvi K skrev om Österlånggatan 17
    Nice and professional stuff! Super cozy and nice atmosphere!
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Österlånggatan 17
    Middag för 2 personer. Mycket god mat. Trevligt bemötande när vi kom. Trots inte fullbokat kändes det stressigt. Vi var en "produkt" som bara måste vara klar 2 timmar från det att vi satte oss för att äta en rätt.
  • Anna A
    Anna A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe och personal som rekommenderas - maten är topp!
  • Amina K
    Amina K skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra service! Trevlig atmosfär
  • Bitte B
    Bitte B skrev om Österlånggatan 17
    Charkbrickan var riktigt bra, rödingen fint lagad men badade i sås ,Kan med fördel serveras vid sidan om övriga tillbehör kändes rörigt.västerbottenbikinin med löjrom var utmärkt.våran servitris var strålande
  • Cathrine B
    Cathrine B skrev om Österlånggatan 17
    Superkoselig sted og veldig god mat. Perfekt for lunsj, masse godt å velge mellom.
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig miljö med bra service. Fantastiskt goda tacos och prisvärt.
  • Ranasha R
    Ranasha R skrev om Österlånggatan 17
    Maten var gott. Miljön var jättemysigt och fint.
    Servicen var lite långsam. Personalen behöver förbättra kommunikationen med gäster. Det verkar att de var inte tillräckligt servitörer och servitriser på våning 2.
  • William S
    William S skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt god mat, bra service, rimliga priser och väldigt mysig lokal!
  • Erik I
    Erik I skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig miljö. Dock en serveringspersonalen som drar ner upplevelsen då de inte var pålästa om maten de serverade, de var oengagerade då vi fick be om deras uppmärksamhet när dryck var slut tex. Vidare tog det lång tid att få maten.
  • Ellen R
    Ellen R skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bra service, trevligt!
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Österlånggatan 17
    Bra o trevlig personal, servicen var kanon. Maten smakade jättebra. Trevlig miljö o fina lokaler.
    Jättenöjda! Tack!
  • maria w
    maria w skrev om Österlånggatan 17
    Så fint men alla rätter höll inte, efterrätterna var tyvärr inte bra och alldeles för stora. Lite för ny(?) personal, lång tid innan någon kom till bordet för att säga välkomna och ta dryckbeställning. Inte riktigt koll på vårt bord för avdukning/mer dryck/betalning.

Men som sagt. Superfint ställe!
  • Amie L
    Amie L skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick in förrätten innan drickan. Varmrätten dök upp efter 90 minuter från att vi kom. Maten verkade dock god och trevlig personal. Kommer ge det ett nytt försök längre fram tror jag.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, lite trångt och högljudt. God mat, lite översaltat. Mycket trevlig personal.
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och proffsigt, jag hade utländska gäster och det fungerade bra. Saknade bra rekommendationer kring maten och kunnigheten om rätter och viner var bra men inte översvallande bra. God mat och dessert! Bordet var klart när vi kom trots att vi var tidiga - jättebra eftersom vi verkligen behövde vår sittningstid.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och mysig restaurang med god mat, lite kvarterskrogskänsla. Servicen var ok.
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Österlånggatan 17
    Supergott å supertrevlig personal
  • Amanda M
    Amanda M skrev om Österlånggatan 17
    Jättemysigt ställe med god mat och bra service.
  • Richard C
    Richard C skrev om Österlånggatan 17
    Jättemysig restaurang i Gamla Stan med kvarterskrogkänsla. Goda smårätter. Vällagat och varierat utbud. Glad och positiv personal. Enda negativa var att personalen kändes lite väl unga och oerfarna.
  • Susanna N
    Susanna N skrev om Österlånggatan 17
    Vi var tre som åt middag på Österlånggatan 17 och vi var överens om att det var ett mysigt ställe med god mat, gott vin och trevlig personal! Bra ljudnivå också, ingen hög musik som störde samtalen.
  • Christer F
    Christer F skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö
    Trevlig service (lite mer närvaro önskvärd)
    Bra meny
    God mat
    Bra prisnivå
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig atmosfär, bra service med ypperligt bra mat och dryck.
  • Ralph L
    Ralph L skrev om Österlånggatan 17
    Helt underbar kvarterskrog med suverän mat, rimliga priser i förhållande till kvaliteten. Dessutom trevlig personal, men inte 100% perfekt. Gemytligt, familjärt och allt man behöver för en middag med galet hög trivsel. Minus för snabbtelefonen från köket som tjuter då och då.
  • Marie S
    Marie S skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig personal. Den servitrisen vi hade var okunnig på dryck men förhoppningsvis växer det fram. Lite osigt och varmt (satt på övervåningen) men annars trevlig lokal och miljö.
  • Helena J
    Helena J skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt och gott! Trevlig personal.
  • Ann-Cathrine V
    Ann-Cathrine V skrev om Österlånggatan 17
    utifrån sett fick vi en fin julkänsla med all belysning på gatan. Vi alla 4 var
    jättenöjda med urgod mat och vänlig personal! Vi kommer fler gånger!
  • Helena H
    Helena H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och ok mat men alldeles gör dyrt för vad man får.
  • Robert L
    Robert L skrev om Österlånggatan 17
    God mat, vänlig personal och trivsam miljö gav kvällen en fin inramning.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Österlånggatan 17
    Vi var nöjda rakt över. Trevlig betjäning. God mat och prisvärt.
  • Annsofi B
    Annsofi B skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevligt! O god mat o trevlig personal! Kommer definitivt rekommendera för andra!
  • Emma B
    Emma B skrev om Österlånggatan 17
    Alltid bra erfarenhet där. Inredning är fantastisk. Personalen trevlig och det är väldigt trevlig stämning overall
  • Olle A
    Olle A skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt o mycket gott, trevlig o ganska snabb personal.
  • Anne L
    Anne L skrev om Österlånggatan 17
    Varierad, god meny till bra priser & fin, behaglig miljö. Hit kommer vi flera gånger!

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm