Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda! Lokalens myskänsla och trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen.

Läs vad 1487 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Thomas S
    Thomas S skrev om Österlånggatan 17
    Lätt att boka bord, köpte dagens lunch (icke-klassisk wallenbergare) som var riktigt bra. En kaffe efter det.

Allt gick smidigt, allt var gott.

Det var lite otydligt vilken restaurang jag bokade på först (råkade boka fel först), men det var lätt att avboka den och boka nytt
  • Patric L
    Patric L skrev om Österlånggatan 17
    Toppen! Trevligt bemötande, kvick service, mycket god mat. Råbiffen var grymt god.
  • Emelie W
    Emelie W skrev om Österlånggatan 17
    Alltid hjälpsam och tillmötesgående personal. Restaurangen och uteserveringen är superfin och man känner sig alltid omhändertagen. Bra och lagom meny som verkligen är värt sitt pris!
  • Kicki E
    Kicki E skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt god mat, superbra service och en jättemysig restaurang. Hot vill jag tillbaka!
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Österlånggatan 17
    Resturangbesök, bra service! Snabba, mat var bra (lite över förväntan)!
  • Boel B
    Boel B skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt god mat, bra service av trevlig personal och mysig miljö. Kan verkligen rekommenderas.
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Österlånggatan 17
    Generellt bra och vad man kan förvänta sig utan att något stack ut år något håll. En av Gamla Stans bättre restauranger i sin kategori helt klart
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat, fin miljö och trevlig personal. Jättenöjd med mitt besök.
  • Malin B
    Malin B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, något långsam service. God och bra mat, men ingen smaksensation.
  • Mimmi B
    Mimmi B skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt bra bemötande! Trevlig personal, superfint ställe och väldigt god mat.
  • Simon L
    Simon L skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 5 i sällskapet, alla var överlag nöjda efteråt.
  • Anna T
    Anna T skrev om Österlånggatan 17
    bra service och god mat, fint område
  • Annika H
    Annika H skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig uteservering med lite osköna stolar! Bra snabb service och god mat!
    Annika Hillergren
  • Sofie L
    Sofie L skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, vällagad mat och väldigt mysig kvarterskrog!
  • Barbro A
    Barbro A skrev om Österlånggatan 17
    Tyvärr besviken på min mat. Åt pasta m grillade grönsaker. Under det gröna täcket av ruccola, spenat och parmesan låg det grovskurna klyftor aubergine, squash och en halv rödlök. Grönsakerna var inte färdigrrillade auberginens skal var som att äta läder, löken var den del med rotdelen. Pastan låg i ngn slags mjölksås. Påminde om en sämre sorts skomlunch. Klagade o slapp betala m besöket ger inte mersmak tyvärr. Åt hos er förra året o var nöjd.
  • Liselott L
    Liselott L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt bra bemötande tyvärr var maten inte bra denna gång...(nudlarna ej färdiga o smakerna smaka lite)
  • Elsa K
    Elsa K skrev om Österlånggatan 17
    Åt frukost, en i sällskapet var vegan, dålig info om de fanns alternativ, ingen bra service frukosten var helt ok pris men kändes inte att vara i samma nivå som lunchen.. synd! Helt ok ställe, mysigt läge
  • Jacob W
    Jacob W skrev om Österlånggatan 17
    Oerfaren personal men hjärtligt bemötande och god vilja.
    Lite hipp som happ med servering och rutiner.
    Dock är jag nöjd trots att jag glömde paraplyet.
  • Pekka H
    Pekka H skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra bemötande service , väldigt bra och god lagad mat
  • Niklas F
    Niklas F skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt bemötande när vi kom fram något sena. Bordet var snabbt löst och personalen lagom på om val på menyn. Vi tog råbiffen och den var bra. Vinet till fick vi föredömlig hjälp med och den passade väl till maten. Sammanfattningsvis en mycket trevlig middag. Lämpligt nog hade jag fått en bok Eat Sthlm och den användes denna gång men det blir fler gånger :-)
  • Jan L
    Jan L skrev om Österlånggatan 17
    Kunnig och mycket service inriktad personal. Gav råd och tips om rätterna vi skulle äta. Miljön är kanon.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med bra personal
    Maten var bra men inte toppkvalitet
  • Elin G
    Elin G skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt ställe med trevlig personal! Vi åt tacos och tyckte dock att det var väldigt lite mat för det priset som var.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat och trevlig service! Oerhört mysigt att sitta på uteserveringen, kändes som att vara i Paris.
  • Ylva F
    Ylva F skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade beställt bord 16.00 för att äta från mellanrättsmenyn.
    Då vi var lite tidiga, frågade en alert o trevlig servitris om vi i stället villa beställa fr brunch menyn. Mkt uppskattat! Vi åt en utmärkt tuna-burger o en lika utmärkt bondomelett. Tack!
  • Stina K
    Stina K skrev om Österlånggatan 17
    Tyvärr var maten inte alls god. Vi åt smårätter: Fransk lökpizza som smakade hemskt! Mådde illa hela kvällen, åt också krabba i vitlökssmör som inte smakade gott.
  • Jörgen O
    Jörgen O skrev om Österlånggatan 17
    Bemötandet när vi anlande till restaurangen var inte bra. Det tog lång tid (flera minuter) innan vi uppmärksammades av personalen. Inte ett tecken från någon som visade att de hade sett oss..... Kändes inte alls som att vi var välkomna.
    När vi väl hade fått vårt reserverade bord blev allt mycket bättre. Toppenservice och en mycket lyhörd och trevlig servitör. Maten var god och allt var superbra. Synd bara att första intrycket inte blev så bra.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig och kunnig personal som gjorde toppendrinkar och maten var utmärkt!
  • Mikael P
    Lovisa M skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och gott!
  • Jonna H
    Jonna H skrev om Österlånggatan 17
    Fick väldigt fint bemötande! Det enda vi saknade var en mer presentation av maten, speciellt charkbrickan.

Allt smakade väldigt gott!
  • Anna J
    Anna J skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt lördagmiddag på Österlånggatan 17 och var mycket nöjd med maten. Allt var supergott och trevligt med påfyllnaden av bröd etc. Mycket bra. Generöst glas cava vilket var härligt med tanke på priset. Tyckte dock servicen var lite hetsig och stressig och kändes inte så personlig som ex Nybrogatan 38. Detta kändes mer mekaniskt.
  • Viktor G
    Viktor G skrev om Österlånggatan 17
    Något dyrt

Ghjjjjxjxyxyxyxyxyxjcjcj
  • Christer F
    Christer F skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig. Om vädret hade varit bättre så skulle uteplatsen varit toppen.
    Återkommer flera gånger// MVH Christer
  • Riccardo I
    Riccardo I skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö, bra smårätter!
  • Josefin R
    Josefin R skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med goda drinkar. Själva området är väldigt mysigt och vi satt på uteserveringen som var fin.

Jag blev tyvärr lite besviken på råbiffen som jag valt, råbiffen är mycket godare på systerrestaurangen Nybrogatan 38. Pommes fritesen var också något för mycket friterade och påminde mer om chips i konsistensen. Det var även rätt hög ljudvolym med många barn/ungdomar, förvisso i sällskap med föräldrar, som väsnades (dock inte restaurangens fel).

Totalbetyget var ändå bra och jag kan tänka mig att komma hit igen, men mer pga läget än för att det är Bockholmengruppens bästa restaurang.
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, väldigt god mat och trevliga lokaler!
  • Anne F
    Anne F skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande. Utsökt utbud och väldigt god vällagad mat. Vi var ett sällskap på fem personer och samtliga var mycket nöjda och vi hade alla tagit olika rätter. Kan varmt rekommenderas! Tack
  • David Å
    David Å skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande men bitvis blev man bortglömd av personalen. Maten var okej, ingen middag man kommer komma ihåg men i helhet smakade det rätt gott.
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig, Fantastisk mat och proffsig service!
  • Maria S
    Maria S skrev om Österlånggatan 17
    Jag är mer än nöjd med mitt besök på Österlånggatan 17. Superfin service från all personal, trevligt bemötande och väldigt god mat. Både jag och mitt sällskap var nöjda med middagen vi åt! Jag rekommenderar detta ställe både till lunch och middag, gillar stämningen och miljön.
  • Tova F
    Tova F skrev om Österlånggatan 17
    Arbetslunch, vi hade bokat för 5 personer men kom 6, det var inget problem! God mat, lite småt portioner tyckte några, Trevlig miljö och trevlig serveringspersonal. Det tog lite för lång tid att få maten men ändå OK!
  • Anna B
    Anna B skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat och mycket bra service!
  • Maria A
    Maria A skrev om Österlånggatan 17
    Helt okej, men känns mer som en turistfälla än en trevlig resturang. Helt ok mat men förväntade mig mer...Och när jag bad om ett glas vitt fick jag ett glas rött.. absolut att alla kan göra fel men gav ett oproffsigt intryck. Även när vi beställde maten lämnade kyparen bort vad en i mitt sällskap hade beställt och kom tillbaka och frågade.. åter igen oproffsigt
  • Gabriella N
    Gabriella N skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande och fin service genom vår middagssittning. Maten var utsökt, liksom på Bockholmen. :)
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Österlånggatan 17
    Trevliga lokaler, god mat och bra personal. Vi var ett stort sällskap som fick bra plats men tyckte synd om de två som fanns mellan våra bord som inte tillhörde vårt gäng och nog blev överröstade!
  • Britt Marie B
    Britt Marie B skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra! Vänliga, tillmötesgående och så var det gott. Över förväntan.
  • Lovisa R
    Lovisa R skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt bra service på plats. Tog ganska långa tid för oss att få tag i hovmästare så att vi skulle få vårt bord, men när vi väl var på plats gick det som smort!
  • Sophie M
    Sophie M skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra mat. Bra service!
  • Linda N
    Linda N skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och jättebra service

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm