Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 1626 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Leif C
    Leif C skrev om Österlånggatan 17
    Jättefin service. Uppmärksam pch trevlig.
    Maten får varierat betyg av vårt sällskap från 2 till 5 på en femgradig skala. Då sett över hela linjen från förrätter till dessert och kaffe.
  • Patrik P
    Patrik P skrev om Österlånggatan 17
    Helt enkelt bäst, gott käk och skön och vettig service.
    5 plus.
  • Marianne B
    Marianne B skrev om Österlånggatan 17
    Fin miljö. Trevlig personal. God mat. Gav ingen dricks. Vore skönt om dricks inte behövdes.
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och flexibelt bemötande då vi skulle boka en affärsmidag för internationella partners. Miljön och servicen på restaurangen var trevlig och passade perfekt för en mer informell affärsmiddag.
  • Pia å
    Pia å skrev om Österlånggatan 17
    Ganska dålig service på plats. Tog lång tid att både beställa och få maten. Ej uppmärksam personal trots att vi är stamkunder.
    Vi som stamkunder vill ha samma service eller bättre än ordinarie gäster.
  • Annalina J
    Annalina J skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra service och jättegod mat!
  • Johan S
    Johan S skrev om Österlånggatan 17
    top notch. fantastisk resturang och trevlig personal.
  • Alex K
    Alex K skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bra service, mysig restaurang. Kan gott rekommenderas.
  • Pontus E
    Pontus E skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt trevlig personal! Åt middag med min flickvän på hennes födelsedag och vi var supernöjda med mat och hela alltet.
  • Åsa T
    Åsa T skrev om Österlånggatan 17
    Maten var OK, dock kantstött porslin, vilket påverkar helheten. Lite oengagerad personal.
  • Kristin K
    Kristin K skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god mat och trevlig personal även om servitören ibland hade lite svårt att förstå då jag inte tror svenska var modersmålet.
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Österlånggatan 17
    Hej

Jag har varit hos er vid lunchtid ett antal gånger.
    Tyvärr uppfyller inte den mat jag beställt det man kan
    förvänta sig. När jag påpekat det har jag vid två tillfällen fått
    svaret att köket har mycket att göra. Den förklaringen är
    inte ok. Däremot har jag alltid blivit erbjuden att beställa om
    samma rätt eller en annan. Men det räcker tyvärr inte lunchtimme till eftersom väntetiden kan vara ganska lång.
  • Julia W
    Julia W skrev om Österlånggatan 17
    Bra läge, supermysig lokal och inredning, varm stämning. Av förrätterna var 3/4 riktigt bra! Buffelmozzarellan kändes tyvärr inte som att den höll samma nivå, en alldeles för oljig portion med för starka smaker som täckte mozzarellasmaken fullständigt. Ingen av de två huvudrätterna höll tyvärr heller måttet och var lite av en besvikelse (vegetariskt grillspett & grillad grön sallad). Vi blev betjänade av tre olika servitörer som inte hade riktigt koll på var i middagen vi befann oss, vi blev erbjudna efterrätt innan huvudrätten hade kommit etc. Men i övrigt vänlig och hjälpsam personal! Helt okej kväll som helhet.
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Österlånggatan 17
    De var trevliga öppna och hade ett mycket bra bemötande. Vi var 60 + och firade en födelsedag.
  • Sara L
    Sara L skrev om Österlånggatan 17
    När jag kom in i entrén stod jag pch en till person där ganska länge utan att ngn hejade på oss. Jag förstog att hovmästaren var iväg på något och den unga servitören som var dör fann sig inte riktigt för att hälsa oss välkomna och förklara att hovis kommer snart. Detta gjorde absolut inger då servicen sedan var exemplarisk! Haft samma tjej två gånger, vet tyvärr inte hennes namn men har rött läppstift och lockigt mörkt kort hår.
    Jag åt tonfiskburgaren för andra gången och den var lika bra nu, pommesen var bättre nu då de var för salta vid första besöket. Chokladtryffel till efterrätt var magisk!!! Jag kommer igen:)
  • Lena L
    Lena L skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande då vi kom, jättegod mat, varmt rödvin (fick be om ishink) mindre kunnig personal med lite annorlunda bemötande än vad man är van vid på era krogar. En bra tjej stöttade upp och vi fick en fin kväll.
  • Charlotta B
    Charlotta B skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö & god mat med trevlig personal. Det enda som är trist är att man bara får bordet i två timmar....
  • Monica E
    Monica E skrev om Österlånggatan 17
    Supergod lunch och ett mycket trevligt bemötande. Vi kommer gärna tillbaka
  • Faye K
    Faye K skrev om Österlånggatan 17
    Det fanns strul med tunnelbannen när vi skulle åka till Gamla Stan för att gå till restaurangen så jag försökte ringa till restaurangen 3 gånger för att säga att vi skulle vara sena. Det var omöjligt att få prata med någon och till slut lämnade jag ett meddelande med Takeaways. Jag skickade ett mail också.
    När vi kom till restaurangen var vi 15 minuter sena och de hade gett bort vårt bord. Vi var placerat i ett trångt hörn under en högtalare på ett litet bord. Maten för god men inte så bra att vi ska ge restaurangen en andra chans. Vi ska aldrig gå tillbaka och absolut inte rekommendera andra att gå dit. Väldigt beskviken.
  • Annika B
    Annika B skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt bra bemötande och service. Precis lagom lång väntan på alla rätter. Drycken kom snabbt vilket är viktigt. Maträtterna var goda men kanske i minsta laget. Dock var entecoten stor och god.
  • Hlin S
    Hlin S skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bra service! Mysigt och gott :)
  • Erica J
    Erica J skrev om Österlånggatan 17
    Det var trevligt, bra bord, vi kunde prata utan att bli störda. Maten var dock inte jättevarm. Och servicen kunde varit lite mer tillgänglig. Hon frågade inte en enda gång om vi ville ha mer att dricka.
    Men en överlag positiv upplevelse.
  • Maths M
    Maths M skrev om Österlånggatan 17
    God mat och ett trevligt bemötande. Värt återbesök.
  • Liliane E
    Liliane E skrev om Österlånggatan 17
    Utmärkt och trevligt bemötande, vi fick t o m byta bord för vi kunde inte höra varandra vid ett bord inklämt mellan två sällskap. Den blev det bra.
    Maten var väldigt god.
    Allt var proffsigt precis i klass med Bockholmengruppens övriga ställen.
  • Carl Hampus E
    Carl Hampus E skrev om Österlånggatan 17
    Kanonkväll! Personalen supervänlig och maten riktigt fin till bra pris. Härlig stämning i lokalen
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra service och fantastisk atmosfär! Köttbullarna och gösen var fantastisak men som vanligt i Stockholm på den här typen av restauranger så är vegetariska utbudet sådär. Vi åt gratinerad pasta vilket mest var pasta med ost. Tre små grönsaker...även fast det var gott kände jag att jag behövde äta något mer hemma efteråt. LIte tråkigt att det ska vara så men upplevelsen i helhet var toppen :)
  • Anders W
    Anders W skrev om Österlånggatan 17
    Mitt första besök på Österlånggatan 17. Trevligt och glatt bemötande vid lunch. Fick betsälla snabbt. maten tog rätt lång tid att få, men var vällagad och god. Kände mig sedd som gäst. På det hela en mycket angenäm upplevelse i en trevlig miljö. Ser fram mot mitt nästa besök.
  • Gustaf W
    Gustaf W skrev om Österlånggatan 17
    Mkt trevligt, gott och mycket bra service. Fantastiskt ställe helt enkelt!
  • Gaenor M
    Gaenor M skrev om Österlånggatan 17
    Great food and service - this is our third time in the restaurant and visit everytime we are in Stockholm.
  • Jóna D
    Jóna D skrev om Österlånggatan 17
    Bemötandet var väldig bra och vi fick service i topp klass. Vi var en ganska stor grupp (18 pers.) som hade bokad a la carte middag. Maten var väldig god och dom hade inga problem med att servera oss alla samtidigt. Vi drack husets röda och vita och var väldig nöjda. Kommer absolut att rekommendera restaurangen och gå dit själv igen. Tack för oss !
  • Eva Gun K
    Eva Gun K skrev om Österlånggatan 17
    mysig lokal medioker mat gott vin, trevlig men ovan personal
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Österlånggatan 17
    På det stora hela ett positivt intryck.
    Vi möts först av en ganska stressad person som visar oss till bordet. Trevlig i det stora hela men vi blir instruerade om att vi max får sitta i två timmar. Det känns lite så där halvt trevligt.
    För övrigt en mycket trevlig servitris och mycket god mat. Vi tog två grillade entrecot samt en gratinerad pasta. Rött vin, cola samt ett franskt mousserande vin som var mycket gott.
  • Dennis K
    Dennis K skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick bordet i bra tid och blev väl placerade enligt överenskommet. Sedan var servicen under all kritik, kändes som de hade glömt bort oss hela kvällen. Fick fråga om allting. Sedan fick vi inte maten samtidigt även fast vi var i samma sällskap. God mat men personalen behöver mycket styrning
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Österlånggatan 17
    Det är väldig irriterande när en resturang startar besöket med att berätta att man har två timmar på sig. vi beställde 4 entrecotte, en rar och tre medium. Alla var precis lika stekta. Min köttet var gott. Goda förrätter mend bra storlek. Supergott mörkt bröd med anis. I övrigt en bra upplevelse.
  • Haraldsson Dahlstedt T
    Haraldsson Dahlstedt T skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt och ok. God mat , hade varit bra om vi fått rådet at nöja oss med en sliders innan huvudrätten. Orkade inte med 2+1.
  • Erik S
    Erik S skrev om Österlånggatan 17
    Totalt en positiv upplevelse. Vi hade lite problem med servering och upplevd kvalitet på en av rätterna. Detta ordnade man bra och var proaktiv vad gäller kompensation till sällskapet. Vi var mycket nöjda när vi gick därifrån.
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt, god mat och trevlig personal. Inget att klaga på, inget att hylla.
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Österlånggatan 17
    Mkt god mat. Trevligt bemötande.
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Österlånggatan 17
    Spännande meny, bra mat och mysig miljö.
  • Ann W
    Ann W skrev om Österlånggatan 17
    We had a very nice dinner. We had a reservation. Our table was ready with no wait. The staff was friendly, offered suggestion and answered questions. My food was excellent (we had the cauliflower appetizer and I had the "swedish" meatballs). The noise level was OK, it was easy to talk. I would recommend this restaurant to others and plan to go again my next time in Stockholm.
  • Christian L
    Christian L skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig krog med glad och engagerade personal. Allt toppen!
  • Carl-Wilhelm H
    Carl-Wilhelm H skrev om Österlånggatan 17
    Snabbt och trevligt mottagande samt uppmärksamma servitörer.

Maten får 3,5 av 5 men helhetsupplevelsen höjs av servicenivån.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Österlånggatan 17
    Lunchen tillhör de mest prisvärda du kan hitta i gamla stan. Maten är mycket god, men det är den gulliga och samtidigt proffsiga personalen som gör att jag återvänder hit varje vecka.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig krog, vänligt bemötande och bra service.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Österlånggatan 17
    Bokade bord över telefon
    Trevligt bemötande när vi kom till restaurangen
    Trevliga servitriser
    Mycket god mat
    Trevligt att få bord på övervåningen
    tyvärr MKT dyrt med bubbelvattnet
  • Anna S
    Anna S skrev om Österlånggatan 17
    God mat till ett rimligt pris och bra service förutom att maten inte kunde serveras utomhus trots det fina vädret.
  • Tryggve B
    Tryggve B skrev om Österlånggatan 17
    Mysig ställe med bra mat. Lite långsam servering och fel dryck till barnen men på det hela ok.
  • David W
    David W skrev om Österlånggatan 17
    Bra service som alltid och maten var kanon
  • Susan K
    Susan K skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig omtänksam personal. Mysiga lokaler i Gamla Stan för både romantiska- som affärsmöten. Prisvärda rätter, dvs vällagat med lite twist till, för att vara mitt i Stockholm, en anständig prisnivå. Det var lagom mycket gäster så vi hann äta två rätter och dricka kaffe på två timmar. Bra flyt. Vi kommer igen :-) . / Susan
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Österlånggatan 17
    utmärkt, pratvänlig miljö, inte för hög musik - mycket bra

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm