Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2203 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Stefan M
    Stefan M skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat till bra priser och bra service! Läs mer
  • Salla Ö
    Salla Ö skrev om Österlånggatan 17
    Hade bokat bord för att äta med en kollega från London. Trevligt ställe med vänlig och uppmärksam personal. Mysig terass med en liten glimt sol en stund på kvällen. Maten vad god och verkligen prisvärt, fräscha ingredienser. Hit kommer vi gärna tillbaka. Läs mer
  • Pär T
    Pär T skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt frukost. Supertrevligt bemötande av personalen. Det var riktigt fint väder och vi var ett stort sällskap. Personalen fixade på eget initiativ så att vi fick sitta på uteserveringen. Maten och services var väldigt bra! Läs mer
  • Anna v
    Anna v skrev om Österlånggatan 17
    God mat men inte jättebra service. Tog lång tid innan vi fick beställa och innan vi fick notan, även däremellan. Läs mer
  • Matilda I
    Matilda I skrev om Österlånggatan 17
    Jättegod mat, bra cocktails. Blomkålen var toppen, råbiffen var inte den bästa men ok. Läs mer
  • David M
    David M skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och sjukt gott Läs mer
  • Agneta F
    Agneta F skrev om Österlånggatan 17
    Hade ett presentkort ’Bockholmsgruppen” som restauranten avvisade. Ingen visste...ett sådant hade de aldrig sett. Vi bokade om till Nybrogatan 38 med samma presentkort o blev väl bemötta o var mycket nöjda med mat o dryck. De får nog läsa på lite på Österlånggagan!!!! 👎 Läs mer
    2018-05-22 Bockholmengruppen svarar Agneta F
    Hej Agneta,

Det presentkort som ni hade var ett kort specifikt till Nybrogatan 38, och även om vi ingår i samma kroggrupp så görs det presentkort som endast är till någon utvald utav våra restauranger.
    Hoppas att ni hade en härlig kväll på Nybrogatan 38 och hoppas vi kan få en ny chans i Gamla stan i framtiden.

//Österlånggatan 17
  • Pirjo Iso-aho H
    Pirjo Iso-aho H skrev om Österlånggatan 17
    okunnig personal och oerhört lång väntetid , men mysig inredning och trevlig ställe, men vi går inte dit igen. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Österlånggatan 17
    En oas av kvalité i gamla stans annars trötta turistfällor. Hög kvalité rakt igenom Läs mer
  • Carlos C
    Carlos C skrev om Österlånggatan 17
    Maten var alldaglig, smaklös. Tillagad helt utan inspiration. En ordentlig besvikelse. Den såg till och med oaptitlig ut. Jag åt kycklingen. Läs mer
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Österlånggatan 17
    Skön stämmning, bra service. Portionen kan vara lite större på Dagens lunch. Läs mer
  • Anne B
    Anne B skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande och kul italienskt tema! Läs mer
  • Karolina M
    Karolina M skrev om Österlånggatan 17
    Vi bokade med kort varsel in oss ett stort gäng. Alla var nöjda med mat och framförallt service. En stor skvätt kaffe spilldes av personal på en sidenklänning, men tvätt erbjöds och mer kan ju onekligen inte krävas. Bra jobbat! Läs mer
  • Isak F
    Isak F skrev om Österlånggatan 17
    Grym service, härlig atmosfär och goda drinkar & utsökt mat! Läs mer
  • Anne V
    Anne V skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt läge.Bra priser. Trevlig personal. God mat. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Österlånggatan 17
    Högrevsburgare, medium. Bra tillagad. Inget speciellt upplagd.

Trevlig personal. Glada. Servicen var hyggligt snabb - beställning, servering, komplettering, betalning.

Förväntade mig en normalt schysst lunch, prisvärd, på vägen till nästa begivenhet. Hoppades få sitta på uteserveringen, där det inte gick att boka bord. Förväntningarna infriades - och vi fick plats på uteserveringen.

Helt OK, när man är på väg till något annat. Det är den enda erfarenhet jag har av Österlånggatan 17. Läs mer
  • Lua R
    Lua R skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt mysigt, väldigt god mat och servitrissen Eleonor fick oss att känna oss välkomna och tog så väl hand om oss. Kommer gärna tillbaka! Mina vänner var väldigt imponerade och frågade hur jag hade hittat det ställe! Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Österlånggatan 17
    Jättegott, supertrevlig service och mysig miljö. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Österlånggatan 17
    Värsta gången någonsin på restaurang, vi fick be om att beställa fördrink, mer bröd, mer smör. En liten smör till 7 st. Vi fick påminna flera ggr för att få dryck vi beställt. Då fick hälften av oss 7 dryck medan det glömdes hälften och ännu en gång glömdes en dryck bort. Vi fick drycken först efter vi ätit upp maten. Sedan var det ungefär som bortförklaringar att det hade glömts bort. Ingen trevlig upplevelse, då vi ändå firande en födelsedag. Vi bad om nåt extra och fick ett tomtebloss i desserten vilket var jättebra, men det blev till fel person än den vi förklarat tydligt att det var. Läs mer
    2018-05-16 Bockholmengruppen svarar Maria W
    Hej Maria,

Tack för din feedback.

Vi skulle gärna komma i kontakt med dig och få lite mer detaljer om er kväll hos oss.

Kontakta gärna oss på patrik@bockholmengruppen.com

//Ö17
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Österlånggatan 17
    Vi var sju personer som åt lunch, inomhus i restaurangen. Restaurangmiljön var trevlig. Maten var mycket god, alla i sällskapet var nöjda med den. Portionerna var stora. Det var dessutom prisvärt. Bemötandet var trevligt och serveringspersonalen var uppmärksam och gav bra service. Jag visste inget om restaurangen sedan tidigare så jag hade inga direkta förväntningar. Vi var alla nöjda , så sammanfattningsvis blev det en mycket lyckad lunch hos Österlånggatan 17. Läs mer
  • Daniela S
    Daniela S skrev om Österlånggatan 17
    Frukosten var jättebra, saknade dock lite laktosfri yoghurt och andra nyttiga juicer el smoothie. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevligt bemötande, trevlig miljö - topp helt enkelt. Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Österlånggatan 17
    Kanon bra mat, prisvärt och riktigt trevlig personal. Läs mer
  • Tomas Å
    Tomas Å skrev om Österlånggatan 17
    Missade flera beställningar och en del mat var inte varm.
    Trevlig personal men inte så uppmärksamma på att alla fick rätt. Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Österlånggatan 17
    Mycket vällagad mat men relativt små portioner Läs mer
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var trevlig men kändes lite frånvarande, kanske var det så att jag besökte restaurangen under en upptagen kväll med mkt att göra. God mat! Läs mer
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevligt, fantastisk personal, underbara lokaler och jättegod mat Läs mer
  • Emmy S
    Emmy S skrev om Österlånggatan 17
    Mkt fin upplevelse av såväl mat som service. Uteserveringen är något i tightaste laget, men i övrigt ett ställe jag gärna såväl återvänder till som rekommenderar till andra. Läs mer
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk fin service!!! Rekommenderas varmt Läs mer
  • Annika R
    Annika R skrev om Österlånggatan 17
    Very good food! Had to wait quite long for the mains. Läs mer
  • Emma J
    Emma J skrev om Österlånggatan 17
    Smårätter till förrätt som var riktigt bra, huvudrätterna levde inte riktigt upp till förväntningarna. Bra vin som rekommenderades till maten.
    Trevlig miljö och bra service. Läs mer
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt bra mat men väldigt dålig service! Läs mer
  • Sandra R
    Sandra R skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat med stort urval som passar alla smaker! Trevlig personal! Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Österlånggatan 17
    God mat och vänlig betjäning. Vi åt lunch. Omeletten jag åt var perfekt! Läs mer
  • Lars-johan R
    Lars-johan R skrev om Österlånggatan 17
    Bra meny med spännande smaker
    Bra service.. Läs mer
  • Magdalena D
    Magdalena D skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, gemytligt och god mat! Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra service och god mat, mysig omgivning! Läs mer
  • Viktor M
    Viktor M skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med mysig Gamla stan-känsla. Mycket trevlig och avslappnad personal. Maten var kanon och det var relativt prisvärt för att vara ett schysst ställe i Stockholm. Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och trivsam miljö. Engagemanget från personalen kan vara bättre. Kan bero på tidpunkten. Mycket gäster som kommer samtidigt. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Österlånggatan 17
    God förrät varmrätt
    Dessert var inte deras grej
    Trevlig personal prisvärt Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat i härlig atmosfär! Supernöjda! Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal, avslappnad o skön stämning o inte minst god mat Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Marie H
    Marie H skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk personal, underbar mat & rimliga priser Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Österlånggatan 17
    Vänligt bemött och god service.Maten utmärkt,återkommer gärna. Läs mer
  • Laura J
    Laura J skrev om Österlånggatan 17
    Har varit här flera gånger, lika bra service och underbar mat varje gång. Bra med vegetariska alternativ också! Min favorit restaurang. Läs mer
  • Anette B
    Anette B skrev om Österlånggatan 17
    En mysig kväll med familjen och lyhörd personal. Läs mer
  • Margrethe G
    Margrethe G skrev om Österlånggatan 17
    Suberb!! Excellent food and serving! Läs mer
  • Claudia E
    Claudia E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och fina lokaler, men maten motsvarar inte förväntningarna!
    Hallomiburgaren var rätt torr, mina kollegor åt Dagens, även den en besvikelse! Motsvarade inte en lunchrätt som ska kostar 135 kr!
    När vi kom frågades vi om vi vattnet skulle vara med eller utan kolsyra, på ett sätt som om det ingår. Stor förvåning när vi skulle betala för det?!
    Synd! Läs mer
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Österlånggatan 17
    Jättemärklig service. Hovmästaren ville att vi skulle förstå deras situation, att på söndagar jan man inte förvänta sig att man får precis det som är beskrivet i menyn, att det är så det är. Han undrade om "vi har förstått, eller inte förstått?" Inte vad man kan förvänta sig i form av "vi ber om ursäkt" eller att vi kunde blivit informerade innan när beställningen togs upp att "dessvärre sakanar den där rätten .." Vi fick kompensation i forma av en rabatt, vilket vi uppskattade, men det suddar inte ut känslan av riktigt dålig service, vilket ett "Vi ber om ursäkt" enkelt skulle ha gjort. Läs mer
    2018-04-23 Bockholmengruppen svarar Tomas E
    Hej Tomas,

Tack för din feed back.

Vi vill givetvis inte att vi ska uppfattas på det sätt som du beskriver och det är så klart supertråkigt att det blivit på det sättet, vi jobbar hela tiden med att bli vassare och hoppas att ni i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre.

Trevlig dag.

//Ö17
  • Julie N
    Julie N skrev om Österlånggatan 17
    Maten var toppen.
    Servicen mindre bra.
    Vi fick kalla in servitören varje gång vi önskade beställa mer dryck, hade inte bra koll själv.
    Då två i sällskapet var sena så drog matbeställningen ut på tiden, så när vi ville beställa efterrätt så fick vi inte det då tiden var slut för oss. Hade önskat att servitören meddelat det tidigare och inte när vi bad om att få se dessertmenyn.

Varit hos er flera gånger, men tyvärr höll inte servicen måttet denna gång. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm