Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Öppet just nu

• 2019-06-24

Irene D skrev om Österlånggatan 17
    Middag för 4p
    Trevlig lokal och läge.
    Bra mat men ouppmärksam/ojämn personal. Läs mer
  • 2019-06-21

Anastos K skrev om Österlånggatan 17
    Jätte snäll personal och utmärkt service! Fin mes uteservering, bar och restaurang inomhus plus ett karaoke rum! Läs mer
  • 2019-06-19

Philippa E skrev om Österlånggatan 17
    Långsam service och tråkig kvalité på maten. Hade tagit med mig utländska gäster och skämdes för mitt val av restaurang Läs mer
  • Kristoffer V

2019-06-17

Kristoffer V skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och service, passande vinrekommendation. Hyggligt ställe men utan det lilla extra. Läs mer
  • Christer B

2019-06-17

Christer B skrev om Österlånggatan 17
    Går gärna dit
    Utsökt mat bra utbud på drycker o prisvärt
    O vår favoritservitör jobbar där Läs mer

Johanna T skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service trots nyanställd. Små rätterna var lite mäktiga, mycket ost baserat. Bra dryck, inklusive service och kunnighet från personalen Läs mer

Tone H skrev om Österlånggatan 17
    Spiste veldig mørt og smakfullt kjøtt av lam med god vin til. Mange gjester, men maten kom raskt. Läs mer

Jacqueline P skrev om Österlånggatan 17
    Bra läge, god mat och trevlig personal. Rekommenderas! Läs mer

Amanda D skrev om Österlånggatan 17
    Dålig service, tog långtid att betala, förvirrade personal. Läs mer
  • Isabell H

2019-06-15

Isabell H skrev om Österlånggatan 17
    Vi satt på uteserveringen, väldigt mysigt. Dock inte så mkt att välja på menyn. Jag åt en kikärtspannkaka den var helt okej men inget wow. Läs mer
  • 2019-06-15

Mattias H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt ställe med god mat och service. Läs mer
  • 2019-06-15

David C skrev om Österlånggatan 17
    Supergod mat, avslappnad miljö och trevlig personal. Enda minuset var de trånga toaletterna Läs mer
  • 2019-06-13

Tim C skrev om Österlånggatan 17
    We had a table outside for 7 and we had great an attentive service, fantastic food and great drinks. Läs mer
  • 2019-06-10

Robin T skrev om Österlånggatan 17
    En klassisk turistfälla. En rörig upplevelse där vatten glömdes, bestick saknades, fick fel mat. Vi tog saken i egna händer och hämtade servetter, salt peppar, vatten etc. Meny, beskrivning och bilder levde inte alls upp till verkligheten. Maten var ok men inte mer. Ovan nämnda detaljer i kombination med prisbilden gör ni bäst i att besöka en annan restaurang. Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Robin T
    Hej Robin,

Tack för din feed back.

Låter inte alls som vi levt upp till era förväntningar och det är vi såklart inte nöjda med.

Vi tar till oss och hoppas att ni i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

• 2019-06-10

Elin M skrev om Österlånggatan 17
    Bra lunch på Österlånggatan, alltid lika trevligt att komma tillbaks. Läs mer
  • 2019-06-08

Mirandri C skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig personal och skön atmosfär. Otroligt god mat och fint upplagt, service på topp och allt var suveränt kommer minnas min studentdag! :) Läs mer
  • 2019-06-08

Patricia J skrev om Österlånggatan 17
    God mat men väldigt trött service Läs mer
  • 2019-06-07

Andreas T skrev om Österlånggatan 17
    Vi var en grupp om 9 personer som alla beställde olika sorters rätter.
    samtliga var nöjda med maten och synnerligen nöjda med den trevliga servitrisen. Hon var lagom personlig och väldigt tillmötesgående på ett avslappnat sätt. Läs mer
  • 2019-06-07

Mathias W skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra mat. Vi var ett större sällskap och fick in all mat på en gång. Trevlig miljö. Läs mer
  • 2019-06-05

Marie L skrev om Österlånggatan 17
    Tillmötesgående personal o väldigt trevlig resturang med fin uteservering mitt emot St Göran o draken statyn med dess fontäner. Lite hög musik om man ska sitta inne på nedre plan. God mat i övre prisklassen, dyrt vin Läs mer

Anna R skrev om Österlånggatan 17
    Lokalen är ganska trevlig och läget fint. Men maten är medioker Ganska små portioner. Väl flottigt. Serveringen var trög och inte uppmärksam. Dålig cappuccino som egentligen var en latte. Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Anna R
    Hej Anna,

Tack för din feedback.

Supertråkigt att du inte verkar gilla det vi gör i vårt kök, hoppas du ger oss en ny chans i framtiden!

Josefin H skrev om Österlånggatan 17
    Hade bokat för 10 st, fick bord för 8.
    Maten efter förrätten kom lite sent Läs mer

Peter W skrev om Österlånggatan 17
    God mat, något spretig meny dock. Personalen duktig och pålästa Läs mer
  • 2019-06-03

Anna M skrev om Österlånggatan 17
    Svajig kvalitet på maten. Service ok. Läs mer
  • 2019-06-03

Cicci H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande av personalen.
    God mat, men kunde funnits mer vegetariskt att välja på.
    Vi var väldigt belåtna när vi gick därifrån. Läs mer
  • 2019-05-31

Rachel S skrev om Österlånggatan 17
    The staff were nice but there was only one member of staff and one new girl. I only gave 3 out of 5 because the staff and the setting were nice. The food was not very good. I left most of my omelette because it was flavourless. We were there for brunch and tried to get the brunch cocktails that were on the menu but we were told there was no juice at all so they couldn't make them. The only reason we went there was because it serves brunch cocktails when many other places do not. The restaurant does not live up to expectations, or it's potential in such a beautiful setting. Läs mer
  • 2019-05-31

Sofie K skrev om Österlånggatan 17
    Snyggt och mysigt ställe med jättegod mat och trevlig service.

Kommer definitivt tillbaka Läs mer
  • Ulf Ö

2019-05-30

Ulf Ö skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang, vi åt lunch där (3 personer). Lite trångt kanske men annars inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-05-29

Irja M skrev om Österlånggatan 17
    Vår hund var mer än välkommen❣️ Läs mer
  • Olov H

2019-05-28

Olov H skrev om Österlånggatan 17
    Tyvärr en ganska trött lunch, fläskköttet var okej (men verkligen inget mer) och potatisen som serverades till var som skrumpnat papper Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Olov H
    Hej Olov,

Tack för din feedback.

Vi tar till oss och hoppas att du i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

• 2019-05-27

Joakim H skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, vänlig service, mysig atmosfär, gott vin men maten medioker. Stod inte att torsken skulle vara friterad, små portioner. Kycklinggrytan hade inte första klassens kycklingbitar och blaskig. Skulle vara kryddstark men var inte det. Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Joakim H
    Hej Joakim,

Tack för din feed back.

Låter inte alls som vi levt upp till dina förväntningar och det är vi såklart inte nöjda med.

• 2019-05-27

Maria R skrev om Österlånggatan 17
    Maten: krispig torsk, torsken torr,såg ut som torra fiskpinnar,inte gott!
    Personalen: sådär
    Förväntningarna vara stora eftersom man har gott där ofta!
    Upplevelsen inget speciellt! Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Maria R
    Hej Maria,

Tack för din feed back, mycket beklagligt att vi upplevs på det beskrivna sättet, det är vi såklart inte nöjda med.

Veronica D skrev om Österlånggatan 17
    Utmärkt bemötande och service, mycket trevlig personal som förgyllde vår möhippa. Läs mer

Ditte R skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och mycket god service trevlig atmosfär. Gäster från Göteborg som också var supernöjda Läs mer

Malin M skrev om Österlånggatan 17
    Önskade matupplevelse med god service i härlig miljö.
    Miljön inget att säga om. Servering som gjorde sitt bästa och var trevlig var för sig. Men för många personer inblandade i servicen. Känslan var turistbemötande. Maten det samma tyvärr. Att varje tallrik var lagad för sig med mål god mat fanns ej. Salt rakt igenom utan unika smaker. Kändes tyvärr som ”turistställe”. Läs mer
  • 2019-05-25

Cerés J skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat! Läs mer
  • Maria S

2019-05-24

Maria S skrev om Österlånggatan 17
    Middag på kvällen. Mycket trevlig personal! Lyhörda och vänliga. God mat! Levde absolut upp till mina förväntningar. Varit där tidigare, lika bra då :) Vi påpekade att det var hög ljudvolym där vi satt, efter ett tag kom man och justerade ljudet i ”vår” högtalare till pratvänlig nivå. Jag kan absolut rekommendera restaurangen till vänner & bekanta! Läs mer
  • 2019-05-23

Pernilla R skrev om Österlånggatan 17
    Många av oss upplevde portionerna som väl små, även om vi tog två rätter. Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Pernilla R
    Hej Pernilla,

Tack för din feedback.

Supertråkigt såklart och vi hoppas du ger oss en ny chans i framtiden att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

Helena S skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 3 personer som åt middag. Mat och vin var väldigt gott, Personalen var vänlig och uppmärksam, finns absolut ingenting att klaga på. Läs mer

Li J skrev om Österlånggatan 17
    Fin omgivning och bra och snabbt bemötande. Maten, dagens lunch var inte i min smak. Det betyder inte att det nödvändigtvis var fel på den men inte i min smak. Mitt sällskap åt inte heller upp. Bubbelvattnet kostade 40 kr men saknade helt bubblor. Jag påpekade det då jag betalade men servitrisen hade ändå inte på förslag att ta bort det från kvittot. Så jag sa inget om det. Läs mer
    2019-06-12 Bockholmengruppen svarar Li J
    Hej Li,

Tack för din feedback.

Vi tar till oss och hoppas du ger oss en ny chans i framtiden!

Trevlig dag

Csilla D skrev om Österlånggatan 17
    Food was delicious, meatballs for the people, risotto. Cute place in a nice area. Service could have been better Läs mer
  • 2019-05-20

Malin J skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt god mat. Åt tre rätter. Trevlig personal och mysig lokal Läs mer
  • 2019-05-20

Søren L skrev om Österlånggatan 17
    Fick en svamp omelett, kaffe och äppelmust. Var rigtigtt bra. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-05-19

Unni Ö skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevligt ställe men kunde varit mer tillmötesgående servitör Läs mer
  • 2019-05-18

Michele G skrev om Österlånggatan 17
    Trångt bord vid trappan för 4p.
    Räksallad inte mycket räkor i.
    Reslig peronal Läs mer
  • 2019-05-18

Linnéa K skrev om Österlånggatan 17
    Ibland glömde service bort oss. Vi fick själva gå och be om notan ex. När de väl bemötte oss var det toppen, och maten/drickande var väldigt bra. Läs mer
  • 2019-05-16

Jenny F skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt middag på mysiga Österlånggatan 17. God mat och trevligt bemötande! Läs mer

Nina A skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat men lång väntetid.
    Kunnig hovmästare men serveringspersonalen förstod inte att ligger besticken ihop till höger på tallriken är man klar även om det finns mat kvar på tallriken. Det resulterade i onödigt lång väntan på huvudrätten. Läs mer

Magnus S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra service och god mat, bra kombination. En mycket prisvärd restaurang. Läs mer

Annika L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, god mat, mysig miljö, supernöjd! Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm