Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Mån-Tis: 11:00-23:00
Ons-Tor: 11:00-00:00
Fre-Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-23:00

Läs vad 2842 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2019-11-15

Monthan Jennie M skrev om Österlånggatan 17
    Beställde en svampomelett. Tyckte det kunde vara mer svamp och tunnare omelett.
    Trodde nog att det skulle vara godare så mina förväntningar var lite högre än det jag faktiskt fick.
    Helt ok, varken eller. Läs mer
  • 2019-11-11

Kerstin W skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang med bra mat helt enkelt! Läs mer
  • 2019-11-11

Carie W skrev om Österlånggatan 17
    God spännande mat med fantasifulla tillbehör. Smakade deliciöst. Åt biff tartar. Ett glas husets vin därtill, som var helt ok.
    Mitt sällskap åt lax, som också var till stor belåtenhet, liksom
    desserten, créme brulée.
    Snabb, vänlig service. Ett mycket uppskattat besök, som vi gärna
    återvänder till.
    1.000 tack!
    Vänl./ C Wrang , Nacka Läs mer

Fredrik j skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service, mysig lokal och god mat. Läs mer

Rebecca P skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt riktigt gott! Mysig lokal. Bra personal. Läs mer

Johan W skrev om Österlånggatan 17
    Samling för trettio personer Bra mat, personlig service i gemytlig miljö.
    Toppen! Läs mer
  • 2019-11-08

Tobias D skrev om Österlånggatan 17
    Stenbecksmenyn åt vi, fantastiskt god mat i trevliga lokaler. Allt fungerade jättebra och vi kunde fokusera på att äta maten! Läs mer
  • 2019-11-08

Bo F skrev om Österlånggatan 17
    Gott, vänligt och omtänksamt. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2019-11-04

Lars T skrev om Österlånggatan 17
    Bokade Stenbecksrummet. Trevligt. Läs mer

Bengt G skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig personal. Bakgrundsmusiken är en ganska onödig störning som bara försvårar konversation. Läs mer

Mia W skrev om Österlånggatan 17
    Åt världens tråkigaste räksallad med isberg, tomat och gurka, som sett bättre dagar. Dessutom för dyra pengar. Hit går jag inte igen. Läs mer

Dancho N skrev om Österlånggatan 17
    Nice professional staff, however average quality food. It was a strong recommendation so we expected bit more. Läs mer

Calle S skrev om Österlånggatan 17
    God mat, härlig miljö och mycket bra service! Mycket trevligt ställe! Läs mer

Marie Louise E skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och dryck, förutom en omelett som kändes prefabricerad.
    Trevlig personal. Men en kvinnlig servitris som började duka av trots att alla i sällskapet (3 pers) inte hade ätit klart. Läs mer

Rikard G skrev om Österlånggatan 17
    Riktigt bra mat till bra priser, bra ställe att ha en lite lugnare lunch där man kan prata. Läs mer
  • 2019-10-30

patrice f skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt förrätt, huvudrätt och efterrätt.
    Servicen var väldigt trevlig.
    Vi hade förväntat oss en riktig god middag, för att vi ville fira en framgång.
    Tyvärr var maten inte över förväntan.
    Laxomletten var verkligen en mosig och geggig rätt. Köttbullarna var ok. Soppan med. Hallumiburgaren var kall och rå. Kocken glömde ligon och gurkan och första gången omletten kom, var de
    absolut kall. Creme brullen var väldigt salt och för mycket bränd och därför bitter.
    Annars fin lokal. Bra musik. Bra att ta en drink på. Läs mer
  • 2019-10-30

Åke S skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var trevlig men maten var bara ok.
    Idag är det så bra mat i Stockholm att mediokert inte räcker.
    Sen tycker jag att det borde finnas vinalternativ för under 400 kr flaskan. Läs mer
  • 2019-10-29

Douglas E skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe och god mat. Dock tycker jag dom hade lite för brådska med att ta beställningar och ta fram maten. Läs mer
  • 2019-10-29

Sara E skrev om Österlånggatan 17
    Mysig och vacker lokal. Jättegod mat. Kan rekommendera drinken Peach Around - perfekt balanserad. Kanonbra service! Vi kommer gärna tillbaka, Läs mer
  • 2019-10-27

Göran N skrev om Österlånggatan 17
    Väl dyrt för våra plånböcker. Annars gott och trevligt. Läs mer

Helena Margareta E skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med god mat och bra service Läs mer

Anna L skrev om Österlånggatan 17
    Lite tråkig mat. Mycket bra service. Läs mer

Marcus Ö skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god affärslunch. Bra service! Läs mer
  • 2019-10-25

maritha n skrev om Österlånggatan 17
    lunchmöte. trevligt och god mat och service Läs mer
  • 2019-10-25

Lova B skrev om Österlånggatan 17
    För dyrt! En majskolv kan ej kosta mer än 100 kr. Skärpning. Läs mer
  • 2019-10-24

Jonatan S skrev om Österlånggatan 17
    En företagsbokning med 24 personer och middag.. Allt arrangerades utmärkt från restaurangpersonalen. Läs mer
  • 2019-10-24

Sara v skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, men vi var tyvärr lite besvikna på lunchmaten tyvärr. Läs mer
  • 2019-10-23

Emil W skrev om Österlånggatan 17
    god mat, bra service. Lite för trångt mellan borden vilket gjorde att man kände som man åt tillsammans med de som satt vid bordet bredvid. Läs mer
  • 2019-10-22

Björn J skrev om Österlånggatan 17
    Middag för fem personer.
    Uppmärksam servitris som tog hand om oss. En LITEN miss pga många gäster. 4 av 5 maträtter var toppen. Läs mer
  • 2019-10-21

Elin A skrev om Österlånggatan 17
    God mat! Bra service! Och trevlig personal! Läs mer

Emmelie L skrev om Österlånggatan 17
    Jättemysigt ställe med bra och prisvärd mat och bra service. Pastan var något överkokt, annars hade jag gett full pott. Kommer definitivt tillbaka! Läs mer

Styrbjörn S skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt begränsad middagsmeny med mycket snacks och hamburgeralternativ för den som gillar det.
    Personalen vänlig men orutinerad.

Stockholm erbjuder väldigt många bättre alternativ här behövs en tankeställare för restauranginnehavaren. Läs mer

Monica B skrev om Österlånggatan 17
    Maten har tyvärr blivit tristare och mer smaklös sedan senaste besöket.
    Fantastiskt trevlig och proffsig personal som räddade kvällen. Läs mer

Johan B skrev om Österlånggatan 17
    Tog för lång tid att få maten och överpriser.
    Avocadotacosen var inte mycket att hänga i granen..
    Annars mysigt ställe. Läs mer

Helen G skrev om Österlånggatan 17
    Beställde Stenbecks rummet för 8 pers trodde att menyn hängde ihop med beställningen av rummet men så var det inte utan det vi beställt var bara rummet.
    Vi firade en 70 åring så vi blev besvikna men personalen fixade så vi fick menyn och alla blev jätte nöjda.
    Vi fick massor av jätte god mat och jätte bra service.
    Alla åkte hem efter en lyckad kväll.
    Vi kommer att rekommendera Österlånggatan 17 Läs mer

Athina P skrev om Österlånggatan 17
    jätte goda förrätter men inte så bra kvalitet av köttet
    Bra service och fin miljö Läs mer
  • 2019-10-18

Lars J skrev om Österlånggatan 17
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Läs mer
  • 2019-10-16

Marita L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och mysiga lokaler. Maten är väldigt god. Läs mer
  • Anna R

2019-10-15

Anna R skrev om Österlånggatan 17
    Dålig mottagning i karaoke rum. Dålig service Läs mer
  • 2019-10-13

Zoe N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig stämning och god mat. Tråkigt att de är strikta med sina två timmars sittningar och ber gästerna lämna bordet bara tio minuter efter efterrätten serveras. Detta hände oss båda gånger vi var där den senaste tiden och det var irriterande varje gång. Läs mer
  • 2019-10-13

Elin P skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och hjälpsam personal. Fläsksidan var fantastisk. Fisken var god men inget speciellt utifrån priset. Ankan var väldigt torr och osaltad, den var absolut inte värd pengarna. Läs mer
  • 2019-10-12

Charlee G skrev om Österlånggatan 17
    Beer Cave var fantastisk! Riktigt mysig lokal Läs mer
  • 2019-10-12

Mariana G skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig service men maten var smakmässigt en besvikelse. Fint upplagt men helt smaklös. Tråkigt eftersom jag gillade stället men kommer pga smaklös mat utan själ troligen inte komma tillbaka....synd. Läs mer
  • 2019-10-10

Christian Ö skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 5 gäster på en utmärkt lunch. Bra bemötande av genomgående trevliga människor.
    Trevlig lokal där det gick att prata och umgås.
    Sammanfattningsvis en trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-09

LOUISE K skrev om Österlånggatan 17
    Har uppskattat stället tidigare men kvällens besök var en katastrof. Beställer pasta med jordärtskocka, rostad mandel och kantarell för 205:-. Pastan är vattnig och kall (typisk skolköksfeeling=legat i vattenbad hela dagen). Kantarellerna smakar burksvamp och kryddning verkar helt ha missats. Berättar på ett fint sätt att det inte var ok kvalitet på maten. Servitrisen erbjuder sig direkt att ersätta maten med något annat. Eftersom jag är vegetarian kan jag inte äta så mycket på menyn så hon föreslår 3-4 smårätter istället "så blir man mätt som på en varmrätt". Smårätterärna ligger på drygt en hundring styck. Väljer 3 st minitacos. Det är på riktigt Santa-Maria-tacoskal med mosad avocado och lite hyvlad rödkål. Varken mer eller mindre. Blir inte mätt alls, det är knappt godtagbart som förrätt. När vi får notan har de debiterat fullt pris för mina tacos, dvs 255:- Läs mer
  • 2019-10-09

Åsa A skrev om Österlånggatan 17
    Bokade bord för lunch kl. 13.00. Kom dit och efter att vi satt oss ner och beställt dryck fick vi reda på att dagens lunch för 135 kronor var slut ! Vi hänvisades istället till a la carte lunchen som var 90 kronor dyrare per rätt. Varför inte sagt det från början när vi kom in? Uselt. Vi kunde ha fått erbjudandet med rabatt på a al carten, hitta på någon annan lunchrätt - ja något som gjort att vi kände oss mer omhändertagna. Vi hade ju bokat bord och klockan var endast 13. Om vi kommit infarandes utan bokning några minuter innan lunchen skulle sluta hade jag förstått detta men absolut inte nu. Läs mer
  • 2019-10-08

Suzanne P skrev om Österlånggatan 17
    Bemötandet var mycket bra, vinet var bra.
    Förrätterna var helt okej men varmrätten var inte alls bra.
    Pasta med skogssvamp - svampen var inte rensad och grusig, överkokt pasta som saknade både salt, peppar och vad all typ av kryddning heter.
    Kikärtspankaka - smeten vad mycket tjock vilket gjorde att den var ogräddad i mitten.
    Räksallad - serverades med stött och brun avokado. Läs mer
  • 2019-10-07

Amanda J skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Fint läge. Härlig personal. Vacker inredning trots att det var lite trångt.
    Tyvärr höjdes musiken lite för mycket när klockan slog 19 och det blev svårt att samtala.
    Stressade att äta upp och betala för att ett nytt sällskap skulle komma. Läs mer
  • 2019-10-06

Alva P skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt och härlig atmosfär!

Maten var lite ljummen vid servering men annars så var vi väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-10-06

sebastian h skrev om Österlånggatan 17
    Heinikenrummet var toppen. väldigt bra personal genom hela kvällen. Fantastisk mat. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm