Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 1808 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Anna K
    Anna K skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig restaurang, bra service och väldigt god mat! Rekommenderas varmt.
  • Malin C
    Malin C skrev om Österlånggatan 17
    Mycket att välja mellan och gör att det passar till många olika tillfällen. Varit där med både min partner och mina kollegor. God, prisvärd mat och trevlig personal!
  • Sofia D
    Sofia D skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat och snabb service.
  • Lina B
    Lina B skrev om Österlånggatan 17
    Mysigt, god mat och trevlig service!
  • Ingela L
    Ingela L skrev om Österlånggatan 17
    Toppenbemötande! maten var helt magiskt gott:)
    Något lite hög ljudvolym i min smak, men det är det på de flesta ställen jag varit på sista tiden
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Österlånggatan 17
    Personal, maten och atmosfären får samtliga ett toppbetyg! Alla i sällskapet var helt igenom nöjda. Vi kommer absolut tillbaka!
  • Christer F
    Christer F skrev om Österlånggatan 17
    mycket nöjd. jfoiwföhweöfouwekjfbddsfhwrfbkjsdv
  • Dan H
    Dan H skrev om Österlånggatan 17
    Bra och trevligt bemötande, dock en aning lång väntetid för servering förrätten
  • Johan L
    Johan L skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, god mat, trevlig lokal
  • Barbro E
    Barbro E skrev om Österlånggatan 17
    Bokning av bord och bemötande när vi kom fungerade mycket bra.Maten var mycket bra men på grund av någon miss fick vi vänta länge. Vi fick kompensation med kaffe och tilltugg men personalen borde ha agerat tidigare, så detta drog ändå ner betyget.Kan kanske gå dit igen men det dröjer.
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Österlånggatan 17
    Är väldigt nöjd med både service och mat. Härlig stämning. Kommer absolut rekommenderar Österlånggatan 17 till nära och kära.
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig miljö med runda bord och låg ljudnivå som möjliggör samtal. God mat och rimliga priser. Bra läge.
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Österlånggatan 17
    Fint mottagande, vänligt bemötande, trevlig, pigg och glad betjäning av den trevliga servitrisen.
    God mat, desserten ”krossade drömmar” hade dock kunnat varit en liten klick mer av mandelglassen och lite kallare.
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Österlånggatan 17
    Jag har tyvärr inte mycket positivt att säga om upplevelsen på Österlånggatan 17. Vi var 4 i sällskapet, en fick kall mat, en fick en entrecote som bara bestod av senor och fett och till detta fick vi pommes som smakade som den tillhörde ica basic sortimentet. Över dessa pommes hade man strösslat på med någon grön krydda. Till och med servitrisen såg ut att skämmas. Som plåster på såren fick vi 10% avdrag på notan. Inte mycket för en kväll där notan gick på över 1700kronor och vi gick hem hungriga. Dagen efter såg jag att systerkrogen lilla paris i samma hus fick en 1:a (sämsta möjliga) i betyg av DNs krogrecencent. Undvik således denna turistfälla och gå till krogen bredvid; Fem små hus.
  • Anna E
    Anna E skrev om Österlånggatan 17
    Mycket god mat, generösa portioner. Bra utbud av vin. Fin lokal med hög trivselfaktor. Om jag fick önska något, skulle det vara att servicen var lite snabbare.
    Kommer definitivt gå tillbaka.
  • Liselott S
    Liselott S skrev om Österlånggatan 17
    Vi blev väldigt bra bemötta från första början! Vi kom lite tidigare men killen som tog emot oss fixade så vi fick sätta oss vid bordet. Bra service, vänligt bemötande av personalen OCH jättegod mat!
  • Linda N
    Linda N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, god mat. Kvarterskrogskänsla i ombonad miljö.
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Österlånggatan 17
    Mycket mysig restaurang med trevlig stämning. Maten var god men vissa rätter lite för salta. Service kunde varit lite bättre. Alla var trevliga men det tog lång tid. Men bra upplevelse allt som allt.
  • P-O P
    P-O P skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötenade, trevlig personal och en bra lokal
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande och mysiga lokaler men maten levde inte upp till förväntningarna. Tyckte den kändes rätt så tråkig o alldaglig
  • Johan S
    Johan S skrev om Österlånggatan 17
    En mycket trevlig restaurang med kvalité på alla fronter
  • Lars N
    Lars N skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra. Toppenbra service, och god mat. Prisvärt!
  • Christin O
    Christin O skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, mycket god mat, härlig atmosfär, fin inredning. En toppenrestaurang!
  • Sara S
    Sara S skrev om Österlånggatan 17
    Mycket positivt överraskad när vi kom in och vi fick ett jättefint bord på övre våningen. Nytt och fräscht. Trevlig tjej som serverade oss och gav tips på passande viner. De som tog anka hade svårt att tugga men de sa inte till tyvärr. Det andra var mycket bra, även desserter.
    Återkommer gärna!
  • Carole W
    Carole W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig när man kommer in och under hela middagen.
    Jag åt tornfiskhamburgare med goda tillbehör och mina vänner åt ångad fisk entrecote med smörslungad potatis .
  • Petter H
    Petter H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal och god mat men på tok för hög ljudnivå i lokalerna.
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt god mat och bra service.
  • AnnSofie R
    AnnSofie R skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevlig personal och miljö.
  • Therese N
    Therese N skrev om Österlånggatan 17
    Grymt bemötande! Bokat bord för 5 men vi blev 7 + en liten bäbis. Ni löste detta genom att vi fick sitta i eget mysigt rum! Super god mat och vänliga servitriser som hade överseende med ett gäng tjattrande ofokuserade snurriga tjejer!
  • Eva V
    Eva V skrev om Österlånggatan 17
    God mat, mycket trevlig lokal. Mycket trevlig personal men lite orutinerade. Vi frågade om det var ok att avvakta med att beställa maten då vi satt med aperitif och pratade, det var helt ok fick vi till svar och vi skulle hojta till när vi var redo men istället blev det lite tjatigt från olika personer i servisen. När vi däremot ätit klart och precis beställt ett glas vin blev vi plötsligt helt övergivna på övervåningen.
  • Ann Z
    Ann Z skrev om Österlånggatan 17
    Jättegott, mysig restaurang och trevlig personal
  • Carolina S
    Carolina S skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och fantastiskt god mat!
    Krångligt att man var tvungen att bekräfta bokningen med ett kortnummer.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, god mat och mysig restaurang
  • Emilie
    Emilie skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt mysig miljö, halvtaskig service!
  • Suzanne H
    Suzanne H skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt god mat o trevlig miljö, bra service
  • Viveka S
    Viveka S skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt o mysig miljö (vi satt en trappa upp). 2 av 3 pers var 100% nöjda, den 3:e fick lite för kall mat (tonfiskburgare) som togs bort o värndes. Vi kom lite i otakt alltså...
  • Erik T
    Erik T skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, god och prisvärd mat, snygg miljö. Vi var mycket nöjda.
  • Anna A
    Anna A skrev om Österlånggatan 17
    Bra service, god mat. Önskvärt att det funnits happy hour priser. Var där en fredag och tog cava som fördrink, 220kr för två glas är lite för mkt i mitt tycke. 180kr hade varit mer ok. Annars var allt bra!
  • Christina L
    Christina L skrev om Österlånggatan 17
    Hej!
    Mycket vänligt bemötande av personal både före och under måltiden. Lugn atmosfär. Vällagad god mat och bra vin.
    Med vänlig hälsning Christina
  • Svante H
    Svante H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket vänlig service, god mat, och god öl. Något små portioner vilket vägdes upp av gott bröd till maten.
  • Leo L
    Leo L skrev om Österlånggatan 17
    Bra och jordnära service, och god mat. Trevlig stämning och vackert inrett.
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Österlånggatan 17
    En jättemysig restaurang med trevlig personal och god mat!
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Österlånggatan 17
    Vi tyckte att den ångade rödingen var god, vi åt den båda. Jag tyckte den var lite för rå. Serveringen var dålig. Hafsigt, glömsk och omogen. Vi fick inte vinet till fast varmrätten kommit in. Vi fick säga till och blev hafsigt serverade vår Chablis. Espresson jag beställt var kall. När jag påpekade att den var det skyllde servitrisen på att hon måste ta den uppför trappan. Ingen ursäkt. Tryffeln kom för sent, man vill ha den till kaffet eller hur? Tre servitriser hade kontakt med vårt bord utan egen kommunikation.
  • Peter J
    Peter J skrev om Österlånggatan 17
    Vi var fyra personer två av oss åt varsin tacos som var helt suveräna. Två åt ankan som var mycket bra. Två av oss åt entrecon som tyvärr hade för mycket senor och såsen tyvärr aldeles för stark knappt ätbar. Deserten crne brule var helt ok. Serveringen av dricket inte ok. Vill görna ha vinet till maten inte efter.
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang med utmärkt kvartetskrogsmat, men aningen för dyrt för att vara prisvärt. Trevlig personal och servicen var bra trots fullsatt restaurang, dock lite lång väntetid ibland.
  • Jeff H
    Jeff H skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och mysig lokal med en fin och mysig övervåningen, dock va det riktigt dålig service, man fick be om menyer, kaffe, bestick, hörde även hur andra gäster fick fel mat osv.. maten var dock riktigt god!

Om servicen blir bättre kan det helt klart va värt att ta en runda dit
  • Sinikka H
    Sinikka H skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade bokat bord 17.15. Beställde mat vid 17.20 (även fördrink). Fick maten först 18.30. - Det tar inte en timme att dricka en fördrink.

När maten väl kom smakade råbiffen ingenting. Köttet var som mos och av någon anledning har kocken valt att ha balsamvinäger till. Passar inte bra då lukten påminner tillsammans med rått kött som ruttet kött. Fick en ny tallrik råbiff där de blaffat på med mer majonäs och balmsavinäger. Det var en sörja och smakade inte bra.

Servitrisen frågade vad jag tyckte varpå jag svarade ärligt att den här råbiffen faller mig inte alls i smaken. Hon log trevligt, ryckte på axlarna och gick.

Inte den bästa kvällen med andra ord.

Vänligen,
    Sinikka
  • Anette A
    Anette A skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig servitris. tonfiskburgaren var kall och jag fick en ny. men då hade min man ätit upp redan. rätten smakade ingenting.
    mysig miljö.
  • Emmy Å
    Emmy Å skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick vänta på vårat bokade bord en halvtimme. När vi väl fick bordet fick vi vänta på maten i 1,5 timme. Allmänt tråkigt bemötande från vår servitris. Maten var god men alldeles för lite, blev inte mätta.
  • Kersti H
    Kersti H skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang och tyst untan störande musik, trevlig personal dock levde maten inte upp till våra förväntningar, men var hyfst o.k

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm