Restaurang i Stockholm

927 rekommenderade restauranger i Stockholm kommun

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »
  • Nytorget 6

5,752 omdömen
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Nicolina A
    Nicolina A: Generellt en bra upplevelse men fantastisk service. Maten var bra, skulle Manhattan något att ”klaga på” hade jag önskat...
  • Nybrogatan 38

5,390 omdömen
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Sofia L
    Sofia L: Vi köpte varsin fransklöksoppa, en entrecôte och ankconfeti med risotto. Väldigt bra bemötande. Goda tips på vin till ...
  • Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Agneta W
    Agneta W: Jag hade bokat brunch för 13 personer, första sittningen som börjar 11.30. Kl 11.30 står vi alla gäster fortfarande ute ...
  • Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Yvonne L
    Yvonne L: Personlig service o man känner sig sedd!!
  • Paraden

2,857 omdömen
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Magnus S
    Magnus S: Uppmärksam personal och god mat. Hunden gillade leverglassen
  • Golden Hits

1,580 omdömen
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Tomas P
    Tomas P: Jag blev utslängda,av helt vidriga vakter utanför nån respekt als,det var en mycket obehaglig upplevelse.Jag har aldrig ...
  • Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Lotta L
    Lotta L: God mat o trevlig personal. Mysig inredning
  • Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Christer A
    Christer A: Jag åt lunch med ett glas rött vin. Servicen var utmärkt. Personalen var mån om att jag hade det bra.
  • Le Rouge

3,185 omdömen
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Anna B
    Anna B: Fantastiskt mat och service! Mysig/trevlig miljö. Så nöjda🌟
  • Spanjorskan

1,784 omdömen
    Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Wiktoria A
    Wiktoria A: Supergoda tapas och snabb och trevlig service. Rekommenderas!
  • Tabbouli City

1,836 omdömen
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    : Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck ocks...
  • Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Magnus J
    Magnus J: Mycket kunnig och trevlig personal.
  • 19 Glas

Elin M
    Elin M: Torsdagslunch - 3 rätters. Jättegod mat och dryck. Bra service.
  • Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Gunsan A
    Gunsan A: Trevligt trevligt och god mat trevlig personal och din lokal
  • Petra M
    Petra M: Vi är stammisar på Piren sedan länge och de levererar alltid på ett jättebra sätt.
  • Kaknästornet

2,897 omdömen
    Niklas A
    Niklas A: Allt var bra och gott förutom högrevsburgarn som både jag o min flickvän tyckte var torr och för välstekt och man har f...
  • Vinköket

Ian L
    Ian L: Märkligt gömd innanför sin moderrestaurant. Gott och vällagat utan krusiduller. Låt det vara en restaurant inte 1 och 1...
  • Restaurang Minako

Björn V
    Björn V: Helt sanslöst bra lunch idag, extremt fina råvaror och passionerad kock:) Ganska liten, men trevlig lokal och avspänd s...
  • Spisa hos Helena

Lise-lott S
    Lise-lott S: Ätit trerättersmeny många gånger och alltid varit nöjd!
  • Ristorante IL Molo

Clara  H
    Clara H: Vi är mycket nöjda både med mat och dryck på Ristorante Il Molo. Jag åt en frutto di mare som var mycket god. Min man åt...
  • Mr Voon

Björn V
    Björn V: Kreativ meny och väldigt vällagad mat, stabil service och skön stämning (räkna med att det är relativt hög puls i lokale...
  • Materiet

Christina L
    Christina L: God mat kommer att använda dom igen
  • I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    : Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö
  • Hemma Vasastan

Susanne K
    Susanne K: God mat, trevligt bemötande, bra service, extrapoäng för att min hund är välkommen! Min absoluta favoritrestaurang!
  • Elie's Kök & Bar

Anne-Lie E
    Anne-Lie E: Jag var jättenöjd och kommer snart tillbaka.
Visa sida:
Älvsjö  (5 st)
Farsta  (5 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!