Restaurang i Stockholm

924 rekommenderade restauranger i Stockholm kommun

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »
  • Nytorget 6

5,195 omdömen
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Magnus F
    Magnus F: Middag som tack och avslutning av våren arbete i arbetslaget. Vänligt bemötande och mycket god mat som tillfredsställde ...
  • Nybrogatan 38

4,865 omdömen
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Pernilla L
    Pernilla L: Den lilla söta tjejen som serverade oss var helt underbar. Så gullig med en mycket charmerande rolig attityd. Hälsa henn...
  • Paraden

2,430 omdömen
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Peter F
    Peter F: Bra mat, bra service och skön atmosfär. Lite snålt med potionerma.
  • Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Eva J
    Eva J: 3- rättersmeny, silverplacering mycket vänligt bemötande god mat och mycket god underhållning Vi hade en mycket roan...
  • Golden Hits

1,311 omdömen
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Theodor P
    Theodor P: Bra koncept, högsta betyg för uppträdande, service och program. Det var ett nöje att vara med
  • Spanjorskan

1,285 omdömen
    Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Hilda B
    Hilda B: Supergod mat till ett bra pris och trevlig personal!
  • Le Rouge

3,140 omdömen
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Thomas R
    Thomas R: Mycket trevligt bemötande och god mat.
  • Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    JEMIMA G
    JEMIMA G: Har ätit här flera gånger, jätte mysig restaurang, god mat, avsmaknings menyerna är otroliga. Kommer bli fler besök hos ...
  • Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Ingela B
    Ingela B: Vi åt brunch och det var mycket gott. Ett fantastiskt bemötande av all personal.
  • Tabbouli City

1,686 omdömen
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    : Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck ocks...
  • Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Fredrik F
    Fredrik F: God mat, trevlig personal och hyfsade priser. Extra plus för bra ölutbud.
  • Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Susanne B
    Susanne B: God mat, fräscha lokaler och fantastiskt bemötande snudd på en femma ❤️
  • Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Christer B
    Christer B: Går gärna dit Utsökt mat bra utbud på drycker o prisvärt O vår favoritservitör jobbar där
  • 19 Glas

Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Jan M
    Jan M: Åt en härlig och mycket annorlunda och innovativ meny med tillhörande viner! Mycket vänlig och lugn miljö. Ägaren Peter ...
  • John E
    John E: Personalen trevliga, men borde klä sig lite mer propert. Jeansskjorta och gymnastikskor passar inte på en annars fin res...
  • Vinköket

Välkommen till Vinköket i Gamla Stan! Vi kan allt om vin och vad som ska serveras till.
    Ian L
    Ian L: Märkligt gömd innanför sin moderrestaurant. Gott och vällagat utan krusiduller. Låt det vara en restaurant inte 1 och 1...
  • Mr Voon

Robert E
    Robert E: Trevligt bemötande, familjär stämning, smakfulla och spännande rätter och drycker.
  • Välkommen till Lilla Paris! En fransk bistro med charmig atmosfär mitt i Gamla stan. Här hittar du allt från ostron och sniglar till steak frites och créme brûlée.
    Andrew  B
    Andrew B: Helt ok, ganska bra faktist. (Texten är för kort, den måste vara åtminstone 30 tecken)
  • Da Peppe

Åke W
    Åke W: Den här kvarterskrogen skulle jag vilja ha i mitt kvarter. Här trivs man - varmt bemötande, strålande service och fantas...
  • Birgitta B
    Birgitta B: Trevligt med fransk bistro! Kommer gärna tillbaka!
  • Villaggio

Peter E
    Peter E: Finns inget att klaga på ! Trevligt bemötande, ypperlig service, god mat & dryck, perfekt bord för ändamålet. Rek st...
  • Kaknästornet

2,898 omdömen
    Niklas A
    Niklas A: Allt var bra och gott förutom högrevsburgarn som både jag o min flickvän tyckte var torr och för välstekt och man har f...
  • La Taberna

Tiger T
    Tiger T: God mat, men vädligt små portioner, brukar bli mätt på 4 tapas på andra ställen, här var det knapp en som en förrät. Su...
  • Johnny S
    Johnny S: Ardbeg Embassy vilket ställe! Trevlig och hjälpsam personal och ett grymt bra utbud av så klart whisky men även olika ...
  • I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    : Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö
Visa sida:
Älvsjö  (5 st)
Farsta  (5 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!