Restaurang i Stockholm

965 rekommenderade restauranger i Stockholm kommun

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »
  • Nytorget 6

4,278 omdömen
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Anne P
    Anne P: Vi kom till stockholm för att gå på Abba-museet. Och före det Ville vi äta lunch. Nu visade det sig att valot av restaur...
  • Nybrogatan 38

4,066 omdömen
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Agneta F
    Agneta F: Bra bemött. Kunnig personal, Snabb effektiv service. Mycket god mat och dryck. Här har Österlånggatan något att lära!!
  • Paraden

1,725 omdömen
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Anna L
    Anna L: Trevlig personal och god mat!!! Samt kvällssol på uteserveringen 👍🏻👍🏻
  • Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Tess L
    Tess L: Fantastiskt god mat, bra service och trevlig personal! Prisvärt med plockmenyn och vi var väldigt mätta och glada. Plus ...
  • Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Anna v
    Anna v: God mat men inte jättebra service. Tog lång tid innan vi fick beställa och innan vi fick notan, även däremellan.
  • Kaknästornet

2,898 omdömen
    Liane S
    Liane S: Så trevligt gott och barnvänligt. KOMMER ABSOLUT TILLBAKS 😊
  • Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Catharina G
    Catharina G: Bygg ut infravärmen,så att den täcker hela altanen. Nu blir gästerna som sitter längs med kanterna utan infravärme.Dett...
  • Tabbouli City

1,439 omdömen
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Emma H
    Emma H: Jag köpte några varma smårätter : det var gott men inte det bästa jag ätit.. i övrigt trevlig personal och lokal
  • Le Rouge

2,661 omdömen
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Peter S
    Peter S: Trevlig ställe, god mat, rekommenderas.
  • Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Lena W
    Lena W: Trevlig restaurang med god mat.
  • Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Åsa B
    Åsa B: Bra mat, tillmötesgående personal - kommer gå hit igen för familjemiddag såväl som för kompishäng!
  • Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Karin Irene J
    Karin Irene J: En fantastisk kväll :) hjärtligt bemötande, levde upp till alla våra förväntningar. God mat
  • Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Mette Vassbotn E
    Mette Vassbotn E: Flott underholdning, spennende og god mat. Veldig god drikkepakke:) Meget god service, en opplevelse for alle i gruppen...
  • I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö
  • Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Ulrika W
    Ulrika W: Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag.
  • 19 Glas

Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    M
    M: Ett av mina absoluta favoritställen i Stockholm. Vinbar, god mat, trevlig servis. Denna gång nytt koncept med fast meny ...
  • Da Peppe

Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Gunnar E
    Gunnar E: Mycket trevligt! Maten bra. Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grup...
  • Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Daniel S
    Daniel S: Riktigt bra mat och bra service.
  • Villaggio

Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Pontus E
    Pontus E: det kändes mittemellan, jag vet faktiskt inte om jag går tillbaka
  • Hemma Vasastan

Johan S
    Johan S: trevlig personal och lätt att få nya beställningar, fisken var jättegod
  • Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...
  • Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder även take-away och catering.
    Carina G
    Carina G: Trevli personal god mat och mysigt ställe!
  • Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog erbjuder något för alla: en mix av libanesiskt, svenskt och italienskt.
    Birgitta F
    Birgitta F: Topptrevlig personal och trevlig miljö och jättegod mat
  • Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Rolf K
    Rolf K: Mycket trevligt bemötande av personalen och god mat till ganska rimliga priser. Kommer att äta där igen.
  • La Taberna

Välkommen till La Taberna! Spanskinspirerad mat och dryck. Hit kan både små och stora sällskap komma. Lunchbuffé måndag-lördag mellan 10-14.
    Tiger T
    Tiger T: God mat, men vädligt små portioner, brukar bli mätt på 4 tapas på andra ställen, här var det knapp en som en förrät. Su...
Visa sida:
Farsta  (6 st)
Älvsjö  (6 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!