Restaurang i Stockholm

901 rekommenderade restauranger i Stockholm

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »

Kaknästornet

1,498 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Jolanta J
    Jolanta J: mycket bra mat och trevlig personal.

Nytorget 6

3,151 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Mathilda J
    Mathilda J: Allt som man kan begära av en riktigt bra kvarterskrog. Trevlig personal! Bra mat! Goda drinkar!

Nybrogatan 38

3,024 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Catharina A
    Catharina A: Vi var mycket nöjda med mat och betjäning.

Djurgårdsbrunn

3,331 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Anton G
    Anton G: Det finns mycket smådetaljer Djurgårdsbrunn kan arbeta på. Läget är helt fantastiskt och därmed potentialen stor. Lite s...

Tabbouli Södermalm

1,409 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Helena K
    Helena K: Jättegod mat, trevlig och rolig personal och mysig inredning. Ett av stans bästa ställen.

Le Rouge

1,508 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Emma W
    Emma W: Vi valde kött festivalen! Helt perfekt! Maten var helt fantastisk, och personalen desamma! Jag och mina vänner hade ett ...

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Erik S
    Erik S: Supergod mat. Bra restaurang med trevlig och serviceinriktad personal.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Henrik J
    Henrik J: Hej, Det var supergod mat och bra service så vi hade en toppenkväll hos er. Ha en bra dag! //H

Österlånggatan 17

1,393 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Maude W
    Maude W: Spännande menu, mct folk och hög stämning.

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
    Lennart L
    Lennart L: En suverän matupplevelse med god service!!

Paraden

Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Anna H
    Anna H: Väldigt trevlig service, otroligt god mat. Härligt utbud av olika maträtter på menyn!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Maria A
    Maria A: Fantastisk god mat och trevligt bemötande.

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Fakturino
    Fakturino: Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Emma C W
    Emma C W: Vi anlitade två grabbar och kök för en större bankett med ca 100 sittande gäster och är mycket nöjda! Fantastiskt tillmö...

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Kerstin S
    Kerstin S: Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
    Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlunda vis i en miljö med stämning utöver det vanliga! 495kr inklusive glödgat vin och levande musik. Vi blir fullbokade ti...
    Robert J
    Robert J: Åt en god middag i trevlig miljö. Bra service.

Kung Carls Bakficka

Norrlandsgatan 28, Stockholm
    I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cocktail i salongen. Allt avnjuts med härlig utsikt mot Östermalms pulserande gator.
    Lena G
    Lena G: Väldigt trevlig och service minded personal på alla sätt och vis. Läget är fantastiskt, centralt ochnära till de vi hade...

Restaurang Clou

Västra Järnvägsgatan 11, Stockholm
    På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En nyetablerad restaurang med en varierande meny anpassad efter säsong, en bar som erbjuder cocktails utöver det vanliga samt...
    Tina J
    Tina J: Trevlig atmosfär, jättegod mat och bra service!

Pocket City

Norrlandsgatan 33, Stockholm
    Katarina C
    Katarina C: Bra service, trevlig personal och god mat med vegetariskt alternativ.

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi vällagade och genomtänkta menyer vid dagens alla tillfällen. Välkommen!
    Liliane E
    Liliane E: Åt en väldigt god varmrätt, kommer inte ihåg för övrigt men servicen var bra och vänlig.

Koh Phangan

Skånegatan 57, Stockholm
    Patrik R
    Patrik R: Riktigt bra thaimat, jag gillar konceptet även om det kan vara trångt och långa väntetider på att få bord vissa kvällar.
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 37   Nästa ›
Älvsjö  (6 st)
Farsta  (6 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!