Restaurang i Stockholm

974 rekommenderade restauranger i Stockholm

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »

Kaknästornet

2,538 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Laura T
    Laura T: Jätte god mat men kanske lite för lite att välja från salladsbufféet.

Djurgårdsbrunn

3,963 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Marie A
    Marie A: Bra personal eller mycket bra men maten höll inte högsta klass

Nytorget 6

3,891 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Fredrik E
    Fredrik E: Superfin service, förstklassig mat och härlig kvarterskrogsmiljö. Kanske lite för högt tempo i musiken lite för tidigt u...

Nybrogatan 38

3,734 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Anna S
    Anna S: Mycket trevlig upplevelse. God mat, trevlig miljö och bra service.

Tabbouli Södermalm

1,863 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Daniel S
    Daniel S: God mat och bra service. En bra upplevelse och rekommenderas varmt.

Österlånggatan 17

1,985 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    alejandra b
    alejandra b: Bemötande var utmärkt, fin lokal God mat trevlig personal allt var över förväntan. Rekommenderar den gärna.

Paraden

1,332 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Miriam B
    Miriam B: Trevligt bemötande från personal och god mat.

Tabbouli City

1,265 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Marie J
    Marie J: Bra service, trevlig personal och atmosfär med fantastisk mat!!!!

Le Rouge

2,193 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Katja F
    Katja F: Mysig Miljö, god mat och härlig bar när. Kommer definitivt tillbaka.

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Maggan K
    Maggan K: Bra service och fantastisk mat

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Sasan R
    Sasan R: Riktigt dunderbra mat! Bra service, fantastiska förrätter som varmrätter

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, Stockholm
    Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Katri E
    Katri E: Mkt bra bemötande. Vi handlade förrätt och varmrätt som båda höll hög standard och det var väl tilltagna portioner. VI...

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Fullersta L
    Fullersta L: Har gjort denna bokning i drygt 10 år och alltid varit nöjd så även denna gång. Trevligt bemötande god mat och en härlig...

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Karin G
    Karin G: Vi hade en helt fantastiskt trevlig kväll med god mat och trevlig personal.

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Anna N
    Anna N: En mkt trevlig kväll i juni,jättebra service av personalen,jättebra mat,trevligt när kocken presenterar maten vid bordet...

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, Stockholm
    Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Agneta B
    Agneta B: Trevlig lokal, om än något nära andra gäster. God mat, trevlig betjäning.

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Lina E
    Lina E: Supergod vällagad mat med kvalité!

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Fredrika S
    Fredrika S: Gott, trevlig personal och god sangria!

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, Stockholm
    Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...

Deli Di Luca

Folkungagatan 110, Stockholm
    Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder även take-away och catering.
    Anders G
    Anders G: Alltid lika trevligt att komma hit. Skön atmosfär. Väldigt trevlig personal, och inte minst: sååå god mat!!!

La Taberna

Norrtullsgatan 59, Stockholm
    Välkommen till La Taberna! Spanskinspirerad mat och dryck. Hit kan både små och stora sällskap komma. Lunchbuffé måndag-lördag mellan 10-14.
    Tiger T
    Tiger T: God mat, men vädligt små portioner, brukar bli mätt på 4 tapas på andra ställen, här var det knapp en som en förrät. Su...

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Margareta N
    Margareta N: Trevligt bemötande. God service vid frågor ang. innehåll i maten pga allergier. God mat.Härlig utsikt.

Elie's Kök & Bar

Katarina bangata 71, Stockholm
    Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog erbjuder något för alla: en mix av libanesiskt, svenskt och italienskt.
    Stintan N
    Stintan N: Mycket god meze och trevlig servis.
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 39   Nästa ›
Älvsjö  (6 st)
Farsta  (6 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!