Restaurang i Stockholm

920 rekommenderade restauranger i Stockholm

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »

Kaknästornet

2,032 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Lina F
    Lina F: Personalen trevlig ! Maten god (Fisken lite för rå i mitten) Härlig vy.

Djurgårdsbrunn

3,582 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Bengt J
    Bengt J: Överträffade mina förväntningar!

Nytorget 6

3,497 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Elisabeth A
    Elisabeth A: Underbar mat, fantastisk service. Från Chefs Table ser det dessutom ut som kockarna verkligen trivs, vilket bidrar till ...

Nybrogatan 38

3,308 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Ingrid L
    Ingrid L: Hade beställt bord kl 13 fick vänta lite för länge innan ngn kom. Det var i lunch rusningen så jag har en viss förståels...

Tabbouli Södermalm

1,598 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Josefine K
    Josefine K: Underbar mat, bemötande och service!

Le Rouge

1,637 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Christina L
    Christina L: Allt vat topp! Från välkomnande till maträtter och atmosfär. Mycket bra. Kommer gärna tillbaka :)

Tabbouli City

1,072 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Maria U
    Maria U: Jättegod mat, bra service! Önskar dock ett billigare alternativ för barn. ( De äter så lite)

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Annelie H
    Annelie H: Bra meny. Vällagat och gott. Bra viner till rimliga priser

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lars-göran G
    Lars-göran G: Maten var god och bemötandet utmärkt!

Paraden

Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Sebastian E
    Sebastian E: Vi hade en riktigt bra kväll med både god mat och supertrevlig personal!

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Johanna M
    Johanna M: Bra och snabb servic, god och mycket mat.

Österlånggatan 17

1,629 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Josefine H
    Josefine H: Mycket trevlig miljö och fantastiskt bemötande. Maten var god och snabb service.

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Maria W
    Maria W: Trevligt. Mycket god mat. Mysig känsla av kvarterskrog.

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, Stockholm
    Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Kunlã© A
    Kunlã© A: Hej, Jag deltog ej. det var min bokning men jag fick förhinder. Mvh, Kunlé Adédoyin

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Välkommen till Restaurang Minako! Här serveras traditionell japansk sushi både som lunch, take away och à la carte.
    Fakturino
    Fakturino: Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    paula n
    paula n: Helt fantastisk personal och mat! Vi hade vår bröllopsfest här och dagen var helt fantastisk. För att inte tala om mate...

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Mã¥rten H
    Mã¥rten H: Bra service och bra mat. Risotton var riktigt bra. Kanske något små portioner.

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
    Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlunda vis i en miljö med stämning utöver det vanliga! 495kr inklusive glödgat vin och levande musik. Vi blir fullbokade ti...
    Sam L
    Sam L: Mysig lokal, bra dricka och utmärkt mat!

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Kerstin S
    Kerstin S: Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi vällagade och genomtänkta menyer vid dagens alla tillfällen. Välkommen!
    Eva-Marie N
    Eva-Marie N: Mycket god och vällagad mat. Bra vinmeny. Trevlig och kunnig personal.

Elie's Kök & Bar

Katarina bangata 71, Stockholm
    Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog erbjuder något för alla: en mix av libanesiskt, svenskt och italienskt.
    Silvia M
    Silvia M: Jättetrevlig personal, mysigt och supergod mat!

Kung Carls Bakficka

Norrlandsgatan 28, Stockholm
    I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cocktail i salongen. Allt avnjuts med härlig utsikt mot Östermalms pulserande gator.
    Louise V
    Louise V: Otroligt bra service, fantastiska drinkar, bra mat och hjälpsam och trevlig personal!
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 37   Nästa ›
Älvsjö  (6 st)
Farsta  (6 st)
Skärholmen  (3 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!