Restaurang i Stockholm

4,588 rekommenderade restauranger i Stockholm

I Stockholm finns det gott om restauranger och krogar. Allt från lyxiga Michelinrestauranger på Östermalm till små familjehak på Södermalm. Det är få saker som förgyller vardagen så mycket som att gå ut och äta något riktigt gott tillsammans med någon man tycker om. På Reco.se listar vi Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu!

Förutom att vi guidar dig till Stockholms bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger kan du även ta del av tidigare kunders unika erfarenheter samt läsa om olika restaurangers helhetsomdömen. Vi hjälper dig hitta allt från den bästa vegetariska restaurangen på Östermalm till den bästa köttkrogen på söder.

Läs mer »

Djurgårdsbrunn

2,274 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Astrid Ö
    Astrid Ö: Mycket trevligt mottagande, trevlig miljö ute o inne, maten fantastiskt god och lagom portioner, 4 rätter inkl vin väl a...

Nytorget 6

2,210 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Liz F
    Liz F: Väldigt bra service och supergod mat i en mysig miljö.

Nybrogatan 38

2,080 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Björn V
    Björn V: ALLTID LIKA TREVLIGT. Ceasar Sallad är en favorit

Tabbouli Södermalm

Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Helene B
    Helene B: Fantastisk god mat och trevlig service. Vi är mycket nöjda med besöket. Det enda minuset var att vi fick vänta ganska lä...

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt beläget i Stockholm, det perfekta valet till catering och arrangerande av fest och event.
    Rolf L
    Rolf L: Vackert juldekorerad lokal, suveränt gott och välsmakande julbord, ett helt rum med fantastiska desserter och julgodis!

Le Rouge

Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Jennifer D
    Jennifer D: Fantastiskt god mat och trevlig service! Kommer definitivt komma tillbaka.

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Annika M
    Annika M: God mat och dryck samt bra service.

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Marie T
    Marie T: God mat härlig atmosfär och trevlig personal.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Fam K
    Fam K: Min man och jag var mycket nöjda av service och väl bemötande av trevliga personalen. Salad och maten var god. Kommer at...

Österlånggatan 17

Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Markku E
    Markku E: God service mycket trevlig och tolerant personal. Maten var bra och det fanns gott bröd på bordet.

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Eva H
    Eva H: En mycket hemtrevlig restaurang med bra mot och trevlig personal. Ingen stress och hög service nivå

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Malin J
    Malin J: Kan starkt rekommendera denna restaurang God mat och trevlig personal

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Erik B
    Erik B: Helt fantastiskt! En av Stockholms bästa restauranger

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
    Ann T
    Ann T: Rekommenderas starkt!Fantastiskt god mat och jättebra service👍

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Lisa T
    Lisa T: Tack Christian och personal för grym service! Vi hade vår bröllopsfest här och vi är supernöjda med allt. Bra lokal med ...

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmosfär. Prisvärd brunch och en lunchmeny som uppdateras varje vecka, varmt välkomna!
    Lena Ö
    Lena Ö: Bra mat, bra service, bra priser!

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 43, Stockholm
    Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlunda vis i en miljö med stämning utöver det vanliga! 495kr inklusive glödgat vin och levande musik. Vi blir fullbokade ...
    Anne-Marie P
    Anne-Marie P: This was a fantastic experience for myself and my family. I ordered the ribs thinking they would be a sizing like in my ...

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de bästa råvarorna, en drink i BAR39 eller ett besök i Champagnerian. Du hittar oss i hörnet på fleminggatan 39!
    Maria G
    Maria G: Trevligt bemötande från början till slut. Vi beställde fördrink, förrätt, varmrätt och efterrätt och allt var mycket got...

Restaurang Clou

Västra Järnvägsgatan 11, Stockholm
    På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En nyetablerad restaurang med en varierande meny anpassad efter säsong, en bar som erbjuder cocktails utöver det vanliga samt...
    Daniel G
    Daniel G: Aningen stökig då baren ligger i direkt anslutning till matsal, annars en bra upplevelse!

Pocket City

Norrlandsgatan 33, Stockholm
    Kristin S
    Kristin S: Alltid trevlig personal, alltid god mat och alltid awesome!

Koh Phangan

Skånegatan 57, Stockholm
    Patrik R
    Patrik R: Riktigt bra thaimat, jag gillar konceptet även om det kan vara trångt och långa väntetider på att få bord vissa kvällar.

Palmyra Kebab

Årstavägen 57, Årsta
    Ida A
    Ida A: bästa kebaben i Stockholm! Väldigt stora portioner. så bra om man är två som delar om man inte är stor i maten ;)

Movitz

Tyska Brinken 34, Stockholm
    Movitz trivsamma 1600-tals källare i kombination med klassisk mat från Italienska, Franska köket samt Svensk husmanskost ger en kväll som tillgodoser alla sinnen!
    Linda N
    Linda N: Hej, Movitz har en god service och väldigt god mat i vackra omgivningar

Grill

Drottninggatan 89, Stockholm
    Adam W
    Adam W: God grillad mat, kanske lite väl dyrt. Missa inte tonfisken!
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 184   Nästa ›
Farsta  (97 st)
Spånga-Tensta  (88 st)
Älvsjö  (55 st)

Restaurang i Stockholm

Får du gäster som du vill ta med ut på stan? Kanske har du redan ditt smultronställe som du brukar imponera med. Det är lätt att bli bekväm och gå till det ställe man gillar bara för att man inte vågar riskera att bli besviken. Reco.se tillåter dig att läsa om vad andra människor i Stockholm gillar, på så sätt kan du komma ur din comfort zone och ta del av även andra människors smultronställen.

I SoFo, ”South of Folkungagatan” ligger restaurangerna tätt, och du hittar oftast riktigt bra kvalitet för här finns ett klientel som går ut och äter ofta, är trendkänsliga och ställer krav. Runt Nytorget intensifieras sorlet och de mysiga krogarna ligger tätt. Här, som på många populära restauranger i Stockholms innerstad kan det löna sig att boka bord för att vara på säkra sidan. Det kan vi hjälpa dig med, visste du att du kan boka bord direkt på Reco.se?

På Östermalm hittar du lyxrestaurangerna, det är även på östermalm du ska hålla dig om du är ute efter Stockholms Klubbtätaste kvarter, nämligen Stureplan. Här kan du inte bara njuta av god mat, du kan även få härliga drinkar och goda viner.

Alltså oavsett om du är kring Nytorget, Mariatorget eller Zinkensdamm, Birkastan, Vasastan eller Östermalm ger Reco.se dig listan till de bäst rekommenderad och mest aktuella restuarangerna i Stockholms innerstad just nu!

Börja kika runt redan nu, på Reco.se kan du ta del av en mängd restauranger och härliga rekommendationer från andra människor som gillar att njuta av livets goda. Ta vara på möjligheterna i huvudstaden och ha en riktigt trevlig kväll!