Materiet

Ringvägen 52, 118 63 Stockholm — Visa karta

Läs vad 61 kunder tycker om Materiet

• Magnus H skrev om Materiet
    Bra och mycket lätt att samarbeta med. Kundorienterade, och lösningsfokuserad leverantör.
    Bra priser.
    Catering för mat och fika Läs mer
  • Brf Bofinken skrev om Materiet
    Trevliga killar, god mat och bra bemötande. Har varit med
    ända sen Solna-tiden

Lycka till med nya verksamheten!

Maud Troby Läs mer
  • Bro Betong Projektledning Ab skrev om Materiet
    Mycket bra! Trevlig personal och god mat! Läs mer
  • Brf Blompottan 2 skrev om Materiet
    Det var ett år sedan vi beställde från Garant till vår årsstämma,!
    Vad jag kommer ihåg var vi alla nöjda med maten och uppskattade att allt var ordentligt märkt just med gluten eller laktos.
    Allt var rikligt tilltaget och maten räckte gott och väl. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Materiet
    God mat kommer att använda dom igen Läs mer
  • Sundbybergs K skrev om Materiet
    Mycket bra bemötande allt från beställning till leverans. Fick god hjälp med val av vilken sorts buffe vi skulle välja. Buffen blev över allas förväntan, alla var väldigt nöjda med hur gott det var samt välkomponerat.

Vi känner oss helnöjda Läs mer
  • Linn H skrev om Materiet
    Bra, trevliga och punktliga. Enkla att jobba med men ibland är det lite svårt att göra om menyerna (bufferna utifrån våra önkemål)
    Mycket vitlök I maten men det kan vi bli bättre på att saga till om. Läs mer
  • Sussie S skrev om Materiet
    Trevligt bemötande vid beställning av en buffé via telefon.Även vid leverans och uppdukning.Vi var väldigt nöjda med både bemötande hela vägen samt maten, kaffe och kaka som vi beställde. Läs mer
  • Arja L skrev om Materiet
    Bra bemötande! Jag och mina arbetskollegor tyckte väldigt mycket om smörgåstårtorna. De var jättegoda och dekorationen var vacker. Tack! / nöjd kund. Läs mer
  • Vygon skrev om Materiet
    Ok men alldelrs för dyrt .
    Ni Läs mer
    2018-01-26 Stefan B svarar Vygon
    Hej Vygon,
    Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss.
    Vi strävar alltid efter att laga god och vällagad mat till ett vettigt pris.
    Vad är det ni beställt och vad var det ni upplevde som alldeles för dyrt?
  • Sportamore Ab (publ)
    Sportamore Ab (publ) skrev om Materiet
    Bemötandet från företaget har i alla samarbeten varit positivt. Företaget levererar god mat, är med och skapar fantastiska tillställningar och ger mycket god service. Läs mer
  • Eva E skrev om Materiet
    Har beställt ganska mycket catering, både till större sammanhang och mindre sällskap med bara kaffe. Har alltid varit nöjd och fått bra, trevligt, snabbt och flexibelt bemötande! Har aldrig heller varit svårt att ändra en beställning med kort varsel. Läs mer
  • Michael J skrev om Materiet
    Hej!
    Vi har bara tagit hjälp av Garant Catering 1 gång i samband med ett event vi hade. De var lätta och bra att ha att göra med och levererade maten enligt överenskommelse.
    Dessutom var maten bra och god enligt våra kunder.
    Så vi kommer säkert att kontakta dem igen om det dyker upp någon ny tillställning för vår del. Läs mer
  • Carina T skrev om Materiet
    Trevligt bemötande och flexibla för våra behov och önskemål. Leveransen punktlig. Beställde en god buffe där många rätter var väl tilltagna. Snygga och praktiska ståbord när dukstrumpan väl tråcklats på. Läs mer
  • Conny H skrev om Materiet
    Lätt att kontakta och bra menyer, leveransen har alltid fungerat och maten harvarit uppskattat av all personal. Läs mer
  • Enfo Sweden Ab skrev om Materiet
    Professionellt bemötande. Vi har använt Garant Catering vid flera tillfällen. Alltid hög kvalitet på maten. De är lösningsorienterade även om beställningen har kommit in med kort varsel. Läs mer
  • Svenska Intensivvård L skrev om Materiet
    Det fungerar mycket bra, inga problem alls Läs mer
  • Brf Korsriddaren skrev om Materiet
    Jag har beställt catering till en fest. Maten var toppen och jag anlitar nog er igen. Service till och från lokalen fungerade också bra.
    Jag har också nöjet att äta maten på våra vinprovningar med Munskänkarna i era lokaler. Alltid lika gott! Läs mer
  • Helena Å skrev om Materiet
    Stor flexibilitet och välvilja att möta kunds önskningar! Läs mer
  • Yvonne skrev om Materiet
    Garant Catering är ett företag som vi använt oss utav vid frukosttillfällen såväl som till event där vi behövt catering.
    De har gett oss en ypperlig service, fantastiskt goda och fräscha snittar snyggt upplagda för ögat 👍,
    frukostmackorna jättegoda så vi kan varmt rekommendera detta företag till ert nästa event/AW/frukost.
    Servicen och alltomkring som beställning till leverans är supersmidigt och professionellt fixat.
    Supernöjd med andra ord 👍 Läs mer
  • Kristina T skrev om Materiet
    Har catrat flera gånger, libanesisk respektive amerikansk buffe. Jättegott och dessutom rikliga portioner. varit mycket nöjd och fått positiva kommentarer från gäster. Läs mer
  • Ehsan S skrev om Materiet
    Vi beställde en catering för ca 30 pers och vi var väldigt nöjda med maten och servicen, även våra gäster var otroligt nöjda och frågade efter cateringfirma. Vi kan absolut tänka oss att använda oss av Garant catering i framtiden.
    //Nöjda kunder från Sollentuna Läs mer
  • Katrin L skrev om Materiet
    Proffsigt och snabbt bemötande. Flexibla och enkla att ha att göra med samt bra mat! Kommer garanterat använda er igen!! Läs mer
  • Sopra Steria Ab skrev om Materiet
    Vi är väldigt nöjda med Garant Catering! Maten smakade fantastiskt gott och allt levererades i smarta förpackningar som man kunde spara överbliven mat i. Det snålades inte på något och allt gick väldigt smidigt vid leveransen. All kontakt har varit väldigt proffsig och Garant har varit oerhört tillmötesgående. Från oss får de högsta betyg! Läs mer
  • Felicia G skrev om Materiet
    Vi anlitade Garant Catering för ett event och blev väldigt nöjda så allt var toppen*! Läs mer
  • Slso Fakturor skrev om Materiet
    Man blir allt väl bemött. Om de inte kan leverera det man önskat så har de alltid ett annat förslag. Mycket god och vällagad mat. Har alltid varit mycket nöjd med tjänsterna från Garant. Läs mer
  • Knut Kommunikation skrev om Materiet
    Bra bemötande, trevliga, flexibla, snabb återkoppling av offerter och leverans av faktura efter event/beställning pappersfritt som vi uppskattar. Läs mer
  • Karin F skrev om Materiet
    Jag har bara positiva saker att säga! Väldigt trevlig o vänlig tjej vid bokningen! Leverans perfekt, en vänlig kille som hjälpte till o förklarade. Maten (Oklahoma) var supergod, tyckte alla här! Lätt med värmeskåp o plattor. Bra kärl att bara sätta fram. Enkelt. Bra med lappar för varje rätt. Beställde även glutenfri, veg o vegan, mycket mycket bra o gott!
    Kommer rekommendera till vänner! Läs mer
  • Pazyryk skrev om Materiet
    Vänligt bemötande, god mat, beredda att ställa upp och ändra i detaljer, säkra leveranser.
    Jag har köpt bufféer och tallrikar, oftast till 40 - 60 pers per gång. Läs mer
  • Hypergene Ab skrev om Materiet
    Bemötandet, service och återkoppling har varit superb! Jag använde Garant för catering i samband med företagsevent och julfest.
    Väldigt god mat! Inför julfesten ingick även serveringspersonal som var väldigt trevliga, men kunde önska att dom var mer självgående.
    Jag rekommenderar gärna Garant. Läs mer
  • Ilco Ekonomi skrev om Materiet
    Goda och matiga mackor, tacksam för att ni hade lagt till laktosfri mjölk.Allt var frächt fint med vita dukar.
    Marina Läs mer
  • Enskede Ik skrev om Materiet
    Vi har använt Garant catering till våra ledarutbildningar. Det har varit ett mycket trevligt bemötande och stor hjälpsamhet.
    Maten har kommit som utlovat och även där med ett mycket trevligt bemötande. Vi på Enskede IK är mer än nöjda med helheten. Läs mer
  • Christel H skrev om Materiet
    Bra bemötande från start med snabba svar per mail. Catering för 75 personer inkl personal. Mycket uppskattad mat. Läs mer
  • Reformklubben I Stockholm Kb skrev om Materiet
    Vi har anlitat Garant för en hel arena i Almedalen med massvis med olika seminarier där maten skulle serveras en mängd olika omgångar (tidpunkter) och stora leveranser. Maten var otroligt god, och det var inte en enda försening på hela veckan och då var det MASSOR av olika leveranser och tider. Lägg till då att det är svårt att komma fram i Almedalen. Garant var leverantör till en annan av våra underleverantör hos oss och vi har haft ett tydligt önskemål mot vår underleverantör att de använder Garant framöver. Jag har också rekommenderat Garant till flera andra vid förfrågningar och om vi får chansen att jobba ihop i år igen kommer samarbetet att ske ännu smidigare eftersom vi har erfarenhet av att jobba ihop nu på just den arenan. Läs mer
  • Linnea N
    Linnea N skrev om Materiet
    Vi har anlitat Garant catering ett flertal gånger till olika firmafester och är extremt nöjda med kvalitén på maten och den service vi fått från företagets anställda. Läs mer
  • John F skrev om Materiet
    Not good. I will not be using them any more based on the lack of flexibility. We had probelms with our contract bill system but were unwill and unhelpful with trying to come to a solution. So they have lost a clinic that has used their services for many years and clearly don't value loyal customers. Läs mer
    2018-01-22 Stefan B svarar John F
    Hi John.
    Thank you for taking the time to leave a reference.

I have been looking at the order you refer to. The order was made to Karolinska Institutet and you then contacted us because you wanted the bill to be redirected to Karolinska Universitetssjukhuset. We then explained that all orders to Karolinska Universitessjukhuset has to be made in Clockwork, Karolinska's order system. This is due to Karolinska's own rules. Since they have a separate contract with us (hence other prices and regulations in comparison to all our other customers), we are not allowed to direct a bill to Karolinska that has not followed these regulations.
    I hope this information clarified for you that, in this case, there was unfortunately nothing we could do. If you want to order from us in the future, it is important to remember that if Karolinska is the paying customer, there are certain procedures that has to be followed.
  • Bandling & Partners Ab skrev om Materiet
    Tillmötesgående och bra service, trevligt bemötande och god mat med hög kvalité Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Materiet
    Bästa Cateringpartner man kan tänka sig! Toppservice och kvalitet rakt igenom! Läs mer
  • Pineberry skrev om Materiet
    Fantastisk mat, bra service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Bra bemötande. Punktligt leverans.Uppdukningen var inte särskilt genomtänkt för > 100 personer, borde duka så att man kan ta från två/fyra (frambaksida av bord) håll. För lite mjölk.
    Lunchsalladen var dåligt genomtänkt. Cesarsallad med räkor, stekt fläsk, ost och brödkrutonger. Gott men varken glutenintoleranta, vegetarianer, skaldjursallergiska, laktosintolleranta eller de som inte äter fläsk kunde äta. Det räckte inte till med sallader för de som angett allergi och de som inte sagt innan något fick gå till Pressbyrån. Vi bestämde att köket fick fria händer med sallader eftersom det var för 140 personer men jag kunde inte tro att det skulle bli en så korkat att i princip ingen med någon typ av allergi skulle kunna äta.
    Ska vara mer noggrann när jag beställer nästa gång.
    Brukar ofta beställa blandade ostfrallor men får nästan alltid hälften med ost och skinka. Inte ok då det är väldigt många som inte äter skinka och när många ska äta så hinner ostfrallorna ta slut innan de som inte äter skinka kommer fram till bordet.

Otroligt krångligt beställningsförfarande när man beställer från sjukhuset i samma system som är designat för att beställa sprutor och plåster. Tar lång tid och blir nästan alltid fel så att jag måste börja om. Om jag ska beställa catering till en kurs som håller på en dag med förmiddagskaffe, lunch och eftermiddagskaffe måste jag upprepa antal personer, allergier, lokal, kostnadsställe mm tre gånger Ovanstående beställning gjordes via telefon vilket ju är mycket enklare. Läs mer
    2018-01-21 Stefan B svarar Svensk Traumatologiska Förening
    Hej,

Tack för att du tagit dig tid att lämna en rekommendation. Vad tråkigt att höra att er leverans inte blev som det varit tänkt. Det är svårt för oss att nu i efterhand undersöka vad som gått fel med specialkosten till er beställning. Alla som anmält specialkost ska givetvis alltid få mat anpassad efter allergi. Vi ber om ursäkt om så inte var fallet denna gång!

Vi kommer noga att gå igenom med alla våra chaufförer och personal hur en leverans dukas upp på bästa sätt. Detta är såklart extra viktigt vid stora beställningar.

Vad gäller Karolinskas beställningssystem håller vi helt med dig. Det skulle underlätta mycket även för oss om ni fick beställa på annat sätt, exempelvis via mail eller telefon. Det är dock Karolinskas regler att alla beställningar måste gå via Karolinskas inköpssystem, vi får inte ta emot beställningar på annat sätt. Vi har förstått att ert inköpssystem är krångligt att beställa catering via, men vi måste hänvisa alla frågor och synpunkter gällande Karolinskas beställningssystem till Karolinska. I ert system ska det finnas en produkt som heter "halvfralla med ost" och en produkt som heter "halvfralla med ost/skinka". Om du beställer den artikel som heter "halvfralla med ost" kommer det endast att levereras ostfrallor. Be gärna någon som har hand om inköpssystemet på Karolinska om hjälp så att din beställningar blir korrekt lagda och du får önskade produkter levererade.

Vi hoppas att våra svar är dig till hjälp och att vi får möjligheten att bistå med catering igen!
  • Minds Unlimited skrev om Materiet
    Riktigt bra julbord, vällagat och gott, rekommenderas! Läs mer
  • Jan L skrev om Materiet
    Mycket kompetenta och pålitliga är
    Ni ,som vi har konstaterat många
    gånger.Stort tack för att ni bryr Er
    om cancersjuka barn.

Med vänlig hälsning
    Jan Fagerberg / Orienmattsälskapet
    Pazyryk Läs mer
  • När det gäller bufféer till större möten, mingel så är maten väldigt god. Servicen är också bra.
    När det gäller att beställa mat till möten så är utbudet lite för litet, man får samma sallader "hela tiden". Läs mer
    2018-01-19 Stefan B svarar Afa Sjukfösäkrings Aktiebolag
    Hej AFA,
    Tack för er recension. Hur stort skulle utbudet behöva vara för att ni skulle känna att ni kan få varierad kost?
  • Rosie-marie J skrev om Materiet
    Jag är mycket nöjd med bemötandet när jag var i kontakt med er.Smörgåstårtan jag beställde var mycket omtyckt av alla Läs mer
  • Sf Anytime Ab skrev om Materiet
    Snabba på återspel.
    Prisvärda,.
    Hög servicenivå och mycket bra kvalitet.
    Använder dem återkommande. Läs mer
  • Axiell Sverige Ab skrev om Materiet
    Catering av förmiddags och eftermiddagsfika Läs mer
  • Västerbottens Läns Landsting skrev om Materiet
    Kontakter, bemötande och process fungerade bra.
    Mat och dryck kom i tid och smakade utmärkt. Läs mer
  • Jakob G skrev om Materiet
    Bra service när jag skulle beställa Wraps till en Workshop och såklart väldigt goda Wraps, både med kött och utan. Läs mer
  • Go Gotland Ab skrev om Materiet
    Vi på GoGotland AB är super nöjda vårt samarbetet med Garant Caterings under Almedalsveckan 2017. Våra kunder fick specialanpassade menyer under mingel och middagar som träffade 100% rätt. Leveranssäkerheten, kommunikationen, personalen och produkterna var 10 poäng och vi hoppas på att stärka samarbetet under 2018! Läs mer
  • Sandra M skrev om Materiet
    Gott, smidigt, enkelt och mycket trevligt samarbete! Läs mer

Bästa cateringfirmorna i Stockholm:

Vatthagsvägen 13, 19452, Upplands Väsby