Spanjorskan

4 245
Snittbetyg
4.0

Om företaget

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad...

4245 omdömen om Spanjorskan

Sedan starten hos Reco 2017

Visar 4245 omdömen med 4.0 i snittbetyg
Christian J
Skrev om Spanjorskan

Supergott, trevlig miljö och trevlig personal!

Mikael L
Skrev om Spanjorskan

Trevlig atmosfär men dålig service, merparten av personalen ville inte varken serva eller prata med oss. Totalt noll kärlek till sina gäster tyvärr. En del av maten var också under all kritik, musslorna och tonfisken var bland de sämre vi ätit och att det serveras i en konservburk kändes väldigt trött och billigt.

Johan T
Skrev om Spanjorskan

Fantastiskt goda tapas, mysig lokal och trevlig personal. Vi kommer att komma tillbaka.

Maria G
Skrev om Spanjorskan

Härlig miljö, uppmärksam och omtänksam personal. Åt Amexmenyn, helt ljuvlig mat och fantastiskt vin!

Wallen A
Skrev om Spanjorskan

Bra bemötande! Bra mat ! Vilket vi förväntade oss. Lite dyra viner! Trevligt och bra tempo i serveringen. Borden små för all mat man vill äta😅

Alexander 0
Skrev om Spanjorskan

God mat och god service. Rekommenderas!

Ann-charlott J
Skrev om Spanjorskan

Jag blev tipsad av min dotter att gå dit, hon brukar ha koll på bra ställen. Vi blev väldigt trevligt bemötta och både mat o dryck var till belåtenhet. Sardinerna i olja och tartaren var otroligt gott. Vi satt på den mysiga uteverandan, vilket kan rekommenderas så här års. Gå dit!

Jenny W
Skrev om Spanjorskan

Trevlig och mysig restaurang med fantastisk mat och trevlig personal.

Jörgen E
Skrev om Spanjorskan

Bra upplevelse och trevlig personal. Goda tapas. Skönt häng i lite stökig miljö. Rekommenderas.

Monica B

Trevligt bemötande av personalen

Kåre P
Skrev om Spanjorskan

Bra å god mat. Fick tyvärr in hela bordet med tapas precis när Vi fått vår aperitif.

Elin B
Skrev om Spanjorskan

Mycket god mat och trevlig personal. Går gärna dit igen.

Håkan A
Skrev om Spanjorskan

Spanskt på ett väldigt bra sätt. Kan varmt rekommenderas!

Elisabet S
Skrev om Spanjorskan

Trevlig personal men ouppmärksam och missade beställningar. Fick fråga flera gånger och bordet bredvid fick inte alla maträtter som ingick i avsmakningsmenyn. Maten ok men inte mer än så, lite för simpel. Mysig miljö men inte en restaurang som jag besöker igen.

Per L
Skrev om Spanjorskan

Superb service under hela kvällen, God mat som alltid! Vi kommer tillbaks😃

Pirjo H
Skrev om Spanjorskan

Tyckte tyvärr att maten inte var något särskilt, tog pluman som var överstekt och smakade mest fläskstek ☹️ personalen kändes stressad och likgiltig, kommer inte att besöka Spanjorskan igen

Lennart J
Skrev om Spanjorskan

Bra o vänligt bemött samt att personalen "såg" och tackade för besöket när man tackat för sig

Hanna L
Skrev om Spanjorskan

Trevlig personal men maten kändes lite underväldigande. Smakerna var inte så intressanta och en rätt, en ravioli, var både utifrån konsistens och utseende ganska oaptitlig.

Jyri L
Skrev om Spanjorskan

Vi blev rekommenderade en smakmeny för Amex! Första halvan var helt ok andra halvan var katastrof, en hamburgare med slarvig tillagad potatis och me fattiga riddare som dessert! Tummen ner helt enkelt. Gå inte på denna fälla som tydligt tagits fram för att maximera restaurangens vinst med billiga råvaror på bekostnad av gäst tillfredsställelse!

Kimberly S
Skrev om Spanjorskan

Har en del allergier åter igen frågade igen som sist, servitören sa att han skulle kolla upp maten med köket sedan kom maten ut utan någon uppdatering annars var det bra.

Maria P
Skrev om Spanjorskan

Maten va riktigt dålig. Ingen finess, simpelt men framförallt inte gott. Lång väntetid mellan serveringarna. Kom via amex och åt rekommerad meny.

Djengawar H
Skrev om Spanjorskan

Bemötandet var väldigt autentisk. Stället levde upp till våra förväntningar med den spanska stämningen. Blev dock lite konstig i magen tror att det var pga scharktallriken. Rekommenderar deras GT, den var suverän!

Kristina B
Skrev om Spanjorskan

Personalen var mkt trevlig och välkomnande. Läckra tapas och god sangria. En del tapasportioner var oväntat stora.

Linnea L
Skrev om Spanjorskan

Maten var sådär. Smakade inte så mycket och man fick väldigt lite.

Rita A
Skrev om Spanjorskan

Superbra bemötande. Trevlig och service inriktade personal. Allt var mycket gott- från deras sommar sangria- riktigt gott med cava och gin samt frukter- till den fantastiska lammkotletter. Dessutom var dem väldigt hänsynstagande och såg till att jag fick ett bord där ingen hund skulle finnas o vår närhet- då jag är pälsallergiker. Rekommenderar!

Petronella M
Skrev om Spanjorskan

Uppriktigt tycker jag detta är en provocerande fråga att få, då restaurangen ivar stängd då vi anlände trots att jag hade en bekräftad bordsreservation. Det minsta man kunnat förvänta sig var att de hörde av sig innan och informerade om det. Spanjorskan levde alltså inte på något sätt upp till våra förväntningar.

Sara L
Skrev om Spanjorskan

Trevlig personal och överlag god mat. Lite blandad kvalitet på maten och flera rätter kom ut redan innan fördrinken vilket gjorde det lite stressigt. Men trevlig uteservering och många rätter höll hög kvalitet.

Sandra N
Skrev om Spanjorskan

Spanjorskan har länge varit en favorit, men efter att inte varit där på ett tag var detta besök en besvikelse. Rörig servitör som glömde min mat, trots påpekande. Övriga sällskapet fick mat. Vid flera tillfällen kom det mat till vårt bord som vi inte hade beställt. När vi skulle betala fick vi påpeka att jag inte fick ngn mat. Servitören sa typ ”men du har ju ätit bläckfisk”…det var en annan i sällskapet som åt. En annan servitör erbjöd att beställa in mat åt mig lite snabbt och bjuda på den, men då var ju sällskapet...

Fredrik A
Skrev om Spanjorskan

Trevligt bemötande men därefter ouppmärksam personal som mest pratade med varandra i baren. Hade höga förväntningar på maten och de infriades. Mycket lång väntetid mellan att förrätt serverades och huvudrätt kom in som kompenserades av att de bjöd på efterrätt och kaffe. Summa, trevligt ställe som skulle vara riktigt bra om servicen fokuserades

Katarina W
Skrev om Spanjorskan

Härlig personal med och service, maten var supergod och vi hade en fantastisk kväll på Spanjorskan

Arash E
Skrev om Spanjorskan

Jättebra kontakt vid bokning och samtlig personal. Bokade en hel spädgris. Grisen i sig var riktigt bra. Men vår servitör var oklar och vi förväntade oss att spädgrisen skulle servera ca 5-7 personer inkl. tillbehör (efter att ha frågat vid bokningen). Vi var fyra personer och köttet räckte absolut men vi fick alla bara en halv bakpotatis var, vilket var extremt lite mat..... när vi fick frågan om det var bra berättade vi att köttet var jättebra, men det var extremt snålt med tillbehör och vi hade velat ha mer potatis...

Nicole W
Skrev om Spanjorskan

SÅ gott och trevligt allting, och toppenpersonal som förgyllde vårt födelsedagsfirande med sång. Supernöjda!

Johan D
Skrev om Spanjorskan

Väldigt trevlig personal och fantastisk god mat. Väldigt prisvärt

Charlotte F
Skrev om Spanjorskan

Trevlig personal, bra service och goda små rätter!

Cecilia S
Skrev om Spanjorskan

Mycket gott, bra service och fin miljö.

Helene B
Skrev om Spanjorskan

God mat och variation, trevlig personal

Ulf J
Skrev om Spanjorskan

Bra mat, mycket bra vin och exemplarisk servitör.

Dorota C
Skrev om Spanjorskan

Maten var god men servicen desto sämre. Servitören glömde att servera en rätt till oss, frågade inte om vi var nöjda med maten och visade inget intresse för oss. En restaurangupplevelse är inte bara maten, det är servisen, atmosfären och att sätta gästen i centrum.

Camilla B
Skrev om Spanjorskan

Bra mat och trevligt bemötande. Men vi uppmanades att lämna bordet tidigare än vad bokningen gällde.

Suzana M
Skrev om Spanjorskan

Bra utbud av mat och härlig atmosfär!

Anders L
Skrev om Spanjorskan

Bra service, trevlig och kunnig personal. Och god mat!

Sven-olof J
Skrev om Spanjorskan

Gott, trevligt och bra personal

Katarina R

Maten!!! Är fantastisk ! Härlig service

Nicole F
Skrev om Spanjorskan

Härligt ställe, inte högljutt men ändåe en festlig stämning! Gambasrätten var lite smaklös annars var allt annat väldigt gott!

Charlie H
Skrev om Spanjorskan

Hade väldigt höga förväntningar men tyvärr var det katastrof. Fick vänta över 1 timme på maten, över 40 minuter för en öl, och servicen var överlag väldigt dålig. Besviken

Nikolas T
Skrev om Spanjorskan

Maten var bra men inget speciellt, den skiljde sig inte från andra ställen på något vis. Servitören tog väldigt lång tid på sig att städa undan efter vi ätit, och det var en av rätterna vi inte fick.

Björn F
Skrev om Spanjorskan

Super service, trevlig personal som gjorde allt för att vi skulle trivas.

Charlotte H
Skrev om Spanjorskan

Trevlig service och goda tapas.

Veronica N
Skrev om Spanjorskan

Dålig service, små portioner. Fick vänta länge mellan rätterna. Små bord.

Gustaf K
Skrev om Spanjorskan

Bra mat och trevlig personal, överlag en väldigt positiv upplevelse.

Filtrera omdömen