Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka en ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Öppet just nu
Mån-Ons: 11:30-00:00
Tor-Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 104 kunder tycker om Spanjorskan

• Joanna H
    Joanna H skrev om Spanjorskan
    Restaurangen var trevlig och hade god mat, men när man kommer 8 personer en lördagkväll och får höra att man har två timmar att äta middag på så blir det en stor besvikelse. Vi hade knappt ätit upp huvudrätten när vår tid var ute men tack vare vår trevliga servitris så kunde vi sitta kvar, beställa mer vin och även efterrätt och kaffe. 2 timmar kanske funkar om man är en familj alt. 4 personer men inte åtta som vill ha en helkväll...
  • Sara K
    Sara K skrev om Spanjorskan
    God mat, bra service. Lite överprisat.
  • Mia F
    Mia F skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal! God mat.
    lite svårt att förstå vad man bokade på hemsidan. Ville bara boka bord kl 17 för 6 personer för att äta lite av varje. Tydligen blir det nån fiesta-meny automatiskt. Inte bra.
  • Maria H
    Maria H skrev om Spanjorskan
    Trevlig resturang lokal.
    Stressade serveringspersonal , fick be om tallrikar för att kunna äta våra tapas.
    För få servitriser eller!
    God mat!
  • Emilia Å
    Emilia Å skrev om Spanjorskan
    Super bra stämning när vi kom in. Riktigt proffsig och främst trevlig personal - maten var någonting utav det bästa jag ätit.
    En utav Stockholms absolut bästa krogar - hand down.
    Precis vad vi behövde.
  • Lars B
    Lars B skrev om Spanjorskan
    Väldigt ojämn mat. Från toppklass till botten.
    Orutinerad personal.
    De har lite att jobba på, men det kan nog bli bra!
  • Xiao H
    Xiao H skrev om Spanjorskan
    Vi hade en fin lunch på spanjorskan. Härligt bemötande i dörren och bra service. Jag besöker gärna spanjorskan igen
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Spanjorskan
    Toppen. Grym service och bra mat. Lite för lång väntetid på bord som jag hade bokat men det kompenserades med bubbel.
  • Sara S
    Sara S skrev om Spanjorskan
    Kändes oss väldigt välkomna från första stund tack vare ett stort leende på alla i personalen. Personligt och proffsigt bemötande plus väldigt god mat!
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande. Bra service. Mycket ojämn kvalité på mat. Vissa rätter fantastiska, andra undermåliga. Dålig info om typen av rätt.
  • Maja N
    Maja N skrev om Spanjorskan
    Tyckte de var helt fantastiskt. Trevlig personal och bra mat
  • Camilla P
    Camilla P skrev om Spanjorskan
    Trevlig stämning och den sotade calamarin och mjölkkon var fantastiska. Vi satt vid bord nära baren och fick skrika till varandra. Servitrisen verkade servera bröd till borden omkring, men vi fick inget. Paellan var inte god, saknade viktiga smaker. Efterrätten, glass, hade smält när vi fick den 30-40 minuter efter beställning.
  • Connie R
    Connie R skrev om Spanjorskan
    Utmärkt service. Dagen rätt välsmakande. Lite väl hög ljudnivå i lokalen när det var mycket gäster.
  • Marlene H
    Marlene H skrev om Spanjorskan
    Dålig attityd från restaurangchef, snorkig attityd
  • Anki R
    Anki R skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande. God mat. Mysig, varm inredning.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Spanjorskan
    Vänligt och proffesionellt omhändertagande.Servisen snabb och trevlig. Den valda maten god och vällagad och levererad i gemytlig och ganska ljudlig miljö. Inte plats för tyst samtal då ljudnivån är relativt hög, doch positiv anda!!
  • Maria G
    Maria G skrev om Spanjorskan
    Hej ,
    Vi har hört så mycket om stället.
    Vi firade en person i sällskapet, maten var verkligen god .
    Något sämre var det med servicen på restaurangen.
  • Ingemar A
    Ingemar A skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan bjöd på en underbar kväll och en fin matupplevelse. Förträffliga viner, och servicen var omtänksam, glad och kunnig.
  • Marianne B
    Marianne B skrev om Spanjorskan
    Vänligt men med ointresse. Oproffsigt.
  • Rebecca W
    Rebecca W skrev om Spanjorskan
    Sååå himla vällagat och gott! Hit går jag absolut igen och igen.
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Spanjorskan
    Härligt stökig/nära stämning
    Trevligt mottagande
    Bra service
  • Erik B
    Erik B skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande, bra service och bra mat
  • Lena M
    Lena M skrev om Spanjorskan
    Kaxigt mottagande av hovmästaren vilket fick oss att känna oss lite illa till mods. Frågor kring vin och meny möttes av arroganta kommentarer och nonchalanta svar. Bläckfisken var så seg att den lämnades så gott som orörd, trots påtalande ingen förståelse från personal eller förslag på kompensation. Hela sällskapet var överens, vi kommer inte gå hit igen.
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande.
    Snabb service.
    Tyvärr köttet massor med fett. Hälften inte ätbart.
    Efterrätt ok.
  • Sara L
    Sara L skrev om Spanjorskan
    Fräscht och trevlig atmosfär. Smakrika, fantasifulla tapasrätter med en fin smaksammansättning. God service men något hög ljudvolym.
  • Richard H
    Richard H skrev om Spanjorskan
    Grym mat.
    Grym vinlista, kanske lite svår att förstå för gemene man.
    Bra service.
  • Arne L
    Arne L skrev om Spanjorskan
    Bra service , dålig info om maten i menyn.
    På tok för dyra viner.
  • Axel P
    Axel P skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt! bra mat, stämning och helhetupplevelse!
  • Elin F
    Elin F skrev om Spanjorskan
    Maten var inget särskilt med tanke på priset. Alldeles för ljust i restaurangen, saknade myskänslan. Personalen gjorde inte det lilla extra för upplevelsen. Hade höga förväntningar men de möttes inte alls.
  • Mia R
    Mia R skrev om Spanjorskan
    bra service, trevlig personal.
    men hade förväntat mig bättre, fräschare mat och trots att vi åt många rätter blev vi inte riktigt mätta. Inte riktigt värt pengarna tyvärr.
  • Christina T
    Christina T skrev om Spanjorskan
    trevlig personal men alldeles för dyrt men gott går nog ej dit igen pga av den dyra nota, 165 för en dl vin är för mycket
  • Peter S
    Peter S skrev om Spanjorskan
    Bra ställe med god mat och bra viner från Spanien
  • Lesley L
    Lesley L skrev om Spanjorskan
    Good service and nice atmosphere but unfortunately the food was a serious disappointment and the menu a struggle. Surprised not to see some Spanish classics - manchego, serrano ham - on the menu.
  • Per I
    Per I skrev om Spanjorskan
    Det är för trångt. Dessutom är menyn lätt obegriplig. Personalen är trivsam o kämpar på. Vem kom på idén att sätta priset per par? Varför komplicera o göra allt så märkvärdigt? Lär av 38:an. För dyrt. För varmt. För trångt. För konstig meny. Men kul eftersom jag inte är delägare o egentligen behöver bry mig.
  • Helen L
    Helen L skrev om Spanjorskan
    God mat, trevlig service men mottagandet en katastrof. Kvinnan som tog emot såg oss inte i ögonen, mumlade, slängde menyerna på bordet och sa"ni har bordet till kllockan 8".
    Vi bara gapade o blev förbannade. Vi hade lätt kunnat gå därifrån. Man kan inte ha så kasst bemötande. Vi var 4 pers kl 17.30. Tveksamt om vi går dit igen.
  • Johan K
    Johan K skrev om Spanjorskan
    Var en bra upplevelse, men lite dyrt. Fick ingen dryckesmeny utan bara ett vinförslag. Nu var vinet gott, men dyrare än vi tänkt.
    Dålig info om maten, stämde inte med servisens förklaring.
  • Karin D
    Karin D skrev om Spanjorskan
    Fick bra hjälp när vi skulle beställa. Servitrisen var dock inte lyhörd gör att vi ville ha paella för 3 personer och tyckte att vi skulle bli mätta ändå, vilket vi inte blev, men efter några extra rätter blev vi det. Det var god smak på riset i paellan men väldigt lite skaldjur i förhållande till hur den beskrevs i menyn. Nästan bara bläckfisk som var lite seg. Vi kunde inte heller få en kräftstjärt till för att enklare kunna dela den på tre. Servitrisen tappade använda bestick på en gäst utan att be om ursäkt. Sammanfattningsvis blev vi besvikna och kommer inte att rekommendera spanjorskan.
  • Alf B
    Alf B skrev om Spanjorskan
    Helt perfekt, service, mat alktihop!
  • Anna R
    Anna R skrev om Spanjorskan
    Varmrätten var fantastiskt god. Lite konstigt dock att man inte får bröd till maten. Det brukar man alltid få till "tapas"
    Efterrätten var inte så god. Hade högre förväntningar.
  • Eva N
    Eva N skrev om Spanjorskan
    Bra bemötande hela kvällen. Mysig lokal. Alldeles för dyra tappas. Tror inte att jag kommer tillbaka en tredje gång.
  • Anders C
    Anders C skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande!
    Första besöket var bäst!
    Även andra var bra.
    God mat!
  • Göran G
    Göran G skrev om Spanjorskan
    Bra o snabbt bemötande. Positiv och snabb. Maten (lunchen) smakrik och god. Kaffet dyrt
  • Annika S
    Annika S skrev om Spanjorskan
    Maten mkt god! En tämligen enkel cava f 130 i dyraste laget!
    Bemötandet stor förbättringspotential!!
    Ringer om bokningen fr 17.00 o säger vi kommer ca 17.30 och lämnar som avtalat 19"Nej går det är en sån stor meny att gå igenom- är jag kunden eller? när vi sen kommer som avtalat får vi vänta i baren trots färdig bord vilket vi givetvis protesterade emot! när vi beställt våra olika bläckfiskrätter -ngt mera??-vi avvakar säger vi- " ni kommer inte bli mätta på dem"... Förlåt m det har inte personalen med att göra!Jag och nitt sällskap har varit på korgar runt världen som de flesta bara kan drömma om och vet väl vad god service bör vara Tyvärr är Spanjorskan ej i närheten av den kategorin.Går vi dit igen... nja kanske f den goda bläckfisken men nej tror ej och kommer att berätta för vänner o bekanta om v upplevelse.
  • anna H
    anna H skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan nådde INTE upp till våra förväntningar.
    Personalen nådde inte heller upp till våra förväntningar.
    Miljön var helt ok men inte topp. Det saknades ett varmt bemötande.
    Maten var helt ok men den omtalade Paella var inte god!!
    Den gjorde oss mest besvikna.
    Vi saknade det gula saffrans riset och den mer traditionella smaken. Den här var brunfärgad med endast smak av rökig halvfabrikat korv som satt i hela kvällen.VI har aldrig ätit en rökig Paella.
    Pata Negran var jättegod. Den tunna skivade bläckfisken satt fast som om den tagits ur direkt från ett fryst paket, men smaken var god lite udda bara med koriander till som tog upp smaken.
    Desserten, Lavendelglass med maräng var god.
    Slutligen alldeles för dyr nota för den mat som serverades.
    Vi kommer troligen inte att återvända på ett tag eller rekommendera Spanjorskans Paella.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal om än kanske inte så pålästa !!
    Ojämn matkvalitet, från segaste seg ena dagen till fantastisk rostbiff! :-)
    Kanon miljö och trevligt !
  • lena m
    lena m skrev om Spanjorskan
    Väldigt trevligt och gott, även om köttet var lite segt vi åt dagens lunch. Kommer gärna tillbaks, segt kött kan ju vara Sn engångsföreteelse
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Spanjorskan
    Underbar mat, vin och personal, en jättehärlig upplevelse!! Verkligen som att åka till riktiga Spanien. Härligt med en helspansk meny. Det enda jag har att anmärka på är att ljudnivån i lokalen var VÄLDIGT hög och bullrig så även fast vi bara var 4 pers i sällskapet och det inte var fullt i restaurangen hörde vi knappt vad vi sa.
  • ICON, Erica L
    ICON, Erica L skrev om Spanjorskan
    Mysigt ställe, grym atmosfär med trevlig personal och otroligt god mat. Kommer tillbaka igen snart!
  • Pernilla R
    Pernilla R skrev om Spanjorskan
    Besökte Spanjorska tillsammans med min kompis. Vi åt snacks och varsin huvudrätt. Både menyn och dyckeslistan var spännande, lagom omfattande och okej prismässigt. Maten var mycket god. Vi fick mycket bra och trevlig service. Miljön var mysig. Vi är helnöjda och kommer att återkomma till restaurangen.
  • Sten E
    Sten E skrev om Spanjorskan
    Kanon mat och bra och trevlig personal.

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm