Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Ons: 11:30-23:00
Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 630 kunder tycker om Spanjorskan

• Sara F
    Sara F skrev om Spanjorskan
    Maten var helt ok. Trevlig uteservering. Tyvärr ingen toppservice trots ganska få gäster när vi var där. Vi fick inte in maten samtidigt utan en av oss fick sitta utan ett bra tag utan mat. Läs mer
  • Veronica D
    Veronica D skrev om Spanjorskan
    Very good charcuterie! Nice decor! Welcoming crew,
    So I enjoyed my lunch with a friend! Läs mer
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande av personalen och god mat till ganska rimliga priser. Kommer att äta där igen. Läs mer
  • viktoria R
    viktoria R skrev om Spanjorskan
    Superbra lunch till bra pris! Trevlig service! Läs mer
  • Bodil E
    Bodil E skrev om Spanjorskan
    Mkt god mat riktigt spanskt mkt trevlig servitör jättebra bordsplacering en egen soffhörna. Ganska dyrt. Lång väntan. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Spanjorskan
    Härlig miljö, trevlig personal, god mat, rimliga priser... perfekt för en trevlig kväll! Läs mer
  • Elenor K
    Elenor K skrev om Spanjorskan
    Maten var ok inte mer. Men en middag med ett stort gäng som hela tiden stod vid vårat bord och desdutom satte ner sitt glas på vårat bord. Åt maten och gick därifrån fortast möjligt Läs mer
    2018-05-19 Bockholmengruppen svarar Elenor K
    Hej Elenor,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans!

• Malin T
    Malin T skrev om Spanjorskan
    Hej!
    Vår middagsupplevelse på Spanjorskan var helt toppen! Bra tapas, charmig och mycket bra service. Trevlig stämning. Om jag ska försöka vara kritisk mot någon enda sak så tycker jag att bbq kycklingvingarna var nog så salta. I övrigt var allting perfekt. Och då testade vi ändå cirka 15 rätter! Så härligt. Fem gafflar av fem möjliga. Läs mer
  • Marie-Louise S
    Marie-Louise S skrev om Spanjorskan
    Portionerna var i minsta laget. Bryggkaffet var uselt men cappuccinon som jag fick i stället helt OK. Brödet väldigt gott och maten ganska bra (kycklingen något torr men god smak). Servicen bra. Läs mer
  • Marie G
    Marie G skrev om Spanjorskan
    Fantastisk tapas middag, med gott vin och trevlig service. Läs mer
  • Ina E
    Ina E skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt god mat & Service man blir glad av! Läs mer
  • Sotirios N
    Sotirios N skrev om Spanjorskan
    Underbar miljö! Grym service! Läs mer
  • Carina G
    Carina G skrev om Spanjorskan
    Väldigt trevlig å tillmötesgående personal. God mat å dryck. Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Spanjorskan
    Bra bemötande och service, trevlig uteservering. Önskat det funnits värmelampor då vädret inte är helt att lita på.
    Middag med tappas och vin. Bra vin men en del tapasen var under förväntan. Majsen var jättegod men ex tortillan var inte helt klar. Bra meny men öka på smak och /eller tillagningen av tapasen. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Spanjorskan
    Trevlig atmosfär, trevlig personal och goda tapas. Bra utbud av viner, många producenter och årgångar man annars ser väldigt sällan. Hit kommer jag igen, Rekommenderas Läs mer
  • Christofer A
    Christofer A skrev om Spanjorskan
    Vi köpte olika tapas rätter plus några mellanrätter.

Sammanfattning är att det var helt okej. Inte mycket mer än så vad gäller maten.
    Cavasangrian var god. Läs mer
  • Eivor H
    Eivor H skrev om Spanjorskan
    Vi åt mat där och det var toppenservice. Glad personal fast vi var två glutenallergiker så gjorde dom allt för att tillmötesgå oss. Läs mer
  • Annika O
    Annika O skrev om Spanjorskan
    Tapas utöver det vanliga. Supernöjd med både mat och service. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Spanjorskan
    Ok mat
    Service sidådär - mästrande ton Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om Spanjorskan
    Vi var på middag för 2 personer. Åt en blandning av Tapas och förrätter. De hade lagom antal att välja på och det finns verkligen något för alla smaker. Fin vinlista och bra service med bra rekommendationer. Läs mer
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Spanjorskan
    Trevligt och gott men inget extra extra! Vissa rätter ganska små. Läs mer
  • Anna-Karin R
    Anna-Karin R skrev om Spanjorskan
    Goda tapas och fantastisk service gjorde detta till en toppenkväll. Läs mer
  • Melinda O
    Melinda O skrev om Spanjorskan
    Maten kom in efter ca fem minuter så blev väldigt tveksam angående om maten ens tillagas på beställning? Vidare var maten inte varm. Köttet och tortillan var kall. Beställde sedan churros som också var kall. Dessutom var en hel del på menyn slut eller nästan slut - vilket är väldigt konstigt med tanke på att klockan bara var halv åtta. Läs mer
    2018-05-09 Bockholmengruppen svarar Melinda O
    Hej Melinda,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! När det kommer till tillagningen av maten så kan vi lova att allt lagas på beställning. Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans!

• hella s
    hella s skrev om Spanjorskan
    Ganska lång väntan på att få beställa.
    Åt dagens lunch, helt ok.
    Trevlig personal. Läs mer
  • Sabine J
    Sabine J skrev om Spanjorskan
    Bra service och god mat, vi åt tapas rätter.
    Fin miljö, lite högljutt Läs mer
  • Marcus Ö
    Marcus Ö skrev om Spanjorskan
    Trevlig lokal med härlig stämning. Bra mat och bra upplägg med fiestamenyn för större sällskap. Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och fick bra tips om hur vi borde beställa tapas så att det fungerade för oss alla. Vi åt gott och alla var nöjda Läs mer
  • Cajsa L
    Cajsa L skrev om Spanjorskan
    Maten var väldigt god och bra storlek på portionerna. Härlig lokal att vistas i och trevlig personal. Läs mer
  • Lotta M
    Lotta M skrev om Spanjorskan
    Trevlig och tillmötesgående personal.
    Beställde tapas och bad servitrisen göra en meny.
    Maten ok, hade högre förväntningar, kändes som om att man försökt göra crossovers med tapas och inte riktigt lyckats.
    Kändes inte helt genuint. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Spanjorskan
    Vi hade en superduktig servitris som gjorde hela besöket, kvinnan med den brittiska accenten var top-notch!
    Jättefin paella dock något liten för två men ok. Verkligen värt ett besök! Läs mer
  • Anna-Karin K
    Anna-Karin K skrev om Spanjorskan
    Utsökt mat och dryck i kombination med en mycket trevlig och tillmötesgående personal. Jag kan varmt rekommendera restaurangen i sin helhet liksom dess välsmakande fiestamåltid! Läs mer
  • Caroline d
    Caroline d skrev om Spanjorskan
    Vi var där tidig eftermiddag för att fira min 35-årsdag, personalen körde ut oss trots att lokalen var i princip tom. Först skulle vi få sitta till 17.30, sen ändrade de sig till 17.

För stt få oss att gå till slut kom personalen och klappade i händerna. KLAPPADE I HÄNDERNA. Så otroligt oförskämt. När en annan gäst såg detta reste hon sig och lämnade sitt bord och sa att hon inte tänkte äta där när hon noterat detta beteende. Absurt!

Maten smakade absolut ingenting, det var en spansk potatisomelette där potatisen fortfarande var rå och som helt saknade salt och smak.

Vi som var där arbetar på ett stort kontor i närheten och kommer inte gå tillbaka.

Kontaktuppgifter:

0733-185881

cdw@oscarproperties.se Läs mer
    2018-05-09 Bockholmengruppen svarar Caroline d
    Hej Caroline,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Vi beklagar över att det blev missförstånd över tiderna och orsaken till att det ändrades till kl.17 var mest för att barnvagnarna var tvungna att flyttas på. Beteendet med att man "klappar" händerna åt er får absolut inte hända och vi har pratat med personen i fråga, det kommer inte att upprepas. Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans så vi kan få visa oss från vår bästa sida!

• Caroline M
    Caroline M skrev om Spanjorskan
    Restaurangen har god mat och trevlig service. Läs mer
  • Linda A
    Linda A skrev om Spanjorskan
    Vi var på brunch och det som erbjöds var utomordentligt gott. Mer smårätter på menyn att dela hade varit bra. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Spanjorskan
    Supergod mat, trevlig personal och bra priser, kommer tillbaka snart! Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Spanjorskan
    Beställde olika tapasrätter som var fantastisk goda och service var super bra! Jag kommer absolut gå dit igen Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Spanjorskan
    Mysigt ställe och goda tapas, bra cava! Läs mer
  • Emil L
    Emil L skrev om Spanjorskan
    Vi åt goda tapas, drack gott vin och hade en mycket trevlig kväll. Trevlig personal, härlig stämning och mysiga lokaler. Rekommenderas! Läs mer
  • Andras K
    Andras K skrev om Spanjorskan
    Supertrevlig personal, lite varierande kvalitet på rätterna men det mesta var väldigt gott. Läs mer
  • Daphna Z
    Daphna Z skrev om Spanjorskan
    Jättemysig resturang, medioker mat och supergod Sangria. Läs mer
  • Hanna A
    Hanna A skrev om Spanjorskan
    Jättegod mat och härligt bemötande av personalen! Läs mer
  • Ammar B
    Ammar B skrev om Spanjorskan
    Mycket bra mat. Spansk med fusion touch och moderna detaljer. Bra service. Mkt gott vin. En enda liten negativ detalj att hela middagen tog bara 1 timme. Vi fick inte ngn lite tid att njuta i lugn och ro. Förrätterna, drinkarna och varmrätten kom väldigt snabbt efter varandra. Läs mer
  • Petra H
    Petra H skrev om Spanjorskan
    Mat o vi hade en härlig o avslappnad servitör. Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och god mat fin inredning g Läs mer
  • Freja L
    Freja L skrev om Spanjorskan
    Maten var helt okej men med tanke på ett ändå relativt högt pris i relation till mängden mat var vi inte nöjda med vår middag, dessutom fick vi två gånger skicka tillbaks den friterade torsktungan eftersom att den inte var färdiglagad (helt rå mitt i) vilket kändes väldigt oproffsigt även om servisen hanterade det bra. Jag kommer inte att äta igen på spanjorskan men miljön är trevlig så kan tänka mig att komma tillbaks för en after work. Men som sagt- att skicka tillbaks mat och dessutom två gånger ska inte behövas, resten av rätterna var rätt intetsägande. Läs mer
    2018-05-09 Bockholmengruppen svarar Freja L
    Hej Freja,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Det var tråkigt att maten inte levde upp till er förväntan och vi ber om ursäkt över att det inte blev som tänkt med torsktungorna, det kommer inte att hända igen. Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans!

• Alexander D
    Alexander D skrev om Spanjorskan
    Bra mat, bra service goda viner! Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Spanjorskan
    Bra service och god mat i fin miljö. Läs mer
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Spanjorskan
    Fantastik mat och betjäning! Helt utmärkt och fin inredning! Läs mer
  • Christer P
    Christer P skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal. Trevlig miljö. Utmärkt mat och trevliga (lite högt prissatta) viner.
    Dagens lunch är mycket prisvärd! Läs mer
  • Britt-Marie D
    Britt-Marie D skrev om Spanjorskan
    Middag med vännina. Tycker riktigt dåligt om att man inte får bestämma själv hur länge man vill stanna på restaurangen. Vi blev ombedda att gå 20.20, för man behövde bordet! Det fanns tre lediga bord runt oss. Vi visste att bokningen var 17.30-20.00, vår önskan var 18.00-. De flesta gäster kom först 18.30 och 19.00. Det var aldrig fullt. Vad håller de på med?! Vet att detta är vanligt på många ställen, men det är fortfarande riktigt trist. Maten var ordinär. Vi kommer inte tillbaka och vi har båda ganska stora nätverk där vi ofta talar restaurangbesök. Vi kommer inte strö rosor över stället. Läs mer
    2018-04-26 Bockholmengruppen svarar Britt-Marie D
    Hej Britt-Marie,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! När det kommer till tiderna vi har på borden så är 2h 30min standard. Med tanke på att vi har fler bokningar som kommer lite senare och att de också sitter på tid så blir det så att vi måste ta tillbaka bordet för att kunna välkomna nya gäster, även fast det ser "tomt" ut i restaurangen. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig eftermiddag och att ni kommer tillbaka på besök!

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm