Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Tis: 11:00-22:00
Ons-Tor: 11:00-23:00
Fre: 11:00-00:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 1721 kunder tycker om Spanjorskan

• 2019-12-14

Fredrik E skrev om Spanjorskan
    Skinnet på spädgrisen var perfekt krispigt.
    Grym smak på hela grisen baserard på viltköl och rostade nötter. Top 10 av vad jag ätit nånsin. Stor eloge till kocken. Läs mer

Disa B skrev om Spanjorskan
    Super mysig miljö i restaurangen. God mat, och mycket trevlig personal. Läs mer

Emma C skrev om Spanjorskan
    Väldigt bra och autentisk tapas. Känsla av tapas från norra spanien.
    Bra viner. Jättebra och trevlig service.
    Rekommenderas starkt. Läs mer

Malin Å skrev om Spanjorskan
    Väldigt god mat men servicen var inte lika bra, kände oss inte sedda. Och lite rörigt först skulle vi få behålla bordet men sen kom dom iaf och sa att vi var tvungna att lämna om 20 minuter. Tur vi inte hann beställa dessert som vi tänkte. Servitrisen var dessutom engelsktalande vilket inte gör saken lättare när man vill få menyn förklarad för sig då den är på spanska! Läs mer

Ulrika L skrev om Spanjorskan
    Supergod mat trevligt ställe och mycket trevlig personal, hit vill man komma tillbaka. Läs mer

Gösta B skrev om Spanjorskan
    Utmärkt entrecote med goda tillbehör. Trivsam restaurant, trevlig personal. En restaurant väl värd att besöka igen. Läs mer

Bengt N skrev om Spanjorskan
    Bemötandet och servicen var god, och så även maten. Vi åt både Paella och Tappas. Läs mer

Margaretha H skrev om Spanjorskan
    Hamburgare och Vegetariak rätt
    Tryfflar
    Väldigt mysigt och trevligt
    Över förväntan
    Bokat ett bord i mitt namn. En väninna kom innan och satt och väntade.
    Jag kom och placerades vid ett annat bord...inte fullt sa bra. Jag ringde henne för att fa reda pa detta. Slarvigt faktiskt.
    Annars bra! Läs mer
  • 2019-12-12

Elisabeth K skrev om Spanjorskan
    Vi åt olika sorters tapas som var mycket goda och drack ett mycket bra spanskt vin. Personalen var trevliga, men de var otroligt röriga, det blev mycket väntan och de glömde flera saker i beställningen. Läs mer
  • 2019-12-12

Lars G skrev om Spanjorskan
    Snabb och trevlig betjäning, god mat. Läs mer
  • Henrik S

2019-12-12

Henrik S skrev om Spanjorskan
    Underbar atmosfär och service. Härlig matupplevelse. Läs mer

Linda K skrev om Spanjorskan
    Vi fick ett presentkort till Bockholmgruppens restauranger. Då ville vi gärna äta på Spanjorskan. Vi hade hört bara lov ord om restaurangen.
    Det var verkligen mycket gott och vi kände oss väldigt välkomna. Trevlig servitör och så mysigt att sitta i båset vid baren.
    Kan rekommendera restaurang Spanjorskan och redan gjort! Återkommer gärna! Läs mer

Marianne K skrev om Spanjorskan
    Fantastiska smakfulla tapas mkt bra pris, grym service och härlig miljö. Läs mer

Lotta J skrev om Spanjorskan
    Vi var två personer som åt middag. Jättegod mat och trevlig service. Hade höga förväntningar som införlivades. Läs mer

Anna E skrev om Spanjorskan
    Supertrevlig och alert personal. God mat. Vi älskade Broccolinin. Blev rekommenderade ett jättebra vin som passade till allt. Blev erbjuden stark sås vid sidan av istället för inblandad. Lyhört och omtänksamt. Jag rekommenderar Spanjorskan vidare till flera vänner och kommer säkert tillbaka. Tack! Läs mer

Annika F skrev om Spanjorskan
    Vi fick en väldigt god paella, kunde dock varit lite mer räkor o saknade musslor men smaken var fin Läs mer

Carola E skrev om Spanjorskan
    Mysigt restaurang med goda tapas och goda viner! Läs mer

Anne-li Å skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal
    Mycket god mat
    Skön stämning Läs mer

Hala Z skrev om Spanjorskan
    Mat.

Fick vänta på bordet i 15 minuter efter utsatt tid.

Medelhöga förväntningar -

Medelmåttig. Läs mer

Gun B skrev om Spanjorskan
    Vi åt förrätt och dagens rätt och efteråt kaffe och dessert. Ällt var mycket gott. Personalen var mycket trevliga och tillmötesgående. Vi går gärna dit igen då vi tyckte det var ett mycket trevligt besök Läs mer
  • 2019-12-09

Martina C skrev om Spanjorskan
    Fantastisk personal och mat! Dryckesmenyn är genomtänkt och atmosfär är genuin! Spanjorskan levererar varje gång! Läs mer
  • Carolus J

2019-12-09

Carolus J skrev om Spanjorskan
    Bra bemötande. Vi var 10 minuter sena men det var nästan bra då vi fick ett bord direkt. Mycket bra bord (nr 5) och vi fick beställa mat och dricka direkt. Maten vi beställde var god (Fiesta) och vi blev väl omhändertagna av personalen. Liv och rörelse i lokalen och mysig interiör gjorde kvällen ännu bättre. Kunnig personal gav goda vinråd och vi fick prova några sorter innan vi beställde. Det enda som drog ner betyget var att det var lite höga priser.. Läs mer

Cathrine A skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande, snabb servering av ett stort urval tapasrätter med moderna smaker och snygg presentation. Kunnig sommelier. Familjen på 6 var alla nöjda. Bra vegetariska tapas. Kan varmt rekommendera. Läs mer

Kerstin W skrev om Spanjorskan
    Mycket bra liten kvarterskrog. Trevligt bemötande av personalen.
    God mat men ganska små portioner.
    Ett minus var att kaffemaskinen inte fungerade, hade varit gott med en espresso efter maten. Läs mer

Maria A skrev om Spanjorskan
    Som alltid väldigt god mat och dryck med trevlig och proffsig service. Återkommer hit både för lunch och middag. Akustiken är inte den bästa och det vet vi och ser inte som ngt större problem, men just denna kväll satt vi intill ett stort sällskap och ljudnivån var mkt hög därifrån vilket gjorde det svårt att höra varandra. Läs mer

Micael S skrev om Spanjorskan
    Utmärkt mat både i smak och utseende, proffsig personal. Något hög ljudvolym i lokalen. Ses snart igen Läs mer

Anne Z skrev om Spanjorskan
    Superbra tapas! Stökigt, härligt men svårt att få fatt i servitörer! Läs mer

Paolo D skrev om Spanjorskan
    Trevlig service
    Fin lokal
    Bra energi
    Goda tapas
    Äckliga huvudrätter (paella m kyckling resp fisk/skaldjur) som vi inte kunde äta
    Ok men snåla efterrätter/ost Läs mer

Carl Johan M skrev om Spanjorskan
    Tog lite tid innan vi fick beställa men maten var riktigt bra. Vi körde fyra Tapas rätter var. Läs mer

Mattias R skrev om Spanjorskan
    Ok food and fantastic service. Läs mer
  • 2019-12-07

Jason S skrev om Spanjorskan
    Roasted pig was mostly the bits you dont want to eat... not much actual meat in the large clump of stuff we received Läs mer
  • 2019-12-07

Tommy W skrev om Spanjorskan
    Bra service och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-12-06

Elisabeth B skrev om Spanjorskan
    Förrätt: Bruscetta, helt svartbränd, gick inte att skära sönder med vanliga bestick. Servitrisen bad om ursäkt och tog bort den från notan.
    Huvudrätt. Paella för två personer, liten portion. Riset var fastbränt i botten på kastrullen, vilket gjorde portionen ännu mindre.
    Mycket trevligt bemötande av all personal, trots att vi inte var riktigt nöjda.
    Sammanfattning: Det räcker inte med trevlig personal om maten inte håller enkel normalnivå. Läs mer
  • 2019-12-06

Johanna T skrev om Spanjorskan
    Trevlig uppmärksam
    Personal, goda lite mer välkomponerade tapas än på de vanligaste ställena. Läs mer

Gilla G skrev om Spanjorskan
    Jätte gott o trevligt. Kommer gärna tillbaka.... trots liten miss med vitt vin som olyckligtvis spilldes på mina kläder... Läs mer

Håkan H skrev om Spanjorskan
    Härligt inredning, trevlig personal och riktigt bra mat. Det ända negativa från mitt besök var hög ljudvolymen. Läs mer

Annelie T skrev om Spanjorskan
    Det är en svag 3a, varken mat eller vår servitris levde upp till förväntningarna tyvärr. Läs mer

Gunilla H skrev om Spanjorskan
    Det var första gången vi var där, det märktes tydligt skillnad på stamkunder. Det var god mat men ingen speciell service. Kommer nog inte tillbaka. Läs mer
  • Fredrik W

2019-12-05

Fredrik W skrev om Spanjorskan
    Trevligt, god mat och kunnig personal. Även prisvärt måste sägas. Enda minus är lite väl hög ljudnivå, kanske bara var just för kvällen dock. Läs mer

Juan I skrev om Spanjorskan
    God mat, bra kunnig personal och god service. Läs mer

Eva M skrev om Spanjorskan
    Lunch 3 personer.
    Trevligt bemötande och service.
    Vällagad och god mat. Läs mer

Susanne Y skrev om Spanjorskan
    Mycket god mat, trevlig personal och god stämning! Läs mer

Gunilla S skrev om Spanjorskan
    Trevlig och uppmärksam personal. God mat i ombonad mysig miljö. Läs mer

Christina L skrev om Spanjorskan
    Lunch med 2 väninnor. Trevligt bemötande av personalen rakt igenom. Förväntade mig god mat och blev, som alltid, inte besviken. Köket håller hög klass. Smaksäkert och lite annorlunda rätter - utan att överdriva. Blev en aning negativt överraskad att kaffe inte ingick i "Dagens lunch". Det har det alltid gjort under de senaste åren. Läs mer

Lisbeth P skrev om Spanjorskan
    Tapas, trevligt bemötande, god mat & dryck, lite för hög musik i lokalen Läs mer

Jane S skrev om Spanjorskan
    Grym, kunnig servitör/hov, enormt trevlig. Skön atmosfär och fantastisk mat. Nomnomnom... :) Läs mer
  • Tina C

2019-12-02

Tina C skrev om Spanjorskan
    Mysig lokal, trevlig och uppmärksam personal. Väldigt god mat, men menyn borde upplysa om mängden/antal i tapasmenyn. Så lite prizy när man sitter 2 vid bordet och det kommer in en (1) taco eller carnita.
    Jättesmarrig cocktail; SPANISH 75, vilken innehåller gin, citron, socker och cava! Läs mer
  • 2019-12-02

Marigó O skrev om Spanjorskan
    Köket blandade bort beställningarna för båda borden bredvid oss vilket gjorde hovmästaren märkbart superstressad. Vi hade kort sittning (60 min), men ändå kom inte maten förrän efter 40 min. De spelade clubmusik (!) en aning för högt så man inte hörde sitt bordssällskap. När en person i rummet bredvid klagade så raljerade hovmästaren högt över ”damen där” så båda matsalarna hörde honom. Oerhört oproffsigt, de sänkte inte heller musiken. Det var väldigt svårt att förstå musikvalet, vi satt ju på en intim spansk krog för en mysig middag. Maten var helt ok (inget revolutionerande), husets vin jättebra. Sammantaget var det inte prisvärt. Läs mer
  • 2019-12-02

Joakim B skrev om Spanjorskan
    Restaurangbesök, bra mat och trevlig personal som hade full koll på oss som gäster. Ett mycket bra och prisvärt restaurangbesök. Läs mer
  • Anna S

2019-12-02

Anna S skrev om Spanjorskan
    Allt var perfekt!
    Maten, personalen, inredningen och ett extra plus till akustiken som gjorde att det gick att ha samtal i en vanlig ljudnivå.
    Jag kan varmt rekommendera Spanjorskan. Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm