Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Öppet just nu
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 1358 kunder tycker om Spanjorskan

• 2019-08-21

Annica S skrev om Spanjorskan
    Mysig restaurang med bra service och god mat. Läs mer
  • Lovisa G

2019-08-20

Lovisa G skrev om Spanjorskan
    Beställde tapas vilket var bra. Mysig restaurang som verkligen kändes spansk. Personalen väldigt trevliga och hjälpsamma när vi i sista sekunden sa att vi ville sitta ute, dock långsamma på att fråga om vi ville ha något mer att dricka eller mer att äta (dessert) så vi gick vidare. Läs mer
  • 2019-08-19

Erik B skrev om Spanjorskan
    Bra koncept men kändes som att det var dags för en nystart efter sommaren Läs mer
  • 2019-08-19

Kajsa-Maria M skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, bra drinkar och god mat! Läs mer

Sara L skrev om Spanjorskan
    God vällagad mat, kunnig personal. God service. Trevlig miljö. Läs mer

Per H skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan har alla förutsättningar att vara bra men kört totalt i diket. Fantastisk lokal! Men service som är virrig, glömsk och ganska nonchalant. Vi får rekommendationen att ta 3-4 tapas per person, ack så lite mat, verkar vara en trend just nu att det ska vara lite på restaurang eller så har de samarbete med korvkiosken rakt över gatan, dit gick vi sen. Maten som lät kul på menyn var ganska tråkig och absolut lagad utan så mycket inspiration, tänker att det finns en slavisk mall på hur varje rätt ska lagas och den följs för att passa alla. Nä Spanjorskan som hyllas så av många får tummen ner av mig, fins så mycket bättre spanjorer i stockholm. Läs mer

Catarina S skrev om Spanjorskan
    Det började sådär... skrev två mail om ett önskemål men inget svar på något. Men när vi kom dit möttes vi av trevlig personal och supermysig lokal. Synd att servitören från Madrid lyckades tramsa bort det mesta kring våra beställningar. Vår drink att starta med kom in samtidigt som första rätterna. Så ingen drink att njuta av medans vi väntade. Vinet glömdes bort och vi fick påminna om både det och andra rätter. Det finns en gräns när skojfriskhet går över till att vara oseriös och han klev över med många steg. Han tyckte synd om mig för att min tredje tapas dröjde så länge att han skulle kompensera och häller upp en massa vin i mitt glas ur någon annan flaska, fast vi hade vin kvar i vår flaska. Den ena väninnan fick en mindre skvätt, med orden ”du fick inte vänta lika länge. En annan väninna fick sitt favoritvin förstört då han hällde något annat vin i hennes glas. Det var dessutom bara en löjlig liten skvätt som kunde kvitta. Det är lång väntetid mellan rätterna och en del tapas är verkligen inte prisvärda. Med en maxtid på två timmar innebär det att det kommer att bli stressigt på slutet av sittningen. Läs mer

Inger N skrev om Spanjorskan
    Trevlig ställe med jättetrevlig personal . God mat med lite för små portioner , men de kompenserade med att bjuda på en tapas 😊 Läs mer

Ann S skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig personal, god mat och vin👍🏻 Läs mer

Peder M skrev om Spanjorskan
    Vi satsade enbart på tapas inom vegetariskt och fisk/skaldjur. Alla var mycket goda och i klass med de bästa på spanska solkusten där vi är mycket. Även vinerna var bra och serveringen likaså efter lite trevande början. Vad vi däremot inte gillade var den alltför höga ljudnivån på musiken. En musik som definitivt inte passade oss utan möjligen på ett diskotek. Vi kommer tillbaka de kvällar då det inte finns någon diskjockey. Läs mer

gustav L skrev om Spanjorskan
    För lite mat, dyrt, svag service Läs mer

Ewa-Maria S skrev om Spanjorskan
    Helt okej. Små tapasrätter. Beställde empandas. Fick världens minsta empandas.
    Kändes inte särskilt spanskt. Hade önskat mer spansk musik och atmosfär.
    Kommer förmodligen inte komma tillbaka. Läs mer

joanna h skrev om Spanjorskan
    Vi åt tre Tapas och en entrecote... som sen blev 2 entrecote eftersom Tapas´arna var så pass små att man inte blev mätt ens på tre st!

Jag har blivit rekommenderat denna restaurang av min bästa vän - så jag hade för hög förväntning.
    Blev tyvärr inte imponerad av kokkonsten av era Tapas.
    Entrecote - själva köttet var bra - tillbehören sådär - lite miss i menyn ang vilken potatis man skulle få och lite strul med att få in rätt potatis.

MYCKET service minded personal! Vår kypare var helt perfekt! Tålmodig, förklarade och fixade med allt för att vi skulle ha det bra! guldstjärna i kanten på honom!

En annan av kyparna var mycket högljudd - så pass att när han talade med gäster hade vi svårt att höra varandra vid vårt bord och väntade då med vår konversation tills kyparen talat klart.

Nej vi kommer inte tillbaka. Det finns andra Tapas restauranger som är bättre. Läs mer
  • 2019-08-15

Anita I skrev om Spanjorskan
    Maten, Tapas, var väldigt god. Personalen var trevlig men tyvärr tog serveringen väldigt lång tid, vi upplevde att vi vart bortglömda. Dessutom glömdes några av våra rätter bort och vi fick dem först efter att vi påtalat det 2 gånger. Servitrisen var mycket trevlig och ödmjuk och drog av lite på priset pga detta. Det var mycket bra och vi uppskattade det men både lång tid och bortglömda rätter är lite för mycket. Läs mer
  • Anette L

2019-08-15

Anette L skrev om Spanjorskan
    Bra service, trevlig personal,
    Ok mat, tyvärr lite vidbränd inte så mycket smak hade förväntat mig bättre, bra toa men mörkt dålig belysning passar på nattklubb Läs mer
  • 2019-08-14

Emil A skrev om Spanjorskan
    Bra service med alldeles för små tapas rätter Läs mer
  • 2019-08-13

Jimmy L skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig personal och god mat i härlig miljö! Läs mer

Jonas A skrev om Spanjorskan
    Vi hade bokat ett bord inomhus men fick byta till ett bord på uteserveringen utan knussel när vi insåg att det var där alla andra gäster satt. Väl på plats beställde vi tapas och paella med skaldjur och fick också ett par mycket bra vinrekommendationer. Paellan var godkänd utan att göra något bestående intryck, medan smårätterna var utmärkta. Servicen var överlag uppmärksam och tillmötesgående och en av anledningarna till att kvällen blev riktigt trevlig. Dock talade endast en av tre ur serveringspersonalen svenska, vilket jag alltid tycker är en smula tråkigt. Jag återvänder dock gärna för den avslappnade men ändå serviceinriktade attityden som fick mig att känna välkommen och väl omhändertagen. Läs mer

Nina R skrev om Spanjorskan
    Jag hade bokat bord för ett sällskap där jag trodde vi skulle bli fler. Vi blev mycket trevligt bemötta så servicen var väldigt bra!
    Det tog dock lite för lång tid innan vi fick beställa maten, men därefter kom den in snabbt på bordet.

Jag kan varmt rekommendera ett besök på Spanjorskan, speciellt om du gillar spanska/latinska smaker. Läs mer

Anne F skrev om Spanjorskan
    Maten var god och vällagad. Hög klass. Det som drar ner besöket är ankomsten. Bokat bord i förväg. hovmästarinnan som tog emot var inte välkomnande, stressad och hade svårt att fokusera. Fick vänta 10 minuter på att hon skulle få ordning på sig själv innan hon kunde kolla bokningen och visa oss bordet.

Därefter fungerade allt bra och vi fick hjälp av andra i personalen. Läs mer

Daniel B skrev om Spanjorskan
    Detta är en av min och min frus absoluta favoriter. Supertrevlig restaurang med riktigt bra tapas, mycket trevlig vinlista med bra spridning från spanska regioner Läs mer

Hans T skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig personal och riktigt bra mat! Läs mer

Johanna E skrev om Spanjorskan
    Bra bemötande och fantastisk mat! Läs mer
  • 2019-08-11

Peter A skrev om Spanjorskan
    Trevlig glad personal
    Mycket god mat
    Snabb service
    Trevlig intedning Läs mer
  • 2019-08-10

Annchristine N skrev om Spanjorskan
    God mat.. bra service.. fantastisk dessert.
    Absolut inget att klaga på. Mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2019-08-09

Susanne G skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemött. Glada, vänliga och serviceminded personal! Läs mer
  • 2019-08-09

Emma P skrev om Spanjorskan
    Besöket var trevligt från början till slut! Möts av en mysig uteservering med en DJ och härlig atmosfär. Personalen tog hand om vårt sällskap och var uppmärksamma om vi hade tomt i glasen eller en fråga om maten.
    Men som toppen på allt var maten FANTASTISK! Läs mer
  • 2019-08-08

Gunilla H skrev om Spanjorskan
    Dagens lunch översaltad.

Hade bokat bord. Fick ändå inte sitta ute då de inte ville sära bord f flera t en 2 a.

Bakgrundsmusiken inne för hög. Besvär att samtala. Läs mer
  • 2019-08-07

Nicole F skrev om Spanjorskan
    God mat! Lite långsam servering men fullt förståeligt. Däremot vore det grymt om egentligen alla rätter kommer in som 2 st, eller att man får förslaget att ni delar maten lite snyggt i köket. Köper man tapas så gör man det ju lite med syftet att man delar på alla rätter. Men supermysig och väl värt att rekommenderas! :D Läs mer
  • 2019-07-09

Hanna A skrev om Spanjorskan
    Mycket god mat och bra service. Trevlig lokal med lagom ljudnivå. Läs mer

Mathea S skrev om Spanjorskan
    Det är alltid god mat på spanjorskan! Läs mer

Gabriella b skrev om Spanjorskan
    Vi åt spädgris och den var väldigt god. Trevlig servicepersonal men maten tog lite tid. Hög ljudnivå vilket drar ner betyget. Läs mer

Christina L skrev om Spanjorskan
    Jättetrevlig service och fantastisk paella. Går gärna hit igen och botaniserar bland tapasrätterna. Läs mer

Ida G skrev om Spanjorskan
    - tapas, huvudrätter
    - super bra
    - jättemysig uteservering Läs mer

Susan H skrev om Spanjorskan
    Totalupplevelsen var toppen. Extra beröm för den sotade tonfisken. Läs mer

Jenny C skrev om Spanjorskan
    Supergod och genuin spansk mat! Uteserveringen är jättemysig! Läs mer

Markus L skrev om Spanjorskan
    Tyvärr lite slap service och mat som inte är tillräckligt autentisk och vällagad Läs mer

Nadir B skrev om Spanjorskan
    Bra mat.
    Bra service av servitör.
    Dåligt bemötande av hovmästare som läxa upp en att man inte får komma försent (trots att man försökt ringa i förväg och meddela men utan svar). Läs mer

Catrin V skrev om Spanjorskan
    Supertrevlig personal och fantastisk tapas! Läs mer

Jenny H skrev om Spanjorskan
    Tapasmiddag för fyra personer. Trevlig personal och god mat... MEN alldeles för många fel i leverans av rätterna. Flera rätter glömdes bort och fick påminnas om... och glömdes bort igen... till sist strök vi den sista rätten, vi var mätta och belåtna ändå. Onödigt slarv, föreslår att man arbetar in en logistikprocess (typ att kyparna använder anteckningsblock). Alla var dock glada och välkomnande och vi njöt av mat och vin. Läs mer
  • 2019-07-05

Marianna D skrev om Spanjorskan
    Great food, atmosphere and staff Läs mer

Anne-marie R skrev om Spanjorskan
    Älskar alltid deras mat men de hade glömt bort vår mat, vi fick vänta 45 min på maten i lunchtid. Inte ok! Läs mer

Catarina L skrev om Spanjorskan
    Maten var god men en besvikelse var att sällskapet inte fick den rätt med blandade musslor som skulle ha ingått i menyn fiesta. Detta förstörde ett annars utmärkt besök. Läs mer

Gunilla H skrev om Spanjorskan
    Maten är god men servicen har sina brister. Vi fick vänta väldigt länge på varmrätten, som var kall när den efter påstötningar äntligen kom. Detta uppmärksammades av våra bordsgrannar som föreslog att restaurangen skulle stå för vår efterrätt. Det gjorde de också och vi fick också rabatt på slutnotan vilket vi uppskattade.
    Slutet gott alltså. Läs mer

Ingela S skrev om Spanjorskan
    Trött serveringspersonal.
    Vi beställde in en rätt som man måste vara två på för att beställa (vi har ätit den förut) denna gång kom en portion ut och då jag påtalade detta. Får vi till var att de hade ett stort sällskap som beställt samma så att det inte räckte till mer men att det skulle komma mer. Vi fick resten efter drygt 30 minuter. Maten var dock god. Läs mer
  • 2019-07-02

Carin H skrev om Spanjorskan
    En riktigt trevlig kväll med jättegoda mat och dryck. Servicen var toppen! Läs mer
  • 2019-07-02

Kristin B skrev om Spanjorskan
    Trevligt personal men bra service men maten var bara okej. Vi köpte kammusslor, calamres, potatis och tonfisk. Mycket av såserna kändes butiksköpta och maten var ganska smaklös. Läs mer
  • 2019-07-01

Tommi R skrev om Spanjorskan
    Vällagad mat, lite långsam service. Läs mer
  • 2019-07-01

Mats S skrev om Spanjorskan
    Vi åt både tapas och varmrätter, kanon mat bra service Läs mer
  • Daniel L

2019-07-01

Daniel L skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan är ett ställe där du kan äta gott och dricka gott i en god atmosfär! Bemötandet av personalen var världsklass! Tog fiesta menyn och kan säga att man var mätt och belåten efter otrolig upplevelse ! Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm