Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Ons: 11:30-23:00
Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 573 kunder tycker om Spanjorskan

• Pernilla F
    Pernilla F skrev om Spanjorskan
    God mat men dålig service efter att maten blivit serverad. Läs mer
  • Erika H
    Erika H skrev om Spanjorskan
    Trevlig miljö och bra personal!
    Dock tog de väldigt lång tid att få drycken från baren.

God mat! Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Spanjorskan
    Brett utbud av goda tapas. Trevlig men enkel miljö. Bra möjligheter att sitta utomhus. Kunnig personal. Läs mer
  • Simon A
    Martin S skrev om Spanjorskan
    Bra service! Kanonlunch till ett hedervärt pris på 99kr Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Spanjorskan
    Supergod mat, dryck med fantastisk service. Rekommenderar och kommer tillbaka Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Spanjorskan
    Jag hade hört att de hade pinxos vissa dagar, kollade hemsidan för info, hittade inget, mejlade och fick veta att det var onsdagar och torsdagar. Så vi valde en onsdag, den var fullbokad, så igår gick vi äntligen dit.. men då de hade väldigt få bokningar hade de enbart en handfull sorter pinxos. De var helt ok och genuint spanska smaker, men ändå en besvikelse att det var så få. Vi upplevde också att det inte var ok att enbart ta ett glas vin och pinxos. Trist Läs mer
    2018-04-19 Bockholmengruppen svarar Carina S
    Hej Carina,

Tack för din åsikt. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans!

• Anders L
    Anders L skrev om Spanjorskan
    Dagen lunch på Spanjorskan. God och prisvärd. Denna gång testade jag en vegetarisk risotto som var fantastisk! Läs mer
  • Inger-Mharie L
    Inger-Mharie L skrev om Spanjorskan
    Ok- bra service när vi kom men efter ett tag blev den sänre ( mkt gäster o lite personal) Maten salt enl mitt tycke och lite menlös.. varken dålig eller bra. Kommer troligen inte att gå dit igen Läs mer
  • Madeleine G
    Madeleine G skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, bra service. Fanns bra glutenfria alternativ. Mycket trevlig lokal/stämning. Inte så högljutt. Läs mer
  • Jens L
    Jens L skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan är en mycket bra krog med fantastisk mat, dryck och kunnig och trevlig personal! Läs mer
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Spanjorskan
    Enkel bokning, trevlig service från servitris, god mat. Kommer tillbaka Läs mer
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Spanjorskan
    Trevligt och väldigt god mat. Personalen väldigt trevlig. Lätt att boka bord. Läs mer
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Spanjorskan
    Bra mat, goda och spännande viner och trevlig personal Läs mer
  • Elin A
    Elin A skrev om Spanjorskan
    God mat, bra priser och bra service!! Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Spanjorskan
    God mat, galet förtjust i creme brulee med gåslever. Charmig kvinna som serverade oss som var uppmärksam på ett perfekt sätt. Läs mer
  • Karl H
    Karl H skrev om Spanjorskan
    God mat och snabb service! Grymt med tanke på att vi var ett större sällskap. Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Spanjorskan
    Dagens lunch var riktigt god, till ett bra pris i trevlig atmosfär. Hade varit full pott om kaffe ingick efter maten. Läs mer
  • Hanna C
    Hanna C skrev om Spanjorskan
    bra................................................. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Spanjorskan
    Trevlig service, mycket bra priser på cava, god mat till rimliga priser. Läs mer
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Spanjorskan
    Mycket vänligt o trevligt bemötande rakt igenom måltiden. Maten god och lite annorlunda (tapas). Fin miljö. Lugnt, men mitt besök var en regnig måndagskväll. Läs mer
  • Stelios P
    Stelios P skrev om Spanjorskan
    Small portions expensive prices. Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Spanjorskan
    Mycket bra bemötande av personalen.

Matens kvalitet hög, väl preparerad.

Dock är konceptet ganska förvirrande. Svårt att förstå¨skillnaden mellan tapas, förrätter, ,mellanrätter, charkuterier, tallriksrätter.

I slutänden blir också prislappen lite väl hög för smårättsätande. Läs mer
  • Susann F
    Susann F skrev om Spanjorskan
    Trevligt, personligt och omtänksamt bemötande. Maten var mycket vackert upplagd och gåsleverbrylén himmelskt god. Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Spanjorskan
    Bra mat. Bra dryckesutbud. Trevliga lokaler men lite bullrigt. Följer sitt tema Läs mer
  • Ylva V
    Ylva V skrev om Spanjorskan
    Jättefin inredning, mysigt, ombonat, trendigt. Läs mer
  • Atosa S
    Atosa S skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig personal.
    God mat, men inget extra ordinärt i alla fall för mig som är vegetarian. Litet urval för vegetarianer. Paellan var otroligt vacker, smaken var ok, men hade varit fantastiskt god om den var lite mindre sur.
    Sangerian på Cava var verkligen utsökt.
    Mycket positivt överraskad av den citronmarinerade vattenmelonen, läckert.
    Atmosfären var varm och mysig, men upplevelsen blev aldrig så gemytlig som den kunde vara på grund av den hemska bakgrundsmusiken. Man förväntade sig mer spanska toner och mindre dunka dunka musik.
    Drinkarna var i dyraste laget.

Allt som allt, vill jag ge restaurangen och maten 3,5 av 5 stjärnor. Personalen får 4,5. Drar av en halv stjärna pga deras hemska val av musik.

Restaurangen är prismässigt något dyrare än genomsnittsrestaurangen som medelsvensson brukar gå till. Läs mer
  • Kalle W
    Kalle W skrev om Spanjorskan
    Bra mat men långsam service. Är det månne för lite personal på Spanjorskan? Läs mer
  • Björn P
    Björn P skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande av personalen. Tyvärr var min kyckling nästan rå vilket är anmärkningsvärt och direkt hälsofarligt. Som kompensation bjöd de på kaffe,vilket var en lite gest men mer rimligt hade varit att de bjudit på lunchen. Kommer inte att besöka restaurangen igen för affärslunch. Läs mer
    2018-04-10 Bockholmengruppen svarar Björn P
    Hej Björn,

Tack för ditt mail. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka på en härlig lunch eller middag och ger oss en till chans!

• Magnus W
    Magnus W skrev om Spanjorskan
    Kul med en spansk restaurang i Stockholm med lite ambitioner. Bra service och god mat. Tortillan, olivoljan på bordet och charkituribrickan har inte en kvalitetsnivå i paritet med det höga priset. Enkla saker att förbätttra. Las croquetas, boquerones och huvudrätten med svamp och kronärtskocka var mycket goda. Även den kalla bläckfisksalladen. Huvudrätten med grillad bläckfisk var god men kunde ha varit mera smakrik. Bläckfisken kändes mer kokt än grillad. Vi fick en bra vinrekommendation från det distrikt vi valde, Ribero del Duero. Trevlig miljö och personal. Vi kommer att rekommendera restaurangen till våra vänner. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Spanjorskan
    En mycket trevlig kväll fick vi igår onsdag när vi firade vår dotter som fyllde 20 år.
    Trevligt bemötande och Supergott.
    Blir fler besök framöver.
    Med vänlig hälsning
    Kerstin Jevall Läs mer
  • An K
    An K skrev om Spanjorskan
    Supergod mat, trevlig atmosfär och duktig personal. Läs mer
  • Staffan J
    Staffan J skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig och kunnig personal. Var duktiga på att föreslå ett mycket gott vin som inte var alt för dyrt. Vi provade flera rätter och de var mycket goda. Paellan var utmärkt och väldigt riklig man blev mycket mätt. Lokalen var också trevlig en varm atmosfär. Tycker också att restaurangen var prisvärd. Läs mer
  • Elsy S
    Elsy S skrev om Spanjorskan
    Mysigt ställe. God mat och trevlig personal Läs mer
  • Anita M
    Anita M skrev om Spanjorskan
    Supergod och prisvärd lunchmeny. Inga jätteportioner men utsökt goda och lagom. Rekommenderas absolut! Läs mer
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande och service samt mycket god mat. Läs mer
  • Michael T
    Michael T skrev om Spanjorskan
    Trevlig betjäning. Men maten var inte riktigt vad vi förväntade oss, vi har besökt de flesta krogarna i Bockholmsgruppen. Den är nog den tristaste meny. Den spanska charktallrik går ju inte att misslyckas med men kunde varit mer varierad. Spädgrisen såg imponerande ut men bestod mest av fet och själva köttet närmast benet var inre riktigt klart. Nej, känns inte riktigt färdigt som koncept ännu. Läs mer
    2018-04-02 Bockholmengruppen svarar Michael T
    Hej Michael,

Tack för ditt mail. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Menyn arbetar vi med för att förnya och förbättra. Vi hoppas därför att ni kommer tillbaka och ger oss en till chans!

Önskar er en fortsatt trevlig påsk!
  • Haval S
    Haval S skrev om Spanjorskan
    Beskriver allt med ordet: fantastiskt! Läs mer
  • Carolina S
    Carolina S skrev om Spanjorskan
    Generösa och väl tillagade tapas- och mellanrätter. Trevlig lokal och gästvänlig personal. Läs mer
  • Anita F
    Anita F skrev om Spanjorskan
    En härlig middag på Spanjorskan i tisdags! Hela familjen, fem personer, delade på tapas i mängder med gott, spanskt vin till! Och sen - efterrätter!
    Underbara! Mysig stämning med trevlig, kunnig och uppmärksam personal gör att vi mycket gärna kommer hit igen! Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Spanjorskan
    Trevlig lokal men maten var så där. Av musslorna vi beställde var säkert en tredjedel oöppnade och gambasen som kom in var rå. Annars en trevlig kväll. Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Spanjorskan
    En riktigt lyckad kväll. Spanjorskans fiesta meny var riklig och innehöll massa gott. Lufttorkad skinka roligt upphängd på en liten ställning, samt flera goda tapas innan huvudrätten spädgris eller paella. Avrundat med lagom stor dessert. Perfekt inramning att sitta och umgås med sina vänner.
    Stort plus till trevlig personal som inte stressade på om begränsad tid för sittning som är vanligt nu på många krogar. Läs mer
  • Catharina A
    Catharina A skrev om Spanjorskan
    Jag åt middag tillsammans med ett par kompisar. Vi blev mycket väl mottagna och omhändertagna - av all personal. De uppvisade stor kunskap om mat, vin och öl. Vi kommer gärna tillbaka och kommer absolut att rekommendera er! Läs mer
  • matilda s
    matilda s skrev om Spanjorskan
    Hade mycket högre förväntningar än vårt besök. Bör se över musik som spelade samma låt 50min innan de byttes, misstänker att de blivit något fel. Medelmåttig service, högljudd nivå från väldigt berusade gäster brevid oss. Ej prisvärt, vi hoppade över desserten och gick. Läs mer
    2018-03-29 Bockholmengruppen svarar matilda s
    Hej Matilda,

Tack för ditt mail. Vi strävar ständigt mot att bli bättre och uppskattar därför all feedback som våra gäster ger oss! Jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om er upplevelse på Spanjorskan och vad som gått fel.

Kontakta gärna mig på tina@bockholmengruppen.com.

Glad påsk!

• Mats B
    Mats B skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande av personalen, och mat som levde upp till mina förväntningar (utan att jag för den skull blev blev knockad). Ett rejält sänke var de snålt tilltagna vinglasen - inte glasen i sig men väl storleken på innehållet. För 130 kronor glaset förväntar man sig inågot mer än en munskölj. Läs mer
  • Kenneth H
    Hej Kenneth,

Glad påsk!

• Markus S
    Markus S skrev om Spanjorskan
    Bra mat med lite blandad kvalitet. Höga priser i förhållande till kvalitet.
    Påtagligt dålig service med tanke på att restaurangen var nästan tom. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande.lung och skön miljö att äta i. God mat och bra service.
    Maten levde upp till våra förväntninga Läs mer
  • Petra K
    Petra K skrev om Spanjorskan
    Jätte trevligt ställe! Bra för stora sällskap som vill ha en avslsppnad och härlig atmosfär. Läs mer
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Spanjorskan