Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 2016 omdömen
Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Öppet just nu

Läs vad 2016 kunder tycker om Spanjorskan

• Åsa H

2020-07-16

Åsa H skrev om Spanjorskan
    Det var vårt första besök till Spanjorskan och jag lovar att det blir fler.

Väldigt god mat och trevlig personal så vår upplevelse var bara positiv.

Vi åt Tapas samt kycklingpaella (som bl.a innehöll den godaste korv vi någonsin smakat).

Så i sommar när vi valde att inte åka till Spanien pga läget med Covid-19 så fick vi ändå med oss några av smakerna för en kväll.. Läs mer
  • Jonas H

2020-07-15

Jonas H skrev om Spanjorskan
    Goda viner, tapas och trevligt bemötande Läs mer

Petra K skrev om Spanjorskan
    Helt ok restaurang och service. Charkuterier av bra kvalitet. Övrig tapas lite för smaklös. Mkt små portoner jämfört med andra tapasrestauranger i Stockholm. Läs mer

Ylva K skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande, charmig lokal, bra service och god och prisvärd mat och dryck. Läs mer

David L skrev om Spanjorskan
    God mat & dryck samt utmärk service!! Läs mer
  • 2020-07-14

Christina E skrev om Spanjorskan
    Långsam service och halvdan mat. Läs mer
  • 2020-07-14

Jonas N skrev om Spanjorskan
    Trötta tapas som inte levde upp till ryktet. Sedan hade vi besök av en stor äcklig råtta som personalen bara rykte på axlarna åt. Ingen toppenupplevelse om man så säger. Läs mer
  • Micael G

2020-07-13

Micael G skrev om Spanjorskan
    Mysig atmosfär, trevlig personal och väldigt goda tapas. Fantastisak calamares och patatas bravas. Läs mer
  • 2020-07-13

Patricia M skrev om Spanjorskan
    Det var trevligt och gott fram till slutet då vi fick en ganska otrevligt bemötande. Vi hade bokat bord i 2 timmar. Vi satt inne och det var många tomma bord. Vi hade fortfarande vin kvar som vi beställt ca 10 minuter innan vi skulle lämna vårt bord. Blev ganska abrupt tillsagda att gå, att restaurangen var fullbokad och att de blivit tvugna att sätta folk på cava på vänt. Vi hade kunnat på många andra sätt blivit bemötta, t.ex. hänvisade till annat bord medan vi drack upp vårt vin eller helt enkelt inte låta oss beställa den sista flaskan! Vi åt 10-12 tapas, 3 flaskor vin, ca. 3000 kr. Kommer inte att gå tillbaka. Läs mer
  • 2020-07-12

Anna-clara L skrev om Spanjorskan
    Goda tapas. Jättefina gambas Servicen? Om du har tid att vänta Läs mer
  • 2020-07-11

Erika B skrev om Spanjorskan
    Sjukt god mat och bra service!! Läs mer

Christina H skrev om Spanjorskan
    Dålig service och inte bra mat. Läs mer

Linda F skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och bra service!! Läs mer

Gunilla S skrev om Spanjorskan
    Eftersom det är hårt tryck på restaurangen eftersom systerkrogen Nybrogatan 38 är stängd så var det otroligt kort tid vi fick ha bordet. 2 timmar går fort och när jag bad om att få ta ett extra glas vin i baren efteråt gick inte det pga hälsorisken. Maten var väldigt god, prisläget högt och stressen gjorde att det inte blev någon trevlig utekväll. Läs mer

Emma H skrev om Spanjorskan
    Jag försökte ringa restaurangen för att boka bord men bokade sen bordet online samma kväll. När vi kommer till restaurangen tittar de på oss och säger bokat? När? Jag håller på att stänga restaurangen... De hade inte sett vår bokning. Om de inte vill ha gäster kl 21.00 varför finns det då bokningsbara bord online den tiden? sen försvinner han in och är borta en stund. Vi får sen ett bord men de stressar oss med att beställa. Vi tar in några olika tapas och sen vill jag ha mer men då har köket stängt. Läs mer

Sara A skrev om Spanjorskan
    Dålig service ä, vi fick inte allt vi beställde och det var dålig information gällande portionerna. Fick vatten över oss 3 ggr för att taket på uteserveringen ”regnade in” och man tryckte på det allmänt rörigt och dåligt hanterat av personalen. Väldigt besviken upplevelse där man verkligen inte fick en mysig lugn middag... Läs mer

Gustaf G skrev om Spanjorskan
    Vad jag köpte: Tapas
    Bemötandet: Vänligt
    Förväntningar: God tapas och vänligt bemötande, och det levererades.
    Sammanfattning: Prisvärd och god mat. Riktigt god calamares! Läs mer

Christina J skrev om Spanjorskan
    Vi var fem personer. Några av oss åt paella och andra tapas. Allt var mycket gott, bättre än någon tapasrestaurang jag ätit på tidigare. Dock var det lite dålig timing med maten för paellan kom in först efter att de ätit upp sina tapas. Personalen var jättetrevlig men det märktes att de var för få, det var svårt att få kontakt för att t.ex. beställa mera att dricka. Vi kommer ändå att gå tillbaka till Spanjorskan och hoppas att servicen (personaltätheten) är bättre då. Läs mer

Felicia F skrev om Spanjorskan
    Paella! Otroligt gott!!!
    Helt okej service, men bra rekommendationer!
    Jag tyckte ändå att företaget levde upp till mina förväntningar, hade önskat lite bättre service. Ex. beställde GT, fick en annan drink för att tonic var slut. Detta informerades inte innan, utan serverades till bordet utan att vi godkänt det. Läs mer

Katarina T skrev om Spanjorskan
    Helt okej mat.
    Servicen behöver bli bättre , som ex fick vi påminna om att få vårt vin när maten redan kommit ut. Läs mer
  • 2020-07-07

Christina G skrev om Spanjorskan
    Mysigt ställe med god mat och utmärkt service!! Läs mer
  • 2020-07-06

Daria H skrev om Spanjorskan
    Great place!
    That paella was the best!! Very tasty! Läs mer
  • 2020-07-06

Marie H skrev om Spanjorskan
    Vi var två som åt. Vi beställde en varsin tapas som förrätt och från att min vän fått in sin tapas tog det 15 min innan jag fick in min.
    Till varmrätt åt vi Paella, den var ljummen när vi fick in den men väldigt väldigt god. Läs mer
  • 2020-07-05

Alice A skrev om Spanjorskan
    God mat men otrevlig personal. Va tvungen att flytta till baren innan bordet var slut. Läs mer
  • 2020-07-05

Rebecka H skrev om Spanjorskan
    Tapasrätter. Otroligt smaklöst. Både den ”krispiga” kyckling tacon och högrevet smakade som något från en burk. Aiolin smakade inte vitlök. Calamares smakade enbart frityrolja/smet. Läs mer
  • 2020-07-04

Linda B skrev om Spanjorskan
    Struligt med matbeställningen, fick mat vi ej beställt och fick vänta länge på mat. Vi gick inte heller maten samtidigt då ngr fick börja äta sina tapas medan de andra fick vänta. Vi hann heller inte titta på kaffe/dessert då annat sällskap väntade på bordet. Hade en servitör som blev sur på oss och var otrevlig när vi sa att vi fått fel mat, han löste det till slut men ingen bra upplevelse. Läs mer

Thomas E skrev om Spanjorskan
    God mat och trevlig betjäning. Calamares kan rekommenderas. Läs mer

Jonas L skrev om Spanjorskan
    Första gången jag var där och älskar stället! Maten var felfri och urtrevlig personal. Underbart med DJ också Läs mer

Sofia F skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt god mat och bra service! Läs mer

Lennart I skrev om Spanjorskan
    Vi åt tapas
    Goda smaker
    En del väntan på beställning etc
    Fel mat kom in

Var ok upplevelse men varit bättre tidigare Läs mer
  • 2020-07-02

Charlotta G skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande! Hade bokat bord online och det var inga problem. Väldigt omtänksam servitör som hjälpte oss med menyn och ofta kom förbi vårt bord för att se att allt var bra.
    God mat och dryck samt perfekt läge gör att vi gärna kommer tillbaka. Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • 2020-07-01

Eric Ö skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt och avslappnat. Utmärkt mat och vin. Vänlig och trevlig personal, Enda invändningen är att det tog väldigt lång tid att få betala. Läs mer
  • 2020-06-29

Anna B skrev om Spanjorskan
    Trevligt ställe med god mat.

Vissa rätter på menyn var inte "tapas" vilket heller inte förklarades i text, detta gjorde menyn till lite spretig (är det mellanrätter eller tapas, och hur vet man det?), servitörerna förklarade heller inte konceptet eller storlek på rätter. Vi beställde mer tapas, men maten kom inte och sedan var för vår tid för bordet slut. Läs mer
  • 2020-06-28

leif b skrev om Spanjorskan
    God mat trevligt ställe.Sangrian något dyrt.En smärre tanke,ta gärna lite mindre is i Sangrian.Bra service. Läs mer
  • 2020-06-27

Alexandra R skrev om Spanjorskan
    Trevliga!!! Service. Roliga. Väldigt lite sangria för pengarna Läs mer
  • 2020-06-27

Melinda D skrev om Spanjorskan
    Tapas på 4 fätter pp i ett sällskap av 6personer.
    Var inte helt nöjd med maten då toasten var väldigt bränd, potatisen var okokt (även fast vi skickade tillbaka den) samt andra rätter som vi blev besvikna på i smakväg
    Priserna var dock inte så dyra vilket gjorde det mer ”okej.”

Personal var dålig på att fråga ifall vi ville ha mer att dricka även fast dom plockade bort tomma glas! Läs mer
  • 2020-06-26

Kristina B skrev om Spanjorskan
    God mat, trevlig miljö. Trevlig men inte särskilt uppmärksam personal. Vi fick vänta länge på en chans att beställa kaffe och sedan för att betala. Läs mer
  • 2020-06-24

Helena A skrev om Spanjorskan
    Goda tapas.
    Trevlig och kunnig personal
    Mycket goda viner.
    Mysigt Läs mer

Carl C skrev om Spanjorskan
    Bra och snabb service, mycket god mat och atmosfär! Rekommenderar om man är ute efter en mysig krog och vill ha en en bra middag elller bara en liten snack med något gott att dricka. Läs mer

Mats T skrev om Spanjorskan
    Supergood mat och väldigt trevlig och bemötande servitris. Läs mer

Fatima O skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande och gott, trivsam atmosfär. Läs mer
  • 2020-06-17

Lydia B skrev om Spanjorskan
    Mycket goda tapas och service var strålandes Läs mer
  • 2020-06-16

Kim B skrev om Spanjorskan
    Mysig inredning och bra service! Läs mer
  • 2020-06-16

Sofia M skrev om Spanjorskan
    Tyvärr bland den sämsta service jag varit med om. Tror faktiskt inte de en enda gång kom fram till vårt bord utan att vi fick be om att få beställa. Höjdpunkten var nog när vi bad om att få beställa och de kom in med notan istället.😅
    Nonchalant, ointresserad och lat skulle jag sammanfatta servicen. Han som hade vårt bord gick förbi vårt bord kanske 5 ggr eller fler utan att ta med sig något ut. Dessutom satt vi precis vid hovmästaren som borde uppmärksammat hela spektaklet. Vi hade lätt kunnat plussa vår nota med ngn tusenlapp (vi var 5 st) men fick liksom aldrig ens chansen. Inte en enda merförsäljningsfråga under hela kvällen.
    Maten? Har jag tyvärr glömt, gjorde nog inget större avtryck. Där fick vi inte direkt heller ngn hjälp, bara trötta svar när vi ställde frågor om antal tapas/person.

Fattar inte hur en restaurang känner sig ha råd med denna svindåliga service efter en sån totalchock det innebar för branschen i och med Corona. Borde finnas massor av hungrig/kunnig personal att anställa?
    Kommer faktiskt aldrig mer gå hit. Än mindre rekommendera.
    Förvånad eftersom deras systerkrog brevid är av en helt annan kaliber. Läs mer
  • 2020-06-15

Charlotte T skrev om Spanjorskan
    Vi var och åt fyra personer i fredags den 12 juni. Det började med att vi fick frågan om vi ville ha stilla eller bubbelvatten. Vi bad om bubbel. När vattnet kom var det stilla vatten vi fick.
    Sedan fick vi rekommendation om att 3 tapas per person var lagom. Det var det inte, det var väldigt små portioner och med det blev det väldigt dyra rätter. Och vi var fortfarande hungriga när vi gick därifrån.
    Vi ville dricka Cava och fick då bara rekommenderat några av de dyrare sorterna. Jag vet vilket hiskeligt påslag det är på alkohol och känner inte för att betala 700 kr för en flaska Cava på krogen utan vi vald en som kostade 480 kr. När kyparen kom sa han att flaskan vi valt var slut och han rekommenderade en annan som vi då tog. Första rätterna som kom var potatis ! endast, två fat, och det var väldigt olika storlekar på tallrikarna. Sedan fick vi vänta och nästa omgång som kom var det 3 av oss som fick en rätt men den fjärde fick ingenting. Konstigt sätt att dela ut maten på. Sedan kom resten. Maten var helt okey men ingen smaksensation, vissa rätter till och med tråkiga. Finns betydligt bättre tapasställen. Det kändes lite för "fint" och för överarbetat, tapas ska vara rustikt och generöst, inte stora portioner, men det här var snåla portioner. Nästan så det blev löjligt.
    När jag sedan fick notan såg vi att ersättnings-cavan kostade 580 kr. Det är inte okey, ska man få en ersättningsvara ska den kosta lika mycket som den som var slut eller också ska man bli upplyst om att den är dyrare. Vilket kyparen inte gjorde. Jag påtalade det och då blev han otrevlig och sa att vi kunde ju sett priset själva i menyn, men när han kom med flaskan hade han tagit bort menyerna. Vi hade ju inte memorerat alla priserna heller. Han ville inte dra bort 100 kr som jag föreslog och då sa jag att jag inte tänkte betala alls. Han uppförde sig som en bortskämd unge och nästan stampade i marken och blev oförskämd och sedan gick han. En kollega kom efter ett tag och hade ändrat priset och sa att självklart skulle vi inte betala det dyrare priset. Men det hjälpte inte riktigt då för helhetsintrycket på vår middag var DÅLIGT. Jobbar man med service ska man ge service vilket den här killen INTE gjorde.
    Så nej Spanjorskan kan jag inte rekommendera. Snålt och dyrt och otrevlig personal. Så upplevde vi det. Läs mer
  • 2020-06-15

Sara J skrev om Spanjorskan
    Supergod mat och jätte trevlig service! Läs mer

Matilda S skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, fräsch restaurang, kanon-god mat. Ganska hög musik så svårt för samtal ute. Rekommenderas varmt! Läs mer

Maggan S skrev om Spanjorskan
    Stressigt, maten kom väldigt fort, hade varit mysigt om man fick svälja en rätt innan nästa kom in. Läs mer

Erik S skrev om Spanjorskan
    2 av 6 rätter glömdes bort av köket i vår beställning och kom in långt efter att vi ätit upp resten.
    I övrigt toppen, riktigt bra mat. Läs mer
  • 2020-06-12

Alexandra J skrev om Spanjorskan
    Alltid lika trevligt att komma dit! Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm