Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Tis: 11:00-22:00

Läs vad 1285 kunder tycker om Spanjorskan

• Hilda B

2019-06-16

Hilda B skrev om Spanjorskan
    Supergod mat till ett bra pris och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-06-15

Felix L skrev om Spanjorskan
    Jättetrevlig och tillmötesgående personal samt god mat!! Läs mer

Helene T skrev om Spanjorskan
    Maten tog alldeles för lång tid trots att det var väldigt lite gäster där!
    Musiken var på högsta volym så vi kunde knappt prata, det blev dock bättre när vi sade till.
    Ganska tråkig personal.
    Dock god mat!
    Åt lunch på en närliggande restaurang dagen innan där allt var toppen!
    Går inte tillbaks! Läs mer

Daniel M skrev om Spanjorskan
    Fantastiska tapas. Vänlig service men något förvirrad service. Dukar av halva bordet, försvinner sedan. Tar bort tom vattenkaraff, men kommer inte med en ny etc.

Jag kommer gärna hit igen. Läs mer

Erika H skrev om Spanjorskan
    God mat men värdelös service. De enda som brydde sig lite om oss var de gästspelande vinpersonern. Ordinarie personal sa när vi kom att ’de var suuuuperupptagna’ och det var nog det enda som sas på hela kvällen förutom ’har ni bestämt mat’. Fick inte fråga om efterrätt, kaffe eller te och fick själva be om att få beställa dryck. Fick då dryckesmenyer slängda på bordet utan kommentar. 0 stjärnor. Läs mer

Ludvig Z skrev om Spanjorskan
    Mycket bra och trevlig personal. Jag tror dock att det skulle behövas fler kypare, då de som fanns knappt verkade hinna med trots att de nästan sprang runt. Läs mer

Erica E skrev om Spanjorskan
    Fantastisk trevlig miljö.
    Företagsmiddag med Fiesta-menyn där vi utan problem kunde byta ut spädgrisen mot en Paella.
    Trevlig men ändå ibland en liten upplevelse av arrogans av servitrisen. Men det kanske berodde lite på språkförbistringar.
    I menyn ingick det avslutningsvis en bit choklad. Något som vi aldrig blev erbjudna. Kan å andra sidan bero på att flera av oss redan då hade börjat droppat av.
    Givetvis kunde vi ha efterfrågat chokladbiten men vi alla var mycket mätta och belåtna ändå. Läs mer
  • 2019-06-12

Anette Å skrev om Spanjorskan
    Köpte 3 smårätter o avslutade med dessert.
    Artigt och öppen vänlighet.
    Förväntningarna blev uppfyllda. Läs mer
  • 2019-06-12

Tobias W skrev om Spanjorskan
    Underbara tapas och bra service. Läs mer
  • Claudia B

2019-06-12

Claudia B skrev om Spanjorskan
    Maten var väldigt god, men då dom verkadevara underbemannade fick vi alldeles för dålig service. Vi fick leta upp personal till vårt bord istället för att dom kom till oss, en tapasrätt kom aldrig över huvud taget och notan stämde inte.
    Så god mat, men stort minus i personalen tyvärr. Läs mer
  • 2019-06-11

Anna D skrev om Spanjorskan
    Flexibelt vid bokning att vi kunde utöka tiden. Sedan en jättegod middag med smarriga tapas och liten stekt spädgris och efterrätt. Mycket trevligt att sitta ute!
    Trevlig service. Läs mer
  • 2019-06-11

Petra N skrev om Spanjorskan
    Har besökt krogen vid flera tillfällen och maten har alltid varit bra. Servicen har varit ojämn men tycker att den har förbättras till nu. Ovan och ej kunnig service. Fel mat. Påminna om att få beställa, få notan osv. Finns stora förbättrings möjligheter på service sidan helt enkelt. Hoppas ni får ordning på det till nästa besök annars blir det nog inte så många fler tyvärr. Läs mer
  • Arne L

2019-06-11

Arne L skrev om Spanjorskan
    Mycket god Tapas och trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-06-10

Jan P skrev om Spanjorskan
    Tapas och entrecote. Cava och rödvin (den dyraste).

Tapas helt ok. Entrecoten fel serverad. Medium/medium rare.

Vinerna mkt goda!

Bemötandet och serveringen trevligt. Viss väntetid dock innan meny presenterad och beställning tagit upp + servering. Runt kl. 19 dock, då många kom vid den tiden. Läs mer
  • 2019-06-10

Dag R skrev om Spanjorskan
    Rakna med att det kan ta lang tid att fa bade service och mat, minst 1 timme. Läs mer
  • 2019-06-09

Helena V skrev om Spanjorskan
    Helt fantastiska tapas-skapelser! Bra dryck! Om servicen var litet mer uppmärksam skulle det lätt blivit full poäng! Tyvärr känner jag mig bortglömd som nyanländ gäst när jag inte bemödas ens med en blick. Om man nu behöver stå mitt i trängseln och vänta på hänvisning till sitt bord vore det en höjdare om någon ur personalen kunde ge en liten gnutta av sin uppmärksamhet och kanske till och med säga ”Välkommen, jag är tillbaka om ett ögonblick! Väl till bords blev det bättre ska tilläggas! Läs mer
  • 2019-06-07

Leif S skrev om Spanjorskan
    Alltid bra mar och trevligt bemötande. Men känns något underbemannat. Man får vänta för länge på att beställa och betala. Läs mer
  • 2019-06-06

SZILVIA B skrev om Spanjorskan
    Maten var bra men servicen något av det värsta jag upplevt i stockholm. Fick noll uppmärksamhet av servisen. Fick vänta ganska länge på att få beställa, och fick då en tråkig arrogant attityd av servitrisen. Istället för att plocka bort våra tallrikar när vi ätit färdigt putsade alla tre glas i baren en meter bort från vårt bord. Våra glas var tomma hur länge som helst. När vi betalat och gick var våra tallrikar fortfarande på bordet. Skandalöst dåligt och vi nollade dricksen såklart pga detta. Läs mer
  • 2019-06-06

Cattis E skrev om Spanjorskan
    God mat - dock lite, vi var 4 som valt paella som huvudrätt .
    Inte mätta.
    Alldeles för lite personal -vilket gör att servicen får uselt betyg. Läs mer
  • 2019-06-05

Johanna S skrev om Spanjorskan
    6 personer, alla köpte tapas till förrätt och paella till huvudrätt. Tyvärr så hade nog restaurangen en svår kväll, kanske underbemannade för det var riktigt långa väntetider, och kunde gå långa tider innan vi fick hjälp vid bordet.

Kan verkligen respektera och förstå att det finns kvällar då det inte går ihop, men då hade en smart grej varit att informera oss om det t.ex. "Ursäkta, ikväll har vi mycket, ni kommer nog få vänta 30 min extra på maten", så att vi inte behövde sitta helt i okunskap om vad som hände.

Men utöver det så var personalen trevliga, maten helt ok och jag kan tänka mig att komma tillbaka och ge det hela en chans till. Läs mer
  • 2019-06-04

Jessica W skrev om Spanjorskan
    Supergoda tapas. Mysig miljö och bra service. Går dit igen! Läs mer
  • 2019-06-04

Karin U skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal som skulle kunna vara mer uppmärksam. Bra mat och miljö men HEMSK AKUSTIK!! Läs mer

Matilda M skrev om Spanjorskan
    Trevlig och bra Tapas- restaurang. Läs mer

Camilla J skrev om Spanjorskan
    Lunch för 9 personer.
    bra bemötande utom när vi skulle betala. Läs mer
  • Leif S

2019-06-03

Leif S skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt vällagad och god mat Läs mer

Bert N skrev om Spanjorskan
    Väldigt gott
    Lite i det högre prisläget Läs mer

Sara B skrev om Spanjorskan
    God mat och dryck samt bra stämning! Läs mer

tina g skrev om Spanjorskan
    Maten bra men servicen dålig! Otrevligt bemötande och servisen glömde bort en av våra rätter samt svårt att få någon attention trots att det var väldigt lite gäster i matsalen. Vi var där för brunch. Läs mer

Sara S skrev om Spanjorskan
    Maten och personalen var helt suverän!
    Lagom pris och mysig miljö 👌 Läs mer
  • 2019-06-01

Thomas F skrev om Spanjorskan
    Utmärkt mat bemötande och service i en trevlig miljö. Läs mer
  • 2019-06-01

pelle p skrev om Spanjorskan
    Brukar äta lunch här och dom är verkligen toppen. Glöm inte boka bord innan.
    Har inte provat middagarna. Läs mer

Stefan L skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt miljö för oss som restauranggäster. God mat och en helt under mängd viner.
    Om skulle önska något är det mer spansk stämning i form av spansk musik. Läs mer

Anna S skrev om Spanjorskan
    God mat och dryck samt trevlig och kunnig personal. Läs mer

Marianne S skrev om Spanjorskan
    Väldigt goda tapas, gott vin och bra och uppmärksam servis! Läs mer

Bo F skrev om Spanjorskan
    Vi åt middag.
    Trevligt och proffsigt.
    Så gott som förväntat.
    Värt besöket. Läs mer

Anna I skrev om Spanjorskan
    God mat men på tok för dyrt för det man fick. En liten tacos för 75kr känns inte värt pengarna.
    Dock mysigt ställe med bra service Läs mer

Rebecca A skrev om Spanjorskan
    Vi hade bord strax innan 8 och musiken var redan pådragen så det kändes mer som en bar än em shysst restaurang. Vi beställde massa olika tapas som alla kom in på en gång. Vilket gjorde att de olika smakerna tog ut varandra helt. Läs mer

Sara G skrev om Spanjorskan
    Åt middag tillsammans med kollegor.
    Trevligt och välkomnande när vi först kom. Sedan fick vi vänta länge innan någon kom och tog dryckesbeställningen. Och ännu lite längre till vi fick beställa mat. Vi fick väldigt lite uppmärksamhet och servitrisen tycktes vara ointresserad av service och att skapa en trevlig stämning.
    Att få in notan tog bara det en halvtimme.
    Maten däremot var god och prisvärd. Vi åt alla tapas och den var bra, inte sämre eller bättre än så. Läs mer

Jenny J skrev om Spanjorskan
    Lokalen och servicen var trevlig. Vi var tre personer som åt tapasmiddag. Några av rätterna var väldigt goda, tex gambasspettet och kronhjortsrätten. Den grillande lagostinen var dock oätlig. Det skulle vara bra om rätterna presenterades när de serveras, jag tror vi fick rätter vi inte beställt. Avstå efterrätten med äpple som mest består av kokosskum och välj churros! Läs mer
  • Patric B

2019-05-30

Patric B skrev om Spanjorskan
    God mat, bra service och mycket hjälpsam och proffsig personal. Läs mer

Behzad P skrev om Spanjorskan
    Allt var jätte bra förutom den höga bullernivån Läs mer

Nazanin A skrev om Spanjorskan
    välkomnande personal och fantastiskt god mat! Läs mer
  • Annika G

2019-05-29

Annika G skrev om Spanjorskan
    Maten var jättegod! Lokalen trevlig. Toaletten ofräsch. Servicen ofokuserad. Personalen trevlig men som sagt ofokuserad. Läs mer
  • 2019-05-29

Wendela B skrev om Spanjorskan
    Vi var tre stycken som beställde in ett antal smårätter till bordet, ca 10 stycken att dela på. Vi blev jättebra bemötta när vi kom in, med ögonkontakt och direkt seating vid bordet och någon var snabbt framme med menyer och vatten. Jag uppskattar avslappnad och familjär service, vilket var vad vi fick.

Vi hade kollat menyn innan och hade tänkt oss ca 3 rätter var, men blev förvånade över hur små vissa av rätterna var. Absolut att det är ett mer upscale tapasställe, det var vi medvetna om, men 75 spänn för en minimal avokadotaco kändes otroligt överprissatt. Maten var väldigt god, men vissa av rätterna var inte värda sitt höga pris.

Över huvud taget en bra upplevelse, med jättetrevlig personal och mysig miljö. Jag skulle rekommendera det till någon som inte alls bryr sig om priset och som gillar lite "bättre" tapas (vilket känns svårt att hitta i stockholm), men tycker personligen att det inte riktigt var värt priset. Läs mer
  • 2019-05-29

Johan v skrev om Spanjorskan
    Maten var helt okej, vi körde på tapas!
    Personalen något frånvarande
    Spanjorskan levde inte upp till mina förväntningar... Läs mer
  • charlotte b

2019-05-29

charlotte b skrev om Spanjorskan
    Trevlig inredning och god mat. Hade förväntat mig lite mer personlig service Läs mer

Fredrik B skrev om Spanjorskan
    Helt ok besök. Lite mycket Manchego på alla rätter och hade önskat lite mer av maten generellt. Som van Spanienresenärer når restaurangen inte riktigt upp till sin ambition. Läs mer

Klas H skrev om Spanjorskan
    Dålig och oengagerad service, fick hela tiden påkalla uppmärksamhet. Väldigt små portioner och ganska smaklösa. Läs mer

Coco T skrev om Spanjorskan
    God mat, både dagens lunch och det vegetariska alternativet. Hög ljud nivå och trångt mellan borden. Trevlig personal. Läs mer
  • Patrik P

2019-05-27