Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Tis: 11:00-22:00
Ons-Tor: 11:00-23:00
Fre: 11:00-00:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 820 kunder tycker om Spanjorskan

• Andreas T skrev om Spanjorskan
    Trevligt, gott, kanske lite frånvarande service. Men bra på det hela taget! Läs mer
  • Ann T skrev om Spanjorskan
    Vi hade en fantastisk upplevelse på Spaniorskan! Tapasen var spot-on, och vinet somaliern rekommenderade var helt underbart! Vi kommer gärna igen! Läs mer
  • Finin V skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande och härlig lokal där jag gärna hänger.
    Vi var 5 personer i alla olika åldrar 18-75år.
    Nu ska jag verkligen vara petig:

Förrätterna
    Menyn hade för många val.5 val räcker gott och väl. Istället för att skriva tapas ( jag vet att den heter Spnjorskan men kunden ändrar sig långsamt) skriv småförätter och ta bort det som ser ut som excelaeks ränder på själva pappersmenyn. 74 åringen som är en frisk person kunde inte hitta i menyn så hon tog samma som personen bredvid.
    Hälften var goda och krispiga medans hälften var åt det tröttare hållet. Calamarifritti enkelt och gott men arbeta på dippen.

Varmrätt:
    Även här hade det räckt med 4-5 rätter på menyn.
    Spädgris och kycklingspett.
    Helt ok smaker, tråkiga dippsåser ( typ majonnäsbaserad örtgegga) salladen också trött. Vill ha grönsakerna mer krispiga och glada och dippen intressant.

Vinet var jätte gott. Brödet likaså men teet var väldigt uppskattat så även kaffet.

Notan var inte alls farlig och väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Joachim N skrev om Spanjorskan
    Bra mat, bra service, bra pris. Läs mer
  • Jesper J skrev om Spanjorskan
    Tjenare,
    Maten var okey men Tapas portionerna var för små och lite dålig förklaring på vad som serverades. Sangrian var dock väldigt bra. Läs mer
  • Eric U skrev om Spanjorskan
    Det är så trångt mellan borden (förutom de för större sällskap) så man helt enkelt inte kommer ut om man väl sats sig på insidan. Därtill var maten inte som vi hoppats på. Vi hade dock väldigt höga förväntningar. Går till Nybrogatan 38 nästa gång (samma kedja). Och hoppas att Spanjorskan kör på sitt Tapaskoncept fullt ut och minskar borden och hittar en mer avslappnad atmosfär. Studioebesök till Spanien kanske? Läs mer
  • Torkel F skrev om Spanjorskan
    Mycket bra tapas. Snabb tillagning.Trevligt bemötande.
    Kommer att besöka Spanjorskan igen ! Läs mer
  • Martina C
    Martina C skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och god tapas! Läs mer
  • Linda T skrev om Spanjorskan
    Väldigt god mat, lite avslagen service Läs mer
  • Catarina S skrev om Spanjorskan
    Mycket god mat, trevlig service Läs mer
  • Malin G skrev om Spanjorskan
    Jättegod mat, snabb servering och trevlig miljö! Läs mer
  • Natalia F skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal men en del rätter saknar finess och är inte aptitliga för ögat. Fick in boquerones (fisk) i en konservburk t.ex.! Läs mer
  • Else P
    Else P skrev om Spanjorskan
    Jätte bra service och supermysiga lokaler. Maten var helt ok och avokadotacon var fantastisk! Gärna mera vego på meny så kommer jag oftare tillbaka! Imponerande vinlista! Läs mer
  • Evelina Å skrev om Spanjorskan
    Vi åt Tapas! Det var ett trevligt ställe med bra service,trevlig personal. Vi tyckte dock att det var väldigt små tapas,speciellt i förhållande till priset. Då finns betydligt bättre& större tapas på andra stället. Synd tyckte vi för annars var det bra! Läs mer
  • Agneta B skrev om Spanjorskan
    Bjöd en vän på tapasmiddag. Hade förväntningar på att det skulle vara bra eftersom jag blivit rekommenderad Spanjorskan och ville bjuda min vän på något riktigt trevligt och gott. Vi blev väldigt nöjda. Läs mer
  • Maria V skrev om Spanjorskan
    Toppengoda högkvalitativa tapas!
    Super service!
    Kommer tillbaka! Läs mer
  • Gustav K skrev om Spanjorskan
    God mat. trevlig atmosfär och vänlig personal! Läs mer
  • Gerlinde A skrev om Spanjorskan
    Trevlig atmosfär, trevlig och kunnig personal. God mat. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Spanjorskan
    Mycket bra mat, en skön miljö och trevlig personal. Allt till anständiga priser. Läs mer
  • Kathrin W skrev om Spanjorskan
    Helt underbar mat, älskar att plocka bland små rätter med olika smaker och kryddor.
    Blev varmt mottagen vid ankomsten och av serveringspersonalen. Som gäst kände man sig mycket väl omhändertagen och mådde gott. Läs mer
  • Therese M skrev om Spanjorskan
    God mat och trevlig personal. Anledning till lågt betyg:
    - Fanns inget kaffe söndag brunch
    - väldigt salt äggröra
    - var ej öppen omelett enl. menyn, utan vanlig ihoprullad. Dock god.
    - fanns ej färskpressad juice samt dryckesbeställning glömdes bort. Läs mer
  • Stina T skrev om Spanjorskan
    Trevlig engagerad personal!
    God Tapas! Läs mer
  • Eva
    Eva skrev om Spanjorskan
    Veckans värsting lunch som va Frutti de mare. Jag frågade servitrisen om det va pasta varpå hon sa nej och sa att det bara skulle va grönsaker och skaldjur. Men det va en pastarätt med mycket snålt med skaldjur då jag fick en gambas, en pilgrimsmussla, och en liten avlång bit som nog va plupo men ingen bläckfisk som framgick på menyn. På menyn stod det att det i plural att det skulle va pilgrimsmusslor, gambas, pulpo och bläckfisk. Så det var falsk marknadsföring. Dyrt också för en snål rätt. Läs mer
    2018-11-13 Bockholmengruppen svarar Eva
    Hej Eva,
    Mitt namn är Jonathan och är Restaurangchef på Spanjorskan.

Detta var ju verkligen inte så vi hade tänkt att värstingen skulle serveras, och det är jättetråkigt att den tilläts serveras så.
    Även likaså att servisen helt glömde vad innehållet var.
    Jag har pratat med alla berörda och vi kommer såklart servera den som det står i menyn.
    Veckans Värsting ska vara en Värsting!

Jag skulle vilja bjuda tillbaka dig och bjuda dig och en vän på maten vid det besöket.
    Vårt sätt att be om ursäkt och samtidigt förhoppningsvis inte förlora dig som gäst.

Maila mig på Jonathan@Spanjorskan.se när du skulle vilja komma förbi!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
  • Ingela A skrev om Spanjorskan
    Härlig stämning, trevlig och kunnig personal och fantastiskt goda tapas. Vi hade en perfekt kväll! Läs mer
  • Sofie A skrev om Spanjorskan
    Bästa tapasrestaurangen vi varit på! Läs mer
  • Emma F
    Emma F skrev om Spanjorskan
    Vi beställde in lite tapas och allt var intressant och gott! Det var roliga rätter och allt var en smakupplevelse. De som tog emot oss var väldigt trevliga och villiga att hjälpa till. Jag förväntade mig en spansk inspirerad restutang och de fick jag verkligen. Jag tyckte det lät som om musiken var spansk, och den röda färgen samt reseten av inredningen matchade maten och den spanska stilen. De som jobbade där och tog hand om oss var sociala och pratglada, precis det jag förväntar mig på en resturang! Inte för formella, men en bra balans. Kommer definitivt tillbaka och har redan rekommenderat resturangen flera gånger! Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Joel N skrev om Spanjorskan
    Väldigt högljudvolym , svårt att höra varandra på grund av dålig akustik och hög musik. Läs mer
  • Yvonne W skrev om Spanjorskan
    Beställde Tapas,vin,öl,Cava,dessertvin och efterrätt Smakade helt ok men hade smakat ännu bättre om serveringspersonalen varit mer rutinerad samt om inte musiken hade spelats på alldeles för hög volym, inte ens pratvänligt för en 20-åring Jag kommer inte återvända och kommer inte rekommendera denna restaurang Läs mer
  • Annie M skrev om Spanjorskan
    Dagens lunch. Personalen var mycket trevliga och varma. Lunchen var mycket god, möjligen en något för liten portion. Sammanfattat 4 av 5! Läs mer
  • Emelie S skrev om Spanjorskan
    För att vara lunch - magi
    Supertrevlig service hos ALLA! Läs mer
  • Louise N skrev om Spanjorskan
    Bokade lunch med en god vän. Okej mat till ett bra pris. Trivsam miljö och trevlig personal! Något hög ljudnivå när det var som mest med gäster. Läs mer
  • Ulf H skrev om Spanjorskan
    Mysig miljö, trevlig personal och inte minst god mat. Mitt första besök, men definitivt inte sista. Läs mer
  • Ammelie F skrev om Spanjorskan
    Åt flertalet tapas på Spanjorskan. Vissa tapas var väldigt små (lite besviken på det) och andra tapas var i bra storlek.
    Blev väl mött av personalen.
    Hade hyfsat höga förväntningar på restaurangen.
    Atmosfären var toppen och maten var väldigt god.
    Jag kan rekommendera Spanjorskan men vet nu att 3 rätter kan vara för lite pga storleken på vissa tapas. Läs mer
  • Anders J skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt gott kycklinglårspett, rekommendation av vin som passade perfekt till maten. Försigkommen service. Läs mer
  • Michael J
    Michael J skrev om Spanjorskan
    Den sotade torsken, tillagad på nåt ovanligt sätt, är en av de godaste fiskrätterna jag någonsin har ätit. Till vanligt lunchpris!! Läs mer
  • Lotta L skrev om Spanjorskan
    Oroligt god mat, med nya smakupplevelser. Trevlig personal som alltid ger god service, Läs mer
  • Petter E skrev om Spanjorskan
    Mycket god mat och härligt bemötande! Läs mer
  • Sandra B skrev om Spanjorskan
    Jag tyckte servicen var väldigt bra och maten höll bra kvalité Läs mer
  • Sara-Louise B skrev om Spanjorskan
    Vi käkade tapas och varenda rätt var helt fantastisk! Men det absolut bästa var personalen, från sekunden vi klev in på restaurangen blev vi bemötta av otroligt professionella, varma och trevliga människor som tog mycket väl hand om oss. De fixade till och med en tapas rätt till oss som inte ens fanns i menyn. Med andra ord, utomordentligt bra service! Läs mer
  • Maria L skrev om Spanjorskan
    tapas, cava och vin
    Allt smakade super och servicen var jättebra Läs mer
  • Elisabet A skrev om Spanjorskan
    Trevligt bemötande. God mat till mig (tonfiskrätt) medan en i sällskapet var mindre nöjd med sin tapasbiff. Överpris på desserten ( fyra mkt små strutar m mest vaniljkräm).
    Besöket kändes som helhet trivsamt och vi kan mkt väl tänka oss att återkomma. Läs mer
  • wilhelm s skrev om Spanjorskan
    bra och god mat.
    trevligt bemötande.
    mysig och inbjudande lokal. Läs mer
  • Jacob Z skrev om Spanjorskan
    Trevligt o gott. Rätterna kommer i bra takt. Entrecote var top notch jämförbar med de allra bästa. Läs mer
  • Tina L skrev om Spanjorskan
    Mat
    Kyparen talade engelska
    Lite rörigt man vick själv påkalla kyparen då man ville beställa tex varmrätten
    God kungsflundra ich tonfisk
    Efterrätten i strut smakade inte så mycket
    Fick först avslagen cava som kyparen själv bytte ut Läs mer
  • Peter S skrev om Spanjorskan
    Mysig miljö och trevlig service. Läs mer
  • Cecilia W skrev om Spanjorskan
    Väldigt god mat ( lunch 2 nov) och mycket bra service. Hade hört innan att servicen inte alltid var den bästa men jag blev inte besviken. Jättetrevlig personal!! Läs mer
  • Maja H skrev om Spanjorskan
    Mycket mysig lokal och trevlig personal. Läs mer
  • Ninnie E skrev om Spanjorskan
    Väldigt varierande nivå på rätterna, en del fullpoängare och en del bottennapp. En ölsort var slut också. Läs mer
  • Marisell N
    Marisell N skrev om Spanjorskan
    långsamt service lite mat
    vi fick vänta 20 min innan någon kom till bordet och frågade vad vi skulle ha
    Efterrätten (churros med dulce de leche) var en besvikelse Läs mer
  • camilla f skrev om Spanjorskan
    Mycket bra mat, men sämre service. Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm