Spanjorskan

Spanjorskan

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!

Läs vad 2350 kunder tycker om Spanjorskan 2

2021-05-15
    Smutsig och sliten ofräsch uteservering ”inglasad”
    Halvbra service. Har besökt restaurangen ett flertal gånger då jag bor i kvarteret. (Då har jag varit mkt nöjd.) Men inte super sugen på att skynda tillbaka.
    Menyn var också bättre innan enligt mig.
    2021-05-15
    Fick ett tråkigt bemötande av en kvinna som var ansvarig för bordsbokningar. Kommer aldrig gå tillbaka.
    2021-05-14
    Väldigt trevlig personal och riktig god mat
    2021-05-13
    Två gäster. God mat men den serverades väldigt ojämnt och vi fick vänta länge tills båda kunde äta samtidigt. Gambas var en pytteliten rätt jmf med priset.
    2021-05-10
    Väldigt god mat och trevlig service!
    2021-05-10
    Maten och miljön alldeles förträfflig. Personalen trevlig men lite för ouppmärksam.
    2021-05-09
    Super trevlig personal och god mat!!
    Bra:
    Jättetrevlig personal
    Fint ställe
    God mat

MIndre bra:
    Jättesmå portioner
    För lång tid att få in maten
    För hög musik. Svårt att prata
    2021-05-07
    Trevligt ställe och bra service men de tapasrätter vi valde var delvis smaklösa och trista.
    2021-05-07
    trevlig engagerad personal god mat ganska dyra viner
    2021-05-06
    Toppen Bra stämning, god mat och service. 4 av 5 i betyg
  • Philip G
    skrev om Spanjorskan
    2021-05-03
    Vi fick maten 1h sent, ovanpå det fick en i sällskapet ägg i maten som han uttryckligen bett om att inte få. Det gjordes ett försök att ”rätta” till det men maten kom ut exakt likadan några minuter senare bara. Vid det laget var det bara nån halvtimme kvar av vår sittning.

Maten smakade helt okej dock.
    2021-05-02
    Maten var verkligen inte bra. Superbra service och stämning dock!
  • 2021-04-27
    Vi åt 6 st. olika tapas och en efterrätt och det smakade väldigt gott! Väldigt mysig inredning och miljö!
  • 2021-04-27
    Fantastisk service, underbar mat och välkomnande atmosfär
  • 2021-04-27
    Mysig atmosfär, god mat, supertrevlig personal.
  • 2021-04-24
    Mysig stämning, trevlig personal. Maten lite under medel.
  • 2021-04-24
    Väldigt trevligt bemötande en vanlig lunch.
  • 2021-04-23
    Mycket trevlig miljö och personal. Maten var dock sådär. De flesta förrätterna vi beställde och delade på var mycket goda- allt utom cevicen där fisken var seg och rätten smaklös. Paellan som vi beställde smakade Ok, men inte mer. De avlånga muusslorna var gamla. Efterrätterna var Ok, men inte mer. Skulle jag gå tillbaka? Tveksamt.
  • 2021-04-18
    Mysigt ställe och fint bemötande / bra service!
    Men jag förväntade mig mer av tapasen för att vara ärlig..
    en gambas ska ligga i kokande vitlöksolja, inte tre räkor på en tallrik.. paratas bravas äe klyftpotatis , inte två potatisar på en tallrik m sås. Visserligen goda potatisar men om tapasen klarar 80:-, så blir priset 40:-/ potatis .. Calamares och sardiner var goda, cevichen bot do much.
    Tror jag hade högre förväntningar helt enkelt!
  • 2021-04-16
    Grym mat, härlig personal. Bästa spanska restaurangen i Stockholm!
  • 2021-04-15
    Tapas!
    Service inget bra! Avsaknad av proaktivitet. Vi fick säga till, vifta, gå fram till baren, för att berätta att vi ville beställa.
    Hög musik. Så vill ni snacka - gå till ett annat ställe. Tydligen var det en känd ”dj” som spelade vilket tydligen var viktigast för kvällen.
    Maten kom in utan ordning - eller kommunikation med oss gäster.
    Maten var ok.
  • 2021-04-15
    Åt tapas. Goda rätter, bra rödvi och bra service!
    2021-04-15
    -Lunch
    -Trevlig personal
    -För hög musik på lunch typ spansk punk
    -kallt i restaurangen
    2021-04-13
    Var på restaurangen med 2 kompisar och vi beställde in gott vin och maten var otroligt god! Hamburgare, padrones, gambas osv osv..strålande! Personalen var mycket bra och man blev trevligt bemött. Första gången vi åt där och vi kommer definitivt att ta oss dit igen!
    2021-04-12
    Det var trevlig stämning och fina lokaler. Däremot så var maten lite sisådär. Vi körde tapas och det var lite under förväntan.

En riktigt torr ostbricka, Manchego osten var som kartong. Bättre kan man köpa i disken på Coop.

Sen beställde vi efterrätt och en espressomartini. Väldigt torr cheesecake, det andra var ok.

Under förväntan helt enkelt!
    2021-04-11
    Paellan var fantastiskt!
    Super personal!
    2021-04-11
    God mat och dryck! Superbra service men alldeles för hög musiknivå!
    2021-04-10
    God mat och trevlig atmosfär.
    2021-04-10
    Underbar mat, fantastisk service och mycket trevligt ställe!
    2021-04-06
    Liten gullig kvarterskrog med en trevlig atmosfär och goda drinkar. Vi testade olika tapas och de var väldigt smakrika. Även våra tonårsbarn var nöjda med smårätterna!
    2021-04-03
    Trevligt och mysigt, en aning för hög musik, men annars var allt mycket fint och god mat.
    2021-04-01
    Trevlig personal. God mat men alldeles för liten portion för att bara en dagens!
    2021-03-31
    Jag och två andra beställde in tapas. Personalen var mycket trevliga. Vi fick alltså fin service och väldigt god mat!
    2021-03-30
    Trevlig personal, bra stämning och god mat.
    2021-03-29
    Tapas, sangria, cava över en brunch. Härlig atmosfär och trevlig personal! Kändes även Corona säkert med handsprit, plexiglas mellan bord och placering vid vartannat bord,
    2021-03-28
    Satt ute på verandan och fick knappt någon service. Kändes som man blev bortglömd.
    2021-03-28
    Betyget drogs ner då ölen vi fick var varm och inget sades om det när den serverades, väldigt oproffsigt och nonchalant. När vi påpekade det så sa man att kylen gått sönder. Gällde alkoholfri öl. Maten var god men kom i olika omgångar vilket heller inte är ok vi var 2 st så all mat borde levererads samtidigt.
    2021-03-28
    Väldigt god mat och fin och uppmärksam service.
    2021-03-28
    God mat, bra storlek på tapas portionerna och härlig service!
    2021-03-28
    God mat, utomordentligt trevlig personal och bra vinlista! Fulländat för en bra kväll!
    2021-03-27
    Mycket god mat men mycket långsam service. Fick vänta 10-15 min på bord trots att vi var på plats innan utsatt bokad tid. Fick sedan vänta ca 15 innan vi fick beställa ens något att dricka. Maten kom in ca 45-60 min efter tidpunkten för bordsbokningen och det tog ca 10 min att få notan efter att vi bad om den.
    2021-03-27
    Brukar ofta gå till Spanjorskan och har alltid varit nöjd. Dessvärre beställde vi anklår till lunch som inte gick att äta. Den var seg och gick inte att komma igenom med vass kniv. Vi påpekade detta för servitrisen som sa att det inte var något fel på ankan och att vi gärna fick beställa något annat men då var hon tvungen att ta betalt för ankan ändå. Till slut får hon exakt samma reaktion från en annan gäst som sa att man inte kan servera något liknande. Till slut förstår hon att det kanske ligger något i det vi redan påpekat och till slut slipper vi betala. Mest väldigt tråkig attityd från servitrisen som sa att vi inte är vana vid den typen av mat....... Nä, anka som man inte kan komma igenom med kniv som både var rå och seg är vi inte vana vid. Som tur är har vi haft trevliga kvällar med god mat och trevlig personal.
    2021-03-26
    Tyvärr tyckte jag servicen var långsam och ointresserad. Upplevde inte heller att man tog covid hänsyn.
    2021-03-25
    Trevlig personal och god fantastisk mat.
    Kan dock tycka att personalen skulle kunna prata svenska. Även om engelska är ett världsspråk.
    2021-03-21
    Väldigt god tapas, trevlig atmosfär och tillmötesgående och trevlig personal! Kommer tillbaka.
    2021-03-20
    Testa råbiffen. Fantastiskt god
    2021-03-18
    Beställde flera olika rätter, tycker inte smakerna gick ihop i alla rätter, störande att servitrisen inte pratade svenska eller presenterande maten, servitören pratade inte heller svenska och kunde inte uppfatta när vi frågade om en ingrediens. Jag blev nog rättare sagt besviken på hela besöket.
    2021-03-18
    Mysig miljö. Trevligt bemötande. Snabb service. Jättegod mat. Bra priser. Kommer garanterat tillbaka!

/Madeleine
    2021-03-13
    Mycket trevligt med en Dj men mer spansk musik tack : )