Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Öppet just nu
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 2191 kunder tycker om Spanjorskan

• 2020-10-25

Olivia Å skrev om Spanjorskan
    Bra bemötande, mysig restaurang, god mat och väldigt god espresso martini! Churrosen som efterrätt var bland de godaste efterrätterna jag ätit! Läs mer
  • 2020-10-25

Eddie J skrev om Spanjorskan
    Väldigt bra service och god mat! Läs mer
  • Madeleine W

2020-10-24

Madeleine W skrev om Spanjorskan
    Åt tapas som var otroligt god.
    Personalen jättetrevlig och servicemainded.
    Kommer garanterat gå tillbaka dit. Läs mer
  • 2020-10-24

Håkan Z skrev om Spanjorskan
    Otroligt bra service, kunnig personal, maten suverän Läs mer
  • 2020-10-24

Hans P skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, maten var ok....lite blek, men ok Läs mer
  • Sandra A

2020-10-23

Sandra A skrev om Spanjorskan
    Middag på spanjorskan var en fantastisk upplevelse! Så goda sharing tapas och supertrevlig personal. Jag kommer tillbaka garanterat, de tror jag de andra 7 personerna också kommer göra. Läs mer
  • 2020-10-22

Sara W skrev om Spanjorskan
    Jag tog dagens måltid. Superfräsch fisk med mycket smak. Fina toaletter och ren lokal. Läs mer
  • 2020-10-22

Pia W skrev om Spanjorskan
    Trevlig service
    God mat
    Något för dyrt Läs mer
  • 2020-10-21

Lina F skrev om Spanjorskan
    Beställde alla vegetariska tapas och delade på. Allt var jättegott! Den enda jag saknade var ett bättre utbud av alkoholfritt, men den alkoholfria sangrian var god och inte för söt. Läs mer
  • Monica D

2020-10-20

Monica D skrev om Spanjorskan
    Våra tapas var verkligen supergoda! Paellan med kyckling var dock en besvikelse, kändes mer som bara kyckling med ris och absolut inte som en paella. Personalen var mycket trevlig men missade att vi beställt paellan för 4 och inte för 2 personer, så det tog väldigt lång tid innan nästa kom in... Förra gången vi var där var det betydligt bättre, denna gång blir det bara ett okey. Läs mer
  • 2020-10-20

Daniel P skrev om Spanjorskan
    Bra kvarterskrog! God mat, rimliga priser och hjärtlig service. Läs mer
  • 2020-10-19

Sara F skrev om Spanjorskan
    Åt tapas, blev bra bemött och maten var jättegod. En mycket trevlig vistelse. Läs mer
  • 2020-10-19

Eva-maria B skrev om Spanjorskan
    Vi var 3 st i sällskapet som drack öl och sangria, åt oliver och bröd med tomater, paella och avsluta med efterrätter. Ölen min man beställde in var odrickbar så han bad om att få en ny.
    Maten var bra och har alltid tyckt att varit ett trevligt ställe. Men när vi skulle betala så tog dom betalt för ölen som han inte tyckte om. Kan tycka att om man äter och dricker för nästan 1700 kr så är det småsnålt att ta betalt för den ölen.
    Mvh Eva-Maria Läs mer
  • Iliana R

2020-10-18

Iliana R skrev om Spanjorskan
    Vi var 4 vuxna som hade beställt varsin Fiesta meny och det var jättegott i sin helhet men vissa rätter smakade lite sådär plus att köttet i huvudrätten kändes lite överkokt. Musiken illojales var också snäppet högt. Vi hade en jättetrevlig kväll men vissa små detaljer hade kunnat göras bättre. Läs mer

Maria S skrev om Spanjorskan
    Trevlig service och helt ok lunch. Läs mer

Sandra E skrev om Spanjorskan
    Så besviken! Har varit där förut, vid nyöppning och då va det fantastisk. Riktigt tråkig mat och grisen va em stor klump fett.

Maten kom in efter 1,5h och sen sa de att vi endast hade 2 timmars bokning. Hann inte beställa kaffe eller efterrätt.

De drog av på priset men blev ändå inte värt det. Läs mer

Allan K skrev om Spanjorskan
    Rätterna kom in vid väldigt olika tider, fick en tapasrätt(en taco) vi var två personer och det tog 30min innan nästa kom in. Kunde varit något större portioner. Läs mer
  • 2020-10-16

Rikard J skrev om Spanjorskan
    Vi år lunch. Trevligt, gott och okomplicerat Läs mer
  • 2020-10-15

Charlotte H skrev om Spanjorskan
    Åt Tapas, gott men allt kom på en gång, blev stressigt och maten kall eftersom kallt ute. Trevlig servitör. Läs mer
  • 2020-10-15

Edward & skrev om Spanjorskan
    Trevligt och gott. Definitivt värt fler besök Läs mer
  • 2020-10-13

matilda s skrev om Spanjorskan
    Fräsch mat, inte så flottig som tapas brukar vara. Väldigt små portioner dock.
    Märkligt att vi blev ivägkörda 21.20 då stället hade lediga bord och stänger 22.00
    Servitören kunde ha vart lite gladare han kändes rätt less. Läs mer
  • 2020-10-12

Hannah O skrev om Spanjorskan
    Upplevdes något långsamt och saknade något mer ”matigt” för vegetariska tapas t.ex. vegvariant av miniburgare eller dyl. men väldigt mysigt ställe, god mat och trevlig personal. Ännu bättre om man äter kött/fågel/fisk. Läs mer

Erika W skrev om Spanjorskan
    Servitrisen var fantastisk! Så engagerat i valet av vin och mat. Vi valde att i oktober sitta i deras uteservering. Så mysigt! En känsla av att faktiskt vara i Spanien . Min absolut favorit på Östermalm just nu! Läs mer

Marika G skrev om Spanjorskan
    God mat, bra service. Kan verkligen rekommendera Spanjorskan. Läs mer

Matilda S skrev om Spanjorskan
    Servicen är under all kritik.. och pinsamt lite mat för en dyr peng. Vi kommer inte att gå tillbaka. Läs mer

Alejandra B skrev om Spanjorskan
    Bra service, snabbt och trevligt bemötande. Maten var mycket god! Läs mer

Lena D skrev om Spanjorskan
    god mat och trevligt! kommer tillbaka. Läs mer

Petra S skrev om Spanjorskan
    Sällskap på 6 pers. Tog meny och maten var superb o servicen väl intrimmad. Läs mer

Inese L skrev om Spanjorskan
    Vi var så nöjda! Trevlig personal ! God mat! God vin! Trevlig kväll!Tack så mycket! 10 av 10! Läs mer

Ellen W skrev om Spanjorskan
    God mat, lite otrevligt att de räknade ner tiden på vår sittning dock. Läs mer
  • 2020-10-09

Peter A skrev om Spanjorskan
    Fantastisk lunch. Mina kunder var helnöjda. Läs mer
  • 2020-10-09

Magnus T skrev om Spanjorskan
    Härlig lokal och fantastisk god mat.
    Maten tog tyvärr alldeles för lång tid att serveras, men den var värd att vänta på då vi inte hade bråttom.
    Bra Service bortsett från väntan. Läs mer

Lisa V skrev om Spanjorskan
    Ok mat, fin miljö men bullrigt och stökigt. Läs mer

Camilla A skrev om Spanjorskan
    Gott och trevlig personal MEN hösta volym i högtalarna i hela lokalen. Gick inte att ha ett samtal vid vårt bord. Läs mer

Pär R skrev om Spanjorskan
    Har alltid gillat Spanjorskans atmosfär och vänliga personal. Just igår var det tapas-middag som införlivade förväntningarna, precis som övriga besök jag gjort. Läs mer

Celine Å skrev om Spanjorskan
    Dålig mat tyvärr. Halvdålig service. Läs mer

Sandra G skrev om Spanjorskan
    Små rätter, förvisso goda men blir inte prisvärt. Halvbra service. Läs mer

Marcus L skrev om Spanjorskan
    Hetsig servitör som gjorde att det kändes som om man bara var snabba pengar i kassan. Första rätten fick jag ett hårstrå i och smakerna på tapasen var inget märkvärdigt. Läs mer

Mikaela V skrev om Spanjorskan
    Bra mat, bra service. Men vi blev utkastade kl 23 vid stängning. Läs mer
  • Madeleine W

2020-10-04

Madeleine W skrev om Spanjorskan
    Hög musik. Ok mat, skull kunna vara lite mer smaker. Ok service Läs mer
  • 2020-10-04

Jessica G skrev om Spanjorskan
    Mysig restaurang med väldigt goda tapas. Läs mer
  • 2020-10-04

Mattias W skrev om Spanjorskan
    Väldigt trevlig servitör och god mat! Läs mer
  • 2020-10-03

Madeleine M skrev om Spanjorskan
    Helt ok mat men dyrt och man fick inte in all mat på en gång (tapas), jag vill kunna äta av de olika rätterna tillsammans inte en i taget. Fick heller inte det pris som stod på skylten utanför på min Sangria, gällde tydligen inte restaurangbesökare utan bara barbesökare, tycker det är både märkligt och otrevligt att ha olika priser för olika gäster och det framgick inte av kommunikationen heller. Läs mer
  • 2020-10-02

Åsa W skrev om Spanjorskan
    Vi drack Sangria och åt tapas. Fantastiskt gott!! Avslappnad och trivsam miljö. Vi är mycket nöjda med vårt besök. Läs mer

Charlotte J skrev om Spanjorskan
    Genuint ställe med supertrevlig personal. Vi var väldigt nöjda med alla tapasrätter. Rekommenderar absolut en visit! Läs mer

Per R skrev om Spanjorskan
    Trevlig restaurang med bra service och acceptabla priser. Kan rekommenderas Läs mer

Mårten A skrev om Spanjorskan
    Dålig och smaklös tapas. Både jag och min flickvän fick ont i magen och mådde illa efteråt. Trevlig servitör, men kändes snarare som en säljare. Inget gott tecken när maten kommer efter 5 minuter.

Torr patatas bravas, mini hamburgaren var som en råbiff i bröd med jalapeno och tryffel, vilket är gott men restaurangen hade valt att klämma in tocino på burgaren också vilket vi missade stod på menyn. Det är alltså bacon som inte passade bra in alls på den burgaren. Och vi kan inte låta bli att skratta åt att de valde att skriva tocino och inte bacon när allt annat stod på svenska.
    Ingen av rätterna vi beställde smaka bra, glömde kocken salt & peppar? Läs mer
  • Madeleine G

Claes Ö skrev om Spanjorskan
    Bra service. Bra prisvärd lunch Läs mer
  • 2020-09-28

Malin V skrev om Spanjorskan
    Supergott! Massa smak och koriander :)
    Väldigt prisvärt! Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm