Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Ons: 11:30-23:00
Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 699 kunder tycker om Spanjorskan

• Yvonne H
    Yvonne H skrev om Spanjorskan
    Vi var 9 pers som åt lunch. Alla var supernöjda. Det jag personligen kan sakna lite är grönsaker. Det finns inget salladsbord eller så är det ytterst lite grönt på tallrikarna.
    Personalen var trevlig. Läs mer
  • Ebba G
    Ebba G skrev om Spanjorskan
    Mysig kvarterskrog med ok mat och service. Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Spanjorskan
    Jättego mat och trevliga servitriser Läs mer
  • Edvin S
    Edvin S skrev om Spanjorskan
    Fantastiska tapas med underbar service. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Spanjorskan
    Supergoda tapas och trevlig personal. Överträffade mina förväntningar! Läs mer
  • Viktor T
    Viktor T skrev om Spanjorskan
    Besökte Spanjorskan för en middag. Restaurangen motsvarade förväntningar med mycket goda smårätter och mysig stämning. Det som drar ner betyget något: smårätterna hade kunnat vara marginellt större givet prisnivån och bättre anpassade till antalet gäster, vi var två personer i sällskapet och delade på allting medan de mesta som serverades verkade anpassat för tre personer (t.ex. tre köttbitar, tre kroketter, etc.). För full poäng hade även personalen kunnat vara mer uppmärksam. T.ex. på att vinet i glasen var slut och vi ville beställa mer.
    Sammantaget var vi väldigt nöjda med besöket. Läs mer
  • David S
    David S skrev om Spanjorskan
    Väldigt trevlig och tillmötesgående personal med vad som kändes som genuin glädje för service. Vår servis var ärlig med sin vinkompetens och skötte det snyggt med att istället för att ljuga sig genom en konversation gå och be om hjälp av någon med mer kunskap. Ett absolut plus.

Maten smakade bra, även om smårätterna enligt min mening var i underkant, storleksmässigt. Fyra tapasrätter bör vara mycket mer än nödvändigt om man åt en sen lunch bara ett par timmar tidigare. Läs mer
  • Maja T
    Maja T skrev om Spanjorskan
    Bra tapas av stor variation och en gedigen vinlista. Trevlig lokal och lagom ljudnivå. Ok service. Läs mer
  • George E
    George E skrev om Spanjorskan
    Maten är jättebra, inredningen är mysig och personalen (spec hon som talar engelska) är helt underbara! Kommer gärna tillbaka. Önskemål är fler soppor & varför inte Garpachio som stående rätt på en spansk rest? Toppenbetyg rakt igenom och var nu rädda om Kocken 👍 Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om Spanjorskan
    God Paella med gott rödvin från Ribera del Duero
    Mycket vänlig och tillmötesgående personal
    Hade stora förväntningar vilka uppfylldes Läs mer
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Spanjorskan
    Vi var där i söndags (18-09-09) runt 18.30. Det har fantastisk service! Vi fick hjälp av tre olika servitörer/servitriser och alla var väldigt vänliga, snabba på att uppmärksamma om vi behövde något och spred allmänt god och gästvänlig stämning. Maten var också sjukt god. Kan varmt rekommendera denna restaurang. Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Spanjorskan
    Vi fick ett varmt välkomnande. Restaurangen är ombonad och väldig trivsam, dock väldigt "skamlig", hög ljudnivå.

Vi var två personer och beställde in tre tapas var (enligt rekommendation) vi meddelade att vi tänkte dela på samtliga tapas. Vi fick i stort sett in alla samtidigt, vilket blev stressande, vi ville äta i lugn och ro och prata, nu blev det mer äta medan rätterna var varma, nu hann till exempel våra gambas kallna och bli lite sega. Vi bad också om en bit ost, som vi ville ha direkt tillsammans med vinet som vi först fick. Osten kom sist.

Vi tyckte även att vår servitris var något opersonlig. Läs mer
  • Mahlet T
    Mahlet T skrev om Spanjorskan
    Väldigt god mat men servicen var lite okoordinerad då vi hade fått vinlistan men fick aldrig beställa samt att en rätt var tydligen slut men det fick vi inte veta förrens vi hade ätit de andra fem tapasen. I och för sig erbjöd ni då en gratis tapas istället vilket var schysst. Läs mer
  • MIkael B
    MIkael B skrev om Spanjorskan
    Bra mat och väldigt bra service! Läs mer
  • Marianne D
    Marianne D skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig och serviceminded servitris. Hade inte helt koll på allt men kollade med sina kollegor så allt löste sig till det bästa.
    Pimientos de padron var dessvärre inte i min smak, inte alls som "originalet", smakade inte gott med paprikakryddan.
    Charkbrickan var inte heller till belåtenhet.
    Däremot var det glutenfria brödet supergott, vinet smakade utmärkt och kaffedrinken var mycket god.
    Kan absolut tänka mig ett återbesök och testa annat från menyn.
    Marianne Läs mer
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Spanjorskan
    Fantastisk mat och service. Prova råbifftacon! Den är helt magisk Läs mer
  • Tin-Tin S
    Tin-Tin S skrev om Spanjorskan
    Generellt bra service. Mysig miljö att sitta på uteserveringen. Vi åt 6 olika tapas, de flesta goda. Sangrian (rosso)inte den godaste dock. Fick antagligen för mycket is i karaffen, lite fruktigare o sötare föredrar jag..
    Lite tråkigt också att vi ej fick in vårat kaffe o en kokoskaka som vi beställt. Efter väntat i c:a 20 min så betalade vi och gick.. Läs mer
  • vanessa t
    vanessa t skrev om Spanjorskan
    Åt 3 tapasrätter som var riktigt goda och lagade med omsorg. Sedan till efterrätt tog jag en churros som också var supergod, hade dock önskat att efterrätten var något liite större för den var så god! Trevlig personal också! Kommer definitivt komma tillbaka. Läs mer
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Spanjorskan
    Supergod mat o bra service men lite små tapas för priset! Läs mer
  • Henrica T
    Henrica T skrev om Spanjorskan
    Hade höga förväntningar som inte helt uppnåddes. Valde dela med bordsällskapet på åtta stycken av tapasen. Av dem kan jag ändast rekomendera råbiffen, räkorna och carnitasen. Resten var medelmåttiga
    Vänlig och snabb service i alla fall och mysig inredning. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Spanjorskan
    Vi åt tapas, varmrätt och efterrätt. Allt var jättegott, personalen var trevlig och tillmötesgående.

Vi hade en fantastisk fin kväll med god mat och gott vin. Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Monica L
    Monica L skrev om Spanjorskan
    Maten var jättegod. Däremot var servicen inte alls bra. Trevlig servis men Vi fick vänta innan vi gick beställa o sen skulle vi beställa efterrätt men det kom aldrig nån servis. Inte så synlig personal alltså. Läs mer
  • Nils M
    Nils M skrev om Spanjorskan
    Vänlig och uppmärksam service. Goda, spännande tapas. Bästa "pimientos de Padrao" jag ätit. Kan varmt rekommenderar ett besök. Läs mer
  • Domino S
    Domino S skrev om Spanjorskan
    Hade läst recensioner innan som sa att det var lite sisådär på Spanjorskan, men herregud vad vi älskade det! Vi smakade många olika rätter såsom tapas men även varmrätter och alla desserter. Allt var helt fantastiskt gott verkligen, och servicen perfekt. Trevligt läge och fantastiskt fin interiör! Vi kommer definitivt tillbaka. :) Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Helena L
    Helena L skrev om Spanjorskan
    Vi blev väl mottagna redan vid första kontakt, bra servis, maten var mycket god, (tapas)
    Det var första besöket, hade inte förväntningar, bara förhoppningar på en mysig kväll.
    Kommer helt klart tillbaks! Läs mer
  • Alexandra Ö
    Alexandra Ö skrev om Spanjorskan
    Första gången på Spanjorskan med tidigare kollega. Underbar svampsoppa! Vi höll på att glömma notan då det inte var så mycket upp-passning vid bordet och kaffet fick vi be om. Så lagom betyg för personalen! Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Spanjorskan
    Både testat dagens lunch ett par gånger och ätit middag hos Spanjorskan en gång. God mat, trevlig personal och ett härligt ställe! Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt god mat från Fiestamenyn. Bra service. Läs mer
  • Anssi M
    Anssi M skrev om Spanjorskan
    Detta mitt andra besök bekräftade vad jag upplevde vid mitt första: Bra mat samt trevlig och uppmärksam service. Läs mer
  • Bo K
    Bo K skrev om Spanjorskan
    Familjebrunch, trevligt bemötande, saknade barnstol, sammanfattningsvis avspänt, god mat och kommer tillbaka Läs mer
  • Therese H
    Therese H skrev om Spanjorskan
    Vi hade en superhärlig kväll på Spanjorskan den 1/9. Då vi var ett större sällskap som alla var sugna på tapas, så bad vi vår argentiske servitör att servera oss väl valda tapas, och my goodness, allt smakade så enormt gott. På riktigt! Vinet, maten, efterrätterna, för att inte tala om den lilla hot shot´en vi avslutade med, gjord på Hierbas. Vi kommer gärna tillbaka! (Hade hört att menyn var ny för hösten, cred till köksmästare :-) ) Läs mer
  • Jonna & Yihang / T
    Jonna & Yihang / T skrev om Spanjorskan
    Trevlig stämning, bra service. Maten god men dyr. Läs mer
  • Marie W
    Marie W skrev om Spanjorskan
    God mat, trevlig miljö och bra service! Läs mer
  • Marika H
    Marika H skrev om Spanjorskan
    Vi åt väldigt goda tapas och fick ett trelvigt bemötande av personalen! Läs mer
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Spanjorskan
    Trevlig betjäning och mkt tillmötesgående när vi fick beställa för en person av en måltid som i menyn var ställd för minst 2 personer. Sangrian var inte god o när vi klagade så bjöd dem på var sitt glas till som var klart bättre och strök sangrian från notan! Övrig mat mkt gott! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Spanjorskan
    Paella för två personer bestående av 4 musslor och två räkor att dela på. Resten ris och korv. Gott men inte prisvärt på långa vägar.
    Churros och kaffe. Gott men en alldeles för liten kaffekanna.
    Vinet blev 40 kr dyrare än vad servitören sagt. Annars glad och trevlig personal. Kommer inte tillbaka och kommer inte att rekommendera! Läs mer
  • Therese R
    Therese R skrev om Spanjorskan
    Goda tapas och mycket att välja på. Lite långsam service, men maten väl värd att vänta på. Läs mer
  • Caroline C
    Caroline C skrev om Spanjorskan
    God mat, trevlig utemiljö.
    Vänlig men ovan service (hen som hjälpte oss var nyanställd) och vi fick påkalla uppmärksamhet när vi ville ha hjälp under vår före, under och efter vår måltid. Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om Spanjorskan
    Gott, trevligt och okomplicerad service. Men rätterna på lunchmenyn är något små för min smak, jag önskar gärna en lite större portion. Läs mer
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Spanjorskan
    Vi åt 5 st tapas och varsin sangria-drink. Allt var supergott! Vi hade bokat bord, men var lite sena men fick service direkt när vi kom och ett trevligt bord utomhus, personalen var väldigt trevliga hela kvällen. En av tapasrätterna som vi fick in var fel, men då fick vi den gratis + den rätta vi hade beställt. Kändes som väldigt bra kompensation. Sedan beställde vi två drinkar under tiden som vi satt och åt, som uteblev helt. När vi hade ätit upp valde vi att inte fråga igen efter dem, då vi var nöjda. Läs mer
  • Julia F
    Julia F skrev om Spanjorskan
    Personal fixade ett bord trots att jag hade bokat fel dag, bra service, god mat Läs mer
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Spanjorskan
    Blev väl bemött, trevlig personal. Däremot kändes man bortglömd efter att maten kommit.
    Beställde tapas som var ok men inte mer än så. Tonfisken skickades tillbaka. Maten ganska smaklös.

Uteserveringen mycket trevlig. Läs mer
  • Helena F
    Helena F skrev om Spanjorskan
    1 Upplevde reglerna för bokning o ev avbokning som irriterande verklighetsfrånvända. 2. Kommer aldrig boka bord på Spanjorskan igen. 3. Maten helt okej, funkar som lunch. 4. Ofas i leverans sv rätter - om man har varmrätter på menyn måste dessa serveras samtidigt som tapas! 5. Utmärkt service med kunnig spanjor som hanterade frågor allergier på bästa sätt, kollade noga med kockarna. Läs mer
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Spanjorskan
    Maten var god, men servicen var långsam (dock trevlig personal). Dessertvinet var dåligt. Läs mer
  • Victoria F
    Victoria F skrev om Spanjorskan
    Åt tapas som var mycket goda. Kanske något små. En annan i sällskapet åt varmrätt och var mycket nöjd. Servicen var bra och likaså bemötandet.
    Kommer besöka restaurangen igen. Läs mer
  • mohammed k
    mohammed k skrev om Spanjorskan
    Super trevlig restaurang och väldigt bra personal! Läs mer
  • Caprice P
    Caprice P skrev om Spanjorskan
    Tapas med med liten tvist. Gillar du nya smakupplevsen och inte är fast i den traditionella spanska tapasrätter så är denna restaurang nåt för dig. Tror att vi har besökt nästan varenda tapas restaurang i Stockholm och denna är den första som vi var nyfikna hur nästa tapas rätt skulle smaka. Maten var god vissa rätter behöver förfinas med att våga ge det lite mer smak, konsepten är bra.
    Nu kommer jag berömma personalen som arbetade kvällen 25/8. Vilken service så välkomnande och lyhörda, vilket gjorde att vi stannade lite längre än vi hade planerat.

Nu kommer ris
    Borden är små vilket gör att det uppstår vissa problem när maten kommer, du får max plats med två tapasrätter sen blir det en kamp med vart ska besticken och glaset ligga på bordet och man får kämpa med att inte tappa besticken.
    Priset för vinglas är lite saftigt.

Men skulle jag besöka restaurangen igen så är svaret självklart.

Så vi ses igen Läs mer
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Spanjorskan
    Tapas och en underbar paella.
    Bra och trevlig personal. Läs mer
  • Malin N
    Malin N skrev om Spanjorskan
    Vi åt tapas, 3 per person, samt efterrätt.
    Vin till maten.
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och servicen. Snabb, trevlig, proffsig servitris.
    Maten mycket god. En av tapas-rätterna bara ok. Den med majs och getost. Läs mer
  • Fia W
    Fia W skrev om Spanjorskan
    Åt varierade tapas och drack ett gott Prioratvin. Vällagat från grunden, inga halvfabrikat som är vanligt i tapas svängen. Trevlig men okunnig serveringspersonal. Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm