Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Tis: 11:00-22:00
Ons-Tor: 11:00-23:00
Fre: 11:00-00:00
Lör: 12:00-00:00
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 895 kunder tycker om Spanjorskan

• 2019-01-19

Annsofie C skrev om Spanjorskan
    Bra atmosfär. Kunnig/trevlig/söt personal. Snabb service och såklart god mat och sangria. Kanske skulle önska några simpa traditionella spanska rätter ”menu rural”. Läs mer
  • 2019-01-19

Anete S skrev om Spanjorskan
    Maten var jättegod men servicen mindre bra. Vi fick själva be om att beställa vin trots att de serverar maten och det är tomt i våra glas. Läs mer
  • Annah K

2019-01-19

Annah K skrev om Spanjorskan
    Supergod mat men service var inte helt på topp. De glömde bort oss och vi fick själva påkalla deras uppmärksamhet för att få beställa mer mat. Maten var magiskt bra så även om service inte var den bästa så kommer vi nog tillbaka. Läs mer

Svante W skrev om Spanjorskan
    Goda tapas, bra priser på happy hour Läs mer

jessica l skrev om Spanjorskan
    Mycket gott! Bra men lite långsam service. Dock väldigt trevlig service Läs mer

Astrid S skrev om Spanjorskan
    + Trevligt bemötande god mat, till bra priser!!
    - Trist att vid bordbokning få besked att man sitter på tid, 2 tim. Läs mer

Karima G skrev om Spanjorskan
    God mat. Härlig stämning. Fin inredning. Trevlig personal. Läs mer
  • 2019-01-15

Sebastian F skrev om Spanjorskan
    Otroligt billig caviar med tillbehör, gott Läs mer
  • Birgit E

2019-01-14

Birgit E skrev om Spanjorskan
    Trevlig och kunnig personal.
    Gudomlig Pata Negra.
    Kommer tillbaka. Läs mer
  • 2019-01-14

Zara P skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, god mat, mysiga lokaler, bra service! Läs mer
  • 2019-01-14

Christopher L skrev om Spanjorskan
    Bra service, bra mat, bra vin, bra drinkar Läs mer

Anneli A skrev om Spanjorskan
    Trevligt besök på Spanjorskan! Jättefina kammusslor! Alla små tapas rätter var mycket vällagade. Läs mer

Malte D skrev om Spanjorskan
    Härligt ställe. Rörig service med fler ur servisen inblandade.
    Annars trevligt bemötande. Läs mer

Helen L skrev om Spanjorskan
    God mat och väldigt trevlig personal. Läs mer

Titus A skrev om Spanjorskan
    Toppenbra mat och lokal. Servitrisen var lite barsk i början, den blev det bättre. Läs mer
  • 2019-01-12

Maja W skrev om Spanjorskan
    Väldigt goda tapas och bra service Läs mer
  • 2019-01-12

Anna S skrev om Spanjorskan
    Trevlig interiör och personal. Tyvärr alldeles för hög musik på lunchen och en liten portion, till och med för mig som inte är så stor i maten. Läs mer
  • 2019-01-11

Mathias L skrev om Spanjorskan
    Köpte "Veckans värsting" och hade förväntningarna att en "Värsting" också ska vara en värsting, men icke. Möjligtvis blir en femåring mätt men för en vuxen person är det som en lite större förrätt. God var den inte heller -hamburgaren eller vad det nu var innehöll bara mös av ankkött mixat med lite andra ingredienser. Servitrisen betedde sig även drygt när jag sa som det var, att det var på tok för lite mat. Detta var en lunch för 165 kr.. Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta

Mikael J skrev om Spanjorskan
    God mat, bra service
    Överträffade mina förväntningar Läs mer

Mattias K skrev om Spanjorskan
    Mycket bra lagad mat. Tog en dagens, det enda negativa var att portionen var för liten. Läs mer

Katarina L skrev om Spanjorskan
    Lätt att få bord, god dagens hela veckan. Otroligt prisvärt! Läs mer
  • Lina E

2019-01-09

Lina E skrev om Spanjorskan
    Hade höga förväntningar på spanjorskan i och med bockholmsgruppen och älskar deras andra restauranger. Men ja. Det är en supermysig lokal med fin inredning och vår servitris i bar-delen var underbar. 100 poäng till henne. Jag beställde padrons, hamburgesa och softshellcrab.
    Hälften av padronsen vad hårda och olagade och ursäkta mig men INGEN kan gilla den kryddblandningen. Softshellcrab hade en hel burkmajs runt sig och var slafsig okrispig. Rann liksom vatten på tallriken. Hamburgesan var bara supersalt och smaklös förutom en överraskning- jag fick en benbit i som såg ut som en rått-tand. Höll på att bita ur en plomb.
    Servitrisen tog benbiten ut i köket för att kolla och de maler sitt kött själva så sånt händer. Fair enough och hon frågade hur det var med mig flera gånger.
    Maten är inte lagad med kärlek och det krävs för de priserna.
    Skulle satt en etta om det inte var för servitrisen. Snälla ryck upp er, ni har all möjlighet att driva ett fantastiskt ställe på en bra adress, byt ut alla i personalen utom kvinnan i baren. Läs mer

Inger B skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och bra stämning.
    Maten smakade så spanskt det går i Sverige och det är ett bra betyg.
    Kan verkligen rekomenderas. Läs mer

per l skrev om Spanjorskan
    entrecote där smaken var jättebra men kunde varit något mörare.
    bra och trevligt bemötande.
    förväntningar om att det var en mysig trevlig krog = det var den.
    Sammanfattanig = går gärna hit igen och rekkomenderar den till vänner. Läs mer

Carola O skrev om Spanjorskan
    Jättegod prisvärd mat och bra service! Läs mer
  • 2018-12-20

Gabriella B skrev om Spanjorskan
    Bra mat och trevlig personal. Skön känsla i lokalerna. Läs mer
  • 2018-12-20

Maja L skrev om Spanjorskan
    Lite långsamma på att betala och få tag på!
    Annars gott och trevligt. Läs mer
  • 2018-12-19

Elisabeth L skrev om Spanjorskan
    God mat men inte så stor portion (lunch) mysig lokal och trevlig personal Läs mer
  • 2018-12-17

Annelie W skrev om Spanjorskan
    Mycket mysig restaurang, med trevlig personal. Möjligen hög arbetsbelastning, vilket gjorde att flera servitriser tog hand om oss, blev lite opersonligt.
    Fantastiskt god och vällagad mat. Läs mer
  • 2018-12-17

Martin S skrev om Spanjorskan
    Förboka meny 1.5 vecka innan och bekräftade 48 timmar innan. När vi kom fanns det i te noterat att vi ville ha fiesta menyn. Dock funkade allt bra till den som var laktosfri.
    I övrigt mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2018-12-16

Marija S skrev om Spanjorskan
    Trevlig restaurang med trevlig atmosfär och god mat. Läs mer
  • 2018-12-15

Kristina J skrev om Spanjorskan
    Mkt god mat. Trevlig personal. Härlig miljö. Läs mer
  • Eva B

2018-12-15

Eva B skrev om Spanjorskan
    Magisk mat, mysig stämning och trevlig personal. Läs mer
  • 2018-12-14

Fredrik H skrev om Spanjorskan
    Bra mat och trevlig personal. Övervägande engelskspråkig personal försvårar kommunikation och drar ner servicebetyget lite.
    Alldeles för mycket strul med notan. Happy hour-priser inte medtagna trots att det mesta beställdes under happy hour. Be om husets vin och få en flaska som visar sig kosta 900 kronor inte ok.
    Bra hanterat till sist efter en del onödigt stök. Läs mer
  • 2018-12-12

Nina S skrev om Spanjorskan
    Briljant bemötande!
    Mycket vänlig personal! Läs mer
  • 2018-12-11

Leif N skrev om Spanjorskan
    Middag med vänner. Positivt och kunnigt bemötande. Göd mat dryck och service. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2018-12-11

Sandra E skrev om Spanjorskan
    Maten var helt ok, service inte alls bra. Underbemannad personalstyrka satt i skiten. Hade önskat mer service vid bordet, fick stoppa personal för att få beställa. Fattar att de var kort om personal. Läs mer
  • 2018-12-10

Lena T skrev om Spanjorskan
    Gott och trevligt på lunchen - tack! Läs mer
  • Ida H

2018-12-10

Ida H skrev om Spanjorskan
    Väldigt goda tapas/tacos!
    Bra bemötande och upplevde förväntningarna.
    Mysig lokal Läs mer
  • 2018-12-09

Caroline P skrev om Spanjorskan
    Oerhört dålig service, vi beställde en extra cola som vi aldrig fick, och blev inte erbjudna dessertlistan. Dyra priser för väldigt små portioner, rent sagt en besvikelse som förstörde vår födelsedagsfirande. Läs mer
  • 2018-12-09

Ann-sophie S skrev om Spanjorskan
    En mysig restaurang med känslan av att sitta på nån krog i spanien. Vi valde menyn fiesta som var en smakupplevelse och kan garantera att man blir mätt. Läs mer
  • 2018-12-08

Susann A skrev om Spanjorskan
    Maten var jättegod men det blev en del missförstånd och upplevelsen av middagen blev rörig, tyvärr.
    Jag hade bett om (detta uppmanades vid bokningsbekräftelsen) en längre sitt-tid, vid bordet, några dagar före bokningen. Dessvärre kunde spanjorskan inte ordna det, vilket vi fick veta ca 20 minuter innan vi var tvungna att lämna bordet. Synd, borde kanske bokat på annat ställe för just denna middagen. Läs mer

Lars P skrev om Spanjorskan
    Vi valde deras så kallade fiestameny och det var trevligt och gott. Läs mer

Björn B skrev om Spanjorskan
    Ett medelålders par åt middag. Personalen verkade generellt ok (hovmästaren var mycket trevlig) men vår servitris var lite väl mästrande, exempelvis fick vi inte se vinlistan då vi nog ändå inte skulle förstå oss på den(!). Servisen/köket lyckades inte få ut förrätterna före varmrätten. Totalintrycket blev helt ok men aningen rörigt och tyvärr inte på ett direkt charmigt sätt. Läs mer

Mathias P skrev om Spanjorskan
    vi drack härliga viner och unnade oss fiestan, blev en mycket lyckad kväll Läs mer

Caroline H skrev om Spanjorskan
    Trevlig middag, mysig stämning. God mat. Enda negativa, fick bord precis vid ytterdörren och aningen för hög musik. Läs mer
  • 2018-12-06

Carlos C skrev om Spanjorskan
    Den "frasiga västerhavs fisken" var inte alls vad jag trodde skulle vara, fisken smakade som de frysta fiskpinnar man köper på stormarknad, smaket av oljan den var fryterad var ganska stark som gammal olja. Salladen var mycket god däremot, muslorna var inte heller en höjdare, fick två tomma skal och två till var helt stängda, inte bra. Läs mer
  • 2018-12-05

Rickard J skrev om Spanjorskan
    Det kändes som ett snabbmatställe, de olika tapasrätterna kom in i en väldig fart. Tomattartaren var smaklös, de andra tapasrätterna vi beställde hade mer smak men jag tyckte inte om Spanjorskans Patatas Bravas; man kan äta bättre på vilken tapasbar som helst i Spanien. Egentligen skulle jag vilja ge ett betyg mellan två och tre men för min upplevelse ligger mittemellan de två, det var bättre än <inte alls bra> och <helt ok>. Läs mer
  • 2018-12-04

Peter S skrev om Spanjorskan
    Vi hade bokat bord en måndag till kl 19.00 och såg fram emot att prova att äta på detta ställe för första gången. Efter att ha fått vårt bord blev vi sittande i 25 minuter utan att bli hjälpta. Irriterat gick vi då fram till en servitör för att åtminstone beställa något att dricka medan vi bestämde oss för vad vi skulle äta. Visst sa hon och tog beställningen av 2 öl och 1 glas vin. Efter att ytterligare 15 min gått utan att vi fått det vi beställde bestämde vi oss för att gå därifrån. Trist, men ett sämre ställe, rent servicemässigt (maten har vi ingen aning om) har jag nog aldrig råkat ut för. Inte ens på en sunkig sylta eller pizzeria på vischan. Var rädd om kunderna och visa oss respekt. Det är vi som avgör om ni finns kvar eller ej, oavsett koncernförhållande eller ej. Läs mer
  • 2018-12-04

Eva L skrev om Spanjorskan
    Vi valde 10 tapas
    Personalen var trevlig och kunnig
    Besöket infriade våra förhoppningar
    Vi spenderade 2 trevliga timmar hos er Läs mer