Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Ons: 11:30-23:00
Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 363 kunder tycker om Spanjorskan

• Veronica H
    Veronica H skrev om Spanjorskan
    Servitrisen var kunnig och rekommenderade väldigt goda viner. Miljön var fin. Men maten levde inte upp till mina förväntningar eller till dess kostnad. Tråkigt att de dessutom försökte lägga på extra glas Cava på notan. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Spanjorskan
    Utmärkt service , bra mat, utmärkta viner, cool atmosfär, samtalsvänligt Läs mer
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Spanjorskan
    God lunch i trevlig miljö. Funkar för de flesta sällskap. Läs mer
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och miljö. Dock för små serveringar. Läs mer
  • Anne-Charlotte K
    Anne-Charlotte K skrev om Spanjorskan
    Jag tycker att maten är mycket bra, en gång fantastiskt god och en annan gång god! :-) Mina gäster igår var jättenöjda. Det är roligt.
    Miljön är trivsam vilket är viktigt.
    Bemötandet också mycket bra. Läs mer
  • Love C
    Love C skrev om Spanjorskan
    Bokade bord för två personer. Visade sig att vi behövde omboka till tre personer. Försökte ringa in, men växeln gav ett felmeddelande och bad att man skulle försöka senare vilket jag gjorde flertal gånger men samma felsvar. Gick då förbi för att ändra bokningen på plats och förklarade att deras växel nog var trasig varpå jag fick en märklig min av servitören (nån ung göterborgare) som inte kunde bry sig mindre. Tapas-rätterna var intetsägande och ganska smaklösa. Anklevern hade alldeles för mycket sherry-smak. Försökte få uppmärksamhet av samme servitör för att betala , men fick själv gå till baren och be om notan då han stod och pratade med sina kollegor och inte hade full koll på matsalen.
    Allt som allt... inte speciellt nöjd. Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Spanjorskan
    Bemöttandet var inte speciellt trevligt eller varmt, närmare lite ointresserat. Sen var det lite hetsigt med att vi skulle beställa mat, och när vi bad om 2 min, gick det närmare 20 min.
    Maten var helt okej, dock lite ointressant/okryddat.
    Det enda som faktisk levde upp till förväntningarna var choklad biterna och kaffet. Läs mer
  • Anne C
    Anne C skrev om Spanjorskan
    Supergod mat i trevliga lokaler samt vänligt och proffsigt bemötande. En restaurang som jag gärna rekommenderar och definitivt själv återvänder till. Läs mer
  • Christian P
    Christian P skrev om Spanjorskan
    Lite rörig servis, medioker mat och dålig akustik. Gott vin. Sammanfattningsvis en besvikelse. Läs mer
  • Jens R
    Jens R skrev om Spanjorskan
    Väldigt nöjd med bemötandet och servise
    Vi hade beställt det stora sällskapspaketet
    Väldigt bra tapas, många och olika.
    Spädgris fin och mör, enkelt och vällagat
    Desserterna var tyvärr inte i klass med resterande mat, båda desserterna kändes konstiga och jag tycker att spanjorskan borde se över sina desserter.
    Totalt en 4 av 5 kunde ha blivit en fullpoängare om desserten varit bättre. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Spanjorskan
    Välkomnande, gemytligt och proffsigt. Allt funkade fint med bokning, bekräftelse och specialkost. Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om Spanjorskan
    Första gången hos er och vi är mycket nöjda! Maten var fantastisk och personalen jättetrevlig! Läs mer
  • Evalena K
    Evalena K skrev om Spanjorskan
    Lugnt mysigt trevligt ställe. Bra personal å mycket god mat Läs mer
  • Richard H
    Richard H skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig ställe, service och personal i toppklass.
    Kan rekommendera paellan. Läs mer
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Spanjorskan
    Mysig restaurang med vänlig personal och fantastiskt god mat. Läs mer
  • Carina N
    Carina N skrev om Spanjorskan
    De som serverar kan INGET om drycker Läs mer
  • Paul M
    Paul M skrev om Spanjorskan
    Jag har besökt Spanjorskan en rad gångar och tycker att service, bemötande och mat är mycket bra! Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Spanjorskan
    Service och lokal var i toppklass. Härlig atmosfär och både trevlig och kunnig personal. Maten lämnar dock en del att önska. Vi beställde bara in tapas där servitrisen fick välja de bästa till oss. Tyvärr inte alls den smakupplevelse vi hade hoppats på. Det kändes lite för ambitiöst utan att smakerna riktigt fanns där. Det enda som smakade riktigt bra var Calamares. Resten kändes tyvärr ganska platt. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Spanjorskan
    Bra restaurang, med fin mat och bra bemötande Läs mer
  • Ylva H
    Ylva H skrev om Spanjorskan
    Mysig miljö och goda tapas. Lite nonchalant bemötande och servering i början. Fick bara in EN tapas, trots att vi hade bett om att få in alla på en gång, men en annan servitör bad om ursäkt och sedan fick vi fin service hela kvällen. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Spanjorskan
    Uselt- för dålig mat och nybörjarservice. Aldrig mer. Läs mer
    2018-01-15 Bockholmengruppen svarar Magnus L
    Hej Magnus! Tack för din åsikt. Det var tråkigt att ni inte fick den upplevelsen som vi strävar efter när det både kommer till mat och service. Hoppas att ni ger oss en chans till. // Spanjorskan
  • Björn B
    Björn B skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig personal och atmosfär.
    Maten var topp! Läs mer
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Spanjorskan
    Great Food and great service from everybody!! Keep up the Good work! Läs mer
  • Kristina O
    Kristina O skrev om Spanjorskan
    Trevlig, proffsig servis
    Maten var ok - vi åt tapas men har ätit godare tapas
    Miljön är också ok, lite ljust och inte så trevlig som på Nybrogatan Läs mer
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Spanjorskan
    Bra och snabbt bemötande. Lunchen kom in snabb, vällagad och god! 99 kr för dagens är svårt att hitta i centrala Stockholm. Ett stort plus för det! Läs mer
  • Gun W
    Gun W skrev om Spanjorskan
    God mat, trevligt bemötande! Nöjda! Läs mer
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Spanjorskan
    vi blev väl omhändertagna och maten (dagens lunch) var supergod och fräscht presenterad/ upplagt. Läs mer
  • Eric D
    Eric D skrev om Spanjorskan
    Bra käk och trevlig service. Fantastiskt ställe att grotta ner sig i spanska viner Läs mer
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Spanjorskan
    Det fanns endast möjlighet att beställa bord på nätet mellan kl 18 och 20.30 och lokalen var nästan tom! Varför fanns inte kl 19 för bokning?
    Trevlig personal. Ett glas vin var en tredjedels glas i ett glas med ordinarie storlek. Mycket snålare än vad som vanligtvis serveras. Intrycket var väldigt lite mat och vin för ganska dyr summa, dvs upplevelsen var att man fick lite för pengarna. Går hellre till Nybrogatan 38 där man får mycket mer för pengarna vad gäller allt! Läs mer
    2018-01-10 Bockholmengruppen svarar Ylva S
    Hej Ylva! Tack för din åsikt och vi tar till oss. Orsaken till att det inte gick att boka bord online kl.19 var för att antalet bokningsbara bord var bokade. Samtliga 4 sällskap valde att inte dyka upp vilket vi självklart tycker är extremt tråkigt. Hoppas du väljer att komma en annan dag igen och ge oss en ny chans med både mängden folk och vin! // Spanjorskan
  • Isabella L
    Isabella L skrev om Spanjorskan
    Fint invändigt men för dålig mat tyvärr. Trevlig personal. Läs mer
    2018-01-10 Bockholmengruppen svarar Isabella L
    Hej Isabella! Tack för din feedback och det var tråkigt att er matupplevelse hos oss inte blev bra. Vi hoppas att ni ger oss en chans till. Ha en fortsatt trevlig vecka! / Spanjorskan
  • Nina E
    Nina E skrev om Spanjorskan
    Bra service, fantastiskt god mat och gott vin. Läs mer
  • Emmelie G
    Emmelie G skrev om Spanjorskan
    Jättegod mat och trevlig personal! Läs mer
  • Catherine M
    Catherine M skrev om Spanjorskan
    A most enjoyable dining experience. Both the food and the wines were excellent, this combined with the ambience of the surroundings and our amazingly attentive server, Molly, made for a most memorable evening. Läs mer
  • Alma H
    Alma H skrev om Spanjorskan
    Vi fick väldigt snabb service, fick mat och nota snabbt. Vänligt och varmt bemötande av servitriser. Maten var också riktigt god, testade några tapasrätter. Dryckeslistan lite svår enligt oss att förstå, då det också fanns två olika (?). Läs mer
  • Tove S
    Tove S skrev om Spanjorskan
    Mkt bra. Trevligt bemötande och fin inredning. Läs mer
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Spanjorskan
    Helt underbart! Lagom mängd ljus, lagom hög musik, helt underbar mat, fantastisk service! Min son ville ha ett glas juice, den var slut, men då gick en av servitriserna och köpte juice till honom!!!
    Super trevligt ställe! Läs mer
  • Robert K
    Robert K skrev om Spanjorskan
    Sitthets, man ska ut när man trivs. Sämst är tillgänglighet. Bor nära, dåligt bemötande när man kommer in och frågar om bord finns.
    Bra service atmosfär.
    Mat ok men inga bestående minnen.
    Fin vinlista. Läs mer
  • Ann-Cathrine R
    Ann-Cathrine R skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande o god mat . Vi alla valde samma rätt , från tallriksmenyn . Vi drack vit sangria till , den tyvärr var en karaff m mycket is . Vi klagade inte på det eftersom vi fick ut tre glas o det var ju en lunch vi var på. Övrigt mycket nöjda m allt . Återvänder mer en gärna !❤ Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Spanjorskan
    God mat men lite stressande personal.
    Mysig intedning men inte så personlig.
    Mysiga toaletter! Läs mer
  • Noora A
    Noora A skrev om Spanjorskan
    Hi,
    Thanks for a lovely dinner. Food was really tasty. Some dishes that we wanted to try though were unfortunately not available. Probably because it was just before Christmas but a bit of pity anyhow. Also the size of croquetas dish was suprisingy small. Really tasty though!
    In general nice ambient and great quality food!
    Thanks! Läs mer
  • Dag H
    Dag H skrev om Spanjorskan
    Trevlig miljö och bra service men kycklingen var torr och liten och tonfisken hade en alltför vattnig ”sås”.
    Vi gillar 38 an och Bockholmen så
    Den är middagen var en besvikelse!
    Dyrt för vad vi fick!
    Sorry och God Jul!!!!!
    Dag Läs mer
    2018-01-07 Bockholmengruppen svarar Dag H
    Hej Dag! Tack för din åsikt. Det var tråkigt att ni inte fick en bra upplevelse hos oss när det kommer till maten. Vi hoppas att ni ger oss en chans till och att ni fått en bra början på det nya året! // Spanjorskan
  • Catharina H
    Catharina H skrev om Spanjorskan
    Väldigt trevlig restaurang. Mysig miljö, bra ljudnivå så att det fungerar att ha ett samtal. Jättegod mat, lite annorlunda på ett positivt sätt. Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Spanjorskan
    Enormt hög kvalitet på köket, trevlig personal. Vardagsluncherna extremt prisvärda. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Spanjorskan
    Ok men synd att info inte framkom att det stängde så snart efter vi bokat bord. Läs mer
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Spanjorskan
    Jag tyckte att personalen var trevlig och stämningen bra men maten var inte tillfredsställande. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Spanjorskan
    mat och vin ej prisvärt. Kycklingen var smaklös och salladen inte fräsch, för oljig. Vinet sådär trots rätt högt pris Läs mer
    2018-01-07 Bockholmengruppen svarar Anna E
    Hej Anna! Tack för din åsikt. Det var tråkigt att ni inte hade en bra upplevelse hos oss och vi hoppas att ni ger oss en chans till. Hoppas ni haft en bra start på det nya året! // Spanjorskan
  • Michaela K
    Michaela K skrev om Spanjorskan
    Dagens lunch var god o prisvärd .
    Personalen tråkig o oengagerad , fel rätt till en i sällskapet blev märkligt hanterat. Läs mer
  • Michael N
    Michael N skrev om Spanjorskan
    Riktigt bra mat, bra service. Kommer absolut gå dit igen. Läs mer
  • Masae S
    Masae S skrev om Spanjorskan
    Super god mat och bästa bemötande och service av personalen. Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Spanjorskan
    Trevligt, informativt & ganska gott, men saknade lite själ och hjärta i både mat och bemötande. Trots halvfull restaurang och inga spontangäster blev vi ombedda att betala och gå så man kände sig utslängd... Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm