Spanjorskan

Spanjorskan

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!

Läs vad 3403 kunder tycker om Spanjorskan 2

!00% perfekt allt från er goda mat till service
    Vi åt tapas
    2022-11-30 Verifierad kund
    Supergod mat och trevlig personal
    2022-11-30 Verifierad kund
    Väldigt trevlig miljö och personalen får guldstjärna, mat var god.
    Vi kan gärna rekommendera denna restaurang till vänner och vi kommer att komma tillbaka.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Mysig restaurang men god mat och mycket trevlig personal
    2022-11-27 Verifierad kund
    God mat från trevlig meny, superbra service och härligt ställe. Vi kommer garanterat tillbaka!
    2022-11-27 Verifierad kund
    Mycket bra service, god mat och trevlig miljö.
    2022-11-27 Verifierad kund
    God mat och härlig stämning på Spanjorskan när vi firade vår dotters 17-årsdag. Charkuterierna var bäst!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Härligt ställe med bra personal och superb meny som passar de flesta. Rimliga priser. Deras tapas smakade mycket bra men kanske inte är för att delas med andra.
    2022-11-25 Verifierad kund
    Jag blev trevligt bemött vid ankomst och fick goda råd vid val av vin. Maten var mycket god och smakrik.

Vi blev inte avvisade när tiden för vår bokning var slut vilket uppskattas mycket.
    Dock var det ingen som kom och frågade om vi ville beställa något mer att dricka eller äta.
    Undrar om det beror på att de ville att vi skulle gå?
    Vi hade nog beställt mer om någon brytt sig om att fråga.
    2022-11-25 Verifierad kund
    Magiskt ställe! Fantastisk mat och grymma viner!
    2022-11-23 Verifierad kund
    Trevlig atmosfär. Artig och påpasslig personal gör att man stortrivs.
    Ugnen används flitigt och ger mycket fina smaker på anrättningarna. Verkligen gott!
    Kommer gärna åter och tar med vänner.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Trevlig servispersonal och bra bemötande.
    Tapasmenyn var toppen.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Servicen var bra men inte outstanding. Vi tog en tapasmeny men fick inte beskrivning av alla rätter. Maten var god men inte utmärkande. Bäst vart grillade majsen. Lokalen var väldigt trevlig.
    2022-11-21 Verifierad kund
    Jättegoda tapas och så där härligt bullrig miljö. Tyvärr var servicen något sämre än vid mitt första besök (rörig servitör som inte verkade ha koll på meny eller annat. Vi fick påminna vid ett par tillfällen om vatten till vinet och att få beställa. Sen tycker jag det är trevligt om vinet öppnas vid bordet), annars hade jag gett 5 stjärnor.
    2022-11-20 Verifierad kund
    Mysig miljö, trevlig atmosfär och väldigt god mat. Rekommenderas varmt.
    Mycket bra. Servicen var verkligen bra. Vi kände oss omhändertagna. 5 +
    2022-11-20 Verifierad kund
    Paellan var ok. Inte lika fantastiskt god som den var när jag åt den för något år sedan. Väldigt hög och stimmig ljudvolym. Personalen är vänlig och bra.
    2022-11-19 Verifierad kund
    Personlig och fantastisk bra mat och service. Kan verkligen rekommenderas
    2022-11-18 Verifierad kund
    Väldigt god mat och dryck, faktiskt service och trevlig personal.
    2022-11-18 Verifierad kund
    Mycket bra service och trevlig personal.
    Mat och vin hög nivå.
    En mycket trevlig kväll.
    trevlig miljö och service
    goda rätter
    2022-11-17 Verifierad kund
    Trevlig serveringspersonal. Goda tapas.
    Musik på lagom nivå. Välstädat.
    Ljus på alla bord , även innan gästerna hunnit komma. Bra stämning.
    2022-11-16 Verifierad kund
    Bra service och mycket god mat.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Mycket bra! Bra service och trevlig personal!
    2022-11-14 Verifierad kund
    Härlig miljö, hög stämning, utmärkt service och supergod mat. Vi är rakt igenom nöjda med vårt besök och kommer mer än tillbaka.
    Personal, service., mat.
    Fantastisk!😁
    2022-11-13 Verifierad kund
    Maten ok men servicen usel. Fick vänta jättelänge och tjejerna blev sura när vi påpekade att vi väntat länge och de påstod att vi fått all mat när vi fått in 2 av 6 rätter.
    2022-11-13 Verifierad kund
    Vi fick vänta cirka 1,5 timme på maten. Tyvärr så var personalen rätt ointresserad av oss under hela besöket. Vi brukar besöka Paraden och är supernöjda, så det får bli Paraden i fortsättningen.
    2022-11-13 Verifierad kund
    Hade angett i bokningen att vi var där för att fira 30 års dag och jag ville uppvakta mitt sällskap. När vi kom dit fick vi vänta eftersom vårat bord var trasigt och inslabilt, detta ”lagades” med lite servetter men höll självklart inte alls bra. Våran dryck till maten glömdes bort, serveringspersonalen var mycket stressad och gav oss ingen uppmärksamhet. När vi ville beställa efterrätt försökte jg med minst 3 serveringspersonal och upprepade gånger tills jag fick tag på någon, det var som att vi inte syntes. Maten smakade bra, vi tog främst vegetariskt med undantag för en fiskrätt. Jag är besviken på helhetsupplevelsen. Påtalade igen att mitt sällskap fyllde 30 och att vi var där för att fira, fick noll respons och det kändes verkligen som att vi skulle gått någon annanstans! Synd!
    2022-11-12 Verifierad kund
    Gott och bra utbud. Mycket trevlig personal. Humana priser. Går gärna dit igen!
    2022-11-12 Verifierad kund
    Tack för en supertrevlig kväll med riktigt bra tapas och härlig, personlig service!

/Kristin
    2022-11-11 Verifierad kund
    Toppen, vi hade en fantastiskt trevlig kväll 😊
    2022-11-07 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och uppmärksam personal, maten helt fantastisk och även miljön!
    2022-11-07 Verifierad kund
    Jättetrevlig och mycket god mat.
    2022-11-06 Verifierad kund
    God mat och bra service! Mycket trevlig personal. Vi satt i vinbaren och där var det lite väl hög musik, men kan verkligen rekommendera detta ändå.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Bra mat men ganska slapp service. Stökigt och trångt
    2022-11-05 Verifierad kund
    Tråkig personal
    Tråkig musik typ dunkadunka
    Inte särskilt God mat
    2022-11-05 Verifierad kund
    Trevlig personal och god mat och dryck för rimligt pris. Rekommenderas!
    2022-11-04 Verifierad kund
    Fantastisk spansk mat.
    Otroligt god Pata negra och utsökt Crema catalana.
    Ja, allt var bra!!
    2022-11-03 Verifierad kund
    The service was nice, the staffs were accommodating and the foods we ordered were good especially the calamares but the paella needed to have more rice. In house beer was very good.
    2022-11-01 Verifierad kund
    Maten var god. Däremot kändes det väldigt stressigt med att inte få beställa mat i lugn och ro. Ganska bråttom med att beställa efterrätt, så man han inte smälta maten.
    2022-11-01 Verifierad kund
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal, god mat och mysig miljö. Vi kommer tillbaka!
    2022-11-01 Verifierad kund
    Mysigt ställe och supergod mat! Tyvärr minus då vi väntade 40 min med att ens beställa mat och var tvungen att säga till själva om det. Ytterligare missades en rätt som vi fick säga till om också. Synd på servicen då det andra stämde bra!
    2022-11-01 Verifierad kund
    Utmärkt service och goda tapas
  • Rebecka A
    skrev om Spanjorskan
    2022-10-31 Verifierad kund
    Fantastisk mat och personal 😊 vi kommer definitivt besöka er igen
    2022-10-30 Verifierad kund
    Vänligt bemött av all personal, mycket god mat med bra service. Frasig calamari, pimientos som smakade jättebra, suverän paella och härliga churros.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Jättegott och utmärkt service!
    2022-10-29 Verifierad kund
    Otrolig service med god mat. Vi tog tapas och blev otroligt nöjda med alla smaker.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Maten var fantastisk och personalen var utomordentligt trevliga. Dessvärre var servisen en smula oorganiserade, glömde oliverna vi beställde, gav oss fel drink och tog lång tid på sig när vi skulle betala. Servitrisen som hade hand om oss var relativt ny på jobbet, så det finns absolut rum för misstag, men kände inte alls till sin egen meny. Tyvärr drar detta ner betyget men jag kan absolut rekommendera restaurangen för deras mat och kundbemötande.
    2022-10-28 Verifierad kund
    Det tog en liten stund innan vi fick beställa, ens något att dricka. Men när maten kom, så var det så värt det!
    Supergott alltihopa!