Spanjorskan

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm — Visa karta

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad kyckling, grillade räkor, paella och bläckfisk.

Du hittar oss på Nybrogatan 42 mellan Humlegården och Karlavägen. Varmt välkommen hit om du känner för en kort resa till Spanien!
Mån-Tis: 11:00-22:00

Charlotte P skrev om Spanjorskan
    3 lunch. Supertrevligt och bra service. Läs mer
  • 2020-02-21

Maritza P skrev om Spanjorskan
    Hade ett lunchmöte där, maten och servicen var fantastisk. Läs mer
  • Elina O

2020-02-21

Elina O skrev om Spanjorskan
    Fantastisk, behövde inte tänka alls vilket var skönt. Bästa födelsedagen på länge 👌🏼 Läs mer
  • 2020-02-21

Fredrika H skrev om Spanjorskan
    God mat och trevlig service!
    Den alkoholfria ölen var väldigt god men mycket dyr. Läs mer
  • 2020-02-19

Helena M skrev om Spanjorskan
    Lite stressande personal men god mat. Svindyr alkoholfri dryck. Läs mer
  • 2020-02-19

Nina S skrev om Spanjorskan
    Maten var fantastisk. MEN servicen var det mest otrevliga och märkliga hela sällskapet varit med om någonsin. Flest tog det 15 min att beställa. Sedan när vi skulle beställa varmrätten fick vi höra att vi var sena och att vi behövde äta snabbt. Vi slängde i oss maten och insåg sedan att vi hade 1 timme och 20 min kvar, när alla var mätta och förundrade. ’Jag tänker inte erbjuda er dessert för köket har mycket och ni var sena hit så det finns inte tid för det’ fick vi sedan höra. Vi kände oss alla ovälkomna och skyndade oss för att gå innan vi fick en till avhyvling. Totalt 7 personer och vi var alla chockade över bemötande - bland det sämre någonsin. Läs mer

Christina J skrev om Spanjorskan
    Mysig restaurang och god mat, trevlig service. Rekommenderas. Läs mer

Lena L skrev om Spanjorskan
    God mat och vin. Bra service.rekommenderas förballabsom gillar tapas. Läs mer

Linnéa C skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal och härlig, stimmig miljö! Maten är ok och det känns ofta prisvärt! Läs mer

Claudia G skrev om Spanjorskan
    Bra service. Vi beställde entrecote och paellan. Köttet varen aning segt paellan var lite för kall. Läs mer
  • Magnus D

2020-02-17

Magnus D skrev om Spanjorskan
    En middag för fyra.
    Bra service, supergod mat och goda drinkar!
    Svårslaget!!!
    Rekommenderas!
    /Degen Läs mer

Gudrun S skrev om Spanjorskan
    Mycket god paella, kan rekommenderas. Gott vin och mycket trevligt bemötande! Läs mer

Alex T skrev om Spanjorskan
    Riktigt bra helupplevelse, grymt bemötande och trevlig personal. Maten.. vad ska man säga den var fantastiskt god, bättre en i Spanien! Läs mer

Anne G skrev om Spanjorskan
    God mat och goda viner! Fantastisk lyckad kväll med min ena dotter som var lika begeistrad. Hon kommer ta med goda vänner till er restaurang. Andra besöket för min del och kommer gärna flera tillfällen. Superservice från början till slut. Kunnig personal, särskilt vad gäller rekommendationerna för val av vin. Läs mer

Petter O skrev om Spanjorskan
    Hittade hit tack vare EatSweden boken. Käkade tapas men dessvärre var två av de vi helst ville äta slut. Läs mer

Carrie Z skrev om Spanjorskan
    Mycket bra service. Alla tapas rätterna var fantastiska. Paellan var också väldigt smakrik, dock var det inte så mycket saffranssmak och inte lika mkt skaldjur ovanpå såsom bilderna på Google maps visade att det var. Mycket bra upplevelse ändå! Läs mer

Ida B skrev om Spanjorskan
    Väldigt god mat och trevlig personal! Trevlig miljö som passar en tapasrestaurang. Läs mer

Tea J skrev om Spanjorskan
    Good food, worth a visit. Feels genuine Läs mer

Eva V skrev om Spanjorskan
    Vi va ett sällskap på 7 personer och valde att beställa en Fiesta menyn allihopa. Det blev verkligen en fest! Roligt koncept, bra mat, även bra för vegetarianer, mycket mat. Jag rekommenderar både restaurangen och att menyn Fiesta. Läs mer

Alexandra M skrev om Spanjorskan
    Jättebra service, supergod mat och trevlig miljö. Det blir lätt rätt så dyrt när man ska äta tapas. Läs mer

Elisabeth L skrev om Spanjorskan
    Avspänd stämning med god mat. Trevlig och kunnig personal. Bra val för ett kompisgäng eller middag med vänner Läs mer

Carina S skrev om Spanjorskan
    Familjemiddagen, var helt underbar tyckte alla (5 personer). Supergoda tapas, paella och mumsiga churros. extra tack till Marcos för personlig och bra service! Läs mer
  • Victoria F

2020-02-15

Victoria F skrev om Spanjorskan
    2 x Dagens lunch vegetariskt och kött. Maten var under all kritik. Det stod bakad sötpotatis på menyn men under en slaskig köttbit låg friterade sötpotatispommes? Salladen till det vegetariska var pizzeria-style (som på menyn stod att det skulle vara rotfrukter, inte sallad) och dom få rödbetorna som kom på tallriken var absolut inte bakade. Dom var förkokta och kalla. Vi frågade i förväg ifall dagens lunch var bra och servitören insisterade på att den var god. Den rekommendationen skulle jag inte lita på igen. Spanjorskan är i annat fall vårt favorithak men den här gången var det katastrof. Extra tråkigt också med tanke på att det var på alla hjärtans dag. Servicen är dock alltid ok < mycket bra men det vägde inte tyngre vid den här upplevelsen. Läs mer

Fredrik S skrev om Spanjorskan
    Mycket bra service. Lite för små tapasrätter. Läs mer

Kristina S skrev om Spanjorskan
    Maten kall och inget alkoholfritt bubbel fanns till lunch på alla hjärtans dag. Läs mer

Victoria P skrev om Spanjorskan
    Åt fantastisk tapas och fick många bra tips av personalen under kvällen. Både vad gäller mat och dryck. Kommer verkligen rekommendera Spanjorskan till alla som villl ha en härlig kväll ute! Och jag kommer definitivt tillbaka. Tack! Läs mer

Mats O skrev om Spanjorskan
    Lokal/inredning ombonad , sjukt trevlig bra personal, lite stressat intryck dock. Galet lite mat.... Men det lilla var gott. Läs mer

Hanna N skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, fick inte gärna för länge på maten (beställde massa tapas). Mysigt ställe! Läs mer

Stefan H skrev om Spanjorskan
    Fantastiskt trevlig personal MYCKET god mat och härlig atmosfär!

Spanjorskan levererade en makalöst trevlig kväll!

Stefan H Läs mer

Micaela K skrev om Spanjorskan
    Ganska små portioner, en del gott, en del mediokert. Mysig lokal särskilt första delen där baren är. Trevlig personal.
    Hade kunnat vara mer genuint spanska rätter samt att de serverades mer som i Spanien (mycket!). Ingen spanjor skulle betala 80 kronor för en mini taco. Men that’s Stockholm for you! Så om man jämför med andra ställen i samma område så är det samma. Läs mer

cecilia h skrev om Spanjorskan
    Väldigt mysig miljö. Tapas, var ok men inte mer än så. Skulle valt något annat .., så kommer göra nytt försök. Läs mer
  • 2020-02-14

Kerstin H skrev om Spanjorskan
    Härlig stämning och trevligt bemötande.
    Vi tog tapas och de smakade helt underbart.
    Ett litet aber kanske att rätterna till mig o min man inte alltid kom in samtidigt, den ene fick sitta utan ett tag medans den andre smaskade i sig 😉 Läs mer
  • Lena C

2020-02-14

Lena C skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt bemötande. Fick smaka på olika viner innan vi bestämde oss. God mat och gott vin. Tycker oxå att miljön är mysig Läs mer
  • 2020-02-13

Carola R skrev om Spanjorskan
    God mat, trevlig atmosfär, dyra viner men för kort sittid för middagen. Läs mer
  • 2020-02-13

Karin E skrev om Spanjorskan
    Mycket goda tapas! Bra service..
    Rekommenderas Läs mer

Julia J skrev om Spanjorskan
    Alltid lika gott och trevligt att äta lunch på Spanjorskan. Vardagslyx! Läs mer

Caroline S skrev om Spanjorskan
    Mysig restaurang med trevlig personal Läs mer

Gunilla B skrev om Spanjorskan
    Hade hört bra om restaurangen och ville prova. Vi fick bra bord, trevligt bemötande. Bra o snabb service.God mat och spännande rätter. Vi åt olika tapas som vi delade.
    Går gärna dit igen. Läs mer

Cina H skrev om Spanjorskan
    Helt ok brunch.
    Dessvärre glömde personalen bort oss, så vi fick inget vin till maten.
    När de väl kom så hade vi redan klara med brunchen.
    Men annars ok. Läs mer

Andreas A skrev om Spanjorskan
    Fantastisk mat, bra viner och väldigt trevlig personal! Läs mer

Douglas N skrev om Spanjorskan
    Spanjorskan är glatt & gott. Bra viner, goda tapas.(som friterad avokado, griskind, råbiff och grymma konserver.)
    Perfekt att slinka in för att ta "ett "glas i baren, för att sedan upptäcka att du stannat i ett par timmar. . Personalen är väldigt trevlig och inriktad på ditt välmående.

Rekommenderas! Läs mer

Amanda J skrev om Spanjorskan
    Jättebra service och supergod mat!! Inte för lång väntetid heller!! Hela familjen är supernöjd!!! Läs mer

Thomas M skrev om Spanjorskan
    Vi åt middag och personalen var trevlig men maten var kom inte upp i någon högre standard. Vi valde en Paella med kyckling och jag fick ta bort ben och brosk ur kycklingen vilket inte är så trevligt.
    Min personliga åsikt så det kanske ska vara så. Kommer troligen inte förbi för maten skulle men kan tänka mig att hänga i baren för en ett glas vin för den trevliga personalen. Kan dock tycka att personalen bör kunna prata svenska. Läs mer

Anna S skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig lunch med god vän. Vi åt hamburgare som tillagades enligt önskemål och smakade mycket bra!
    Vänlig och snabb servis. Vi kan absolut tänka oss ett nytt besök. Läs mer

Marie L skrev om Spanjorskan
    Trevlig personal, inga problem att vi ändrade antal personer i bokningen. Hög ljudvolym tyvärr. Läs mer

Mikael L skrev om Spanjorskan
    Mycket trevligt, trevlig lokal och personal. Maten smakade utmärkt och det rekommenderade vinet passade fint till. Enda problemet var att dom hade en diskjockey som spelade lite för hög musik. Vi var sex personer i vårt sällskap och det var svårt att föra en konversation utan att behöva höja rösten. Det blev dock bättre lite senare på kvällen som tur var. Läs mer

Linda E skrev om Spanjorskan
    Lite kort tid för bordet, hann inte dricka klart. Läs mer
  • 2020-02-09

Julia W skrev om Spanjorskan
    Paellan var sen och fick vänta länge!
    Tapas var bra och kom i tid och var bra nästan alla. Läs mer
  • Ulla L

2020-02-09

Ulla L skrev om Spanjorskan
    Trevlig meny.
    Fräscha rätter av hög kvalitet
    Vänlig och trevlig personal
    Jättenöjda med allt
    Gästerna var en 23 och en 72 åring Läs mer
  • 2020-02-09

Mathias H skrev om Spanjorskan
    Mycket trevlig och behjälplig kypare som höjde upplevelsen.

Maten motsvarade förväntningarna. Läs mer

Nybrogatan 42, 114 40 Stockholm