Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Dags att planera årets julbord? Här på Bockholmen Hav & Restaurang serveras ett klassiskt julbord i Skärgårdsmiljö mellan 2-22 december. På julbordet välkomnas ni med hemkryddad glögg och sedan fortsätter kalaset med hela nio omgångar julmat, om ni följer guiden om hur alla läckerheter på buffén bäst avnjuts. Om ni istället föredrar en färdigkomponerad meny serveras även en julinspirerad trerättersmeny i det härliga orangeriet. Är ni ute efter fart och fläkt innan maten? Passa på att ta en RIB-båtstur från Nybrokajen som start på julfirandet. Varmt välkommen att boka via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3619 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Liv N
    Liv N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En mycket god och trevlig middag med bra service.
  • Barbro Ä
    Barbro Ä skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättetrevligt och korrekt bemötande och god mat/dryck. Bra service och beskrivningar av mat o dryck. Bra val av dryck som vi "fick hjälp" med. Har varit på middag tidigare och det var lika trevligt denna gång.
  • Annika T
    Annika T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En supergod skaldjursmiddag i ett trevligt hus. Personalen tog hand om oss på ett bra sätt. vi har inget att klaga på och kommer att komma tillbaka.
  • Christina L
    Christina L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt en skaldjursmeny som var god - ungefär vad jag förväntat mig. Bemötandet var trevligt och chosefritt från det att vi anlände till dess att vi lämnade lokalen. Bra råd och kunskap också gällande val av vin. Det blev en riktigt lyckad kväll!
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var i världsklass på alla delar. Helt magiskt var det. Service var super!!
  • Birgit H
    Birgit H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var en god brunch. Inte så mycket att välja men god. Möjligen lite trångt vid buffén. Fint läge.
  • Anna R
    Anna R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service. Beställde bara extra dricka
  • Mathias T
    Mathias T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig kväll i mysig lokal. Den godaste hummer jag ätit och alla övriga rätter var utsökta med. Rekomenderas varmt!
  • Peter K
    Peter K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande och god mat.
  • Lill-marie Ö
    Lill-marie Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    fantastisk miljö och mat.
    Personalen är otroligt duktiga lika så kocken.
    'Bästa stället i stan :)
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej
    Vi firade en födelsedag med släkten och vi var totalt 13 personer. Jag hade gjort en del ändringar på tid o antal vid bokningen och allt fungerade mycket bra. Vid avbokning av en tid fick jag ett vänligt och uppskattat svar tillbaka att jag var välkommen att boka en ny tid.

Vid ankomst och under måltiden fungerade servicen mycket bra. Det blev en härlig brunch med släkten. Maten och upplevelsen var på topp.
    Tack

Fredrik Södergren
  • Irene W
    Irene W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Köpt skaldjurserbjudandet. Mycket gott, men inte fullt lika bra som förra årets. Trevlig och uppmärksam service. Men alldeles för dyrt vatten, drar ner helhetsbetyget som inte blir full pott.
  • Sanna B
    Sanna B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra stämning, otroligt läge, professionellt bemötande och fantastisk matupplevelse. Vi hade ett väldigt prisvärt hösterbjudande och alla stortrivdes.
  • SCHMIDT L
    SCHMIDT L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Våra förväntningar överträffades. Bra mat, trevligt bemötande och underbar miljö.
  • Maria N
    Maria N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig miljö och trevligt bemötande! Tyvärr lite smaklös mat dock fullt tillräckligt utbud!
  • Josefine H
    Josefine H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    TYvärr var besöket halvbra då servisen var så där. Inte direkt dålig, men verkligen inte bra. Ganska drygt bemötande,

MAten var god och det är vackert, men jag ha önksat ett mer "glatt" bemötande.
  • Marie D
    Marie D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt och mysigt hela vägen. Vi kommer absolut tillbaka
  • Lisa M
    Lisa M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättetrevligt och väldigt gott! Bra bemötande på alla sätt och vis.
  • Carin N
    Carin N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Familjebrunch i en trivsam miljö en härlig novemberlördag. Trevlig personal, jättegod mat i en underbar omgivning såväl inomhus som utomhus!
  • Peter B
    Peter B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En mycket trevlig resturang och personal. I en familjär stämning. Lokaliserat i en underbar miljö när Stockholms vatten.
  • Dandan X
    Dandan X skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Great location, we tried Sunday Brunch which is really nice!
  • Per-olof N
    Per-olof N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig och professionell personal. Fräscha lokaler inklusive kundtoalett.
    Utsökt mat. Saknade peppar o salt vid bordet.
  • Malin M
    Malin M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt en sex rätters skaldjursmeny på bockholmen. Trevlig miljö, professionell personal som informerade väl om varje rätt. Hög kvalitet på maten. Lagom ljudnivå i lokalen. Hemtrevligt. Härlig utomhusmiljö. Återkommer mer än gärna igen.
  • Britta J
    Britta J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En liten restaurang som levererade det som utlovats. Det var väl ingen kulinarisk upplevelse men allt smakade bra. Personalen var vänlig.
  • Carina R
    Carina R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch, trevlig miljö och trevligt bemötande och god mat.
  • Pia L
    Pia L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lätt att boka. Fantastisk miljö. bra service Fräsch mat. Lite "tråkiga" varmrätter och ostutbud.

Reagerade lite på man tar betalt för Soda-streamat (el liknande) bubblande vatten...
  • Per M
    Per M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och utmärkt service, ganska hög prisnivå
  • Sören C
    Sören C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjurspakett. Trevligt bemötande och bra mat. En trevlig kväll
  • Marie H
    Marie H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättebra service, Maten var helt fantastisk och vi gick bra rekommendationer på dryck till maten.
    Miljön därtill gör allt toppen!
  • Selwa B
    Selwa B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fullkomligt älskade restaurangen!! Kommer gå definitivt mer dit!
    Mycket bra mat, allt var gott och en fantastisk personal!!

Topp!!
  • Anne S
    Anne S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag köpte Skaldjurserbjudandet. Mysigt ställe och bra service från det att vi kom tills vi gick. Vi åt flera små rätter och de serverades med lagom mellanrum. Bra service. Väldigt nöjd gäst som kommer rekommendera till vänner.
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, önskar dock att de två första tallrikarna i skaldjursbuffén skulle ha varit rykande varma. Nu var de ljumna och det är trist.
  • C
    C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Nöjda, glada och mätta av skaldjursmenyn! Bra service och mysig varm stämning, trots höstrusk och mörker utomhus.
  • Jimmy R
    Jimmy R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt, bra service, god mat, fantastisk miljö
  • Sonja R
    Sonja R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra. Vi bokade en söndagsmiddag för fem personer. Bra mat, trevlig service.
  • Britt-Marie
    Britt-Marie skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var fyra personer, som åt skaldjur. Tyvärr var vi tvungna att gå igenom köket, eftersom belysningen utanför (trappan från
    bilplanen) var helmörk och dessutom saknade trappräcke!
    Går väl bra när man är 20-30 år, men lite besvärligt när man
    är 75 och ser sämre. Annars trevligt och fantastisk service,
    trots många gäster och bara två servis. Vi ser fram emot ljusa
    sommarkvällar!
  • Johan E
    Johan E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ganska nonchalant bemötande från början

När huvudrätten kom in hade vi inga tallrikar, vi väntade och gick sedan efter personal och bad om tallrikar.
  • Karin S
    Karin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal och god mat! Bokade bord nära köket via telefon. Tips om det är fullt via internetbokningen.
  • Axel E
    Axel E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Proffsig personal med ett trevligt bemötande
  • Rosanna S
    Rosanna S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Över förväntan! Så mysigt, varmt och ombonat i höstrusket! Och maten!! Allt var vällagat och gott, rekommenderar till alla jag känner!
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat, trevlig miljö och ett bra bemötande från personalen.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supergod och fräsch brunch i härlig miljö
  • Stig B
    Stig B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lätt att boka med snabbt svar. Trångt men gemytlig med vänlig hjälpsam personal. Kommer gärna tillbaks en vacker vårdag för att njuta av utsikt och natur.
  • Martin P
    Martin P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hjärtligt välkomnande trevlig personal god mat.
    Personlig service. Som såg till att alla trivdes från ett år till oss pensionärer.
  • Britt-Marie A
    Britt-Marie A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket serviceminded personal. Vi hade två barn med oss och korv och pommes frites serverades till barnen som servitrisen ordnat fram med hjälp av kökspersonalen.
    Mycket nöjda med de sex rätterna.
  • Anna R
    Anna R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysigt ställe, trevligt bemötande. Dock funkade inte wifi, det blev strömavbrott några gånger under förmiddagen, kakelugnen i Ateljen gick inte att tända då sotaren inte varit där. Tråkigt då den hade varit en stämningshöjare, och ganska välbehövligt då temperaturen var låg i villan (vi var där i slutet av oktober). Ruggigt.
    Ok frukost men hade förväntat mig annat bröd än färdigskivat köpebröd förutom de små bröden som var mer som mumsbitar, och lite fler pålägg. God lunch, hade gärna sett lite mer fika på eftermiddagen.
  • Therese K
    Therese K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, mysig miljö. Fantastisk mat! Supertrevliga kockar.
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppen på alla sätt och vis. Mat och service perfekt, efterrätten var en dröm.
  • Dick O
    Dick O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmiddag: Väldigt god kräftsoppa, kammussla med mandelpotatis pure o oxkindssky, väldigt gott. Skaldjursfat ok, fin hummer, havskräfta o ostron. lite mat på krabban o räkorna var inte färska. Osten hade man kunnat skippa, men efterrätten var fantastisk med kardemumma glass!
    Genomgående goda viner men Reislingen stack ut. Vi tog det någtot billigare vinpaktet.
    Alltid lika trevligt.
  • Viktoria A
    Viktoria A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Underbar miljö och atmosfär.
    Super trevlig personal med rätt service mind.
    Maten var godumligt god och annorlunda.
    Rekommenderar alla för ett besök på bockholmen.

Bockholmen, 170 78 Solna