Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som du sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkomna ut ur storstadspulsen!

Läs vad 3105 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Michael M
    Michael M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra bemötande. Personlig service och lyhörda för önskemål.

En utmärkt restaurang - en av våra favoriter
  • Åke P
    Åke P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Enkelt att boka, välkomnande mottagande på naturskönt ställe. Vi fick sitta ute trots att vi beställt inne, bra service när svårinplanerat väder blev bra. Goda viner, god mat. Alla i fyra personers sällskapet blev nöjda, inkl födelsedagsbarnet.
  • Martin E
    Martin E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade en mycket trevlig lunch med fantastiskt bemötande av samtlig personal. Maten levde upp till förväntningarna. Helhetsintrycket mycket bra.
  • Sara U
    Sara U skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En jättehärligt miljö att äta lunch i.
    Vi känner oss dock besvikna på själva totalupplevelsen. Egentligen var det inga stora saker var för sig, men sammantaget gjorde det att vi ändå var många som reagerade:
    Det saknades vatten på bordet när vi satte oss.
    Förrätten räckte inte till alla, de sista som serverades fick dela på sparrisen. Och då tror jag inte att det var någon som tog för sig extremt mycket.
    Köttet kom in något senare än fisken, och när det väl kom in saknades uppläggningsbestick.
    Smöret till brödet tog slut direkt, inget nytt kom in trots att vi bad om mer.
    Det saknades efterrättsskedar till några dukningar.
    Några av oss hade varit där tidigare och då hade det serverats grönsaker till köttet. Istället fick en i sällskapet be om sallad.
    Det saknades en efterrätt – nu avstod han istället. Men det kom heller aldrig ut någon.
    Vi fick be om mjölk till kaffet som kom när många redan hade tagit för sig.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal och mysig uteservering vid vattnet. Personalen var uppmärksam och "lagom" aktiv vid bordet.
  • Candela T
    Candela T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande. Kunnig personal.Tack.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat och bra miljö. Lite problem med service (t.ex. fel på en beställning, bristande kunskap om allergi) p.g.a. ny serveringspersonal? Bemötande var bra annars.
  • David B
    David B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, god mat och fin miljö.
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härligt ställe med trevlig personal och god mat!
  • cecilia n
    cecilia n skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande från början till slut. Maten var rätt sen, men vi fick kaffet som kompensation vilket var ok. Som sagt - alla var nöjda med service, mat och location.
  • Isabel Y
    Isabel Y skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var toppen! God mat bra service. Dåligt att det inte fanns handikapp parkering dock.
  • Josefin T
    Josefin T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättegod mat, trevligt personal och fantastiskt läge! Älskar Bockholmen!
  • Gilbert G
    Gilbert G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var ett sällskap på 5 personer varav en halvåring. Eftersom min sambo fyllde 40 önskade vi oss ett glas champagne vid ankomst samt en "tårta" med ljus i för min sambo, som överraskning. Allt gick smidigt och relativt fort. Vi hade nämligen önskat att de skulle gå lite fortare då vårt barn kanske skulle tröttna. Varken barn eller vuxna blev trötta utan snarare mycket roade över middagen samt den trevliga och professionella personalen. Vi vill tacka restaurang Bockholmen får att kvällen blev fantastisk!
  • Ullman A
    Ullman A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppen,

god mat, fantastisk miljö, trevlig personal
  • Ronny H
    Ronny H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det fungerade utmärkt, maten smakade väldigt bra! Vi satt inomhus under förrätt och varmrätt och kunde flytta utomhus vid kaffe och dessert.

Lite trångt och väldigt hög ljudnivå inne, skönt att ta kaffet ute och vi kunde ha en bra dialog i vår grupp.

Bra bemötande och lyhörd personal!
  • Leisa H
    Leisa H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I am afraid to say that our experience of Bokholmen was SOOOO disappointing. The staff were terribly absent and unprofessional, and unknowledgeable too. My husband returned his Shrimp Frenzy entre which consisted of cold (defrosted?) shrimps in their shells covered with what appeared to be spawns- HIDEOUS!!!!!!!!!!! Our waitress insisted that was how all shrimps were in Sweden. Having lived here for 2 years- i have NEVER seen nor been served such unappetising shrimps. Could NOT recommend Bokholmen Sea & Restaurant despite the stunning location and surrounds. Such a shame!
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bemötandet var bra och hon som tog emot oss hade full koll på vår bokning med fördrink och allt. Serveringen var bra (även om vi hade önskat att servispersonalen hade haft koll på vad det var vi åt när vi hade frågor) och maten var utsökt! Alla var mycket nöjda!
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt brunch på Bockholmen hav & restaurang. Maten var god och servicen utomordentlig. Miljön med närheten till Värtan gör det hela till en riktigt trevlig upplevelse om vädret är det rätta. Åker man med allmänna färdmedel, är det lite knöligt att ta sig dit.
  • Annette E
    Annette E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vänligt bemötande. Bra service . Mycket god mat. Trevlig miljö.
    Hade beställt bord inne men det var ett bord reserverat ute också om vi ville ta det. Vilket vi gjorde för det var så fint väder. Det är mycket bra service.
  • Annette E
    Annette E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vänligt bemötande. Bra service . Mycket god mat. Trevlig miljö.
  • Sagittarii H
    Sagittarii H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Erbjöd inte mat a la carte utan enbart omfattande menyer.
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lunch och middag på Bockholmen håller alltid en trevlig klass men vart nog lite besviken på brunchen. Mycket trevlig miljö men matupplevelsen var det inget speciellt med. Helt ok men hade förväntat mig mer. Och detta då grundat på tidigare mycket positiva upplevelser!
  • Silvana C
    Silvana C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade 2 bord för ett större sällskap. Det fungerade bra trevligt bemötande. Den kritik jag har är följande. Det var många gäster nästan alla satt ute. Maten till brunchen hämtades inne och där blev det köbildning till ett trångt utrymme där alla rätter serverades. Det fanns utrymme för att göra det smidigare . Personalen hann inte riktigt med att lägga upp mer mat och tallrikar tog Slut.
  • Catrin N
    Catrin N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Underbar miljö, god mat och väldigt trevlig personal😘👌🏽!
  • Linda F
    Linda F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö, trevlig service men maten levde inte upp till förväntningarna tyvärr. Hade gärna sett bättre alternativ på buffén för barnen, när man nu betalar 95 kr för barn.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra upplevelse. Fin miljö och god mat!
  • Maria G
    Maria G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skön miljö, en känsla av genuin grosshandlarvilla vid vattnet i Stocksund.
    Vi åt en god brunch och hängde på bryggan en stund. Uppmärksam och trevlig personal.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö, god mat, välkomnande personal!
  • Anna L
    Anna L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fick ett trevligt bemötande när vi kom och från all personal. God mat och dryck!
  • Marie H
    Marie H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra bemötande och mycket bra mat. Bra även för de som har barnvagn.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Den höga servicekänslan av att bli sedd, personligt bemötande och den goda maten överträffade mina högt ställda förväntningar. Inleda med fördrink vid brygg-baren, lomma upp och äta med "hemma hos-feeling", avsluta med kaffe i solstol på bryggan.
  • Maria L
    Maria L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vår reservation fanns inte inlagd, inte bra!
    Men servitören som tog imot oss löste det och vi fick ett jätte trevligt bord, mycket bra!!

Lite trångt och köigt vid maten/buffén.
    Väldigt bra och mycket vänlig service av all personal.
  • Ida U
    Ida U skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Riktigt härlig omgivning och bara det gör middagen till en bra upplevelse. Det var även riktigt bra mat, service och finns ett bra utbud av vin.
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättehärlig sommarbrunch, trevlig personal! Kanske lite för få brunchaktiga rätter på buffén, det var mest lunchmat, korv, lax, kött och potatis. Lite ägg och pannkakor hade inte varit fel! Men efterrättsbordet var toppen, det får man ge dem.
  • Helén L
    Helén L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppenställe, denna gång dock lite sämre service.
    Fattades vattenglas, glömde ta vinbeställning mm men åtgärdar direkt då vi påpekade .
  • Freddy G
    Freddy G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det är som på en Evert Taube låt!
  • Ola P
    Ola P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig miljö, god mat, rimliga priser, bra service, trevlig personal

Enda bristen är avsaknad av parkeringsmöjligheter, helt slut på lediga platser när vi kom vid 11.30.....
  • Anders B
    Anders B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, trevligt bemötande, fantastisk miljö.
  • Babak A
    Babak A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Välkomnande, vänligt och proffsigt. Alltid en upplevelse.
  • Nina A
    Nina A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag bokade för vårt företags sommarfest, men var tyvärr tvungen att boka av denna gång. Jag fick ett toppenfint bemötande vid bokningen och har mycket goda erfarenheter av privat besök hos Bockholmen sen tidigare.
  • Christian M
    Christian M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    - Underbar miljö.
    - Tyvärr tråkig attityd hos personalen som tog emot oss.
    - Att få in vin (första vi beställde) tog över 20 minuter.
    - Vi beställde ett par-tre rätter slightly off menu (flankstek plus pommes frites till barnen t ex) och då blev vi tillsagda att det skulle ta 30 minuter längre tid att få vår mat. Sedan blev det inte så konstigt nog.
    - Maten saknade lite kärlek. Barnens pommes var alldeles för brända och torra. Min torsk var något kall och inte genomlagad och det kändes verkligen att köket hade lite för mycket att göra den kvällen.
    - Men men, vi tyckte jättemycket om miljön så vi kommer nog tillbaka och hoppas på en bättre upplevelse.
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    bra service och god mat. Mycket trångt där man hämtar maten från buffen. Desserter borde stå någon annanstans för att undvika trängseln och köer
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra service från personalen och maten var enormt bra och prisvärd
    Utsikten var en mkt vacker krydda
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Charmigt ställe med hemma hos känsla!
    Mycket god mat!👍Annorlunda viner!
    Trevlig personal!
  • Britta Z
    Britta Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var toppen, vänligt bemötande i telefon. Jag lyckades inte få ett bord inomhus när jag bokade via internet så då ordnade personal ett bord inomhusfds.
    Mycket god mat och supertrevlig serveringspersonal som tog hand om oss.
    Ser fram mot nästa gång!
    Britta Zetterberg
  • Petra W
    Petra W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Helt ok trots att vi inte fick något bröd medan vi väntade före maten och att min vänd fisk inte var färdiglagad till en början.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Middag på Bockholmens restaurang. God mat och trevligt bemötande, duger gott.
  • Eva Y
    Eva Y skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal. Fantastiskt läge på restaurangen, dock blev vi placerade på väldigt obekväma cafestolar. Maten var ok men motsvarade inte helt förväntningarna. Maten var inte helt varm utan ljummen vid servering.
  • Anders K
    Anders K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Personalens bemötande var både personligt och professionellt i en bra blandning. Ett särkilt plus för en av kockarna som uppmärksammade servisen på att vi dig lite vilsna ut när gräddtårtan serverats.
    Ett ställe vi gärna tar utländska besökare till.
  • Anna F
    Anna F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket professionellt bemötande. Trevlig personal som var kunnig om menyn, dryckesval m.m. Maten vällagad, välsmakande och många bra alternativ för icke köttätare.

Bockholmen, 170 78 Solna