Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5673 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• 2019-12-23

Maria E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt jullunch hos er, det var väldigt gott, lagom mängd upplagd mat som ofta fylldes på och hölls fräscht av den trevliga personalen! Dekorationerna utanför gjorde att vi fick julkänsla trots bristen på snö! Läs mer
  • 2019-12-23

Catherine D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Super mysigt julbord i mysig hemmamiljö! Jätte god mat och trevlig personal. Läs mer

Kare N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig stämning
    Mkt duktig servis
    Roliga nya smaker! Läs mer

Frida J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt julbord och vi var supernöjda! Hela atmosfären gav en mysig julkänsla och maten var väldigt god. Kommer komma tillbaka! Läs mer

Marcel A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Helhet OK, smakmässigt medelbetyg då jag vet att de kan bättre. Mvh Marcel Läs mer

Michaela V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt mysigt ställe belägen på en ö intill Solna. Mysig julstämning runt huset med marschaller och ljusslingor så långt ögat kan nå. Vid dörren möttes vi av fri glögg för att värma upp oss från kylan ute. Väl inne var det rätt så litet. Inte många bord. Vi blev bordsplacerade precis vid buffén så kön störde oss en aning. Själva buffén var helt ok, ingen smaksensation. Hela sällskapet kände efteråt att priset inte alls vägde upp till vad som levererats. Kommer inte besöka Bockholmens julbord igen, men däremot kan jag tänka mig att återkomma i sommar då omgivningen var väldigt mysig. Läs mer

Johan V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig miljö men maten sådär.
    Tyckte en del av serveringspersonalen var oengagerad. Läs mer

Rickard J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var där för julbord. Då vi bor i Bergshamra är vi på Bockholmen under olika tider på året. Har tyvärr upplevt att det har blivit sämre under sommarmånaderna på senare tid, men det kanske främst är relaterat till brunchen och kärleksbaren? Därför var det fint att få uppleva att julbordet var väldigt bra med bra och trevlig service! God mat och fin stämning. Man kände sig välkommen, särskilt då vi hade vår 1-åring med oss. Bara positivt! Läs mer

Henrik D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbordet var till stor belåtenhet. Miljön var mycket fin och gav en fin julstämning. Personalen var toppen och allt var över våra förväntningar. Läs mer

Karin T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord med företaget. Bra bokning med snabba svar via mail/telefon. Småskaligt och mysigt. Läs mer

Susanna R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    VI var med en liten grupp kunder på Julbord och fick sitta runt det stora bordet högst upp i huset. Både jättegod och fint arrangerad mat samt super trevlig personal.
    jag hade inga förväntningar eftersom jag aldrig varit på Bockholmen tidigare men men kommer gärna tillbaka. Läs mer

Göran A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord?
    Trångt o organiserat vid buffén, skinkan skuren i lövtunna skivor ingen kokad rödkål, doppet i märklig form och smak, lutfisken med sås ett skämt, personalen oerfaren och köket har aldrig varit på en julmiddag.lång väntan vid beställningar.
    Sämsta julbord under mitt 70 åriga liv mina gäster var mycket besvikna. Kommer aldrig att gå dit igen, dyrt, dåligt och oproffsigt.

Göran Ahlqvist Läs mer

Eva W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig och serviceminded personal. God och vällagad mat (julbord) i en fantastiskt mysig miljö. Läs mer

Henrik R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Oroligt charmig grosshandlarhus med fantastisk läge vid vattnet. Ombonat och personal som ger perfekt service. Julbordet var mycket gott med många goda rätter. Hit kommer jag gå igen. Läs mer

Åsa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Underbart julbord! Vi var där på lunch och det var familjär och lugn stämning. Trevligt bemötande och absolut toppklass på maten. Läs mer

Berit N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åtnjutit ett fantastiskt julbord, god service från personalen.Jag kommer att rekommenderar Bockholmen. Läs mer

Marcus G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppenbra julbord! Litet och mysigt med äkta julbordskänsla. Läs mer

Ulrika W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö med mycket god service. Maten var god med många för mig nya smaker på julbordet med annorlunda inläggningar, men även traditionella smaker. Läs mer
  • Jessica H

2019-12-18

Jessica H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Första besöket på Bockholmen.
    Blev rekomenderad att prova Julbordet.
    Väldigt trevlig atmosfär, fin dukning & god mat!
    Trevlig personal.
    Det var mycket mindre än jag trott, minus för att vi satt mittemot dörren/ öppnades varje gång gästerna kom in, satt i ” drag”
    Eftersom att det var så litet blev jag kall & frusen varje gång dörren öppnades.
    Plus för att när jag sa till, fick jag en filt att ta på mig.
    Kan varmt rekomendera detta ställe. Läs mer
  • Carl T

2019-12-17

Carl T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt julbord i chambre séparé för femton personer i den genuina gamla grosshandlarvillan med en hänförande utsikt över lilla Värtan. Bockholmen erbjuder ett fantastiskt charmerande och flexibelt tillmötesgående. Julbordet är utsökt och man har väldigt trevligt och gott. Läs mer
  • 2019-12-17

Jonas J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Personligt och mkt Gott! ...toppen.
    Avdrag för att mkt av drycken var slut och att det var GALET varmt.
    Bemötandet var helt ok. Läs mer
  • 2019-12-17

Ylva S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk god mat. Det var alldeles för kallt i rummet vilket drar ner helhetsintrycket. Läs mer

Anna G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi bokade julbord för 12 personer igår söndag den 15:e december.
    Blev lovad en vegansk tallrik, men fick ta det som fanns på buffé-bordet, och det var verkligen inte värt 595:-
    Sedan saknades det lite på buffé-bordet som vi läste i efterhand i er julbordsbroschyr att det skulle finnas.
    Så, ni förespeglar och tog betalt för något som vi inte upplevde. Läs mer

Christer T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fräsch välsmakande julbord tillsammans med trevlig personal gör att man gärna återvänder Läs mer
  • Amanda S

2019-12-16

Amanda S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket välkomponerat julbord i fantastiska lokaler och toppenservice som vanligt. Läs mer

Bertil J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord
    Mycket trevlig atmosfär och bemötande. Hög kvalitet på maten Läs mer

Marina H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag och min man åt Julbord som var fantastisk! Personalen är trevlig. Vi har ätit julbord många gånger på Bockholmen och vi har aldrig blivit besvikna. Miljön är så mysig och man får en julkänslan trots att det regnade och blåste kallt. Läs mer

Mikael W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt julbord på helgen. Mysig,hemtrevlig och intim lokal med fantastiskt läge vid vattnet. Vällagat klassisk julbord med mindre moderniseringar på sina kanter. Mycket trevlig personal. Rekommenderas! Läs mer

Nina L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord. Trevligt bemötande, bra service och god mat. Fräscht runt julbordet gällande bestick och påfyllning mm Läs mer

Annette E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett av de bästa julborden i Stockholm Läs mer

Jenny K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett mycket fint och vällagat julbord i en mysig atmosfär. Det enda jag saknade var sylta. Läs mer

Karin H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord
    Mycket trevligt bemötande
    Jättefin miljö och mycket god fräsch mat Läs mer

Eva-Britt A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö. Lagom stort . Mycket julkänslan . Så god mat Läs mer

Ebba C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi besökte Bockholmen med företaget för att fira in julen och det gångna året tillsammans. Vi hade en enormt trevlig kväll med sittning i villans ateljé. Maten smakade utsökt, miljön var oerhört mysig med skärgårdskaraktär & servicen var på topp! Läs mer

Sofia J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra att det fanns lite veganska alternativ. Allt var väldigt gott! Läs mer

Håkan Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Överhuvud väldigt bra julbord och mysig lokalitet.
    Saknade bara de gamla sillrecepten. Läs mer
  • Magnus R

2019-12-13

Magnus R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bockholmen har enligt mitt tycke haft det bästa och mysigaste julbordet i Stockholm. Var där senast för två år sedan. Då var det grymt!

I år var det dock tyvärr bedrövligt. Särskilt med tanke på priset.

Vi börjar med det positiva:

- Servisen. Trevlig, positiv och välkomnande även om de inte visste hur man gör en mumma.

- Sillen. Grymma sillar och strömmingar som vanligt.

Resten var tyvärr en besvikelse:

- Hälften av snapsarna och ölerna på menyn var slut.

- Mumman var helt sönderkryddad med en massa kardemumma. Jag har druckit många mummor genom åren, även er, och gillar det verkligen, men årets gick inte att dricka.

- Lutfisken vi beställde var kall.

- När vi kl 21.15!!! skulle ta det varma var allt redan bortplockat och kökspersonalen höll på att stänga igen köket. Vi fick be dem värma på lite spädgris och revbensspjäll (som bara var kokade i lite glögg och helt saknade glacyr). Till det fick vi lite kall rödkål och lite torr Jansons frestelse som fanns kvar.

Att kvaliteten på maten (förutom sillen) var betydligt sämre än tidigare år är väl sånt som händer. Ibland har man otur. Men att kökspersonalen plockar bort den varma maten innan gästerna ens hunnit ta den är bara för dåligt och svårare att köpa som gäst. Vi betalade trots allt 850 kr per kuvert - bland de dyrare julborden i Stockholm.

Så tyvärr blev det bara en etta. Det sämsta julbordet jag någonsin varit på. Läs mer

Ulrika A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt julbord och först såg det ganska litet ut, men det var bara små fat för det fanns väldigt många rätter att välja på med spännande smakkombinationer.
    Det var alltid fyllda fat och inga långa köer vid maten, jättebra. Trevlig service också! Tack för ett trevligt julbord! Läs mer

Ann S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det bästa julbordet vi ätit. Fantastiskt god mat och mycket trevlig miljö. Hit kommer vi tillbaka. Läs mer

Carl B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord för fjärde året i rad. Lika gott som vanligt och väldigt trevlig miljö. Personalen är också toppen. Läs mer

Daniel E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej

Tyckte det var i dyraste laget (890kr) för julbordet. Det fattades saker från bordet , när det väl kom ut var det inte varmt. Personalen i köket var sega och såg så inte aptitligt ut att se att maten kom från plastbunke direkt till uppläggning. För hög sälta i vissa rätter. Och dåligt utbud av vegetariska alternativ. Det som fanns var inte goda. Känns inte som det lagts ned nån kärlek på dom.

Bästa på bordet var desserterna. Det var väldigt bra! Och mysigt inredning. Väldigt stämningsfullt. Läs mer
  • 2019-12-11

Charlotte N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade tidigt bokat in julbord med jobbet (6 personer). Det blev en ytterst stor besvikelse eftersom vi placerades bredvid ett sällskap med 5 redan kl. 15 högst överförfriskade personer som var så högljudda att vi inte hade någon chans att samtala. Eftersom det visade sig att det endast var våra två sällskap som skulle äta den aktuella tiden var vi ytterst förvånade att vi placerades bredvid ett sådant extremt högljutt sällskap, i synnerhet som hela övriga lokalen var tom. Inte en enda gång kom personalen och frågade hur vi hade det. Det måste ha varit helt uppenbart att det redan överförfriskade sällskapet var högst störande för andra gäster. Men de försågs endast med mer och mer dryck vilket gjorde hela situationen ännu mer olidlig. Ett riktigt underbetyg till personalen som inte tycktes bry sig om hur gästerna har det. Jag är extremt besviken på detta besök. Jag har tidigare varit mycket nöjd med Bockholmen och såg verkligen fram emot att mina kollegor skulle få en fin upplevelse. Jag ser inte ens att jag kan kommentera maten eller övriga miljön, för vår upplevelse på Bockholmen, med detta sällskap sittande bredvid oss gjorde det hela helt olidligt. Det paradoxala är att jag utgår från att många med oss söker sig till Bockholmen för att det är litet, lugnt och intimt. Då m å s t e personalen kunna träda in och dämpa personer som sitter och skriker och väsnas och stör resten av restaurangen. Just nu vill jag helst glömma att vi varit där. Läs mer

Camilla B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat, fantastiskt läge men uruselt beteende av personal som serverade vårt sällskap Läs mer

Emilia N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt ett mycket gott julbord i fantastisk miljö. En upplevelse vi funderar på att göra till en årlig tradition. Läs mer

Rolf L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Utmärkt, lagom stort, klassiskt julbord.
    Mycket trevlig betjäning. Läs mer

Linda K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt julbord och klanderfri service. Läs mer

Maria M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var helt ok. Det var lite trångt att ta maten, rummet var för litet och det var ibland svårt att se skyltarna för varje rätt, samt att ngr satt på fel plats. Mysigt rum men synd att ytterdörren sitter precis där man äter då det blir kallt när folk kommer im och ut. Läs mer

Jon H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord. Bokade enkelt över internet. Mysig miljö, fantastisk mat och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-12-08

Annalisa S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    The place was absolutely great!
    The food excellent,the best in a julbord I ate.
    Good organisation as well.
    We stayed in the private room upstairs and there was no view so honestly We payed a little bit too much.
    Btw I will go back but in the common area. Läs mer
  • 2019-12-08

Ulla J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var 4 vänner som var på ert julbord. Vi blev snabbt bemötta och välkomnade vid ankomst
    Endast jag har tidigare varit och ätit middag hos er. Jag var då mycket nöjd så det var på min rekommendation som julbordet bokades hos er.
    Vi alla tyckte att ni levde upp till våra höga förväntningar. Maten var god , personalen är mycket trevlig och håller bra servicenivå.
    God Jul!😊 Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna