Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som du sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkomna ut ur storstadspulsen!

Läs vad 3378 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Ankie R
    Ankie R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vacker miljö ! Tillmötesgående och trevlig personal. Maten god men lite för lite kryddad
  • Linda D
    Linda D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande. Vi hade bokat plats inne men då vädret var bra lyckades vi få sitta ute iaf. Maten var fantastisk tyckte vi alla. Utsikten underbar.
    Det enda negativa var trängseln vid maten. Det var jätte trångt och man skulle kunnat delat på maten och efterrätten så inte alla behövde stå i samma kö.

Men skulle varmt rekommendera detta ställe till andra.
  • Göran B
    Göran B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bjöd en affärsbekant på middag.
    Bra bemötande, servering och mat.
    (Dock har jag pga tidigare goda erfarenheter väldigt högt ställda förväntningar och jag tyckte inte att serveringen var 5-stjärnig men som sagt - bra)
  • Ann-mari L
    Ann-mari L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fick en underbar middag med trevlig betjäning och fantastisk mat. Alla rätter.
    Vädret, miljön, toppen
  • Susanna W
    Susanna W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var ok.,men skulle vara bra lite mer maträtter att välja.Min man åt torsk med grönsaker, enligt honom fisken smakade ingenting, grönsakerna var bra.
    Julborden brukar vara prisvärd!!!!
  • Börje H
    Börje H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande
    Tyvärr vitlök i alla fyra såser till varmrätten
    Tål ej vitlök.
  • Jan E
    Jan E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En supergod lunch med bra service och en mycket trevlig miljö gör Bockholmen till en lunch favorit som man alltid återkommer till med sin vänner. Topp!!
  • Markus W
    Markus W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade vår vigsel med tillhörande middag på Bockholmen och har fått väldigt bra hjälp under hela planerandet, allt från barnstolar till meny och lämplig plats att hålla vigseln. Med underbar miljö, utmärkt service och fantastisk mat kan det inte bli annat än full pott.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande och god mat. Dock högt tryck med många gäster under lunchen, och vi som var där på jobblunch har dessvärre begränsat med tid vilket gör att väntan på att beställa, få betala osv.. blir lite stressande.
    Men fantastiskt fin plats och bra i det stora hela.
  • Cajsa H
    Cajsa H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppen, men alldeles för små portioner!
  • Yasmeen K
    Yasmeen K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig besök, god lunch.
    Lite besviken dock på servisen, något nonchalant beteende.
  • CAMILLA B
    CAMILLA B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk lunch och bästa service!
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kan varm rekommenderas, god mat och service
  • Maria T
    Maria T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superhärlig kväll med jättegod mat! Vi hade en toppenkväl och kommer gärna tillbaka!
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Alltid lika trevligt. Bra service vällagad mat och trevligt bemötande.
  • Ingela U
    Ingela U skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var första besöket och jag hade förhoppningen att allt skulle vara så bra som jag hört. Och det var det. Det var en vacker sommarkväll så vi kunde sitta ute. Jag, som är lite frusen av mig, uppskattade att det fanns filtar på stolarna. Och maten var väldigt bra. Speciellt förrätten med löjrom. Vi kommer definitivt att besöka denna restaurang flera gånger.
  • Patric C
    Patric C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat men bemötandet var inte speciellt bra. Vi väntade en bra stund på att få uppmärksamhet från personalen och sa till slut till. När vi fick respons verkade det inte klart att maten var förbeställd och de missade att vi hade bett om välkomstdrinkar på förhand.
  • Viveka P
    Viveka P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Har kört över Stocksundsbron i ett helt liv, ovetandes om den magiska miljön nere vid vattnet. Fick en fin matupplevelse på den lilla holmen i sommarkvällssolen. Charmig atmosfär, perfekt sotad tonfisk och skön och bra service!
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    mycket bra bemötande. Vinglaset som inte var nöjd med byttes snabbt ut och ett bra alt vin serverades. Snabb betjäning. Vacker plats.

Maten vällagad. DOCK för oss som är mer åt det gröna hållet är matsedeln rätt torftig!
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, trevlig personal. Dock var akustiken inne i restaurangen inte den bästa och det blev därför väldigt "skränigt" och det var svårt att höra vad de andra sa i vårt sällskap.
  • Andy S
    Andy S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk service och mat! Hoppas på många fler besök.
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bästa restaurangupplevelsen på många år - mat, service och läge i toppklass. Att dessutom kunna ta båten och lägga till vid bryggan nedanför är magiskt.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt läge, bra mat och service
  • Bengt I
    Bengt I skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var sex vuxna och tre barn, som firade guldbröllop. Vi fick eget rum, vilket vi uppskattade. Personalen var vänlig och gav bra service. Miljön är enastående.
    Alla hittade något att äta, som de tyckte om, men varmrätterna var inte alls lika goda som den övriga maten. Dessertbordet var särskilt populärt hos barnen.
    Vi har tidigare firat två födelsedagar hos er. Vi kommer nog fler gånger.
  • Sofi K
    Sofi K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi utnyttjade vårt Smartbox och fick en mycket välkomponerad och och välsmakande middag! Även servicen och bemötandet var på topp!
  • Lena V
    Lena V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig kväll, trevlig personal, god mat
  • Frida P
    Frida P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, mat och atmosfär!
  • ove e
    ove e skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra bemötande trevlig personal, vi åt en tvårättes middag tii full belåtenhet
  • Peter V
    Peter V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt middag på uteterassen.
    Mycket bra mat.
    Mycket trevligt att sitta där.
    Betjäningen var varken särskilt proffsig eller personlig.
    Vi försökte ringa innan och säga att vi skulle bli lite sena, men ingen svarade.
  • Oskar H
    Oskar H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superbra mat. Trevlig personal och miljö
  • Katharina F
    Katharina F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Restaurangbesök i toppklass. Trevlig miljö och bemötande!
  • Cecilia O
    Cecilia O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra bemötande. Fantasiskt god mat. Bra urval på viner.
  • Ingela L
    Ingela L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Har ätit middag på Bockholmen ungefär en gång om året och denna gång satt vi utomhus. Vi brukar vara väldigt nöjda men denna gång var servicen undermålig. Vi fick inget bröd, inte påfyllt vatten och vinet till huvudrätten halkade långt efter. Sällskapet var besvikna men tror samtidigt inte att detta är symptomatiskt för Bockholmen.
  • Liliya H
    Liliya H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade preliminärt ett bord för 12 pers på Bockholmen för att fira min FD med vänner efter 3tim aktivitet hos Bockholmens systerbolag Relaxa bastuflotte.
    Det gick väldigt lätt och smidigt att ändra bokningen till 10 pers. några dagar i förväg.
    Har valt en gemensam Söndagsmeny för sällskapet. Samt anmälde 1 laktos- och 1 glutenintolerant person samt 1 som inte äter skaldjur.
    Blev trevligt överraskad när det gick väldigt smidigt att ändra 1 persons meny till vegetariskt samma dag bara några timmar innan middagen! :)
    Väl till bords fick vi veta att tallriksservering skulle vi inte få, utan maten serveras på gemensamma fat. Detta blev en mindre trevlig överraskning då jag inte är en stor fan av buffeserveringar :(
    Till förrätt fick vi toast med kräftskagen (även den glutenintoleranta personen :( ) Tur att den som inte äter skaldjur fick sin råbiff i alla fall (som också var överenskommet tidigare)
    Innan efterrätten (créme brulé) serverades påminde jag personalen om den laktosintoleranta personen i sällskapet. En överraskad servitör sa att det fick dem inget vetskap om men skulle kolla med köket. Fixade fram en sorbet som alternativ.
    Kan meddela att all konversation om laktos- och gluten-personer har jag visst bekräftat på mail med restaurangen.
  • Pia T
    Pia T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, fantastisk miljö och trevlig personal.
  • Eric G
    Eric G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skön miljö. Lite skärgårdskänsla
  • Anders E
    Anders E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal och god mat. Rekommenderas!
  • Jenny O
    Jenny O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt vällagad brunch. Mysig omgivning. Det enda som drog ner helhetsbetyget var något påträngande personal när man ville sitta och umgås med sitt sällskap och att det lätt blev trångt när man skulle hämta mat.
  • Jan-Erik W
    Jan-Erik W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jätte trevligt ställe men maten var helt fantasilös vilket vart en stor besvikelse för mig och min fru.
  • Tina B
    Tina B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lätt att boka bord, trevligt bemötande på telefon vid vidare förfrågningar.
    Härlig atmosfär och fina omgivningar.
    Servicen lite disträ, glömde brödet och man kände sig osäker på om han lyssnade på vad man sade. Maten ok, getostterrine mkt god. Till löjrommen hade vi gärna sett mer krisp.
  • Charlotte F
    Charlotte F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lunch . Maren var fantastiskt god!
  • Annika M
    Annika M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch! Trevlig service, vackert läge, fräsch mat!
  • Aron H
    Aron H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig stämning och bra service.
  • Peter E
    Peter E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi är väldigt nöjda. Maten mycket god, personalen trevlig och tillmötesgående. Miljö och läge fantastiskt. Ett minus dock: den goda maten fick oss att gå upp i vikt....
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trelivgt bemötande och mycket god mat.
    Kommer gärna tillbaka.
  • David P
    David P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat, fantastiskt läge, men för 30 personer behöver man fler än en som serverar.
  • Catherine L
    Catherine L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt, men för lång kö och för trångt till buffen.
  • Peter A
    Peter A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal. Bra läge. Vill vara lite finkrog på menyn men servicen inte på den nivån. Lätt förvirrad service. Överprisat i förhållande till totalintrycket.
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Proffsig personal man känner sig verkligen välkommen.Maten var så vackert upplagd o såååååå sagolikt god.Sist men inte minst MILJÖN oslagbar.Toppen ställe
    Tack för ert engagemang
  • Indika T
    Indika T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Restaurangen är inte speciell stor. Den del av restaurangen där man lägger fram buffeten är väldigt lite: det blir långa köer och många människor / maträtter på ett litet yta. Obekvämt och opraktiskt. Destutom toaletten är väldigt nära till buffen. De som behöver gå på toaletten och dem som hämtar maten köar intill varandra. Detta ger inte fin upplevelse.
    Maten i för sig är ingenting speciellt. Varken väldigt gott eller riktigt dåligt.

Bockholmen, 170 78 Solna