Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5079 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

Gigi H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Full restaurang och underbemannat kök blev en rörig middag där saker glömdes bort att serveras, långa väntetider på maten och dessutom fick en i mitt sällskap en barstol i huvudet när den skulle flyttas/tas fram.... Läs mer

Annika M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ganska obefintlig service, vi fick beställa men sedan var det typ allt det blev. Vi satte minst en halvtimme med tomma glas utan att någon kom förbi och frågade om vi vill ha något mer att dricka. Ingen fråga om maten smakade heller. Sedan när vi hade suttit utan att någon kom förbi, kanske 45 minuter bad jag om notan vilket kom snabbt. Då valde jag att inte ge extra dricks och då fick jag frågan hur det hade varit och då fick jag förklara detta med service och killen sa att han förstår och det borde inte vara så. Men tyvärr det var för sent. Hoppas de kan lära sig för andra gäster, trist med så fint läge och allt att det blir så. Läs mer
  • Malin S

2019-06-26

Malin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö och utmärkt service. Maten är dessutom utsökt! Läs mer
  • Eva E

2019-06-26

Eva E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var två personer som åt middag på restaurang Bockholmen. Till att börja med fick vi vänta lång tid på att få bli placerade vid vårt bord. Väntan på maten var också väldigt lång och ingen brödkorg, den fick vi först när vi frågade efter maten och bad om att få brödkorgen för vi var hungriga. Personalen var vänliga men skulle ha talat om att maten var försenad och utan påpekande ha ställt fram brödkorgen samt en trevlig gest hade varit att tex bjuda på kaffe på maten som en liten kompensation för att vi fått vänta. Jättemysigt ställe och förstår att folk kommer dit utan att personalen behöver överanstränga sig men inte trevligt att som gäst känns sig nonchalant bemött. Läs mer

AnnaKarin B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det tog väldigt lång tid att få både för och varmrätter. Annars god mat.
    Mvh//AnnaKarin Bassili Läs mer

Sven-olov E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och trevlig miljö
    Litet urval på menyn Läs mer

Anna-clara L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade on line Fick "barbordet" som är uppklämt vid köket´o inga sittvänliga stolar vilket vi sa att vi inte ville ha Då fanns det inget annat ledigt Vi talade om att om man bokar skall det meddelas att man får ett "udda" bord Ja fick vi till svar det är flera som har klagat. Vi gick därifrån Veckan innan hade jag varit med företaget och servicen var urusel över en timmes väntan på mat oproffsig personal osv SISTA GÅNGEN VI VAR DÄR Läs mer

Nicole D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I love you guys. Thanks for the great food and great vibes :) Läs mer

Johan E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig sommarkväll med fint bemötande och trevlig service!
    Maten var god o vällagad utan krusiduller, perfekt sommarmat!! Läs mer

Clary R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var en grupp på 10 personer varav 4 internationella viktiga gäster. En av gästerna, den viktigaste, är känslig för vissa födoämnen vilket jag hade meddelat restaurangen innan ankomst. Servitrisen hade inte kännedom om detta och var inte särskilt hjälpsam när det gäller att ge förslag på rätter som passade gästen eller hur köket kunde modifiera befintliga rätter på menyn. Gästen beställde en förrätt som varmrätt och den dukades fram tillsammans med den ordinarie förrätten. Den byttes så småningom ut men kom ändå in kall. Hälften av sällskapet saknade bestick när maten ställdes fram på bordet. Maten var okey men servisen lämnade en hel del övrigt att önska. Bockholmen motsvarande inte våra förväntningar och kommer inte att vara en restaurang som vi tar våra internationella gäster till i framtiden. Läs mer

Camilla B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra och vällagad mat och service! Kommer att återkomma. Läs mer

Mikael L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi besökte Bockholmen för en lunch med skärgårdskänsla och god mat och blev väl tillgodosedda. Bra service o bemötande och maten var utsökt. Läs mer

Susannah A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Great food, service and location, Läs mer
  • 2019-06-24

staffan s skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt dagens rätt. Torskfile. Mycket gott.
    Betyget dras ner av att vi inte kunde få en splittrad nota. Läs mer
  • 2019-06-24

Jenny S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    - bra bemötande av personalen
    - fantastisk miljö och god frukost/lunch
    - härlig kväll i Kärleksbaren med goda pizzor
    - vi rekommenderar Bockholmen gärna till framtida konferenser Läs mer

Daniel P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppen sommarkväll! Trevlig personal, god mat, bra brygghäng efter middagen. Läs mer

Annika G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var där med ett stort sällskap och satt nere på bryggan. Fick toppenservice och fantastisk mat. Läs mer

Eline Å skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Xxxxxxxxxxxxxxxcccccchjjjkkkkkk Läs mer
  • 2019-06-22

Helene L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Miljön är oslagbar! Vi hade dock beställt bord på bryggan men fick sitta uppe på altanen för att det var fullt där nere.

Två i sällskapet åt fransk omelett med mozzarella och soltorkade tomater. Tomaterna var så sakta att de inte gick att äta. När vi påpekade detta fick vi bara ett "va tråkigt" till svar. Båda vi två mådde dessutom illa efteråt. Läs mer

Ebba N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Beställde förrätt, kött, rödbetor. Väldigt bra bemötande och väldigt över förväntan. Romantiskt, fint, gott, väldigt bra läge också. Läs mer

Katarina V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt bemötande från personalen! Firade min 95 åriga mor med lunch på Bockholmen. Personalen var extremt lyhörda för min mors önskemål. Det gällde allt från bättre stol till plats i skugga en mycket solig dag. Varmt tack! Katarina von Greiff Läs mer

Lena V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var perfekt. Lätt att beställa bord på nätet. Var tvungen att ändra tid ringde och ändrade tid, trevligt bemötande. God mat , snabb service trots många gäster.
    Fint väder! Kommer återkomma. Läs mer

L-o M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lunch för fyra
    Bemötande som förväntat
    Tyvärr verkade köket inte ha sin bästa dag
    Tycker nog att kvaliteten sjunkit. Har varit på Bockholmen tidigare med betydligt bättre smakupplevelse Läs mer

Sten E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mkt trevlig personal
    Exellent god mat Läs mer

Maarit P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket vällagad lunch som avnjöts på verandan. Läs mer

Roger C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var en supertrevlig sommarlunch! Läs mer

Patrik J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God lunch i trevlig miljö! Minus för att jag bad om notan flera ggr och till sist gick till baren för att betala. I övrigt en härlig sommarlunch! Läs mer

Martin M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2 st på lunch, maten bra och kom snabbt (sparrissallad). Strålande miljö. Service kan bli lite mer uppmärksam Läs mer
  • Marie-louise H

2019-06-20

Marie-louise H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, god mat och ett underbart läge. Läs mer

Diana v skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag och min man firade vår bröllopsdag med en trerätters middag och bubbel. Vi gifte oss hos er på Bockholmen för tre år sedan och ser alltid lika mycket fram emot att komma tillbaka!
    Denna kväll ordnade hovmästaren med ett bord utomhus i sommarvädret, vilket vi blev jätteglada för. Senare på kvällen när det drog ihop sig för regn ordnade vår servitris med ett bord uppe på verandan under tak. Mat och dryck smakade underbart! Stort tack för att ni förgyllde vår kväll!
    /Diana och Peo Läs mer

Astrid C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var 5 personer som skulle fira födelsedag. De var helt klart underbemannade i servicen. Vi gjorde hela beställningen på en gång enligt önskemål. Blev dock besvikna när vi blev serverade fördrink och varmrätt på samma gång. Speciellt att dricka GT, rödvin och varmrätt samtidigt.
    Två av efterrätterna uppfyllde inte beskrivningen. Jordgubbarna var inte marinerade som utlovat och 5 glass-smaker blev bara 2...
    När notan går på 3.000 sek förväntar man sig även service som en del av upplevelsen. Den uteblev. Läs mer

Anders R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi började med var sitt glas champagne. Varmrätterna bestod av rödspättafilé och lamm leg. Dryck vitt vin och öl därefter god dessert. Allt serverat under trevliga former av glad och kunnig personal. Vi går ofta hit så allt uppfyller våra förväntningar gott och väl.
    Tyvärr ett minus för första gången var att man tog betalt företrädare glad vin som inte var beställt, vilket jag upptäckte först efter betalningen utan att kunna regleras direkt på plats. Hoppas att det kan rättas till snart?
    Anders Läs mer

Tomas R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat, lite långsam och förvirrad service som dock rättades till. Läs mer

Ann-Cathrin J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk sommarlunch med företaget. Perfekt på alla sätt och vis. Läs mer

Ingrid H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat och personlig service! Supernöjd! Läs mer

Eva S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt Chefs Choice med 50/50 kött och fisk.
    Det enda som höll klass var snacksen före middagen.

Huvudrätten var inte bra på något sätt.
    Allt upplagt utan finess och inga grönsaker alls - och såsen kom när vi hade ätit allt i 10 minuter. Att sitta där med en koncernledning och EN person som serverar och inte är närvarande hela tiden är inte en positiv upplevelse.

Med den oerhört trevlig atmosfär som Bockholmen har så förväntar man sig mycket mer! /Eva Läs mer

Gustav B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fint ställe, fantastiskt en sommardag. Men det var det som var +. Medioker lunchrätt (Fläsk med Pommes) som dagens. Vi blev inite erbjudna något att dricka till maten, fick inga servetter. Kaffet glömdes bort efter beställning.

//Gustav Läs mer

Åsa B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Otroligt fin miljö och roligt att se att dem fortsätter att utveckla miljön runtomkring med champangebryggan och det fina växthuset som jag inte sett tidigare.
    Bra mat. Däremot var inte borden och stolarna bekväma. Vi satt 6 personer vid dem runda marmor borden som var väldigt små och rangliga och stolarna var mycket obekväma.
    Trevlig personal Läs mer

Sussi L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supertrevlig konferensanläggning där man väldigt nära Stockholm stad ändå får möjlighet att känna att man befinner sig ute i naturen utan trafik och betong. Under vår förmiddagskonferens satt vi i Orangeriet på en väldigt fin brygga. När vi kom dit var allt redo för oss att köra igång och vi kunde starta mötet så snart alla var på plats. Möjlighet att ta en bra lunch såväl i Orangeriet som utomhus.
    Vi hyrde från en extern aktör in en tv-skärm som blev svår för de flesta att se i ljuset, det ligger nog mer på oss och man bör inte använda tv-skärm där ute. Vi var på plats en väldigt solig dag, vilket gjorde det varmt, men det blev bättre vid öppning av alla dörrar fullt. Läs mer

Olle B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, fin miljö och bra service. Läs mer

Karin H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supermysigt ställe o supergott! Läs mer

Hervor S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lunch i solen. Jag och två kollegor.
    Blev serverad av en trevlig ung man, som vi senare upptäckte var en fd elev till mig.
    Har varit på Bockholmen tidigare. Alltid trevligt. Vi har redan talat om att komma tillbaka i vintermörkret. Läs mer

Malin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fint läge och god mat dock dras betyget ned av den långsamma servicen. Läs mer

Yvonn C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Miljön är fantastisk och underbar sommarkväll! Ett fantastiskt ställe. Maten var helt ok, absolut inte dålig men ej heller superbra. Vi hade bokat middag till kl 19.15. Vi fick bordet direkt men först kl 20.00 lyckades vi få kontakt med en servitör för att kunna beställa. De som serverade var trevliga men fick ursäkta sig för alla (hörde även runt omkring) för långa väntetider. En del mat var också slut, som tex jordgubbar till dessert.
    Sammanfattning, ett ställe jag gärna återvänder till men hoppas på bättre service nästa gång. Läs mer

Ninna O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var väldigt god men tyvärr var inte servicen densamma. Personalen hade mycket att göra, vilket gjorde att gästerna fick vänta väldigt mycket och beställningar blev fel. Dessutom blev vi inte väl bemötta av alla. Läs mer
  • 2019-06-14

Göran S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig miljö, bra mat och fantastiks personal Läs mer

MIchael W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Excellent location, specially when the weather is sunny and you can sit outside. The food is excellent and has a high quality, the service is very good as well. Läs mer

Louise L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    - Dålig uppmärksamhet när vårt sällskap på 15 personer kom. Ingen i personalen kom till det rum vi hyrt.
    - När man är sällskap på 15 personer är det mårkligt att drinkar i trädgårdsbarne inte kan sättas på restaurangnotan.
    - Dåligt med svar på frågor ställda i mejl. fick tRinga för att få svar. När jag påpekade att jag saknade bekräftelse på bordsbokning fick jag ett ganska otrevligt svar.
    - Personalen hade inte koll på att även desserten var förbeställd (trots att det var krav från er).
    - Lång väntan mellan rätterna.
    - en av servitörerna tog lite för mycket plats.
    -Rödingen var lite blaskigt serverad.
    -Maten inte särskilt varm.
    -Fint läge.
    -God mat
    Övergripande har ni tappat i ervice och finess från tidigare år. Läs mer

kerstin s skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var och åt med 4 vänninor God mat och en mkt trevlig man som passade upp och serverade Läs mer

Jennie B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var väldigt god men serveringen var en katastrof
    Började bra om än något påträngande, men sedan var var det tydligen ingen som ville jobba längre Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna