Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!
Mån-Lör: 11:30-23:00
Sön: 11:30-22:00

Läs vad 6275 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• 2020-10-29

Johanna L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt god mat och en superbra servitör! Läs mer
  • 2020-10-29

Louise M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var och åt deras skaldjurserbjudande med tillhörande vinpaket. Alla serveringar på menyn var goda, och vinerna passade väldigt bra till.
    Lokalen och läget är jättefint, och personalen var trevliga och kunniga. Ett riktigt bra helhetsbetyg, och ett bra ställe att gå till om man vill lyxa till det. Läs mer
  • 2020-10-28

Conny T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch för 9 personer mycket bra mat o fin service o glada sitta i eget rum Läs mer
  • 2020-10-27

Anders B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursplatå som var ok men inte så mycket mer.
    Bra bemötande och vänlig personal.
    Förväntade mig nog mer av maten.

Bra bemötande goda små rätter men platån var något för "blaskig". Läs mer
  • 2020-10-26

Maria A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk skaldjursmeny. Trevlig och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-10-25

Paula M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Great place, delicious food & extremely nice staff :) Läs mer
  • 2020-10-25

Elsa H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Köpte skaldjurserbjudandet. Det var gott och prisvärt. Köpte samma för tre år sedan. Upplevde det som bättre. Lyxigare. Också lite trist att sitta på ovanvåningen då det Inte alls är lika mysigt som där nere. Drar verkligen ned. Läs mer
  • Annika L

2020-10-25

Annika L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en supergod brunch hela familjen! Läs mer

Ulrika C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och trevlig personal!
    Lite trångt tyvärr vilket inte va så kul sista timmen. Läs mer

Berndt F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig resturang med utmärkta skaldjur. Vi åt 6 rätters skaldjursmiddag med ett utmärkt vin till. Trevlig personal. Enda smolken i bägaren var att vinet var hutlöst dyrt. Vilket vi märkte först när räkningen kom. Så fråga gärna om pris om ni blir rekommenderade passande viner. Läs mer

Anita H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Tog 50 minuter att få första rätten trots förbeställning av meny
    Personalen var trevlig men det gick för långsamt
    Fick intrycket av att dom var stressade Läs mer

Carola S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjyrsbricka. God mat låg service. Lång väntan mellan rätterna samt en evighet att få betala och gå. Läs mer

Lotta P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmiddag som var magnifik.

Dock ojämn service och av rätterna i menyn glömdes bort. Läs mer
  • 2020-10-23

Leif S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2 sällskap a 2 pers avnjuter separat beställda och betalda s.k. skaldjurserbjudande, sitter vid samma bord, läckert smakligt, mat och betjäning högsta betyg, - men........ man undrar hur ett företag som Bockholmen kan utsätta sina kunder för dessa underliga beställnings och betalnings rutiner som är rådande.
    Beställ, Boka och Betala I FÖRSKOTT, erhåll en QR-KOD, måste medtagas till ät tillfället, vid betalning av dricka och tillbehör kan man INTE låta varje sällskap BETALA FÖR SIG , utan kräver att en betalar för båda sällskapen, sedan kan sällskapen göra upp sins emellan ...... Huvaligen, har erfarit liknande vid tidigare tillfällen på Bockholmen, Bockis har uppenbarligen svårigheter med att skapa enkla och användarvänliga rutiner för beställning och betalning, här har man skapat ett sammelsurium som avskräcker undertecknad för vidare samverkan. Nästa gång jag avnjuter ngt gott och trevligt blir det på ett ställe där man beställer bord som brukligt är, betalar vid ättillfället, - för sin mat, och avlägsnar sig nöjd och glad. Det kan vara så enkelt förstår ni på Bockholmen.
    Som sagt var mat, dryck, personal var bra, kanske till och med superbt. / vänligen Leif Svärd Läs mer
  • 2020-10-22

Mats E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastik mat, ypperlig personal Läs mer
  • 2020-10-20

Dominika A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande i skön atmosfär och bra mat, vad mer kan man begära? Läs mer

Margareta K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var på brunch, fick mycket trevligt bemötande och service vid bordet.Vi är nöjda med besöket.Mycket fin miljö både inne och ute Läs mer

Helena F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade önskat att det informerats lite tydligare angående att det stod bubbelvatten på borden till kostnad. En onödig kostnad och dom som hade velat ha bubbelvatten hade kunnat beställa det separat. En mindre detalj. Läs mer

Pia J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Besviken

Kom med presentkort och förväntade mig mer med tanke på att kortet innehöll en lyxbrunch för 2 pers inkl. 1 glas bubbel var att vi skulle kunna välja fritt från menyn och inte endast få välja 2 rätter från menyn. Jag respekterar omständigheterna kring Corona och förstår att man varit tvungen att förändra.
    Känner inte att vi blev så trevligt informerade kring menyn och dess val.
    Maten var ok men vi hade nog valt på ett annat sätt om möjligheten hade funnits.
    Frukostar på hotell ute i landet har hanterat situationen mycket bättre med servering vid borden och valmöjligheter. Läs mer
  • 2020-10-18

Rebecca C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, vacker miljö och fantastisk service. Läs mer
  • 2020-10-18

Susanne Å skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett härligt bemötande och service vi åt Club sandwich som var fantastiskt god och vällagad likaså pommes frites härligt krispiga och saltade. I resturang var det mysigt och fint och gästtoaletten var också väldigt fräsch och rent. Våran upplevelse hos er var otroligt uppiggande och välsmakande och mysig. Vi kommer att gästa er många flera gånger. Betyg +5 av 5 Läs mer
  • 2020-10-16

Lissi A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjur meny, Bemötande jätte bra. Bra rätter jätte goda skadjur.
    Men tycker att det var för kallt i rummet drog kallt vid ytterdörren hela tiden. Läs mer

Elisabet S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt skaldjursmeny och blev otroligt positivt överraskad, inte bara över den fantastiska maten utan även över den fina service vi fick. Läs mer

Malin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättegod mat och trevlig service! MEN en i sällskapet är jätteallergisk mot ostron och vi påtalade detta. Dom delade upp platån så att ostronen låg separat, men i köket måste dom ha missat att byta handskar eller tvättat händerna när de la upp skaldjuren för han blev jättesjuk tyvärr! Inte bra! Annars perfekt! Läs mer

Shara S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och fina lokaler med fantastisk utsikt! Läs mer

Malin G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superbra kvalite på skaldjur och allt va riktigt gott, trevlig personal men det var väldigt kallt i resturangen Läs mer

Annika E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God o trevlig meny - skaldjursmeny
    Vi satt på ovanvåningen- ingen utsikt, lite brant trappa. Serveringspersonalen - några sympatiska, en lite mindre.
    Totalt helt ok. Läs mer
  • 2020-10-14

Kristina B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat ,trevlig miljö ,trevlig personal ,rent och fint .bra bemötande .
    Omtänksamma ,koll på allergi innehåll .
    Kommer återkomma under sommartid då trädgården är fantastisk vid vattnet. Läs mer
  • 2020-10-12

thomas a skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    skaldjurserbjudande
    bra, när jag väl fick kontakt (inget svar på telefon, flera dagars väntan på mailsvar)
    höga
    Utmärkt meny och bra kvalitet, dock för lång väntan mellan rätterna, över 1 tim från drink till rätt nr2 serverades, tot 4 tim sittning som borde vara max 3 tim med bättre timing. Läs mer
  • 2020-10-12

Marie W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldurspaketet. Väldigt prisvärt. Enda lilla minuset var väl att det dröjde lång tid att få in de första "små-rätterna", Det är ju platån man vill sitta och njuta av :D Men sedan gick allt väldigt bra med tempo, och oerhört trevlig service. Läs mer
  • 2020-10-11

Lena G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt skaldjurserbjudandet. Vi var ett sällskap på 4 pers. Vi är alla mycket nöjda med maten, hur vi blev bemötta av personalen och också själva miljön i restaurangen är mycket trevlig. Ett mycket prisvärt erbjudande! Läs mer
  • 2020-10-11

Carina B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade bokat kl18.00 till min son och sonhustru och fått bokningen bekräftad. Men när de anlände dit fick de besked att det är bokat till kl19.15.
    Respektlöst och tog därmed bort denna restaurang från min måste besökarlista.
    Min son och sonhustru hade dock en trevlig stund men jag är oerhört besviken då detta var en födelsedagspresent. Läs mer

Peter P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk god mat och underbar personal Läs mer

Thomas C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmiddagen var toppen, liksom den uppmärksamma och chosefria servicen. Blir nog en sådan middag till om några veckor👍 Läs mer

Anna H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig miljö, mycket god mat och trevlig service! Läs mer

Khai & Vilija N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Very pleasant atmosphere to enjoy a romantic Dinner together with love one. Excellent food dispite the limited a-la-carte menu. We’ll definetly come back for the sea-food menu. Läs mer
  • 2020-10-09

Tiffany S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk skaldjursmiddag med bra service! Läs mer
  • 2020-10-08

Ylva E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag och mitt 9-åriga barnbarn åt skaldjur i 6 serveringar och vi var båda mycket nöjda både med maten och bemötandet. Tack för en härlig upplevelse! Läs mer
  • 2020-10-07

Eva R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var god, men konstigt att det blev brunch á la carte, med à la carte priser. Ända skillnaden var att det fanns frukost och lunch rätter att välja på. Dessutom fick man bord mycket sent 14:45. ( öppnar 12)
    Dvs helt ok restaurang och mat. Bra service men ej brunch! Läs mer
  • 2020-10-07

Leif J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Söndagsbrunch, toppen bemötande av personalen och fräsch högklassig mat. Läs mer
  • 2020-10-06

Hilda G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag gick dit för brunch en lördag med min mor. Maten var utmärkt, åt en äggrätt och var mycket nöjd. Personalen var trevlig och lokalen vacker. Tyvärr hade dom ingen färskpressad juice, något man gärna vill ha på en brunch. Jag trodde också att brunchen skulle vara lite mer en brunchtallrik, men det var à la carte. Hade gärna fått lite mindre portion men av två olika rätter. Läs mer
  • 2020-10-05

Johan B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig servis som tog hand om vår brunchande familj i oktober. Skön avslappnad miljö i höstrusket Läs mer
  • 2020-10-05

Karin W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, utsökt mat och härlig atmosfär Läs mer
  • 2020-10-04

Ann-sofie H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vår upplevelse var enastående! Utmärkt service och fantastisk mat i en härlig miljö. Vi avnjöt en härlig brunch. Vi kommer tillbaka och kommer då att avnjuta skaldjursbuffen. Läs mer
  • 2020-09-30

Stina K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag bokade orangeriet för att fira min 40 årsdag tillsammans med familjen. Fantastisk god mat, underbar miljö och ett extra tack till servisen som ledde oss igenom kvällen och bemötte barn och gamla på ett otroligt fint sätt. Något jag saknade var ett komplement till menyn för barn under 10-12 år.
    Tack för en fin totalupplevelse. Kan varmt rekommenderas och upplägget passade bra vid rådande omständigheter (Corona) ❤ Läs mer
  • 2020-09-30

Jessica E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hyrde Bockholmens orangeri nere vid vattnet. Fantastiskt ställe! Mycket god mat och bra service! Vi hade en härlig lunch för min man som fyllde 60. Bokningsflrfarandet var dock krångligt då allt skulle gå via mail och de hade problem med att mailen inte kom fram. Blev onödig stress samt att Ibland behöver man kunna diskutera igenom frågor på telefon. Läs mer
  • 2020-09-29

Eva W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö och bra bemötande. Läs mer

Emilio S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra och trevlig personal.
    Bra portion med mat och väldigt god mat. Läs mer

Gunilla R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt lunch på verandan. Mat och service var som förväntat d.v.s bra. Läs mer

Britt S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö, satt på terrassen (tur med vädret). Mindre missar från köket/servitör reddes upp av kvinnlig hovmästare/servitris som var snabb, trevlig och uppmärksam. Maten fräsch o vällagad. Kommer gärna tillbaka. Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna