Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 6357 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang 2

2021-05-06
    God mat, trevlig miljö och uppmärksam service!
    2021-05-04
    Vacker plats, utsökt mat och trevligt bemötande.
    2021-05-03
    Brunch inne i matsalen. Mysig miljö och super personal med hög servicekänsla.
    2021-05-03
    De hade dålig brunch. Var bättre 2018.
    2021-05-03
    Väldigt god mat i trevlig miljö, bra service och trevlig personal.
    2021-05-02
    Lite märkligt att inte bli informerad i förväg att vi placerades inomhus i en normaltät (Pro Corona) restaurang när man vid bokning utlovar att det finns värmare vindskydd och möjlighet att sitta ute (undantag regn). Dock en kall kväll - nu får vi hoppas på det bästa.
    2021-05-02
    Det var en trevlig restaurang men jag blev väldigt chockad över hur mycket folk det var i rummet. Kändes inte som att restriktionerna togs i åtanke alls. Vi blev placerade vid ett fönster där vi satt mindre än en halv meter från två andra sällskap, vilket inte kändes bra alls nu i rådande pandemi. Alla restauranger borde ta sitt ansvar att se till att gäster kan besöka dem på ett riskfritt sätt.
    2021-05-01
    Vi hade en trevlig kväll. God mat o bra personal.
    2021-04-30
    Trevlig miljö. Trevlig personal. God mat
    2021-04-16
    Super bra service och mat. Sen är läget ett av Stockholm finaste
    2021-04-16
    Mycket god och välkomponerad mat och dryck.Personalen är jättetrevliga och tillmötesgående och duktiga på sitt jobb. Väl värt ett besök!!
    2020-12-26
    Det var ingenting hemgjort som de sa
    2020-12-25
    Julmiddag. Maten var fantastisk och personalen gav god service. Vi tyckte dock att ateljé Oscar inte var så trevligt julpyntad/uppdukad så det ger vi avdrag för.
    2020-12-22
    Vi var på Bockholmen och åt julbord. Supermysig miljö och trevlig servering men maten var sådär för att vara ärlig. Den var lite tam, ingenting som stack ut direkt. Sedan gissar jag att det är Corona-skiten som ställer till det med att servera alldeles för mycket och att rätterna var ämnade för ett buffébord. Men mängden fungerar inte riktigt för denna servering tycker jag. Men ändå väldigt nöjd med vår kväll :)
    2020-12-22
    Bra och personlig service med kvalitet på julmaten. Genom bordsservering undveks trängsel och den vanliga känslan av att folk lassar in alltför stora portioner och sedan tvingas slänga mat.
    Miljön är bedårande vacker i den gamla villan. Vi hade dessutom turen att midvinterljuset letade sig in efter nästan en månads mörkerkarantän. Fina promenadstråk i skärgårdsmiljö.
    2020-12-21
    Julbordet var väldigt gott men servicen svajade trots lite gäster. Personen var glad men oerfaren och vi fick bla använda egna bestick till att plocka sill o skinka mm vilket i coronatider är oansvarigt. Vi fick vårt bord och fick sitta o vänta på att något skulle hända Dvs att vi fick glögg. Sedan hade hon ingen aning om drycker eftersom hon inte fick sälja alkohol. Den andra servitören var bra o insatt o förstod detalje na. Julbord är inte billigt och du förväntar dig topnotch. Underbart mysigt ställe men attention to detail är viktigt i sammanhanget. Vi trivdes i gott sällskap men skulle inte ta risken o rekommendera ett julbord. Däremot en stor eloge till kockarna!
    2020-12-20
    Vi var på julbord där.
    Ingen glögg o pepparkaka ute som utlovades trots att det inte regnade.
    Vi träffade en extrem trött o osympatisk kvinnlig servitör som inte ansträngde sig en sekund. Vi beställde julöl o snaps men då frågade hon ”men vad ska ni dricka?” Ölen o snapsen kom inte utan att vi var tvungna att påpeka detta till hennes kollega som också serverade oss. Då kom öken o snapsen mitt i middagen.
    Julskinkan var inte god o i så tunna skivor som till frukostmackan. Varm köttallrik var bokstavligen jätte äcklig och ingen i sällskapet tyckte något annat... det gick inte att äta. Köttbullarna, prinskorven, spädgrisen smakade dåligt och var starkt kryddat med kryddnejlika.
    Personalen har inte tackat eller sagt hejdå till oss när vi gick.
    Otrevligt personal, dålig mat. 850kr/pers spendera någon annanstans.Gå inte dit!
    2020-12-19
    Coronasäkert julbord på Bockholmen bjöd på trevlig och bra service med mycket god mat!
    2020-12-19
    Positivt och kreativt hanterande av sin produkt under rådande restriktioner!
    2020-12-18
    Väldigt mysigt och gott "sittande" julbord. Hoppas att fler hittar hit!
    2020-12-17
    Vi bokade visserligen sent, men fick ett bord intill entrédörren, där det blåste kallt vid varje inpasserande gäst. Borde fixas med en luftsluss utanför, alternativt att inga bord placeras intill dörren.
    2020-12-15
    Bra service,

Meny var inte helt 100 för en av våra döttrar på 11 år. Personligen hade jag föredragit mer sill och färre köttbullar och prinskorvar kanske t.o.m bytt de mot Jansson.

John
    2020-12-13
    Vi hade Sittande julbord, 8-rätters.

Jag hade hört så bra om den ställe och därför ville vi unna oss att äta julbord där. Men vilken besvikelse!

Så mysig ställe - på bottenvåning och utanför. Dock satt vi en trappa upp och det var så icke-mysig miljö med stark belysning och Inge jul stämning alls.

Gullig personal men inte mer än så, dem kändes så oengagerade.
    Man kändes sig inte direkt välkommen.

Men det var maten som var den verkliga besvikelsen
    Inga smaker. För små portioner. Stenhårda potatis. Allt kändes väldigt opassionerad tillagad, basic och smaklöst.
    Trist då vi hade höga förväntningar”
    2020-12-13
    Julbord

Bra service och gullig personal men maten var en verklig besvikelse. Låga smaker. Stenhårda potatis. Pluttig servering. Allt kändes väldigt enkelt och o-juligt torftigt.
    Trist då vi hade höga förväntningar
    2020-12-12
    Vi var där med jobbet på julbord

Mysig inne och ute
    Bra service
    God mat kunde kanske ha varit mera grönsaker.
    2020-12-12
    Sittande julbord, 8-rätters.
    Världens mysigaste ställe där vi har varit förut och ätit brunch! Brunchen var helt fantastisk och därför ville vi unna oss att äta julbord där. Men vilken besvikelse!
    Maten kändes inte hemmagjord och det var för lite mat! Man hade kunnat ha en korg med bröd, rödbetssallad och potatis framme på bordet under hela middagen. Det kändes snålt och var inte gott!
    Coronamässigt var det lagom med folk i lokalen men personalen kom väldigt när, vi satt två stycken vid ett fyrmannabord. Man hade kunnat ställa tallrikar, bestick, mat och dryck på det andra bordet istället för att komma upp bredvid på ”rätt sida” för att hälla upp dricka i glaset.
    Personalen i sig var inte otrevliga men det var ingen superservice. Maten plockades ofta bort innan man var klar. Det kändes som att personalen ville skynda på för att bli klara för att få gå hem.
    Tråkigt för det är en fin lokal men jag skulle inte gå tillbaka eller rekommendera någon annan att gå dit. Det fanns ingen passion eller engagemang i det här julbordet!
    2020-12-11
    Fantastiskt god mat med ett trevligt sätt att servera julbordet på.
    Trevlig personal.
    2020-12-08
    Hjälpsamt, flexibelt och personligt!
    2020-12-07
    Julbord.
    God mat, härlig miljö och trevlig personal. Precis som ett julbord med familjen ska vara.
    2020-12-07
    Julbord för en familj på 8 + 2 personer. Två i riskgrupp för Covid-19.
    Mycket god mat, utmärkt service perfekt miljö för smittsäkert umgänge. Serveringsperson bar fffp2 mask.
    Mycket nöjda.
    2020-12-06
    Hemtrevligt och supergod mat! Relaxed! Bra service!
    Dock det känns inte som julbord utan buffé. Men kvällen blev lyckad!!
  • Ferike P
    skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2020-12-02
    Bra ordnad jullunch.
    God mat i lugn. Miljö.
    2020-11-30
    Väldigt fin restaurang med jättebra julmat och det fanns inget vi saknade. Service var också mycket bra. Kan rekommenderas.
    2020-11-28
    Åt brunch som var jättegod o väl tilltagna portioner. Rekommenderar Skagentoast.
    2020-11-24
    Jätte trevligt bemötande på mail o telefon.
    Fick de sämsta platserna mitt i rummet o trångt, trotts gott om plats i lokalen. När vi påtalade det så fick vi välja nya platser.
    Personalen var trevlig men väldigt forserade, fick känslan av att de ville bli av med oss snarast. Fick hindra att min tallrik blev bortplockad två gånger innan jag var klar med maten.
    Maten var god, men inte extra ordinär. Mysig lokal och underbart läge.
    2020-11-23
    Fantastisk servis och god mat.
    2020-11-22
    Vänligt mottagande, mysig stämning och utmärkt mat.
    2020-11-22
    - Club sandwich med ändringar på grundmenyn som kom, vart väldigt nöjd med presentationen och även smaken tillsammans med kryddornas olika sammansättningar.
    - Personalen vart väldigt trevlig och man kände sig väldigt bekväm sett till deras bemötande.
    - Hade förväntningar på att de skulle leverera upp till en sådan standard och det gjorde de med bravur.
    - Kortfattat, fantastisk brunch på ett väldigt fint ställe!
    2020-11-21
    Vi åt deras Skaldjursmenyn och den var helt fantastiskt! Trevlig personal. Rekommenderas varmt. Vi ser fram emot att komma tillbaka
    2020-11-21
    Bra ordnat och god mat. Xorona säkert
    2020-11-20
    trevligt bemötande från det vi kom tills vi gick.
    bra mat, skaldjursmenyn!
    bra presentation av maten och mysig omgivning.
    2020-11-19
    Otroligt gott, trevlig service och härligt ställe!
  • Eva O
    skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2020-11-19
    Skaldjursmiddag.
    Jättebra. Över förvänta som var hög.
    Distans mm sköttes mycket bra.
    Vi var 4 i sällskapet alla mycket nöjda.
    2020-11-18
    Trevligt mottagande, bra service :)
    2020-11-18
    Vi hade fått en SmartBox med lyxbrunch. Vi blev positivt överraskade både av mat och bemötande som var toppen. Trots att jag tappat bort själva pinkoden till boxen var det aldrig något problem. Det löser sig och ett brett leende till svar. Maten var hur god som helst vi är jättenöjda och kommer absolut återkomma med glädje.
    2020-11-16
    Mycket god mat. Vi kommer gärna tillbaka.
    2020-11-15
    Vi hade förköpt voucher för skaldjursplateu, och bokade in oss en vardagskväll. Vi blev mycket väl bemötta, måltiden som bestod av flera ett sextal olika rätter var mycket god, och servicen vad gäller servering och dryckesförslag höll en hög klass. Vi var mycket nöjda med besöket, det enda som drog ned betyget var att det var något dragigt och kallt i lokalerna. Tips vore att sätta in kaminer eller annan form av värmekälla, speciellt på ovanvåningen.
    2020-11-15
    Härlig skaldjursmeny i mysig miljö och mycket trevlig service.
    2020-11-14
    Fantastisk mat och service i mysig miljö!
    2020-11-14
    Skaldjursmeny - allt var fantastiskt gott och väl presenterat!
    Mycket bra service under hela kvällen!
    Borden stod med bra avstånd m t p corona så att vi som gäster kändes oss trygga.