Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Dags att planera årets julbord? Här på Bockholmen Hav & Restaurang serveras ett klassiskt julbord i Skärgårdsmiljö mellan 2-22 december. På julbordet välkomnas ni med hemkryddad glögg och sedan fortsätter kalaset med hela nio omgångar julmat, om ni följer guiden om hur alla läckerheter på buffén bäst avnjuts. Om ni istället föredrar en färdigkomponerad meny serveras även en julinspirerad trerättersmeny i det härliga orangeriet. Är ni ute efter fart och fläkt innan maten? Passa på att ta en RIB-båtstur från Nybrokajen som start på julfirandet. Varmt välkommen att boka via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3712 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Björn W
    Björn W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt god mat serverad av kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • Britta O
    Britta O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kan varmt rekommendera, utsökt mat, god service och goda viner! Läs mer
  • Maja M
    Maja M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Middag en onsdagkväll.
    Uppmärksam och kunnig personal, gott vin samt mycket välsmakande mat i mysig villa med vacker utsikt. Läs mer
  • Kaoutar L
    Kaoutar L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jätte god mat, trevlig personal Läs mer
  • Cenita R
    Cenita R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, efterrätten magisk, och personalen trevlig.Rekommenderas! Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt bra service och välkomnande bemötande! Vi är supernöjda med vårt besök. Läs mer
  • Therese B
    Therese B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig personal och miljö. Dock inte anpassat för barnvagn/rullstol/rullator. Utöver det var det toppen på brunchen. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var jättebra. Trevlig hemlik restaurangmiljö, väldigt trevligt bemötande och mycket god mat med väldigt goda tillbehör, gott vin. Läs mer
  • Ewa L
    Ewa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig miljö och god mat. Mycket trevlig personal. Läs mer
  • Adam A
    Adam A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, mysiga lokaler. Hade sena sittningen så en del saker på brunchmenyn tog slut, annars mycket nöjda. Läs mer
  • Pia S
    Pia S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fick väldigt bra bemötande vid bokningen av vår middag. Maten var väldigt god och alla vi var väldigt nöjda med vad vi fick. Läs mer
  • Sofia P
    Sofia P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, mysig miljö, god mat, ja vi hade inget att klaga på! Tack!! Läs mer
  • Christine A
    Christine A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande och god mat i mysig miljö. Läs mer
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt bra mat och dryck i trevlig miljö.
    Tyvärr genomgående dålig service som förhoppningsvis var en fråga om dagsform. I övrigt trevligt ställe jag gärna besöker igen Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var här på en myckt trevlig brunch. En bra avvägning av kallt och varmt, lätt och lite mer rustikt. Fina ostar, utsökt sött! Läs mer
  • Maja G
    Maja G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk upplevelse. Service på topp pch bland det bästa jag har ätit. Kommer tillbaka snart igen. Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt bemötande, god mat och mysig restaurang som varmt rekommenderas. Läs mer
  • Diana F
    Diana F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk service, underbar miljö och god mat.Åt nrunch där en söndag. Läs mer
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig servitris, bra mat o mysig atmosfär. Fantastiskt bra vintererbjudande. Läs mer
  • Linn R
    Linn R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt mysig lokal och god mat. Stora generösa portioner. Mannar verkligen mätt när man gick därifrån. Läs mer
  • Marie T
    Marie T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättebra och kunnig service. Riktigt god mat, åt en 3-rätters där vi båda var väldigt nöjda med allt. Mysig men kall restaurang. Läs mer
  • Mia H
    Mia H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fick ett trevligt och vänligt bemötande. Maten var supergod, fanns allt som man vill ha på ett julbord. Läs mer
  • Annmari B
    Annmari B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ankomst, ute trevligt med ljus och musik.
    Vänligt bemötande, snabb service, vi kom strax före ett större sällskap.
    God mat, inte så många rätter, men tillräckligt Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Dåligt bemötande från kökspersonalen när man bad om mer. Höll inte maten fräsch i buffén. Revbenen var riktigt torra. Började duka av buffén tidigt för att förenkla för sig själva inför kvällssittningen. Flera snapsar var slut. Läs mer
  • Marina M
    Marina M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt. Vi blev verkligen omhändertagna under kvällen. Magi. Läs mer
  • Anna D
    Anna D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bockholmens julbord har blivit tradition. I år tyckte vi dock att det inte höll samma klass som tidigare. Det var tillbehör som stod nämnda på menyn/skyltarna men som saknades. Lutfisken var inte riktigt varm. Vi upplevde inte att serveringspersonalen var riktigt lika ”alert/uppmärksam” som tidigare.
    Miljön är å andra sidan oslagbar! Och, vi kommer förmodligen tillbaka även nästa år. Läs mer
  • Emelie D
    Emelie D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fin vällagad julmiddag. Härlig servis som hade bra koll, rekommendationer utöver menyn och professionellt men personligt bemötande. Tack för en trevlig kväll.

-Emelie Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var toppen! Bra service och jättegod mat!
    Bara att lyfta på hatten! Läs mer
  • Canan J
    Canan J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt trevlig och mysig atmosfär. Proffsig personal som fick servicen att kännas personlig.

Julbordet var gott, sillbordet kanske lite väl litet. Men det är nog en utrymdesfråga.

Vi var väldigt nöjda och kommer gärna tillbaka flera gånger!! Läs mer
  • Kerstin L
    Annica P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vällagad mat , julbord, trevlig personal och lagom många gäster . Läs mer
  • Lars-Erik H
    Lars-Erik H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vänligt mottagande - varm och trevlig service. Fantastisk mat och underbarmiljö! Läs mer
  • Ingalill B
    Ingalill B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Läget fantastiskt. Isen just lagt sig. Julbordet allt mycket gott.
    Personalen mycket trevlig o riktigt serviceinriktade. Vi har avnjutit många goda måltider och Vi komner gärna tillbaka. Läs mer
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbordet var utmärkt och även personalens vilja att hjälpa till med olika fotograferingar och annat trams. Inga långa köer och skålarna såg inte röriga och "slabbiga" ut. Återkommer gärna nån solig sommarkväll för att se hur det är då! Läs mer
  • Angela B
    Angela B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Super mysigt....location...mat och julstämning. Service är toppen. Absolut ett besked. Läs mer
  • Pia Ö
    Pia Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt julbord och är mycket nöjd.

Uppskattar de mindre faten som fylldes på kontinuerligt (istället för jättefat som snabbt blir röriga), att man kunde se in i köket och mycket hjälpsam personal.

Fin "skärgårdsmiljö" nära city. En lugn oas i julstressen. Familjärt och mysigt.

Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Anna Ö
    Anna Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    För andra året i rad valde vi Bockholmen för vår julbord. Snabbt och proffsigt bemötande vid bokning och avstämning inför vår bokning. Bockholmen har en fantastiskt mysig miljö och värmande atmosfär. Julbordet var precis perfekt i sin utformning. Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Hans Ö
    Hans Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig atmosfär, god mat och bra service. Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra julbord. Hade gärna fått finnas någon sillsort till och grönkål plus brunkål och knäck för att få högsta betyg. Mysig men dragig lokal Läs mer
  • Göran D
    Göran D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett härligt julbord och trevligt bemötande! Läs mer
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord
    Väldigt mysig och familjär stämning. God mat och trevlig stämning.
    Logistiken i buffeten ngt opraktisk. Jag skulle nog fundera på att byta plats på dessertbordet med bestick/tallrikar och förrätter tex...
    Akustiken på övervåningen där vi satt var rätt dålig, kanske lägga någon typ av matta på golvet el gardin el ngt som tystar ned.
    vi var sammantaget väldigt nöjda. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten: Bästa julbordet (smak & utbud) jag ätit de senaste 10 åren. Slår Oaxen med hästlängder där jag var för 1 vecka sen. Saknade dock Ris a la maltan som jag tycker är lika klassisk som sillen. Något sega köttbullar (kanske smeten var bearbetad för länge?). Fantastiskt sill och lax bord, och det kallskurna med. Färskt bröd (på många ställen hinner det torka vilket stör mig så in i norden...). Något mild smak på dopp i grytan, men ändå ett stort plus att man kunde beställa in.

Miljön: Inget slår Bockholmen oavsett årstid! Detta är "min lilla oas" jag gärna rymmer till.

Personal: Inget speciellt att anmärka. Både trevliga kommentarer och kanske någon glimt av stresshumöret, men inget konstigt när det gäller julbord (förstår att det är mycket slit). Dock glömdes en del dryckesserveringar bort som vi fick säga till om igen.

Summering: Klart bästa julbordet på länge! Julbordet höll definitivt samma höga standard som övriga måltider alltid gör på Bockholmen. Detta är Stockholms lilla undangömda pärla som varje levande själ borde få uppleva! Tack :-) Kommer åter med glädje. Läs mer
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra bemötande vid vår (9 pers. I vår styrelse) julmiddag i går den 12/12. Vi satt en trappa upp i samma rum som ett annat sällskap så ljudnivån blev lite för hög. I övrigt väldigt god mat med allt man kan önska sig på ett julbord. En mycket trevlig tjej sinom betjänade oss mycket bra.
    Vi återkommer gärna men kommer då att välja ”Oskar” rummet,
    Det var trevligt att besöka Bockholmen vintertid då jag bara varit där sommartid tidigare.
    Med vänliga hälsningar
    Sandra Linner Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat och väldigt trevlig personal! Kan bara rekommenderas till alla som vill ha det lilla extra i en vacker miljö nära city. Läs mer
  • Helene W
    Helene W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord, kvällstid med familjen. Tyvärr slut på special julmust och vissa maträtter, troligen för att vi var sista gästerna för kvällen. De började även stänga ner köket medan vi var där, trots att vi hade sittning till 21.30, vi kände oss manade att skynda på, och lämnade vid 21.15. Sämre upplevelse än tidigare år då vi varit där på julbord flera gånger. Läs mer
  • Helene J
    Helene J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Önskemål kring bokningen uppfylldes väl då jag behövde boka om både dag o öka antalet gäster. Mottagandet, arrangemanget kring resturangen med dekorationer utanför o inne var trevligt. Fin dukning och trevligt bemötande och bra service trots att resturangen var fullbokad. Vi åt julbordet och mina gäster uppskattade det mycket. Jag har ätit det tidigare år och fick känslan av att man skurit ner lite. Saknade lite "extra- överraskningar"som jag upplever fanns tidigare och att serveringen av maten var lite "platt", men allt smakade bra!
    Tycker dock att dessertbordet var magert,,, där får dom hitta på lite mer sötsaker o besöka grannarna i Cedergrenska tornet.

En liten reprimand; köket hade storstädningen med skurborste etc när vi ff hämtade "varmt" och maten ff var framdukad. Inte så aptitligt. Ett råd blir att upplysa om att julbordet stänger och isf placera desserten på annan yta om man behöver städa.

Vi är väldigt nöjd med upplevelsen o maten och jag har lätt för att rekommenderar resturangen igen.

PS. Besökte dock resturangen i somras för lunch, hade reserverat, för vi var ett sällskap på 8 pers med utländska gäster.
    Usel service, pinsamt dåligt faktiskt, oförsvarligt lång väntan på mat och dryck. Personalen ouppmärksam, maten serverades inte gemensamt, svårt att få dryck i sammanhang. Det blev genant. Hoppas det var en "undantagsdag".

Varmt God Jul!
    Hälsningar Helene Jacobsson Läs mer
  • Henrik V
    Henrik V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt julbord, med god mat, fint upplagt, trevlig personal och fin atmosfär. Läs mer
  • Peder Z
    Peder Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig ombonad miljö med god mat Läs mer
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Gick bra att boka och bra påminnelse om bokning. Mycket vackert ställe. Nysnö och mindre bra sandat.
    Gemytligt och enkelt och mycket gott.
    Vi satt i övre rummet med tre bord om vardera 6-8 gäster. Blev ganska trångt och också hög volym. Märktes tydligt när ett sällskap gick lite tidigare.
    Trångt att ta mat, viss logistikproblem. Man såg rakt in i köket och hur man lagade bl.a. smågrisarna. Känns sådär!
    Mina gäster var nöjda, men jag tänker inte komma tillbaka då det var för många gäster på ett för litet utrymme. Läs mer
  • Regina W
    Regina W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbordet var lite magert och det kändes inte prisvärt. Miljön var mysig o personalen trevlig. Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna