Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 6895 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang 2

2021-10-16
    Vi blev bemötta på ett bra sätt, de höll bra koll på oss gäster och var tillmötesgående.
    Vi åt deras 7 rätters skaldjursmeny med skaldjursplatå. Vi blev mätta och glada, men skaldjurplatån var kanske i minsta laget och vi har ätit bättre platåer. Dock var upplevelsen sammantaget kanon.
  • Madeleine S
    skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2021-10-15
    Väldigt trevligt och hjälpsamt bemötande och god mat.
    2021-10-15
    Trevligt bemötande men språkförbistring med servitör.
    Hade meddelat allergi ca 2 v innan och tror ju då att man inte ska serveras sånt man inte tål, men man fick fråga vid varje delservering och då var ju inte allt som serverades ok och jag hade förväntat mej att man skulle ha ersatt tillbehör som man inte tål.
    Tog förra året del av ett skaldjurserbjudande som var helt magiskt. Bokade därför även detta år men upplever att det inte lagts ner lika mycket på råvarorna och mindre finess på smårätterna. Har tidigare ätit både brunch, julbord och vanlig middag och alltid tyckt att det varit fantastiskt, men tyvärr inte lika fantastiskt denna gång
    2021-10-12
    Mkt god mat, bra bemötande. Lugn (och tyst) miljö. Ingen musik -bra!
    2021-10-12
    Fantastiskt god och mättande smakupplevelse i form av stora skaldjursmenyn med utmärkt service!
    2021-10-11
    Trevligt besök, kyparen mycket entusiastisk och mysig.
    2021-10-09
    Både ett fantastiskt bemötande och en helt magisk skaldjursplatå, tredje gången jag besökte Bockholmen och det är definitivt inte sista. Mat, miljö och den härliga personalen en upplevelse i världsklass.
    2021-10-07
    Vi var två personer som åt en trerättersmiddag och allt var sååå gott och vällagat!
    Olika typer av betor med friterad chevre till förrätt, rödtunga med magisk potatispuré till varmrätt och creme brulée samt citrontarte till efterrätt.
    Allt var vackert upplagt och vi njöt både av utseende och smak.
    Trevlig miljö och lagom stort.
    Kommer gärna tillbaka!
    2021-10-05
    Jag firade min 70-års dag där. Personalen bemötte oss på bästa sätt. De var hjälpsamma och tillmötesgående trots hög belastning. Maten var utsökt liksom drycken. Läget helt underbart. Jag kan varmt rekommendera denna restaurang.
    2021-10-04
    We waited 30 minutes after we sat down for someone to come to our table to ask for drinks. We ordered two different cocktails from the menu out of a choice of 5! After a short while we were told that they didn't have the ingredients to make them. We were hungry and thirsty! I had to ask the waiter for bread. I had to ask the waiter for more water while we waited on our first drinks. The starter came out quickly after we ordered so we didn't have time to enjoy of glass of champagne before the food arrived. The starter was great, I ordered steak for main which was very average and had desert which was fine.

The atmosphere was okay but the staff were not as professional or experienced in making it an enjoyable experience. I have been there before and I thoroughly enjoyed my experience back then. But that was two years ago.

It was the first time myself and my husband had been out dining together in a very long time due to covid and I expected better and safer service for customers and better service in general to make it a more comfortable experience. 5 out of 10
    2021-10-03
    Mycket trevlig personal, god mat. Hade önskat någon mer vegetariskt rätt annars va allt gott.
    2021-10-02
    Grosshandrarlunch

Mottagandet i skogen med soppa och bröd var oväntat
    2021-09-29
    Vi jade bokat Ateljén för lunch för 12 personer. Fantastisk miljö, god mat och trevlig personal. Mer kan man inte önska sig
    2021-09-29
    God mat och bra service! Fantastisk miljö att njuta tillsammans med vänner!
    2021-09-28
    God mat och avslappnande miljö.
    2021-09-28
    God mat och fin miljö. Däremot jobbade hovmästaren även i baren och vår servitör var inte jättenärvarande så vi fick vänta länge på att beställa, på maten, på notan osv. Annars jättebra i övrigt.
    2021-09-27
    Very nice place, nice food, service ok,
    I recommend this place
  • Björn
    skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    2021-09-27
    Utmärkt service, mat och atmosfär!
    2021-09-27
    Det var super lækker mad og vin. Sød betjening. dog havde I ikke helt styr på hvad vi havde bestilt, og hvornår det forskellige skulle serveres.

Men alt i alt en super oplevelse.
    2021-09-27
    Fantastisk miljö och atmosfär, trevligt bemötande personal. Skulle önska att de dock var något mer uppmärksamma på gästerna. Maten var ok (från Brunchmenyn, ej buffé) men nådde inte riktigt upp till förväntningarna hela vägen om man jämför med konkurrenterna i kategorin Brunch. Lyfter man sig på dessa två punkter blir det en femma i betyg.
    2021-09-27
    Lokalerna kändes inte så rena och fräscha. Fick ett bord med insyn in i kök och disk. Servicen var sådär - om man beställer en flaska vin förväntar jag mig att på ett sådant här ställe bli serverad när glaset ska fyllas på - inte att man behöver fylla på själv. En yngre servitör tappade ut flera ölflaskor vilket stänkte upp på min kappa - man kunde erbjudit sig att betala kemtvätt eller på annat sätt kompensera. Det var väldigt stökigt och hög ljudvolym pga ett stort överförfriskat danskt sällskap vilket gjorde det svårt att prata med min partner.

Maten var mycket god.
    2021-09-26
    Hade värdebevis från Smartbox på brunchbuffe'. När vi kom dit serverar de inte brunchbuffe' utan bara a la carte. Det var inte tydligt på deras hemsida jag besökt innan. Kanske kunde skrivas ut i deras bekräftrlse på bokningen. Tycker inte heller att maten motsvarade priset på a la carten. Trevlig miljö och personal dock. Fint läge.
    2021-09-26
    Personalen var mycket trevlig och stämningen var på topp. Maten var utsökt och rekommendationerna vilket vin till vilken rätt var utmärkta de med. Det blev ganska stimmigt vid en tidpunkt och då kändes det en aning trångt mellan oss och sällskapet bakom men detta kan förstås bero på att allt varit så separerat de senast 18 månaderna. Alla i vårt sällskap var nöjda iaf.
    Trevlig promenad dit och nästa gång ska vi nog försöka boka plats ute. 10/10
    2021-09-24
    Grupparrangemang i egen lokal för 12 personer vår ledningsgrupp.
    Svårt att få personlig kontakt innan eventet vid frågor. fick bra service från Hilla men tappade sedan kontakten.

Vår servitör försökte göra bra men var märkbart oerfaren.
    GIn tonic beställdes vid ankomst och strax efter vi fått dem kom förrätten så det blev Gin tonic till skagen istället för vitt vin. Sen kom bröd, smör. (kanske planerat så) Entrecoten gick först inte att beställa som medium rare, bara medium, men när jag gick och kontaktade personalen nere var det inget problem så det löste sig. kalla tallrikar så maten svalnade fort. Dessert kaffe konjak fungerade :)
    2021-09-23
    Fint bemötande, fantastisk miljö och bäst av allt var den goda fisken. Provade dagens fångst som var rödspätta. Rekommenderar varmt!
    2021-09-21
    Bra service och fint läge. Och maten var god. Ett besök där kan vi rekommendera till andra som vill äta god mat i mysig miljö och fina omgivningar.
    2021-09-20
    Mycket trevligt bemötande men...för hög ljudnivå i restaurangen, skrapande med stolar, mycket folk på liten yta och väldigt lite dämpning på väggar mm. Svårt att konversera vid bordet. utsökt mat!
    2021-09-20
    Mycket trevlig personal. Maten var god.
    2021-09-20
    Fantastisk service, bra mat och härlig atmosfär.
    2021-09-19
    Toppen mat! Toppen personal! Kan inte önska mer.
    2021-09-19
    The location is fantastic.
    The food is really good.
    The Sallad with grilled tuna is NOT a dinner dish, and should’nt even be on the dinner menu. The bowl full of veggies and tuna on the top is a typical lunch restaurant dish. Even if you really need to put it on the dinner menu, it should be servec not in the bowl but in a plate with less salad and different kind of vegetables that actually was in the bowl, visibly presented on the dish beside the tuna.
    2021-09-19
    Vi blev bemött mycket trevligt sätt .Jag hade beställt bord på terrass men det var kallt och blåsigt så vi blev erbjuden plats inne i restaurang.Maten var god tyckte alla.Vi var flera stycken och olika generationer och beställde olika maträtter.Servitriser var uppmärksamma det fattades aldrig vatten på bordet.De var också hjälpsamma vid beställning av maten.Vi alla tyckte att besöket var lyckad.
    2021-09-19
    Fantastiskt bra bemötande, varm miljö, supergoda rätter och väldigt gott mousserande vin. Kan verkligen rekommenderas!
    2021-09-18
    Otroooligt god mat. Jag tror det var den godaste entrecôte jag någonsin ätit. Varje tugga smakade grillat, och den var perfekt rosa inuti. Tillsammans med den lika goda bearnaisen blev det helt fantastiskt. Och husets (?) röda till passade perfekt.
    Bra avstånd mellan borden, trevlig och proffsig service. Och utomhusmiljön skapar en väldigt mysig helhet.
    2021-09-16
    Enkelt att boka, trevlig personal och god mat.
    2021-09-15
    Trevlig personal och skön stämning
    2021-09-14
    Vi blev väldigt väl omhändertagna. Mycket omtänksam och trevlig personal!

Maten var toppen och miljön likaså!
    Bockholmen har levererat över förväntningarna.

Vi Ville ha ett lite speciellt ställe att bjuda amerikanska vänner till!
    Gästerna var imponerade av miljön, personal och mat

Tummen upp!
    2021-09-14
    My friend and I really enjoyed the dinner and dessert. Everything was so delicious and the location is so beautiful! The staff were all so very attentive and so service-minded. It was a fantastic dinner experience! We hope to go back again sometime soon!
    Trevligt bemötande!
    Super service!
    Underbart god mat !
    Perfekt 😊
    2021-09-13
    Fantastisk brunch, saknade dock möjligheten att beställa en Virgin Mary/Bloody Mary
    2021-09-13
    Gott mat och trevlig personal. En riktig pärla i Norrort.
    2021-09-12
    Trevlig personal och supergod mat!
    2021-09-12
    Vi ville gå på brunch men menyn var mer smörgås lunch. Saknade scramble äggs, pannkakor, våfflor etc. Dålig service där personal öppet diskuterade framför gäster.
    Maten var usel där brödet var bränt och hårt påclubsandwichen.
    Tog lång tid att få in maten och maten var dessutom överpriset.
    Omgivning var jättefin men helhetsintrycket var inte bra.
    2021-09-12
    Helt OK mat men högljutt. Många olika serveringspersonal som serverade oss vilket gjorde att de inte va synkade tyvärr. Blev väldigt rörigt med både mat och dryck.
    2021-09-12
    Tog lång tid att få maten. En rätt var inte varm. Men det var gott
    2021-09-12
    Trevlig avslappnad atmosfär, duktig personal som tänker på gästerna och god mat.
    Vi var väldigt nöjd
    2021-09-12
    Trevligt och gott. Vi kom med båt vilket är extra trevligt :)
    2021-09-11
    Trevlig proffsig personal, man känner sig riktigt välkommen. Bra lunchställe då maten motsvarar förväntningarna och miljön är helt underbar. Kan tänka mig att i framtiden bjuda dit släkt och vänner vid kommande högtider.
    2021-09-10
    Det finns mycket trevlig och duktig personal, utsikten är magnifik, och restaurangen är fint. Maten var god och fyllde up våra förväntningar .
    2021-09-10
    En lyckad o välsmakad lunch.
    Trevligt bemötande av all personal vid vårt besök.
    Vårt sällskap trivdes mycket bra.😊