Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5476 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• 2019-10-15

Annika J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö, god mat. Mysigt Läs mer
  • 2019-10-14

Erna H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmeny på Bockholmen
    Utmärkt kvalitet på skaldjuren och samtliga anrättningar
    Utmärkt bemötande från personalen, god och snabb service
    Trevlig miljö
    Vi hade förväntningar om en trevlig kväll och de uppfylldes till fullo
    Bockholmen är en restaurang värd att besöka Läs mer

Christian K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service som alltid! Brunchen är alltid på topp Läs mer

Stina W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt gott! Utmärkt service! Läs mer

Peder E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra.
    Vi hade förköpt skaldjursplatå men fick även förrätter och dessert som var mycket välkomponerat och got. Läs mer

Jonas L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt Skaldjursmeny
    Supertrevlig serveringspersonal och bra bemötande
    Kvaliten på skaldjuren var inte bra men allt annat var mycket bra. Läs mer

Lennart S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fungerade utmärkt med alla småknoddor som kom i sällskapet Läs mer
  • Rune M

2019-10-13

Rune M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade ett missförstånd i bokningen. En ung servitör löste det hela med stor professionalism och det visar att bockholmen ger sin personal förtroende och mandat att ta egna beslut. Superbra. Hela kvällen mat mm. var jättebra. Läs mer

Louise S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch en söndag i oktober. Väldigt trevligt bemötande av personalen, fin lokal och läge, men utbudet på maten var i allra minsta laget. Maten var helt ok, men inget jag återvänder för att uppleva igen. Läs mer

Hanan P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Super god mat! Oerhört bra service och trevlig personal, platsen är romantisk och mysig Läs mer

Märit A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supergott, väldigt trevlig meny o fint erbjudande. Sjukt duktig servis (Rasmus?) Sen upptäckte vi i dag att vi fått ett annat bords nota ... (fick dock ej den av Rasmus). Vi kommer åter såklart! Läs mer

Katrine W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursafton. Gå två, betala för en. 995kr. Prisvärt! Goda mellanrätter och fin skaldjursplatå. Fin avslutning med ost och smulpaj.

Personalen bemötte oss jättefint. De var trevliga och lyhörda. Läs mer

Maria P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt god skaldjursmeny! Läs mer

Silla Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursbufféerbjudet. Gott och trevligt. Nice personal. Avslappnad, homey och rustik miljö. Läs mer
  • Johnny L

2019-10-12

Johnny L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjurssupë

Med fantastisk service och vänligt samt personligt bemötande

De var högt ställda men överträffades på alla plan tack vare den mysiga miljön och den utsökta maten som var perfekt in i minsta rätt och detalj.

Borde ha stjärnor i guide Michelin Läs mer
  • 2019-10-11

Piotr H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var utmärkt, vin urval lite begränsat, dock ändå av bra kvalité. tyvärr, lite trångt när uteserveringen är begränsat av klimat. Hur som helst, bra att de finns, och inte stänger för den låga säsongen. Läs mer
  • 2019-10-11

Monica K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, bra och trevlig service. Vi, 7 personer, var helnöjdap Läs mer
  • 2019-10-08

Anneli N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat, jättemysig lokal och supertrevlig personal. Allt man vill ha på en familjemiddag. Läs mer

Niklas W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt brunch.

Servicen var väldigt god. Maten däremot var av mer varierande kvalitet. Många rätter kändes lite vattniga av att ha stått kallt och tex räkorna i skagenröran var sega och hade en konstig bismak. Läs mer

Annelie S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var på skaldjursmiddag, gott, mysigt och trevligt! Läs mer

Anna-Lena N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Så himla charmigt, vackert och unikt❤️ Ett riktigt härligt smultronställe mitt i stan med den gamla charmen bevarad och alltid god mat och trevlig personal👍 Ett toppenställe med andra ord! Läs mer

Mikaela G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch med fantastiskt utbud och mycket fin service! Läs mer

Alf C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Möts av hovmästarbordet strategiskt placerat mitt i ingången. Tar 5 minuter innan vi som kunder uppmärksammas. Leds till bordet som är så tätt ställt med grannen att man får lirka sig fram. Blir presenterad med buffetmenyn och omedelbart frågad om dryckesval. Ber om lite mer tid och väntar sedan i 10 minuter på att få beställa. All mat, inklusive den varma, är kall. Frågar varför saker på menyn inte finns att hitta i buffén. Personalen inser att vi fått fel meny. Tar oss igenom de kalla (som skulle vara varma) huvudrätterna. Attackerar brietårtan med den kommunala ostkniven och får handen insmetad med honung som skaftet dränkts i. På det hela taget ett slarvigt upplägg. Nej tack, aldrig igen.

Kan som ett alternativ varmt rekommendera Artipelag som hade uppmärksam personal, välorganiserat koncept, god mat med rätt temperatur och en avsevärt mer angenäm miljö. Läs mer
    2019-10-10 Bockholmengruppen svarar Alf C
    Hej Alf,

Tråkigt att höra att det tog tid för dig att få hjälp i dörren, så ska det självklart inte vara.

Då vi har gjort om ett gammalt hus till en restaurang har vi dessvärre lite trångt hos oss när de kommer till borden, vi försöker absolut komma på lösningar hur det blir bäst för gästen. Men det blir tyvärr trångt ibland på vissa sittningar.

Självklart hoppas vi att ni en dag vill komma på återbesök så vi kan få visa vad vi går för och att ni ska få avnjuta en brunch/middag hos oss.

Ha det fint!
  • 2019-10-06

Anna-Lena B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var på Brunch med barn och barnbarn. Trevligt bemötande av personalen. God mat. Bockholmen ligger fint vid vattnet. Fin miljö i restaurangen. Jag har varit där en gång för några år sedan och valde Bockholmen igen då jag var nöjd förra gången. Rekommenderar gärna till andra. Eftersom vi var där hela familjen var det viktigt att det var god mat och trevlig atmosfär. Läs mer
  • Therese G

2019-10-06

Therese G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade vårt bröllop i Orangeriet och var i stort väldigt nöjda. Men det var några saker som skulle kunna förbättras till nästa gång ni har ett bröllop där :)
    - Vi kom med båt och det saknades en halvmeter brygga så våra gäster (vissa äldre och andra med höga klackar) fick antingen hoppa en halvmeter eller ställa ner ena foten på en del av bryggan som var under vatten. Eftersom det här var sista helgen i september var vattnet ganska kallt..
    - Jag hade skickat bilder och beskrivit att eucalyptuskvistar som kom med blombud samma morgon skulle ligga på varje tallrik, hade beställt en kvist för varje gäst, men kvistarna stod samlade i vaser istället
    - Det var två gäster med specialmat, en vegetarian och en med allergi. Gästen som var vegetarian fick vänta länge på maten och personen som har en lökallergi fick ingen information om vad hon kunde äta eller om hon också skulle få specialmat.
    - Eftersom vi satt långt från restaurangen så hade det varit bättre med någon typ av kommunikation med serveringspersonalen uppe i huset - antingen stod de utanför och frös eller så ville vi något och då var de uppe i huset
    - En av värmelamporna närmast dörrarna var trasig och det blev väldigt kallt för dom som satt där
    - Vi beställde hela tårtor för 18 personer och hade även i förväg levererat små brudpar till varje tårta. När jag pratade med er innan så sa ni att tre tårtor var rimligt för 18 personer. Men tårtorna togs bara fram en och en och vi erbjöds inte mer utan jag fick fråga om det fanns mer tårta och då kom det fram en annan tårta men jag tror inte att den tredje blev framtagen. Så tre tårtor på 18 personer var ganska mycket i överkant då drygt 1,5 tårta blev över och jag antar att vi fick betala för alla tre
    - Flera av dryckesbeställningarna som gästerna själva gjorde kom aldrig
    - Vid betalningen så var det ganska rörigt och det slutade med att vi som brudpar var kvar sist för att vi fick vänta med betalningen plus att vi behövde gå upp till villan för att betala. Vi hade gärna registrerat ett kort i förväg eller betalat på faktura för att slippa det.

Men i stort är vi väldigt nöjda med vår dag men förslag på förbättringar till nästa brudpar! Läs mer
    2019-10-10 Bockholmengruppen svarar Therese G
    Hej Therese,

Det är tråkigt att läsa om att er dag inte levde upp till era förväntningar här hos oss.
    Vi önskar självklart att detta kunde ha varit något vi snabbt kunde löst på plats,
    helst av allt undvikit helt dessa missar.

Det är fint och höra att ni trots allt haft en bra kväll hos oss.
    Självklart är detta något vi kommer att ta med oss i framtiden.

All lycka!
  • 2019-10-04

Martin N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Suverän middag, suveränt bemötande och härlig atmosfär! Läs mer
  • 2019-10-02

Inger L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en buffé, en del av det som tog slut fylldes inte på.
    Annars fin buffé hade varit toppen om om allt funnits tiden ut. Läs mer
  • 2019-10-01

Åke W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat.
    Trevligt välkomnande.
    Verkade vara för lite personal, då man fick vänta på att bli uppmärksammad.
    Upplevde ingen teamwork från personalen.

Mina förväntningar blev inte uppfyllda.
    Sammantaget OK, men inte mer. Läs mer

Mika G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var på brunch för att fira en väns födelsedag. Otroligt mysigt läge, väldigt god mat, fräscht och nylagat och trevlig personal som höll undan både bland maten och på bordet. Supertrevlig upplevelse! Läs mer

Thomas P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god och trevlig brunch i i en härlig miljö! Läs mer
  • Johnny J

2019-09-30

Johnny J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat buffe och bra personal
    kommer till baka i sommar Läs mer

Eva E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En solig frisk höstdag. Bockholmen visade sig från sin bästa sida. Vackra och inbjudande miljöer. En härlig och lugn start med söndagbrunch med familjen. Fantastiskt gott och mycket som passade oss alla. Trevlig och servicemindad personal. Vi kommer gärna tillbaks. Läs mer

Ylva Elisabeth E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Inte alls bra längre. Maten höll inte samma kvalitet som för några år sedan och personalen gav en service som hör hemma på en matbutik. Fumlade med talkrikar och fat. Vi fick också visa vad som var slut trots att personalen stod bredvid oss. Vi kände snarare att personalen behövde vår hjälp. Inte värt resan eller pengarna trots att priset inte var så högt. Läs mer

Ana-Maria T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I went there with my husband for brunch, it was a cozy atmosphere, though the tables were too close to each other and we had this feeling of invading other people's privacy.

Other than that, the food was really nice, the desserts super tasty and the staff was very friendly and helpful. Läs mer

Anders R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var med familjen på brunch. Vacker miljö. Avslappnad och tillmötesgående personal. Fräsch och god mat! Läs mer
  • 2019-09-28

Åke T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fyra personer på middag.
    Fyra starters,mycket gott att välja på.
    Sedan huvudrätter som alla var mycket nöjda med tillsammans med ett glas vin.
    Bra rekomenderat av restaurangen.
    Första gången för vårat sällskap och vi kommer gärna tillbaka .
    Läget vid vattnet var mycket trevligt....... Läs mer
  • 2019-09-27

Therese S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    VI hade en endagskonferens inkl frukost, lunch och fika. Mycket bra mat och avslappnad och trevlig personal. Fantastisk miljö därtill.

Vi kommer gärna tillbaka på konferens hit. Läs mer
  • 2019-09-27

Josefine N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fint, mysigt, trevlig personal, gott! Läs mer
  • 2019-09-25

Lena S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lite för många smaker på samma tallrik men god mat. Läs mer

Nia D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande i en härlig miljö med god mat! Läs mer

Cecilia K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket charmig restaurang i gammaldags anda alldeles vid vattnet. Vi åt brunch. Den innehöll fina rätter med stor variation. Litet & mysigt ställe med mycket trevlig personal. Kan varmt rekommendera ett besök här! Läs mer

Petra M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade bord
    Jätte trevliga och hjälpsamma

Otroligt fint ställe och fin personal Drinkarna var goda Läs mer
  • 2019-09-21

Linnea K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Meget lækker mad, god service og utroligt smukke omgivelser. Kan helt klart anbefales. Läs mer

Helena N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysigt men trångt. Vi satt precis vid ingången, kanske inte det bästa bordet mitt i draget. Maten var toppen alla var mycket nöjda. Läs mer

Per M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig restaurang för en lunch men fin miljö,, Läs mer

Sandra W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hyrde Bockholmen för ett event. Stället har jätte potential men var ganska stökigt och fyllt med krimskrams.
    Trevlig personal och god mat. Läs mer
  • 2019-09-19

Helena G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supergott! Varje tugga av maten var en njutning! Så välkomponerad mat, tillagad med omtanke, även stor lyhördhet och det lilla extra hos personalen. En mycket lyckad kväll. Vi var alla supernöjda i sällskapet. Kommer garanterat tillbaka fler gånger. Läs mer

Marie S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Min familj och jag åt en fantastisk brunch. Vi blev trevligt bemötta av personalen. Vi kommer gärna tillbaka och vi kommer berätta för släkt och vänner om Bockholmen. Läs mer

Åsa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och bra och trevlig personal! Stället ligger fantastiskt vid vattnet.
    Vi åt lunch med 22 personer och alla fick maten samtidigt.
    Mycket lyckat! Läs mer

Louise H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Tyvärr en besvikelse. Saknade omtanke och kvaliteten jag tidigare upplevt. Läs mer
    2019-09-26 Bockholmengruppen svarar Louise H
    Det var tråkigt att höra att du inte var nöjd med ditt besök hos oss!
    Tacksam för din feedback, vi jobbar med att förbättra och förnya oss.
    Hoppas att du kan tänka dig ett yttligare besök hos oss i framtiden så vi får möjlighet att gottgöra dig!

Bockholmen, 170 78 Solna