Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 4433 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Eva F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmeny. Bra service och avslappnad stämning. Mycket bra mat. Läs mer
  • Irene K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade köpt skaldjursmiddagen 2 för 1. När vi satt vid bordet så fick vi fördrinken, sen kom första serveringen in. Vi fick inget bröd utan det fick vi säga till om själva. Vi blev inte erbjudna att beställa vin utan det fick vi be om. Vi valde vinpaketet. Maten var mycket ojämn. En del rätter var jättegoda men det mesta var smaklöst. Min man fick in hummern med magsäcken kvar! Och den var kall! Jag fick ingen strömming där det skulle vara strömming. Ostronen var dränkta i så mycket vinäger att ögonen tårades! Det var också en massa skal i dem. Vinerna passade bra till de smakerna som var. Enbärsglassen till efterrätt var intressant och god! Servisen var undermålig! In- och utdukning skedde tvärs över bordet istället för att gå runt bordet. Detta berodde inte på att det var trångt! Helt plötsligt sträcktes en arm över min mat och tog min mans glas, satte ned det igen och kommenterade att det fanns vin kvar i glaset. Läs mer
  • Maria D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Söndags brunch - trevligt bemötande. Trång lokal och kallt när ytterdörren öppnades. Tyckte att det var något smal brunchmeny, inga pannkakor/våfflor el dylikt till barn. Äggröran var inte god. Annars ok men inte speciellt prisvärt. Läs mer
  • Nina W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Servicen var jättebra, brunchen var varken dålig eller bra. Den lämnade tyvärr inget matminne efter sig.

Lokalen var sliten, även utvändigt har färgen börjat flagna. Lite sorligt faktiskt. Läs mer
  • Ella K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superfin mat och service! Innovativ och mycket välsmakande meny. Fantastisk upplevelse! Läs mer
  • Malin R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt skaldjursmiddagen med 5 rätter. Var fantastiskt nöjd! Otrolig mat och fantastisk service. Rekommenderar verkligen detta ställe. Läs mer
  • Magnus K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch. Trevligt bemötande, men lite rörigt med väldigt många i servisen (dålig koordination - vem gör vad). God och vällagad mat, men inte ok att så många rätter var slut och tog tid innan de fylldes på. Eftersom sittningen är 14-16 är det verkligen dåligt att all mat inkl kaffet försvann innan kl 16. Vi hade velat backa om på dessertbordet o ta en påtår, men det var kört! Läs mer
  • Helena M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fin, lugn, gemytlig, småmysig miljö med ett mycket bra bemötande. från personalen.

Alltid mysigt och uppskattande att börja med frukost tillsammans. Lunchen var god, hade dock önskat att det fanns att ta kaffe vid lunchen och en liten kaka/chokladbilt till. Ska sägas att detta gick att få uppe i konfernesrummet, men hade varit trevligare att få det vid lunchbordet. Läs mer
  • Kristofer B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var bra. Fantastiskt god mat Läs mer
  • Madeleine V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Litet utbud av mat vid brunchen. Trångt med alla bord. + för trevlig personal Läs mer
  • Kerstin B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Söndagsbrunsch med familjen , jättegod mat, lite kort tid bara (1,5 tim)! Läs mer
  • Bengt K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjurs tallrik
    Servitören utmärkt
    Maten fantastik
    Huset läget utmärkt Läs mer
  • Karin C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och trevligt. nonchalant och långsam service. Vi fick vänta över 20 minuter med sopptallrikar medan de gick och dukade bord till morgondagen. Lite folk. Sedan lång väntan på dessseten som vi till sist frågade efter. Läs mer
  • Christine W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Servitören vid bordet var supertrevlig, lite väl liten yta att ta brunch på. Halvdåligt att brunchen inte var uppdukad när vi kom så att vi fick vänta och därmed kortare sittningstid. Tråkigt att vaniljsåsen till äppelpajen saknades första timmen och att någon hade råkat ställa kokoscurd på det stället istället. Fin utsikt på sommaren kan tänkas. Njaaaaaaaaaa säger jag om bockholmen. Läs mer
  • Lars L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmeny. God mat. OK vinmeny. Trevlig miljö och service. Rimligt pris för det som serverades. Läs mer
  • Berit E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade en mycket trevlig kväll. Vi åt skaldjursmenyn. Servicen var bra maten god, men ljudnivån var alldeles för hög. Vi satt på övervåningen. Läs mer
  • Åsa D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat och underbart vin. Vi åt skaldjursmenyn och jag gillar normalt sett inte ostron men Bockholmens kryddning och tillbehör gjorde dem fantastiskt goda! Den gratinerade hummern var också underbart god.
    Vi satt på ovanvåningen tillsammans med två andra, stora, sällskap. Det blev väldigt hög ljudnivå. Bockholmen borde fundera på hur man anpassar akustiken där. Vi hade svårt att höra då servitören presenterade maten och vid bordet kunde vi bara prata med dem som satt närmast. Läs mer
  • Mildred B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra mottagande.
    Fantastisk mat...proffsigt upplagt!
    Fin miljö. Läs mer
  • Evelina P
    Evelina P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var perfekt. Maten drycken servicen. Läs mer
  • Dan H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra bemötande och service samt väldigt god mat. Läs mer
  • Elin E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt brunch!

Väldigt gott, men hade önskat med "frukostaktig" brunch, var mer lunch-brunch, med mycket mat.

Det är också ganska trånga lokaler. Men hög mysfaktor.

Kommer besökas igen, fast på sommaren! Läs mer
  • Gösta T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Rätterna var som vanligt allt mellan mycket goda förrätter till goda huvudrätter och efterrätter.
    Servispersonalen var inte bra pålästa på kött resp vegetariska menyerna. Dom läste innantill från menyn, vilket vi ju redan gjort.
    Känns som personalen behöver trimmas in, dom försökte verkligen göra sitt bästa och var trevliga. Läs mer
    2018-11-07 Bockholmengruppen svarar Gösta T
    Tack för denna informationen Gösta. Vi skall ta tag i detta snarast, vi önskar alltid att bli bättre :)
  • Karin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättetrevligt bemötande men skaldjursmenyn uppfyllde inte förväntningarna . Som tur var hade vi köpt erbjudandet , gå två betala för en....
    Det var för lite mat , ingen av rätterna stack ut och den gratinerade hummern var knappast gratinerad. Lite ost ovanpå bara! Pilgrimsmusslan var för rå, passade inte som carpaccio tyckte vi. Men jätte mysig restaurang som vi hört bara gott om så lite besvikna var vi Läs mer
    2018-11-08 Bockholmengruppen svarar Karin S
    Hej!
    Kan det vara så att du har blandat oss med vår systerkrog Le Rouge? Vi har tyvärr inga skaldjur på menyn i dagsläge samt att vårt hösterbjudande ej innehåller varken hummer eller pilgrimsmusslan.
    Du får gärna gå in på vår hemsida http://djurgardsbrunn.com/hostens-erbjudande och kolla vad vi har för härligt erbjudande och kanske ta del utav det!
  • Harald F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra brunch i gemytlig miljö med trevlig och snabb uppassning.
    Förväntningarna infriades Läs mer
  • Jenny A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt härlig skaldjursmiddag! Prisvärt, mysig miljö och väldigt god mat! Lite trångt dock... Läs mer
  • Urban S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt deras skaldjursmiddag, vilken fantastisk mat, i lika fantastisk miljö, serverad av supertrevlig personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Ann-britt T
    Ann-britt T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en härlig brunch, gott och trevligt upplagt. Fantastisk miljö. Litet men gemytlig. Synd att de missade cavan som en vän ringde och beställde till vårt bord eftersom vi firade en 40 årsdag. Personalen var lite stressade trots att det inte var fullsatt och de tar ju inte så mycket folk heller. Men kommer gärna tillbaka ändå. Fin upplevelse. Läs mer
  • Anette A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig restaurang - maten god och fint presenterad. Satt precis vid dörren så frös hela tiden då dom sprang ut o in hela tiden och serverade ett sällskap i orangeriet. Detta gjorde att helheten inte blev bra. Läs mer
  • Helena S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, jätte mysig lokal och bra service Läs mer
  • Mia H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjurspaketet, trevlig personal och god mat. Riktigt trevligt Läs mer
  • Eva E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Med service och vänlighet guidas vi genom måltiden. Smakupplevelse utöver det vanliga. Stort tack till kockarna. Läs mer
  • Mats A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, bra erbjudande
    Lite för trångt
    För mycket automatiserade processer kring bokandet gör att personligheten försvinner. Läs mer
  • Jonas U skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, men efterrätten serverades ofärdig när jag jämnförde med andra bord Läs mer
  • Johan T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt den 5-rätters skaldjursmiddagen. Började bra med tre mindre, fantasifulla och läckra rätter. Men huvudnumret, som förra gången vi åt skaldjursmiddag på Bockholmen för 2 år sedan bestod av en fantastiskt fin skaldjursplatå, var nu ersatt av en ganska sorglig blandning: hyfsade ostron måste sägas men också trista skalade räkor med en ovidkommande potatisbulle, en skrattretande liten gratinerad hummerhalva och varma kräftor med stenhårt skal. Tråkigt när ett riktigt prisvärt erbjudande changserar!
    Efter liknande besvikelser på Le Rouge och Djurgårdsbrunn senaste året tar vi nu ett break från Bockholmengruppen ! Läs mer
  • Yesenia J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade velat ha trevligare service. Läs mer
  • Evelina H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mötesrum med mat.
    Supergod lunch!
    Mysig lokal.
    Trevlig personal Läs mer
  • Ninni E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysigt ställe med god mat! Det finns förbättringspotential hos viss serveringspersonal men för övrigt var vi nöjda. Läs mer
  • Dick W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Riktigt fin mat och proffsig personal :) Läs mer
  • Britt G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    bra person möten både vid beställning och servicen Läs mer
  • Anna S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt skaldjurserbjudandets meny, som vi provat flera år tidigare. De tidigare gångerna har en skaldjursplatå ingått som en av rätterna och den har varit fantastisk. I år hade den bytts ut mot en skaldjurplanka, som tyvärr var väldigt tråkig. Smaklösa kräftor, tråkiga räkor och en ok hummerhalva serverades i stort sett helt utan såser. Inte alls i klass med den tidigare skaldjursplatån, med härliga skaldjur och flera olika såser. De övriga rätterna i menyn var dock mycket bra och service och miljö är fantastisk. Skippa skaldjurplanken nästa år, så kommer vi definitivt till baka igen! Läs mer
  • Barbro B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Besök för att fira 65 års dag (med de närmaste) med en härlig Brunch och den var fantastisk god alla nöjda . Personalens bemötande var proffsigt och trivsamt ngt trångt men stämingen var god. Ser fram emot att återkomma till våren alt sommaren ................. Läs mer
  • Robert H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt god mat i trevlig miljö med mycket bra service Läs mer
  • Birgitta W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hela atmosfären med restaurangen... terassen, ingången och det öppna köket samt trevlig personal. Fantastisk mat Läs mer
  • Marja-Leena N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt bemötande, överraskande god mat genomgående menyn, mysigt. Minus att det drog när ytterdörren öppnades. Läs mer
    2018-10-29 Bockholmengruppen svarar Marja-Leena N
    Hej Marja-Leena,

Tack för din feedback. Vad kul att ni var nöjda med maten och servicen.
    Dessvärre kan vi inte göra så mycket åt att det drar när dörren öppnas då detta är den ända entrén i huset. Tack igen för er feedback, hoppas vi ses snart igen!

Vänliga hälsningar
    Bockholmen Hav & Restaurang
  • Alexandra S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch- Denna var helt ok. Det var "Mellanmjölk".
    Mina förväntningar var ganska höga efter att ha läst menyn (Inte minst efter att ha sett priset) och tyvärr höll det inte standard.
    Det var gott men inte mycket mer än så, tyvärr. Läs mer
  • Annika P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var ett sällskap som avnjöt Skaldjursmenyn med tillhörande vinpaket och vi var alla rörande överens om att det var en fantastisk upplevelse. Maten var spännande och annorlunda sammansatt och tillsammans med de olika vinerna, som passade perfekt, var måltiden komplett. Personalen var väldigt kunniga, serviceinriktade och lyhörda, vilket gjorde kvällen till en fullpoängare. Läs mer
  • Bror B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt brunch - maten var god och vi blev väl omhändertagna
    Tack Läs mer
  • Emma A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Romantiskt och mysigt på Bockholmen, sommar som vinter! Läs mer
  • Andrea Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var där en kväll med familjen för att fira min systers Babyshower, och hade förbeställt Bockholmens 'Seasfood Menu'.
    Det var en ruggig höstkväll, men inne på restaurangen var det fantastiskt mysigt! De äldade i de gamla kaminerna, det var tända ljus utspridda och härligt lugn stämning. Sen kom maten, och alla 5 rätterna var underbart goda! Två i sälskapet var gravida, och utan problem bytte de ut rätter som de inte kunde äta och gav dem alkoholfria alternativ.
    Jag skulle varmt rekommendera Bockholmen Hav & Restaurang, och ser fram emot att besöka det igen snart! Läs mer
  • Christer F
    Christer F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmiddag, mkt gott men kunde varit ngt bättre. HAr ätit där föut och då var det lite bättre

Bra personal och trevligt ställe.

Mysigt Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna