Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 4102 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Magnus H
    Magnus H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Snabb och trevlig service men vi tycker maten inte håller samma nivå som för några år sedan. Tonfisken hade för syrlig sås och för mycket potatis. Chokladkoppen hade för lite hallon och nörcreme. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var god, tyvärr väldigt trångt vid buffen. Servicen utmärkt.Läget härligt, det luktade avlopp vid möblerna nere vid vattnet, mindre bra kanske berodde det på värmen. Om man ska vara helt ärlig , var det ganska lite utrymme på verandan. Vi åt brunch kl 14. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra och trevlig service, fantastisk utsikt. God mat. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt läge. Maten god men får inte högsta betyg. En av oss fick seg biff och vitvinssåsen till rödingen var på tok för snålt tilltagen. Marinerade jordgubbar och sorbet var dock utmärkt. Kommer gärna tillbaka trots de små anmärkningarna. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig sommarkväll med skärgårdskänsla!
    Vi hade en fin kväll på uteserveringen, charmigt och riktigt bra mat. Kommer gärna tillbaka fler gånger! Läs mer
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat och trevlig personal i härlig miljö Läs mer
  • Anette K
    Anette K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härligt ställe med vattnet som utsikt från verandan. Vi åt sommarbrunch under vårt besök. Hade önskat lite mer vegetariska allternativ det som fanns var lite för feta i min smak. De andra i sällskapet tyckte att allt var gott. Trevligt dessert bord. Personalen var inte så uppmärksamma gällande dryckesbeställning. Men kan ändå rekommendera restaurangen för ett besök. Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi alla sex personer tyckte stt vi hade en trevlig eftermiddag på Bockholmrn.
    Trevlig plats och god mat och trevligt bemötande.
    Tack rack Läs mer
  • Malin R
    Malin R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Tartar (förrätt), anka (huvudrätt). Förrätten var smaklös och huvudrätten för stor.
    Vi fick vänta 10 min innan hovmästaren tog emot oss. Servitören hade inte koll på menyn och vi fick be om bröd. Läs mer
  • Christina N
    Christina N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Oproffsig servering. Ej kyld dryck. För trång bufféservering med meny med för få rätter anpassade till högsommarvärme.
    Långt ifrån prisvärt. Läs mer
  • Anja P
    Anja P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Snabbt att få maten som var väldigt smaklig (köttbullarna, biffen, tonfisken och laxen) Men inte så bra service. Servitris som inte tittade upp så mycket och hon var väldigt blyg. Mycket lång tid innan vi fick bort tallrikar, fick beställa kaffe och fick notan. Läs mer
  • Mariann Ö
    Mariann Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö. Väger upp mycket.
    Trevlig personal och vällagad mat men även om personalen var jättetrevlig så var servicen inte på topp. Inga allvarliga brister men detaljer som gör att det inte känns som det lilla extra. Tog en stund innan hovmästaren kom och tog emot oss. Han hade fullt upp med annat bestyr. Vi hade bokat för fem men det var dukat för sex och sedan frågade servitören om vi väntade på en till (den sjätte...). Tog tid att få beställa. Drycken fick beställas samtidigt som maten och inte innan. Dröjde ganska länge innan förrätten kom och sen satt vi och åt den när de kom in med varmrätten, så att vi fick slänga i oss de sista förrättstuggorna. En av varmrätterna, till ett av våra barn hade de missat att göra så endast fyra varmrätter serverades direkt och vi fick vänta på den femte. Drycken till varmrätten var inte serverad när varmrätten kom så den fick vi be om att den skulle serveras. Som sagt inga katastrofer men finesskänslan saknades för att det skulle motsvara våra förväntningar. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt lunch i strålande sommarväder på charmiga utvärdshuset Bockholmen. Den suveränt tillagade Rödingen kan knappast bli bättre. Bra urval av drycker. Mycket trevlig o lyhörd betjäning. Inga väntetider trots hög belastning i det vackra vädret. Kort sagt en mycket trevlig lunch i det vackra vädret. Denna uteservering kan rekommenderas. Läs mer
  • Oscar S
    Oscar S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bockholmen är en stadsnära skärgårdspärla. Bra service och mycket god mat. Senast åt jag mycket goda kalvfärsköttbullar. Läs mer
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Utmärkt mat och service. Ceviche cocosglass espresso Läs mer
  • Steve W
    Steve W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastic setting and wonderful food every time I visit Bockholmen.

The one thing that prevents me giving 5 stars is that both I and my guests sometimes find the menu a bit limited. We always find one good choice but never struggle between choices, which is a shame. Läs mer
  • Niklas Ö
    Niklas Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En enastående miljö och snygg design på det hela taget.
    Personalen har fastnat i fällan - vi är rutinerade och sköna och beter oss som vi vill - men, nej. Mannen med skägget är självupptagen och högljudd, lätt dryg och lite översittarstil på välkomnande och löpande besök.

Maten är medioker och lågt värde för pengarna. Tonfisken är torr och salladen har knepiga proportioner.

Bardelen och killen i baren höll hög klass. Läs mer
  • Pia F
    Pia F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade bokat ett bord för ett större sällskap, i vilket flera gäster åt specialkost på grund av matallergi. Personalen försökte lösa detta men det visade sig att hovmästaren inte hade 100% koll, vilket all restaurangpersonal måste ha för att det inte ska bli fel. Jag hade skickat ett mail med förbeställning om vad vi ville äta så att det skulle underlätta för köket och för att vi skulle slippa vänta så länge på maten. Trots det tog det över 1 timma innan vi fick in förrätten och förklaringen jag fick var att det hade kommit så mycket gäster..! (jaa, om man inte har lärt sig att det kommer flera gäster när det är varmt och fint väder, har man inte missat något då?) Maten smakade gott men den biffen som serverades var inte en biff. Det var en annan köttbit där hela ena sidan av köttet hade en rejäl svål, vilket inte var aptitligt (och en normal biff ser inte ut som det köttet som vi fick serverat). De som hade beställt röding fick den ljummen eller kall. Inte heller bra. Därför blir det inte toppbetyg även om det är ett trevligt sjönära ställe strax utanför stan. Högre klass på personalen och på servicen så blir det riktigt bra! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Beställde 3 rätters middag. Uppskattade alla rätter som överraskade med mycket grönsaker och kreativitet.
    Trevligt och personligt bemötande av personalen.
    Skön miljö nära vattnet.
    Trevlig krog att beska med båt och bryggan erbjuder gott om plats. Läs mer
  • Dick H
    Dick H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I en fantastiskt härlig miljö, mött av mycket trevlig personal åt vi en riktigt god sommar lunch värd att minnas! Läs mer
  • Mari F
    Mari F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt bemött och utmärkt service och inte minst väldigt god mat Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var första gången jag var där
    Och det var en mycket positiv upplevelse.
    Helmysigt ställe och trevligt
    Bemötande t o m en vattenskål till min hund.
    Mycket god mat. Läs mer
  • Monika H
    Monika H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var tredje eller fjärde sommaren vi besökte restaurangen. Det borde vara ett gott betyg...
    Maten och serveringen - men framförallt läget - är toppen en vacker sommarkväll.
    Hovmästaren var dock lite stressad häromkvällen.
    Vi återkommer.
    Monika från Lidingö Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Middag (fördrink förrätt efterrätt).
    God mat, fint läge, trevlig personal.
    Långsam service.
    Vi beställde cava till förrätt men fick ej bröd förrän vi bad om det. Läs mer
  • Björn G
    Björn G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    När man har fått en smartBox så borde personalen veta vad den innerhållet?? för många olika svar. Blev det verkligen rätt?
    Fick många rätter men saknade presentationen av varje rätt! Här kommer tonfisk, det kan man se men vad är mer på tallriken! det blev ingen upplevelse eller romantisk middag!
    Mycket personal som skulle kunna hjälpt till mera!! Läs mer
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Otroligt vacker miljö utomhus. God mat, trevlig personal. Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Underbar utemiljö med helt OK mat. Åt en laxsallad. Dyrt. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vacker och mysig plats att äta en sommarlunch eller middag på! Läs mer
  • Ida W
    Ida W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Efter lunchbesöket var vi mätta och belåtna, nöjda med maten, miljön och servicen. Väl värt ett besök! Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej,
    Bra smakupplevelse.
    Inte snyggt att ta 55 kr för en flaska kranvatten som sedan bubblats i en Soda Streamer. Jag bad dessutom om ”ett glas” inte en flaska dvs det skulle ha kostat 34 kr. Såna saker gör att folk inte dricksar lika bra. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en mycket god lunch, fick snabb och bra service, perfekt placering. Det blev en mycket lyckad lunch på alla sätt. Läs mer
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat, speciellt rödingen, men alldeles för lång väntetid vid serveringen. Läs mer
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Alltid ett proffsigt bemötande, och alltid väldigt vällagad och god mat. Dessutom är ju läget fantastiskt! Läs mer
  • Dan P
    Dan P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig restaurang i lugn och fin miljö! Kommer definitivt komma tillbaka! Läs mer
  • Daniela D
    Daniela D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Varken mat, brunchen, eller servicen imponerade. De verkar ta emot fler gäster än vad de klarar av. Jag fick min extremt dyra lemonad när jag hade ätit klart. Det enda som var bra var utsikten. Kan rekommendera den till dem som värderar utsiken över maten. Läs mer
  • Louise v
    Louise v skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Magisk sommarkväll. Tillmötesgående personal mär vi kom med baby. Bra info om allergener i maten. Bra alkoholfria alternativ. Läs mer
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö - god mat och mycket bra och trevlig servitör... Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat. Mysig atmosfär. Trevlig personal. Bra service. Läs mer
  • Robert O
    Robert O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt bemötande. God mat och service. Vi åt dagens lunch den 6/7. Hälsa Mathias och Peder.
    Med vänlig hälsning,
    Robert Ottosson Läs mer
  • Birgitta N
    Birgitta N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten kall.
    Svårt att ta sig dit i liten rullstol. Borde ha funnits handikappplats nära krogen. Nu branta backar med grus. Farligt.
    Ingen info på hemsidan.
    Vi kände oss inte välkomna av hovmästaren. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var toppen, men vi blev besvikna när vi gick ned till bryggan efteråt och såg att man hade kunnat äta en jättefin grillbuffe där nere istället.
    Det hade vi gärna gjort istället om vi vetat om det eftersom det var en avslutningslunch för kontoret inför sommaren.

Hade gärna fått info om detta när jag ringde er och frågade om lunchrätter tidigare i veckan.

Men vi går dit nästa gång istället! Tack och trevlig sommar! Läs mer
  • Angelica S
    Angelica S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var ert sällskap på 12 personer.
    Maten vad ok men services var otroligt dålig. Vi fikck hela tiden be om att bli serverade. Vid desserten saknades halva desserten o det tog 10
    Minutes efter 2 påminnelser att få it resten. Ingen frågade om vi ville ha mer dryck, ingen erbjöd kaffe eller te efter maten. Maten var också lite halvbra bara så tråkigt. Förväntar enig mycket högre nivå på mar o speciellt service. Läs mer
  • Roger H
    Roger H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var mycket bra

Mat o dryck köptes

Löjrom och Röding och gott riesling vin med mycket bra service

Läget är mycket bra Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt trevligt läge. Vi var där för en lunch och tyvärr hade vi en väntetid på maten på dryga 60 minuter. Personalen var inte inkörd i rutiner alls och frågade först om vi ville ha kaffe på maten när notan redan var betalad. Läs mer
  • Solveig S
    Solveig S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt middag med mina barn och deras respektive. Fantastiskt läge och jöttegod mat. Trevlig personal och hörligt att se båtarna glida förbi👍 Läs mer
  • Pauline E
    Pauline E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig och flexibel personal. Alla som arbetar är glada och har mycket energi - det smittar av sig! Stor omtanke om både barn och vuxna! Fantastisk mat och utmärkt service! Läs mer
    Bockholmengruppen, Nikolin V gillar detta
  • Leah S
    Leah S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch -det var en skön dag och satt ute på terassen. Bra brunch med god dessert. Personalen var trevliga. Läs mer
  • Olof N
    Olof N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi köpte en en flaska rött vin. Maten och kava redan betalt.
    blev verkligen bra bemött av personalen. God mat och dryck samt mysig omgivning. Läs mer
  • Leida L
    Leida L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch på uteserveringen. Omgivningen är underbar! Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt en väldigt god middag , med en toppen service av personalen! Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna