Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 4548 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• 2019-01-19

Edna L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    köpt Middag för 2 maten och service mycket bra.
    Men väldigt kallt och det drar så mycket där vi fick bord:(

Men annars ganska bra och mysigt restaurang:) Läs mer
  • Gun A

2019-01-19

Gun A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Precis som vid tidigare besök nöjd med allt från servering av kunnig och trevlig personal, fantastisk mat - denna gång en avsmakningsmeny- vin som matchade perfekt, och den mysiga miljön. Lite kalldrag så en varm tröja sitter bra vintertid. Återkommer absolut! Läs mer
  • 2019-01-19

Ulf C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra mat med spännande smak kombinationer oc bra personlig service. Läs mer
  • 2019-01-18

Eva W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Förändringar i menyval i sista stund till trots- fantastisk service å smidiga lösningar på plats! Slutsummeringen blir blir på topp. Läs mer
  • Mikael L

2019-01-17

Mikael L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service
    Trevligt
    Fantastiska rätter på vintererbjudandet!
    Tack Läs mer
  • 2019-01-17

Lena A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God brunch i fantastisk miljö. Kunde varit något snabbare med påfyllning. Det var alltid någon eller några rätter som var slut. Annars rekommenderar jag Bockholmen varmt Läs mer
  • Emilia H

2019-01-16

Emilia H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vackert och mysigt men för trångt. Kön ringlade runt borden så det var svårt att komma fram + mycket spill. För lite utbud av varma rätter (brunch) och drycken dröjde halvvägs in i sittningen vilket förstörde upplevelsen tyvärr. Te o kaffe serverades inte förrän efter men efter att flera frågat ställde man fram det ändå.
    Men fin miljö. Läs mer
  • Eva E

2019-01-14

Eva E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej
    Jag köpte en Lets dels för 2.
    När vi kom dit såg vi att samma erbjudande fanns där också.
    Sen av vissa rätter fick vi bara en portion, inte varsin.
    Det tog lite lång tid mellan rätterna, och personalen hade vara arbetat ett par dagar lite otrimmat. Jag tror att man skulle få 8 rätter sammanlagt, det blev det inte då det var feltryck i menyn.
    Det smakade gott i allafall.
    Hädanefter blir det bara eventuellt en drink i baren en fin sommardag.
    Med vänlig hälsning
    Eva Eyton Läs mer

Ann Carin A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö och god mat. Allt mycket fräscht. Läs mer

Manka M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I had ordered a winter offer from the restaurant and spoken with their representative on the phone as well. I was confirmed a lunch table with a booking, only to realise that when we entered the place was full of people enjoying a weekend brunch. Since we had ordered for a set special menu for our birthday we asked the manager for assistance and the confusion. Unfortunately, nothing could be resolved on site. We left the place disappointed, after spending on a special cab service to get us to this island (the place is not very friendly for public transport), its disheartening to leave without any food. I was very sad, since it was both my husbands and my birthday on this special day. Läs mer

Eva N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt god middag på Bockholmen. Avsmakningsmeny, vintererbjudande. Mycket gott och trevlig personal. En mysig kväll som jag rekommenderar. Läs mer

Jani B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Stimmigt i överkant, men mysigt. Bra mat och service. Läs mer

Eva Britt H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Servitriserna var jättetrevliga maten var jättegod stället var enkelt men fint och trevligt Läs mer

Richard S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Varit där till och från och alltid rankat det som ett av det mat säkraste restaurangerna.

Var besviken igår. Läs mer

Anders H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Helt OK, men inte riktigt ordning vid buffén. Smör saknades, en av de kalla rätterna hade hamnat bland efterrätterna. Vid äppelpajen var det creme fraiche istället för vaniljsås. När jag sa till var inte vaniljsåsen klar. Kakorna såg inte bageribakade ut, men jag provade dom inte. Panna cottan och chiapudding serverades i små snapsglas där dessertskedarna inte nådde ner i botten. Läs mer

Morgan H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande, bra servitris men väldigt små portioner till huvudrätten. Verkade som vi fick huvudrätten från avsmakningsmenyn fast vi åt 3 rätters Läs mer
  • Maria E

2019-01-13

Maria E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Tyvärr inte så bra som på sommaren. Långsam service och små portioner. Läs mer

Emil T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Avsmakningsmeny. Trevlig personal och god mat. Helhetsintrycket drogs dock ner av ett flertal detaljer som borde fungerat bättre. Läs mer
  • Robban H

2019-01-12

Robban H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Avsmalningsmenyn var fantastiskt bra. Trevlig lokal, ligger lite isolerat och kallt på vintern. Läs mer
  • 2018-12-25

Caroline K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Gott, enda jag inte gillade var renköttet och köttbullarna var lite torra. Allt i fiskväg var supergott!! Läs mer
  • Marjaana G

Marjaana G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi gjorde bokningen via nätet. Vi fick en önskad bordsplacering med utsikt. Lokalen var lite trång men det fanns mycket annat som kompenserade bristen.
    Bemötandet var mycket bra och vi slapp vänta på servicen. Det mesta motsvarade våra förväntningar. God mat, varken för salt eller sött, och en mysig stämning. Läs mer
  • Ulla-carin A

Ulla-carin A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal och omgivning. Gott och fräscht julbord. Läs mer
  • 2018-12-23

Karin B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En härlig tradition vi har att komma till er varje år på julbord! Så tacksam att ni hade öppet denna dag också (sista julbordet för året) och vi saknade inget.
    Vi ses på bryggan i sommar!
    God jul önskar
    Familjen Brofelth Läs mer
  • 2018-12-23

Erik S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Som vanligt ett julbord i världsklass.
    Trevligt bemötande och fantastisk mat Läs mer
  • Anna-Karin W

Anna-Karin W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag och min familj med vuxna barn var på julbord. Det första jag tänkte på är att det var väldigt halt på gångvägen fram till restaurangen. Vi höll på att ramla flera gånger längs vägen. Väl framme blev vi trevligt bemötta och fick ett bord, tyvärr precis vid entrén så det drog kallt på oss. Det är en mysig miljö, inte så stort, man sitter nära köket, så lite udda när kökspersonalen lyssnar på rappmusik samtidigt som man hör julmusik i matsalen. Den mesta maten smakade bra, men det kändes inte som att den nyss blivit framtagen utan legat framme några timmar. Sillar och lax var goda, Janssons en stor besvikelse då det saknades ansjovis i den. Köttbullarna hårda och smaklösa. Efterrätterna var goda. Flera goda och lite annorlunda röror livade upp. På det hela var maten god. Tyvärr avslutades måltiden på tråkigt sätt när servitören, på ett oprofessionellt sätt lyfte använda tallrikar rakt över mitt knä och tappade en gaffel med majonnäs på min nyinköpta sidenblus som fick en stor fet fläck mitt fram och på ärmarna. Allt julstämning försvann direkt och vi åkte hem i besvikelse. Läs mer
    2018-12-30 Bockholmengruppen svarar Anna-Karin W
    Hej Anna-Karin,

Tack för din feedback.
    Vi beklagar att er upplevelse hos oss inte levde upp till förväntan och att allt inte var till er belåtenhet. Vi tycker att det är tråkigt att ni inte fick den helhetsupplevelse som vi strävar efter att förmedla till alla våra gäster.
    Jag kommer att kontakta dig vidare via mail för att komma fram till en lösning när det gäller er sidenblus.
    Vi hoppas att ni kan tänka er att ge oss en ny chans och att vi får möjligheten att hälsa er varmt välkomna till Bockholmen Hav & Restaurang igen!

• 2018-12-22

Roger W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi kom sjövägen och det var som att stiga in i en vintersaga! Fantastisk personal, trivsamt, bra dryckesrekommendationer till julbordet. Vi hade önskat lite mer utrymme vid julbordet, men vi fick en fantastiskt fin julupplevelse på Bockholmen! Läs mer

Anette O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord. Trevlig personal men inte bra kvalitet på maten. Läs mer
    2018-12-29 Bockholmengruppen svarar Anette O
    Hej Anette,

Tack för din feedback. Vi beklagar att maten inte var till er belåtenhet och att ni inte fick den helhetsupplevelse som vi strävar efter att förmedla till alla våra gäster.
    Vi hoppas att ni kan tänka er att ge oss en ny chans att förmedla detta och att vi får möjligheten att hälsa er varmt välkomna till Bockholmen Hav & Restaurang igen!

Dominique S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    I kontakterna innan middagen om bokningen var Bockholmen väldigt svåra att nå. Inget svar på telefon, och många dagar innan man fick svar på mail, senaste mailet har jag fortfarande inte fått svar på. Julbordet var gott, men inte mer och sålunda itne prisvärt då priset ligger i det höga intervallet. Läs mer

Rosie K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade team julbord och avslutning för en medarbetare på Bockholmen.
    Maten, dekorationen och miljön överträffade allas förväntningar. Så mysigt och fint, perfekt för oss att vara ensamma i denna fina miljö nere vid bryggan.
    Paul var super, trots att han var ensam var han otroligt serviceminded och trevlig.

En superupplevelse på alla sätt! Bara för kort... Läs mer

Anna-Karin C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    - Jullunch för ett mindre sällskap
    - Gott bemötande.
    - Mindre bra - Inget svar på mailen ang fråga om glutenfritt val
    - Mycket god mat och rätt mängd på julbordet
    - Lite trångt vid buffe men har förståelse för det då lokal är som den är.
    - trevligt med glögg på veranda och generellt fin miljö Läs mer

Antonio M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Great food, friendly staff, but we would have liked to get more explanation/intro on how Julbord works, as it was our first one. Läs mer

Malin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var på julbord med kollegor.
    Mysig atmosfär, bra mat och trevlig personal.
    Då vi var bland de sista att anlända så blev vi lite besvikna på att maten började plockas bort lite tidigt, den mat vi började med och gärna tog mer av försvann när vi hade tagit varsin gång. Läs mer

Ulrika P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag var på Bockholmen och åt julbord med familjen.
    Super mysig lokal, kändes som att sitta hemma hos någon och äta.
    Personalen var välkomnande, och snabba med att plocka undan tallrikar. Maten var jätte god, lagom mycket av allt och i små bitar så att man kan prova många olika rätter.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Luisa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej,

Har varit på Julmiddag på Bockholmen som min man och jag alltid gör innan Jul och bemötande har varit kanon bra.
    Mycket god mat och trevlig en miljö.
    Kommer gärna tillbaka även nästa år.

God Jul på Er och tack för 2018 och lycka till år 2019..
    Med vänlig hälsning Luisa Läs mer

Mona B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbordet var lagom stort och mycket vällagat. Trevlig service och underbar miljö! Läs mer

Kerstin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Gammaldags doftande och smaksatt julbord i gamla grosshandlarvillan! Underbart för alla sinnen! Läs mer

Emelie H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättemysigt pittoresk restaurang, julbordet var super, saknade ingenting. Jättetrevlig servitör! Läs mer

Margareta L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt ett alldeles utmärkt o lagom stort julbord i en charmig och familjär miljö och fick dessutom mycket trevlig o bra service. Läs mer
  • Eva G

2018-12-18

Eva G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Gott, lagom mycket men alldeles för dyrt. Så bra är det inte och när man betalar 700 kr per person så ska kaffe ingå. Det är löjligt att ta betalt för det extra. Dessertdelen var den som var sämst. Den andra maten var god. Kallt rum på övervåningen, går kanske att värma upp med element? Läs mer

Emma G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysigt ställe, maten på julbordet var sisådär i jämförelse till priset. Hade förväntat mig mer för det priset.. Läs mer

Maria B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Julbord bästa jag varit på! trevligt bemötande av personalen & trevlig miljö kan rekommendera detta ställe Läs mer

Mattias N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat och familjär känsla.
    Lite minus för logistiken när man skulle ta maten samt en ganska oengagerad servitris. Läs mer

Josefin A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var ett sällskap på 13 personer som åt julbord och vi är alla så nöjda. Så god mat, trevlig personal och intimt och mysigt med så få bord! Läs mer

thomas n skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat speciellt hjorten. Mkt trevligt. Men min gäst fick sitta lite väl inträngt i ett hörn instängd av en 4a. Läs mer

David N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt trevligt julbord. Dock så finns det bara en toa på bygget, visserligen litet men ändå. Läs mer
  • Hans Gunnar S

2018-12-17

Hans Gunnar S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi bokade julbord för jobbet och alla är jättenöjda, mysig stämning och trevligt i lokalen. trevlig personal både serveringen och i köket.
    Lagom mycket att välja på och allt var mycket gott!
    återkommer säkerligen fler gånger, fast vi bor en bit ifrån. Läs mer

Chatarina Z skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Super gott
    Trevlig service Läs mer
  • 2018-12-16

Kathrin W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kom fram på kvällen, marken klädd med Lite vit pudersnö och en hela bockholmen spred en fantastisk fin julstämning. Läs mer
  • Lotta J

2018-12-15

Lotta J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Besviken på flera av rättera på julbordet, framför allt sillen, inkokta laxen, köttbullarna. Superbt bemötande och service av personalen samt magiskt njutningsfull omgivning, både utanför och inne i restaurangen. Hade gära avstått hphopmusiken som strömmade från köket dock. Lika god service och njutningfull omgivning som vanligt, alltså, men vad har hänt med nivån i köket? Läs mer
    2018-12-29 Bockholmengruppen svarar Lotta J
    Hej Lotta,

Tack för din feedback och för de fina orden gällande bemötande och stämning. Vi beklagar att allt inte var till er belåtenhet och att ni inte fick den helhetsupplevelse som vi strävar efter att förmedla till alla våra gäster.

Bockholmen, 170 78 Solna