Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!
Öppet just nu
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5330 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• 2019-08-24

Åsa S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Överprissatt på både vatten och kaffe. Att utan att få information om kostnaden betala 55 kronor för kolsyrat kranvatten. Servitrisens sätt att hantera vårt missnöje lämnade också en hel del att önska. Läs mer

Per L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt ställe i mysig miljö med bra mat och trevlig personal.
    /Per Läs mer

Paula S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vegeterasik pytt som de gjorde vegansk. Mkt fint upplagt på fatet men lagad i för mycket olja annars gott. Älskar brödet.
    Min mat tog längre tid att få, de andra hade ätit upp halva sin mat när jag fick min tallrik.
    Skulle behövas parasoll på alla bord på uteverandan.
    Mysigt ställe men skulle nog tycka servicen skulle kunna vara lite bättre. Läs mer

Eva G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Extremt svårt att boka långt I förväg om man inte vill uppge sitt kontokortsnr, vilket jag inte vill.

Jag blev avbokad för att jag inte svarade på bekräftelsen tillräckligt snabbt, jag var irriterad redan innan jag kommit dit, när jag åkte extra för att kontrollera bokning, så kunde personalen på plats inte rå over systemet

Potatisen var så salt att den nästan inte gick att äta Läs mer

Flora B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt dagens lunch och det var gott men jag saknade sallad t.ex som brukar komma med dagens. Men utsikt var fantastiskt. Personal verkade lite stressad och ibland inte jätte trevlig / relaxed med kunderna Läs mer

elisabet b skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kyckling gryta ,enbart skinnslamsor vi blev erbjudna ny mat men efter redan 1 timmes vänta och enbart synen av slamsor var aptiten borta. Blev erbjudna gratis dessert vilket vi tackade ja till.Fick dock påminna om den samt notan efter 45 min. Jag bjöd min väninna på 80 års lunch och tycker att Bockholmen var en trevlig plats att komma till,har varit där tidigare.En servitris som erbjöd oss kompensation var väldigt tillmötesgående. Läs mer

Sverker J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Dagens rätt. Bra bemötande. Levde upp till förväntningarna. Bra. Läs mer

Stefan B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten bra. Tyvärr är inte servicen i linje med ambitionen och det mysiga läget. Vi var 4 personer varav 2 barn (7, 4 år). Vi fick fråga om barnmeny. När vi frågade om rekommendation på starters, ex sliders - endast svar - vet inte, jag är vegetarian.

Inget bröd, fick be om det då det tog lång tid att få ut maten. Ingen presentation eller berätta om "dagens". När maten väl kom in så gjordes det fel på ett av barnen, så hennes rätt kom in drygt 5 min senare.

Tyvärr måste jag ge Bockholmen en svag 3:a då servicen och planeringen ifrån köket inte var helt optimal. Läs mer

Svedlund H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi firade födelsedag och fick ett perfekt bord för vårt sällskap. Maten kom i perfekt tid och det blev ingen jobbig väntan.
    Vi ville fira födelsedagen (50 år) på en bra restaurang med svenska råvaror - säsongsbetonat. Läget på restaurangen var viktigt också och Bockholmen Hav uppfyller alla de önskemålen. Lugnt, naturnära och genuint.
    Jättetrevlig personal som tillgodo gjorde våra önskemål. Urgod hembakad jordgubbstårta!
    Tack för en trevlig kväll! Läs mer

Staffan F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö, men personalen var inte särskilt proffsig. De blandade ihop våra rätter så att en person som ville ha en välstekt köttbit fick blodig och tvärtom. Köttbitarna serverades dessutom utan sås, vilken kom senare. Trots att restaurangen var långt ifrån full, tog det mycket lång tid att få maten. Tyvärr lever Bockholmen inte alls upp till förväntningarna och prisnivån som de håller. Läs mer

Mattias T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och trevlig personal. Bra service Läs mer

Anna-Cecilia J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättefin miljö, god mat och vänligt bemötande. Läs mer

Gabriel F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, trevlig miljö och god mat. Uppskattar varierande meny (kött/veg/fisk). Läs mer

Marie J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket små bord. Jag hade bokat bord för 3. Då fick vi 2 runda bord som stod bredvid varandra.
    Maten mycket god förutom en av efterrätterna. Vi sa till och slapp betala. Skulle vara mörk chokladkräm men in kom ljus chokladmousse.
    Bemötandet mycket bra. Jag reagerade på att personalen arbetad i egna kläder. Läs mer

Ann P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    bra service

Saknade räcke vid treppsteg på gångväg Läs mer

Toru U skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    OK ni bad om det så här kommer den. Bra läge för oss som kan cykla dit från Stocksund. Vi har ätit där förut och då har det varit bra. Trevligt att sitta ute med den fina omgivningen och utsikten. Personalen är trevlig och vänlig. En mindre detalj men min fru fick be om ett nytt glas eftersom det inte var rent - slarvigt att det inte är stenkoll på saker som är en självklarhet i branschen. Inget "six sigma" här. Det är bra att man kan beställa många av vinerna per glas från vinlistan. Kantarellerna var goda även om brödskivan var något för tjock. Ibericoköttet kom med alltför salt potatis (fattar inte riktigt hur de kan koka den så salt med skal på). Dessutom serverades den med färsk spansk peppar som gjorde så att smaklökarna domnade av och att det därför inte gick att njuta av vinet - stor tumme ner för den maträtten. Priserna är något i överkant men med tanke på det unika läget och närheten sett från vårt perspektiv så var det OK men upplevelsen denna gång var likt en besvikelse när man går hem efter en fotbollsmatch där hemmalaget har blivit utspelat och fått stryk 0-3. Jag samlar själv på viner, är med i vinprovningssällskap, besökt många vingårdar, jag har ätit på många fina restauranger runt om i världen, känner duktiga kockar och krögare och tycker dessutom om att laga mat så jag tror att jag har en bred refernsram att bilda min uppfattning. Jag sätter en tvåa denna gång, eftersom jag hoppas på bättring och vill inte helt underkänna en krog som trots allt finns på cykelavstånd. Läs mer

Anna J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal. God mat. Härlig utsikt/miljö vid vattnet. Läs mer

Karin B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mkt bra mat! Trevligt bemötande och bra service Läs mer

Maria T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Rimmad lax och dillstuvad potatis var jättegott. Oroligt med stort parasoll som var trasigt och kändes hotande. Blev också nedstänkt när servitör serverade öl till min bordsgranne. Han märkte inget själv. Läs mer

Åke R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Förra gången jättegott och helt perfekt.
    Men igår var laxen alldeles för salt även skagenröran
    Tråkigt Läs mer

Mattias M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Utmärkt sommarbrunch - bra avslutning på säsongen. Läs mer

André G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Platsen är fantastisk, sannerligen värt ett besök för en fika nere vid bryggan eller på uteplatsen sommartid.

Servicen var OK, men inget utöver det vanliga. Här kan man säkerligen anstränga sig mer.

Vi åt brunch en söndag, där det var tydligt att kocken hade som fäbless att laga grillmat. Övriga inslag i brunchen var stundtals smaklösa, stundtals konstigt arrangerade (äpplepaj utan vaniljsås, american pancakes utan sirap och smör etc.) Finns utrymme för förbättring i den prisklassen man ligger

Men som sagt, platsen gör det ju lätt värt ett besök :) Läs mer

Stefan F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten är bra, läget mycket bra men servicen är inte bra de behöver ses över. Läs mer

Jenny T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig stämning, positiv personal. Minus var att vi ansåg utbudet var för lite, smakade för lite samt att det var tusen getingar utomhus. Läs mer

Görel J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag o maken besökte Bockholmen för brunch. Vi blev väl mottagna och det som serverades var trevligt upplagt och gott. Vi upplevde tyvärr att buffébordet inte fylldes på i den takt rätterna tog slut. Bland annat fick vi vänta väldigt länge på att dessertbordet skulle fyllas på. Hade gärna smakat på pannacottan... Logistiken vid bufféborden kan förbättras.
    Trots god mat o trevlig miljö känner vi oss besvikna på helheten. Läs mer

Steven B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Food and service were excellent, we'll be back. Läs mer

Peter L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal underbar miljö och god mat Läs mer

Irina S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var perfekt, maten underbar. Servitören, snabb trevlig och glad. Sen hände nåt. Vi fick aldrig menyn för efterrätten, fick gå till hovmästarn som kom med det. Den kom men när vi bad om notan kom inte den heller. Vi fick söka upp hovmästaren för att få betala. Men vi ör glada ändå, maten och miljön uppväger det mesta ; ) Läs mer

Stefan L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch i skön miljö och service utöver.
    Mycket trevligt! Läs mer

Ann charlotte E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Tevlig restaurang vid vattnet. Vi var 5 peroner. Mulen/småregning kväll där det fanns flera lediga bord på terrassen där vi satt.
    Bra urval av rätter på menyn. Begränsad vinlista. Gott hembakat bröd + smör. Vi åt bl a förrätt "kantareller på brioche" - gott men för stor portion och sotad tonfisk som var god. Huvudrätten "Gös med potatispuré och brynt smör" - OK, men fisken hade stekts för länge för 2 av 3 portioner. Den som åt oxfilén var inte nöjd (kallt/segt). Vi fick inte maten samtidigt.
    Efterrätt: väldigt god, men lite lös Crème Brûlée.
    Trevlig och tillmötesgående personal, men tyvärr fick vi vänta alltför länge på desserterna (troligtvis då det fanns ett större sällskap på övervåningen och ett bröllop i orangeriet på bryggan).
    Man löste detta genom att bjuda på efterrätt och kaffe, vilket ändå gjorde att helhetsintrycket blev riktigt positivt. Läs mer

Sven K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god och vällagad brunch, trevlig personal Läs mer

Mats F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch:
    God mat
    Otinade räkor
    dålig logistik runt buffébordet (kö som blockade hela bordet)

Lunch:
    Drygt 30 min väntetid på maten,
    lite gäster
    hade bokat bord 4 pers Läs mer
  • 2019-08-18

P-O J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Pilgrimsmusslor o calamares till förrätt. Fantastiskt gott och fräscht. Iberico gris som huvudrätt. Huvudrätt var också God men serverades lite väl ljummen. Bemötandet var över förväntan där all personal var trevliga och hjälpsamma. Min fru och jag firade 15 års bröllopsdag och hade relativt höga förväntningar som också uppfylldes eller överträffades Läs mer
  • 2019-08-18

Sofia L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supergod mat, bra service och mysigt läge! Vi kommer tillbaka :) Läs mer
  • 2019-08-17

mats a skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var vår 11:e bröllopsadag den 8/8! Lika bra nu som 2008! Musen på terassen får ingå i charmen! Mvh Mats o Grazyn A Läs mer
  • 2019-08-17

Philippa S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Upplevelsen var fantastisk! Vi kom med båt & kunde smidigt lägga till vid bryggan nedanför. Väl vid bordet fick vi trevlig service hela kvällen och all mat var extremt god! Maten kom även in super snabbt och det var varmt & skönt på verandan trots sen augusti kväll. Läs mer

Jennie N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Dålig service pga nonchalant personal. Läs mer

Tommy F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättetrevligt. Härlig personal. Bockholmen uppfyllde våra förväntningar. Läs mer

Olof D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej! Min middag på B H&R blev aldrig av men om ni är intresserade av ett generellt uttryck så kan ni få det om Kärleksbaren (som hör till B H&R).
    Kärleksbaren har gått igenom div förändringar de senaste åren och jag misstänker att man har svårt att uppnå lönsamhet. F n serverar man helt Ok pizza. Kökspersonalen är ung och det märks ganska ofta att erfarenhet saknas; serveringen tar längre tid än man tror, det räknas fel på antalet återstående pizzadegar, kypare läxar upp kökspersonalen etc. Trots allt är det ett mysigt ställe och väldigt uppskattat av oss som bor i närheten. Om man byter ut plastbesticken och serverar vin i lite generösare glas, höjer servicenivån bara något snäpp så skulle man som kund uppfatta att det var värt den väl tilltagna 200-lappen som man nu betalar för pizzan. Läs mer

Mats B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt läge. Betyget dras totalt ner av maten- salladen var inte sköljd , det knastrade av sand mellan tänderna, och vi såg att det låg en stor klick av våt, svart sand under ett av bladen. Det bekräftades av servitören och även av köket att man glömt skölja salladen.
    Dessutom såg ruccolan bedagad ut och kaffet var surt. Läs mer

Anders E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal och väldigt god mat. Läs mer

Stefan P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och bra service, trevligt läge och prisvärd lunch! Läs mer

Hanna A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vinet var gott och servicen utmärkt! Läs mer
  • Anna O

2019-08-14

Anna O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade bord två dagar innan och bad om fönsterbord men det fick vi inte😡 det drar ner betyget betydligt. Maten var god. Läs mer
    2019-08-21 Bockholmengruppen svarar Anna O
    Hej Anna, tråkigt att höra att du inte fick vad du hoppats på!
    Vi brukar aldrig lova bort bord då vi inte vet hur kvällarna kommer att se ut i förväg, vi ska titta på rutinerna kring bordsbokningar så att detta inte upprepas.
    Men hoppas att din vistelse hos oss var tillbelåtenhet utöver detta.

Hoppas du får en fin dag!
  • 2019-08-14

Nancy R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten mycket god, trevlig personal, tyvärr fick vi vänta över en timme på maten, när den väl kom var den ljummen Läs mer

Sara E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig och god brunch! Men för det priset borde någon dryck ingå, inte ok att betala 55kr extra för kolsyrat vatten. Läs mer

Michaela E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    helt otroligt god mat! väldigt vackert ställe och fantastisk service. inget dåligt att anmärka på, ett nytt favoritställe Läs mer

Stefan A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var 4 personer. Bästa bemötande och alldeles utmärkt mat.
    Rekommenderas.
    Stefan Läs mer

Anneli Ä skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en utmärkt brunch..trevligt bemötande..snabb betjäning..lyhörd personal ..charmig miljö..vi är supernöjda med allt...bara en fundering...hur det fungerar för funktionshindrade.. Läs mer

Jan O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det mesta var bra ! Mat och dryck plus service . Det enda som inte är bra att man har endast en toalett vilket måste vara en underdimensionering . När vi var på Bockholmen så var det dessutom ett bröllop och då blev detta problem alltmer uppenbart ! Läs mer
    2019-08-13 Bockholmengruppen svarar Jan O
    Hej Jan! Stort tack för rekommendationen!
    Det finns tre toaletter på gaveln, en på övervåningen och en på bottenvåningen, vi måste varit otydliga och ber om ursäkt för det!
    Ha en fantastisk dag!

Bockholmen, 170 78 Solna