Paraden

Paraden

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!

Läs vad 4062 kunder tycker om Paraden 2

2022-12-04 Verifierad kund
    Bra service, god mat och trevlig miljö! Väl hög musik i vår smak samt att den ena portionen var lite snål drar ned betyget.
    2022-12-02 Verifierad kund
    Trevlig atmosfär, bra personal och god mat
    2022-12-02 Verifierad kund
    Lite trött och oengagerad hovmästare men trevlig service vid bordet. Maten ojämn, mycket gott men också vissa bottennapp som desserten.
    2022-12-02 Verifierad kund
    Trevlig miljö och god mat och en service under lunch som kändes som en middagssittning.
  • Runö Möten & Events
    2022-12-01 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Mycket fint och trevlig restaurang. Bra mat.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Mysig atmosfär, jättegod mat och service i världsklass ⭐️
    2022-11-30 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och jättebra mat
    God mat och bra service
    2022-11-29 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, god mat som är presenterad på ett smakfullt sätt samt fin dukning.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Jättetrevlig och uppmärksam service. Snabb servering. God mat. Härlig stämning.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Bra mat och trevlig service. Klassisk kvarterskrog
    2022-11-28 Verifierad kund
    Trevlig personal. Mysig lokal. God mat.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Trevlig stämning, de hade koll på att vi hade bokat bord. Maten kom väldigt snabbt och var god.

Det hade varit kul om de hade lite fler alkoholfria alternativ mer än läsk, men annars var det bra.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Rakt igenom positivt, hjälpsamt och professionellt. Dessutom vällagad mat som presenteras "old school", som jag uppskattar. Rakt på sak. Du får vad du beställer. Like that!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal, trevlig lokal och mycket god mat!
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mysig miljö. Trevlig personal och snabb service. God mat.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Bra service och god mat. inte det bästa vi ätit men väldigt bra.
    Vi provade flera mindre rätter på menyn och delade på dem
  • Madelene E
    2022-11-22 Verifierad kund
    Trevlig personal och skön atmosfär.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Paraden är alltid härlig plats att komma till. Maten är god och vällagad, personalen supertrevlig, lokalen varm & välkomnande. Vi har bara positiva upplevelser får denna mysiga kvarterskrog.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Restaurangen var fin, mysig och hade god mat.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Fint inredd och mysig restaurang i gammal biograf med bra läge nära Karlaplan och Fältöversten. Bra och snabb service, mycket god mat (kanske lite liten portion). Vi åt halstrad tonfisk och var supernöjda. Bad om extra bröd till och fick en till välfylld brödkorg. Kommer gärna tillbaka.
    2022-11-21 Verifierad kund
    Fredagmiddag med vänner. (damer å besök i Stockholm) tid 18.45. Discjockey som drog på för fullt. Gick inte att prata utan att skrika till varandra. Varför ha discjockey under middagsserveringen? Trångt mellan borden. Hundar vid mer eller mindre varje bord som såg olyckliga ut för allt oljudet. Ingen bra plats för djur. Bra mat, råbiff, och trevlig service personal. Tänker undvika Paraden i fortsättningen om jag vill gå ut en kväll och äta gott och umgås med vänner utan att behöva skrika.
    2022-11-21 Verifierad kund
    Trevlig miljö och god mat. Tonfiskrätten var i minsta laget men efterrätten Baked Alaska kompenserade så att kaloriintaget blev det rätta.
    2022-11-20 Verifierad kund
    Härlig mat och stämning, men snäppet för dyrt för att vara ett andra vardagarum eller kvarterskrog.
    2022-11-19 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och mycket god mat.
    2022-11-18 Verifierad kund
    Bra bemött och god mat. Fina lokaler
    2022-11-16 Verifierad kund
    Alltid god mat, alltid trevlig och ambitiös personal. Alltid kul med både gammal bio och kvarterskrog. Många alltid blev det :-)
    Rickard Arvidsson
    2022-11-16 Verifierad kund
    Bra service, maten ok men inte mer än så.
    Råbiff och Reuben.
    Friterade munkarna var lite väl degiga.
    2022-11-16 Verifierad kund
    Allt trevligt och gott, men generellt för dyra viner
    2022-11-15 Verifierad kund
    Paraden motsvarar alltid mina högt ställda förväntningar! Beställer oftast röding men just denna lunch blev det dagens skomakarlåda som var litet anings seg men inte så mycket för att be om rättning.
    Jag lovar: kommer snart tillbaka!
    Personalen är ALLTID toppen trevliga o hjälpsamma o Paraden är ett riktigt trevligt ställe, vi ses !
    2022-11-15 Verifierad kund
    Mysigt, god mat och trevlig service
    2022-11-15 Verifierad kund
    God mat och trevligt bemötande.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal och god mat
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av personalen, maten helt Ok
    2022-11-14 Verifierad kund
    Mycket bra service, mysigt ställe
    2022-11-14 Verifierad kund
    Hej vi besökte ” Paraden ” restaurang pågrund utav en farsdag middag !! Vi var väldigt, väldigt nöjda när vi gick därifrån. Dock det som drog ner det hela liiite var att en stor del av restaurangen’s fiskrätter gick inte och beställa på grund utav dem hade tagit slut vilket var lite trist !!! Men men vi hittade annan god mat också 🙂
    2022-11-13 Verifierad kund
    God mat. Min man åt röding. Den var gudomlig! Frun åt pasta var god. All mat mycket bra. Lite för dyra viner.
    Vi kommer gärna åter även om det var svårt att prata med varandra p.g.à akustiken.
    2022-11-13 Verifierad kund
    För de fattiga riddarna så stod det äppelkompott, men det var russin i dem och inget om det stod i menyn. Sen var toasten bränd när vi åt Egg Royal. Den fattiga riddaren var också till hälften bränd. Vi beställde också munkarna, och alla tre av munkarna hade rå deg i mitten. Vi lämnade ingen dricks och tänker inte besöka restaurangen igen.
    2022-11-12 Verifierad kund
    Trevlig personal, positivt att man får ha med hund.
    Små portioner o dyrt för det man fick
    2022-11-11 Verifierad kund
    Miljö och service är bra , maten dock hemskt : torr seg kött , torr pasta , översaltad fisk .
    2022-11-11 Verifierad kund
    Trevligt ställe! Räksalladen var inte en räksallad,
    Snarare mix tallrik med musslor och bläckfisk.
    Antigen visste inte servitrisen de som föreslog rätten eller så är de en tolkning av vad en räksallad är.
    Dessutom så valde de sallad som var besk.
    Satt en stund och vänta på att servitrisen skulle fråga om de smakade gott. Vilket inte hände, men däremot fick vi rabatt när vi påtalade att salladen inte var en räksallad.
    Men alla kan ha en dålig dag, kommer besöka igen
    Vita vinet de förslog var toppen.
  • Joakim N
    2022-11-07 Verifierad kund
    Mysig miljö, bra meny och trevlig service!
    2022-11-07 Verifierad kund
    SÅ trevligt och så uppskattat med en fin hundvänlig restaurang <3 vi hade en trolig servitris, en kille med glasögon som var fantastik. Tack!
    2022-11-06 Verifierad kund
    Bra bemötande, hjälpsam personal, God mat och dryck.
    2022-11-04 Verifierad kund
    Allt var magiskt gott och personalen proffs .
    2022-11-03 Verifierad kund
    We always love going to Paraden. The food is excellent and the service is great. It's our go to place for special occasions. The kids love it.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Trevlig personal, coolmiljö och bra dagens
  • Bo D
    2022-11-03 Verifierad kund
    Mycket bra mat till rimliga priser.
    Dessutom väldigt kunnig och engagerad personal
    2022-11-02 Verifierad kund
    Väldigt trevlig service och bra mat.
    Mycket trevligt bemötande även av vår hund.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, skön stämning i cool miljö. Riktigt bra meny, fina förslag på mat och dryck med superservice. Kommer gärna fler gånger.