Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Lör: 11:00-00:00
Sön: 11:00-22:00

Läs vad 2692 kunder tycker om Paraden

Anna E skrev om Paraden
    Jag var där och åt middag med en vän och hade en väldigt trevlig stund. Gillar inredningen, alltid mycket folk och trevlig service. Tog två mellanrätter och det var gott. Prisvärt. Läs mer

Elin S skrev om Paraden
    God och prisvärd mat, mysigt ställe och trevlig personal. Läs mer
  • Åsa W

2019-11-14

Åsa W skrev om Paraden
    Trevligt bemötande av personalen.
    Bra mat och passande vintips.
    Tack! Läs mer

Anki E skrev om Paraden
    Restaurangbesök, bra service, mysigt stället men maten har tyvärr blivit sämre Läs mer

Lolo O skrev om Paraden
    Paraden är ojämn i sin upplevelse, igår var det jätte bra men andra gånger ingen bra mat. Läs mer

Kaj A skrev om Paraden
    God mat, gott vin trevlig personal Läs mer

Bengt N skrev om Paraden
    Maten mycket god och vällagad.
    Vi var 3 personer och åt tartar och svampkroketter till förrätt. Huvudrätt musslor samt mixad grilltalrik för 2 pers.
    Grilltalriken var god men blev kall alldeles för fort, vilket innebar att maten tappade sin goda smak. Förslag att använda annat uppläggningsfat som behåller värmen bättre än rostfri skål.
    För övrigt mycket god service och bemötande. 😊 Läs mer

Anna C skrev om Paraden
    Paraden är en av våra mest besökta stammiskrogar trots att maten är svajig. När den sitter är det såå gott men hälften av gångerna har det skett för enkla misstag typ överkokt pasta / för salt / för kallt. Trots detta ändå en superfavorit; personalen är SÅ trevlig och stämningen / miljön helt oslagbar! Perfekt om man vill ta en drink o prata. Läs mer
  • 2019-11-12

Lina B skrev om Paraden
    Var på restaurang Paraden i Stockholm där maten var supergod, väldigt fin och mysig lokal! Personalen var jättetrevlig och had väldigt god service Läs mer

Knut P skrev om Paraden
    En brunch, vänligt bemötande, levde upp till alla förväntningar, mycket bra stämning på restaurangne och bland personalen, god mat och jag kommer mer än gärna tillbaka. Läs mer

Barbro E skrev om Paraden
    Det var god mat och trevligt bemötande men ljudnivån var hög. Servitören hade med fördel kunnat tala en del svenska, så att man kan fråga om maten innan man beställer.
    Jag blev positivt överraskad av Paraden. Vi valde restaurangen eftersom den ligger nära Filmhuset. Läs mer

Kicki T skrev om Paraden
    Vi var ett sällskap på 5 personer som åt middag efter en teaterföreställning. Vi valde olika maträtter och efterrätter. Alla var supernöjda med maten. Bemötandet vi fick av personalen gjorde hela upplevelsen och kvällen. Otroligt serviceinriktade, trevliga och kunniga. Läs mer

Ulrica L skrev om Paraden
    Trevligt bemötande med kunnig personal. Tonfisken var fantastisk Läs mer

Bettina A skrev om Paraden
    Vi åt pasta och kyckling och gott vin.
    Särskilt en av oss tre var förtjust i det stora antalet hundar i lokalen och jag var glad att min dotter vuxit ur barn- stols och vagnsåldern, för sådant är inte välkommet på Paraden
    Personalen trevlig och snabb
    Hit kommer man säkert gärna igen Läs mer

Maria M skrev om Paraden
    Trevligt ställe med trevlig personal Läs mer

LOTTA B skrev om Paraden
    Mor, far och vuxen son beställde mixed grill och en entrecôte. Vi blev mycket trevligt bemötta och servicen var tio top. Rejält med mat som kom in snabbt och smakade bra.
    Hit kommer sonen gå oftare (bor alldeles i närheten men inte besökt stället innan). Läs mer
  • Robert K

2019-11-10

Robert K skrev om Paraden
    Mycket trevligt bemötande! Bra ställe helt enkelt. Läs mer

Christina R skrev om Paraden
    Mycket prisvärd lunch. Trevlig miljö och personal. Läs mer

Kerstin C skrev om Paraden
    Förstklassig service o bemötande! Läs mer

Anna-Lena E skrev om Paraden
    Trist att behöva betala 45 spänn för en flaska vatten till lunch dock Läs mer

Peter M skrev om Paraden
    Mycket god mat och trevlig personal vid vår lunch . Läs mer
  • 2019-11-08

Ylva H skrev om Paraden
    Vi åt lunch. God mat och trevligt bemötande. Miljön i restaurangen är också trivsam och inbjudande Läs mer
  • 2019-11-08

Anna S skrev om Paraden
    Mycket trevligare personal på kvällen nu! Rätterna är mindre krämiga vilket är positivt. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-11-07

Åsa L skrev om Paraden
    Bra mat och riktigt bra service. Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • 2019-11-07

Leif B skrev om Paraden
    Jag åt omeletten till lunch. Paraden har bra stämning och inredning och personal men akustiken är sådan attman måste höja rösten (skrika) för att konversera med sitt bordssällskap. Läs mer
  • 2019-11-05

Eva Å skrev om Paraden
    Trevlig personal, jättegod mat! Första men absolut inte sista besöket👍 Läs mer
  • 2019-11-05

Nelly L skrev om Paraden
    Vi var ett sällskap på 10 som var där och firade min födelsedag . Maten är helt fantastisk. Jag hade problem med bokningen men annars värt varenda krona. Läs mer

Marie K skrev om Paraden
    Mina gäster husse matte o hunden Fina var helt över topp att Fina fick gå på resturang👍 Personalen urtrevlig👍 👍Men jag som värd mycket besviken på vår mat grilltallrik😣😣 Ok majskyckling är gott men inte i den form den serverades tonfisken mycket bra nötköttet hade vi med hem i doggybag Jag ska ge Paraden en chans till Läs mer

Siv L skrev om Paraden
    Allt på topp med ett undantag: Man kan inte ha oskalade räkor i em Bouillabaisse! Inte kul att doppa ner fingrarna i soppan för att skala. Och mycket knepigt med kniv o gaffel (musselskal är givetvis inga problem. De är ju öppnade och det är lätt att peta loss musslan). Jag åt tyvärr bara upp halva Bouillabaissen, och gav sedan upp. Den smakade dock utsökt. Läs mer

Liz G skrev om Paraden
    Trevlig restaurang och trevligt bemötande! Vi var två i sällskapet som beställde tonfisk, som vi tyckte var lite smaklös. Men resten var gott! Läs mer

Magnus D skrev om Paraden
    Vi var fyra pers som åt och drack kungligt.
    Trevlig personal och bra service.
    Skön stämning och mysig lokal.
    Vi var supernöjda! Läs mer

Alexander L skrev om Paraden
    Fantastiskt trevlig upplevelse. Lite oklar vinbeställning som tog ganska lång tid, men maten var extremt bra och omgivningem var toppen. Rekommenderas! Läs mer

Sophie L skrev om Paraden
    Mycket god mat och fantastiskt trevlig personal. En toppen upplevelse, vi kommer gärna tillbaka! Läs mer

Freddie B skrev om Paraden
    Det var en trevlig miljö med god service. Det vi tycker kan bli bättre är köttet på mixed grill, det var lite segt och hade senor i sig. Sen tycker jag inte att hundar borde vara inne på en resturang. Om jag ska vara ärlig så spelar det ingen roll hur bra maten hade varit för jag hade inte velat komma tillbaka dit om man hamnar bredvid en hund. Läs mer

Gun W skrev om Paraden
    Jättetrevliga lokaler och bra service.
    De av sällskapet som åt kött blev väldigt nöjda.
    Moules frites var okej men har ätit godare.
    En supertrevlig kväll ! Läs mer

Lisa H skrev om Paraden
    Så gott och trevligt bra service ochälsksr menyn Läs mer
  • 2019-11-02

Madeleine H skrev om Paraden
    Hundvänlig medelmåttig nivå på maten Läs mer

Cathrin L skrev om Paraden
    Supertrevligt, mycket trevlig personal mysigt ställe Läs mer

Helena S skrev om Paraden
    Vi var tre personer och alla var jättenöjda med smakupplevelsen av maten och vinet och uppskattade personalens vänliga o proffsiga bemötande. En person beställde moules m frites och konstaterade att ca 10-15 musslor inte var öppna, dvs kunde inte ätas upp. Märkligt. Vi påpekade det och blev erbjudna kaffe som plåster på såren. Vilket vi hade kunna acceptera om det inte var så att gästerna vid bordet bredvid var så högljudda så vi beslutade lämna restaurangen och gå någon annanstans för att äta dessert o dricka kaffe. Nämnas bör att gästerna bredvid oss, förutom att vara högljudda själva också hade ett spädbarn med sig som också lät sig höras. Skall man som restauratör behöva införa "spädbarnsförbud" när gästerna själva inte har vettet att lämna dem hemma? Kanske man också skulle sätta upp bullermätare på bordet för att upplysa okänsliga gäster att de är störande för andra. Läs mer

Leif E skrev om Paraden
    Snabb och bra service dock kunde menyn varit lite mer .
    Trevlig kväll utan skrällig musik. Läs mer

Kent E skrev om Paraden
    Härlig personal, design och mat! Läs mer

John M skrev om Paraden
    Fiskrätt
    Mycket trevligt och proffsigt genomfört. Läs mer

Otto G skrev om Paraden
    Tillmötesgående och trevlig betjäning, nästa hurtiga. Mycket bra (NL) bartender. Tråkigt att ljuset i trappan över borden inte kan regleras separat när man vill ha ljus där för att arbeta eller läsa. Mycket god råbiff. men kan önska mig något fler belgiska öl.
    Kommer gärna åter.
    O. Gröntoft Läs mer

Lena M skrev om Paraden
    Ger upplevelsen 4 ☀️☀️☀️☀️ Bordet va bra, personalen trevlig och maten god. Läs mer
  • 2019-10-30

Ellinor P skrev om Paraden
    Bra ställe, bra personal och härlig miljö. Läs mer
  • 2019-10-30

Patrik N skrev om Paraden
    Vi åt lite av varje från menyn.
    Allt var vällagat och gott .
    Bra service.
    Allt som allt levde Paraden upp till våra förväntningar. Läs mer

Josephine K skrev om Paraden
    Trevlig personal, god mat och fantastisk atmosfär. Perfekt sätt att starta helgen på med deras brunch ✨ Läs mer

Britt v skrev om Paraden
    Mycket gott Och super bra service!! Läs mer
  • Sus T

2019-10-29

Sus T skrev om Paraden
    Middag med vänner en lördagkväll. Glatt, vänligt o varmt mottagande. Det blev den kväll vi tänkt oss - god mat, väldigt goda viner. Det är en väldigt mysig plats att vara på, lättsam kvarterskrog med en varm känsla och härlig mat.

Andra gången vi var där o vi kommer tillbaka. Läs mer

Dominika A skrev om Paraden
    God mat, bra service och skön miljö, vad mer kan man begära? Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm