Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 662 kunder tycker om Paraden

• Jennie O
    Jennie O skrev om Paraden
    Riktigt bra mat, fantastisk inredning och toppenservice - full pott, precis som på övriga Bockholmen-krogar :)
  • Rustan C
    Rustan C skrev om Paraden
    Fantastisk mat, lokal och personal. Kan inte rekommendera högre!
  • Madeleine P
    Madeleine P skrev om Paraden
    Superfin lokal! Perfekt adress. Kvalitén på maten varierar. Vissa rätter har varit jättebra och andra under alla kritik. Service håller en jämndålig nivå. Kanske är lite barnsjukdomar? Men väntan på att få beställa och på att sedan få maten är lång. Vid ett tillfälle glömde de bort 2/4 rätter och det tog nästan 45 minuter att få in dem sen. Dåligt! Deras takeaway funktion per telefon fungerar inte alls. De svarar ALDRIG när man ringer. Stället har stor potential! Får de till maten och drillar personalen i vad god service är kommer det bli ett toppenställe!
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Paraden
    Mycket gott och perfekt service! Mysigt lunchställe också.
  • David B
    David B skrev om Paraden
    Bra service och mat! Kan varmt rekommendera detta ställe!
  • Ann-christin B
    Ann-christin B skrev om Paraden
    Mycket god mat, och väldigt bra service.
  • Paula L
    Paula L skrev om Paraden
    Hej, jag har inte varit där, avbokade middagen ett dygn innan. Så jag är inte relevant person att ge feedback. Kolla gärna ert system att emailen skickas rätt, till dem som har faktiskt varit hos er. Lycka till!
  • Maria K
    Maria K skrev om Paraden
    God mat, trevlig personal och fin miljö med hög trivselfaktor.
    En härlig kvarterskrog som vi gärna återvänder till.
  • Ingela A
    Bra service
    Kommer gärna tillbaka!
  • Nils M
    Nils M skrev om Paraden
    Uppmärksam personal. Överraskande bra. Vi åt vid vårt besök en utsökt god kötträtt.
    Trevlig miljö. Lättillgängligt läge. Bra service.
  • åsa H
    åsa H skrev om Paraden
    Trevlig personal om än inte så uppmärksamma. Maten var mycket god, men teet var blaskigt.
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Paraden
    Trevligt och proffesionellt bemötande alltifrån bordsbeställningen till servering och betalning.
    Jo maten smakade alldeles utmärkt men portionerna var för snålt tilltagna – enda kritiken!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Paraden
    Bra.

Det tog dock väldigt lång tid att få mat.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Paraden
    Vi var mycket nöjda med maten, servicen och atmosfären. Får 5 av 5 möjliga av oss.

På återseende :)
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Paraden
    Supergod mat, gott vin och väldigt trevligt och tillmötesgående personal! Ett stort plus för att man får ha hund och att hunden får vattenskål och ett ben att tugga på. Vi kommer garanterat tillbaka väldigt snart!
  • Bo L
    Bo L skrev om Paraden
    Mycket trevligt. Charmig lokal, modernt och fräscht. Mycket bra meny, spännande kombinationer och bra mix. Maten utmärkt. Bra viner. Perfekt service.
  • Axel T
    Axel T skrev om Paraden
    Överlag bra, Maten var god och servicen hel okej. Tycker att det är småaktigt att ta betalt för kranvatten.
  • Carl Gustaf L
    Carl Gustaf L skrev om Paraden
    Trevligt bemötande. Snabb attention vid bordet. Smidig beställning. Bra servitris, inget paper o penna och bra tips.
    Mycket nöjd med maten. Gav kockarna positiv feedback. Fick vänta lite länge på betalning.
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Paraden
    Ok mat men dålig service båda gångerna vi besökt Paraden. Lång väntan oå att nägon skulle dyka upp och visa oss till bokat bord. Lång väntan på att få beställa, bortglömda beställningar (drickan), lång väntan på maten och lång bäntan på att betala. För
    Lite personal?
  • Pelle A
    Pelle A skrev om Paraden
    Paraden erbjuder en riktigt trevlig miljö med vällagad och god mat!
  • Ebba W
    Ebba W skrev om Paraden
    Super!! Grymt gott och prisvärt!
  • Annika G
    Annika G skrev om Paraden
    Toppenställe med toppenmat och service till bra priser.
  • Helene L
    Helene L skrev om Paraden
    Vi hade en trevlig lunch med bra service .
    Bra smaker och fräscha råvaror.
  • Johan B
    Johan B skrev om Paraden
    Väldigt trevlig kväll! God mat och trevlig service. Återkommer gärna
  • Annelie O
    Annelie O skrev om Paraden
    Jättefin restaurang med god och spännande mat (upplägget bland annat). Lite frånvarande personal men trevligt och bra.
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Paraden
    Trevligt med två etage, insyn i köket och en mkt varierad meny med många intressanta smårätter. Bra vinlista.
  • Alina B
    Alina B skrev om Paraden
    Trevlig och smidig service, allt från bokning till själv besöket.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Paraden
    Härlig stämning, superbra service/personal och grymt god mat!
  • Jane H
    Jane H skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, bra ärlig service & omdöme, mycket god mat och inredning superfint & trevligt!
  • Ida W
    Ida W skrev om Paraden
    Mycket trevlig personal och fantastisk mat! Kommer absolut gå dit fler gånger.
  • Kent F
    Kent F skrev om Paraden
    Vi var 4 som hade bokat för middag och jag var tveksam enär jag var där den 18:e juni men gick därifrån efter att ingen servitör/servitris behagat stanna vid mitt bord för att fråga vad jag önskade. Igår kväll var det dock annorlunda. Servicen var bra, maten mycket bra och vinet så bra att det blev påbackning. All in all precis som det ska vara.
    Hls,

Kent Frohde
  • Lynda O
    Lynda O skrev om Paraden
    Utmärkt bemötande, mat och service! Dessutom mycket trevlig interiör!
  • Maj S
    Maj S skrev om Paraden
    Trevlig personal o god mat. Minus för att vi bara fick boka för två timmar, sen blev vi utkörda..
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Paraden
    Ganska höga priser. Omeletten fåligt gräddad, men var fräscht serverad. Snabb service. Hög musik, vilket gjorde det svårt att kunna prata o det är väl något som är viktigt när man går ut tillsammans.
  • Patricia M
    Patricia M skrev om Paraden
    Mycket bra mat och service! Miljön trevlig bistro. Allt över förväntan! Patricia
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Paraden
    Dålig akustik svårt att prata lite mer krydda i maten
    Inger sittning.
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Paraden
    Mycket god mat, dock var serveringspersonalen lite ouppmärksam....
  • Sara W
    Sara W skrev om Paraden
    Plus: Trevlig personal och godmat.

Minus: Något högljudd lokal. Var tvungen att be om påfyllning på vatten flertalet gånger samt fick inget bröd
  • Barbro R
    Barbro R skrev om Paraden
    Lång kö för att få vårt beställda bord, säkert minst 5 minuter, lite dåligt med personal där. Annars mycket bra service, fin inredning och god mat. Speciell stor omsorg om detlajer i serveringen och inredning. Jag kommer gärna tillbaka
  • Turid M
    Turid M skrev om Paraden
    Bemötande och servicen var bra. Maten, framför allt för- och smårätterna, var utsökta. Däremot var vinet Châteauneuf-du-Pape för dyr peng alldeles för varm vilket inte acceptabelt. Uppenbarligen förvaras röda viner i direkt anslutning till köket!!!
    Helhetsintrycket gott
  • Malin W
    Malin W skrev om Paraden
    Tog alldeles för lång tid för att få frukost och dessutom var vi helt ensamma i restaurangen, annars bra mat.
  • Sara W
    Sara W skrev om Paraden
    Kul med nytt ställe i den delen av stan. Trevlig personal och supergod mat!
  • Anne E
    Anne E skrev om Paraden
    Mycket trevlig och mysig lokal. Lite hög volym kanske, skulle vara lite mera dämpande.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Paraden
    Jättebra mat, trevligt ställe!
  • göran b
    göran b skrev om Paraden
    Maten och personalen var alldeles utmärkt. Det som var lite jobbigt höga ljudnivån, främst beroende mest på att vissa gäster var högljudda. Även är lokalen lite bullrig.
  • Marie C
    Marie C skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, trevlig stämning. Goda smårätter gottvin som servitrisen rekomenderade.
  • Johanna P
    Johanna P skrev om Paraden
    Jag har varit på paraden flera gånger tidigare och älskar det stället. Lokalen är jättefin och personalen är väldigt trevliga och snabba. Nu var det första gången jag åt middag där och är väldigt nöjd med allt. Beställde in lammfärsbullarna och entrecoten. Allt på lammfärstallriken var supergott, bra smak och allt passade väldigt bra ihop. Entrecoten var även den väldigt god men lite för salt, men funkade bra om man tog en tomat till varje tugga.
    Vi är väldigt nöjda med allt.
  • Hans L
    Hans L skrev om Paraden
    Hej,
    Mycket bra och god mat.
    Dock har ni problem med akustiken. Textilier på utvalda ställen skulle säkert hjälpa.
    Serveringen tog lite lång tid, men på det hela taget var min sambo och jag mycket nöjda och har fått en ny kvarterskrog.
    Med vänlig hälsning
    Hans Lindberg
  • Jon G
    Jon G skrev om Paraden
    Alltid gott! Alltid vänligt mottagande! Alltid fullt!

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm