Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 844 kunder tycker om Paraden

• Margita L
    Margita L skrev om Paraden
    Trevligt och alert bemötande, god mat och trevlig miljö. Kommer absolut tillbaka :)
  • Nina L
    Nina L skrev om Paraden
    God mat och trevlig atmosfär!!
  • Cenneth E
    Cenneth E skrev om Paraden
    Mycket trevlig miljö och personal!
    Trångt vid trappan och svängdörren 1 tr upp, kan leda till tillbud om personalen inte är uppmärksam
    Vid entrén känsla av trängsel, stress och oreda
    Maten (dagens kyckling och risotton) var lam/ smaklös.
    Men vi kommer tillbaka🙂
  • Ann-marie S
    Ann-marie S skrev om Paraden
    Trevligt bemötande vid bokning och ankomst. Efter vi fått våra varmrätter ingen fråga om vi ville ha dessert och kaffe. Efter alla lovord kände vi inte att mat o service levde upp till förväntningarna. Dock glatt, trevligt o mycket folk.
  • Kidde R
    Kidde R skrev om Paraden
    Bra service, god mat men möjligen lite små portioner. Dyrt m 45 spänn för kranvatten i karaff...
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Paraden
    Fantastisk god mat och trevlig personal
  • Emma T
    Emma T skrev om Paraden
    Bra mat, trevlig service. Dock inga barnstolar vilket gjorde att vi fick sitta ute, helt ok eftersom det var jättefint väder.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Paraden
    Trevlig och varierad meny. Kunnig och tillmötesgående personal. Åldersmässigt blandad publik precis som det ska vara på en kvarterskrog.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Paraden
    Bra mat i trevlig miljö. Prisvärt och lagom ljudnivå som tillåter samtal under middagen.
  • Anna J
    Anna J skrev om Paraden
    Bra - men det hade varit bra med en vägg eller ett tjockare tyg i chambré separé eftersom hela grejen med att man vill vara i ett separat rum är att man vill kunna höra vad alla säger och ha en mer intim middag. Men rummet i sig är supermysigt.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Paraden
    Köpte dagens lunch; fisksoppa. Trevligt men ganska små portioner, var inte riktigt mätt efteråt. Har varit på paraden på kvällen och då var maten jättegod och ändå nästan samma pris som dagens lunch.
    Bra att man kan boka 1,5 timme.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Paraden
    Hej
    Trevligt bemötande o fin atmosfär. Varit där tre fyra gånger.Alltid trivts men sista lunchen åt jag o min gäst räksallad som verkligen inte var upp till standard.Lessna salladsblad och lite räkor.Blev förvånad då de tidigare varit gott
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Paraden
    Fick önskat bord för 6 pers
    Bra o vänligt bemötande
    Fick maten snabbt. Fiskgrytan var god
    Älskar ert. bröd
  • Gerd C
    Gerd C skrev om Paraden
    Gullig personal, underbar lunch, snygg lokal!!!!
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om Paraden
    En mysig kvarterskrog med generösa öppettider. God och vacker mat.
  • Nina S
    Nina S skrev om Paraden
    Jättesmidigt att boka, fantastiskt god mat och spännande drycker. Fin miljö (vi hade chambre separee). Ett litet minus var att servitrisen verkade lite sur och vi fick ibland vänta länge på att göra tilläggsbeställningar. Men vi kommer definitivt tillbaka!
  • Monica F
    Monica F skrev om Paraden
    Väldigt god mat, över förväntan, som ändå var hög.
    Bra pch kunnig personal. Många stjärnor ifrån oss👍🏽👍🏽
  • ?
    ? skrev om Paraden
    Trevligt och bra bemötande! Mycket god mat och en varierad matsedel. Jag återkommer!
  • Anders L
    Anders L skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, trevlig personal, mysig lokal och god mat//a
  • Martina L
    Martina L skrev om Paraden
    Jättefint, bra service, tre mig personal och god brunch!
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Paraden
    Bra servicechef mycket god mat. Trevligt bord!
    Hälsningar
    Kerstin
  • Otto v
    Otto v skrev om Paraden
    OK1 Trevlig personal, duktiga kockar. Gott!
  • Christina S
    Christina S skrev om Paraden
    Trevlig personal, uppmärksam och vänlig. Beställde två smårätter , en med anklever och en med löjrom. Delikat!!
    Det enda jag har att anmärka på är ljudnivån. Vi var tre personer, och hade svårt att föra ett avspänt samtal. Vi satt på bottenplanet.
    Jag kommer detinitivt att rekommendera er till mina vänner.
  • Clas E
    Clas E skrev om Paraden
    Trevligt bemötande både vid bokningstillfället och ankomst.

Service vid bordet bra, maten god och prisvärd.

Lite kyligt när dörren står öppen på kvällen när man sitter inne till höger om densamma.

Vi bor nära och kommer att återkomma snart.
  • Helena Å
    Helena Å skrev om Paraden
    Det var en mycket trevlig upplevelse. Personalen var kunnig, hjälpsam och närvarande.
    Intressant meny med många olika val av typ av mat och bra vinlista. Både kött och och grönsaker smakligt tillagat. Det var riktigt gott.
  • Monica L
    Monica L skrev om Paraden
    Vi kände från det att vi öppnade dörren att vi var varmt välkomna, vi hade en strålande servitör som gjorde allt för att vi skulle ha det bra. Vi åt en torsk som inte var av denna värld och drack ett mycket gott vitt vin. Ingen av oss 4 hade varit på Paraden tidigare, jag lovar att vi återkommer och vi kommer att berätta för våra vänner vilket bra krog vi varit på.
  • Christoffer I
    Christoffer I skrev om Paraden
    Jättebra bemötande, god service och jättegod brunch.
  • Klara H
    Klara H skrev om Paraden
    Fantastiskt mat, god service och miljön/inredningen i min smak! Detta kommer absolut bli min nya stammis restaurang.
  • Elin E
    Elin E skrev om Paraden
    Prisvärd mat, mycket trevlig och kunnig personal som verkligen gjorde vårat besök till en minnesvärd kväll!
  • Christine C
    Christine C skrev om Paraden
    Mitt besök på restaurang Paraden var mycket tillfredsställande. God mat, trevligt bemötande och en fin stämning. Jag är glad att det nu finns en riktigt bra, avslappnad men trevlig kvartersrestaurang i området.
  • Maria G
    Maria G skrev om Paraden
    Mysig kvarterskrog. Åt charkuteribrickan till förrätt och entrecote till huvudrätt. Bra service och trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas.
  • Per B
    Per B skrev om Paraden
    Utmärkt bemötande, servering och jättegod mat.
    Tack och vi kommer tillbaka
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Paraden
    Snabbt svar på min mailfråga och mycket bra mat. Trevlig personal.
  • Doris L
    Doris L skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, jättegod mat och fin stämning. En fin lördagsbrunch.
  • Josephine S
    Josephine S skrev om Paraden
    Trevligt, god mat och utmärkt service!
  • Jens B
    Jens B skrev om Paraden
    God mat, bra service och fin lokal.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Paraden
    Bra bemötande och mycket bra mat
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Paraden
    Fantastisk mottagning, mat och atmosfären! Rekommenderas varmt för den som är ute efter en mysig liten kvarterskrog.
  • Anna H
    Anna H skrev om Paraden
    Avmätt och dålig service. Kan säkert bero på att det var underbemannat. Maten var god.
  • Roberto G
    Roberto G skrev om Paraden
    Väldigt mysig och trevlig miljö. Superbra bemötande samt god mat.
  • Agneta J
    Agneta J skrev om Paraden
    Jättebra, trevligt ombonat och supergod mat! Här trivs man alltid
  • Ulrica L
    Ulrica L skrev om Paraden
    En supertrevlig kvarterskrog med trevlig och kunnig serveringspersonal. Inredningen var hemtrevlig och det känns väldigt genomtänkt allting. Kommer att komma tillbaka och kommer att rekommenderar stället till nära och kära!
  • Carin E
    Carin E skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och en engagerad service. Trevligt och gott.
    Vinlistan på glas kan förbättras nu är huvuddelen av alternativen allt för bleka-särskilt jämfört med den omfattande och fina vinlistan på flaska.
  • Ingemo O
    Ingemo O skrev om Paraden
    Jag var på restaurangen precis när de hade öppnat och då upplevde jag att stämningen var charmig, menyn var prisvärd och att maten var god. Nu har restaurangen blivit väldigt populär och då riskerar engagemanget i serveringen att avta ibland. Inget görs direkt fel, men kanske med lite mindre uppmärksamhet och tillmötesgående. Jag kan dock fortfarande rekommendera restaurangen då den har ett bra koncept med frukost, lunch och middag och kvalitet i tillagning och råvaror. Chambre separée är också en bra "tjänst". Det kändes som om priserna var högre den här gången men jag kan minnas fel. Läget är perfekt och atmosfären fortfarande bra. Möjlighet till "take away" är också uppskattat.
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Paraden
    Charmig lokal, jättegod mat och trevlig personal.
    Kommer gärna tillbaka.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Paraden
    Toppen. Underbar personal. Underbart god mat. Dock för trångt och väldigt högljutt
  • Mia J
    Mia J skrev om Paraden
    Bra mat och trevlig miljö och därtill bra service!
  • Teresa B
    Teresa B skrev om Paraden
    Otroligt trevligt bemötande, jättebra service och strålande god mat!
  • Carl S
    Carl S skrev om Paraden
    Mycket bra service och mycket god mat! Högsta betyg alltså.
  • Jerry L
    Jerry L skrev om Paraden
    Dagen innan besöket var jag personligen inne och beställde bord. Fanns inget mellan kl.18 och 20. Kände ingen större vilja att försöka tillmötesgå mitt önskemål om 19.30. När vi anländer 19.30 i avsikt att vänta i baren är det relativt gott om lediga bord så vi får genast ett. Det här är ett mycket vanligt fenomen och väldigt irriterande. Lova inte bort bord. Det kan komma någon som är viktigare.
    Själva måltiden var OK.

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm