Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 2181 kunder tycker om Paraden

• 2019-02-19

Malin H skrev om Paraden
    Frukost var fantastisk med riktigt bra service. Anrättningarna var små i storlek men helt fantastiskt goda. Läs mer

Isabella G skrev om Paraden
    Bra mat och trevlig service! Den ångade torsken var super! Läs mer

Patricia B skrev om Paraden
    Beställde en Bookmaker toast som smakade helt ok. Tråkigt upplagd på tallriken. För det priset förväntar man sig finare presenterat. Läs mer

Cecilia G skrev om Paraden
    Bra och trevlig service. Bra mat, samtliga 9 personer var nöjda Läs mer

Per-Olow B skrev om Paraden
    Bra mat till vettigt pris och bra service.
    Något dyr dricka. Skulle velat ha suttit längre.
    Annars en toppenkväll. Läs mer

Marie E skrev om Paraden
    Middag kort sittning
    Hovmästaren ( som visade oss bordet) verkade inte må så bra, hon var inte glad.
    personalen påpekade 2 gånger att vi satt på tid, vilket vi gjorde, och visste när vi bokade. Har ni haft problem med att gäster inte lämnar sitt bord i tid? Det kändes så, men en halvtimme före utsatt tid var hela restaurangen redo för nästa sittning så känns onödigt med frågorna..
    Hängaren för jackor var alldeles för nära det bordet vi hade, vi satt lite och åt i andras ytterkläder.
    Är man över 1.85 lång så sitter lamporna lite för lågt, man får huka sig om man ska se sin bordsgranne.
    Bra priser på mat och bra smaker på maten. Trevlig personal i baren. Servitören trevlig men verkade lite sliten( lång dag?) Läs mer

Linn R skrev om Paraden
    God mat och trevlig miljö. Något högljutt då det var hög volym på musiken vilket då bidrog till att man fick ha en högre samtalston än normalt. Stundvis var det rätt så påfrestande att man inte kunde höra varandra ordentligt. Men i övrigt en bra och trevlig upplevelse. Proffsig personal! Läs mer

Lisa E skrev om Paraden
    Fantastisk personal och hemtrevligt! Läs mer

Gösta G skrev om Paraden
    Maten är god men alldeles för hög ljudnivå för att kunna prata . Vi satt rakt ovan bardisken Läs mer
    2019-02-21 Bockholmengruppen svarar Gösta G
    Hej Göste roligt att ni gillade Maten, Dessvärre blir det lätt stimmigt hos oss då vi är en liten lokal som när det är fullt med folk så blir det lätt lite stimmigt.

Paraden Gänger

Eva C skrev om Paraden
    Mycket bra service. Fick ett eget rum vi var många o hade en liten nyfödd med oss. Rummet maten o personalen gjorde vårt firande toppen! Läs mer

Hanna J skrev om Paraden
    Supergott och trevlig miljö och personal! Läs mer

Kicki P skrev om Paraden
    Supergod mat, fantastiskt bemötande och härlig miljö. Kan inte klaga på någonting. Läs mer

Kristina L skrev om Paraden
    Jättegod mat och mkt trevlig personal, snabba och uppmärksamma! Läs mer

Christer O skrev om Paraden
    Trist vad gäller såväl mat som upplevelse. Förrätterna var kalla när de kom ut till bordet. Köttet i varmrätten (mixed grill) var av varierande kvalitet. Kycklingen var så överkörd och torr att den inte gick att äta. Sen spillde servitrisen ut en öl över mig (kavaj, byxor, skor och jacka). Hon var visserligen angelägen om att be om ursäkt, torka och erbjuda ersättning för kemtvätt om jag kommer in med kvitto. Men att få avdrag på notan eller åtminstone erbjudas en kopp kaffe var det dock inte tal om. Självklart kan olyckor hända, men att Bockholmsgruppen inte har som policy att erbjudan en kompensation är ett värdelöst kundbemötande - bortsett från en trist händelse på kvällen har jag nu besväret att ordna med kemtvätt samt ta mig tillbaka till restaurangen med kvittot... Läs mer
  • Johan F

2019-02-15

Johan F skrev om Paraden
    Några taco Toppen goda - grispett på spädgris gott, lite mycke grönt i bädden
    Kanon service trevlig hjälpsam personal
    gulligt att hundar får va me, baren är jette bra Läs mer

Gabriella F skrev om Paraden
    Trevlig service, mysig miljö och stämning, fantastisk god mat! Läs mer
  • 2019-02-14

Ann-Sofie F skrev om Paraden
    Trevligt, vi kommer gärna hit igen. Läs mer
  • 2019-02-14

Josefine G skrev om Paraden
    Toppen service med bra vin rekommendation. Maten är god och väldigt prisvärd! Läs mer
  • 2019-02-13

Erik T skrev om Paraden
    Maten medel, personalen loj och okunnig, frågar inte efter hur vi vill ha köttet stekt , dålig timing . Läs mer
    2019-02-21 Bockholmengruppen svarar Erik T
    Hej Erik!

Tråkigt att höra självklart ska personalen fråga gästen hur dess kött önskas serveras. Tack för att du tog dig tid att skriva

Karin W skrev om Paraden
    En trevlig och prisvärd restaurang. Vänligt bemötande. Paradens grillrätt för två personer var utmärkt medan chokladmousse var en besvikelse. Läs mer

Stephan d skrev om Paraden
    Maten var medioker. Halvfabrikat?
    Stressad nervös betjäning.
    Lång väntan på desserten.
    Då vi fortfarande åt den försenade efterrätten blev vi ombedda att avsluta då ett nytt sällskap skulle ha bordet!
    Total oförlåtlig katastrof! Läs mer

Alexandra L skrev om Paraden
    Förrätt + Varmrätt = supernöjda hela sällskapet!

Service = tillmötesgående och trevliga

Lokalen = god stämning

Blir absolut ett återbesök! Läs mer

Anders D skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och god mat. Läs mer

Victor B skrev om Paraden
    Drinkar i baren var mycket bra

Service i restaurangen var mycket bra

Maten höll inte riktigt samma kvalite Läs mer
    2019-02-21 Bockholmengruppen svarar Victor B
    Roligt att höra att både Drinkarna och servicen var uppskattad. Var det något specifikt med maten som ej var till er belåtelse?

MVh
    Paraden gänget

Paulina B skrev om Paraden
    Jättegott, mysigt, toppenservice. Läs mer

Helena G skrev om Paraden
    Trevlig atmosfär, mycket bra service och god mat. Läs mer
  • 2019-02-10

Jenny J skrev om Paraden
    Härlig atmosfär. Trevlig personal och god service. Lite stabbig omelett men fin benedict! Läs mer
  • Frezia L

2019-02-10

Frezia L skrev om Paraden
    Vi åt brunch en lördag. Jättebra service, mysig lokal, gott att äta och ett jättestort + att hundar är välkomna.
    Vi kommer definitivt tillbaka! Läs mer

Karin H skrev om Paraden
    Trevligt och mysig miljö med bra service. Perfekt för en after work eller middag i mindre sällskap. Mycket goda ostron. Menyn är inte jättelång och varierad, annars hade det blivit fem av fem. Stort plus för att man får ta med hund. Läs mer

Christer B skrev om Paraden
    Den ångade torsken var ingen torskrygg och det rökta potatismoset var alltför salt. Min dotters tonfisksallad var mycket välsmakande.
    Miljön i restaurangen mysig. Härligt med mycket folk. Läs mer

Kerstin T skrev om Paraden
    God mat men servicen drog ner intrycket Läs mer
    2019-02-11 Bockholmengruppen svarar Kerstin T
    Hej Kerstin!

Tack för feedbacken!
    Var det något speciellt som ni tänkte på så vi kan bli ännu bättre på att förse våra gäster med bästa servicen?

Paradengänget

EwaLena S skrev om Paraden
    Mysigt, gott och väldigt trevlig personal Läs mer
  • 2019-02-08

Trevlig stämning. Läs mer
  • Charlotte E

2019-02-08

Charlotte E skrev om Paraden
    Åt middag och vi båda var väldigt nöjda med både maten och bemötandet. Läs mer
  • 2019-02-07

Gunnela S skrev om Paraden
    Maten god men tyvärr inte tillräckligt varm. Vänligt bemötande, men jag hade gärna sett att man gett vatten till hunden Läs mer
  • Anita P

2019-02-07

Anita P skrev om Paraden
    Trevligt och gott.
    Ganska lång väntetid på maten men trevlig betjäning.
    Lunch 12.30 2pers. Trevlig lokal och välbesökt. Hade bokat bord, vilket var tur. Läs mer

Liz B skrev om Paraden
    Tyvärr var det ingen höjdare att äta brunch där kl. 15.00. Vilket endast medförde ett dåligt helhetsintryck, både vad gäller mottagandet och mat. Vi beställde tre olika rätter och tyvärr var dessa rätter inget vi vill äta igen. Läs mer
    2019-02-11 Bockholmengruppen svarar Liz B
    Hej Liz!

Tråkigt att höra!

Får man fråga vilka de 3 rätterna var och vad som var orsaken till att ni ej var nöjda med dessa 3

Patrik P skrev om Paraden
    Sjukt bra krog!
    Allt var 100%, mat, service och lokalen.
    Rekommenderas starkt. Läs mer

Louise D skrev om Paraden
    Trevlig miljö o personal. Bra blandad meny. Det mesta smakar iof alldeles för mkt salt, men det är ju en smaksak. Läs mer

Magdalena I skrev om Paraden
    Middag 5 personer. Besviken på servicen. Maten tog väldigt lång tid att få. Vi väntade i över 45 min innan vi fick mat. Vi fick själva be om bröd. Vatten glömde de att ge och i slutet av middagen fick vi be om vatten. Maten dock god. Läs mer

Anders L skrev om Paraden
    Jag tycker det känns jättekonstigt att all deras autosvar på mejl är på engelska - då jag värnar svenska språket kommer av princip därför inte att besöka paraden igen Läs mer
    2019-02-11 Bockholmengruppen svarar Anders L
    Hej Anders!

Tråkigt att du känner så! Vårt autosvar är inställd på svenska en vi har också möjligheten att ändra språk om det skulle krävas. I detta fall måste det ha skett ett misstag där någon har kommit åt den engelska flaggan och således ändrat språket.

Hoppas dock att du någon gång i framtiden känner att du önskar besöka oss igen

Ulrika F skrev om Paraden
    Väldigt trevlig personal. Ett stort plus för att man får ta med sig hunden! En familjär kvarterskrog som lyckas med att den familjära stämningen! Läs mer

Lotta B skrev om Paraden
    God mat och vänligt bemötande! Läs mer

Jenny A skrev om Paraden
    Barnvänlig och hundvänlig kvarterskrog med fantastiskt god och prisvärd mat! Läs mer

Christian J skrev om Paraden
    Bra söndagsmiddag. Härlig bouillabaisse! Läs mer
  • 2019-02-03

Caroline N skrev om Paraden
    God vegetarisk mat och trevligt bemötande i vacker lokal Läs mer

Mats N skrev om Paraden
    På det stora hela var det OK. Bra miljö, trevlig service, fläskrätt med grönkål var bra men serverades i djup tallrik vilket jag inte tycker passar annat än till rätter man äter med sked.
    Kaffet, vanligt brygg, inte bra. Vattnet kallt och bra. Value for money? På gränsen. Läs mer
    2019-02-11 Bockholmengruppen svarar Mats N
    Hej Mats!

Tråkigt att höra att du ej gillade tallriken rätten serverades i, vi har informerat köket om detta så de har det i åtanke.
    Gällande Kaffet samarbetar vi med Johan&Nyström
    Var det något speciellt med kaffet du kan nämna så vi har något att gå på?

Johan L skrev om Paraden
    Bra bemötande , trevlig servitris . Bättre än senast då jag var på övbervåningen i en trång biograffåtölj. Nu undervåningen , m,kt bättre och lägrte ljudvolym än kvällstid. Borden ngt för nära varandra , hindrar affärssam,tal. Läs mer

Helena L skrev om Paraden
    Supertrevlig personal, jättegod mat och vin. Absolut inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-02-01

Hugo O skrev om Paraden
    Jag och en kollega åt varsin råbiff. Snabb service, trevlig personal, god mat och härlig miljö. Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm