Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 1086 kunder tycker om Paraden

• Sanna R
    Sanna R skrev om Paraden
    Helt ok men inte mer, vill mer än de kan.
  • Sven A
    Sven A skrev om Paraden
    Bra service, bra viner från bl.a Langedouc , hyfsade priser och nära där vi bor!
  • Bill L
    Bill L skrev om Paraden
    Min fru och jag var mycket nöjda. Maten var vällagad och god. Bra vinlista för glas. Vi blev mycket väl omhändertagna. Ett vanligt problem är ljudnivån så även här. Vi återkommer gärna till denna kvarterskrog!!
  • Catharina L
    Catharina L skrev om Paraden
    God mat och varm miljö. Serviceinriktad personal. Ok ljudnivå.
  • David M
    David M skrev om Paraden
    Riktigt bra service, lite för salta pommes annars var allt som vanligt magiskt.
  • Sara D
    Sara D skrev om Paraden
    Jättebra mat och trevlig service. Även lokalen är jättefin. Kommer absolut besöka igen.
  • Ellen Å
    Ellen Å skrev om Paraden
    Jättenöjda, trevlig personal och mysig lokal. God mat! Vi kommer säkert tillbaka.
  • Ebba S
    Ebba S skrev om Paraden
    Verkligen god mat. Mysigt och bra attityd från personal.
    (till skillnad ifrån Broms)
  • Linnea P
    Linnea P skrev om Paraden
    Mysig miljö och god mat. Tyvärr blev besöket inte så trevligt eftersom vi fick fel nota (dyrare än vårt egen nota) och ingen ursäkt från personalen.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Paraden
    Jättetrevligt och supergod mat!
  • Kent N
    Kent N skrev om Paraden
    Bra bemötande, god mat, trevlig serveringspersonal, lokal som efter lyckad renovering blivit mysig restaurang. Slutligen allt
    från köket till serveringen som fungerar 100%, Grattis!!!
  • Martina G
    Martina G skrev om Paraden
    Bra bemötande. Svårt att nå restaurangen på telefon. Trevlig miljö, bra service, fina viner. Maten (surfturf) medioker, pommes god, såser fina. Grönsaker blöta o smaklösa, köttet likaså. En öl för mkt på notan!
  • Janne S
    Janne S skrev om Paraden
    Väldigt mysig miljö samt proffesionell servering. Maten oxå väldigt bra liksom att den nya Beajulais Noveau fanns o kunde beställas på glas

Janne Schaffer
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Paraden
    Bara positivt. Mycket bra personal.
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Paraden
    Bra bokningssytem via nätet. Vi båda var nöjda med mat, dryck och service. Rekommenderas till andra!
  • Lena W
    Lena W skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, snabb service och kanongod sallad med halstrad tonfisk. Mysig miljö och skön stämning. Rekommenderas.
  • Charlie L
    Charlie L skrev om Paraden
    God pankopanerad kyckling, bra service, päron tarte tatin var lite för syrlig för min smak. Allt som allt bra!
  • Anna-Lena N
    Anna-Lena N skrev om Paraden
    Superhärligt ställe med god mat o trevlig personal😀
  • Pierre G
    Pierre G skrev om Paraden
    Mycket trevligt på alla sätt mat/personal atmosfär ett riktigt stamlokus
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Paraden
    Jättebra mottagande, bra service, trevlig inredning. Mycket god mat (var där på lunch). Minus är att jag är laktosintolerant och tycker det är tragiskt att man inte kan få en omelett utan mjölk - borde gå att göra en liten smet och steka i en panna - samma sak på er systerkrog Nybrogatan 38, dåligt tycker jag verkligen. Men fick å andra sidan smaka er goda sötpotatissoppa som var jättefin med havrekräm. Bryggkaffet var ej drickbart och vi bytte ut det men ingen skillnad - gör ngt åt det så får ni toppbetyg nästa gång.
  • Ann B
    Ann B skrev om Paraden
    Servicen var jättebra! Maten jättegod! Hit går vi gärna igen.
  • Julia L
    Julia L skrev om Paraden
    Jättegott och mysig miljö. Lite dyrt.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Paraden
    Bra mat och trevlig miljö. Helt ok service.
  • Henriette Z
    Henriette Z skrev om Paraden
    Mycket trevligt. Bra bemötande, flexibel service. Våra gäster var imponerade
  • Jan E
    Jan E skrev om Paraden
    God mat och trevlig bemötande. Snygga lokaler.
  • George L
    George L skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och riktigt bra service. Mysig atmosfär och det gick utmärkt att samtal i normal samtalston.
    Tonfisksalladen med halstrad tonfisk var helt fantastisk, stor portion en supergod ton från den grillade salladen. Helt makalös!

Kommer tillbaka med garanti!
  • Millie L
    Millie L skrev om Paraden
    Väldigt trevlig omgivning och ytterst god mat
  • Peter A
    Peter A skrev om Paraden
    Mycket bra. Mycket nöjd.
    Kommer tillbaka.
  • Margareta T
    Margareta T skrev om Paraden
    Stökigt o hög ljudvolym på nedre plan. Bättre uppe där vi fick bord. Var besviken att menyn bytts ut. Fanns inte det jag siktat in mig på. Varmrätten ok men såsen väldigt ”blaskig” o tunn.
    Desserten jag tog lät väldigt god men levde inte upp till förväntningarna. Skulle inte gå dit igen.
  • Eva T
    Eva T skrev om Paraden
    Jättetrevligt! Bra, mysig atmosfär. God mat& trevlig alert personal! Bodde för länge sen granne med den dåvarande bion. Hur man lyckats omvandla den gamla lokalen på detta hemtrevliga, charmiga sätt är en prestation i sig. Redan utanför, trots att det är kallt och snöblandat regn, känns det välkomnande med det optimalt utnyttjade gaturummet.
    Även en eloge för frottéhanddukarna, höjer alltid intrycket ett snäpp, och hela inramningen vid det stora gedigna handfatet, som väger upp att toaletterna är i minsta laget.
    Nu har jag ätit en lunch och en middag hos er, kommer gärna tillbaka snart för ännu en middag!
  • Ulrica Å
    Ulrica Å skrev om Paraden
    Trevlig personal, och ett mycket trevligt rum där vi fick sitta, så blev en mycket lyckad fars-dag middag.
  • Amelia F
    Amelia F skrev om Paraden
    Supertrevlig personal med ett lika trevligt bemötande. Maten serverades fort och alla i vårt sällskap var nöjda. Jag är gravid och beställde kalventrecote välstekt, och brukar alltid bli halvbesviken eftersom det är så svårt att få köttet bra och saftigt när det är välstekt. Denna gången smälte verkligen köttet i munnen som smör. Finaste köttet jag ätit även med tiden innan graviditeten inräknad. Tack för det!
  • Anna L
    Anna L skrev om Paraden
    Välkomnande bemötande och varierad meny med spännande smaker. Mycket vällagad mat med estetisk uppläggning och kunnig personal som kunde lotsa rätt i vinlistan. Varm atmosfär, en kvarterskrog vi gärna återvänder till!
  • Madelaine K
    Madelaine K skrev om Paraden
    Trevlig atmosfär, mycket trevlig personal och oerhört bra mat
  • Michaela B
    Michaela B skrev om Paraden
    Mysig restaurang, bra att man får ta med hund (nedervåningen), god mat, fanns både mindre rätter (tapas-liknande) och huvudrätter. Lite stark belysning på övervåningen, lampan lös rakt i ansiktet men utöver det mysigt trevlig personal!
  • agneta j
    agneta j skrev om Paraden
    God väl lagad mat trevligt bemötande mysig miljö Vi var nöjda kommer att gå hit flera gånger. Kan varmt rekommendera detta mysiga ställe.
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Paraden
    Härlig stämning, jättebra service och supergod mat!
  • Eva-maj M
    Eva-maj M skrev om Paraden
    Trevlig personal och mycket god mat!
  • Anki H
    Anki H skrev om Paraden
    Hej, vi fick en fantastisk mat och med service utöver det vanliga. Detta gjorde att jag bokade ett nytt tillfälle senare i månaden när jag var på plats. Väldigt bra tyckte alla i sällskapet!
  • charlotte n
    charlotte n skrev om Paraden
    Väldigt positivt bemötande och den godaste mat jag har ätit på en restaurang - särskilt kalventrecôten - med mycket gott vin. Jag saknade bara ingefäran i tonfisk-tacon.
  • Leif K
    Leif K skrev om Paraden
    Vad är en ”riktig” rekommendation? Svårt med betygscirklarna, föreslår flervalsfrågor.
  • Karin E
    Karin E skrev om Paraden
    Mysig kvarterskrog med fin stämning och vänlig personal. Vårat besök blev dock inte riktigt någon fullträff då vi beställt Mårten Gås Middag och inte riktigt känner att vi fick valuta för pengarna. Störst miss var att gåsen var skuren på fel ledd. dvs längs muskelfibrerna, vilket gjorde att köttet var väldigt segt. Jag försökte påtaladet i början av måltiden och visade vänligt för personalen men fick ingen respons på det annat än att hon inte visste hur köttet skulle vara skuret. Ville inte gå vidare med det då det hade förstört stämningen för oss som ville ha en mysig fredagkväll. Kaffet, decaf, vi beställde efter maten hade ingen smak men då fick vi in extra pulver som ordnade saken. Om vi hade tagit någon av de andra rätterna på menyn är jag säker på att mitt omdöme varit mer positivt.
  • Karin F
    Karin F skrev om Paraden
    Vacker miljö, god service och god, vällagad mat.
  • Henric K
    Henric K skrev om Paraden
    God mat, ganska kort men tillräcklig meny. Mycket trevlig miljö och atmosfär. Duktig och trevlig personal. Ett besök rekommenderas starkt.
  • Anna O
    Anna O skrev om Paraden
    God mat men alldeles för bullrig miljö. Fick rådet från personalen att i så fall komma senare (jag var där kl 13 för lunch) kändes inte helt empatiskt.
  • Eva B
    Eva B skrev om Paraden
    Trevlig miljö och god mat! Mycket nöjd med besöket!
  • Rikard J
    Rikard J skrev om Paraden
    Väldigt trevligt och uppmärksam personal. Gott och snyggt presenterat. Perfekt kväll mao
  • Mats H
    Mats H skrev om Paraden
    Paraden bjöd på en utmärkt gåsamiddag. Imponerande att kulturen nått så långt norrut. Smakade utmärkt. Servicen var mycket trevlig.
  • Reidar W
    Reidar W skrev om Paraden
    Paraden är min kvarterskrog på riktigt! Jag bor i kvarteret och då är det bingo att det är en bra krog. Det tycker jag att det är! Vill ändå säga att jag tycker maten inte alltid håller samma höga klass, att det kanske har blivit ett snäpp sämre sedan start.
    Igår hade jag bokat Chambre Separée och det var väldigt trevligt att få ta med sina vänner dit. Som en allmän synpunkt vill jag framföra att det generellt är lite för mycket salt i maten. Salt är en individuell smak som var och en själv kan addera. Lite mindre salt, tack!
    Som helhet är krogen bra, snygg, bra mat, goda viner och bra bemötande!
  • Carina H
    Carina H skrev om Paraden
    God och rolig meny, mysiga lokaler och trevlig personal.

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm