Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 11:00-22:00

Läs vad 2450 kunder tycker om Paraden

• 2019-07-08

Annette L skrev om Paraden
    Trevlig personal och mycket god mat! Läs mer
  • 2019-07-05

Patrik H skrev om Paraden
    Bra kvartershak med skön stämning och trevlig personal.
    Moules var bra, mycket bra! Ångad torsk var bra tillagad men saknade lite smaker. Lite blek, men vällagad. Ostbrickan var medium.
    Men sammantaget så var det värt besöket. Absolut. Läs mer
  • 2019-07-05

Louise L skrev om Paraden
    Besökte Paraden för lunch tillsammans med kollegor. Fantastisk mat och mycket bra service! Läs mer
  • Jonas S

2019-07-04

Jonas S skrev om Paraden
    Bra frukost, hyggligt snabb service. Rätt prisvärt men maten sticker inte ut. Läs mer
  • 2019-07-04

Lars W skrev om Paraden
    En härlig kväll på Paraden med mycket sorl och hög stämning. Vi startade med krispiga fräscha tacos och delade sedan en Mixed grill med perfekt tillagat kött och goda tillbehör. Goda viner och uppmärksam och vänlig service. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • 2019-07-03

Sten E skrev om Paraden
    Mkt god mat till ett mkt bra pris! Trevlig personal! Läs mer

Sofia M skrev om Paraden
    Den veganska portionen väldigt liten i stil med en för-/mellanrätt och blev inte mätt. Maten mycket god. Läs mer

Tina Z skrev om Paraden
    Mysigt med maten var dränkt av sås och olja.
    Det var helt ok men inget jag rekommenderar starkt. Läs mer

EMIR W skrev om Paraden
    Mycket trevligt bemötande och god mat. Läs mer

Katarina V skrev om Paraden
    Bra service
    Trevlig miljö
    God mat Läs mer

Bengt C skrev om Paraden
    Middag, bra bemötande. Trevlig stämning, uppmärksam personal och god mar. Läs mer

Gunilla L skrev om Paraden
    Besviken har varit där en gång tidigare och var jätte nöjd med maten, denna gång var det mycket mindre halvljummen nej tack aldrig mer denna restaurang Läs mer
  • 2019-06-28

Inga M skrev om Paraden
    Bra meny med mycket att välja på.
    Mycket god mat. Alldeles för lång väntan på såväl förrätt som varmrätt annars hade jag satt högsta betyg. Läs mer

Gunilla C skrev om Paraden
    Super trevlig lokal, och miljö Läs mer

Anna W skrev om Paraden
    Fantastisk mat och trevligt bemötande. Dock blev min lunchkompis väldigt sjuk efteråt, matförgiftningssjuk.
    Hon åt av omeletten med skinka. Läs mer

Alexander F skrev om Paraden
    Bra kvalitet på maten men rätt liten portion (åt köttbullarna). Känns som man vill bli mätt för det höga priset. Läs mer
  • 2019-06-19

Britt-Marie L skrev om Paraden
    God mat och trevlig service. Andra besöket. Läs mer
  • 2019-06-18

Margareta Å skrev om Paraden
    Vi var tre tjejer i 60-årsåldern. Vi åt charkbricka o musslor. Det var gott o vi blev fint omhändertagna. Vi är nöjda.
    Mvh Margareta Läs mer
  • 2019-06-18

Elisabeth J skrev om Paraden
    Bra mat och service. Har ätit frukost, lunch och middagar sedan dom öppnade. Ett lyft för hela Östermalm. Läs mer
  • 2019-06-16

Kine G skrev om Paraden
    Åt lunch med en väninna. Vårt första besök som blev en mycket trevlig överraskning. Mycket god mat och väldigt trevligt bemötande. Vi besöker gärna Paraden igen.

MVH Kine Läs mer
  • 2019-06-15

Eva B skrev om Paraden
    Riktigt trevligt. Jättegod mat och mycket trevlig personal Läs mer
  • 2019-06-12

Meta L skrev om Paraden
    Bemötandet bra, men maten var usel. Vi åt musslor. Små portioner och ett flertal av dessa var tomma alternativt hade inte öppnat sig. Vi påpekade detta och behövde inte betala för maten. Men skadan var ju redan skedd.. En stor besvikelse. Det var en födelsedagsmiddag. Läs mer
  • 2019-06-12

Lolo O skrev om Paraden
    Jätte trevlig personal o god mat! Jag är en frekvent gäst hos er o tycker att maten är mycket bättre än för ngr månader sedan.
    Lycka till! Läs mer
  • 2019-06-11

Rodie W skrev om Paraden
    Suverän service och riktigt god mat! Läs mer
  • 2019-06-10

Petra S skrev om Paraden
    Alltid lika trevlig stämning med bra service och lyhörd personal! Läs mer
  • 2019-06-10

Oscar G skrev om Paraden
    God mat och trevlig personal. Prisvärt! Läs mer
  • 2019-06-08

Marie H skrev om Paraden
    Jättebra service, god mat samt mysigt ställe! Läs mer
  • 2019-06-07

Rebecca B skrev om Paraden
    Paraden är lika härlig att besöka, frukost, lunch, brunch eller middag.
    För mig som fiskätande vegetarian finns ett bra utbud av god och nyttig kost.
    Trevligt bemötande, härlig inredning! Läs mer
  • 2019-06-07

Annika G skrev om Paraden
    Middag. Mycket gott och trevlig servis
    Kommer säkert att besöka igen Läs mer
  • Peter F

2019-06-07

Peter F skrev om Paraden
    Bra mat, bra service och skön atmosfär. Lite snålt med potionerma. Läs mer
  • 2019-06-06

Annukka J skrev om Paraden
    Super gott mat och trevlig personal. Mysigt. Läs mer
  • 2019-06-03

Emma R skrev om Paraden
    Väldigt god mat, trevlig service. Läs mer
  • 2019-05-31

Jenny F skrev om Paraden
    Kunnig personal, snabb och bra service. Rent och fräscht.
    Och maten, så jäffla gott.
    🤘🏻🙌🏼🍴 Läs mer
  • 2019-05-31

Stefan Carl W skrev om Paraden
    Utbud, service och mat var suveränt! Jag kommer tillbaka. Läs mer
  • 2019-05-30

Michelle B skrev om Paraden
    Bra mat och trevlig miljö men mindre bra service. Servitören kändes stressad och irriterad och allt tog väldigt lång tid. Läs mer
  • 2019-05-29

Mia S skrev om Paraden
    Det var en välkomnande restaurang med varm atmosfär. Mkt serviceminded och bra personal. God mat och dryck. Väl värt att rekommenderas och återkomma till. Läs mer
  • 2019-05-29

Agneta J skrev om Paraden
    Vi var på middag med jobbet. Mycket god och intressant mat. Bra meny med en lagom blandning.
    Fick vänta lite innan personal kom och tog upp första beställningen men det var ju mycket folk.... Läs mer
  • 2019-05-28

Laura B skrev om Paraden
    Jättegod mat, fin lokal, bra servis och prisvärt jamfört med många andra ställen. Läs mer
  • Christer H

2019-05-28

Christer H skrev om Paraden
    8 pers ( 4 vuxna 4 barn ) åt brunch
    Mycket bra.

Dock era bokningsregler med 200 kr böter och 48 tim avbokningsgräns är löjeväckande och gjorde nästan att jag inte ville boka. Läs mer
  • 2019-05-28

Pernilla A skrev om Paraden
    Vårt bord var bokat till kl 20.00-22.00. När vårt sällskap på 9 personer satte oss till bords informerade den stressade och forcerade servitören om att ”bara så att ni vet så stänger vi kl 22”. Därefter tog han upp vinbeställning men tvingades återkomma ett flertal gånger då dom viner vi beställde ( från vinlistan) inte fanns alls eller så fanns det för få flaskor. Totalt beställdes 8 flaskor vin. Förrätt och varmrätt beställdes av samtliga och dessa rätter kom in utan problem. Maten var helt okej. Varmrättstallrikarna dukades ut ca kl 21.50 och vi erbjöds inte att beställa dessert. På en direkt fråga fick vi till svar att det inte gick. Detta ändrades dock och vi kunde till slut få välja mellan två olika desserter varav den ena var en chokladtryffel. Två personer av totalt nio beställde dessert. Bara en dessert kom in. På frågan om vi kunde få beställa kaffe blev svaret att endast bryggkaffe fanns att få då espressomaskinen var avstängd. Vi det här laget var hela sällskapet innerligt trötta på att känna att vi satt vid bordet på nåder och vi betalde och gick. Sammanfattningsvis en riktigt dålig restaurangupplevelse som till stor del berodde på personalen. Sannolikt går ingen i vårt sällskap tillbaka igen trots att samtliga bor i kvarteren runt omkring. Läs mer

Christina W skrev om Paraden
    Middag för 7 personer. Sällskapet upplevde att vi blev bra bemötta och att maten var god.
    Vi har besökt restaurangen vid flera tillfällen och alltid varit nöjda med maten och service. Läs mer
  • Theresa S

2019-05-27

Theresa S skrev om Paraden
    Väldigt god mat, trevlig servering. Rekommenderar alla krogar inom Bockholmsgruppen. Läs mer

Lena F skrev om Paraden
    En utmärkt krog efter en konsert eller teater upplevelse. Perfekt meny med många gods alternativ för den dom vill äta middag, lite mindre(smårätter), eller bara för barhäng. Underbar personal som verkligen skapar en familjär kvartetskrog känsla. Och med mat i världsklass. Läs mer
  • Agata N

2019-05-27

Agata N skrev om Paraden
    Trevligt ställe. Dock blev jag besviken på maten. Beställde omlett, som var otroligt tjock. Är van vid tunn omlett med mycket fyllning. Här var det precis tvärt om, omletten var otroligt tjock på minst sex-sju ägg och nästan ingen fyllning alls. Fyllningen var bara ruccola med creme fraishe. Besviken när man går till restaurang men man kan laga godare rätt hemma. Läs mer

Mónica G skrev om Paraden
    God mat o service minded personal.
    Kunde bli bättre på att svara i telefon.
    Gärna mer variation på brunchen. Läs mer
  • 2019-05-25

Ayla S skrev om Paraden
    Vi satt ganska trångt i restaurangen. Det blev en litet utrymme för en dvärghund som vi hade med oss på kvällen. Fanns en risk för hunden att bli trampad på då något slags kök/personalrum fanns precis i närheten. För litet utbud på menyn för hundar. I övrigt mycket god mat! Men jag blev inte helt mätt på Grillmenyn som skulle vara för två vuxna. Läs mer
  • 2019-05-25

Axel O skrev om Paraden
    God lunch och trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-05-24

Ulrika T skrev om Paraden
    God mat, men servitören hade väldigt brått, vi beställde och åt inte tillräckligt fort. Läs mer
  • 2019-05-24

Ulrika W skrev om Paraden
    Middag.
    Jag blev bra bemött av personalen.
    God mat och trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-23

Charlotte B skrev om Paraden
    Extra bra pga extra trevlig personal! Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm