Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 521 kunder tycker om Paraden

• Hanna S
    Hanna S skrev om Paraden
    Bra service och god mat. Väldigt nöjd.
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Paraden
    Fantastisk! Kan varmt rekommendera restaurangen.
    Trevligt bemötande, god mat, mysig atmosfär.
  • Patrik N
    Patrik N skrev om Paraden
    1 glas vin för dyrt.
    Musik gör det svårt att samtala särskilt för äldre.
    Mycket trevlig personal.
    Menyn mindre anpassad för en lättare lunch.
    Tveksamt att kalla det kvarterskrog snarare ungdomskrog. Kan inte se att närboende kommer dit och tar ett glas vin och en lättare middag.
  • Britt-Marie H
    Britt-Marie H skrev om Paraden
    Härligt ställe på oväntad plats där man kan slinka in för ett glas vin eller öl eller för att äta. Uppmärksam personal. Supergod mat snyggt upplagd!
    Synd att det bara är 2-timmarssittning - vi hade inte haft något emot att sitta kvar lite längre. /Tjej som jobbar i närheten
  • Johan B
    Johan B skrev om Paraden
    Bra, trevlig restaurang! Vi bor i närheten, så det kommer att bli en klar favorit som kvarterskrog!
  • Maija P
    Maija P skrev om Paraden
    Trevlig atmosfär!
    Fantastisk mat.
  • Katrin S
    Katrin S skrev om Paraden
    Jätte fin service, super god mat men otroligt jobbig ljudnivå. Vi satt en trappa upp och kunde knappt prata. Hörde inte vad som sas. Vi var 5 st och vi hade en jobblunch.
    Den höga ljudnivån gör att vi är skeptiska till ett återbesök.
  • Helena P
    Helena P skrev om Paraden
    Maten smakade inte så mycket och var inte varm när den kom...ändå var det väl ok. men inte så prisvärt.
  • Pia G
    Pia G skrev om Paraden
    Bra och trevligt bemötande och service
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Paraden
    Fin lokal. God service. Rimliga priser. Inte riktigt helt nöjd med pastan. För fett och för salt. Inga grönsaker alls.
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om Paraden
    Jag har dessvärre inte besökt Paraden än, men bor granne och kommer hända snart! Grymt proffsigt instagram-konto som inspirerar, troligtvis det bästa jag sett i Sverige. Menyn känns spännande, sticker ut men känns fortfarande inte främmande.
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Paraden
    Väldigt god och prisvärd meny! Lokalen är charmig och mysig. Kan varmt rekommendera.
  • Nina F
    Nina F skrev om Paraden
    Möttes av en varm och trevlig tjej, som hade hand om oss genom nästan hela lunchen. När det blev dags för kaffe ersattes hon tyvärr av annan servitris som var både kort, sur och tvär.
    Förstnämnda bidrog till trevnaden!!
    Sistnämnda fick oss känns oss oönskade.
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Paraden
    Mycket trevligt bemötande och korrekt service. Dock var köttet vi beställde kallt vid ankomst till bordet. Detta påtalades och togs ut i köket igen. Åter inom några minuter men tyvärr var allt kött inte uppvärmt. Detta påtalades inte eftersom hungern var för stor. I övrigt mycket god mat.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Paraden
    Maten var god och servicen ok. Dock upplevde vi att det var lite stökigt, hög ljudvolym. Vi satt på nedre botten.
  • Lena A
    Lena A skrev om Paraden
    Restaurangen har en trevlig miljö. Menyn saknar en del att önska för vegetarianer. Tycker inte att kvaliteten på maten och vinerna lever upp till prisnivån. Det är en dyr kvarterskrog! Kommer inte att gå dit igen!
  • Elvira L
    Elvira L skrev om Paraden
    Fantastiskt ställe! Kommer definitivt att komma tillbaka samt rekommendera till vänner o bekanta!
  • Emelie O
    Emelie O skrev om Paraden
    jättebra mat men dålig service. fick vänta på meny jätte länge och även alla beställning. fick ropa in personalen. annars fint och gott.
  • Erika E
    Erika E skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och god mat.
  • Svante W
    Svante W skrev om Paraden
    Som alltid - utmärkt och vänligt. God mat och bra priser!
  • Gunnar W
    Gunnar W skrev om Paraden
    Trevligt ställe med god mat. Kommer gärna tillbaka
  • Kajsa S
    Kajsa S skrev om Paraden
    Väldigt god mat, trots att jag fick skicka tillbaka kycklingen en gång pga ej färdig. Bra service och skön plats i solen fick vi.
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Paraden
    Vi åt kalvtartar till förrätt och delade på köttparaden till huvudrätt. Maten var mycket god och personalen gav oss ett trevligt och fint bemötande. Pris, mat, personal och lokaler kommer definitivt få oss att både återbesöka Paraden samt rekommendera till andra. Tack!
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Paraden
    Mycket trevligt bemötande och god mat men saknar verkligen en barnmeny. En kvarterskrog är ju också ett ställe familjen att samlad kring en middag och synd adå att inte de minsta har några alternativ
  • Filippa T
    Filippa T skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och god mat!
  • Malin F
    Malin F skrev om Paraden
    Jag älskar dessa fantastiska ställe som har smak och bryr sig om historiken ang biografen Paraden. Inredningen är i min smak och maten fantastisk. Utöver det trevlig personal. Denna kvarterskrog är som en pärla och behövdes verkligen. TOP NOTCH!
  • Svenolle H
    Svenolle H skrev om Paraden
    Jomenvisst -- jag och min gäst tyckte lunchen var bra. Trevligt bemötande och bra personal med gott humör. Maten var okej ... troligen kommer vi tillbaka, eftersom vi bor ett á två kvarter bort, alltså ganska i närheten.
  • Pål S
    Pål S skrev om Paraden
    Bra och trevlig personal, lite oklar meny, känns som hummer i en club Sandwich inte gör hummern rätta utan bara är ett sätt att få det att se lite dyrare ut, det känns lite töntigt.
  • Pauline B
    Pauline B skrev om Paraden
    Vällagad mat med riktigt gott komponerade smaker!!
  • Lena C
    Lena C skrev om Paraden
    Mycket god mat o väldigt trevligt bemötande! Vi kommer tillbaka!
  • Patrik P
    Patrik P skrev om Paraden
    Trevlig personal och bra mat.
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Paraden
    Jag är stammis på paraden och äter där 2-4ggr/ vecka.
    Tycker allting är utmärkt, fantastiskt god och prisvärd dagens. Ibland skulle man önska större portionsstorlekar =)

Med vänlig hälsning,
  • Helen S
    Helen S skrev om Paraden
    Fräsch och snygg lokal! Trevlig och serviceminded personal. Har ätit lunch här och åt då deras version av Clubsandwich och istället för kyckling har de hummer i, fantastiskt gott även om man kunde ha i mer hummerkött.
    Nu senast var vi och åt middag, valde att endast ta de små rätterna. Alla förutom krocketterna skulle man rekommendera varmt!
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Paraden
    Kanon service och jätte god mat! Mvh Åsa
  • Christina G
    Christina G skrev om Paraden
    God mat men hög ljudnivå för att vara lunch
  • Sandra T
    Sandra T skrev om Paraden
    Mycket vacker och smakfull lokal.
    Atmosfären är lyxig, men ändå avslappnad.
    Servicen är proffsig, effektiv och utförs med värme.
    Maten fantastisk!
    Man får mycket för pengarna här.
    En av mina favoriter!
  • Maria R
    Maria R skrev om Paraden
    Jättenöjd med både mat, service och miljön!
  • Anna W
    Anna W skrev om Paraden
    Mycket bra och väldigt trevlig personal.
    Problem med akustik vid matplatser på entréplan och lamporna bländar.
    Fantastisk frukost och lunch.
  • Calle S
    Calle S skrev om Paraden
    Överträffade som vanligt högt ställda förväntningar !
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Paraden
    Trevlig miljö, god mat. Personalen ouppmärksam och alltför fokuserad på att få bort oss ifrån bordet i rätt tid.
  • Britt-inger M
    Britt-inger M skrev om Paraden
    Upplevelsen uppfyllde mina förväntningar
  • Madeleine N
    Madeleine N skrev om Paraden
    väldigt nöjd. trevlig atmosfär och god mat. stora portioner och gott vin!
  • Carl-Johan G
    Carl-Johan G skrev om Paraden
    Mycket positivt, från mottagandet tills vi lämnade restaurangen.
    Vi var två personer och båda tyckte att maten var mycket god och tillräcklig.

Ljudnivån rätt hög, möjligen kan ljudabsorbenter appliceras någonstans, utan att förstöra den härliga miljön.
  • Lollo A
    Lollo A skrev om Paraden
    Jätte trevligt och gott, generösa portioner.
  • Lars-Göran Ä
    Lars-Göran Ä skrev om Paraden
    Trevlig personal, ok mat men ingen aha- upplevelse
  • Birgit E
    Birgit E skrev om Paraden
    Bra bemötande, god mat med lite nytt konsept. Kommer att gå dit fler gånger. Äntligen en ny restaurang i närheten.
  • Eva F
    Eva F skrev om Paraden
    Hej
    Jag o en väninna åt en god middag på Parade igår. Vi var mycket nöjda o rödtungan var god. Vi valde ett vin till men servitören hade ej så god kännedom Om vinerna. Det är en tevlig stämning o personalen tillmötesgående. Trevligt att de kände till den gamla biografen vilket vi även gjorde. Gick på bio där på 50 - 60 talet.
    Kan verkligen rekommendera Paraden.
    Eva F
  • Peter T
    Peter T skrev om Paraden
    Alltid trevlig Personal och bra service, Maten var kanon som tidigare besök.
  • Anders F
    Anders F skrev om Paraden
    Äntligen en prisvärd bättre kvartersrestaurang i våra trakter.

Toppenservice, vänlig och trevlig personal och fantastiskt god mat i en härlig miljö.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, god mat och engagemang från personalen!

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm