Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 11:00-22:00

Läs vad 2399 kunder tycker om Paraden

• 2019-05-22

Christer T skrev om Paraden
    Trevligt välkomnande och bra service. Mycket god mat.
    Vi var sex stycken som fick en bra kväll. Läs mer

Yvonne L skrev om Paraden
    Mysig miljö, god mat och trevlig service! Läs mer

Malin J skrev om Paraden
    Jätte bra service med bra tips om både mat och vin , trevlig stängning på restaurangen Läs mer

Anders O skrev om Paraden
    Trevligt, god mat, bra service. Alltför litet bord för två (runt bord, övervåningen). Läs mer
  • 2019-05-20

Sofia L skrev om Paraden
    Vi hade arbetslunch för 6 personer, och det var mycket gott! jag kanske kan önska att ni skulle ha ännu mer vegetariska alternativ, annars bra utbud. Trevlig personal, bra bemötande. Läs mer
  • Sofia N

2019-05-20

Sofia N skrev om Paraden
    Trevlig liten kvarterskrog som troligen kommer få fler besök av oss. Jättemysig personal. Goda drinkar och god mat. Läs mer

Martin Å skrev om Paraden
    Väldigt fin lokal med trevlig personal. Vi fick vänta ganska länge på huvudrätterna men dom var så himla goda. Vi åt entrecoten som var helt perfekt och även den gröna pastan som smakade hur bra som helst. Till förrätt åt vi deras råbiff men som tyvärr inte föll oss i smaken. Den va mer som en mousse och påminde väldigt mycket i smaken om leverpastej. Läs mer

Birgitta E skrev om Paraden
    Lunch för tjejträffen, 5 kuvert!
    Jag blir alltid trevligt bemött och dessutom superbra kock som lagar excellenta rätter som alltid har en ”knorr”. Läs mer

Charlotte W skrev om Paraden
    Veganrätten (skön grön pasta) var underbart god! Läs mer

Lisbeth W skrev om Paraden
    Frasig tonfisk till huvudrätt och rabarber efterrätt.
    Trevligt och personligt bemötande vid ankomst och under vår vistelse.
    Kommer gärna tillbaka och kommer att rekommendera Paraden till mina vänner Läs mer

Karin L skrev om Paraden
    Jättetrevlig personal. God mat. Allt bra : ) Läs mer

Nilla K skrev om Paraden
    Jättebra! Fantastisk service, trevlig proffsig personal, hade fixat fint avskilt bord Läs mer

Lina H skrev om Paraden
    Superhärlig och lättsam personal! Fick tips via boken eat sweden och tyckte det var en trevlig atmosfär och god mat. Kycklingen fick i sällskapet betyget ”bästa kycklingen på länge” Läs mer
  • Marianne S

2019-05-16

Marianne S skrev om Paraden
    Styrelse middag 11 personer
    Vi fick ett trevligt bord avskilt
    Blev väl omhändertagna & maten kom snabbt & var mycket vällagad Väl valda viner till av Paradens sommelier
    Blev lite stressigt på slutet då vår ”tid var slut” Läs mer
  • 2019-05-16

Sara E skrev om Paraden
    Trevlig och kunnig personal och väldigt god mat. Vi beställde in ett par smårätter att dela på vilket funkade väldigt bra. Läs mer
  • 2019-05-15

Veronica Å skrev om Paraden
    Motsvarade förväntningarna. Trevligt bemött , mysig miljö och bra matupplevelse. Läs mer
  • 2019-05-14

Denise G skrev om Paraden
    Brunch, hade bokat bord. Kunde bytas till ute i solen pga var fint väder! Gott o trevlig service! Läs mer
  • 2019-05-13

Johan L skrev om Paraden
    Mycket bra mat och bra service. Läs mer
  • 2019-05-13

Ulrika E skrev om Paraden
    Trevlig restaurang jättegod mat men ljudnivån på övervåningen var ngt hög, svårt att föra ett samtal och höra vad den andra säger, annars jättemysig lokal Läs mer
  • Göran W

2019-05-12

Göran W skrev om Paraden
    Fantastiskt ställe med supergod mat och mycket trevlig personal
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-05-12

Cattis B skrev om Paraden
    Önskemål gällande mat för kostrestriktioner var, enligt servitören, omöjlig att fixa. Det gick inte att få en omelett mjölkfri och angående det glutenfria brödet meddelade servitören att "det går att få men det blir inte gott tyvärr" :-p

Paraden är säkert ett bra brunchställe annars men tvivlar på att jag kommer tillbaka dit :-) Läs mer
  • 2019-05-12

Helena B skrev om Paraden
    Åt middag med vänner. God mat, trevlig personal, snabb service, fint ställe. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-10

Christina N skrev om Paraden
    God mat o trevlig service
    Slamrig miljö Läs mer
  • 2019-05-10

Torbjörn A skrev om Paraden
    Mitt första besök och det var en lunch. Vi placerades ett trappa upp. Mycket hög ljudnivå och lite varmt. Trevlig personal, men jag föredrar nog både Nybrogatan 38 och Nytorget 6. Läs mer
  • Ulrika D

2019-05-10

Ulrika D skrev om Paraden
    Fantastisk miljö, man och service! Läs mer

Hugo O skrev om Paraden
    God mat, och bra service! Perfekt för en affärslunch. Läs mer

Malou B skrev om Paraden
    Bra service, prisvärd god mat! Trevlig stämning. Läs mer

Ingela W skrev om Paraden
    Mycket trevlig service, även hunden fick bra service!
    God mat och dryck med rimliga priser Läs mer

KG L skrev om Paraden
    God mat och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-05-08

Anders L skrev om Paraden
    God mat, trevlig personal och miljö Läs mer
  • 2019-05-08

Therese B skrev om Paraden
    + Trevlig miljö och god mat.
    - Vi fick vänta ett bra tag innan någon uppmärksammade oss och tog vår beställning Läs mer

Ann E skrev om Paraden
    1 råbiff ( inte mycket till råbiff med tillbehör och äggula .)
    andra valet var ägg Benedictine. Brödskivan stenhård och de pocherade äggen kalla

"så där" ! fick vänta länge på ett glas vin fick säga till ytterligare en gång .Bad om grillknivar för att kunna skära den hårda brödbiten under det kalla ägget. Hade höga förväntningar .Vänner hade lovordat Paraden.Den här gången levde Ni ej upp till förväntningarna
    Dessutom inte så trevligt med hundar i restaurangen Läs mer

Birgitta H skrev om Paraden
    Mysig kvarterskrog med härlig mat och trevlig personal! Läs mer

Camilla B skrev om Paraden
    Jag åt middag på Paraden och var jätte nöjd, med bpde mat och servicen.
    Kommer absolut gå tillbaka. Läs mer

Ebba J skrev om Paraden
    Bra service och god mat. Gillar även stämningen i lokalen! Läs mer

Sofie R skrev om Paraden
    Kanonfin och mysig krog med stans bästa mat och egna viner! Fin service - personal som faktiskt SER sina gäster. Full pott av mig! Läs mer

Henrik S skrev om Paraden

Helt medioker mat. Helt okej service. Läs mer

Martina O skrev om Paraden
    Middag. Bra bemötande och god mat. Trevlig lokal. Läs mer

Johanna H skrev om Paraden
    Väldigt trevlig personal och bemötande, god och prisvärd mat i restaurangen och goda drinkar i baren! Läs mer

Mats F skrev om Paraden
    Trevlig stämning, god mat och hög nivå på service. Vi firade en födelsedag och var ett stort sällskap, både hund och en rullator hanterades på ett smidigt sätt.
    Vi kommer tillbaka! Läs mer

Lotta E skrev om Paraden
    + Fantastiskt god mat! Alla nöjda.
    - Krångel med omständlig faktutabetalning, trots att vi clearat det i förväg. Läs mer

Annette N skrev om Paraden
    Vi blev mycket nöjda med maten. Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-05-04

Amanda S skrev om Paraden
    Vi var där för brunch, och maten och atmosfären var fenomenal. Var glad över att min vän, som vi firade, kunde använda sina silly straws utan att vi kände oss uttittade, och att vi blev så vänligt bemötta när vi bad om att få ta med oss resterna. Servicen var toppen, det enda negativa var att vi hade bokat den korta sittningen och det var egentligen inte möjligt - det blev väldigt stressigt mot slutet när vi skulle gå. Bättre att ha en längre kort sittning kanske, så att man inte uppskattar tiden man har fel. Hade också velat bli informerad om att det var bättre att beställa allt på en gång. Jag försökte beställa efterätt samtidigt som maten för jag tänkte att vi inte skulle hinna, men fick beskedet att vi blrde beställa det efteråt från servitrisen, så jag tänkte att maten kanske skulle komma väldigt fort så vi skulle hinna det också. Det har dock inte ens en inverkan på mitt betyg, för det var jag som hade bokat saker lite för tajt. Med facit i hand skulle jag velat ha åtminstone två timmar för att kunna njuta av brunchen ordentligt, så jag får planera annorlunda nästa gång. Överlag var vi alla imponerade och glada över upplevelsen. Läs mer
    2019-05-08 Bockholmengruppen svarar Amanda S
    Hej Amanda!

Förstår exakt vad du menar med de korta sittiden och att den kan upplevas ibland för kort, Majoriteten av de bokningsbara borden under brunch är för den ordinarie sittiden som är 2 timmar. samt har vi flertalet drop in platser i både våra matsalar samt hela baren. Men vi kommer vidarebefordra era åsikter gällande de korta sitttiden till vårt huvudkontor, så tack att du tog dig tid att skriva till oss. och glad att ni hade det trevligt hos oss

mvh
    Paraden Gänget
  • 2019-05-03

Gunilla G skrev om Paraden
    Jättegod mat, trevlig personal och ett plus att man får ta med hunden. Läs mer
  • 2019-05-03

Anette Åsa Viola S skrev om Paraden
    Fin service!
    Dumplingsarna var tyvärr ganska smaklösa, men fint upplagda. Tonfisktacon och tunnbrödrullen med lammkorv var underbara! Läs mer
  • 2019-05-02

Mats F skrev om Paraden
    Köpte Grillmix, snyggt serverat, bra smak.
    Trevlig personal. Läs mer
  • Maria B

2019-05-02

Maria B skrev om Paraden
    Jag har passerat Paraden vid flera tillfällen och tänkt att det där ser ut att vara en trevlig restaurang. Därför hade jag bokat ett bord för mig och min yngste son när vi idag skulle fira att jag är dubbelt så gammal som han (60 - 30). Från det vi kom in på Paraden har det varit en fantastisk upplevelse: så vänligt, trevligt, proffsigt, personligt bemötta; genomcharmig miljö/interiör och vällagad, vacker, jättegod mat och dryck.
    Vårt besök var hellyckat och det lämnar god eftersmak. Vi kommer rekommendera Paraden till våra vänner och vi kommer själva återvända! Läs mer
  • 2019-05-01

Mia L skrev om Paraden
    Vi firade av en kollega med en trevlig lunch. Vi möttes av trevlig och kunnig personal och serverades en riktigt god lunch i ett chambre separé.
    Väldigt fräscht och snyggt i lokalerna. Läs mer
  • Hanna F

2019-04-30

Hanna F skrev om Paraden
    Vi åt en 2-rätters middag på Paraden och fick ett superbra intryck. Servicen var outstanding och lika så mat och drycken. Trevlig lokal och skön miljö. Jag rekommenderar verkligen alla att gå dit för en härlig middag eller drink. Ni kan inte bli besvikna! Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm