Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 321 kunder tycker om Paraden

• Pierre S
    Pierre S skrev om Paraden
    Jätte god brunch, bra service, fin lokal, jag kommer tillbaka.
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Paraden
    Bra service, god mat och trevlig atmosfär
  • Per J
    Per J skrev om Paraden
    Åt lunch. Trevligt bemötande, fin lokal, bra stämning.
    Dagens köttbullar,kaffe o lättöl för 200kr var inte värt priset. Köttbullarna smakade standard, men uppläggningen var fin.
  • Helena C
    Helena C skrev om Paraden
    God mat, trevlig och snabbt service! Bra dagens!
  • Emma S
    Emma S skrev om Paraden
    Världens mysigaste lilla ställe. God mat och underbar barpersonal. Har ni vägarna förbi, kika in. Ni kommer inte ångra er!
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Paraden
    Mycket trevlig service och god mat.
  • Anton B
    Anton B skrev om Paraden
    Har varit på Paraden kvarterskrog 3 gånger på cirka 2 månader, garanterat en av topp restaurangerna Stockholm. Skön stämning i lokalen och bra loungemusik. Grymt trevlig personal och fantastisk mat! Kommer bli många fler besök i framtiden.
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Paraden
    Fanstastusk mat, gott vin och trevlig personal Väldigt högljutt man fick nästan skrika till varandra.
    2h sittningar blev stressigt
  • Mariell J
    Mariell J skrev om Paraden
    Jättetrevlig kvarterskrog. Hade dock så trevligt att det kändes snöpligt att bli av med bordet... tråkigt med två sittningar....
  • Antal N
    Antal N skrev om Paraden
    Väldigt trevligt bemötande från början till slut, även i sb med bordsbeställningen. Snabb, artig och professionell service, saklig förklaring kring intressanta rätter, gott vin. Bra att man fick välja mellan stilla resp bubbelvatten.
    Det enda minus: något för bullrigt pga ekande väggar.
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Paraden
    Jag bokade av torsdagens middag på Paraden, så är det den upplevelsen ni syftar på, kan jag tyvärr ej hjälpa till. Jag har dock varit där tidigare på både middag och lunch och ska dit på brunch på söndag.

Jag uppskattar den trevliga miljön på Paraden och maten har hålla väldigt bra kvalité förutom en gång, då jag fick en ljummen kött bit som dessutom var ganska mycket fett på. detta påpekade och fick tyvärr inget gehör den gången. det var ett missnöje. Trots detta är jag i helhet mycket nöjd med mottagande och kvalité och kommer återkomma flera gånger.
  • Per N
    Per N skrev om Paraden
    Mycket bra mat. Dock noterbart att Entrecoten har ökat 20-30 i pris vilket börjar lite för mycket för en kvarterskrog.
  • Wehtje J
    Wehtje J skrev om Paraden
    Snygg,tuff modern inredning!
    Bra pigg hjälpsam personal!
    Supergod Hummer Termidor o Riesling vin!
    Vi beställde genast bord igen till den 26/4!
    Så roligt med ännu en topp krog i Bockholms gruppen o Östermalm.
    Vänliga hälsningar
    jenny wehtje
  • Therése N
    Therése N skrev om Paraden
    God mat och trevlig stämning. Kommer tillbaka.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Paraden
    Lite lång väntan innan vi fick vår bokade plats. Men god mat, trevlig personal och mysig miljö.
  • Joachim E
    Joachim E skrev om Paraden
    Mycket bra service, god mat och härlig lokal till ett bra pris!

Varmt rekommenderat!
  • Eva H
    Eva H skrev om Paraden
    Trevligt bemötande, härlig lokal och fantastisk mat!
  • Gustaf S
    Gustaf S skrev om Paraden
    Hej,

Jag tycker att Paraden är en fantastisk restaurang på många sett, har varit här flertalet gånger på frukost,brunch,lunch, middag.
    Dock har jag 2 saker jag var mindre nöjd med denna gång:
    1. Pilgrimsmusslorna i pastan kändes denna gång inte särskilt bra, kanske 1-2 dag för länge i kylarna (Dock hade det varit röda dagar för leverans fredag och måndag och det kan ha ställt till det för köket).
    2. Vi fick in Notan utan att bett om den medans vi fortfarande beställde dryck till måltiden, detta troligtvis pga dålig kommunikation i personalen. Kan tolkas som om man vill bli av med kunderna.
    Tycker att det är jätteroligt att nybrogatan 38 vågat satsa på ett lite mer udda läge på på gärdet/ östermalm.
    Jag kommer att fortsätta att gå till Paraden för det är en trevlig miljö och bra service.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Paraden
    Mycket bra bemötande, glad och positiv personal, god mat.
  • Alf B
    Alf B skrev om Paraden
    Väldigt trevlig personal och god mat
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Paraden
    Trevlig miljö och härlig personal. Dock är maten inte alls bra och vinet är alldeles för dyrt
  • Gabriella S
    Gabriella S skrev om Paraden
    Vi är så glada över att äntligen ha fått en riktigt bra kvarterskrog på vår sida av Valhallavägen!!
  • Margaretha D
    Margaretha D skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och god mat
  • Lars v
    Lars v skrev om Paraden
    Trevlig miljö trots många trappor. God mat och dryck. Burgarna råa inuti trots vi beställde well Done . Fel omelett serverades men Skagen röra kom istället in som komplement. Restaurangen kompenserades oss med kaffe och te. Tack! Trevlig servering . Snabbt serverat.
  • Sophie T
    Sophie T skrev om Paraden
    Trevligt bemötande. Trivsam lokal. Men tyvärr var inte maten helt lyckad. Åt en fiskrätt för två, med champagnesås, som var alldeles för salt. Det lockar tyvärr inte till återbesök.
  • Susanne C
    Susanne C skrev om Paraden
    Vi var nöjda med servicen och bordet. Maten var bra förutom pommesfritten som var översaltad och överkryddad med dragon. Köttet okey och såserna bra.
  • Amelie W
    Amelie W skrev om Paraden
    Utmärkt service, snygg/trevlig miljö och god mat!
  • Inger S
    Inger S skrev om Paraden
    Stora förväntningar blir alltid uppfyllda med råge då middag intages på er
    restaurang. Bra service - vänligt och avslappnat bemötande. Ett välkommet
    nytillskott.
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Paraden
    Maten var god men inte servicen.
  • Dora S
    Dora S skrev om Paraden
    Trevligt och gott som vanligt! Bra ha med barnen till också! Alla som jobbar har schysst och personligt bemötande som man verkligen uppskattar så tumma ej på det!:)
  • L W
    L W skrev om Paraden
    Fantastiskt snabb och duktig servitris, grymma drinkar och bra käk. 5 solar!
  • Mia E
    Mia E skrev om Paraden
    Bra brunchmeny, god mat och fina lokaler. Väl värt ett besök.
  • gabrielle H
    gabrielle H skrev om Paraden
    Bra mat trevlig miljö lite ouppmärksam o opersonlig service.
  • ewa n
    ewa n skrev om Paraden
    Väldigt serviceminded och charmig personal och god mat, en angenäm upplevelse!
  • Christian H
    Christian H skrev om Paraden
    Hög klass på maten, trevlig personal och fina lokaler.
  • Frida R
    Frida R skrev om Paraden
    Riktigt trevlig atmosfär. Entrecote:n va perfekt medium rare! Nästa gång kommer vi tillbaka för att hänga i baren och dricka drinkar.
    Litet minus för att servitrisen (som va väldigt trevlig dock!) Stressade på med maten och plockade undan innan vi ätit klart samt sa "om ni vill ha efterrätt bör ni beställa det nu" trots att vi hade 1h kvar av middagsbokningen...
  • Kerstin I
    Kerstin I skrev om Paraden
    Jättegod mat o fantastisk service! 👍🏻. Rekommenderar Paraden å det varmaste till alla vänner! Tack för en fantastisk kvarterskrog! Kommer ofta tillbaka!
  • Christopher B
    Christopher B skrev om Paraden
    Vi var tvungna att avboka men kommer dit så fort vi kan.
    Med vänlig hälsning, Christopher
  • Gun H
    Gun H skrev om Paraden
    Trevlig miljö och trevlig men lite disträ personal. Maten var ok, men inte mer än så. Vi åt bl. a. kikärtsfritters, alltså falafel. Personalen visste inte riktigt om det var någon skillnad på dessa. Det var gott, men lite menlöst.
    Dock är två timmar alldeles för kort tid. 2,5 borde vara absolut minimum om man nu prompt måste ägna sig åt detta otyg med sittningar.
  • Helena B
    Helena B skrev om Paraden
    Min favoritrestaurant just nu. Spännande mat och miljö, rimliga priser och en personal som verkar var uppriktigt glada att vi är där.
  • Sten G
    Sten G skrev om Paraden
    Vid bokningen så ville jag att vi skulle sitta på balkongen och där gick man oss till mötes vilket jag uppskattade.
    Vi fick ett trevligt bemötande och alla uppskattade maten. Portionerna var dock kanske något stora för oss pensionärer. Priserna på maten helt ok men vi tyckte nog att vinerna var lite väl dyra.
    Sedan uppskattade vi att det gick att dela på notan och att det blev rätt redan från början.
  • Caj M
    Caj M skrev om Paraden
    Mycket nöjda med miljö mat och personal
  • Marielle S
    Marielle S skrev om Paraden
    Det var första gången jag besökte Paraden.
    Jag fick ett väldigt bra första intryck, trevlig personal som hälsade när jag kom innanför dörren.
    Personalen var snabb med att fråga vad jag ville dricka och kom sedan och frågade vad jag ville beställa att äta.
    Bra meny, mycket att välja på. Dock kände jag att de skulle kunna utveckla maten. Jag åt en acaikvarg som var okej men saknade det lilla extra. Croissanten var kall och ihålig, önskar att den var varm och lite "tyngre".
    Kommer komma tillbaka och då testa brunch eller middag.
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Paraden
    Trevlig kvarterskrog med god mat och trevligt, professionellt bemötande.
  • Ewa B
    Ewa B skrev om Paraden
    Mycket trevligt!
    God mat och trevlig miljö
  • Marit F
    Marit F skrev om Paraden
    Super trevligt ställe - men pommes frites var bättre i början. Tycker maten kan bli bättre, men klart väl godkänd.
  • Marcus J
    Marcus J skrev om Paraden
    Mycket trevligt och gott! Vänligt bemötande, och inget krångel då vi ville "specialanpassa" vår beställning litegrann! :)
  • Kajsa-Lena B
    Kajsa-Lena B skrev om Paraden
    Mycket bra mottagande och service.
    Vi blev glatt överraskade av den goda maten.
    Vi kommer snart tillbaka
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Paraden
    Bra, dock tog det lite lång tid innan vi fick betala. Och det har det även gjort vid ett annat tillfälle.
  • Peter B
    Peter B skrev om Paraden
    Mycket troligt ställe, fin inredning. Bra bemötande och riktigt bra service.

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm