Paraden

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!

Läs vad 1875 kunder tycker om Paraden

• Stefan G skrev om Paraden
    Väldigt trevlig personal, maten var utmärkt och miljön vacker. 5/5 Läs mer
  • Gunnar R skrev om Paraden
    Trevlig lokal och god mat xxxxxxx Läs mer
  • Lisa B skrev om Paraden
    Trevlig personal, god mat, härlig stämning och miljö. Läs mer
  • Tomas P skrev om Paraden
    Underbar mat, snabb och bra service men något stressade och buttra servitörer Läs mer
  • Göran B skrev om Paraden
    Trevligt restaurangbesök i bästa Brasserie-stil. Läs mer
  • Agnes W skrev om Paraden
    Åt lunch och den var mycket bra! Mysig miljö och trevlig personal. Kommer garanterat tillbaka! Läs mer
  • Kenneth F skrev om Paraden
    Bra stäming i baren. Trevliga förrätter, men huvudrätterna håller inte måttet. Torsken är en katastrof Läs mer
  • Pernilla R skrev om Paraden
    Bra bemötande och snabb service, vilket är viktigt till frukost. Menyn har utvecklats, saknar dock ägg Benedict. God cappuccino på havremjölk. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Paraden
    Allt var bra maten också men det var hög
    Ljudnivå vi kunde inte prata Läs mer
  • Erika G skrev om Paraden
    Trevlig personal, fantastisk mat och hundar är välkomna på nedre plan. Helt perfekt! Läs mer
  • Gunnell I skrev om Paraden
    Tre personer som åt dagens lunch och delade på en flaska Pinot Noir.
    Trevlig miljö och god mat.
    Vi kommer tillbaka. Läs mer
  • Elizabeth E skrev om Paraden
    Ingen mer torsk. Kalla inte sej för torsk. Det både märks och smakar om det är det är torsk eller sej. Torks är helt vit, fina skivor och inte lika grov i köttet som sej. Om det är sej så skriv det och skriv inte torsk. Tala inte emot en gäst som kan havsfiskar och skillnaden. Det är stor skillnad även om de båda tillhör torskfamiljen- Läs mer
  • Anja S skrev om Paraden
    Middag med goda vänner. Trevligt och vänligt bemötande av hovmästare och annan personal.

Maten var jättegod tyckte vi alla tre (åt olika rätter).

Det enda som var negativt är akustiken i restaurangen, nästan omöjligt att sitta och prata i normal samtalston.
    Vi satt en trappa upp. Läs mer
  • Michael B skrev om Paraden
    Kompetent, positiv och trevlig personal. Jämn och bra nivå på maten. Bra klassiker på menyn. Skön miljö. Läs mer
  • Karin R skrev om Paraden
    Maten brukar smaka bra, men fish and chips bör man inte ta. Det som gör att betyget blir uselt är personalens bemötande. Oerhört snorkigt och stressat och inte trevligt på något sätt. Verkligen noll service. Förra veckan när jag var där fick jag skirat smör och lingon över mig (på kläder och skor) för att servitrisen slängde fram tallriken. Jag fick sedan be om nytt smör och lingon till min Wallenbergare. Mina mockaskor är förstörda. Det enda Paraden kunde tänka sig var att ersätta/bjuda på var kemtvätt om jag visade upp kvitto. Detta meddelades på ett mkt snorkigt sätt. Och jag fick gå tillbaka till jobbet med fläckiga kläder och skor. Läs mer
  • Naomi H skrev om Paraden
    Trevlig personal, god mat och härlig atmosfär!! Läs mer
  • Johan B skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och God mat. Tyvärr kunde inte serveringspersonalen mkt om maten och ännu mindre om vinerna. Läs mer
  • Helena T skrev om Paraden
    Sjysst och avslappnad kvarterskorg med god mat och trevlig service. Läs mer
  • Sofia E skrev om Paraden
    Vi blev vänligt bemötta, och maten var utmärkt. Trevlig lokal och lagom ljudnivå. Läs mer
  • Celia I skrev om Paraden
    Paradens inredning och miljö väger upp den något svala ointresserade personalen, maten är vällagad och inspirerande. Om bemötandet skulle vara mer som på Nytorget 6, Nybrogatan 38 skulle Paraden vara ett måste på Sthlms restaurangscene. Läs mer
  • Pontus T skrev om Paraden
    Luncherna har blivit väl dyra. Läs mer
  • Yohanna E
    Yohanna E skrev om Paraden
    Supergod mat och trevlig service Läs mer
  • Camilla a skrev om Paraden
    Mycket bra mat och god service. Läcker inredning! Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Christer C
    Christer C skrev om Paraden
    Vi använde erbjudande ur boken "EatSweden", en huvudrätt gratis, och bokade bord på Paraden. Vi tycker att bokens erbjudanden är ett utmärkt sätt att komma iväg till restauranger som vi kanske inte alls skulle tänka på eller besöka om inte bokens erbjudande fanns. Boka-bord-förfarandet är enkelt och smidigt, personen i andra änden av luren var trevlig och välkomnande. Maten vi åt och vinet vi drack var mycket gott, köksgänget kan sin sak, och personalen var uppmärksam, trevliga och kunniga - helt enkelt bra mat och bra personal. Allt blir ju givetvis mycket bra då det finns ett avdrag på cirka 250 kronor på notan, allt enligt erbjudandet i boken "EatSweden", och vi kommer säkert tillbaka till Paraden en annan gång. Läs mer
  • Camilla A skrev om Paraden
    Supertrevligt bemötande från att vi kom och under hela besöket. Första gången vi var där. Hade bokat bord och fick förslag på två olika ställen att sitta när vi kom. Ett på entréplan och ett på ovanvåningen. Trevligt att inte bara bli placerad. Familj på fyra. Alla var vi nöjda med maten. Två tog mix grill, en rödräkorna och en krisipig tonfisksallad. Tonfisksalladen var god men kunde varit mer kryddig. Grönsakerna i räksalladen var mer drag i - jättegoda! De som åt grillmixen var supernöjda. Hit kommer vi tillbaka! Läs mer
  • Asta D skrev om Paraden
    Trevligt bemötande men maten var intetsägande. Läs mer
  • Berit H skrev om Paraden
    Föreslagit Paraden till vänner och hade då extra förväntningar på god lunchmat. Vi valde alla dagens lunch och tyckte att det var gott och prisvärt. Fick också ett bra bemötande av personalen. Läs mer
  • Jesper J skrev om Paraden
    Bra personal men smårätterna är alldeles för förberedda. Råbiffklämman smakar kylskåp. Kantareller med tryffel??? Varför ens ha kantareller då? Åk till N6 och gå på kurs. Läs mer
  • Gunnel L skrev om Paraden
    Trevlig personal och abborren som jag åt var en av de godaste rätter jag ätit någonsin! Läs mer
  • Ann Ö skrev om Paraden
    Middag med god vän. Trevlig personal. Mat ok men inge höjdarupplevelse. Läs mer
  • Maria B skrev om Paraden
    Ångad tors som tyvärr hade tillagats lite för länge, men väldigt goda tillbehör och en bra komponerad rätt 3 av 5 . Servitrisen var 5 av 5, toppen! Läs mer
  • Sara skrev om Paraden
    Trevlig, mysig restaurang med bra akustik och god mat Läs mer
  • Miriam G skrev om Paraden
    Inte alls nöjda med servicen, vi fick vänta väldigt länge på att det skulle plockas undan och fick sitta med tallrikar och glas över hela bordet.När vi påpekade detta var servitrisen snorkig och otrevlig. Vi fick dessuom pga detta vänta i över en timme på varmrätten, inte ok.Det röda vinet var dessutom varmt, man borde veta hur man hanterar viner. Frutti di mare hade en liten mussla, en stackars räka och någon liten grej till, väldigt tunt men smakade bra annars. Trevlig omgivning/lokal. Gott bröd med bra urval. Förrätt med majs etc- supergod! Läs mer
  • Louise L skrev om Paraden
    Trevlig atmosfär, mycket trevlig servis. Varmrätten dock kall, fick tas ut. Tog lång tid att få en ny, tråkigt serverad. Kort sittningatid, blev ombedda att skynda oss. Läs mer
  • Charlotta H skrev om Paraden
    Mycket god veganskt lunchalternativ. Bra service och trevlig atmosfär Läs mer
  • Jenny B skrev om Paraden
    Åt lunch, jättegott och bra service! Läs mer
  • Karin N skrev om Paraden
    Mysigt ställe med prisvärd mat. Läs mer
  • Torbjörn L skrev om Paraden
    Trevlig kvarterskrog på hörnet. god mat. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Torbjörn L
    Vi tackar och bockar

• Ann F skrev om Paraden
    Mycket god mat med bästa servicen Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Ann F

• Jessica L skrev om Paraden
    Sevicen var fantastiskt bra. Vi hade en riktigt gullig tjej som tog hand om oss hela kvällen. Beställde en mixed grilled som vi delade på. Köttet var smaklöst och såserna likaså. Kycklingen var dessutom inte färdigstekt utan rosa på mitten. Saknade den klassiska bearnaisen. Pommesen var dock riktigt god tyvärr lite för salt. Tog chokladboll med cappuccino efter maten vilket var mycket bra. Har varit på Paraden tidigare och tycker att kvaliteten på maten har chanserat sedan sist däremot kvarstår den fantastiska servicen. Tyvärr räcker det inte till för att vi ska komma tillbaka inom snar framtid. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Jessica L
    Hej Jessica! tråkigt att höra att er upplevelse av maten har blivit sämre men det glädjer oss dock att ni gillar vår personal :D Ska vidarebefordra era synpunkter till köket så de får reda på det.

Tack så mycket att du tog dig tid att skriva till oss

MVH
  • Hasse J skrev om Paraden
    Bra och snabb service
    Maten genomsnittlig
    Vinlistan imponerande men onödigt höga påslag
    Trevlig lokal Läs mer
  • Åsa B skrev om Paraden
    Mycket bra service och fantastiskt god mat. Fick även glutenfritt bröd och det uppskattas verkligen. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Åsa B

Paraden gänget
  • Harriet M skrev om Paraden
    Vänlig service och mycket god lunch! Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Harriet M
    Tack så mycket harriet för era fina ord

mvh
  • Sara R skrev om Paraden
    Middag på Paraden en onsdagkväll, maten ok men inte mer, personalen ok, ganska ouppmärksam på oss som gäster, kom ut med maten, glömde såsen och även oss. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Sara R
    Hej Sara!
    tråkigt att höra att du upplevde detta, vi kommer ta denna information och föra det vidare till berörda parter.
    Tack att du tog dig tiden att skriva till oss

MVH
    Paraden gänget
  • Karin P skrev om Paraden
    Bra mat men något långsam service. Läs mer
  • Joakim W skrev om Paraden
    God mat! Tar lite tid att få den... Läs mer
  • William E skrev om Paraden
    Affärslunch, 4 personer. 2 dagens, 2 wallenbergare. Dagens var en bra portion, wallenbergarna tyckte jag kunde varit lite mer tilltagna.

Trevligt bemötande.

Överlag en bra lunch, för egen del hade jag gärna haft fler alternativ i 130kr klassen med tanke på att det är en lunch. Läs mer
  • Mario C
    Mario C skrev om Paraden
    Paraden är en toppenkrog. Maten och vinet är av hög kvalité. Dessutom är personalen snabb och trevlig, med ett personligt bemötande, utan att vara inställsam. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Mario C
    Vi bockar och tackar

Mario C, Bockholmengruppen gillar detta
  • Karl S skrev om Paraden
    Bra bemötande. Vänlig och uppmärksam personal. Trots många gäster kunde vi umgås med normal samtalston.

Tre beställde ångad torsk som alla tyckte var bra tillredd och smakade gott. Den fjärde beställde tre smårätter som alla fick högt betyg.

Kort sagt: En mycket trevlig kväll med utmärkt god mat! Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Karl S

• Anne-sofie F skrev om Paraden
    Fantastiskt trevlig personal, underbart god mat och avslappnad stämning. Ett favoritställle som jag ständigt återkommer till. Läs mer
    2018-10-04 Bockholmengruppen svarar Anne-sofie F
    mvh