Välkommen till Italienskan!

På Hötorget 2-4 i Stockholm hittar du Italienskan. När du besöker oss på Italienskan kommer du förmodligen uppleva känslan av den Italienska storstan och stranden fast utan att behöva ta flyget.

Vad är du sugen på? En enkel pasta, napolitansk pizza, antipasto eller kanske en smörig skaldjursrisotto från Veneto. Det Italienska köket är en blandning av 20 olika kök från landets olika regioner. Det innebär att dina smaklökar får uppleva alla sorter mat och dryck - allt vad Italien har att erbjuda.

Vi har såväl lunch som middagsöppet och menyn hittar du på vår hemsida. Varmt välkommen att besöka oss på Italienskan.

Läs vad 684 kunder tycker om Italienskan 2

2022-09-29 Verifierad kund
    Lång väntetid vid beställning.
    Pastan var ej aningen överkokt.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Bra mat och bra service. Rekomenderar varmt!
    2022-09-28 Verifierad kund
    Hej. Vi visste att vi hade bokat bord med begränsad sittningstid, 2 timmar. Men vi blev ganska så bryskt påtalade det när vi anlände, i princip innan vi blev välkomnade. Bra hjälp med att beställa mat och vin. Maten kom på plats efter lagom lång tid och var helt ok. När vi önskade påfyllning av vinet så var personalen oerhört ouppmärksam. Vi fick vänta länge på att få beställa och sedan vänta länge på att få själva vinet. Så vinet kom på plats ungefär samtidigt som vi blev ombedda att lämna vårt bord eftersom ett nytt sällskap var på väg till vårt bord Jag förstår att restaurangen måste ha rullband på borden, men hör sköttes det på ett osmidigt sött. Vi kände att vi var i vägen
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevlig atmosfär. Trevlig personal om än lite ny. Maten ok men inte fantastisk.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevlig personal och fantastiskt god mat
    2022-09-26 Verifierad kund
    Har sällan varit så missnöjd med servicen på en resturang. Personalen ville inte förstå oss och var väldigt arrogant när jag påtalade att min mat var oätlig. Dessutom satt vi med tomma vinglas större delen av kvällen då det var ofullkomligt omöjligt att få kontakt med personalen.
    2022-09-25 Verifierad kund
    En väldigt omfattande usväng när det gäller service och smakupplevelse
    2022-09-25 Verifierad kund
    Första bemötningeb va otrevlig av personalen, min mat va god men alla andras va smaklösa, blev fel men beställningen så när en hade fått maten o ätit upp fick resten sin mat, plus att kaffet va kallt
    2022-09-24 Verifierad kund
    Bra service av personalen. Dock var maten lite av en besvikelse med överkokt pasta och utan det där lilla extra i servering och upplägg. Ok mat men kommer inte besöka restaurangen igen.
    2022-09-24 Verifierad kund
    Trevlig miljö, bra service, underbara tosletter.
    Vi åt förrätt o varmrätt.
    Bruschettan och melonen med parma var bra, tyvärr var Raviolin med svamp o tryffel alldeles för smaklös. Detta var konstigt då det var mycket svamp på tallriken. Trist då upplevelsen annars var bra.
    2022-09-13 Verifierad kund
    Stora portioner, god mat. Lite långsam service vilket drar ner betyget. I övrigt ingenting att klaga på!
    2022-09-13 Verifierad kund
    Superkunnig vinkypare, genomgående trevlig personal och FANTASTISK mat!
    2022-09-12 Verifierad kund
    Vi var fyra personer som åt lasagnen, tryffelpasta och tonfisksallad. Ingen av oss var imponerad av maten - högst ordinärt. Tyvärr. Helt ok service men inte mer än så.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Väldigt dålig akutsik - gjorde hela upplevelsen stökig och stressig
    2022-09-11 Verifierad kund
    Hög ljudvolym, svårt att höra varandra. Carpaccion till förrätt var sådär. Pasta pomondoro mycket bra och tiramisun fantastisk!
  • Kenneth H
    skrev om Italienskan
    2022-09-11 Verifierad kund
    En riktigt bra upplevelse, engagerade och trevliga servitörer/servitriser. Maten var inget annat än fantastisk! Fräscha mysiga bord och fin inredning.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Bra mottagande, god mat i en trevlig miljö
    2022-09-11 Verifierad kund
    Jättebra, fixade bord fast det var fullt
    Servitris var jätte trevlig
    Förrätt var bra men varmrätten var lite av en besvikelse
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trevlig miljö, service och gudomlig risotto m gambas räkor till lunch.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Personalen var trevlig när vi kom.
    Servitrisen kändes besvärad av frågor om menyn. Inget trevligt bemötande av henne alls tyvärr.
    Trevlig miljö men tråkigt med personalen.
    Vi åt middag hos er.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trevlig personal och god mat. Det är allt jag har att säga.
    2022-09-10 Verifierad kund
    God mat och trevlig personal.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Fin service, god mat och centralt läge. Toppen.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bra mat, men stimmig, högljöd miljö.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Otroligt bra upplevelse på italienskan!
    2022-09-09 Verifierad kund
    Känns inte bra vid bokning att behöva uppge hela sitt kontokort inkl CVC nr. Det tappar ni gäster på.

På menyn beskriv vad som ingår i tonfisksalladen, fick en massa parmesan som jag absolut inte ville ha och som jag inte visste skulle ingå.

Trevligt ställe i övrigt och trevlig personal.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Lokalen är trevlig, men lite störande lampor. Intim känsla. Terrass när så önskas.

Service bra.

Scampi fritto var fantastiskt god. Lasagnen var bra. Tonfisken mycket smaklig.. Bra glas-viner.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Alla vid bordet var nöjda med sin mat och raviolin var den godaste jag ätit. Ett litet minus att serveringen var lite långsam och en av servitörerna råkade nog spilla ut lite sås när de sträckte sig över mig, tyvärr såg jag de stora fettfläckarna på min kavaj som låg på soffan bredvid mig efteråt.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Det var väldigt fint bemötande speciellt med tanke på att vi hade hund med oss! De kom fram direkt med vattenskål och vi fick filt till hunden och hon fick vara i soffan. Jag tycker det är oerhört roligt att man kan gå ut och äta gott och på ett så fint ställe som Italienskan och ha hund med sig!! Bara det är värt 5stjärnor!:)
    Maten var tipptopp och servicen!
    Dock var det tur att vi inte satt ute för där var det mycket glaskross på golvet.
    Jag kommer verkligen rekommendera detta ställe til lalla jag känner!
    Vi åt pasta i olika former och olika bruchettas=supergott!
    2022-09-02 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och god mat.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Fantastik mat men servicen var långsam och det tog 30min innan maten kom. Lite för lång tid på lunchen, när bokningen är 1h.
    Väldigt dålig akustik inomhus. Behövs något i taket när det är en full resturang.
    Hej Marie!

Tack för din feedback! Vi lovar att vara snabbare på fötterna nästa gång ni kommer! :)
    2022-08-31 Verifierad kund
    Det var riktigt dålig service, vi fick drickan efter vi fick maten. Vi fick bröd 1 sekund innan maten kom, de glömde servera vin (de bara hällde upp så vi kunde prova och sen gick de iväg med flaskan). Maten var ingen höjdare heller.
    Hej Elin!

Tack för din feedback! Vi tar till oss det du skriver och så hoppas vi verkligen du vill ge oss en ny chans! :)
    2022-08-29 Verifierad kund
    Jättegod mat och trevlig personal!
    2022-08-29 Verifierad kund
    Svårt att först få kontakt med restaurangen efter en misslyckad bokning men blev sen uppringd av en person där, 👍! Bra service och mycket god pasta åt vi där!
    Väldigt trevligt! Vi hade the big night 5 rätters menyn och det var gott 😊
    2022-08-28 Verifierad kund
    Kan tyvärr inte rekommendera alls. Väldigt tråkigt bemötande av hovmästaren när vi kom, som satte tonen för hela restaurangen och upplevelsen.
    Mer en kvarterskrog i atmosfär än en kvällsrestaurang. Absolut inte i linje med bockholmengruppen övriga restauranger. Vi kommer inte gå dit igen - och kan rekommendera andra att välja annan Italiensk restaurang för att få ett genuint härligt bemötande och upplevelse.
    2022-08-28 Verifierad kund
    God italiensk mat med bra service! Kan rekommenderas!
    2022-08-28 Verifierad kund
    God mat, bra service och mysigt ställe
    2022-08-28 Verifierad kund
    Bra service och gudomlig pasta!
    2022-08-27 Verifierad kund
    Trevlig restaurang mitt i stan.Bra lunchmeny och trevlig
    service.
    2022-08-26 Verifierad kund
    Härlig miljö mitt i stan. Maten helt ok men inte mer, har lite andra preferenser inom området italiensk mat helt enkelt. 245 kr för en tonfisksallad är dessutom svindyrt i min mening för en medioker sallad med b.la Padano som smakar plast.
    2022-08-23 Verifierad kund
    Jag jämför med de andra gånger jag har varit där och då var det verkligen som att komma hem till någon. man kände sig sedd och servicen var hela tiden på topp.
    Nu var det knappt någon som tog emot, dålig lite nonchalant service av servetris, hon tycker inte om sitt jobb. hade inga rekomendationer att ge och kunde inte menyn. detta är inte det jag har varit med om hos er förut. kommer bli svårt att rekommendera er i framtiden
    Maten var som vanligt mkt god
    2022-08-22 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och god mat.
    Skön avslappnad stämning. Alla i sällskapet var mycket nöjda med besöket, vi kommer definitivt att komma tillbaka.
  • Hanna F
    skrev om Italienskan
    2022-08-22 Verifierad kund
    Vi hade bokat bord på restaurangen och möts av en väldigt otrevlig peson i personalen. Vi frågar om vi kan sitta ute, och det kunde vi absolut inte göra. Inga undantag någonstans.
    Väldigt rapp och dryg.

Vi valde att lämna restaurangen
    2022-08-22 Verifierad kund
    Långa väntetider på att beställa dryck. Inte jättebra mat.
    2022-08-22 Verifierad kund
    När vi kom dit möttes vi av en lång kö av människor som väntade på att bli visade till deras bord. Ingen stod och tog emot. Efter en stund kom det någon som ursäktande sa att många var sjuka just denna dag och vi blev så småningom visad till vård bord. Stort plus för att man flyttat ut alla bokade gäster denna soliga och varma dag. Det var fantastiskt god mat (dagens). Dock så var services väldigt långsam för lunch, med lång väntan både på maten och kaffet. 1,5h lunch har man inte tid med på en vardag.
    Varit på Italienskan en gång tidigare, och då flöt allt på mkt smidigare, så kommer absolut att boka detta igen.
    2022-08-21 Verifierad kund
    Maten var väldigt god och vinlistan bra.
  • 2022-08-20 Verifierad kund
    Vid bekräftelse får man veta att det kostar 200 per person att avboka och man måste lägga in ett kortnummer för att kunna få beställningen bekräftad. Det känns inte inbjudande så mina positiva förväntningar försvann med det samma. När vi kom fick vi ett varmt välkomnande och kände oss väl omhändertagna hela tiden. Maten var helt ok och vinen med.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Väldigt lång väntan och väldigt oflexibel meny, man kan inte lägga till något eller beställa saker utanför menyn, så som råvaror som används till vissa måltider.