Italienskan

• Badge2022
1 354
4.0
Boka bord Dela

Välkommen till Italienskan! På Hötorget 2-4 i Stockholm hittar du Italienskan. När du besöker oss på Italienskan kommer du förmodligen uppleva känslan av den Italienska storstan och stranden fast utan att behöva ta flyget. Vad är du sugen på? En enkel pasta, napolitansk pizza, antipasto eller kanske en smörig skaldjursrisotto...

1354 omdömen om Italienskan

Sedan starten hos Reco 2021

Mikael S
Skrev om Italienskan

Bra mat och prisvärt! Hemsidan lite felaktig då man tror man sitter på takterrassen men egentligen är man bara två våningar upp. Menyn kjnde vara lite mer inriktad på pasta och Italienska råvaror. Servicen toppklass. Som helhet en restaurang man bör besöka mer än en gång och man inte skäms för att rekommendera.

Andréas A
Skrev om Italienskan

Rent och fräscht med god mat. Kommer att besöka restaurangen igen.

Gunnel L
Skrev om Italienskan

Hej! Vänligt bemötande. Riktigt god lunchrätt med pasta, linguine, och stora scampiräkor. Valde restaurang efter lokalens läge och lunchrätt. Alla fyra var mycket nöjda gäster.

Ebba N
Skrev om Italienskan

Mysig lokal, bra service och riktigt god mat!

Malin L
Skrev om Italienskan

Bra service, prisvärt, något för kryddigt och salt

Annica E
Skrev om Italienskan

Servicen var rätt ok, maten var däremot inte av den klass vi förväntade oss

Johan D
Skrev om Italienskan

God mat men något långsam personal. Tog lång tid att få varmrätten men maten var god.

Melissa J
Skrev om Italienskan

Trevlig personal! Tyvärr var vissa saker på menyn slut som vi ville ha, så det var tråkigt. Men annars var det en mysig lokal och väldigt fräscha toaletter!

Marita S
Skrev om Italienskan

Trevlig personal, trevlig miljö. Servitrisen kunde inte svara på vad en av spritsorterna i drinken var. Vi tog fördrink, några förrätter och varmrätt. Fördrinkarna tog lång tid att få men var goda. Risbollarna vara goda, calamares lite för mycket frityr men ok. Varmrätterna ok men på italiensk restaurang hoppas man alltid pastan ska vara lite extra. Man hoppas det ska kännas att oxkinden blivit extra mustig av att ha puttrat 24 timmar i en gryta. Lite torr lasagne. Vi hade förväntat oss en sked till spagettin. Sammantaget trevligt och helt ok mat men inget extra.

Åsa E
Skrev om Italienskan

Dyrt men bra för affärsluncher. Synd att det bara finns en dagens pasta, två skulle inte skada. Och möjligtvis en svensk förklaring till några av rätternas namn, för de som inte är perfekta på "mat-italienska".

Dorota W
Skrev om Italienskan

Bra service och mat, mysigt ställe

Inga M
Skrev om Italienskan

Fantastiskt god mat, trevlig atmosfär

Lars V
Skrev om Italienskan

Förväntningarna var vällagad italienska rätter och det stämde på pricken. Väldigt trevlig personal.

Elisabeth S
Skrev om Italienskan

Fantastisk mat! Snabb, kunnig och mycket trevlig betjäning! Dessutom klart prisvärt. Det enda som finns att anmärka på är att det är lite trångt mellan borden. Ingen lokal för hemliga samtal men det gör samtidigt att man får nya kontakter då det blir naturligt att prata med grannborden...

Mats D
Skrev om Italienskan

Bra service, god mat och en trevlig miljö!

Anna E
Skrev om Italienskan

God, vällagad mat. Trevlig personal och fin service

Kristina K
Skrev om Italienskan

Har varit hos er tidigare så förväntningarna var höga. Ni levererade på ett personligt sätt som gör att man trivs. Vi åt risotton och blev rekommenderade ett vin som vi alla gillade. Tummen upp för er!

Anna Katarina N
Skrev om Italienskan

Smaklösa förrätter, risotton var inte färdigkokt och smakade lite som fiskbullar i hummersås. Dessertmenyn var obefintlig - bara färdiglagat, dvs glass, chokladbit eller tiramisu. Var fanns pannacottan??!! De kunde struntat i dessert helt och hållet. Om du vill ha en drink - välj ngt från listan, anbars blir du besviken (även om du beskriver vad som ingår). Vinet var gott.

Helen D
Skrev om Italienskan

Bra bemötande från början men sen när maten kom ut, så visste man inte ex vad det var riktigt för fyllning etc. Hade fått den rekommenderad men jag skulle säga att stället mera är en italiensk turistfälla utan finess, tyvärr.

Per L
Skrev om Italienskan

Bra trevlig servitris stora portioner

Hans E
Skrev om Italienskan

Besöket var bra och uppfyllde de förväntningar som fanns

Jeanette S
Skrev om Italienskan

Kändes inte så Italienskt, personalen hade inte så bra koll på sina gäster, fick gå och hämta dom för att betala.

Patrik S
Skrev om Italienskan

Riktigt dåligt bemötande ! 3 personal passerar oss utan kundkontakt! Blev till slut hänvisade till baren där INGEN serverade oss ! Så vi gick .. till ett annan ställe ! Lägg era pengar någon annanstans!

Anna Lena O
Skrev om Italienskan

Jag var där en gång i november och uppskattade mat och service. Gårdagens besök blev tyvärr en besvikelse. Servicen och bemötandet var dåligt, varmrätten god men desserten var slut. Inget mer besök för mig.

Crister E
Skrev om Italienskan

Fick ett sämre bord, men fixades snabbt till. Suverän servitris och maten kom väldigt snabbt ( dagens lunch)

Lisa A
Skrev om Italienskan

God förrätt men varmrätten (dagens fisk) var rätt oinspirerande och tråkigt kryddad.

Kenny P
Skrev om Italienskan

Trevligt bemötande, snabb o bra service samt god mat!

Olof O
Skrev om Italienskan

Bra och god pasta. Trevlig personal men lite för trångt mellan borden.

Tom W
Skrev om Italienskan

God service, gode matretter med ditto drikkemeny. Litt for høy partymusikk som ikke hører hjemme på en italiensk spiserestaurant

Jennie G
Skrev om Italienskan

tyvärr fick vi en väldigt uttråkad servitör som knappt sa ett ord och bara såg sur ut hela kvällen. Han var på väg att ta bort tallrikar vi inte var färdiga med etc. Maten var okish, men med så få rätter på menyn förväntar man sig att de är riktigt bra. Inte den lördagskvälls upplevelse vi hade förväntat oss...

Jan A
Skrev om Italienskan

En mycket trevlig atmosfär med en trevlig personal och mycket god mat med generösa portioner

Viktoria V
Skrev om Italienskan

Trevlig bemötande av personalen, och god mat.

Josef F
Skrev om Italienskan

Åt lunch igår, och det var riktigt bra. Kan starkt rekommenderas!

Gunnar J
Skrev om Italienskan

God mat och exemplarisk personal!

Armin H
Skrev om Italienskan

Väldigt bra service och trevlig personal fantastisk mat

Eva E
Skrev om Italienskan

Trevligt bemötande. Hade fått tips om Italienskan av bekant. Nöjd med tipset. God italiensk mat. Vi åt en förrätt och delade på och var sin varm rätt. Vi kommer säkerligen tillbaka.

Elena B
Skrev om Italienskan

Helt underbart. Underbar miljö, jättegod tryffelpasta och lavamisu.

Svitlana S
Skrev om Italienskan

Jag brukar luncher där och alltid är nöjd. Den här gången jag och min man åt middag och båda vi var JÄTTE NÖJDA AV MAT och trevlig atmosfär. Jätte gått riktig italienska vin. Jätte snäll och professionell servitör . Rekommenderas på lunch och på middag.❤️

Johan K
Skrev om Italienskan

Supermysig miljö, bra bemötande och bra mat.

Karin R
Skrev om Italienskan

Mycket god mat, trevlig och duktig personal

Ulrika L
Skrev om Italienskan

Bra service, god mat ! Kan verkligen rekommendera Italienskan och till våren är terrassen så trevlig att sitta på.

Christina L
Skrev om Italienskan

Superbemötande och väldigt trevliga mot hundägare 5+! Maten var inte högsta betyg dock kanske 3+

Olle S
Skrev om Italienskan

God mat, trevlig personal!!!!!

Anja H
Skrev om Italienskan

Vi förbokade mat eftersom vi var ett sällskap på 10 personer som skulle på teater och hade en tid att passa. Mycket trevlig och snabb service. och hjälpsam mailkontakt innan. Alla tyckte att maten var jättegod. Härlig atmosfär och inredning.

Peter J
Skrev om Italienskan

Mycket bra lunchställe i Stockholm city.

Richard A
Skrev om Italienskan

Mycket trevlig och hjälpsam personal samt god mat! Kan bara ge toppbetyg /Richard

Louise F
Skrev om Italienskan

Trevlig miljö, vänlig och kunnig personal. Inte jätteimponerad av maten. Helt ok men inte någon kulinarisk upplevelse.

Johan B
Skrev om Italienskan

Så otroligt bra mat, service och läge. Personalen gjorde sitt yttersta för att vi skulle få en fantastisk kväll

Eva R
Skrev om Italienskan

Vi har ätit förr på Italienska. Alltid god mat och bra service. Vi kommer tillbaka

Marcus C
Skrev om Italienskan

Mycket bra, lugn miljö ( utomhusbaren stängd i februari) Underbar mat, bra bemötande och service