Alla kategorier Restaurang Stockholms län

Restaurang i Stockholms län

Stockholm är en av Sveriges restaurangtätaste städer. Här finns allt från lyxrestauranger på Östermalm till casual lunchrestauranger på kungsholmen. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i Stockholm just nu. Oavsett om du söker kött, fisk eller vegetariskt kan vi guida dig till det du efterfrågar. Du kan dessutom boka bord direkt på Reco.se!

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter samt ta del av olika restaurangers helhetsomdömen. Genom att läsa trovärdiga rekommendationer från andra människor som varit ute och testat Stockholms smaker hoppas vi kunna hjälpa dig att hitta ditt nästa favorithak, oavsett om du är på Östermalm, Kungsholmen, Södermalm, Norrmalm eller i restaurangtäta Vasastan. Lycka till, önskar Reco.se!

Restaurang
Salem  (2 st)
Upplands-Bro  (2 st)
Nykvarn  (1 st)

Topp 25 restauranger i Stockholms län

• 15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Maria Ö
    Maria Ö: Mycket bra brunch, god mat, miljö och trevligt bemötande
  • Kaknästornet

2,897 omdömen
    Gabriella K
    Gabriella K: Det var en mycket trevlig servitör med god kunskap om meny och dryck. När vi frågade om det hade någon choklad till efte...
  • Nytorget 6

4,201 omdömen
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Monica L
    Monica L: Jag fick tillgång till mitt bord trots att jag kom för tidigt och lunchen smakade bra och servicen var utmärkt.
  • Nybrogatan 38

4,002 omdömen
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Sandra d
    Sandra d: Bra och personlig service, kreativa drinkar och utmärkta smaker tillagade med passion.
  • Paraden

1,667 omdömen
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Annika C
    Annika C: Bökig meny, fanns alldeles för mycket olika saker att välja på och det var ingen ”röd tråd” i menyn. Maten var väl hel...
  • Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Peter N
    Peter N: Fantastisk mat och trevlig service! Har varit på Tabbouli 3 gånger senaste åren och alltid lika nöjd.
  • Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Marie H
    Marie H: Fantastisk personal, underbar mat & rimliga priser
  • Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Mikael E
    Mikael E: Trevlig personal. Dock lite besviken på brunch buffén, vissa rätter verkade vara fått värmeugnssyndrom, med andra ord t...
  • Tabbouli City

1,409 omdömen
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Ann kristin S
    Ann kristin S: Gott trevligt men för hög ljudnivå för att kunna föra ett samtal...
  • Le Rouge

2,589 omdömen
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Katharina E
    Katharina E: Det var en positiv upplevelse att komma till Le Rouge. Till att börja med bekräftade hovmästaren att vi anmält en allerg...
  • Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Lena W
    Lena W: Trevlig restaurang med god mat.
  • Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Malin W
    Malin W: Tog deras avsmakingsmeny och allt var super gott! Har varit där tidigare och även denna gång bjöds det på trevlig omgivn...
  • Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Olle N
    Olle N: En kväll på Wallmans med familjen för att fira ett par födelsedagar. Personalen är serviceinriktad, vänlig, rolig och pe...
  • Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Pia A
    Pia A: För lite show, långa pauser! I övrigt bra!
  • I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö
  • Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Ulrika W
    Ulrika W: Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag.
  • 19 Glas

Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Johan K
    Johan K: Jag har ätit på 19 Glas under många år och är alltid mer än nöjd, trots mina höga krav. Det är verkligen ett personligt ...
  • Da Peppe

Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Gunnar E
    Gunnar E: Mycket trevligt! Maten bra. Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grup...
  • Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Lena W
    Lena W: God mat. Bra och snabb service.
  • Villaggio

Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Pontus E
    Pontus E: det kändes mittemellan, jag vet faktiskt inte om jag går tillbaka
  • Fitness Meals

Nyttiga och välplanerade måltider direkt hem till din dörr!
    Daniel S
    Daniel S: Super service, Maten är vällagad och perfekt i kombination med träning. Maten är även perfekt för att tappa kilon, har p...
  • Hemma Vasastan

Johan S
    Johan S: trevlig personal och lätt att få nya beställningar, fisken var jättegod
  • Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...
  • Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder även take-away och catering.
    Carina G
    Carina G: Trevli personal god mat och mysigt ställe!
  • Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog erbjuder något för alla: en mix av libanesiskt, svenskt och italienskt.
    Birgitta F
    Birgitta F: Topptrevlig personal och trevlig miljö och jättegod mat