Alla kategorier Restauranger Restaurang Stockholms län

Restaurang i Stockholms län

Stockholm är en av Sveriges restaurangtätaste städer. Här finns allt från lyxrestauranger på Östermalm till casual lunchrestauranger på kungsholmen. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i Stockholm just nu. Oavsett om du söker kött, fisk eller vegetariskt kan vi guida dig till det du efterfrågar. Du kan dessutom boka bord direkt på Reco.se!

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter samt ta del av olika restaurangers helhetsomdömen. Genom att läsa trovärdiga rekommendationer från andra människor som varit ute och testat Stockholms smaker hoppas vi kunna hjälpa dig att hitta ditt nästa favorithak, oavsett om du är på Östermalm, Kungsholmen, Södermalm, Norrmalm eller i restaurangtäta Vasastan. Lycka till, önskar Reco.se!

Restaurang

Topp 25 restauranger i Stockholms län

Kaknästornet

2,652 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Elvira O
    Elvira O: Härlig service och jättetrevlig mat!

Bockholmen Hav & Restaurang

3,815 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Pelle L
    Pelle L: Trevlig lokal, trevlig personal och god mat.

Nytorget 6

4,014 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Emma R
    Emma R: Åt frukost. Trevligt och vänligt bemötande och väldigt lugn o skön stämning

Nybrogatan 38

3,852 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Elinor R
    Elinor R: Alltid god mat och trevlig stämning!

Tabbouli Södermalm

1,957 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Viktor S
    Viktor S: Väldigt bra service och trevlig personal. Angenäm helhetsupplevelse med god service och mat.

Österlånggatan 17

2,062 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Mikael E
    Mikael E: Bra bemötande god mat och dryck, ok priser.

Paraden

1,468 recos
    Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Malena A
    Malena A: Mycket trevligt och god mat! Superfin restauang!

Djurgårdsbrunn

4,003 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Björn E
    Björn E: Trevlig personal, lite avslagen cava och mat som god men inte enastående.

Tabbouli City

1,310 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Catherine J
    Catherine J: Härlig atmosfär, supertrevlig personal och utsökt mat!

Le Rouge

2,365 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Karin B
    Karin B: Fantastisk mat och service i vacker lokal!

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Maggan K
    Maggan K: Bra service och fantastisk mat

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Sofia S
    Sofia S: Bra mat till bra pris. Prisvärt.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Annika G
    Annika G: En härlig kväll med god mat och underhållning av hög klass. Måste ses!

Golden Hits

Kungsgatan 29, Stockholm
    Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Lina E
    Lina E: Vi är supernöjda rakt igenom. Fantastisk service av alla på plats. Över all förväntan!

Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, Stockholm
    Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan!
    Gunnar E
    Gunnar E: Mycket trevligt! Maten bra. Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grup...

19 Glas

Stora Nygatan 19, Stockholm
    Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Anders P
    Anders P: Intimt, god mat o framförallt goda viner. En totalupplevelse

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, Stockholm
    Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Agneta B
    Agneta B: Trevlig lokal, om än något nära andra gäster. God mat, trevlig betjäning.

Villaggio

Skeppargatan 16, Stockholm
    Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Lina E
    Lina E: Supergod vällagad mat med kvalité!

Fitness Meals

Industrivägen 1, Västerhaninge
    Nyttiga och välplanerade måltider direkt hem till din dörr!
    Regina H
    Regina H: Supernöjd! Supergott! Superservice! Superidé! Rekommenderar starkt fitnessmeals!

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
    Alexandra R
    Alexandra R: Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Dan...

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, Stockholm
    Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, Stockholm
    Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Sebastian I
    Sebastian I: God mat, bra service och härlig miljö!!

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Fredrika S
    Fredrika S: Gott, trevlig personal och god sangria!

Deli Di Luca

Folkungagatan 110, Stockholm
    Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder även take-away och catering.
    Carina G
    Carina G: Trevli personal god mat och mysigt ställe!
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 52   Nästa