Alla kategorier Restauranger Restaurang Stockholms län

Restaurang i Stockholms län

Stockholm är en av Sveriges restaurangtätaste städer. Här finns allt från lyxrestauranger på Östermalm till casual lunchrestauranger på kungsholmen. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i Stockholm just nu. Oavsett om du söker kött, fisk eller vegetariskt kan vi guida dig till det du efterfrågar. Du kan dessutom boka bord direkt på Reco.se!

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter samt ta del av olika restaurangers helhetsomdömen. Genom att läsa trovärdiga rekommendationer från andra människor som varit ute och testat Stockholms smaker hoppas vi kunna hjälpa dig att hitta ditt nästa favorithak, oavsett om du är på Östermalm, Kungsholmen, Södermalm, Norrmalm eller i restaurangtäta Vasastan. Lycka till, önskar Reco.se!

Restaurang

Topp 25 restauranger i Stockholms län

Kaknästornet

1,902 recos
    Mörka Kroken 28-30, Stockholm
    30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder, här kan du avnjuta smaker från all världens hörn eller varför inte en drink i skybaren.
    Cecilia C
    Cecilia C: God mat och bra service. Fräska fruktsallad är min favorit.

Djurgårdsbrunn

3,524 recos
    Djurgårdsbrunnsvägen 68, Stockholm
    Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Hugo T
    Hugo T: Grillbuffe. Smartboxpaket. Bra bemötande vid telefonbokning.. Maten motsvarade förväntningarna. Pluss i kanten för bou...

Bockholmen Hav & Restaurang

3,377 recos
    Bockholmen, Solna
    15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Göran B
    Göran B: Bjöd en affärsbekant på middag. Bra bemötande, servering och mat. (Dock har jag pga tidigare goda erfarenheter väldi...

Nytorget 6

3,393 recos
    Nytorget 6, Stockholm
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Anna E
    Anna E: God mat, bra service. Inget att klaga på förutom att toaletterna var sunkiga och ostädade.

Nybrogatan 38

3,183 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Marie S
    Marie S: Fantastisk god mat & utmärkt service Rekommenderar alltid Nybrogatan 38 För frukost lunch brunch & middag En av Sthlms...

Tabbouli Södermalm

1,533 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Lena P
    Lena P: Utmärkt service trevlig uteplats och toppenmat bbbbbnnnnnnnn

Le Rouge

1,570 recos
    Brunnsgränd 4, Stockholm
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Maria L
    Maria L: God mat och trevlig personal. Återkommer!

Tabbouli City

1,038 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Margaretha T
    Margaretha T: Bra service, trevlig vinlista och god mat i rikliga portioner.

Två Små Svin

Årstavägen 49, Årsta
    I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lars-göran G
    Lars-göran G: Maten var god och bemötandet utmärkt!

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Valerie M
    Valerie M: Excellent food and service. Thankyou. Will go again

Österlånggatan 17

1,552 recos
    Österlånggatan 17, Stockholm
    Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Jennie T
    Jennie T: Trevligt läge, suveräna drinkar, trevliga och kunniga bartenders. Stressigt intryck av entré och för trångt vid borden. ...

Paraden

Valhallavägen 147, Stockholm
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Mika v
    Mika v: Lika gott och trevligt som vanligt.

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, Stockholm
    Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvaror. Här kan du äta middag, ta en after work i baren eller bara koppla av i loungen.
    Ann-mari J
    Ann-mari J: Mycket bra service och utmärkt mat. Mycket prisvärt!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Fitness Meals

Industrivägen 1, Västerhaninge
    Nyttiga och välplanerade måltider direkt hem till din dörr!
    Mathias K
    Mathias K: God, nyttig mat och bra service! Kan verkligen rekommendera Fitness Meals.

Sangria Tapas Bar

Vanadisplan 1, Stockholm
    Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform eller huvudrätt och för de stora sällskapet går restaurangen bra att abonnera för event.
    Per K
    Per K: Jättebra service, och goood mat!

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Fakturino
    Fakturino: Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, Stockholm
    Susanne S
    Susanne S: Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Tilda R
    Tilda R: Stort tack till Två Grabbar och Kök för att ni hjälpte oss anordna en fantastisk studentskiva! Middagen hölls för ca 60 ...

Restaurang BankOmat Odenplan

Odengatan 85, Stockholm
    Kerstin S
    Kerstin S: Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
    Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlunda vis i en miljö med stämning utöver det vanliga! 495kr inklusive glödgat vin och levande musik. Vi blir fullbokade ti...
    Sam L
    Sam L: Mysig lokal, bra dricka och utmärkt mat!

Kung Carls Bakficka

Norrlandsgatan 28, Stockholm
    I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cocktail i salongen. Allt avnjuts med härlig utsikt mot Östermalms pulserande gator.
    Ingvar H
    Ingvar H: oväntat bra service både i bar och matdelen.

Restaurang Clou

Västra Järnvägsgatan 11, Stockholm
    Tina J
    Tina J: Trevlig atmosfär, jättegod mat och bra service!

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi vällagade och genomtänkta menyer vid dagens alla tillfällen. Välkommen!
    Anna T
    Anna T: Helt ok service men förväntade mig mer. Bra soltimmar på uteserveringen.
Sida:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 48   Nästa