Alla kategorier Restaurang Stockholms län

Restaurang i Stockholms län

Stockholm är en av Sveriges restaurangtätaste städer. Här finns allt från lyxrestauranger på Östermalm till casual lunchrestauranger på kungsholmen. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella restaurangerna i Stockholm just nu. Oavsett om du söker kött, fisk eller vegetariskt kan vi guida dig till det du efterfrågar. Du kan dessutom boka bord direkt på Reco.se!

Här kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter samt ta del av olika restaurangers helhetsomdömen. Genom att läsa trovärdiga rekommendationer från andra människor som varit ute och testat Stockholms smaker hoppas vi kunna hjälpa dig att hitta ditt nästa favorithak, oavsett om du är på Östermalm, Kungsholmen, Södermalm, Norrmalm eller i restaurangtäta Vasastan. Lycka till, önskar Reco.se!

Restaurang

• Kaknästornet

2,898 omdömen
    Sören L
    Sören L: Bra! Helt nöjd med allt. Kommer besökas igen
  • 15 minuter från City finns Bockholmens Hav & Restaurang som erbjuder brunch, á la carte och festarrangemang. Vackert beläget med skandinaviska smaker som passar alla!
    Pauline E
    Pauline E: Trevlig och flexibel personal. Alla som arbetar är glada och har mycket energi - det smittar av sig! Stor omtanke om båd...
  • Nytorget 6

4,283 omdömen
    Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och take away, prisvärt med charmig atmosfär och bra service!
    Hilda B
    Hilda B: Matupplevelsen var mycket bra, restaurangen serverar mat som är värd det man betalar för. Dock det som var anmärkningsvä...
  • Nybrogatan 38

4,062 omdömen
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    John v
    John v: Unfortunately the acoustic level was disturbing the fine meal and the good service.
  • Paraden

1,732 omdömen
    Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för alla, vid alla tillfällen!
    Gunilla E
    Gunilla E: Bra service och trevligt bemötande! Goda förrätter men något för små portioner. Kan absolut tänka mig att återkomma!
  • Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Tess L
    Tess L: Fantastiskt god mat, bra service och trevlig personal! Prisvärt med plockmenyn och vi var väldigt mätta och glada. Plus ...
  • Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med förstklassig mat och dryck, skicklig servicepersonal och stämningsfull atmosfär.
    Gustavo M
    Gustavo M: Good food. Good service. Nice atmosphere
  • Djurgårdsbrunns fantastiska kockar bjuder in till underbara smakupplevelser med inspiration från medelhavet i Kungliga Djurgårdens enastående miljö!
    Irene V
    Irene V: Åt lunch med en kollega .Dagens rätt revbenspjäll inte det bästa. Efterrätten Jordgubbar med glass toppenbra. Personale...
  • Tabbouli City

1,439 omdömen
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Birgitta E
    Birgitta E: God mat, bra service. Uppskattar även att musiken inte var för hög.
  • Le Rouge

2,663 omdömen
    På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög service samt unik och trivsam atmosfär i lokalen. Varmt välkomna!
    Milena P
    Milena P: Helt fantastiskt från början till slut. Vi blev bemöta på ett mycket trevligt sätt och omhändertagen hela vägen. En smak...
  • Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår restaurang med både bar och lounge. Välkommen.
    Lena W
    Lena W: Trevlig restaurang med god mat.
  • Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, nattklubb och show i ett.
    Kerstin Susann Ö
    Kerstin Susann Ö: En härlig kväll, fantastisk personal, maten var så god, vi är så nöjda med hela kvällen
  • Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Ann-Britt S
    Ann-Britt S: Gold + vinpaket för fyra personer. Suveränt koncept. Supergod mat och makalös show. Vår värd Eriks service får 5 ⭐️. J...
  • Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Åsa B
    Åsa B: Bra mat, tillmötesgående personal - kommer gå hit igen för familjemiddag såväl som för kompishäng!
  • Välkommen till Spisa hos Helena! Här hittar du en kreativ meny med svensk husmanskost blandat med Medelhavets läckerheter. Vi serverar både lunch och middag.
    Ulrika W
    Ulrika W: Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag.
  • 19 Glas

Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. Här får du maträtter med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner.
    Malina B
    Malina B: Ett av mina absoluta favoritställen i Stockholm. Vinbar, god mat, trevlig servis. Denna gång nytt koncept med fast meny ...
  • I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus på Tjeckisk öl, smörbröd och brännvin. Hög service och härlig atmosfär är kännetecknet!
    Lasse L
    Lasse L: Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö
  • Da Peppe

Gunnar E
    Gunnar E: Mycket trevligt! Maten bra. Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grup...
  • Välkommen till Piren Restaurang och Bar! Här hittar du högklassig mat på fantastiska råvaror - för alla åldrar.
    Daniel S
    Daniel S: Riktigt bra mat och bra service.
  • Villaggio

Välj Villaggio om du vill äta en riktigt god italiensk middag! Alltid ekologiska och noggrant utvalda råvaror. Fantastiska viner från flera italienska regioner.
    Pontus E
    Pontus E: det kändes mittemellan, jag vet faktiskt inte om jag går tillbaka
  • Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, maltdrycker och vällagade maträtter!
    Bo M
    Bo M: Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i St...
  • Hos Spanjorskan hittar du spanska maträtter och en stämning likt en restaurang på Madrids bakgator. Varmt välkommen!
    Veronica D
    Veronica D: Very good charcuterie! Nice decor! Welcoming crew, So I enjoyed my lunch with a friend!
  • Hemma Vasastan

Johan S
    Johan S: trevlig personal och lätt att få nya beställningar, fisken var jättegod
  • Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder även take-away och catering.
    Carina G
    Carina G: Trevli personal god mat och mysigt ställe!
  • Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog erbjuder något för alla: en mix av libanesiskt, svenskt och italienskt.
    Birgitta F
    Birgitta F: Topptrevlig personal och trevlig miljö och jättegod mat