Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Ardbeg Embassy

Ardbeg Embassy

Västerlånggatan 68, 111 29 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Ardbeg Embassy!

Vi är en pub, bar och restaurang belägen på Västerlånggatan i Gamla stan. I vår lokal kan du avnjuta ditt besök i en tidlös och genuin miljö. Här blir du serverad ett brett sortiment av whisky, öl och maltdrycker. Vi har hela 24 svenska microbrygder på fat och 230 olika sorters single malts, inspirerade av skottländska destillerier.

I vår restaurang hittar du vällagad mat på fina råvaror, allt från fisk till vilt, vegetariskt eller goda svenska klassiker.

Vi anordnar även whiskyprovningar och ölprovningar. Kontakta oss för att boka bord!
Öppet just nu
Sön: 16:00-22:00

Läs vad 108 kunder tycker om Ardbeg Embassy

• Bo M
    Bo M skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i Stockholm. Läs mer
  • Eileen P
    Eileen P skrev om Ardbeg Embassy
    Väldigt detaljerad information om whisky. Vi fick en liten provning som var jättebra. Många olika smaker och hon förklarade väldigt bra hur smakarna blir till och historien om alla olika whisky. Även väldigt god mat! Tack Läs mer
  • Per G
    Per G skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt bemötande av så väl bar personal som serveringen.
    Bra mat gott att dricka, mysig miljö. Läs mer
  • Pã¤r S
    Pã¤r S skrev om Ardbeg Embassy
    Bra föreläsning om whisky, kanon bra mat och servicen var bra

Tack
    Pär Läs mer
  • Johnny S
    Johnny S skrev om Ardbeg Embassy
    Ardbeg Embassy
    vilket ställe! Trevlig och hjälpsam personal och ett grymt bra utbud av så klart whisky men även olika sorters öl. Dag1 dropp in med diverse drycker. Glatt överraskade av att vara på Ardbeg Embassy var vi tvungna att insupa denna atmosfär även Dag 2.
    Då vi självklar bokade bord för att äta i lugn och ro. Ett måste ställe om man är i Stockholm. Med vänlig hälsning Johnny Läs mer
  • Catharina N
    Catharina N skrev om Ardbeg Embassy
    Vi var ett större sällskap. Alla var väldigt nöjda med maten och servicen var bra. Vi fick sitta så länge vi ville, inga begränsade sittningar. Kan verkligen rekommendera Ardbeg Embassy Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt bemötande och bra service
    God mat Läs mer
  • Ami R
    Ami R skrev om Ardbeg Embassy
    Mycket god mat och förstklassig service, återkommer gärna! Läs mer
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Ardbeg Embassy
    Vi var ett sällskap på 14st. Alla fick sin mat samtidigt och alla tyckte det var väldigt bra mat. Den absolut godaste oxfilé jag ätit👍. Innan maten hade vi ölprovning som var bra med en kunnig ” ölmästare” Läs mer
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Ardbeg Embassy
    Otroligt fin restaurang, fantastisk mat, jättetrevlig personal.
    allt superbra Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Ardbeg Embassy
    Bra bemötande och bra service, kunnig personal och väldigt bra mat och dryck. Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Ardbeg Embassy
    Bra bemötande, kunnig och trevlig personal.
    Whiskeyprovning. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Ardbeg Embassy
    mysigt och bra ställe, prisvärt och kanon om man gillar whiskey! Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Ardbeg Embassy
    Middag för 2. Jag åt renfile och tyckte min portion var för liten, var alldeles för lite sås, fick be om mer sås. Personalen var trevlig, inget fel på henne. Läs mer
  • Ursula R
    Ursula R skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt ställe och roligt med olika sorters öl att välja på. Tyvärr levde maten (kantarelltoast och klar sparrissoppa) inte helt upp till våra förväntningar. Borden står rätt tätt inpå varann. Läs mer
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Ardbeg Embassy
    Blvlclckgkc hfhk hffjkkv jghklj Hugh jggj Läs mer
  • Adam K
    Adam K skrev om Ardbeg Embassy
    God service oss kunnig personal inom både dryck och sortiment. Middagen höll en hög kvalité över lag. Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om Ardbeg Embassy
    Jag bokade bord för 20 personer och servicen var absolut den bästa från början till slut. Alla fick sina rätter samtidigt och var mycket välsmakande. Läs mer
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt bemötande, god mat och bra service. Vi var 17 personer i sällskapet och blev då uppdelade på två bord. I övrigt jättebra. Läs mer
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Ardbeg Embassy
    Bra bemötande men inte så bra mat som jag hoppades på. Läs mer
  • Björn G
    Björn G skrev om Ardbeg Embassy
    Bra service, smidigt att kunna boka så många med kort varsel och inga problem att lösa uppgiften. JÄTTEBRA.

Gjorde ett excelblad för att förbeställa maten till er. Den kan med fördel användas igen.

Min mat var inte helt varm.. det var inte så bra. Fisken var inte så rikligt tilltagen med grönsaker och sås det kunde vara bättra. Läs mer
  • Rickard L
    Rickard L skrev om Ardbeg Embassy
    Ardbeg Embassy är alltid ett säkert kort!
    Stort urval av Whiskey, massor av Svensk mikrobryggeri öl på fat och god mat.
    Passar bra för en whiskey/öl/drink/matbit efter jobbet och
    även för en komplett helkväll!
    Personalen är dessutom väldigt trevlig och serviceminded.
    Highly recommended! Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Ardbeg Embassy
    We said we would come to drink, but when we came no place had been reserved for us.. (, we got help to pull together some chairs...There is really no Ambience in the bar, but quite sterile Läs mer
  • Enrico E
    Enrico E skrev om Ardbeg Embassy
    Ett nice ställe med ett stort utbud av whisky och öl, maten smakar ok men man får små portioner. Lite underväldigad... man lyckas bättre next door på Ayfur dock. Läs mer
  • Tiina B
    Tiina B skrev om Ardbeg Embassy
    Vi har flera gånger varit gäster på Ardbeg embassy och har så nöjda varje gång. Man blir sett och uppmärksammad som kund och känner sig välkommen. Personalen är bäst! Maren har varit vällagad och god. Det bästa med AE är, bortsett ifrån personalen, deras stora utbud av whisky. Läs mer
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Ardbeg Embassy
    Allt var kanon från entré till hemgång👍 Läs mer
  • Leffe P
    Leffe P skrev om Ardbeg Embassy
    bra från början till slut, bra mat, bra rekomendationer med dryck och trevlig stämning. Tror få gäster inser hur bra köket är om man tror att det "bara" är en bra PUB... Läs mer
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Ardbeg Embassy
    Ett måste att besöka AE. Fantastiskt utbud av ädla drycker o bira. Maten mycket bra och personalen är såväl trevliga som kunniga. Alltid ett nöje att besöka. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Ardbeg Embassy
    Ardbeg Embassy är den bästa whisky restaurangen i Stockholm. Vi har varit där ett flertaget gånger med kunder och fått en perfekt kväll och ett proffsigt bemötande. Deras mat och dryck är enastående och alltid lika välbalanserat. Läs mer
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Ardbeg Embassy
    Hej,

Jag är oerhört nöjd med vårt besök hos Ardbeg Embassy.

Vår kontaktperson var väldigt tillmötesgående och flexibel. Kvällen ifråga blev perfekt och personalen visade att man utan problem kan hantera ett stort sällskap.

Mycket bra!
    Patrik Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Ardbeg Embassy
    Väldigt trevligt, God mat och trevlig personal. Läs mer
  • Joacim L
    Joacim L skrev om Ardbeg Embassy
    Trevligt bemötande i baren.
    Servering var stressad.
    En i sällskapet fick frusna viltköttbullar vilket gjorde att hon fick äta när vissa i sällskapet ätit klart varmrätten. En ursäkt hade varit på plats!
    Jag hade höga förväntningar på restaurangen. Förväntningarna infriades inte. Läs mer
  • Lena V
    Lena V skrev om Ardbeg Embassy
    Bra, trevligt bemötande från personalen. Läs mer
  • Stefan Z
    Stefan Z skrev om Ardbeg Embassy
    Helt ok service. Maten bra. Mysiga lokaler. Inte jättebilligt. Läs mer
  • Nora E
    Nora E skrev om Ardbeg Embassy
    It was a great experience, great environment, good food and nice service. Läs mer
  • Per C
    Per C skrev om Ardbeg Embassy
    Galet kunnig o trevlig personal och riktigt bra käk! För att inte tala om wirren:) Läs mer
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Ardbeg Embassy
    Fantastiskt ställe med härlig atmosfär, underbar personal, hög kvalité på maten och ett dryckessortiment som gör både öl- och whiskyälskare nöjda. Läs mer
  • Charlotta F
    Charlotta F skrev om Ardbeg Embassy
    Det har varit rätt svårt att få svar på de mail som skickats ut. T ex när och var och hur många flaskor av den senaste Ardbegen som skulle släppas snart.

Jag gillar märket mycket och bemötandet på krogen är helt fantastiskt. Läs mer
  • Kunlé A
    Kunlé A skrev om Ardbeg Embassy
    Hej,
    Jag deltog ej. det var min bokning men jag fick förhinder.

Mvh,
    Kunlé Adédoyin Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Ardbeg Embassy
    Jag besöker Ardbeg Embassy regelbundet. Skälet är enkelt - mycket bra mat, fantastiskt utbud av öl & whisky och inte minst en supertrevlig personal som verkligen får sina gäster att känna sig välkomna och omhändertagna!
    Rekommenderar alltid Ardbeg Embassy till vänner & bekanta. Läs mer
  • Exitfree Ab A
    Exitfree Ab A skrev om Ardbeg Embassy
    Jag är regelbunden besökare på Ardbeg Embassy sedan drygt 15 år, dvs. redan innan ägarbyte och namnbyte. Jag har varit där med större grupper vid en mängd tillfällen för såväl interna evenemang som kundrepresentation, alltid lika uppskattat. Vi en grupp på 8 personer som besöker Ardbeg Embassy minst 4 gånger per år och har gjort så de senaste 11 åren.

Ardbeg Embassy har alltid kännetecknats av väldigt trevlig och välkomnande personal och det gäller även nu! Profileringen är annars en whiskykrog och gastropub, där man sannolikt har ett av Stockholms bästa whiskyutbud - jag är dock ingen whiskydrickare själv.

Själv fokuserar jag och mina vänner på gastropubdelen, dvs.ett brett ölutbud och god mat av hög standard. Urprungliga ägarna satte en ära i att lyfta fram ölsorter från svenska mikrobryggerier och utbudet var mycket imponerande. Dagens Ardbeg Embassy tycks vara mer i händerna på Spendrups (Gotlands Bryggeri) vilket resulterat i minskat utbud från mikrobryggerier - även om jag tycker mig ha noterat en viss förbättring på senare tid. Ölutbudet på flaska är dock litet och ointressant. Varför inte erbjuda t.ex. spännande ölso

Ardbeg Embassy har alltid utmärkt sig för den goda maten! För all del dyr, men med en smak och kvalitet som gjort att måltiden ändå upplevts som prisvärd. Här vill jag dock varna för att jag - och min grupp - noterat en negativ trend. Vid våra senaste fyra besök har en eller flera av deltagarna varit missnöjda med maten - vilket ALDRIG hänt tidigare. En gång är ingen gång, men fyra gånger i rad är alarmerande!

Jag gillar verkligen Ardbeg Embassy med Chabbe och hans trevliga personal och har för avsikt att förbli stamkund, men om den negativa trenden med maten fortsätter kommer jag och min grupp att byta till annan krog. Läs mer
  • Robert I
    Robert I skrev om Ardbeg Embassy
    Bra service från första stund. Hjälpsam och kunnig personal som gärna hjälper till med val av dryck och mat. Läs mer
  • Micke Caso W
    Micke Caso W skrev om Ardbeg Embassy
    Bra mat, trevlig atmosfär , trevlig personal och fantastiskt utbud av drycke!
    MEN , musiken , fy för bövelen sicket skräp! Den spellistan skulle inte passa in i en bar på Teneriffa tidigt 90-tal!
    Tänk om! En restaurang med den inriktningen borde ha något som höjer känslan ! Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Ardbeg Embassy
    Excellent local and Norrland'ds food in a rustik setting with an outstanding whiskey selection.

This would be a missed opportunity in Gammal Stan if it was not on the Stockholm itinerary.

Thank you.

Sincerely,

Thomas Kern Läs mer
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Ardbeg Embassy
    Har varit på Ardbeg Embassy ett par gånger och ätit. Bemötandet är alltid på topp - med kunnig och social personal! Maten är fantastisk god, med hög kvalitet. Det finns även ett gediget utbud på drycker! Läs mer
  • Ann-marie L
    Ann-marie L skrev om Ardbeg Embassy
    Bra restaurang , kanske lite för enkel mat. Väldigt högljudd lokal. Helt ok service.
    Men min man gillade whiskeyutbudet.
    Trevlig personal i baren. Läs mer
  • Robin E
    Robin E skrev om Ardbeg Embassy
    Mycket bra personal och maten var kanon! Läs mer
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Ardbeg Embassy
    Professionellt bemötande. Vi var 25 gäster och servicen var bra. Läs mer
  • Sophie S
    Sophie S skrev om Ardbeg Embassy
    Jättebra mat och fin lokal med speciell, passande inredning. Läs mer
  • Linda O
    Linda O skrev om Ardbeg Embassy
    Jag har varit i kontakt med Ardbeg Embassy i två omgångar och båda gångerna har jag blivit väldigt bra bemött. Vi har haft mailkontakt och jag får snabba och trevliga svar.
    Väl på plats är det inga problem med något under hela vistelsen och maten är fantastisk!! Läs mer

Västerlånggatan 68, 111 29 Stockholm