Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Elie's Kök & Bar

Elie's Kök & Bar

Katarina bangata 71, 116 42 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Elie’s Kök & Bar!

På vår restaurang möter svenskt libanesiskt. På vår kvarterskrog på Katarina Bangata kan du sitta ner och frossa i en mix av libaneisk meze, svensk husmanskost med en libanesisk tvist och klassisk italiensk mat. Vi har även ett brett vegetariskt utbud och erbjuder både luncher, middagsmenyer och sällskapsmenyer. Du kan beställa take-away. Du kan abonnera oss för fest. Behöver du catering? Vi fixar det också.

Möjligheterna är oändliga hos Elie’s. Kom förbi hos oss, slå dig ner med ett glas libanesiskt vin och var beredd på att njuta av vår goda mat.
Mån-Tor: 10:00-22:00
Fre: 10:00-23:00
Lör: 12:00-23:00
Sön: 12:00-22:00

Läs vad 39 kunder tycker om Elie's Kök & Bar

• Johnny K
    Johnny K skrev om Elie's Kök & Bar
    När vi kom det blev vi placerade på ett bord för 4 personer, vi var bara 2, efter ett tag bad de oss byta bord och blev då placerade på ett bord för 6 personer. Vid det bordet satt redan 3 personer, de drog isär borden så gått det gick, men kändes sådär.

Maten var helt okey, tog dock ett tag innan vi fick beställa dricka, de rekomenderade ett mycket gott vin, till ett ganska skäligt pris
  • Jane H
    Jane H skrev om Elie's Kök & Bar
    Mycket mysig, lugn krog med god, vällagad mat. Trevlig, positiv personal som gav det där lilla extra. En chansning som gick hem! Har redan rekommenderat dem vidare.
  • Therese A
    Therese A skrev om Elie's Kök & Bar
    God mat, trevlig personal och mysig atmosfär. Rekommenderas varmt :)
  • Stephanie H
    Stephanie H skrev om Elie's Kök & Bar
    Supermysigt ställe! Litet personligt och jättegott!
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Elie's Kök & Bar
    Godaste libanesiska maten i stan! Välkomnande och trevlig personal. Kommer gärna tillbaka!
  • Helene S
    Helene S skrev om Elie's Kök & Bar
    Mysigt ställe, riktigt bra meze och prisvärt. Gott vin och trevlig personal! Känns äkta!
  • Brittmarie A
    Brittmarie A skrev om Elie's Kök & Bar
    Mycket god Meze och fantastiskt trevligt personal. Vi blev väl omhändertagna.
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Elie's Kök & Bar
    Vi fick ett mycket välkomnande bemötande hos Elie's, det var en hemtrevlig atmosfär och god mat!
  • Jimmy A
    Jimmy A skrev om Elie's Kök & Bar
    Nop den här gången blev det inte bra!! Vi var 14st och hade bokat 17.00 och framåt! Vi var där 17.00 och fick in käket 18.00 inga större problem iofs, men med tanke på att dom hade lovat 2st andra sittplats kl 19.00 så vart det ju väldigt stressigt och vi hade ju även planer på att avsluta med kaffe,avec och lite efterrätter men éfter som dom två stod och trampa utanför dörren så kände vi att vi fick runda av och ta notan! Så dom två kunde få käka vid vårt bord för 14st! Sen hittade vi även avfällningar i slutet av vinglaset och även korkrester , även smak av kork på ena flaskan av samma sort som inte smakade som första flaskan Detta påpekade vi förstås till hovmästaren utan att sen på notan se en tillstymmelse till någon form av kompensation!! Jag har varit där tidigare när den gammla rutnerade hovmästaren höll i tåtarna och aldrig blivit besviken. Så tyvärr kommer det nog dröja till
    Till nästa visit på Elies!!😢😢😢 Jimmy
  • Michael B
    Michael B skrev om Elie's Kök & Bar
    En mycket trevlig restaurang. Vi fick ett oerhört trevligt bemötande av personalen. Maten var vällagad och väldigt smaklig.
    Kommer absolut att gå dit igen.
  • Marie L
    Marie L skrev om Elie's Kök & Bar
    Bra, hemtrevligt, spännande smaker, prisvärt och god service!

Marie & Kim
  • Silvia M
    Silvia M skrev om Elie's Kök & Bar
    Jättetrevlig personal, mysigt och supergod mat!
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Elie's Kök & Bar
    Trevligt bemötande från personalen som lyckades ordna extra plats trots att vi gjort en miss vid bokningen och lokalen var närmast fullbokad.
    Maten var riktigt god, lagom portioner. En liten miss bara då vi inte fick alla mezerätter utan påminnelse, men helhetsintrycket mycket bra.
  • Hans A
    Hans A skrev om Elie's Kök & Bar
    Vänligt blev vi anvisade bord. Menyn kom snabbt och vi fick hjälp med rekommendationer. Maten var utsökt och svarade upp mot förväntningarna. Servicen märktes knappt och det är väl så det skall vara när det är som bäst.
    Så helheten jättenöjda.
  • Angela K
    Angela K skrev om Elie's Kök & Bar
    BÄSTA lilla kvarters haket med kanonbra mat och trevlig personal. <3
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Elie's Kök & Bar
    Det var en kanonställe. Dra bemötande och service
  • Borna A
    Borna A skrev om Elie's Kök & Bar
    Jättebra mat, supertrevlig personal.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Elie's Kök & Bar
    Väldigt mysigt och trevligt ställe. Servicen är på topp och väldigt god mat.
  • Simon P
    Simon P skrev om Elie's Kök & Bar
    Trevlig service, familjär stämning, bra mat.
  • Malin E
    Malin E skrev om Elie's Kök & Bar
    Otroligt god mat Trevlig personal Fin lokal
  • Anette B
    Anette B skrev om Elie's Kök & Bar
    Elie´s Kök & Bar är en mycket trevlig libanesisk restaurang. Personalen är mycket trevlig och maten utsökt. Jag förväntade mig god mat och ett vänligt bemötande och fick det även denna gång.
  • Pernilla E
    Pernilla E skrev om Elie's Kök & Bar
    Fantastisk mat och service från början till slut.
  • Simon P
    Simon P skrev om Elie's Kök & Bar
    Trevlig service, familjär stämning, god mat.
  • Mariana K
    Mariana K skrev om Elie's Kök & Bar
    Har ätit en avsmakningsmeny 1.
    Fantastisk mat. Trevlig personal.
    Vi kommer åter. Har rekommenderat restaurangen till mina vänner.
  • Joanna L
    Joanna L skrev om Elie's Kök & Bar
    Mycket trevligt och mysigt
    Service nivå på hösta nivå
    Maten gudomligt gott
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Elie's Kök & Bar
    Otroligt god och vällagad mat, trevlig personal och mysig restaurang!
  • Katharina N
    Katharina N skrev om Elie's Kök & Bar
    Mumsig mat och trevlig personal!
  • Hans A
    Hans A skrev om Elie's Kök & Bar
    Litet och gemytligt ställe. Tog en 16 rätters provsmak låter jätte mycket men rätterna är ju små och många goda vegetariska .
  • Karin H
    Karin H skrev om Elie's Kök & Bar
    Mycket god mat. bra service och trevlig miljö. Rekommenderar gärna detta ställe till andra.
  • Karolina W
    Karolina W skrev om Elie's Kök & Bar
    Jag köpte en 15-rätters meze via Bookatable. Jag har ätit på Elies kök o bar flera gånger tidigare o det är alltid samma fina service o glada personal. Maten är gudomlig o jag längtar alltid tillbaka så fort jag gått därifrån.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Elie's Kök & Bar
    Fantastisk miljö och atmosfär. Underbara, uppmärksamma och charmiga servitörer. Maten var mycket mycket god och kvällen blev fantastiskt lyckad. Nästa gång vi besöker Stockholm kommer ett besök på Elie´s ingå. En familjär restaurang man mer än gärna återvänder till!
  • Ann F
    Ann F skrev om Elie's Kök & Bar
    Supertrevligt bemötande och gemytligt ställe. Kändes som om man satt hemma hos någon.
  • Christian G
    Christian G skrev om Elie's Kök & Bar
    Väldigt bra Meze! Bra vinrekommendation och tillmötesgående, vänlig och trevlig personal. Hit går jag gärna igen! Tack för en fin middagsupplevelse!
    Christian Granath
  • Ulrika N
    Ulrika N skrev om Elie's Kök & Bar
    Bra bemötande, god (och mycket) mat!
  • Lena B
    Lena B skrev om Elie's Kök & Bar
    Mysig liten restaurang med supergod mat o trevlig o tillmötesgående personal.
    Jag har varit där flera gånger o har varit nöjd varje gång.
    Läget är perfekt för mig också.
  • Lena H
    Lena H skrev om Elie's Kök & Bar
    Lite svårt att hitta dit men det var väl värt ett besök! Trevlig och personlig service. Underbart goda smårätter. En person i sällskapet är vegetarian och hon tyckte det fanns så mycket gott att välja på. Härlig avspänd miljö. Hit återvänder vi gärna!
  • Peter A
    Peter A skrev om Elie's Kök & Bar
    Trevlig personal och mycket god mat och liten härlig lokal. Rekommederas!
  • Krister L
    Krister L skrev om Elie's Kök & Bar
    Mycket bra, deras pasta med saffranssås och kyckling knäcker. Goda pizzor och mycket trevlig personal.
  • Helena  S
    Helena S skrev om Elie's Kök & Bar
    Här kommer en femma!!! Om man säger så här, börjar bli pinsamt ofta jag köper min "Antipasto misto" här - löjligt god! Och ja jag är stammis. Denna pizzornas "Rolls royce" kostar 90 kr, men de har suveräna och fräscha ingredienser så den är värd varenda krona! Man blir inte så där tungt mätt utan helt ok. Har inte testat deras pastarätter och övrig meny ännu och vill man äta där så är det fräscht och omsorgsfullt inrett på italienskt vis. Lite litet, men med mysig atomsfär. Mkt trevlig och serviceinriktad personal :)

Katarina bangata 71, 116 42 Stockholm