Två Små Svin

Två Små Svin

Varmt välkomna till Två Små Svin Årsta.

Sedan starten 2014 har vi serverat smørrebrød på vårt sätt, gott tjeckisk öl samt ett stort utbud av Brännvin & Akvavit.

På menyn kan du hitta allt från Farmors sill, kryddost, gräddfil & rödlök, Räkor med brynt smör, pepparrot och ägg till Klassisk råbiff. Vi strävar efter hög kvalitet och gemytlig stämning med service för dig som gäst i fokus. Är man på språng erbjuder vi givetvis avhämtning på hela vår meny också.

Boka gärna ett bord via vår hemsida eller per telefon, eller kom helt enkelt förbi! 08-7227520

Läs vad 877 kunder tycker om Två Små Svin 2

2021-05-13
    Mysig lokal och jättefin uteservering! Alltid lika goda smørrebröd och trevlig personal.
    2021-05-12
    Trevligt bemötande, skön stämning och goda "mackor". Jag kommer tillbaka !!
    2021-05-12
    Smörrebröd, öl och snaps.
    Supergott, kunnig och trevlig personal och väldigt mysig lokal/uteservering.

Vi är helnöjda
    2021-05-11
    Två Små Svin ligger runt hörnet från mig och är en av mina favoritkrogar helt klart. Jag tog dit två kollegor som aldrig varit där tidigare. Vi åt spättan, gravad och halstrad lax, skagen, schnizel och potatissallad. SÅ gott! Till och med brännvinet var gott (Två Små Svins egna). Vi fick som vanligt väldigt fin, lyhörd och personlig service. Och kollegorna älskade det, tummen upp!
    2021-05-10
    Jättemysigt ställe, trevlig personal, god mat, kul koncept, stora portioner, 10 av 10!
    2021-05-10
    Mysig personal gott på tallrik och i glaset.
    Jag åt två smörrebröd räkor med brynt smör och fläsksida med surkål. Båda jättegoda.
    Desserterna höll inte riktigt samma nivå lite för hårt friterad camembert och hårda rabarber i kompotten.
    Helheten ändå super. Topp söndagkväll!
    2021-05-10
    Bästa på mycket länge! Hit återvänder vi mycket gärna så snart det bara går.
    2021-05-10
    Startade bra men efter att vi ätit upp huvudrätten var servicen obefintlig. Det gick mer än 20 minuter då ingen frågade om vi önskade mer. Till slut fick jag själv hojta till och den unga servitrisen "vaknade upp" ur sitt skärmtittande.
    Kan tilläggas att det var få gäster i lokalen.
    2021-05-09
    Serviceminded personal, mkt trevliga och kunniga. God mat med fina råvaror, ej lång väntetid. Trevligt och familjärt.
    2021-05-07
    Riktigt trevligt bemötande och superb mat!
    2021-05-06
    Super god mat, jätte trevlig och kunnig personal. Mysig lokal. Längtar till sommaren, när man kan sitta på uteserveringen :)
    2021-05-06
    Rekommenderar varmt Två Små Svin. Helt fantastiskt mysigt ställe med magiskt goda smørrebrød som serveras av trevlig och kunnig personal i mysig miljö. Vår och sommar har de en av Stockholms finaste uteserveringar dessutom. Har slutat räkna gångerna jag ätit här, men är lika nöjd varje gång. Populärt - boka bord!
    2021-05-05
    Vi var 4 personer som hade ett litet inspirationsmöte. Det var mycket givande och maten var toppen. Det som sakandes lite om jag skall vara ärlig är lite mer engagemang från serveringspersonalen när det gäller att rekommendera och föra en dialog om ert koncept. Detta var mitt andra besök och vid båda dessa tillfällen kom aldrig snapsmenyn till bordet utan att vi påtalat det. Förövrigt går det undan och det som beställs levereras med en rasande fart. På det hela taget super.
    2021-05-05
    Litet mysigt ställe med massa goda smörrebröd och ännu flera snapsar.
    Avspänd atmosfär och härlig personal.
    Vi är supernöjd och kommer gärna tillbaka för att sitta ute i den trevliga trädgården nästa gång.
    2021-05-04
    Pilsner Urquell Tankovna. Upphällning Šnyt och Len Hladinka Öppningsdatum 30:e April.

Perfekt.

Vi kommer tillbaks.
    2021-05-03
    Mycket god mat i trevlig miljö.
    2021-05-03
    God och mycket mat. Trevlig personal. Ett topp ställe vi kommer att rekommendera och själva göra flera besök till.
    2021-05-03
    Jag med god vän åt och drack, firade min väns födelsedag.
    Vi fick helt underbart bemötande. Personalen lämnade oss aldrig att få vänta. Det var värme och humor och vi kände oss speciella.
    Mina förväntningar var höga och blev överträffade.
    Mat och dryck var perfekt, en upplevelse bara i sig.
    Det är mycket länge sedan jag kände mig så här nöjd och glad efter en måltid på krogen.
    Tusen tack för de fina orden! Vänligen Pia Två Små Svin
    2021-05-03
    Stockholms bästa kvarterskrog med god mat och proffsig personal.
    2021-05-02
    Middag på Två Små svin var som alltid en trevlig upplevelse med fint bemötande och fin service. Man känner sig alltid välkommen.
    2021-05-02
    Väldig trevlig och kunnig personal som utöver den goda maten gjorde helhetsupplevelsen 5 av 5.
    2021-05-02
    Vi har varit på Två Små Svin flera gånger och uppskattar verkligen de goda smörrebröden, den rekommenderade drycken och trevliga servicen. Vi gillar att man komma och överraskas av det som är nytt eller äta goda klassiker. Atmosfären är avslappnat gemytligt och snudd på exotiskt. Vi är mycket nöjda!
    2021-05-01
    Riktigt goda nyheter och smakfulla smörrebröd i stora portioner serverade med vänlig och god service!
    2021-04-29
    Jättegod mat med jättetrevlig personal..
  • Ninja s
    skrev om Två Små Svin
    2021-04-29
    Som alltid fantastik god mat & jätte trevlig service
    2021-04-29
    Otroligt bra, blir garanterat fler besök!
    2021-04-28
    Bra bemötande, mysig atmosfär och god mat
    2021-04-28
    Gott och trevligt som alltid och väldigt mycket mat för pengarna.
    2021-04-26
    Beställde en matjessill och en kalvlever anglais! Alltid trevlig service och maten är supergod!
    Härligt att höra! Varmt välkomna tillbaka! Två Små Svin
    2021-04-26
    Proffsigt, gott och snyggt!
    Här blir man alltid väl omhändertagen av välkomnande personal.
    2021-04-25
    Vi åt och drack gott. Blev väl omhändertagna av personalen. En mycket trevlig kväll vi kommer definitivt att besöka två små svin igen.
    2021-04-24
    Två Små Svin har utmärkt service och väldigt god mat. Jag valde en Skagen och min kille en spätta - både var väldigt nöjda med våra val. Jag gillar att de har mörk öl och inte bara IPA att välja på. 👌🏼
    2021-04-24
    Najs stämning, trevlig okomplicerad service och sjukt bra mat för pengarna!
    2021-04-20
    Fantastisk meny och de nya rätterna var ljuvliga! Halstrad gravad lax vill jag äta igen, igen och igen!
    2021-04-19
    Mycket bra upplevelse.Härlig service och hög klass på maten.
    Fantastiskt ny meny med nya spännande rätter. Konceptet är toppklass.
    Personalen är mycket kompetenta !
    Gå dit!
  • 2021-04-18
    4 st smörrebröd.
    Utmärkt som alltid.
    Att få grymt goda smörrebröd.
    De levde upp till mina förväntningar som alltid...
    2021-04-17
    Mycket god mat. Roligt tema med smörrebröd.
    Personalen var otroligt trevliga och kunniga på vilken dryck som passade till maten.
    Det var mycket spännande vi inte hann äta och behöver snart återvända för att testa fler smörrebröd.
    2021-04-17
    Svingoda smörrebröd och utmärkt service!
    Gott vin, smarrig snaps och bra priser. Rekommenderas varmt.
    2021-04-14
    God mat och bra service. Om jag skulle önska något är det fler vegetariska/veganska alternativ!
    /Johan
    2021-04-13
    Goda smörrebröd, men väldigt stora och rostad lök i överflöd...... kändes som att de hade slut på en ingrediens och lade på extra mycket rostad lök istället.
    Men god service , dock glömdes vår dryckesbeställning bort, trots att det bara var vi och två sällskap till på plats.....
    2021-04-12
    Helt underbar personal som tog väl hand om oss. Maten var ljuvlig.
  • Thomas H
    skrev om Två Små Svin
    2021-04-11
    Trevlig restaurang med fokus på Smörebröd, Tjeckisk öl och sprit. Gör sin egen Gin som var utmärkt.
    2021-04-10
    En helt fantastisk liten restaurang med trevlig och glad personal, bra musik och underbara smörrebröd! Vi vallfärdar gärna hit trots att vi inte bor i närheten. Toppenfin uteservering på sommaren. Ett måste att besöka!
    2021-04-08
    God mat och fantastisk service
    2021-04-08
    Som vanligt riktigt goda smörrebröd & härlig service! Många skratt & god stämning!
    2021-04-08
    Bra service och fantastiska smörrebröd. Mysig miljö.
    2021-04-06
    En av stans bästa restauranger, helt tveklöst. Kan känna att de till viss del har tappat den spontana känslan, men, det förtar fortfarande inte dess stora värde.
    Åt två smörrebröd.
    Blev mkt väl bemött., varit där förut och alltid varit nöjd när jag gått hem.
    Mkt trevligt restaurang besök. God mat.
    2021-04-06
    Underbar personal som t.o.m har lite extra godis till vår lilla hundvalp Sigge. Maten fantastisk. Rekommenderas varmt
    Sigge är varmt välkommen tillbaka och ni med :) Vänligen Pia TvåSmåSvin Två Små Svin
    2021-04-06
    Bästa stället! Bra service och fantastisk mat!