Två Små Svin

Årstavägen 49, 120 54 Årsta — Visa karta

Varmt välkomna till Två Små Svin!

Sedan starten 2014 har vi serverat smørrebrød på vårt sätt, gott tjeckisk öl samt ett stort utbud av Brännvin & Akvavit.

På menyn kan du hitta allt från Farmors sill, kryddost, gräddfil & rödlök till färska rödbetor med rostade valnötter & gratinerad Blå Kornblomst Blåmögelost. Vi strävar efter hög kvalitet och gemytlig stämning med service för dig som gäst i fokus. Är man på språng erbjuder vi givetvis avhämtning på hela vår meny också.

Boka gärna ett bord via vår hemsida eller per telefon, eller kom helt enkelt förbi!

Läs vad 755 kunder tycker om Två Små Svin

• Leonardo L
    Leonardo L skrev om Två Små Svin
    Grymt litet hak i Årsta med super konceptet smörrebröd som serveras med tjeckisk öl och ett stort Aquavit utbud.
    Går inte att inte älska! Läs mer
  • Christina B skrev om Två Små Svin
    Det var en utsökt brunch. Trevligt bemötande. Förväntningarna blev över förväntan. Upplevelsen var trevlig med en gemytlig restaurang med mycket att titta på som finns på väggarna. Läs mer
  • Monica P skrev om Två Små Svin
    Har besökt rest. 3ggr
    Middag Halstrad lax Husets ostar
    Lunch kalvbiff mycket gott lagom portion för lunch.
    Middag 2 rätter bla. rostbiff kommer inte ihåg vad det andra var men det var gott.
    Personalen trevlig.
    Läst i tidningen om företaget och blev nöjd.
    Återkommer gärna fler gånger. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Två Små Svin
    gMycket trevlig kvarterskrog som tillför massor för oss boende runt Årsta Torg, Läs mer
  • Veronica S skrev om Två Små Svin
    Mysigt ställe som alltid levererar. Trevlig personal och god mat. Sparrissoppan på brunchen var den godaste vi någonsin ätit. Härlig uteservering med kvällssol. Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Två Små Svin
    Ett mysigt ställe med mycket trevlig personal och god mat!!!!! Läs mer
  • Ann R skrev om Två Små Svin
    Tillmötesgående personal serverade väldigt god mat😎 Läs mer
  • Kim V skrev om Två Små Svin
    Köpt mat för avhämtning samt ätit på resturangen. Utmärkt mat. Mycket trevlig uteservering. Begränsad vegetariskt utbud. Allt som allt är två små svin en riktig favorit. Läs mer
  • Yvonne B skrev om Två Små Svin
    Ett trevligt bemötande och härliga smörrebröd.
    Kul med det stora sortimentet av snapsar. Läs mer
  • Niklas R skrev om Två Små Svin
    Suveränt ställe! Fantastisk mat serveras av kunnig och trevlig personal.
    Allra bäst var rostbiffen, timjankorven och en av sillrätterna som serverades med "krämigt ägg". Till det blev det tjeckisk öl och snaps som föredömligt rekommenderats från servitrisen. Läs mer
  • Dan A skrev om Två Små Svin
    Alltid en helkväll helt enkelt när man är där. Fantastiska rätter, utsökt dryck och synnerligen trevlig personal! Läs mer
  • Karin W skrev om Två Små Svin
    Supergod mat, trevlig personal och en bra helhetsupplevelse. Läs mer
  • Arne B skrev om Två Små Svin
    Fantastisk mat, service och trevlig och kunnig personal.
    Med andra ord en topp restaurang. Läs mer
  • Stoffe.
    Stoffe. skrev om Två Små Svin
    En riktigt pärla i Årsta, bra mat, bra dryck, trevlig personal och en underbar restaurang! Läs mer
  • Robert B skrev om Två Små Svin
    Väldigt trevlig kvarterskrog.
    Maten är utmärkt, trevlig personal, får tips om vilken snaps som passar till vilket smörrebröd.
    En passus kan vara att det kan vara svårt att få ett bord.
    Kan varmt rekommendera Två Små Svin. Läs mer
  • Niclas N skrev om Två Små Svin
    God mat, mysig miljö och prisvärt. Snapsen var dock inte tillräckligt kall, det kan den kanske inte bli... Läs mer
  • Sedie A skrev om Två Små Svin
    Två smörrebröd och fyra olika snapsar. De gånger jag besökt stället har servicen varit utmärkt. Över förväntan att hitta ett sådant ställe i förorten Läs mer
  • Kent K skrev om Två Små Svin
    Två smörrebröd Två snapsar en öl. Smakade bra men blev nog smittad av kocken? som efter att vi hade ätit klart kom ut från köket rejält snörvlande. Inte så lämpligt. Läs mer
  • Ian L
    Ian L skrev om Två Små Svin
    Hemtrevligt, snabb personig service och helt utsökta rätter. Allt detta till överkomligt pris. Ett Danmark när det är som bäst och mitt i Sverige!! Läs mer
  • Sofia L skrev om Två Små Svin
    God mat, mysig miljö och kunnig personal. Läs mer
  • Kent Åke Å skrev om Två Små Svin
    Både service och förväntad mat var bra Läs mer
  • Rolf J skrev om Två Små Svin
    Kul, uppskattad personal och god mat Läs mer
  • Maria E skrev om Två Små Svin
    Goda smörrebröd, trevlig stämning, vänlig service. Längtar efter att komma tillbaka! Läs mer
  • Annika T skrev om Två Små Svin
    Varm och trevlig miljö. En servitör som var otroligt bra,rolig och proffsig.
    Minus till ljudnivån. Trist att allt inte fanns på menyn. Läs mer
  • Gunilla P skrev om Två Små Svin
    Senast var jag tillsammans med en vän och åt smörrebröd. Jag åt först en gubbröra (vi delade en och det gick utmärkt), sedan långkokt fläsk, och till det en OP och några Primator öl. Allt var till belåtenhet och jättegott, som det oftast är. Vi hade en ung tjej som serverade oss. Jättetrevlig, kunnig utan att vara påstridig. Ett extra plus till henne!
    Sammanfattningsvis så har jag alltid blivit bra bemött, maten är oftast utmärkt, det är trevlig stämning och gemytligt, även om det är trångt och det är prisvärt! Jag vet inte hur många som jag har rekommenderat restaurangen till och hur många som jag har tagit dit. Alla blir nöjda! Det enda lilla minus är att man oftast bara får sitta i två timmar. Då jag går dit är det ofta tillsammans med någon som jag inte har träffat på ett tag och då är två timmar kort tid. Jag förstår idén och jag har inga förslag på lösning.
    Till sist vill jag säga att jag är jätteglad för att denna lilla "pärla" finns i Årsta! Läs mer
  • Lasse Y skrev om Två Små Svin
    Kund lunch 2 smörebröd var min kund var helnöjd och har varit där efter att vi hade lunch med egna kunder så mycket lyckat Läs mer
  • Ulf N skrev om Två Små Svin
  • Eva K skrev om Två Små Svin
    Super trevlig personal!
    Gott och prisvärt! Läs mer
  • Åsa L skrev om Två Små Svin
    Har varit där flera gånger senast jullunch med kollegor allt är jättebra men svårt att komma förbi spontant eftersom det alltid är fullt. Bättre på sommaren när man kan sitta ute Läs mer
  • Ylva W skrev om Två Små Svin
    Jag har provat olika rätter och kommer specielt ihåg majestätsillen med smör och ålen var en varm favorit. Alltid fått himla trevligt bemötande och bra rekomendationer gällande vilken dryck som passar vad. Kostar lite mer än min vanliga budget men absolut värt att gå dit någon gång per halvår. Läs mer
  • Ingrid D skrev om Två Små Svin
    Bedrövligt att de serverar utrotningshotad ål! VId förfrågan hänvisar de till att ålen är odlad. All "odlad" ål är infångad i det fria så restaurangen borde skämmas! Läs mer
  • Ann-kristin S skrev om Två Små Svin
    Trevlig upplevelse rakt igenom. Mysig uteservering med mycket blommor. Läs mer
  • Lars-göran G skrev om Två Små Svin
    Maten var god och bemötandet utmärkt! Läs mer
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Två Små Svin
    Härligt charmigt ställe med ljuvliga smörrebröd. Dock lite trångt och ibland väldigt hög ljudvolym, svårt att höra vad det övriga sällskapet säger. Läs mer
  • Fredrik R skrev om Två Små Svin
    + Maten
    + Bra utbud av snaps
    + Atmosfär
    - Dåligt utbud av öl Läs mer
  • Brita Lärare U
    Brita Lärare U skrev om Två Små Svin
    Trevlig personal. God mat och dryck. Ett roligt koncept. Kreativ uteserverkng. Läs mer
  • Virpi F skrev om Två Små Svin
    Super ställe på alla sätt! 5 plus till mat, personal och miljön! Läs mer
  • Tina D skrev om Två Små Svin
    Lite väl arrogant personal sänker mitt omdöme avsevärt! Är krogvan bpde sverige å internationellt, personalen på svinen är inte trevliga! Tyvärr Läs mer
  • Ewa Y
    Ewa Y skrev om Två Små Svin
    En helt fantastisk kvarterskrog ! Tävk om det fanns en sån i varje kvarter .
    Jag åt jättegott men minns inte vad så här lång tid efteråt. Det mmåsst vara minst 2 år. Läs mer
  • Anita E skrev om Två Små Svin
    Jag och min man besöker gärna Två Små Svin. Bemötandet, servicen och mat och dryck är helt fantastiskt. Tyvärr alldeles för många som tycker det och det är svårt att besöka restaurangen utan att ha bokat bord många dagar i förväg. Läs mer
  • Elin K skrev om Två Små Svin
    Fantastisk miljö, mat och service! Läs mer
  • Elie H skrev om Två Små Svin
    Gott, trevligt, charmigt, prisvärt!!!! Läs mer
  • Gun B
    Gun B skrev om Två Små Svin
    Två små svin är en topprestaurang! Läs mer
  • Jörgen H skrev om Två Små Svin
    Goda smörrebröd väl i klass med de danska förlagorna. Trevlig persona samt imponerande snapsutbud! Läs mer
  • Lina H
    Lina H skrev om Två Små Svin
    Bara att se på två små svin från utsidan gör att man blir nyfiken,när man väl är inne och läser igenom menyn och ser alla läckra smörrebröd börjar det vattnas i gommen att sedan inmundiga dessa är en smakupplevelse med passande dryck blir en bättre,inte att förglömma den trevliga och kunniga personalen.🐷 Läs mer
  • Erika K
    Erika K skrev om Två Små Svin
    En fantastiskt restaurang med varm atmosfär, jättegod mat och dryck, fint bemötande och "det lilla extra".
    Sist vi var där skulle vi fira svågern som fyllde 30. Min syster hade ringt i förväg och frågat personalen om de kunde fixa en special-efterrätt för 4 personer och kaffe direkt på maten. Restaurangägaren själv ordnade kladdkakstårta med riktig grädde och jordgubbar, gott kaffe och gratulationer!
    Gissa vart jag kommer att gå nästa gång vi ska fira någon!?
    /Erika Läs mer
  • Jenny H skrev om Två Små Svin
    Mycket trevlig restaurang. God mat och bra service. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Bernt G
    Bernt G skrev om Två Små Svin
    Smørrebrøden är tilltalande både till smak och utseende. Miljön är "hygge". Jag skulle gärna se några goda danska ölsorter på listan också. T.ex. Fur øl. (Fur Bock är himmelsk). Läs mer
  • Eva K skrev om Två Små Svin
    Ideerna och smakerna på maten är fantastisk och det har ingen betydelse vad man väljer på menyen,allt är gott och ger en verklig smakupplevelse.Vi har alltid varit väldigt nöjda med maten och underhållningen,servicen toppen! Läs mer
  • Helen S skrev om Två Små Svin
    Mysig atmosfär och vällagad brunch Läs mer

Årstavägen 49, 120 54 Årsta