Da Peppe

Storkyrkobrinken 16, 111 28 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Ristorante de Peppe!

Här serveras god mat med italienskt ursprung i en autentisk miljö som öppnar dina sinnen för sann gastronomisk njutning. Centralt beläget i Gamla Stan är da Peppe perfekt för affärslunchen, men här finns också menyer som passar familjen eller en romantisk middag för två. Upplev Italien, mitt i Stockholm, hos oss på Ristorante de Peppe. Italiensk vinlista, antipasti, pizzor och pastarätter finns på menyn och bidrar till att du kan koppla av och drömma dig bort till det soliga Italien.
Lör: 12:00-23:30
Sön: 12:00-22:30

Läs vad 239 kunder tycker om Da Peppe

• Gunnar E skrev om Da Peppe
    Mycket trevligt!
    Maten bra.
    Tyvärr blev det några starköl serverade trots att vi beställt LÄTTÖL. Vi var ett gäng/grupp på ca 25 personer!! Du kan inte kontrollera allt som händer vid varje bord.

Ändå nöjd! Läs mer
  • Katri E skrev om Da Peppe
    Mkt bra bemötande. Vi handlade förrätt och varmrätt som båda höll hög standard och det var väl tilltagna portioner.
    VI återkommer till restaurangerna varje gång vi är i huvudstaden och har rekommenderat dem till våra vänner. Läs mer
  • Anna A skrev om Da Peppe
    Första besöket var med jobbet och jag var lite skeptisk först-hur många Italienska restauranger finns det inte i Stockholm??? Hade hört lite negativt av bekanta om " den Italienska i hörnan" men blev glatt överraskad. Allt var ju supergott och vi fick ett jättetrevligt och proffsigt bemötande. Har sedan dess tagit med privata vänner långväga ifrån för att äta middag just för att det är så god mat där. Hummerpastan slår allt!!!
    Sedan första besöket har jag rekomenderat restaurangen till folk jag känner, och jag vet att mina kollegor gjort samma. Läs mer
  • Margareta I skrev om Da Peppe
    God mat rörigt mär vi skulle betala Vi var ett stort sällskap Hade förbockat maten vi fick ändå vänta Läs mer
  • Per A skrev om Da Peppe
    Familjen åt en trerättersmeny. Vi tyckte att maten och servicen var fantastisk och har rekomenderat resturangen till våra vänner. Läs mer
  • Sofia J skrev om Da Peppe
    Otroligt trevlig personal med glimten i ögat som får varje gäst att känna sej speciell!
    En meny med god variation som är helt i min smak, våran favoritrestaurang i Stockholm! Läs mer
  • Anders J skrev om Da Peppe
    Alltid bra mat, service och trivsam atmosfär. Läs mer
  • Margareta A skrev om Da Peppe
    Trevlig o mysig restaurang med bra läge! Läs mer
  • Fanny V skrev om Da Peppe
    Det var jättebra. Fick den hjälp och stöd som jag behövde. Läs mer
  • Agneta P skrev om Da Peppe
    Helt ok! Stolen levererades i tid så jag är nöjd. Läs mer
  • Cathrin K skrev om Da Peppe
    En trevlig och genuin krog som serverar mycket vällagad pasta i en mysig miljö. Läs mer
  • Solweig S skrev om Da Peppe
    Jag bara ringde för att boka bord. Fanns inget bord den kvällen. Läs mer
  • Elisabet K skrev om Da Peppe
    Mycket trevligt bemötande och vi fick ett mycket bra tips på vad vi kunde välja! Det var super gott! Läs mer
  • Fredrik J skrev om Da Peppe
    Mycket gott med tanke på prisläge. Sällan man äter så god pasta ute! Läs mer
  • Maria H skrev om Da Peppe
    Jag blir alltid trevligt bemött och personalen är mån om sina gäster. Maten är väl tilltagen och god och vällagad. Det finns alltid tid för "small talk". Även om det är fullsatt i restaurangen. Priserna är rätt. Läs mer
  • Henrik A skrev om Da Peppe
    Kanontrevlig resturang med jättgod pizza och härlig atmosfär! Läs mer
  • Anton B skrev om Da Peppe
    Grym personal, fantastisk mat och härlig atmosfär. Vi var ett sällskap på 16 personer och all mat kom in samtidigt. Kan inte bli bättre! Läs mer
  • Annika T skrev om Da Peppe
    Mysig, trevlig och mycket prisvärd italiensk kvarterskrog. Läs mer
  • Lennart C skrev om Da Peppe
    Bokade bord online. Fanns ingen bokning när vi kom. Blev vänligt bemötta till skillnad från många andra restaurangen i Stockholm. Maten var vällagad och god. Bra service. Hade fått en femma om bokningen hade fungerat. Läs mer
  • Ulrik C skrev om Da Peppe
    Bästa italienska restaurangen vi besökt i Stockholm.
    Det är maten som gör det. Att priserna är på lunchrestaurangnivå försämrar inte upplevelsen.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Ludvig L skrev om Da Peppe
    Väldigt trevlig restaurang med god mat! Läs mer
  • Pelle L skrev om Da Peppe
    En mysig restaurant med god mat och väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Lars B skrev om Da Peppe
    Alltid mycket prisvärd lunch, det samma gäller middagar. Trevlig och uppmärksam personal. Aldrig missnöjd. Läs mer
  • Dan H skrev om Da Peppe
    Minns inte att jag varit där.. Läs mer
  • Robert H skrev om Da Peppe
    Mycket trevligt personal och moderata priser. Läs mer
  • May-liss L skrev om Da Peppe
    Bra sted som kan anbefales, god service, mat . Läs mer
  • Mariam A skrev om Da Peppe
    En av mina favoritrestauranger, mysigt med livemusik när vi var där första gången. Middag är alltid trevligt där (Likadant på Da Pepe Due där man dock sitter lite trångt) men lunchen mindre bra, senaste gången var det alldeles för lite mat.
    En negativ upplevelse vid en midsag var att vi fick sitta i gången mellan de två rummen eftersom vi bara var två när det var mycket folk så inte så mysigt när man ska fira nåt och vill ha det romantiskt. Tycker man ska ”belöna” de kunder som återkommer och inte ge ett så dåligt bord. I övrigt nöjd med maten och personalen. Läs mer
  • Åke W
    Åke W skrev om Da Peppe
    Den här kvarterskrogen skulle jag vilja ha i mitt kvarter. Här trivs man - varmt bemötande, strålande service och fantastisk mat. Det här kommer att bli ett favoritalternativ vid våra besök i Sthlm. Läs mer
  • Maria P skrev om Da Peppe
    Bra service, trevlig personal och god mat. Läs mer
  • Marie M skrev om Da Peppe
    Kanon restaurang som jag och min familj besökt flera ggr. Verkligen en av de bästa italienska restaurangerna som finns i Stockholm. Läs mer
  • Lauri U skrev om Da Peppe
    Vi hade en härlig födelsedagsfirande för min sambo! Jag kommer ihåg att alla älskade maten, kommer dock inte ihåg vad vi åt då det var ett tag sen. Trivdes med den personliga servicen av servitören som rolig.
    Rekommenderar starkt och ska garanterat gå dit igen. Läs mer
  • Helen S skrev om Da Peppe
    Mycket trevlig restaurang! Trevlig personal, familjärt och mysig miljö. God mat och bra service, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Per-Olof B skrev om Da Peppe
    Trevlig restaurang med bra mat. Bra läge centralt. Läs mer
  • Joakim O skrev om Da Peppe
    Mycket bra! Trevlig personal och bra service Läs mer
  • Mats B skrev om Da Peppe
    Bra de, snabbt svar i telefon.
    Snabbt utförande av begärd tjänst Läs mer
  • Per W skrev om Da Peppe
    Mycket trevlig restaurang, bra kvalité på maten, mysig inredning, trevlig personal
    med stor kunskap kring maten som serveras. Läs mer
  • Maud P skrev om Da Peppe
    Trevlig personal, god mat och utmärkt service Läs mer
  • Camilla G skrev om Da Peppe
    God mat, bra priser och alltid trevlig service! Läs mer
  • Ziya K skrev om Da Peppe
    Bra mat och mycket trevlig personal Läs mer
  • Elisabeth L skrev om Da Peppe
    Fattar inte varför ni skickar till mig. Jag har aldrig varit där. Läs mer
  • Lisa C skrev om Da Peppe
    Trevlig italiensk kvarterskrog. God pizza och pasta! Läs mer
  • Robert D skrev om Da Peppe
    Har inte varit där, snälla Reco sms:a inte igen Läs mer
  • Liz R skrev om Da Peppe
    Otroligt god och vällagad mat, mysig lokal med genuin Italienkänsla... och fantastisk personal. En av våra favoritrestauranger i Stockholm! Läs mer
  • Qbox Stockholm skrev om Da Peppe
    Bra och trevlig kvarterskrog, med rustika italienska rätter. Inga toppar eller dalar. Läs mer
  • Ebba H skrev om Da Peppe
    Tyvärr var hag tvungen att avboka så jag har inte varit där (ännu) Läs mer
  • Catharina Z skrev om Da Peppe
    Alltid trevligt bemötande och verkligt läcker may. Går dit så ofta jag kan. Läs mer
  • Diego M skrev om Da Peppe
    Riktigt god mat och superb service! 😊 Läs mer
  • Helena B skrev om Da Peppe
    Trevlig personal och mycket god mat och dryck. Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Da Peppe
    Da Peppe håller hög kvalitet på sitt utbud av rätter. Restaurangen är i särklass den bästa "Italienaren" i Gamla Stan.
    God mat, trevligt bemötande och mysig atmosfär!
    Dessutom mycket prisvärt!
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lena B skrev om Da Peppe
    Supertrevlig personal och bra service. Att sen maten var toppen gör ju det hela till en 10 poänger. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

4.2 i betyg av 2010 omdömen