Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Tabbouli Tabbouli Södermalm

Tabbouli Södermalm

En del av Tabboulitabbouli.eu

Tavastgatan 22, 118 24 Stockholm — Visa karta

Välkommen till restaurang Tabbouli på Söders sköna höjder! Vi erbjuder inte bara mat utan en upplevelse och känsla. Menyn består av 30 tal smårätter som avsmakningsmeny men för den som är sugen på en hel varmrätt så finns allt från lamminnerfilé och oxfilé till kyckling och lax från vår grill. På vår generösa vinlista finns viner från Libanon till Frankrike. Vi tar även emot cateringuppdrag för upp till 500 personer.
Besök oss gärna för en oförglömlig, läcker upplevelse i orientaliskt regi!
Öppet just nu
Mån-Tor: 17:00-23:00
Fre-Lör: 17:00-24:00
Sön: Stängt

Läs vad 1722 kunder tycker om Tabbouli Södermalm

• Susanne S
    Susanne S skrev om Tabbouli Södermalm
    Trevligt bemötande, bra service och fantastiskt god mat.
  • Christoffer S
    Christoffer S skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat, trevlig service och bra rekommendationer! Kan varmt rekommendera den vegetariska avsmakningsmenyn!
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Tabbouli Södermalm
    Bra välkomnande från hela personalen. De visade verkligen att de såg oss gäster under hela middagen.
    Mysig lokal och väldigt god mat. Plus för att de erbjöd låda att ta hem det vi inte orkade äta upp. De tänker hållbart.
    Något hög bakgrundsmusik emellanåt.
  • Christina M
    Christina M skrev om Tabbouli Södermalm
    Firade min dotters 21-årsdag med middag för 4 personer. För mig och min dotter var det vårt första besök hos er.
    Vi blev snabbt uppmärksammade och trevligt bemötta.
    Vi beställde alla avsmakningsmenyn. Allting var fantastiskt gott och vi blev rejält mätta. Desserterna likaså.
    Jag bad servitören rekommendera ett gott rödvin och det blev jättebra.

Servitören erbjöd oss att ta med resterna hem, vilket vi upplevde positivt men fungerade inte just den kvällen.
    Kommer gärna att besöka er igen samt med glädje rekommendera er.
    Christina
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Tabbouli Södermalm
    Fantastisk personal som är oerhört professionella trevliga och hjälpsamma även om man har särskilda önskemål beroende på allergier mm. Maten är underbart god i stora vällagade portioner. Bra känsla rakt igenom
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Tabbouli Södermalm
    Väldigt trevligt bemötande och sjukt god mat. Vi tog en avsmakningsmeny och blev så mätta, kunde knappt gå efter åt. Bra priser och mycket mat. Kan varmt rekomendera andra att gå dit. Vi kommer tillbaka kan ni fet haja. Mvh/ Stefan Wahlberg
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Tabbouli Södermalm
    Vi är väldigt nöjda med service och bemötande. väldigt god mat och stort tack att ni erbjuder att ta med maten hem som blir kvar. vi kan verkligen tipsa andra om ett besök hos.
    Med vänlig hälsning
    Åsa med sällskap
  • Gustavo M
    Gustavo M skrev om Tabbouli Södermalm
    Mycket bra, trevligt ställe med god mat och mysig atmosfär.
  • Eva P
    Eva P skrev om Tabbouli Södermalm
    Jag är mycket nöjd med bemötande , service och framförallt den goda maten på Tabbouli
  • Eva J
    Eva J skrev om Tabbouli Södermalm
    Toppenställe på alla sätt, mysig inredning, god mat och bra service.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Tabbouli Södermalm
    Our company of eight people decided to have dinner at this restaurant and to try some different Libanese dishes. Since we ordered the "Tasting Menu II" to all of us everyone could get to try a lot of dishes, and we did...
    Everyone found the food to be great and the Hommus to be better than great!
    Accompanied by the 961 Porter Lebanon to drink it was a very nice experience dining at this place.
    The staff is efficient and very friendly so we had a really good time.
    Since we got a lot of food we wasn't able to eat it all but the staff efficiently brought us some boxes to take the rest of the food home with us.
    I truly recommend this restaurant!
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Tabbouli Södermalm
    Vill du få förstklassig mat och fantastiskt trevligt bemötande är detta restaurangen för dig.
  • Marianne J
    Marianne J skrev om Tabbouli Södermalm
    Trivsamt, vällagad mat, suverän service. Stort plus var matlådan vi fick med oss hem
  • Malin L
    Malin L skrev om Tabbouli Södermalm
    Väldigt trevligt ställe med bra personal och mycket god mat!
  • Denise R
    Denise R skrev om Tabbouli Södermalm
    Mycket god mat, bra service samt trevlig personal. Vi hade en jättemysig kväll!
  • Rosita L
    Rosita L skrev om Tabbouli Södermalm
    Mycket trevlig och uppmärksam personal. Fantastiskt god mat. Mysig miljö
  • Eva-lena M
    Eva-lena M skrev om Tabbouli Södermalm
    Trevligt bemötande och väldigt god mat. Kan dock tycka att kaffet kunde ingå i priset när man beställer avsmakningsmenyn.
    Det tar också tid att äta den och som tur var kunde vi sitta längre än de två timmar vi hade bordet. Snålt med tiden annars och notan kom in väldigt snabbt (samtidigt som kaffet) och då är känslan att nu måste vi skynda oss.
  • Robert F
    Robert F skrev om Tabbouli Södermalm
    Tabbouli lagar god Libanesisk mat. Serveras i en mysig miljö av väldigt trevlig och hjälpsam personal. Vi återkommer gärna.
  • Peter B
    Peter B skrev om Tabbouli Södermalm
    Fantastisk mat och trevlig service! Vad mer kan man begära! Utmärkt start på helgen att te en fredags-moddag med polarna på Tabbouli!
  • Louise O
    Louise O skrev om Tabbouli Södermalm
    Fantastiskt god mat & trevlig lokal! Väldigt många gäster och kanske lite för lite personal.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Tabbouli Södermalm
    Supertrevligt bemötande, jättemysligt ställe god mat, jag kommer gärna tillbaka.
  • Marie W
    Marie W skrev om Tabbouli Södermalm
    Min favoritrestaurang! Supergod mat och jättetrevlig personal och miljö!
  • Janina P
    Janina P skrev om Tabbouli Södermalm
    Mycket mysig restaurang med trevlig personal och supergod mat. Ett tips är att berätta för gästerna att vissa av rätterna är stora och kan med fördel delas på två, t ex Tabboulisalladen.
  • Nathalia S
    Nathalia S skrev om Tabbouli Södermalm
    Bra mat och service men allt blev så stressigt med knapp 2 timmars sittning
  • Sara N
    Sara N skrev om Tabbouli Södermalm
    Toppklass på servicen, maten och stämningen! Superkvalitet på maten! Glöm inte att pröva de godaste mosarella/fetaoststicksen, to die for! Tack!
  • Anders J
    Anders J skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat samt bra service. Trevlig restaurang samt bra läge
  • Sandra Clara P
    Sandra Clara P skrev om Tabbouli Södermalm
    Att äta på Tabbouli är och har varit under 14 år en fantastiskt fin upplevelse. Maten är utmärkt, personalen är värma och glada människor och det är bara trevlig att vara där.
  • Lotta Å
    Lotta Å skrev om Tabbouli Södermalm
    Lite hög musik i början men den "försvann" i allt prat när det kom infler och fler gäster. Mysigt, ombonat, uppmärksam och trevlig personal, mycket god mat, en mycket lyckad kväll!
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Tabbouli Södermalm
    Vi fick ett mysigt bord där vi fick sitta lite ifred o bekvämt. Maten smakade mycket bra och likaså var servicen mycket trevlig o proffsig. Tack för en trevlig kväll hos er, vi kommer tillbaka :).
  • Emely H
    Emely H skrev om Tabbouli Södermalm
    Bra service. Mycket prisvärt och smakrikt. Avsmakningsmenyer rekommenderas.
  • Josephine L
    Josephine L skrev om Tabbouli Södermalm
    Vi fick strålande bemötande när vi besökte Tabbouli i lördagskväll. Vi beställde en fantastisk vegetarisk avsmakningsmeny och vår servitör rekommenderade ett supergott vitt libanesiskt vin till. Mat, vin och service var toppklass och vi är supernöjda! Vi kommer med all säkerhet rekommendera restaurangen vidare och självfallet komma tillbaka vi med!

Bästa hälsningar
    Josephine men sällskap
  • Christian S
    Christian S skrev om Tabbouli Södermalm
    Approved by a Lebanese! Very good food, nostalgic reminder of home. Staff was excellent and very well informed. Really cozy atmosphere, makes you feel right at home
  • Luis C
    Luis C skrev om Tabbouli Södermalm
    Bra mottagande, mycket god mat och bra service.
  • Peter S
    Peter S skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat och supertrevlig personal!
  • Elin S
    Elin S skrev om Tabbouli Södermalm
    Trevligt bemötande och bra service. Jättegod mat och mycket mat. Stort plus att vi kunde ta maten hem det som vi inte orkade äta upp. Minus för att det var för varmt på restaurangen.
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Tabbouli Södermalm
    Utmärkt service och god mat. Ett stort plus att dom frågade om vi ville ha en doggy bag med oss, bra utifrån matsvinns diskussionen i samhället.
  • Dag B
    Dag B skrev om Tabbouli Södermalm
    Rakt av tycker jag personalen har ett trevligt och förekommande bemötande. Ibland kanske det känns lite överdrivet o onödigt, som att önska "fortsatt trevlig måltid".
    Vi åt restaurangens dyraste måltid, men fick ändå inte byta bord, från ställets minsta bord, till ett större, med påföljd att alla skålar knappt fick plats, det blev svårt att lyfta vinglaset för allt som stod i vägen och fatet med rens och avätna ben fick härbärgeras ovanpå brödskålen. Jag efterfrågade ett större bord i samband med beställningen, men fick veta att inget stod till buds, trots att det fanns flera lediga, under hela den tid vi var där, i den nedre delen.
    Med tanke på den relativt låga kostnaden för alla olika småskålar med röra av olika slag, så kanske det kunde vara på sin plats att ha lite med än två lambracks (en per person), samt kanske någon mer rätt av grillat kött. Priset 395kr/ pers förefaller mot detta i nuläget något högt.
  • Mari E
    Mari E skrev om Tabbouli Södermalm
    Perfekt service. Mycket och god mat.
  • Hamed A
    Hamed A skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat, toppen service och härlig miljö
  • Clary E
    Clary E skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat, bra service, rent och snyggt, lite väl dyrt
  • therese j
    therese j skrev om Tabbouli Södermalm
    Fantastisk mat och trevligt bemötande!
  • Eva L
    Eva L skrev om Tabbouli Södermalm
    Det var superbra. Bra service och bemötande från början. Riktig god mat! Vi åt avsmakningsmenyn. Mycket mat. Det är värt priset! :D
  • Maria M
    Maria M skrev om Tabbouli Södermalm
    Trevligt bemötande och mycket tillmötesgående personal, som ordnade så vi fick ett annat bord då vi blev en person mer än vad vi bokat bord för. Personalen uppmärksammade allergier och specialkost och ordnade så att vi alla fick en trevlig och mycket god middag. Bra information om vad de olika rätterna var och vad de innehöll. Gott, mycket och med möjlighet att ta med sig hem det vi inte orkade äta upp.
    Extra plus för otroligt fräscha toaletter!
    Rekommenderas!
  • F R
    F R skrev om Tabbouli Södermalm
    Bra och trevlig service. Vi valde avsmakningsmenyn som var prisvärd och god, den gick dessutom att få som vegetarisk vilket passade oss perfekt! Hit kommer vi igen (detta var mitt tredje besök).
  • Elisabet C
    Elisabet C skrev om Tabbouli Södermalm
    Fin miljö,bra betjäning och underbar mat.
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Tabbouli Södermalm
    God mat, trevlig personal och mysig lokal.
  • Emmaliz L
    Emmaliz L skrev om Tabbouli Södermalm
    Trevlig service, för mkt mat, Superfin lokal, mat för alla.
  • Anders L
    Anders L skrev om Tabbouli Södermalm
    Mysig miljö, bra service och god mat. VI åt deras avsmakningsmeny med grill och allt smakade väldigt gott. Mycket mat, vi fick inte i oss allt men dom erbjöd oss lådor som vi kunde lägga ner maten i, dom brukade göra så :)
    Rekommenderar ett besök där!
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Tabbouli Södermalm
    Mkt god libanesisk mat och stort utbud av libanesiska viner. Avsmakningsmenyn rekommenderas starkt. Väldigt trevlig personal.
  • Fanny S
    Fanny S skrev om Tabbouli Södermalm
    Grym service, fantastisk mat och stora portioner som man erbjöds en take-away låda till om man inge orka äta upp. Rekommenderar varmt!

Tavastgatan 22, 118 24 Stockholm