Lunch i Stockholm

14 rekommenderade företag inom lunch i Stockholm

Lunchrestauranger i Stockholm finns det gott om! Men hur ska man veta vart man ska gå på dne där viktiga affärslunchen eller mer avslappnade "varje-dag-lunchen"? Här på Reco.se kan du läsa vad tidigare gäster säger om sina lunchupplevelser i Stockholms innerstäd, se restaurangers övergripande betyg och få information om vad specifika ställen erbjuder.

Vi på Reco.se, och framtida lunchare, uppskattar även om du själv skriver ett omdöme efter lunch!

Läs mer »

Nybrogatan 38

3,022 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Lars A
    Lars A: Vi är jättenöjda med service och mat!

Tabbouli Södermalm

1,407 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Elif K
    Elif K: Det var mycket bratt! Bra service och god mat!

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    kerstin g
    kerstin g: Trevlig personal med bra service. Lammet som jag beställde medium rare kom nästintill välstekt men var ändå saftigt och ...

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Jessica W
    Jessica W: God mat, trevlig och omhändetagande personal i mysig miljö.

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Fakturino
    Fakturino: Härlig personal och fantastiskt god sushi!

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Emma C W
    Emma C W: Vi anlitade två grabbar och kök för en större bankett med ca 100 sittande gäster och är mycket nöjda! Fantastiskt tillmö...

Pocket City

Norrlandsgatan 33, Stockholm
    Katarina C
    Katarina C: Bra service, trevlig personal och god mat med vegetariskt alternativ.

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi vällagade och genomtänkta menyer vid dagens alla tillfällen. Välkommen!
    Lena L
    Lena L: Trevligt bemötande och god mat. allt bara bra

Grappa Matsal & Bar

Sankt Eriksgatan 86, Stockholm
    Ulrika M
    Ulrika M: Middag, förbokad med kollegor. Maten förbeställd.

JustSalad

Sankt Eriksgatan 110, Stockholm
    Brett sortiment av goda och hälsosamma sallader, direkt till dörren! Välkommen!
    Tolga A
    Tolga A: Oerthört god sallader samt väldigt bra service. Blev positiv överraskad över allting!

Vassa Eggen

Birger Jarlsgatan 29, Stockholm
    Beatrice E
    Beatrice E: Jag och min kille var där för kanske två veckor sen och det vara inte sådär jättebra. Personalen var av det där obildade...

Upper West Lunda AB

Fagerstagatan 18A, Spånga
    Låt oss förgylla din lunch med god, varierad mat av hög kvalité!
    Kennie R
    Kennie R: Trevlig personal. Varierad meny. God mat.
Sida:   1
Områden i Stockholm
Norrmalm  (8 st)
Kungsholmen  (2 st)
Södermalm  (2 st)
Östermalm  (1 st)

Lunch i Stockholm

Lunch är faktiskt ett relativt nytt fenomen i Sverige. Ordet har tagits från engelskans luncheon, en sammansättning av dialektala ord för bröd och liten måltid, och beskriver i svenskan en måltid mitt på dagen. Tidigare kallades just ett sådant mål middag eftersom det åts just mid dag. När folk under senare delen av 1900-talet började äta sitt stora mål mat på kvällen förflyttades ordet middag till kvällen och maten mitt på dagen fick därmed kallas lunch!