Lunch i Stockholm

18 rekommenderade företag inom lunch i Stockholm

Lunchrestauranger i Stockholm finns det gott om! Men hur ska man veta vart man ska gå på dne där viktiga affärslunchen eller mer avslappnade "varje-dag-lunchen"? Här på Reco.se kan du läsa vad tidigare gäster säger om sina lunchupplevelser i Stockholms innerstäd, se restaurangers övergripande betyg och få information om vad specifika ställen erbjuder.

Vi på Reco.se, och framtida lunchare, uppskattar även om du själv skriver ett omdöme efter lunch!

Läs mer »

Nybrogatan 38

3,609 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Ulrika K
    Ulrika K: Alltid väldigt bra service oavsett om man äter frukost, lunch eller middag.

Tabbouli Södermalm

1,787 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Anna J
    Anna J: Fantastisk mat och servicen ligger på en mycket hög nivå! Alltid påfyllda vattenglas och allt kommer in snabbt. Gemytlig...

Tabbouli City

1,228 recos
    Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    Josefin B
    Josefin B: Supergod mat och jättefin service, vi hade med oss en vegan i sällskapet och servitörerna såg till att hon fick passande...

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Deniss D
    Deniss D: Avsmakningsmeny var väldigt god!

Wallmans Stockholm

Teatergatan 3, Stockholm
    Välkommen till Wallmans salonger. Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Sälen. Vi erbjuder mat och underhållning i världsklass!
    Inga-lill B
    Inga-lill B: Alla var mycket trevliga och vi fick bra service

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Välkommen till Restaurang Minako! Här serveras traditionell japansk sushi både som lunch, take away och à la carte.
    Yashar G
    Yashar G: Magiskt. Ni kommer inte att ångra er!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Tobias L
    Tobias L: Trevlig personal, bra mat och bra läge. Kan rekommenderas!

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    paula n
    paula n: Helt fantastisk personal och mat! Vi hade vår bröllopsfest här och dagen var helt fantastisk. För att inte tala om mate...

Bistroteket

Bondegatan 54, Stockholm
    Christina R
    Christina R: Mat, fredagsbubbel och spontanbesök!

JustSalad

Sankt Eriksgatan 110, Stockholm
    Brett sortiment av goda och hälsosamma sallader, direkt till dörren! Välkommen!
    Jonathan R
    Jonathan R: Åt tonfisksallad med currydressing, fräscht och gott!

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Pocket City

Norrlandsgatan 33, Stockholm
    Katarina C
    Katarina C: Bra service, trevlig personal och god mat med vegetariskt alternativ.

Grappa Matsal & Bar

Sankt Eriksgatan 86, Stockholm
    Ulrika M
    Ulrika M: Middag, förbokad med kollegor. Maten förbeställd.

Vassa Eggen

Birger Jarlsgatan 29, Stockholm
    Beatrice E
    Beatrice E: Jag och min kille var där för kanske två veckor sen och det vara inte sådär jättebra. Personalen var av det där obildade...

Fullmoon Wok

Upplandsgatan 50, Stockholm
    Wok, grytor, nudlar, vårrullar, grillspett – vi har något för alla magar! Även take-away och catering. Välkommen till oss på Fullmoon Wok!
    Belma T
    Belma T: God mat och bra service. Trevlig personal!

Mealprep

Olofsgatan 6, Stockholm
    Hälsosamma luncher och matlådor med noga beräknat energiinnehåll. Hämta eller få maten levererad hem eller till kontoret. En enklare, hälsosammare vardag helt enkelt!
    Rasmus P
    Rasmus P: Mealprep är den absolut bästa träningsmaten i Sthlm! Alltid nöjd när jag går därifrån.

Upper West Lunda AB

Fagerstagatan 18A, Spånga
    Låt oss förgylla din lunch med god, varierad mat av hög kvalité!
    Kennie R
    Kennie R: Trevlig personal. Varierad meny. God mat.

Polpette

Drottninggatan 6, Stockholm
    Välkommen till Polpette! Här möts du av en härlig blandning av det traditionellt svenska och italienska köket. Njut av en nygräddad pizza eller unna dig en portion köttbullar med gräddsås.
    Yashar G
    Yashar G: Grymt bemötande utav personalen. Hade med en vän ifrån Litauen som ville testa på svenska köttbullar och det blev en suc...
Sida:   1
Områden i Stockholm
Norrmalm  (11 st)
Södermalm  (3 st)
Kungsholmen  (2 st)
Östermalm  (1 st)

Lunch i Stockholm

Lunch är faktiskt ett relativt nytt fenomen i Sverige. Ordet har tagits från engelskans luncheon, en sammansättning av dialektala ord för bröd och liten måltid, och beskriver i svenskan en måltid mitt på dagen. Tidigare kallades just ett sådant mål middag eftersom det åts just mid dag. När folk under senare delen av 1900-talet började äta sitt stora mål mat på kvällen förflyttades ordet middag till kvällen och maten mitt på dagen fick därmed kallas lunch!