Lunch i Stockholm

11 rekommenderade företag inom lunch i Stockholm

Lunchrestauranger i Stockholm finns det gott om! Men hur ska man veta vart man ska gå på dne där viktiga affärslunchen eller mer avslappnade "varje-dag-lunchen"? Här på Reco.se kan du läsa vad tidigare gäster säger om sina lunchupplevelser i Stockholms innerstäd, se restaurangers övergripande betyg och få information om vad specifika ställen erbjuder.

Vi på Reco.se, och framtida lunchare, uppskattar även om du själv skriver ett omdöme efter lunch!

Läs mer »

Nybrogatan 38

2,342 recos
    Nybrogatan 38, Stockholm
    Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet!
    Hanna W
    Hanna W: Underbart! Trevligt bord och bra service!!

Tabbouli Södermalm

1,080 recos
    Tavastgatan 22, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig personal och god service, utmärkt mat, härlig stämning och atmosfär. Välkomna att boka bord!
    Sofia M
    Sofia M: Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Tabbouli City

Regeringsgatan 70, Stockholm
    Restaurang Tabbouli i City är restaurangen för dig med önskan om fantastisk matupplevelse, service och stämningsfull lokal. Välkomna!
    maria r
    maria r: Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ...

Tabbouli Kungsholmen

Norra Agnegatan 39, Stockholm
    Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk mat och mysig atmosfär. En fantastisk orientalisk upplevelse för alla!
    Lotty L
    Lotty L: God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

Hemma Vasastan

Dalagatan 28, Stockholm
    På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och catering. Välkommen hem!
    Mats L
    Mats L: God mat, trevlig personal och miljö.

39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
    Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de bästa råvarorna, en drink i BAR39 eller ett besök i Champagnerian. Du hittar oss i hörnet på fleminggatan 39!
    Mats G
    Mats G: Bra service och mat. (Middag för två med drink innan)

Restaurang Minako

Västmannagatan 48, Stockholm
    Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Karakteristisk mysig lokal med lunchservering, takeaway och á la carte.
    Anki W
    Anki W: Mycket bra och välsmakande mat, trevlig serviceminded personal, trevlig atmosfär.

Två Grabbar och Kök

Sveavägen 41, Stockholm
    Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällagade luncher och din arrangör vid fest. Välkommen in på en god måltid!
    Anders K
    Anders K: Bra lunchmenyer inkl salladsbord, bra positiv personal

Pocket City

Norrlandsgatan 33, Stockholm
    Katarina C
    Katarina C: Bra service, trevlig personal och god mat med vegetariskt alternativ.

Grappa Matsal & Bar

Sankt Eriksgatan 86, Stockholm
    Ulrika M
    Ulrika M: Middag, förbokad med kollegor. Maten förbeställd.

Vassa Eggen

Birger Jarlsgatan 29, Stockholm
    Robin A
    Robin A: Ett riktigt trevligt ställe! Det är bara att välja, njut av Stockholms bästa mat eller en grymt skön AW, alltid lika bra...
Sida:   1
Områden i Stockholm
Norrmalm  (7 st)
Kungsholmen  (2 st)
Östermalm  (1 st)
Södermalm  (1 st)

Lunch i Stockholm

Lunch är faktiskt ett relativt nytt fenomen i Sverige. Ordet har tagits från engelskans luncheon, en sammansättning av dialektala ord för bröd och liten måltid, och beskriver i svenskan en måltid mitt på dagen. Tidigare kallades just ett sådant mål middag eftersom det åts just mid dag. När folk under senare delen av 1900-talet började äta sitt stora mål mat på kvällen förflyttades ordet middag till kvällen och maten mitt på dagen fick därmed kallas lunch!