Bistroteket

Bondegatan 54, 116 33 Stockholm — Visa karta

Bistroteket – ett klassiskt brasserie, men också så mycket mer!

Här kan du starta dagen med en stadig, lätt eller lyxig frukost, äta en trevlig lunch på vardagar eller en härlig brunch på helgen. I bistron kan du äta enklare middagar eller bara ta något att dricka i baren. I restaurangen erbjuder vi ett brett utbud av klassiska och uppdaterade rätter från det franska, amerikanska och svenska köket.

Varje söndag lagar våra kockar långkok, en rustik och genuin avslutning på veckan värd att samla familj och vänner runt. För större sällskap sätter vi gärna ihop en meny bara för er, utifrån ett speciellt vin eller ingrediens till exempel, och ska ni ha frukostmöte kör vi gärna ut maten till er och dukar upp.
Mån-Tis: 07:30-23:00
Ons-Tor: 07:30-00:00
Fre: 07:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-23:00

Läs vad 219 kunder tycker om Bistroteket

• Thomas E skrev om Bistroteket
    Lite jobbig ljudnivå, annars allt mycket bra. Läs mer
  • Jessica F skrev om Bistroteket
    Mysig restaurang med god mat. Läs mer
  • Jessica E skrev om Bistroteket
    Trots sen ankomst fick vi ett gott bemötande och snabb och bra service. Det var tredje gången inom några månader som jag åt där och jag var lika nöjd som första gången.
    Det enda är att det är rätt hög ljudnivå i lokalen.
    Rekommenderar verkligen Bistroteket. Läs mer
  • Tobias W skrev om Bistroteket
    Det var god mat och trevligt bemötande från serveringspersonalen. Läs mer
  • Jì¦rgen S skrev om Bistroteket
    Bra bemötande och god mat. Mysigt. Läs mer
  • Sophia G skrev om Bistroteket
    Supertrevligt med bra personal och god mat Läs mer
  • Per L skrev om Bistroteket
    Bra mat, trevligt bemötande men tidvis för hög musik. Läs mer
  • Johanna P skrev om Bistroteket
    Väldigt långsam service. Vi hade 4 servitörer under kvällen. Ingen frågade om vi ville ha något att dricka, om maten var god osv. De har en del att jobba på gällande bemötande. Det var som att de inte ville sälja något till oss. Så synd för lokalen är mysig, priset är bra och maten god. Förväntade mig så mycket mer! Läs mer
  • Maria M skrev om Bistroteket
    Väldigt trevligt, med god mat och bra service. Läs mer
  • Marianne E skrev om Bistroteket
    Bra service, lite tråkig lokal, maten bra men inget speciellt. Ingen speciell känsla. Läs mer
  • Sofia Ì skrev om Bistroteket
    Här får du god mat, bra service i trevlig omgivning. Läs mer
  • Karin T skrev om Bistroteket
    Mycket bra! Bra mat och service och trevligt ställe. Läs mer
  • Lotta L skrev om Bistroteket
    Trevligt bemötande, God mat o dryck. Vi var jätte nöjda. Läs mer
  • Fredrik M skrev om Bistroteket
    trevlig restaurang med snygg bar utan riktig profil och udd, gott utan att vara wow Läs mer
  • Ellen L skrev om Bistroteket
    Första ggr vi var där var vi supernöjda - bra mat, mkt bra service och bemötande.
    Andra ggr var maten fortfarande bra men servicen under all kritik.
    Det tog tid innan vi fick beställa och hur lång tid som helst innan vi fick betala. Däremellan undrade vi flera ggr om vi blivit bortglömda när vi ville beställa mer att dricka.
    Första ggr var det i princip fullsatt och andra ggr var det inte ens fullt till hälften. Läs mer
  • Johan L skrev om Bistroteket
    Bra bemötande. God mat. Bra pris. Trevlig miljö. Läs mer
  • Christina R skrev om Bistroteket
    Mat, fredagsbubbel och spontanbesök! Läs mer
  • Hanna P skrev om Bistroteket
    Jag besökte Bistroteket för en familjemiddag. Vi fick mycket bra bemötande av personalen och ett trevligt bord. Maten levde upp till förväntningarna! Läs mer
  • Elisabeth N skrev om Bistroteket
    Trevligt bemötande, mycket god mat och service. Det enda som var minus var den höga ljudnivån på musiken. Läs mer
  • Sara O skrev om Bistroteket
    Hade ett hemsk restaurangbesök på Bistroteket. Usel service, vi fick be om allt, satt med disken över en timme efter att vi ätit upp. Ingen lade märke till oss. Vi fick be dem duka av. Sämsta tänkbara service, kommer aldrig gå dit igen!! Läs mer
  • Eddie A skrev om Bistroteket
    Genuint ställe, vibbar från New York. Bra service och prisvärt Läs mer
  • Binthi O skrev om Bistroteket
    Helt ok, stressat vid ankomst och vid pulpen. Extremt lite sås och pommes som tillbehör (och som man dessutom bet extra för). Trevlig service vid bordet. Bra vin rekommendation. Super att bara kunna gå in från Bion! Läs mer
  • Emma W skrev om Bistroteket
    Helt underbar mat & service. Stammiskund & alltid lika nöjd. Läs mer
  • Joanna F skrev om Bistroteket
    Supergod mat, superfin service till en början men efter vi fått varmrätten blev vi lite bortglömda, satt med tomma glas ganska länge innan vi själva fick tillkalla servis för att beställa mer dryck. De var genom hela besöket trevliga! Läs mer
  • Sophia G skrev om Bistroteket
    Jättegod mat. Lite slö service. Läs mer
  • Malin A skrev om Bistroteket
    Lösningsorienterad personal, mycket vällagad mat, bra utbud av dryck avsett om man vill ha med eller utan alkohol.
    Man känner sig alltid välkommen på bistroteket oavsett dag eller tid. Läs mer
  • Marcus H skrev om Bistroteket
    God mat och bra service, men ni måste göra något åt ljudnivån som är på tok för hög, dels pga buller men också för att det spelas högljudd musik.

Fixa detta så är det en solklar rkeommendation att gå till er. Läs mer
  • Ìésa T skrev om Bistroteket
    Trevlig miljö, uppmärksam personal, inte högljutt eller störande musik, korta väntetider på meny och god mat. Åsa Läs mer
  • Kristiina A skrev om Bistroteket
    Mycket trevligt och trivsamt restaurang.
    Trevligt bemötande, och väldigt god mat Läs mer
  • Ari V skrev om Bistroteket
    Mysigt ställe och bra service med god mat Läs mer
  • Pia P skrev om Bistroteket
    Trevlig stämning och god mat utan krusiduller.
    Tråkigt mef 2 sittningar bara . Antingen får man äta tidigt eller sent.
    Helhetsintrycket är en bra kvarterskrog. Läs mer
  • Daniel F skrev om Bistroteket
    God mat, trevlig miljö, kunnig och enthusiastisk personal. Rekommenderar till folk som vill ha tips i området. Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Bistroteket
    Trevligt med fransk bistro! Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Ellen A skrev om Bistroteket
    Mysigt, gott, fin service. Bra mat men skulle vara trevligt med lite bredare meny. Läs mer
  • Nancy H skrev om Bistroteket
    Fin miljö och god mat men alldeles för hög ljudnivå Läs mer
  • Erika B skrev om Bistroteket
    Helt ok mat men med en ganska oengagerad service och väldigt hög ljudnivå i lokalen som tyvärr drar ner betyget. Läs mer
  • Tilda H skrev om Bistroteket
    Åt köttet vilket var väldigt gott, sällskapet tog pasta som de var nöjda med. Mysig stämning. Läs mer
  • Malin A skrev om Bistroteket
    Tråkig upplevelse som inte levde upp till förväntningar. Läs mer
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Bistroteket
    Fantastiskt trevlig, god mat och serviceminded personal. Speciellt champagneaw:n rekommenderas! Läs mer
  • Anette L skrev om Bistroteket
    Middag en lördag kväll. Fick vänta alldeles för länge på maten. Fisken var inte färdig o hamburgaren var torr och tråkig. Tillbehör till ena fisken var få och portionen liten. 8 av 9 var missnöjda. Fick dock bra service och han bjöd på efterrätt. Men överlag ett ställe som inte imponerande. Läs mer
  • Jennyann L skrev om Bistroteket
    I grunden trevligt, men ALLDELES för hög ljudvolym vilket tyvärr drog ner betyget då vi kände att vi hade svårt att prata med varandra pga allt ljud runtomkring. Maten var dock god. Läs mer
  • Kristina E skrev om Bistroteket
    Lungt trivsamt ställe och god mat. Läs mer
  • Moa K skrev om Bistroteket
    Jag köpte musslor de va skitgott o bra service fick maten snabbt Läs mer
  • Sandra P skrev om Bistroteket
    Väldigt god mat men lite halvbra service. Fick be om det mesta själva (menyer, beställa, betala) vilket jag alltid tycker är lite trist! Läs mer
  • Malin M skrev om Bistroteket
    usel från början till slut, oengagerad personal, jättedålig mat Läs mer
  • Jelena G skrev om Bistroteket
    Allt var ok, men ingen wow effekt. Min fisk och kollegas kött var rå i mitten. Ingen kom och frågade om allt var ok, så vi kunde inte lämna tillbaka den. PÅ slutet sa vi det till en som kom o hämtade tallrikar och då fick vi dessert gratis. Det var en plus. Goda drinkar. Tror inte jag kommer tillbaka. Läs mer
  • Kajsa B skrev om Bistroteket
    Bra, trevligt, lugnt, fantastisk mat. Läs mer
  • Kay V skrev om Bistroteket
    Hej!
    Jag beställde Flankstek och fick endast pommes frites till. Tryffelmajonnäs och smörslungade haricots verts uteblev. Fick ingen förklaring, ursäkt eller kompensation. Under all kritik! Synd tycker jag för annars var det gott. Gången innan när jag var där var vi mycket nöjda med maten (långkok).
    Med vänlig hälsning Kay Läs mer
  • Astrid K skrev om Bistroteket
    vi var nöjde med allt Läs mer
  • Åsa J skrev om Bistroteket
    Jättegod mat, trevlig personal och mysig miljö. Mycket nöjd! Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

4.2 i betyg av 2012 omdömen