Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Pocket City

Pocket City

Norrlandsgatan 33, 111 43 Stockholm — Visa karta

Pocket City är en svensk-fransk bistro. Här serveras bistroklassiker av glad, trevlig personal som bidrar med härlig service och ett snabbt tempo. Hos oss får du en krogupplevelse som ger dig valuta för pengarna. Pocket City är öppet både för lunch och middag, boka bord eller kom förbi när du känner att hungern smyger sig på så ordnar vi ett bord. Här finns gott om platser där du kan njuta såväl vardag som helg. Varje onsdag är det Champagneonsdag och då kan du dricka Champagne Henriot till Sveriges bästa pris 450 kronor.

Varmt Välkommen!
Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Sofia M:
Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Restauranger nära Pocket City:

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kerstin G:
Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 47 kunder tycker om Pocket City

• Pia C
    Pia C skrev om Pocket City
    trevligt bemötande redan vid bokning som hjälpte oss att få till det trots att vi bokade sent och var många.
    Trevlig personal på restaurangen som löste ändringar som gjordes i sista sekund.
    super god mat
  • Katarina C
    Katarina C skrev om Pocket City
    Bra service, trevlig personal och god mat med vegetariskt alternativ.
  • Bea A
    Bea A skrev om Pocket City
    Jättebra och trevligt bemötande, personligt:)
  • Kristin S
    Kristin S skrev om Pocket City
    Alltid trevlig personal, alltid god mat och alltid awesome!
  • Mafalda S
    Mafalda S skrev om Pocket City
    Bra service! Maten helt ok. Miljön är härlig och levande. Bra läge inne i stan.
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Pocket City
    Trevlig lokal, mycket god mat och toppersonal!
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Pocket City
    toppen. Fantastisk service. Väldigt God mat. Lite trist inredning och läget inte perfekt
  • Anders W
    Anders W skrev om Pocket City
    Bra mat.
    Strålande service. En understekt burgare uppmärksammades av personal och korrigering erbjöds. Kompensation gavs också till nästa gång.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Pocket City
    Bra bemötande och bra mat, men saknade det lilla extra för ett högre betyg
  • Peter R
    Peter R skrev om Pocket City
    Pocket har en jättetrevlig atmosför, trevlig personal och jättegod mat och dryck. Det enda som är negativt är att de bytt meny och tagit bort sniglarna. De hade sniglar som var helt underbara och en av anledningarna till att jag ofta var där.
  • Jan S
    Jan S skrev om Pocket City
    Enkelt att boka via webben.
    Bra och trevlig service toppad med god mat.
  • Agnes R
    Agnes R skrev om Pocket City
    Superbra! Alltid fräscha fina råvaror. Skäddarsyr efter allas dieter/allergier. Ett av mina favvo-ställen!!
  • Li N
    Li N skrev om Pocket City
    Mysig resturang med ok mat . Satt trångt mot barvägg skynke med mycket skrammel . Maten borde varit bättre ! Vänliga hälsningar Lilian Nerman . 8 personers bord 13/4
  • Peter R
    Peter R skrev om Pocket City
    Fantastisk mat, dryck och service!
  • Peter W
    Peter W skrev om Pocket City
    Fantastisk trevlig restaurang med alltid jättegod mat, vad jag än har ätit. till bra pris, suverän service med snabb och trevlig kanonpersonal. Hemtrevlig atmosfär!
  • Charlotte T
    Charlotte T skrev om Pocket City
    Gott, trevligt och blir det fel kompenseras man med råge :)
  • Eva N
    Eva N skrev om Pocket City
    Bra bemötande av personalen. Trevligt med champagne kväll.
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Pocket City
    Stimmigt. Mat ok. Ojämn service.
  • Hans T
    Hans T skrev om Pocket City
    Trevligt ställe, god mat och perfekt för ett lunchmötet.
  • Linnea V
    Linnea V skrev om Pocket City
    Helhetsintrycket när vi gick därifrån var "nja, hit går vi nog inte igen".
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Pocket City
    Trevlig atmosfär och bra service. Maten var god men faktiskt lite kall.
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Pocket City
    Älskar er restaurang! God mat, bra service och mycket vettiga priser. Gillar även att ni har bra pris på champagne vissa dagar!
  • Louisa B
    Louisa B skrev om Pocket City
    Brukar vara supergott, men den vegetariska pastan smakade knappt nått denna gång. Hade ej tid att vänta på ny.. Annars kanon!
  • Mats-eric N
    Mats-eric N skrev om Pocket City
    Ganska svalt och oengagerat bemötande. Maten motsvarade inte alls förväntningarna. Det var torsk med brynt smör och räkor. Det brynta smöret var kallt, vilket var rätt otäckt, och eftersom det redan hade tagit ganska lång tid att få maten hade vi inte tid att klaga. Räkorna var dessutom maskinskalade och ynkliga, inte i nivå med priset eller restauratörens varumärke. Jag kommer inte att återvända.
    2016-08-24 Pontus Group svarar Mats-eric N
    Hej Mats-Eric,
    Mycket tråkigt att höra att Pocket inte levde upp till förväntningarna. Vi vill gärna komma i kontakt med dig så att vi får chans att visa vi kan bättre. Maila gärna mig på pia.sellstedt@pontusfrithiof.com

Bästa hälsningar

• Jesper P
    Jesper P skrev om Pocket City
    trevligt , bra och framåt personal

Champagne onsdag - mycket bra initiativ
  • Anna S
    Anna S skrev om Pocket City
    Totalt smaklös torsk (dagens rätt), bristande service. Ingen bearnaise-sås till köttet utan någon !"taco-liknande creme fraiche" (också dagens rätt). Maten kom ut ovanligt först, vilket indikerar att maten var uppvärmd i micro.
    2016-08-24 Pontus Group svarar Anna S
    Hej Anna,
    mycket tråkigt att höra du inte var nöjd med ditt besök på Pocket. Vi strävar alltid efter att bli bättre och tar till oss av din kritik. Jag vill gärna komma i kontakt med dig. Vill du så kan du nå mig på pia.sellstedt@pontusfrithiof.com

Bästa hälsningar

• Robert S
    Robert S skrev om Pocket City
    Bra service och god brunch. Kommer återvända
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Pocket City
    Fantastiskt som vanligt. Malin är en stjärna, vi fck såklart superservice. God råraka, suveräna huvudrätter. OCh det trevliga med bra pris på champagne. Det enda kanske som var en liten besvikelse var räkcocktail, hade varit roligt med någon modern twist på den. Dressingen var trist. Annars toppen tack och kram
  • Cajsa J
    Cajsa J skrev om Pocket City
    Det var bra service och god mat
  • Jacob M
    Jacob M skrev om Pocket City
    👍🏻👍🏻👍🏻, bästa servicen, grymt god mat och härlig atmosfär!!!
  • Patric P
    Patric P skrev om Pocket City
    Trevligt avslappnat ställe med god mat och dryck. Torsken är en klassiker.
  • Viktoria K
    Viktoria K skrev om Pocket City
    Affärslunch
    Vällagad god mat med bra service från personal på trevlig restaurang
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Pocket City
    Mycket trevligt bemötande vid bokningen.
    Vi satt på balkongen och upplevde att det var lite väl lång tid mellan rätterna.
    Maten var ok.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Pocket City
    mycket bra service från bokning till slut. Dock dålig kvalité på köttet som serverades,
  • Charlotta H
    Charlotta H skrev om Pocket City
    Jätte bra. Maten var mycket god och servicen väldigt bra. Vi har med jobbet i källaren.
  • Thore T
    Thore T skrev om Pocket City
    Lunch. Utmärkt. Bra smak, god torsk. Inte för mycket. OK pris. Utmärkt servering. Ganska lugnt.
  • Anna B
    Anna B skrev om Pocket City
    Mycket bra service, väldigt bra viner, okej mat. Matmässigt ingenting som stack ut egentligen. Du får vad du förväntar dig.
  • Anette F
    Anette F skrev om Pocket City
    Gillar Pocket City väldigt mycket.Vi fick bl.a. välja på tre olika bord när vi kom,där vi ville sitta. Mycket trevligt! Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående. Ville byta ut en dessert på trerätters menyn,inga som helst problem. Rekommenderar denna restaurang varmt!
  • Malin C
    Malin C skrev om Pocket City
    Alltid bra, vällagad mat till ett bra pris. Lite besviken på risotton som var lite för vattnig men i övrigt bra!
  • Frida A
    Frida A skrev om Pocket City
    Mysig restaurang! Hög klass. Prisvärt och trevlig personal.
  • Bengt D
    Bengt D skrev om Pocket City
    Ok ! Bra läge! Något ojämn mat mellan gångerna.
  • Lars A
    Lars A skrev om Pocket City
    Bra mat och trevlig personal. Hade ett bra bord för oss själva.
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Pocket City
    Alltid så fint där med färska blommor, bra musik, trevlig personal med grym service. Bättre än så hittar du inte i Stockholm. Maten och dryckerna är dessutom fantastiska och ett generöst och kärleksfullt gäng som jobbar där. Man känner sig hemma & vill gärna komma tillbaka snart igen:)
  • Martin G
    Martin G skrev om Pocket City
    Bra mat, men flera val på menyn var slut, och det tog väldigt lång tid att få hjälp av personalen
  • Anna F
    Anna F skrev om Pocket City
    Jag åt moules frites på Pocket city. Musslorna var kylskåpskalla vid servering, men värmdes utan problem då vi påpekade det. Dock blev jag ordentligt magsjuk av musslorna några timmar senare.

Vinrekommendationerna var utmärkta.
    2016-08-24 Pontus Group svarar Anna F
    Hej Anna,
    mycket tråkigt att läsa om ditt besök på Pocket City och beklagar att du blivit dålig. Vi vill gärna kompensera dig och du får gärna maila mig pia.sellstedt@pontusfrithiof.com

Vänligen

• Charlotta E
    Charlotta E skrev om Pocket City
    Mycket god mat och mycket trevlig miljö, trevligt med ett bra ställe att slinka in på efter bion! Upplevelsen drogs dock ned något av att ingen i sällskapet hörde vad den vänlige men osedvanligt tystlåtne/mumlande kyparen sade.
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Pocket City
    Välkomnande
    Bra mat
    Trevlig urban miljö

Miss: Fick upprepade gånger be om att få betala

Norrlandsgatan 33, 111 43 Stockholm