Alla kategorier Lunch Stockholms län Stockholm Norrmalm Vassa Eggen

Vassa Eggen

Birger Jarlsgatan 29, 111 45 Stockholm — Visa karta

För många år sedan anställdes ett par sköna personer för att driva baren på Vassa Eggen och se till att det blev lite drag under galoscherna. Tanken med sköna personer bakom baren och lite hälsosamt drag är fortfarande central hos oss som har tagit över stafettshakern.?

Läs vad 14 kunder tycker om Vassa Eggen

• Anna S
    Anna S skrev om Vassa Eggen
    Hög musik, ingen mysig stämning. Känns som disco när man ska äta. Extremt dåligt när servitris en tar ens betalkort och drar i väg med det så man inte ser när man ska betala. Så osnyggt. Förväntade mig mkt mer. Maten var dock god men helheten tar ner även kockens fina jobb. Läs mer
  • Elsa C
    Elsa C skrev om Vassa Eggen
    Var där i helgen med mina vänninor. Allt var jättebra förutom att servitrisen var extremt otrevlig. En tjej i sällskapet hängde med men kunde inte äta eller dricka p.g.a en sjukdom men hon ville ändå vara sällskap och satt med under hela middagen då vi firade en vän. Servitrisen hånade henne flera ggr under middagen med att b.la sätta en kanna vatten rakt framför henne o säga. Denna är till dig. När vi skulle betala sen så tittade han på henne o i frågasatte varför inte hon skulle bet. Läs mer
  • Beatrice E skrev om Vassa Eggen
    Jag och min kille var där för kanske två veckor sen och det vara inte sådär jättebra. Personalen var av det där obildade och okunniga svenska sättet att de trodde att vi var något slags föremål för dem. Inte att de var till för att serva oss. Blir så trött på den attityden som man inte orkar säga ifrån om för man måste göra om allt från grunden: Utbildning, mentalitet, förståelse för vad de egentligen sysslar med. Maten var okey men tog tid. Medelbra skulle jag vilja säga som helhet. Läs mer
  • East E skrev om Vassa Eggen
    Trevlig atmosfär, goda såser och tillbehör men dåligt kött och då hjälper ju inget av allt detta. Vi var fyra personer som åt flankstek, och ingen var riktigt nöjd. Blir betydligt godare och mörare hemma på grillen. Här var vissa delar rena tuggummit, dessutom svårt att spotta ut när man bara har en stor fin tygservett och inte vill ha tuggad mat liggande på tallriken. Dock ska tilläggas att det var väldigt mycket kött, så det gick att leta fram några ätbara bitar och ingen behövde gå hem hungrig. Läs mer
  • Robin A
    Robin A skrev om Vassa Eggen
    Ett riktigt trevligt ställe! Det är bara att välja, njut av Stockholms bästa mat eller en grymt skön AW, alltid lika bra! Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • carl p
    carl p skrev om Vassa Eggen
    God mat, dock kan servicen vara något undermålig. Miljön är avslappnad och skön. Läs mer
    Rikard V gillar detta
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Vassa Eggen
    Skönt ställe att förkröka på. Jag har däremot aldrig käkat här men hört underbara saker. Brukar bli mycket med folk här däremot så kom inte för sent Läs mer
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Vassa Eggen
    Vi åt lammstek i lördags, mörare kött får man leta efter. En rejäl portion och mycket gott, och dessutom en imponerande vinlista. Läs mer
  • Sargon K
    Sargon K skrev om Vassa Eggen
    Riktigt bra kök och bar. Grymt gott kött och trevlig personal! Läs mer
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Vassa Eggen
    Jag är en av de människor som har haft turen i att få vara med på Vassa Eggens resa från fine dining till ett bejublat steak house. Kväll efter kväll levererar Vassa Eggen mat och service av mycket hög kvalité.
    Är man så jämn över så lång tid är man värd en femma i betyg.
    Behöver jag berätta att de har ett galet drag på afterworken som rätt ofta går över till festen? Läs mer
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Vassa Eggen
    Stans grymmaste förkrökställe! Snygg personal och snygga gäster. Ett måste innan du går vidare ut i natten! Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Molly B
    Molly B skrev om Vassa Eggen
    Besökte Vassa Eggen på min födelsedag, o blev av min älskling bjuden på en fantastisk måltid. Vi började med en snacks, fick in en kul liten strut med Foie Gras, fin aptitretare, som följdes av säkert det bästa kött jag fått serverat nånsin, Nebraska Beef! Mmmmm, fullkomligt smälte i munnen,ville aldrig att det skulle ta slut. Serverades med olika såser o flera val av potatis till. Avslutade med choklad o jordnöts parfait med varmbanan,riktig höjdare! Personalen hade super bra koll men va ändå avslappnade o enkla i sin framtoning. Maten håller högsta standard såväl som servicen, men ändå känns stället enkelt o varmt välkomnande. Kommer vilja fira födelsedag där igen,men kommer besöka restaurangen flera gånger innan nästa stora dag ;) Läs mer
  • B skrev om Vassa Eggen
    En jättebra restaurang med grym mat och bra service. Testa avsmakningsmenyn, den är super! kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Vassa Eggen
    Vassa Eggen är en jättebra restaurang som absolut är värd ett besök. Detta är en riktig gorumetrestaurang med mat som verkligen ger en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga. Dessutom är miljön trevlig och servicen alltid bra. Ett tips är att testa deras deserttallrik med fyra små olika efterrätter. Alltid gott och värt ett besök! Läs mer

Bästa företagen inom lunch i Stockholm:

Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM