Rekommenderat företag 2015 - Grappa Matsal & Bar
Grappa Matsal & Bar

Grappa Matsal & Bar

Sankt Eriksgatan 86, 113 62 Stockholm

3.8 / 5 i betyg — 45 rekommendationer
Vi är en Italiensk Restaurang och Bar som ligger i närheten av S:t Eriksplan i härliga Vasastan. Restaurangen är populär bland närboende och vi hyser många stamgäster som vi håller av, men våra dörrar står givetvis öppna för alla som vill titta förbi!

Läs vad 45 kunder tycker om Grappa Matsal & Bar

• Ulrika M
    Ulrika M skrev om Grappa Matsal & Bar
    Middag, förbokad med kollegor. Maten förbeställd.
  • Virginia B
    Virginia B skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag bokade bord för ett större sällskap, fick bra information via mail angående min bokning. När jag bokar stora sällskap så upplever jag att väldigt många restauranger vill ha förbokad mat och exakt antal, vilket många gånger kan vara svårt.
    Grappa var flexibla med detta och det höjer så klart betyget!

Servitrisen som hade hand om vårt bort var lite frånvarande och många gånger fick folk i vårt sällskap gå till baren för att få påfyllning.
    Hon var frånvarande ända tills det var dags att betala, då var hon som en hök, sa att det fattades pengar och att en gäst som gick tidigare "minsann inte alls hade betalat, för det skulle hon haft koll på", det visade sig att hon inte hade rätt... Ingen ursäkt från henne. Dessutom hade hon räknat fel vilket gjorde att restaurangchefen fick komma och reda ut allt så alla nöjda tillslut. Fick då reda på att hon var ny på jobbet men det tycker inte jag är någon ursäkt för att bete sig otrevlig mot mig som gäst.

Middagen var mycket god, alla var nöjda med sin mat, pizza, kött, fisk, skaldjur mm efterrätten var helt fantastisk!

I baren stod den alltid serviceminded Elias, 5 stjärnor!

I det stora hela var vi jätte nöjda och rekommenderar varmt ett besök på Grappa!
  • Ninni D
    Ninni D skrev om Grappa Matsal & Bar
    Bra läge, lagom stort för större sällskap
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Grappa Matsal & Bar
    Rekomenderar restaurang Grappa starkt! Mycket god mat och personlig service. Service i toppklass ✌
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Grappa Matsal & Bar
    Mkt bra service till vårt stora sällskap på 28 pers. Jättebra mat. Vi är supernöjd!
  • Klas B
    Klas B skrev om Grappa Matsal & Bar
    Topp. Utan anmärkning…………………….
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Grappa Matsal & Bar
    God mat, fin lokal & trevlig personal!
  • Tina S
    Tina S skrev om Grappa Matsal & Bar
    Fantastiskt bemötande. Anordnade en avtackningsmiddag för 23 personer och vi hade först ett personligt möte där vi gick igenom kvällen, fick rekommendationer på dryck och upplägg av kvällen. Kvällen blev en bra upplevelse för alla som var med.
  • David I
    David I skrev om Grappa Matsal & Bar
    Vi avslutade en konferens med att käka middag på restaurang Grappa. Vi blev väl bemötta av personalen direkt vid entrén samt att logitistiken med mat och dryck fungerade fantastikt bra trots at vi var 17 personer. Dessutom vill jag ge personalen ett stort + för att de är så hjälpsamma och kunniga både inom mat och dryck.
  • Anousha A
    Anousha A skrev om Grappa Matsal & Bar
    Trevlig personal, skön atmosfär, bra prisklass mellan de olika maträtterna. Kommer absolut gå dit igen!
  • Pär F
    Pär F skrev om Grappa Matsal & Bar
    Oftast mycket trevligt bemötande, nån enstaka gång tyvärr lite ouppmärksam servispersonal.
    Bra mat, klarar av allt från Pizza till Kött/Fisk, alltså inte enbart det Italienska.
    Bra bar, med trevlig personal.
    Trevlig och hjälpsam Källarmästare.
  • Fatima L
    Fatima L skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag har inte varit där än, men bokat fest i deras avskilda del och bemötandet har hittills varit mycket bra!
  • Gabriela I
    Gabriela I skrev om Grappa Matsal & Bar
    Food was excellent, as well as the service.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Grappa Matsal & Bar
    GuldService! Jättefin separat matsal och världens trevligaste personal
  • Per S
    Per S skrev om Grappa Matsal & Bar
    Bra mat, trevlig personal, härliga lokaler.
  • Lars L
    Lars L skrev om Grappa Matsal & Bar
    Restaurang Grappa har över tid varit lite av min favorit. Efter renoveringen har restaurangen fått sig ett riktigt lyft. Servicen har alltid varit bra och maten uppfyller de förväntningar jag har. Sammantaget ett utmärkt val. Lars Larsson
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Grappa Matsal & Bar
    trevligt ställe med god mat och bra personal
  • Pirrko T
    Pirrko T skrev om Grappa Matsal & Bar
    Bra och kunnigt bemötande. effektiv servering till en stor grupp. privat rum för sällskapet. God mat till rimligt pris.
  • Anna C
    Anna C skrev om Grappa Matsal & Bar
    Vi bokade bord för en after work.
    Vi fick ett väldigt trevligt bemötande. Maten smakade väldigt bra.
    Det enda vi blev lite ledsna över var att vi per telefon fick bekräftat att bokningen var mellan 17.30 - 20.00. När vi kom fram fick vi höra att bordet istället var bokat till 19.30.
    Starx innan 19.30 fick vi höra att vi snabbt behövde lämna bordet för att personalen skulle hinna duka för nästa grupp gäster. Det blev alltså ett lite tråkigt slut. Annars var vi väldigt nöjda med besöket.
    2014-11-10 Christofer V svarar Anna C
    Hej Anna,

Hemsk ledsen över att ni fick stressa efter er middag.
    Det händer ibland att dom tidiga sittningar får en viss tid vid ankomst (2h), då det är fullbokat.
    Självklart så ska information ges i god tid och tiden få nyttjas på plats.
    Hoppas vi får en chans att kompensera er vid något annat tillfälle.

Med vänlig hälsning,
    Christofer V
    Grappa
  • Isa G
    Isa G skrev om Grappa Matsal & Bar
    Mycket trevligt bemötande och en fantastisk matupplevelse (Rekommenderar den grillade biffen)!
    Vi hade en lyckad företagsmiddag i deras chambre separé och alla i sällskapet var väldigt nöjda.
  • Emil H
    Emil H skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag äter lunch varje fredag på Grappa Matsal & Bar. Jag möts varje vecka av ett bra mottagande och service, utöver detta är maten mycket god och lokalerna är moderna.
  • Gunnel K
    Gunnel K skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jättebra ställe med god mat och service. Julbordet är toppen.
  • Christina L
    Christina L skrev om Grappa Matsal & Bar
    Vi var ett sällskap på 13 personer där det var dukat med långbord men tre platser var dukade vid ett annat bord, det var inga problem för personalen att fixa om med borden så vi alla fick sitta tillsammans, mycket bra bemötande, vi fick alla maten samtidigt vilket är viktigt tycker jag. Totalt sett väldigt nöjd och jag kommer absolut tillbaka
  • Linda B
    Linda B skrev om Grappa Matsal & Bar
    Tyvärr vart vi inte så bra bemötta i baren när vi skulle fira en födelsedag, en stressad bartender som svarade otrevligt.
    Maten var bra men de missade en varmrätt som kom 15 minuter senare än alla andras.
    2014-11-10 Christofer V svarar Linda B
    Hej Linda!

Självklart så ska ni bemötas på ett trevligt sätt, oavsett om det är mycket att göra för dom i baren eller inte, sen att en rätt kom senare än resten av sällskapets är bara att beklaga.
    Vi är inte felfria, men vi lovar att bättra oss! :)

Ni är hjärtligt välkomna för ett nytt besök!

Med vänlig hälsning,
    Christofer V

Grappa
  • Emma K
    Emma K skrev om Grappa Matsal & Bar
    Trevligt ställe med god mat (åt pizza). Passar bra för stora sällskap.
  • Linda Z
    Linda Z skrev om Grappa Matsal & Bar
    God mat, trevlig personal, vad mer kan man önska?
  • Johan W
    Johan W skrev om Grappa Matsal & Bar
    Grappa Matsal & Bar. Lätt det bästa afterwork stället i Vasastan;-)
  • Markus G
    Markus G skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag gillar verkligen Grappa, jag har både haft lunchmöten där och tagit en aw ett par gånger. Riktigt trevligt att stå i baren och ta en öl och ta en slice av en god stenugnsbakad pizza. Måste säga att personalen är väldigt trevlig och serviceminded också.

Grappa rekommenderas varmt!!!
  • Richard E
    Richard E skrev om Grappa Matsal & Bar
    Skön atmosfär, ett givet häng för AW. Trevlig personal och bra folk. Har inte provat att äta där än, men hört att även det är kanon.
  • Ida A
    Ida A skrev om Grappa Matsal & Bar
    kan Varmt rekommendera Grappa jag med.
    Trevlig personal och en skön stämning.
    Ett Aw ställe att rekommendera.
  • Björn W
    Björn W skrev om Grappa Matsal & Bar
    Inte så ofta man har tillfälle att ta en AW eller sitta länge och bara softa, men när chansen ges går jag gärna till Grappa. Tycker att bemötandet ALLTID är kanon, stämningen är avspänd och både mat och dryck smakar bra.

På det hela taget riktigt trevligt. Rekommenderas
    Christofer V, Ida A gillar detta
  • Antonia K
    Antonia K skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag har ätit många gånger på Grappa och även haft kundmöten där och varit relativ nöjd men sist jag var där med min vännina så blev vi bemötta av en otrevlig servitör, nochalant och kaxig.
    Han hade en väldig konstig attityd, ifrågesatte allt vi sa, var otrevlig vilket gjorde att vi åt och gick fort som bara den. Med den bemöttandet så borde jag inte betala. Vi hade gärna stannat kvar och druckit vår kaffe där också men vi valde att gå vidare för vi blev både ignorerade och illa bemötta. Väldigt synd för jag har alltid tyckt att restaurangen var en av dem bästa i Vasastan. Hit kommer jag aldrig mer och tänker inte rekommenderar till någon. Servitörerna borde gå någon charmkurs för dem håller inte måttet.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Grappa Matsal & Bar
    Helt okej after work ställe, men inte mycket mer än så. Allt måste beställas i baren, och servicen är lika med noll. En i sällskapet fick vänta i ca 40 minuter på sin mat. Goda men dyra pizzor. Bra lokal och ljudnivå, men hit kommer vi inte att gå igen.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Grappa Matsal & Bar
    Grappa funkar alldeles lysande som lunchkrog om man vill sitta länge och prata ostört.
    Prislappen ligger snäppet högre än de billiga lunchkrogarna men det gör faktisk även kvalitén på maten och servicen.
    Erik P gillar detta
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag håller inte med de negativa kommentarerna. De gånger jag har ätit med mina kundbesök och kolleger har det inte varit fel på varken mat eller service. Inredningen är okey och ger en kvarterskrogs stil blandat med sober miljlö. Och det som jag tycker är viktigt när man har besök är att akustiken är vänlig för dialog. Man ska inte behöva skrika för att höra vad som sägs när restaurangen är fullsatt.

Mycket nöjd flertalet gånger i följd.
  • Maja H
    Maja H skrev om Grappa Matsal & Bar
    Riktigt illa! En "risotto" serverad på en "italiensk" restaurang...ojjj- det västa jag någonsin ätit i risottoväg...det var en risgrynsgröt med grädde i - liknade Ris a la Malta eller uppvärmd tvådagar gammal risgrynsgröt med klumpar och riktigt äckligt! Serverades dessutom helt utan parmesan! Servicen under all kritik! Nonchalant bemötande, slapp och helt okunnig personal och "inte hissen ända upp"! Kommer ALDRIG mer att sätta min fot där! Denna restaurang har förändrats radikalt på ett par år! Buuuuu!!!!
  • ylla v
    ylla v skrev om Grappa Matsal & Bar
    Grappa bjuder både på guldkant och citron där bemötandet är olika beroende på vem du är. Maten är bra men inte världsklass. Luncherna ligger runt en hundring och kan rekommenderas då variationen på menyn är stor och maten håller hög klass.
  • Monica S
    Monica S skrev om Grappa Matsal & Bar
    Instämmer med Anders E. Det är sällan man är med om att bli så nonchalant och trist bemött som vi blev i går på Grappa. Det enda man bemödade sig om var att visa hur ovälkomna vi var. Vi var också ett större sällskap som bokat långt i förväg. Ingen tog emot oss, vi fick stå och trampa samt vänta på fördrinken, ingen brydde sig om att tända bordsljusen, fylla på vatten eller vin. Vi fick själva gå ut och säga till om att det var dags att duka av och servera nästa rätt, påminna om beställningar samt tjata om notan. Halva sällskapet serverades - sedan tog man avbrott och pysslade om ett annat bord innan resten av sällskapet fick sin mat. Det hade kunnat förklaras om det var fullt - med det var det inte! Vid våra raider ut hittade vi personalen pausandes och småpratandes i köket - fullkomligt likgiltiga inför sitt jobb. Det hjälper inte att maten är bra - Grappa är ett förfärligt ställe! Jag som bokat in oss där fick skämmas inför mitt sällskap.

Jag har fram till nu varit stamgäst på Grappa men jag har nu klippt mitt kort och kommer inte att gå dit igen.
    2009-06-03 Representant för Restaurang Grap svarar Monica S
    Det är med djup sorg jag läser detta idag. Jag skall omedelbart ta tag i detta, och bena i vad som har gått fel och varför. Detta är på alla sätt oacceptabelt och om jag någon gång får chansen igen hoppas jag få visa att detta är inte hur vi behandlar våra gäster på Grappa.

• Anders E
    Anders E skrev om Grappa Matsal & Bar
    Jag har nog aldrig blivit så illa bemött ute på en restaurang som jag blev av hovmästaren på Grappa. Vi var ett större sällskap som hade bokat bord. Tyvärr blev vi något försenade vilket vi oturligt nog inte meddelade. När vi anlände mötte oss en mycket upprörd och kolerisk hovmästare som i närmast hotfulla ordalag gjorde klart att "det här kommer att bli dyrt för er" (hans exakta formulering). Maten håller en god kvalité, men vad gör det när man bara vill gå därifrån. För dig som inte vill riskera få din kväll förstörd av dåligt bemötande -Undvik Grappa!
    2009-03-30 Representant för Restaurang Grap svarar Anders E
    Jag som restaurangchef blir inte bara väldigt förvånad utan också, väldigt förfärad! Vi som restuarang tar aldrig extra betalt för försenade gäster, även om vi, som alla andra, uppskattar om man meddelar att man är sen. Vi har full förståelse för att saker och ting inträffar som kan göra att man blir försenad, särskilt när det gäller stora sällskap som vi ofta har som gäster hos oss. Sen att vi inte har någon manlig hovmästare för också att jag blir extra förvånad och undrar vem denne skulle kunnat vara...
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Grappa Matsal & Bar
    Grappa är en suverän restaurang framför allt för sin bardel. Att avsluta arbetsdagen på Grappa är som att klappa om sin egen hund som snällt och lydigt kryper upp i din famn.

Maten har varit gourmet-aktig, så bytte man ut kockarna och det var en svacka ett tag. Nu är även den på väg uppåt tillnågot riktigt bra.

Rekommenderas starkt
    2009-06-03 Representant för Restaurang Grap svarar Thomas A
    Tack snälla Thomas! Vi gillar dig också=)

• Kim A
    Kim A skrev om Grappa Matsal & Bar
    Var där och åt middag med en vän. Vi blev dåligt bemötta, fick dålig service och det tog lång tid att få någonting i baren trots att vi var de enda som var där. Tydligen var det viktigare att prata med kollegerna än att servera gästerna. Maten var dock god och det är egentligen det som gör att betyget blir två åtminstone.
  • Annika T
    Annika T skrev om Grappa Matsal & Bar
    Var på Grappa på en After Work, ett helt ok ställe att ta en drink på. Har inte vart där och ätit, än! Men det som störde mig var att dom har en tv vid baren som känns lite sådär, hade lite koncentrations svårigheter att vara social med mina vänner när dom hade tv:n på. Beställde en cosmopolitan som smakade helt ok men mina vänners drinkar smakade bara blaskigt.. Om jag kommer komma hit igen blir det bara cosmos.
    2009-06-03 Representant för Restaurang Grap svarar Annika T
    Håller fullständigt med dig angående tv:n! Roligare när man kan ägna all uppmärksamhet åt sina vänner som man ofta träffar alltför sällan!

• Emma K
    Emma K skrev om Grappa Matsal & Bar
    Var förbi på en drink en fredagkväll. Mysigt ställe med trevlig stämning (men skippa TVn där inne, känns bara fåningt och osocialt) Däremot fick jag en riktigt usel Mojito. Sur, smakade mestadels limeskal, blaskig is och myntan var inte hackad ordentligt. Den var helt enkelt äcklig. Alla drinkarna såg ut som svulstiga leksaksdrinkar, hade de inte varit äckliga hade jag kanske tyckt det var roligt men nu kändes det bara som ett potentiell objekt till Gordon Ramsey.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Grappa Matsal & Bar
    Grappa är ett kanonställe för afterwork, oavsett vilken kväll i veckan det än är. Trevligt personal med schysst bemötande, god mat och riktigt trevligt barhäng. Folk är avspända och det tar inte lång tid innan folk börjar prata med dig. På fredagar är DJ:n igång med skönt avkopplande gung... Med förväntningar på rätt nivå är det ett ställe där man kan ha riktigt trevligt.
  • Nils v
    Nils v skrev om Grappa Matsal & Bar
    Det är svårt att få grepp om Grappa - atmosfären är lite kvarteskrogsaktig, maten är snäppet bättre än på en vanlig kvarterskrog och personalen är trevlig men inte alltid så tillmötesgående. En typisk "mellanrestaurang" i min mening - dvs. ett ställe som lämpar sig utmärkt om man vill köpa med sig en lite bättre pizza hem eller äta ute på en vardag. Dessvärre håller Grappa dock inte måttet i fråga om att tillhöra stans finare restauranger. God mat men stundtals lite kvalitetsproblem i servicen.