39 Wäst

FLEMINGGATAN 39, 112 32 Stockholm — Visa karta

Restaurang 39wäst hittar du i hörnet av funkishuset på Fleminggatan 39. En oas på Kungsholmen som präglas av mysfaktor och gemytlighet. Här kan du välja från en meny av mat gjord på de bästa råvarorna, eller komponera din egen rätt. Här kan du ta del av lunch, middag, after-works och en eminent champagneria.

I BAR39 kan du beställa härliga drinkar från kunniga bartenders. Här hittar du också ett brett öl-sortiment och en ordentlig vinlista. 39wäst öppnade i November 2014 av ett sammansvetsat gäng som arbetat mycket tillsammans i Stockholms restaurangliv. Tillsammans med sina gäster skapas en stämning där du kan njuta av en upplevelse du gärna delar i goda vänners lag. Får du inte bord i restaurangen går det oftast att få bord i BAR39 där du kan ta del av samma matmeny som i restaurangen.
Öppet just nu
Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 155 kunder tycker om 39 Wäst

• Hanna T skrev om 39 Wäst
    Choose another place if you have a vegetarian in your company! Clearly no knowledge about good vegetarian food or interest towards it either. The kind of place that has one or two dishes to choose from for a high price but with no imagination or nutritional value. The meateaters in our company had more variation of vegetables on their plate than i did. No interest to take feedback on this either Läs mer
  • Mats G skrev om 39 Wäst
    Bra service och mat. (Middag för två med drink innan) Läs mer
  • Elin E skrev om 39 Wäst
    Servicen vi fick utav personalen var i toppklass. Hovmästaren tog sig tid att prata lite extra och var personlig och rolig. När maten bars ut kom också kocken med vilket bjöd på en härlig upplevelse med "det lilla extra". Vi är mycket nöjda av besöket och kommer garanterat både komma tillbaka och rekommendera till andra. Läs mer
  • Peter H skrev om 39 Wäst
    Kanon! God mat, bra service o bra priser! Läs mer
  • Per G skrev om 39 Wäst
    Vi är nöjda med både bemötandet och maten. Läs mer
  • Lena L skrev om 39 Wäst
    Vi hade en servitör som var dryg... kunde inget om mousserande dricker endast champagne... glömde antagligen bonga in våra varmrätter fick vänta 1,5 Tim restaurangen jättetrevlig god mat mysig miljö men retade mig på attityden! Vi fick kaffe och dessert som plåster på såren. Men jag känner mig besviken.. bjöd mina 3 döttrar händer inte ofta kostade ändå mig 2700:- då vill man vara nöjd! Läs mer
  • Karin K skrev om 39 Wäst
    God mat, mysigt ställe och trevlig service. Läs mer
  • Jan A skrev om 39 Wäst
    Stolarna hyggligt bekväma
    Maten varm
    biran kall. Läs mer
  • Elin E skrev om 39 Wäst
    Vi var ett gäng på ca 15 personer från jobbet som lagade mat tillsammans ("You the chef"). Det var väldigt prisvärd och god mat med passande dryck till. Läs mer
  • Krister J
    Krister J skrev om 39 Wäst
    Grymt!! Trevlig och kunnig personal. Toppen mat! Läs mer
  • Charlotte H skrev om 39 Wäst
    Bra service och trevlig personal, mysigt ställe och atmosfär och riktigt bra mat! Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om 39 Wäst
    Bra service och god mat! Gick snabbt och enkelt att beställa bra meny och mysig resturang Läs mer
  • Katarina F skrev om 39 Wäst
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Jenny H skrev om 39 Wäst
    Jättemysigt ställe, bra service och god mat Läs mer
  • Jenny J skrev om 39 Wäst
    Vi hade beställt bord men fick vänta litet innan vi fick plats, och det fanns ingen speciellt bra hörna för att vänta. Det var sedan litet trångt för benen kring det runda bordet.
    Maten var bra, förutom för en i sällskapet som inte var nöjd. Urvalet på menyn var ganska brett.
    Tyvärr hördes den dåliga musiken från bardelen på andra sidan ingången alldeles för högt. Läs mer
  • Reza J skrev om 39 Wäst
    Vi hade utmärkt restaurangupplevelse vid besöket. Ffa så himla bra och trevliga personal som vi alla varit överens om. Vi kommer flera ggr för att äta god mat! Läs mer
  • Annika J skrev om 39 Wäst
    TRevligt, mysig miljö och mat i toppklass!!! Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om 39 Wäst
    Det var mycket trevligt, gott och god stämning! Läs mer
  • Sandra J skrev om 39 Wäst
    trevligt bemötande, mysig och opretentiöst samtidigt som maten var väldigt bra. Läs mer
  • Charlotte G skrev om 39 Wäst
    Maten höll inte lika hög klass som sist jag var där för nåt år sedan. Inredningen är supermysig, och baren är kanon. Men det blir inget mer besök i restaurangen den närmsta tiden, tyvärr. Läs mer
  • Magdalena H skrev om 39 Wäst
    Grym mat och mycket bra service!
    Härlig bar! Läs mer
  • Anna-carin F skrev om 39 Wäst
    Stökigt, dyrt, fel rätter serveras, för lite grönsaker till maten Läs mer
  • Sara S skrev om 39 Wäst
    Maten var väldigt god men servicen var under all kritik. Servispersonalen gav oss väldigt lite service och uppmärksamhet och allt tog väldigt lång tid. Drar tyvärr ner betyget väsentligt. Läs mer
  • Zandra Z skrev om 39 Wäst
    Är mycket nöjd med kontakten jag hade innan med restaurangen när jag bokade. Trevliga och flexibla. Allt gick som på räls och maten var toppen! Läs mer
  • Raija H skrev om 39 Wäst
    Vänlig och inte överdriven bemötande, bra och vänlig service. Läs mer
  • Fredrik A skrev om 39 Wäst
    Levde inte riktigt upp till förväntan. Lite torr fisk t ex. Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om 39 Wäst
    Varmt, välkomnande och serviceinriktat. Goda kunskaper och förslag om viner m.m. God mat på fina råvaror. Trevligt för både det stora och lilla sällskapet, vi kommer Läs mer
  • Lars-åke skrev om 39 Wäst
    Elegant och trevligt med en bra variation på menyn. Priser i övre skalan utan att vara jättedyr. Läs mer
  • Jessica J skrev om 39 Wäst
    Det var supergod mat o bra service. Vi kommer gärna igen! Läs mer
  • Mia M skrev om 39 Wäst
    Trevlig stämning, bra servis och god mat Läs mer
  • Jiyan J skrev om 39 Wäst
    Grymt bra mat! Sjukt trevlig bar och personal :) Läs mer
  • Emma H skrev om 39 Wäst
    Otrolig god mat och dryck. Proffsig service och annorlunda inredning. Läs mer
  • Anna-lena A skrev om 39 Wäst
    Utmärkt service. Bra mat (några kommenterade att det var små portioner). Trevlig personal. Mindra bra var det att det var mycket varmt och trångt, så helhetsintrycket blev inte helt så bra. Läs mer
  • Claes H skrev om 39 Wäst
    God mat serverad i en trevlig miljö av vänlig och serviceinriktad personal. Dessutom prisvärt. Läs mer
  • Johan J
    Johan J skrev om 39 Wäst
    Smidigt att boka bord och bemötandet vid ankomst var bra. Tog dock lite lång tid att få maten tyckte vi. Maten bra dock. Faktureringar löpte på bra. Läs mer
  • Eva G skrev om 39 Wäst
    Besökte 39 Wäst en fredag för lunch , och då var det en buffé. God mat både kallt och varmt med kött , fisk och vegetariskt som varmrätt. MEN logistiken var mindre lyckad då det kom ett stort sällskap samtidigt, 40 pers, det tog 30 min innan man kom fram till maten!!! och då är lunchrasten nästan slut. Om man har ett så stort sällskap samtidigt så måste man lösa det på ett annat sätt!! Läs mer
  • Ludvig L skrev om 39 Wäst
    Helt okej, Blev bort glömd när vi kom dit och fick påminna dem sjäva. Även ifall vi bokat bort. Efter en halvtimme fick vi bord. Då var allt ok Läs mer
  • Mona B skrev om 39 Wäst
    Lätt att hitta och beställa. Hyggligt snabb leverans och utsökt kvalitet på den handgjorda produkten. Läs mer
  • Anneli K skrev om 39 Wäst
    Mycket trevligt ställe, maten helt ok. Läs mer
  • Marie E skrev om 39 Wäst
    Bra service, och min maträtt var väldigt god. En i sällskapet som valde hamburgare var 'mindre nöjd'.
    Hade inte gjort något om vinflaskorna var billigare. Trist när det inte finns vin under 500 spänn.

//Marie Läs mer
    2016-10-28 39 Wäst svarar Marie E
  • Mikael K skrev om 39 Wäst
    Bra service, ojämn mat. Olika stekgrader på samma rätt. Läs mer
  • Richard W skrev om 39 Wäst
    Bra service. Bra mat. Trevlig lokal med svag musik så man kan samspråka med varandra. Läs mer
  • Mattias J skrev om 39 Wäst
    Modern, proffsig, god matupplevelse. En riktigt bra kvarterskrog som även är värd en omväg. Sätter färg på gatan. Läs mer
  • Sofie J skrev om 39 Wäst
    Bra bemötande och flexibilitet under fotbolls-EM som vi valde att kolla på hos er! Läs mer
  • Lill L skrev om 39 Wäst
    Super bra service! Fint utbud av varor. Läs mer
  • yasmin s skrev om 39 Wäst
    God mat. Det dröjde länge innan vi fick vår varmrätt men servitörerna bad om ursäkt och bjöd samtligani sällskapet på efterrätt. Mycket bra service! Läs mer
  • Astrid L skrev om 39 Wäst
    God mat, trevlig personal. Satt utomhus så lite mkt ljud från bilarna, men annars var det trevligt Läs mer
  • Linnea T skrev om 39 Wäst
    bra mat i sin helhet. god mat! trevlig personal Läs mer
  • Tove N skrev om 39 Wäst
    Trevligt bemötande, trevlig lokal och mycket god mat till bra pris. Läs mer
  • Thomas D skrev om 39 Wäst
    Mysig restaurang med god mat. Bra service och med bra priser Läs mer
    39 Wäst gillar detta

Bästa företagen inom lunch i Stockholm:

Nybrogatan 38, 11440, STOCKHOLM