Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Spisa hos Helena

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, 112 28 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Spisa hos Helena hittar du en pärla bland Stockholms alla kvarterskrogar!

Här på Kungsholmen, intill Piperska muren och nära både Kronobergsparken och Kungsholmskyrkan, har vi funnits sedan 1996. Vi serverar svensk husmanskost med influenser från Medelhavet och har en meny som ständigt uppdateras med kreativa rätter. Allt från fjällrödingfilé till moules frites, oxfilémedaljoner eller kantarellrisotto kan du hitta här. Vinlistan erbjuder både röda och vita viner som är noggrant utvalda och kompletterar maten väl.

Välkommen in att avnjuta en lunch eller middag!

Läs vad 292 kunder tycker om Spisa hos Helena

• Ulrika W skrev om Spisa hos Helena
    Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag. Läs mer
  • Jakob S skrev om Spisa hos Helena
    Det var rätt länge sen jag besökte SHH senast men när jag var där var jag nljd med service, utbud och kvalitet. Läs mer
  • Jan E skrev om Spisa hos Helena
    Åt en middag för två. Bord reserverat i förväg. Personal mötte upp och anvisade plats, presenterade meny och vinlista på kunnigt och trevligt sätt. Servering skedde snabbt. Middagen fick avätas ostört med diskret stöd av personalen. En trevlig kväll i trevlig miljö. Läs mer
  • Vigor L skrev om Spisa hos Helena
    Har vid ett flertal tillfällen varit och tagit del av erbjudanden hos Spisa hos Helena. Varje gång har jag varit mer än nöjd!!
    Utmärkt mat och mycket att välja på rikliga portioner. Servicen har varit vänlig och trivsam!
    Jag kan varmt rekommendera detta ställe........
    Vänligen Vigor Läs mer
  • Trond S skrev om Spisa hos Helena
    Beskriv vad du köpte för vara eller tjänst
    På vilket sätt blev du bemött av företaget iv vad du köpte för vara eller tjänst Läs mer
  • Christina S skrev om Spisa hos Helena
    en av min och min makes favorit restauranger Läs mer
  • Anette G skrev om Spisa hos Helena
    Mysig atmosfär, rikliga portioner och prisvärt! på helger brukar det bli fullsatt och det kan då bli väl hög ljudnivå. Vill Du ha lite lugnare kan det vara värt att överväga att gå Dit en vardagskväll istället. Läs mer
  • Maria S skrev om Spisa hos Helena
    Motsvarade förväntningarna med råge.
    Lite trångt men väldigt god mat och snabb service. Läs mer
  • Linda M skrev om Spisa hos Helena
    Tycker maten var jättegod, men tyvärr alltför trång lokal. Läs mer
  • Ingela G skrev om Spisa hos Helena
    Utmärkt mat och service, trevlig atmosfär i den fullsatta lokalen, tankarna går till en privat fest. Läs mer
  • Majvor S skrev om Spisa hos Helena
    Mycket god mat, bra priser utmärkt service och bemötande. Läs mer
  • Lise-lott S
    Lise-lott S skrev om Spisa hos Helena
    Ätit trerättersmeny många gånger och alltid varit nöjd! Läs mer
  • Ewa R skrev om Spisa hos Helena
    Bokade via Bookatable. Litet mysigt ställe med god mat och bra service/bemötande. Man får mycket för pengarna. Har rekommenderat det vidare till andra. Läs mer
  • Curt J skrev om Spisa hos Helena
    Alltid bra service god mat, har aldrig blivit missnöjd hos Helena Läs mer
  • Catarina N skrev om Spisa hos Helena
    God och vällagad mat till ettors pris Läs mer
  • Monica N
    Monica N skrev om Spisa hos Helena
    Bra bemötande men lite tråkigt bord , väldigt god mat Läs mer
  • Karin J skrev om Spisa hos Helena
    Trevligt, bra mat och god service. Precis det man förväntar sig när man går på restaurang :-) Läs mer
  • Aynor B skrev om Spisa hos Helena
    Jag minns att jag provsmakade av allt o vi var fyra pers. Alla valde olika rätter o allt smakade såå otroligt gott. Vi pratar om det fortf, känner av smakerna än. Läs mer
  • Ingela B skrev om Spisa hos Helena
    Jag kan verkligen rekommendera Spisa hos Helena!
    Mycket trevligt bemötande och service av personalen!
    Mycket mysig restaurang med otroligt god mat!
    Hit har vi tagit med oss familj och vänner många gånger Läs mer
  • Åsa Marie L skrev om Spisa hos Helena
    Bra service, trevlig personal och underbar mat
    Har bara gott att säga om mitt besök på Spisa hos Helena, kommer garanterat rekommendera restaurangen till vänner och självklart besöka stället igen Läs mer
  • Nanny E skrev om Spisa hos Helena
    Väldigt bra bemötande, mycket god mat, har återvänt dit med stora sällskap flera gånger. Litet trångt och mycket folk, men atmosfären är fin ändå. Läs mer
  • Monica G skrev om Spisa hos Helena
    Jätte trevlig miljö och mycket god mat! Personalen är trevlig och hjälpsam! Mycket uppskattad restaurang! Läs mer
  • Kajsa F skrev om Spisa hos Helena
    Det var mitt andra besök och förväntningarna var höga från första gången, då jag var mycket nöjd och hade rekommenderat stället till flera. Jag, min man och våra två vänner var samtliga mycket nöjda denna gång också. Riktigt god mat, goda viner, snabb service och bra bemötande. Tiramisun var tyvärr för torr men hummersoppan desto bättre. Återvänder gärna. Läs mer
  • Mats P skrev om Spisa hos Helena
    Stor meny med prisvärd och vällagad mat. Trevlig service, perfekt både för mindre och större sällskap.
    Det enda som jag ser är lite negativt är att lokalen är borden står väldigt trångt, vilket drar ner betyget till 4. Läs mer
  • Arne L
    Arne L skrev om Spisa hos Helena
    En utmärkt trerättersmiddag i trevlig miljö och till påtagligt humant pris. Bokat via Bookatable. Extra plus för avsaknad av skvalmusik från högtalare. Läs mer
  • Anna B skrev om Spisa hos Helena
    Bra service trots mycket folk och god mat!
    En trevlig kväll med god mat! Läs mer
  • Helena K skrev om Spisa hos Helena
    Jättegod mat och fantastisk service. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Spisa hos Helena
    Mycket bra mat och trevlig miljö om än lite trångt. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Spisa hos Helena
    personalen var så possetiva och glada
    Och maten var utmärkt och man fick mycket mat så hungrig behövde man inte vara när man gick därifrån
    Vi åt en tre rätters fisk det var så gott
    Vi satt där i över två timmar
    Mvh Thomas Läs mer
  • Carin B skrev om Spisa hos Helena
    God mat och trevligt bemötande. Läs mer
  • Maria S skrev om Spisa hos Helena
    Helt underbart. Länge sedan jag ätit så gott i en så trevlig miljö med så trevliga och tillmötesgående servitriser och servitörer Läs mer
  • Marie S skrev om Spisa hos Helena
    Vi bokade bord genom bookatable. Vi åt tre rätters från den menyn. Vi blev glatt överaskad att det var så många rätter att välja på. Maten och servicen var väldigt bra. Det var mycket folk men trångt o trevligt. Vi var väldigt nöjd och har rekommenderat restaurangen till släkt o vänner. Läs mer
  • Ingemar B skrev om Spisa hos Helena
    Allt var bra, vin och mat bemötande toppen bra bord också Läs mer
  • Birgitta N skrev om Spisa hos Helena
    Allting fungerade perfekt. Jättebra! Återkommer gärna! Perfekt att kunna boka på nätet. Läs mer
  • Helena L skrev om Spisa hos Helena
    Väldigt trevligt bemötande. God mat och hemtrevlig atmosfär. Läs mer
  • Annica T skrev om Spisa hos Helena
    Allt var bra, både maten och personalen Läs mer
  • Anton G skrev om Spisa hos Helena
    Fantastiskt atmosfär, bemötande och mat. Väldigt prisvärt! Läs mer
  • Krister L skrev om Spisa hos Helena
    God mat o dryck i trrvlug miljö. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Spisa hos Helena
    En mycket trevlig och välkomnande kvarterskrog, som serverar god och vällagad mat i kombination med måttliga priser i en fräsch och tilltalande miljö. Mycket pigg och trevlig serveringspersonal med en familjär framtoning. Det är ofta välbesökt, men servicen är ändå snabb och bra! Äta middag hos "Spisa hos Helena" gör man gärna när man kommer till Stockholm, för jag tror det är en av stadens bästa kvarterskrogar! Läs mer
  • Anita R skrev om Spisa hos Helena
    Mycket bra bemötande och trevlig personal.
    Maten var utsökt, men för min del satt vi lite på undantag.
    Bordet var inklämt precis bredvid garderoben
    Vi kommer gärna flera gånger men då lite
    Bättre bord/
    Anita Rehn Läs mer
  • Fia W
    Fia W skrev om Spisa hos Helena
    Vi åt en tre-rätters. Allt smakade utmärkt. Servicen var ok, likaså prisvärt. Det enda negativa var att det blir trångt o svårt att prata. Lite skrällig miljö Läs mer
  • Lena S skrev om Spisa hos Helena
    Super gott, lite trångt men allt bra. Kommer igen Läs mer
  • Per-olof G
    Per-olof G skrev om Spisa hos Helena
    Åt en suveränt god hummersoppa som förrätt.

Till varmrätt åt jag lamm också väldigt gott.
    Efterrätt kommer jag inte ihåg men vet att jag var mycket
    nöjd med den också.
    Vi tog olika rätter i sällskapet och allt föreföll mycket gott
    och prisvärt.

Det enda negativa var att det var relativt kalt (lite textil skulle behövas) och högt i tak så ljudnivån blev lite väl hög.

Kommer dock att besöka stället igen! Braaaa. Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Spisa hos Helena
    Var ute med hela familjen och åt en trerättersmeny som vi bokat via bookatable.com. Trevliga lokaler, bra service.

Alla tyckte om maten (8 år, 14 år, 16 år, 40+ år). Saknade dock en barnmeny för minstingen, det blev kyckling för honom. Läs mer
  • Gunnar K skrev om Spisa hos Helena
    Utmärkt mat samt att servicen var väldigt bra, kan varmt rekommendera Spisa hosHelens. Läs mer
  • Paul S skrev om Spisa hos Helena
    God mat , trevliga personal , bra service och mysigt ställe👌 Läs mer
  • Mats L skrev om Spisa hos Helena
    Mycket trevlig personalfestä. God, prisvärd mat och trevlig stämning. Läs mer
  • Marge S skrev om Spisa hos Helena
    Har varit hos Spisa hos Helena både efter att ha bokat en prisvärd 3-rättersmiddag via Bookatable och när jag bara har ätit en rätt till ordinarie pris.
    Personalen är alltid lika trevlig och förekommande och maten riktigt god. Mycket positivt att det finns mycket att välja på även när jag har valt en billigare meny via Bookatable.

Varje gång jag har besökt "Helena" blir jag på så gott humör! En mycket trevlig kvarterskrog! Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Spisa hos Helena
    Hos Spisa hos Helena känner man sig alltid välkommen. Deras meny innehåller välkomponerade och variationsrika rätter. Det finns alltid något som passar. När de sedan har en service-inriktad och trevlig personal, så är det med glädje vi går dit för en middag. Läs mer
  • Sven J skrev om Spisa hos Helena
    En trevlig middag med min fru. Mycket god mat med hemtrevlig restaurangmiljö.
    Sven Jansson med fru Vera Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm: