Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Spisa hos Helena

Spisa hos Helena

Scheelegatan 18, 112 28 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Spisa hos Helena hittar du en pärla bland Stockholms alla kvarterskrogar!

Här på Kungsholmen, intill Piperska muren och nära både Kronobergsparken och Kungsholmskyrkan, har vi funnits sedan 1996. Vi serverar svensk husmanskost med influenser från Medelhavet och har en meny som ständigt uppdateras med kreativa rätter. Allt från fjällrödingfilé till moules frites, oxfilémedaljoner eller kantarellrisotto kan du hitta här. Vinlistan erbjuder både röda och vita viner som är noggrant utvalda och kompletterar maten väl.

Välkommen in att avnjuta en lunch eller middag!

Läs vad 6 kunder tycker om Spisa hos Helena

• Manne S
    Manne S skrev om Spisa hos Helena
    Mycket bra mat och väldigt trevlig personal
  • Anette N
    Anette N skrev om Spisa hos Helena
    Vi har aldrig varit på Spisa hos Helena utan fick hem deras ljuvliga mat med God smak. Ända hem till förorten. Varm. Hur God smak lyckades med det är ju ett mirakel. Redan påsen doftade ju himmelskt.
    På bordet packar vi upp låda efter låda med underbar mat. Mycket generösa portioner och tillbehör i form av hembakat bröd. Perfekt att doppa i den goda skyn. :-)
    Aldrig sett såna scampiräkor, vilken kvalitet!
    Gaffeln upp i allra högsta grad!
  • Annika T
    Annika T skrev om Spisa hos Helena
    Vet inte hur många gånger jag har gått förbi Spisa på Scheelegatan i flera år och tänkt att hit måste jag gå någon gång. Har till och med kollat in menyn på deras hemsida men kom aldrig till skott. Gick hit för första gången i fredags med vänner som först började med vin prövade två olika viner som var super goda men det kostade men det var det värt, tog endast en förrätt (Skagenröran) till maten som var super god min vän tog fisk och skaldjurssoppan som var perfekt med mycket fisk och skaldjur. Var tvungen att komma hit igen på söndagen med sambo och då prövade jag deras Moules Frites som var fantastisk gott perfekt sälta och super god saffrans aioli.
    Man får jätte mycket mat för pengarna och hit kommer jag garanterat komma flera gånger och även super trevliga servitörer :-)
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Spisa hos Helena
    Det gjorde alls ingenting att Spisa hos Helena lade beslag på lokalen bredvid och fick dubbelt så stor yta för gästerna. Menyn är toppen, vinerna välvalda och personalen varm och serviceinriktad. En varm rekommendation under såväl lunch som middag.
  • Emma K
    Emma K skrev om Spisa hos Helena
    Jag kan rekommendera Spisa hos Helena för middagar!! Mycket mysig liten restaurang med supergod mat, goda vinner och trevlig personal!
    Tolga E gillar detta
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Spisa hos Helena
    Bra luncher som serveras föredömligt snabbt. Bra mat för pengarna helt enkelt och riktigt trevligt med nybakat smakrikt bröd. Trångt och lite stimmigt ... men det kan det vara värt.
    Tolga E gillar detta

Scheelegatan 18, 112 28 Stockholm