Deli Di Luca

Deli Di Luca

Ring 08-644 04 20 www.delidiluca.se
4.4

Hos oss på Deli Di Luca hittar du en delibutik med både restaurang och vinbar, mitt på Södermalm i Stockholm. Hos oss kan du förvänta dig genuin italiensk mat, råvaror av hög kvalitet och en skön atmosfär. Kom in för en linguine till lunch, en ossobucco till middag, eller en stark italiensk espresso på morgonkvisten för att...

98 omdömen om Deli Di Luca

Carina G
Skrev om Deli Di Luca

Trevli personal god mat och mysigt ställe!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Teija A
Skrev om Deli Di Luca

Supertrevlig italienare! Trevlig miljö, god mat och bra service. Ett favoritställe!

Karin D
Skrev om Deli Di Luca

Mysig italiensk kvarterskrog med prisvärd meny och mycket prisvärd vinlista! Personlig och trevlig service. En riktgt bra och prisvärd italienare helt enkelt.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Alexander A
Skrev om Deli Di Luca

Prisvärt och bra kvalitet. Trevlig personal och lokal/inredning. Kommer komma tillbaka.

Saba L
Skrev om Deli Di Luca

Hela min familj älskar maten, atmosfären och personalen.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Petra K
Skrev om Deli Di Luca

Alltid trevligt bemötande och super god mat till en bra peng !

Anneli F
Skrev om Deli Di Luca

Underbar restaurang som varmt rekommenderas! Mysig miljö, underbar mat och bästa personalen! Fint och omtänksamt bemötande.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Anders G
Skrev om Deli Di Luca

Alltid lika trevligt att komma hit. Skön atmosfär. Väldigt trevlig personal, och inte minst: sååå god mat!!!

Kestin Ö
Skrev om Deli Di Luca

Hej! Tack för senast! Vi är alla nöjda med så gått som allt, kanske lite mer av uppmärksamhet av er, frågat o serverat mer. Men det kan man kanske inte begära av endast lunch. Lunch passar oss pensionärer bättre än middagar. Tack o hej ! Hälsningar Kerstin

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Richard A
Skrev om Deli Di Luca

Deli da Luca har en väl komponerad meny till ett bra pris, hitintills har allt varit mkt välsmakande och alla var nöjda när vi var här i ett större sällskap på 8 pers för söndagsmiddag. Servicen är god och personligt trevlig. Lokalen väver väl samman allt till en helhetsupplevelse av god mat och service i en trevlig miljö...

Mats N
Skrev om Deli Di Luca

Jag har varit på en vinprovning! De levererade stort och bjöd på sig själva och gav inspiration

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Gunnel E
Skrev om Deli Di Luca

God mat med variation på menyn!. Chark och ost brickan är en höjdare! All personal mycket service villiga och trevliga mot gäster på ett genom bra sätt utan att vara på för mycket! Går dit igen ställe♥️

Daniel B
Skrev om Deli Di Luca

Bra service och god mat! Rekommenderar oxköttet!

Jenny O
Skrev om Deli Di Luca

Fantastiska italienka smaker! Bra meny med nya och gamla klassiker. Underbara förätter, charkuterier, al dente pasta med god sås, köttbit med fräscha tillbehör och söta desserter samt ost. Hit ska du gå om du tycker om äkta italiensk mat. Personalen är trevlig och restaurangen har en mysig familjekänsla. Snygg inredning. Vi kommer tillbaka ofta!

Yoon L
Skrev om Deli Di Luca

Bra mat och bra service. Lite trångt bara. Går gärna tillbaka dit.

Erik N
Skrev om Deli Di Luca

Supertrevlig personal, god mat perfekt bemötande.

Karin E
Skrev om Deli Di Luca

Trevlig personal, god mat, perfekt att det går att välja halva portioner, prisvärt, trevlig atmosfär.

Michela F
Skrev om Deli Di Luca

Bra service, bra mat, bra atmosfär. Helt värt att gå hit med sambon, familjen el vännerna.

Christina W
Skrev om Deli Di Luca

Hej Mycket god mat och trevlig service. Vi kommer tillbaka. Med vänlig hälsning, Christina

Lena E
Skrev om Deli Di Luca

Vi var ett sällskap på 6 pers som åt söndagsmiddag på rest. Bra mat och en trevlig servering. Bra pris. ”Hovmästaren” verkade dock lite stressad och inte speciellt tillmötesgående. Har varit ganska många ggr på denna rest.

Marie Å
Skrev om Deli Di Luca

Fin atmosfär, trevligt bemötande OCH mycket god mat. Jag har varit här flertalet gånger och aldrig blivit besviken.

Annika L
Skrev om Deli Di Luca

Bemötandet har från början och vid alla efterföljande besök vi gjort på Deli di Luca varit mycket bra, varmt och välkomnande. Personalen har vid förfrågan ordnat sådana tillbehöver som inte står i menyn t ex. När vi än har kommit alltid lika välkomnande. Mycket god mat, vi har ätit flera av varmrätterna och desserter och inte varit missnöjda någon gång. Sammanfattningsvis ett ställe att bli stamkund på och rekommenderas till vänner och bekanta.

Caroline L
Skrev om Deli Di Luca

Restaurangbesök. Bra service alla gånger jag varit där, extra plus för uppmärksamhet till barnen när de varit med. God mat givetvis och gott vin, bra dryckesrekommendationer!

Maria K
Skrev om Deli Di Luca

God mat och otroligt trevlig personal!

Dennis N
Skrev om Deli Di Luca

Mkt bra service och trevlig personal. Maten och drinkarna var goda.

Pia L
Skrev om Deli Di Luca

Bästa stället i Stockholm! Gjorde en fantastisk kväll för min pappa på hans 80års dag! Går alltid till deli di luca när jag är i Stockholm! Blir alltid glad av att vara där och längtar alltid tillbaka!

Håkan L
Skrev om Deli Di Luca

Utmärkt mat! Trevlig personal! Rekommenderas!

Udo G
Skrev om Deli Di Luca

Bemötandet var hjärtligt och vinet vi brukade ha, blev snabbt ihågkommet och serverat. Maten var som brukligt bra och väntetiden kort. Vi tycker om deras espresso och en god, vällagrad grappa därtill. Förväntningarna infriades, dvs. vi kommer igen. Vi tycker att Deli di Luca är prisvärd och bra.

Jolina N
Skrev om Deli Di Luca

God mat och gott bemötande!

Catrin K
Skrev om Deli Di Luca

Mycket nöjd. Jag tycker att bemötandet av personalen är varmhjärtligt, proffsigt och smidigt. Jag uppskattade att man inte blev stressad att bestämma dig men ändå inte bortglömd. Väldigt god mat gott vin. Det är också en lugn stämning med lagom ljudnivå så att man kan sitta och prata. Jag kommer gärna fler gånger. Tack!

Lena L
Skrev om Deli Di Luca

Mysig miljö, trevlig service, ok mat, inget minnesvärt.

Kristina G
Skrev om Deli Di Luca

Mycket trevlig måltid. Bra service och god mat. Kommer att återkomma.

Magnus L
Skrev om Deli Di Luca

Grym italiensk armosfär och supergod, vällagad mat. 👍🏻

Susanne H
Skrev om Deli Di Luca

Bra mat men väldigt dålig service då det tog så lång tid att få hjälp.

Karin T
Skrev om Deli Di Luca

Bra bemötande och god och prisvärd mat

Inger A
Skrev om Deli Di Luca

Suverän mat och trevligt bemötande! Professionell sevice. Trevlig interiör. Återkommer med nöje.

Eva A
Skrev om Deli Di Luca

Åt en riktigt bra middag. God mat, trevlig personal, överhuvudtaget en mysig kväll.

Dung N
Skrev om Deli Di Luca

Delicious with great service in a contemporary setting. Don't hesitate to go and you won't be disappointed.

Pirayeh N
Skrev om Deli Di Luca

Helt fantastiskt julbord men många spännande rätter.

Carina K
Skrev om Deli Di Luca

Vid första besöket: snobbig bemötande. Vid följande besök (5-6 ggr): mycket trevligt bemötande. Lyhörd och kunnig personal. Alltid god mat och bra mat/dryck-tips. Glad och skön stämning. Härligt med deli-disken och kunna köpa hem av det goda. Har rekommenderat stället till många vänner. Torsdags-aperitivon är jättetrevlig. ☺🍷 Bra kan alltid bli bättre, men högt betyg blir det.

Rigmor O
Skrev om Deli Di Luca

God mat o trevlig personal👍 man känner sig välkommen! Kan rekommenderas 👍

Dasha G
Skrev om Deli Di Luca

Maten var jättegod: både huvudrätt och efterrätt! Mysigt atmosfär samt trevlig personal.

Annika W
Skrev om Deli Di Luca

Ta ett glas gott rött medans jag handlar goda lösviktsdelikatesser på fredag hem efter jobb och gympa Topp så osvenskt!Äta god pasta middag i trevlig miljö med väninnan eller min man och alltid bli serverad av charmig och servicemindid personal !Här har ni en stammis

Annika T
Skrev om Deli Di Luca

Bra mat och service. Blev kompenserade för att huvudrätten dröjde väl länge.

Johan D
Skrev om Deli Di Luca

Mycket trevligt bemötande och bra service

Henning W
Skrev om Deli Di Luca

Gott o trevligt, kommer absolut att besöka Deli di Luca igen.

Gunnel O
Skrev om Deli Di Luca

Man får alltid ett trevligt bemötande. Personalen ser verkligen till sina gästers bästa. Ingenting är omöjligt. Har rekommenderat Deli di Luca till alla jag känner som gillar god mat i trevlig miljö

Anna-karin H
Skrev om Deli Di Luca

Riktigt god italiensk mat med otroligt trevlig och genuin personal. Fin design...känns som att vara hemma fast på restaurang.

Kerstin E
Skrev om Deli Di Luca

Tycker att personalen är proffsiga och väldigt kunniga. Jag känner mig alltid välkommen.Bra utbud på mat , Delikatesser,vin m.m....

Karin A
Skrev om Deli Di Luca

Lätt att boka bord på hemsidan där erbjudande/kampanj var beskrivet. Trevligt mottagande och bra info och förslag vid beställning av mat. Allt var väldigt vällagat och gott. En restaurang att gå tillbaka till.